DEF? Weet ik. Maar hier bereikt het een breder publiek. Veel users op FOK! komen nooit in DEF, ook oud-dipli's nietquote:
Mijn pa was afgekeurd op S5quote:Op woensdag 28 april 2010 17:36 schreef Zeroku het volgende:
Ikzelf heb geen dienstplicht gehad, maar ik weet wel dat mijn vader het heel goed naar zijn zin had in dienst.
Nee, ONZ.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
DEF? Weet ik. Maar hier bereikt het een breder publiek. Veel users op FOK! komen nooit in DEF, ook oud-dipli's niet
Scherp opgemerktquote:Op woensdag 28 april 2010 17:40 schreef Robin__ het volgende:
waarom jonger dan bouwjaar 1990? Als je in '96 nog geen 18 was werd je toch al niet meer opgeroepen? Of schat je de gemiddelde leeftijd hier gewoon zo laag :p
ik ben van '87 dus nooit opgeroepen.. denk niet dat ik dat jammer vind.
Het klopt nog niet. Ik ben van 77 en geen dienstplicht.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu zullen de meesten hun dienstplicht hier wel niet gedaan hebben omdat de meesten jonger zijn dan bouwjaar 1978.
S5?quote:Op woensdag 28 april 2010 17:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het klopt nog niet. Ik ben van 77 en geen dienstplicht.
weet niet wat positiever is..quote:
iets met je geestelijke gesteldheid.quote:
Ik weet het. Mijn vraag was dan ook aan Godtje of hij met een S5 onder de diensplicht was uitgekomen.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:56 schreef Robin__ het volgende:
[..]
iets met je geestelijke gesteldheid.
S1 zeer goed, S5 -> afkeur.
En zo had je er nog een paar.. gehoor (h1 t/m h5) intelligentie (i1 t/m 5)
ergens een 5 en je was 'afgekeurd'.
*edit
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/ABOHZIS
Je zat idd op het randje. Jouw keuring zou dan in '95 hebben moeten plaatsvinden?quote:Op woensdag 28 april 2010 17:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Geen keuring ondergaan want ook dat was niet nodig.
Dan viel je er denk ik net buiten, want toen werd niet elke jongeman meer opgeroepen voor de dienstplicht.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt. Oproep gekregen en voordat die datum er was een brief dat het toch niet door ging.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan viel je er denk ik net buiten, want toen werd niet elke jongeman meer opgeroepen voor de dienstplicht.
Mocht je toch nog opgeroepen zijn geweest toen, had je het willen meemaken? Of zou je bezwaar hebben aangetekend?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt. Oproep gekregen en voordat die datum er was een brief dat het toch niet door ging.![]()
Wat ik me kan herinneren was dat bij iedereen zo.
Bevriende huisarts dus die afkeuring was er wel gekomen. Anders geweigerd.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mocht je toch nog opgeroepen zijn geweest toen, had je het willen meemaken? Of zou je bezwaar hebben aangetekend?
Welke functie had je?quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat was daar dan mee aan de handquote:Op woensdag 28 april 2010 19:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Mensen uit '59 waren ook mazzelaars wat dat betreft.
quote:Op woensdag 28 april 2010 19:31 schreef yosander het volgende:
[..]
Wat was daar dan mee aan de hand?
Mijn pa komt uit '59 en hoefde inderdaad niet in dienst.
quote:Lichting 1959" is niet opgeroepen en heeft ook geen dienstplichtbrieven ontvangen. Op het moment dat deze lichting opgeroepen zou worden is de dienstplichtleeftijd met een jaar verlaagd en is na 1958 dus meteen lichting 1960 opgeroepen.
Aah vandaar.quote:
Net 18 geworden ofzo?quote:Op woensdag 28 april 2010 19:38 schreef yosander het volgende:
[..]
Aah vandaar.
Kreeg een paar maand terug trouwens de brief van Defensie dat ik wel dienstplichtig ben, maar dat er geen opkomstplicht o.i.d. is. Zit daar eerlijk gezegd niet mee.
17.quote:
Toen wat de term toch al BBT?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:20 schreef Tha_Flash het volgende:
Ik heb als kvv-er vrijwillig mijn dienstplicht vervult.
Goede tijd gehad en er een veteranenpas aan over gehouden![]()
ik ben van bouwjaar '76
Wat heb je gedaan als KVV/BBT'er?quote:
Mijn lichting wat doe je!!!quote:
En nu zit je daarquote:Op donderdag 29 april 2010 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn lichting wat doe je!!!
Hier ook 93-4, na mijn niet al te succesvolle periode op de MTS (lees: donder maar op) werd ik ingelijfd bij die rare brullende mannetjes in een groen pak. Ik moest de eerste gelegenheid per openbaar vervoer pakken naar Oirschot en daar begon het circus... Rennen, vroeg opstaan (waar ik absoluut niet van was) domme dingen doen met je schoenen, rare pasjes maken enz enz.
Echter na een week of twee beviel mij dat leven wel, twee weken daarna zat ik in Seedorf en beviel dat leven me nog een stuk beter! Dus na 12 maanden de dipli uithangen wilde ik eigenlijk wel beroeps worden en ben het nog steeds. Ik moet echter bekennen dat het "leuke" wat we vroegah kenden er wel een beetje af is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |