abonnement Unibet Coolblue
pi_80794564
London baby!



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
  • KLM
  • British Airways
  • BMI
  • Transavia
  • RyanAir
  • EasyJet
  • VLM
  • Aer Lingus
  • Eurostar
  • GoLondon (Stena Line)

    Reizen in London:
    Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

    1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

    2) De tweede opties is een Travel Card voor 1, 3 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dagen is altijd duurder dan de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum ligt onder de prijs van een Travel Card voor 1 dag. De Travel Card voor 3 dagen is slecht een paar cent goedkoper als je er vol gebruik van maakt, maar indien je een van de dagen maar 4-6 keer met de metro gaat, is de Oyster wederom goedkoper. Voor mensen die 4-7 dagen blijven wordt een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk.

    Overzicht kosten 1-daagse Travel Card (vergeleken met Oyster)


    Overzicht kosten 1&3-daagse Travel Card (zelf even vergelijken met 3 x Daily Cap op Oyster)


    Overzicht kosten 7-daagse / maand Travel Card


    3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

    Overzicht van prijzen enkele reis met de metro:


    Overzicht van prijzen enkele reis met de bus:


    Overzicht van zone systeem


    Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

  • Transport for London (Al het openbaar vervoer)
  • Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
  • Tube map (pfd)
  • Oystercard

    Things to do in London:
  • LondonTown
  • Visit London
  • Time Out London
  • Events in Westminster
  • TKTS (voorheen \'Official Half-Price Ticket Booth\')

    Vervoer van en naar het vliegveld:
    Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/

    Rail-vervoer
  • Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
  • Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
  • Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
  • Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
  • Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
  • Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
  • Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
  • City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
  • Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
    (eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

    Bussen
  • Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
  • Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
  • Gatwick: National Express
  • Stansted: PDF met alle vervoers opties
  • Luton: Overzicht van bussen

    Overig:
  • BBC Weather

    FOK!kers in London (permanent):
  • Drive-R
  • Stuart
  • MrOrange
  • lushfemke
  • Monopoly_Man

    London #20 | Ready for a Christmas Shopping Spree?
    London #21
    London #22
    London #23
    London #24 Waar we tegen de wil van onze ouders gaan!

    Openingspost *klik*

    [ Bericht 32% gewijzigd door UIO_AMS op 28-04-2010 11:18:15 (OP uitgebreid :)) ]
  • "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_80794583
    Ik kon geen nieuw deel vinden dus heb de vrijheid genomen er zelf een te maken.

    Over twee weken ga ik weer.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 28 april 2010 @ 09:29:49 #3
    16570 Thijz
    Ignorance Is Bliss
    pi_80794936
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 09:13 schreef Jabberwocky het volgende:
    Over twee weken 1 maandje ga ik ook.
    Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
    Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
    Held :D
    pi_80797430
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 09:13 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik kon geen nieuw deel vinden dus heb de vrijheid genomen er zelf een te maken.

    Over twee weken ga ik weer.
    Ja een of andere grapjas vond het nodig om de laatste 4 posts te spammen en geen nieuw deel te maken
    pi_80797974
    London update: Nu alweer 2 weken heerlijk zonnig, weinig bewolking en ideaal weer voor het park.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_80798041
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:15 schreef Drive-r het volgende:
    London update: Nu alweer 2 weken heerlijk zonnig, weinig bewolking en ideaal weer voor het park.
    Nice .
    pi_80798124
    Binnenkort ga ik
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80798185
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:17 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Nice .
    Enorm nice. Zit de hele dag te werken op de bovenste verdieping van een gebouw aan de Thames. Ramen (4 meter hoog, oud gebouw) wagenwijd open, voelt een beetje alsof ik niet op kantoor ben
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_80798197
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Binnenkort ga ik
    Gezeliig! Borrel?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_80798224
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:22 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Gezeliig! Borrel?
    Is goed, weet nog niet wanneer en ik ga maar kort en wil nog wat mensen opzoeken maar dat kan best
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80798966
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:15 schreef Drive-r het volgende:
    London update: Nu alweer 2 weken heerlijk zonnig, weinig bewolking en ideaal weer voor het park.
    *jaloers*
    Tap tap tap
    pi_80804841
    Nog een tvp vanuit NW1. "working from home" vandaag aangezien BT moet langskomen.
      woensdag 28 april 2010 @ 18:22:41 #13
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_80812936
    Ik ga vanavond lekker een GBK-tje klappen
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_80812967
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 18:22 schreef Public_NME het volgende:
    Ik ga vanavond lekker een GBK-tje klappen
    Probeer Byron Burger, veel lekkerder!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 28 april 2010 @ 18:29:40 #15
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_80813152
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 18:23 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Probeer Byron Burger, veel lekkerder!
    Ja klopt, maar die zitten niet zo dichtbij en ik heb nog een 2v1 kortingsbon
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_80817173
    tvp, bijna bank holiday weekend!
      woensdag 28 april 2010 @ 23:16:56 #17
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_80826408
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 20:17 schreef Niek. het volgende:
    tvp, bijna bank holiday weekend!
    Yup, ik moet helaas Zondag werken. Beetje jammerrr... Heb dus nu Zaterdag vrij, Zondag werken en dan Maandag en Dinsdag vrij... En daarna 7 dagen straight werken, lol.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_80828749
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 23:16 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Yup, ik moet helaas Zondag werken. Beetje jammerrr... Heb dus nu Zaterdag vrij, Zondag werken en dan Maandag en Dinsdag vrij... En daarna 7 dagen straight werken, lol.
    Ga je morgen ook naar Fulham - HSV?
    pi_80829114
    TVPtje! Was heel handig dat ik er vandaag achter kwam dat aanstaande maandag een bank holiday is. Liep vrolijk afspraken in de bedrijfs agenda te zetten epic fail.
    pi_80829276
    Jou loginnaam is ook een epic fail voor London
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80831577
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 00:23 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Ga je morgen ook naar Fulham - HSV?
    Ik vanavond wel! Zitten in Hammy End! En jij?
    pi_80838837
    Zo nog paar uurtjes geduld en dan voor 5 dagen naar Londen
    Heb er super veel zin in
    Cheers
    Only the dead have seen the end of the war - Plato
      donderdag 29 april 2010 @ 17:06:28 #23
    208890 June.
    Seriously?
    pi_80848449
    Net terug uit Londen, ook super weer gehad zeg! Heerlijk relaxed in St. James Park
    En wat is de Primark trouwens een geniale winkel zeg . En Pizza Express in Covent Garden, mjam!
    Shine bright like a diamond.
      donderdag 29 april 2010 @ 18:52:39 #24
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_80851258
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 00:23 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Ga je morgen ook naar Fulham - HSV?
    Nee, ik ga in de pub kijken. Heb geen membership meer van FFC, vanaf volgend seizoen weer.

    Ik moest net even wat geld overmaken naar mijn NL rekening, en ik kreeg gewoon een transfer fee van GBP17 pond! WTF?! De andere kant op is gratis! (en volgens de regels van de EU moet dat ook gratis zijn toch?!)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_80862332
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 08:27 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Ik vanavond wel! Zitten in Hammy End! En jij?
    Zat in Riverside, richting Putney End. Wat een sfeer!!
    pi_80862911
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 18:52 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Nee, ik ga in de pub kijken. Heb geen membership meer van FFC, vanaf volgend seizoen weer.

    Ik moest net even wat geld overmaken naar mijn NL rekening, en ik kreeg gewoon een transfer fee van GBP17 pond! WTF?! De andere kant op is gratis! (en volgens de regels van de EU moet dat ook gratis zijn toch?!)
    Betaalde je in ponden of euro's?
    pi_80865198
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 00:30 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Zat in Riverside, richting Putney End. Wat een sfeer!!
    Was echt geweldig qua sfeer! Bij competitiewedstrijden is het soms niet geweldig, maar in de Europa-league... Maar goed, moet weer naar m'n werk nu! Steeds meer van mijn collega's zitten er aan te denken om naar Hamburg te gaan... geen idee wat zo'n grapje zou kosten.
    pi_80874404
    Ik moet vanaf Stansted vliegen en ik vroeg me af of de treinverbindingen makkelijk zijn vanaf Den Haag. Want ik heb geen zin om voor 180 euro een retour te boeken.
    BoF!
    pi_80877444
    Zit van 10 t/m 15 mei ook in London met een vriend. Eventjes weg uit Nederland.
      vrijdag 30 april 2010 @ 17:50:06 #30
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_80878005
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 15:09 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
    Ik moet vanaf Stansted vliegen en ik vroeg me af of de treinverbindingen makkelijk zijn vanaf Den Haag. Want ik heb geen zin om voor 180 euro een retour te boeken.
    Den Haag - Eindhoven is een directe treinverbinding.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_80880301
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 07:39 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Was echt geweldig qua sfeer! Bij competitiewedstrijden is het soms niet geweldig, maar in de Europa-league... Maar goed, moet weer naar m'n werk nu! Steeds meer van mijn collega's zitten er aan te denken om naar Hamburg te gaan... geen idee wat zo'n grapje zou kosten.
    Het is nu al compleet uitverkocht! (op enkele hospitality dingen na)

    Harrods Helicopter Trip

    Meet at Battersea Heliport for the exclusive private Harrods Helicopter ride to Hamburg; a luxury breakfast hamper will be served on board
    Following a short stop in Holland, guests will be whisked directly to Hamburg and transferred by private coach to a 5* hotel for their overnight stay (all hotels are based on single occupancy and include breakfast)
    After a stroll around the local delights, guests will meet at the hotel for transportation to the HSH Nordbank Arena, where a VIP pre-match hospitality dinner will be served prior to kick-off
    At the final whistle guests will be transported back to the hotel where drinks and snacks will be served
    On Thursday morning after breakfast, guests will be transferred to the airport for the private Helicopter ride back to Battersea Heliport, following a short stop in Holland
    Price: £3,500 (including taxes) per person

    Call 020 8336 7555 to book

    Klinkt goed, jammer van de prijs...
    pi_80883484
    Nog mensen die morgen een kijkje gaan nemen bij de start van de Gumball 3000?
      zaterdag 1 mei 2010 @ 10:52:44 #33
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_80896746
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 00:56 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Betaalde je in ponden of euro's?
    Betaalde in Ponden naar een Euro rekening. De wisselkoers was ook nog eens dramatisch... Pure zwendel.


    Ik ga zo trouwens ook even kijken naar de start van de Gumball, goeie tip!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_80954451
    Volgende week kampioenschap Chelsea vieren. Succes supporter voor 1 dag natuurlijk

    Geen idee alleen wat ze hier doen bij een kampioenschap. Neem aan met een open bus door de wijk alleen?
    pi_80955021
    Volgende week is de laatste speelronde?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80955074
    Ja, vraag me ook af hoe Chelsea het zou vieren, iemand ervaring met voorgaande kampioenschappen van clubs in Londen?
    pi_80977820
    Ik ben van plan m'n moeder voor haar verjaardag 2 daagjes Londen cadeau te doen. Ik ben er nog nooit geweest, en wordt sowieso m'n eerste keer dat ik iets dergelijks doe.

    Bij het info. verzamelen op internet zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer.

    Qua hotel had ik eerst in gedachten:
    http://www.booking.com/hotel/gb/chamberlainhotel.nl.html?aid=311093;label=hotel-217532-gb-Hvkm29tu87RLDrq9v1bLagS710328324;ws=&gclid=COCk-pm2tqECFReZ2Aodng_MDQ

    of, moderner maar minder leuke uitstraling:
    http://www.booking.com/hotel/gb/apexcityoflondonhotel.nl.html


    Maar toen las ik dat city of london niet echt de ideale plek is voor toeristen.
    Vervolgens kwam ik op deze hotels uit als mogelijkheden:

    modern met vreselijke uitstraling:
    http://www.booking.com/ho(...);checkout=2010-08-24

    Leuke uitstraling, wat mindere recensies:
    http://www.booking.com/ho(...);checkout=2010-08-24

    Maar ik heb geen idee of dat nu een geschikte uitvalsbasis is, of dat het eigenlijk niet uitmaakt met de eerder genoemde hotels, of dat ik uberhaupt helemaal verkeerd zit.

    We zullen 2 dagen de typische first time toeristen willen uithangen. Wat bezienswaardigheden bekijken, lekker eten en wat winkelen.

    Enige hulp zou bijzonder welkom zijn.
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_80980068
    Als toerist wil je inderdaad niet in de City zitten liefst, want dat is echt het zakencentrum en daar is 's avonds / in het weekend niet veel te doen. Ik zou voor Grange White Hall gaan! Ziet er leuker uit en is een goede buurt.
    pi_80983398
    Dank je. Dan weet ik nu iig waar ik ongeveer moet wezen.

    Ik twijfel nu nog tussen drie hotels:
    Het bovengenoemde Grange White Hall

    http://www.booking.com/ho(...);checkout=2010-08-24


    Of het zojuist gevonden Strand palace Hotel

    http://www.booking.com/ho(...)d132fed46b8ebdded541


    Of tenslotte The Sanctuary House Hotel:

    http://www.booking.com/ho(...)d132fed46b8ebdded541


    Hebben alle hotels over het algemeen ook continental breakfast?


    Edit:
    Oh, en nog een vraagje.
    Wat is meer aan te raden als beste moment, doordeweeks of in het weekend (we zullen waarschijnlijk in de zomervakantie, augustus, gaan)?

    [ Bericht 4% gewijzigd door UltraR op 03-05-2010 21:27:53 ]
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_80988284
    Ik zou zeggen doordeweeks, liefst een donderdag en vrijdag ofzo. Voor shoppen en musea is het dan toch iets rustiger, maar uitgaan is ook geen probleem.
    pi_80989085
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 22:34 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Ik zou zeggen doordeweeks, liefst een donderdag en vrijdag ofzo. Voor shoppen en musea is het dan toch iets rustiger, maar uitgaan is ook geen probleem.
    Dat dus. En ik zou voor twee dagen iets kiezen in Covent Garden ofzo (zoals die ene op strand), dat is altijd heerlijk centraal. Strand is alleen wel druk. Het hangt ook wat af van je budget natuurlijk...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_80989555
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 00:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Volgende week is de laatste speelronde?
    Yup, zondag 9 mei.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_80990333
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 22:59 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Yup, zondag 9 mei.
    Denk dat me dat niet lukt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80990431
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Denk dat me dat niet lukt
    Is mij in ieder geval niet gelukt om kaarten te krijgen, logischerwijs veel meer vraag van normaal. Anyway, misschien koop ik last minute nog zo'n corporate pakket, dat zijn goeie seats en die worden vaak niet uitverkocht.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_80990694
    Zo, hostel is geboekt, en nog een stuk goedkoper dan gepland ook uiteindelijk voor 50 euro heb ik volgende week drie nachten in een zespersoons kamer in een hostel dat 80% als gemiddelde rating heeft! Ben verder druk mn reisgids door aan het bladeren om mn lijstje met dingen die ik wil zien te maken! Het plan is in ieder geval om the blood and tears walk te gaan doen, die klinkt wel erg tof.
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
      maandag 3 mei 2010 @ 23:41:48 #46
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80991268
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 23:25 schreef koei het volgende:
    Zo, hostel is geboekt, en nog een stuk goedkoper dan gepland ook uiteindelijk voor 50 euro heb ik volgende week drie nachten in een zespersoons kamer in een hostel dat 80% als gemiddelde rating heeft! Ben verder druk mn reisgids door aan het bladeren om mn lijstje met dingen die ik wil zien te maken! Het plan is in ieder geval om the blood and tears walk te gaan doen, die klinkt wel erg tof.
    Ik ben ook wel benieuwd naar die walk, heb die aflevering van Most Haunted gezien geloof ik . Bedankt voor de tip, heb de website onder m'n favorieten gegooid (tussen 20.000 andere sites, maar misschien vind ik hem terug).
    Tap tap tap
      zaterdag 8 mei 2010 @ 13:15:37 #47
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81174580
    Ik moet woensdag vliegen maar die vulkaan houdt het spannend.

    Heeft Stansted een ATM waar je ook met Maestro geld kunt opnemen?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_81175353
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 13:15 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik moet woensdag vliegen maar die vulkaan houdt het spannend.

    Heeft Stansted een ATM waar je ook met Maestro geld kunt opnemen?
    Met Maestro kun je volgens mij overal wel geld opnemen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zaterdag 8 mei 2010 @ 13:47:17 #49
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_81175610
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 13:15 schreef Jabberwocky het volgende:
    Heeft Stansted een ATM waar je ook met Maestro geld kunt opnemen?
    Lijkt me geen probleem .
      zaterdag 8 mei 2010 @ 14:17:28 #50
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81176451
    Dat dacht ik al niet, maar better safe than sorry.
    Mooi.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zaterdag 8 mei 2010 @ 17:21:07 #51
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_81182154
    Ik knijp em redelijk, ik moet Dinsdagavond naar Amsterdam omdat ik Woensdag naar een bruiloft moet. Fingers crossed allemaal

    (bij een normale trip zou ik het niet erg vinden, maar dit is de bruiloft van een zeer goede vriend)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_81216664
    Wat een ballentent dat Ministry of Sound. Was er vannacht voor 't eerst en direct maar ook voor 't laatst.

    Niek e.a. : De Huldiging van Chelski is na de FA CUP (tocht door de wijk op open bus).
      zondag 9 mei 2010 @ 19:07:13 #53
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81222036
    Ik vlieg over net iets meer dan een week terug naar safe ol' London, maar met een beetje geluk kan ik niet terug door de vulkaan.
    reset
      zondag 9 mei 2010 @ 19:50:33 #54
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_81223455
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 16:36 schreef zeebeschuit het volgende:
    Wat een ballentent dat Ministry of Sound. Was er vannacht voor 't eerst en direct maar ook voor 't laatst.

    Niek e.a. : De Huldiging van Chelski is na de FA CUP (tocht door de wijk op open bus).
    Waar zit die Ministry of Sound eigenlijks? Wij hadden er wel naar gezocht, enigste tent die open was, was de Pearl vlakbij Piccadilly Circus maar die ging om 3 uur lokale tijd ook al dicht
    pi_81223653
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 19:50 schreef kwaitnait het volgende:

    [..]

    Waar zit die Ministry of Sound eigenlijks? Wij hadden er wel naar gezocht, enigste tent die open was, was de Pearl vlakbij Piccadilly Circus maar die ging om 3 uur lokale tijd ook al dicht
    Was ook de reden dat wij erheen gingen. Na 2 uur in queue gestaan bij andere tent was die stuk of 10 mensen voor ons vol Meeste sluit ook nog 's om 4/5 dus dit was wel ideaal qua eindtijd (7).

    Is @ Elephant & Castle. Gewoon Taxi nemen als je in 't centrum bent.
    pi_81227766
    12 tm 15 augustus ga ik naar Londen! Ben van plan om er over 1,5 jaar te studeren dus dit tripje is ook om ff een beeld van de stad te krijgen. Weet iemand toevallig nog een goed en goedkoop hotel in de stad of is dit haast onmogelijk?
      zondag 9 mei 2010 @ 22:18:30 #57
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81231197
    Wil je perse een hotel of is een hostel ook oke? Er zit een YHA hostel naast St. Paul's Cathedral, YHA St. Pauls heet dat geloof ik. Je hebt er ook eigen kamers.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      maandag 10 mei 2010 @ 07:38:34 #58
    258706 QuincydeKoster
    Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
    pi_81241128
    Ik ga naar londen


    Wij gaan met school van 17 mei tot en met 20 mei naar londen. Maar tot mijn schrik hoorde ik laatst dat je in Londen niet op straat mag roken, klopt dit?
    Dit is mijn signature.
      maandag 10 mei 2010 @ 15:24:54 #59
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81254670
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 07:38 schreef QuincydeKoster het volgende:
    Ik ga naar londen


    Maar tot mijn schrik hoorde ik laatst dat je in Londen niet op straat mag roken, klopt dit?
    Haha nee wat een onzin. Neem wel genoeg peuken mee uit NL want die zijn erg duur in de UK.
    reset
    pi_81255011
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 22:18 schreef Jabberwocky het volgende:
    Wil je perse een hotel of is een hostel ook oke? Er zit een YHA hostel naast St. Paul's Cathedral, YHA St. Pauls heet dat geloof ik. Je hebt er ook eigen kamers.
    Nja ik wil eigenlijk iets waarbij je gewoon eigen kamer en badkamer hebt, liefst dichtbij het centrum en niet meer dan 200 euro voor 3 nachten Ik zal es kijken naar die YHA!
    pi_81258110
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 19:50 schreef kwaitnait het volgende:

    [..]

    Waar zit die Ministry of Sound eigenlijks? Wij hadden er wel naar gezocht, enigste tent die open was, was de Pearl vlakbij Piccadilly Circus maar die ging om 3 uur lokale tijd ook al dicht
    Enige tent die open is om 3 uur 's nachts? Man, dan kun je nog volop clubben in Londen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81259462
    1 juni ga ik naar Londen. Ben er nog nooit geweest, lijkt me een te gekke stad. Wat zijn echt do's ? Want ik verblijf er maar 2 dagen
    poëtisch als Romeo, breng ik Jullie-het
      maandag 10 mei 2010 @ 19:48:47 #63
    208890 June.
    Seriously?
    pi_81265696
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 17:25 schreef Timez het volgende:
    1 juni ga ik naar Londen. Ben er nog nooit geweest, lijkt me een te gekke stad. Wat zijn echt do's ? Want ik verblijf er maar 2 dagen
    Wat sightseeing uiteraard! Big Ben/Westminster; Tower Bridge; langs de Thames lopen; London Eye (ik zou vooral kijken en niet erin gaan, veuls te duur); Buckingham Palace; relaxen in St. James Park; Piccadilly Circus; Trafalgar Square; St. Pauls; Royal Albert Hall; eh...

    En dan voor het shoppen even langs Oxford Street, Covent Garden, Camden, Harrods.. Genoeg te doen!
    Shine bright like a diamond.
      maandag 10 mei 2010 @ 22:13:41 #64
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81273846
    En British Museum, als je zoiets ook leuk vindt.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_81275617
    Mijn todo-lijstje is ook bijna klaar! Ik vertrek morgenochtend en ben dan vrijdagavond weer terug, dus ik heb 2
    hele en 2 halve dagen. De bedoeling is dat ik de volgende dingen ga bezoeken:
    De verplichte kost:
    - Westminster Abbey (die schijn je met een mis gratis binnen te kunnen komen dus dat ga ik proberen. Scheelt me weer 15 pond)
    - Tower of London
    - Wisseling van de wacht bij Buckingham palace, of een wisseling van de wacht per paard
    - Over de towerbridge naar de overkant

    Dingen die ik graag wil bezoeken/doen:
    - Highgate cemetary west
    - Walk of Terror
    - Natural History museum
    - Churchills war room (iemand hier wel eens geweest? Leek me totaal niet boeiend, maar kreeg erg goede recensies op tripadvisor. Schijnt het dure entreegeld van 12 pond meer dan waard te zijn)
    - St. Paul

    Dingen voor als ik tijd over heb:
    - Royal Observatory in Greenwich
    - imperial War Museum (kreeg ook erg goede recensies op tripadvisor en is gewoon gratis!)
    - British museum (ben ik al eens geweest dus hoeft niet perse)
    - Museum of London

    Overigens zijn de entreeprijzen in Londen wel belachelijk hoog vind ik. 15 pond om een kerk binnen te mogen Ik dacht altijd dat het idee van een kerk was dat de deur voor iedereen open staat... De tower kost me ook nog eens 14,50 (inclusief studentenkorting), 7 pond entree voor een begraafplaats waar je verplicht met een rondleiding van een uur mee moet en niet los rond mag lopen en 12 pond voor de war rooms... Het staat eigenlijk niet in verhouding met de musea die voor het grootste deel gratis zijn.

    Maar goed, ik heb er zin in!
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
    pi_81279498
    Tjah we moeten ergens aan de toeristen verdienen!

    Handig lijstje trouwens. Heb na een jaar hier wonen pas 1 ding van je lijstje gedaan/gezien
    pi_81279945
    Waarom ga je niet naar een andere begraafplaats die deel uitmaakt van de Magnificent Seven? http://en.wikipedia.org/wiki/Magnificent_Seven,_London
      dinsdag 11 mei 2010 @ 00:09:35 #68
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_81279966
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 22:13 schreef Jabberwocky het volgende:
    En British Museum, als je zoiets ook leuk vindt.
    En National Gallery en Tate . Beiden gratis en prachtig!
      Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 21:19:27 #69
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81314382
    Net een tripje London geboekt Het is onze eerste keer, en we gaan niet zo lang, maar toch. We hebben er zin in!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      dinsdag 11 mei 2010 @ 21:23:18 #70
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_81314609
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:
    Net een tripje London geboekt Het is onze eerste keer, en we gaan niet zo lang, maar toch. We hebben er zin in!
    Vooraf goed plannen en je kunt genoeg van London zien .
      dinsdag 11 mei 2010 @ 21:37:25 #71
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81315448
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 00:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    En National Gallery en Tate . Beiden gratis en prachtig!
    Tate ga ik morgen ook weer naartoe denk ik, top of the notch als het op moderne kunst aankomt.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      dinsdag 11 mei 2010 @ 21:51:44 #72
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_81316257
    Ik heb besloten dat ik deze zomer een paar dagen naar Londen (en/of Berlijn) wil! Dus ik kom hier even wat ideeën opdoen .
    Your body. Your soul. Your rituals.
      dinsdag 11 mei 2010 @ 22:55:28 #73
    258706 QuincydeKoster
    Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
    pi_81320202
    Hmm hoe reageren ze bij de grenspost op Zippo benzine(Callis, trein)
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 15:24 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Haha nee wat een onzin. Neem wel genoeg peuken mee uit NL want die zijn erg duur in de UK.
    Hehehehe Shag ook goed?:P en ja ik heb de prijzen op internet gezien, rond de 13 pond voor een pakje malboro O_O

    [ Bericht 79% gewijzigd door QuincydeKoster op 11-05-2010 23:13:48 ]
    Dit is mijn signature.
      dinsdag 11 mei 2010 @ 23:01:37 #74
    208890 June.
    Seriously?
    pi_81320610
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 21:51 schreef Rituals het volgende:
    Ik heb besloten dat ik deze zomer een paar dagen naar Londen (en/of Berlijn) wil! Dus ik kom hier even wat ideeën opdoen .
    Sowieso Londen doen
    Shine bright like a diamond.
      woensdag 12 mei 2010 @ 02:57:53 #75
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81326816
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 22:55 schreef QuincydeKoster het volgende:
    Hmm hoe reageren ze bij de grenspost op Zippo benzine(Callis, trein)
    [..]

    Hehehehe Shag ook goed?:P en ja ik heb de prijzen op internet gezien, rond de 13 pond voor een pakje malboro O_O
    Ja shag (maar zeg "rolling tabacco") is ook goed. Ze verkopen ook kleine filtertjes om in je sjekkies te draaien.

    13 Pond is iets overdreven. Denk aan £7-8 ofzo. Ik koop eigenlijk nooit sigaretten in de UK. Ben nu in Midden Amerika en heb 20 pakjes Marlboro gekocht voor $1 (£0.68) per stuk.
    reset
      woensdag 12 mei 2010 @ 02:59:19 #76
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81326823
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 21:37 schreef Jabberwocky het volgende:

    [..]

    Tate ga ik morgen ook weer naartoe denk ik, top of the notch als het op moderne kunst aankomt.
    Vergeet niet dat er 2 Tates zijn; Tate Gallery en Tate Modern.
    reset
    pi_81343403
    Hoe ver is Gatwick van Stanstead?

    Welke maatschapijen vliegen vanuit Nederland naar Gatwick?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 15:32:40 #78
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81343646
    De twee vliegvelden liggen 70 mijl uit elkaar

    Google maps
    quote:
    British Airways (Alicante, Amsterdam, Antalya, Antigua, Atlanta, Barbados, Barcelona, Bari, Bermuda, Bologna, Bordeaux, Cagliari, Catania, Dresden, Dublin, Dubrovnik, Edinburgh, Faro, Genève, Genua, Gibraltar, Glasgow-International, Grenada, Grenoble, Ibiza, Izmir, Jersey, Kingston, Krakau, Luxemburg, Lyon-Satolas [seizoensgebonden], Madrid, Málaga, Malta, Manchester, Marseille, Napels, Newquay, New York-JFK [begint op 27 oktober], Orlando, Palma de Mallorca, Porto [begint op 27 oktober], Paphos, Pisa, Poznan, Port of Spain, Pri¨tina, Rome-Fiumicino, Salzburg, Sarajevo, St Lucia, Tampa, Tirana, Thessaloniki, Tobago, Toulouse, Tunis, Turin, Valencia [begint op 27 oktober], Varna, Venetië, Verona, Warschau [begint op 27 oktober], Zürich)

    easyJet (Almería, Amsterdam, Barcelona, Belfast-International, Biarritz [begint op 14 september], Boedapest, Cologne/Bonn, Edinburgh, Genève, Glasgow-International, Ibiza, Inverness, Krakow, La Rochelle, Lissabon, Lyon [begint 3 november], Madrid, Marrakech, Marseille, Milaan-Linate, Milaan-Malpensa, Murcia, Nantes, Nice, Olbia, Palermo, Palma de Mallorca, Pisa, Praag, Rome-Ciampino, Sofia, Split, Thessaloniki, Toulouse, Valencia, Venetië)
    Wikipedia, dat is toch niet zo moeilijk?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      woensdag 12 mei 2010 @ 16:37:28 #79
    258706 QuincydeKoster
    Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
    pi_81346547
    _maar_ hoe rreageren ze bij de grensposten nou op Zippo benzine? mag ik het meenemen als ik kan aantonen dat ik ook een zippo heb?
    Dit is mijn signature.
      Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 18:09:54 #80
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81350088
    Het lijkt me dat dit valt onder de gevaarlijke vloeistoffen?

    Jij gaat per boot of trein toch? Bel ze eens, om te vragen hoe of wat.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      woensdag 12 mei 2010 @ 19:36:13 #81
    258706 QuincydeKoster
    Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
    pi_81353450
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef Guppyfriend het volgende:
    Het lijkt me dat dit valt onder de gevaarlijke vloeistoffen?

    Jij gaat per boot of trein toch? Bel ze eens, om te vragen hoe of wat.
    Waarscheinlijk trein, en even een belletje maken naar frankrijk.. Tuurlijk XD
    Dit is mijn signature.
    pi_81353516
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:
    De twee vliegvelden liggen 70 mijl uit elkaar

    Google maps
    [..]

    Wikipedia, dat is toch niet zo moeilijk?
    Ik heb meer aan ervaringen van mensen die regelmatig AMS - Londen doen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81353985
    hallo allemaal
    ik ben nieuw hier dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

    ik wil graag met mijn 2 zoons naar Londen voor 1 dag.
    ik hoorde dat Londen met het vliegtuig heel goedkoop was (volgens mijn collega's 80 pp retour)
    weten jullie misschien waar ik voor ongeveer dat prijsje een retour naar londen kan krijgen?

    en dan in de nacht vertrekken zodat we 's ochtends op tijd aankomen.
    en s 'avonds laat weer kunnen vertrekken.

    Ik heb op veel sites gekeken maar het is allemaal zo raar dat online boeken.

    kan iemand mij helpen?
    alvast bedankt
    pi_81354207
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 15:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoe ver is Gatwick van Stanstead?

    Welke maatschapijen vliegen vanuit Nederland naar Gatwick?
    Ver. Stansted ligt buiten de ring ten noorden van Londen en Gatwick ligt ten zuiden van Londen. Met de auto doe je er op een hele goeie dag anderhalf uur over. Met het openbaar vervoer kost het je met gunstige overstap waarschijnlijk iets richting de twee uur, en iets van £35 aan kosten. Een taxi is dus sneller, maar zal je (blinde gok) waarschijnlijk snel £150 kosten.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81354295
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:47 schreef Francilotje het volgende:
    hallo allemaal
    ik ben nieuw hier dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

    ik wil graag met mijn 2 zoons naar Londen voor 1 dag.
    ik hoorde dat Londen met het vliegtuig heel goedkoop was (volgens mijn collega's 80 pp retour)
    weten jullie misschien waar ik voor ongeveer dat prijsje een retour naar londen kan krijgen?

    en dan in de nacht vertrekken zodat we 's ochtends op tijd aankomen.
    en s 'avonds laat weer kunnen vertrekken.

    Ik heb op veel sites gekeken maar het is allemaal zo raar dat online boeken.

    kan iemand mij helpen?
    alvast bedankt
    het ligt niet aan de andere kant van de wereld hoor Het is maar 45 minuten vliegen. Je kan bij Easyjet/Ryanair gewoon 's ochtends vliegen en je verliest geen tijd aangezien je uur terug gaat in tijd. Zie www.ryanair.com & www.easyjet.com .

    En er is niets vreemds aan online boeken
      woensdag 12 mei 2010 @ 19:54:32 #86
    208890 June.
    Seriously?
    pi_81354318
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:47 schreef Francilotje het volgende:
    hallo allemaal
    ik ben nieuw hier dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

    ik wil graag met mijn 2 zoons naar Londen voor 1 dag.
    ik hoorde dat Londen met het vliegtuig heel goedkoop was (volgens mijn collega's 80 pp retour)
    weten jullie misschien waar ik voor ongeveer dat prijsje een retour naar londen kan krijgen?

    en dan in de nacht vertrekken zodat we 's ochtends op tijd aankomen.
    en s 'avonds laat weer kunnen vertrekken.

    Ik heb op veel sites gekeken maar het is allemaal zo raar dat online boeken.

    kan iemand mij helpen?
    alvast bedankt
    Dan bedoelen ze waarschijnlijk vliegen met Ryanair. Daarbij varieert de prijs heel erg met de periode waarin je op vakantie gaat. Kijk anders eerst eens op de site vanRyanair (http://www.ryanair.com/nl) en vul daar je vertrek in en bestemming.

    Vaak is vliegen vanaf Weeze (in Duitsland) goedkoper dan vliegen vanaf bijvoorbeeld Eindhoven of Amsterdam. Maar dan ligt het er ook maar net aan waar je woont en hoe lang je erover doet om er te komen, dat kan ook meespelen..
    Shine bright like a diamond.
    pi_81354326
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:52 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ver. Stansted ligt buiten de ring ten noorden van Londen en Gatwick ligt ten zuiden van Londen. Met de auto doe je er op een hele goeie dag anderhalf uur over. Met het openbaar vervoer kost het je met gunstige overstap waarschijnlijk iets richting de twee uur, en iets van £35 aan kosten. Een taxi is dus sneller, maar zal je (blinde gok) waarschijnlijk snel £150 kosten.
    Merci, dan moet het sws Gatwick worden
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81354708
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Merci, dan moet het sws Gatwick worden
    Je PM-inbox zit trouwens vol. Ben dit weekeinde zelf in Amsterdam.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81354767
    Kan je als Nederlandse student gebruik maken van de verschillende studentenkortingen in Londen?

    Vast niet I guess?
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_81354790
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:03 schreef UltraR het volgende:
    Kan je als Nederlandse student gebruik maken van de verschillende studentenkortingen in Londen?

    Vast niet I guess?
    Meestal wel, dat is mijn ervaring in ieder geval wereldwijd eigenlijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81354909
    Wat is de beste manier om vanaf Nederland in Gatwick te komen?

    Mag ook Belgie - Duitsland zijn, als het maar binnen 1,5 uur is van Eindhoven

    [ Bericht 0% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 12-05-2010 20:14:15 ]
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 20:26:42 #92
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81355946
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:36 schreef QuincydeKoster het volgende:

    [..]

    Waarscheinlijk trein, en even een belletje maken naar frankrijk.. Tuurlijk XD
    Nee joh, met NS HiSpeed, waar de Eurostar ook onder valt. Kan gewoon naar het klantenservicenummer in Nederland, of aan een internationaal loket op de stations.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81356480
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Wat is de beste manier om vanaf Nederland in Gatwick te komen?

    Mag ook Belgie - Duitsland zijn, als het maar binnen 1,5 uur is van Eindhoven
    Vliegtuig natuurlijk, of eventueel Eurostar vanaf Brussel. Met vliegtuig heb je goedkoop Transavia vanaf Rotterdam, Easyjet vanaf Schiphol of eventueel iets vanaf Dusseldorf, maar daar zou ik al geen zin in hebben. Verder nog British Airways op Schiphol, dan heb je alle directe vluchten al gehad volgens mij.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:40:38 #94
    208890 June.
    Seriously?
    pi_81356671
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:03 schreef UltraR het volgende:
    Kan je als Nederlandse student gebruik maken van de verschillende studentenkortingen in Londen?

    Vast niet I guess?
    Volgens mij wel, met de musical kregen we ook gewoon korting als we onze Nederlandse collegekaart lieten zien
    Shine bright like a diamond.
    pi_81357271
    Ik ga 19 augustus 's ochtends naar Londen, 20 augustus 's avonds weer terug.
    Ik wil vliegen vanaf Rotterdam naar Londen City. Vliegwinkel lijkt de 'goedkoopste' tickets te bieden. Maar gisteren waren die nog 185,- per stuk, vandaag 195,-.

    Weet iemand of die prijzen per dag varieren? Kan het morgen weer goedkoper zijn. Of is het aannemelijker dat het alleen maar duurder wordt de komende tijd?
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
      Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 20:54:57 #96
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81357374
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Wat is de beste manier om vanaf Nederland in Gatwick te komen?

    Mag ook Belgie - Duitsland zijn, als het maar binnen 1,5 uur is van Eindhoven
    AMS - LGW met British Airways
    RTM - LGW met Transavia
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81357440
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:53 schreef UltraR het volgende:
    Ik ga 19 augustus 's ochtends naar Londen, 20 augustus 's avonds weer terug.
    Ik wil vliegen vanaf Rotterdam naar Londen City. Vliegwinkel lijkt de 'goedkoopste' tickets te bieden. Maar gisteren waren die nog 185,- per stuk, vandaag 195,-.

    Weet iemand of die prijzen per dag varieren? Kan het morgen weer goedkoper zijn. Of is het aannemelijker dat het alleen maar duurder wordt de komende tijd?
    Wordt enkel duurder. En stappen van meer dan 10 euro is vrij normaal, dus daar moet je qua vluchten nooit over klagen, dat hoort erbij.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 21:00:08 #98
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81357625
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:53 schreef UltraR het volgende:
    Ik ga 19 augustus 's ochtends naar Londen, 20 augustus 's avonds weer terug.
    Ik wil vliegen vanaf Rotterdam naar Londen City. Vliegwinkel lijkt de 'goedkoopste' tickets te bieden. Maar gisteren waren die nog 185,- per stuk, vandaag 195,-.

    Weet iemand of die prijzen per dag varieren? Kan het morgen weer goedkoper zijn. Of is het aannemelijker dat het alleen maar duurder wordt de komende tijd?
    Duurder is aannemelijk, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper.

    Op Cheaptickets zijn ze nog ¤ 184,66, misschien heb je er iets aan
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81357853
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:00 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    Duurder is aannemelijk, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper.

    Op Cheaptickets zijn ze nog 184,66, misschien heb je er iets aan
    Wtf... als ik die zoekopdracht uitvoer krijg ik prijzen van ¤ 196,06 ...

    Maar via jouw link 184,66

    Oh, maar via jouw link is de vroegste vlucht 11:00 uur. Ik wil die van rond 9:00 uur.
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_81357937
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 21:04 schreef UltraR het volgende:

    [..]

    Wtf... als ik die zoekopdracht uitvoer krijg ik prijzen van ¤ 196,06 ...

    Maar via jouw link 184,66
    Dat gaat gewoon enorm snel, elke vlucht heeft maar een aantal plekken per prijs klasse en soms kan de prijs dus heel snel stappen omhoog gaan.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81358164
    Aaah, wacht ik zie het nu. Die link is Londen - Rotterdam.
    Ik moet hebben Rotterdam - Londen. En die kosten dus gewoon 196,-

    Nou ja, dan maar dat tientje extra gewoon slikken en nu boeken voor het nog duurder wordt.
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
      Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 21:36:18 #102
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81359366
    Dat zou ik inderdaad doen... Het kan heel snel gaan en voor je het weet wordt het weer duurder. Have fun!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81364368
    ik weet niet of je dicht bij de duitse grens woont, maar via weeze kan je heel goedkoop vliegen [ryanair]. Kom je wel aan op london stansted dus wel transfer kosten, maar volgens mij ben je dan nog goedkoper uit.
    pi_81364633
    Vliegwinkel 2 tickets: 438,-
    Cityjet website 2 tickets: 388,-

    50 euro verschil...
    Goed dat ik daar nog ff aan dacht. Gelijk geboekt.
    Gewoon lekker bij de maatschappij zelf. Waarom doet niet iedereen dat? Of is dit een extreem prijsverschil?

    (En dan ook nog eens vanaf het begin gewoon direct die 388,- als totale kosten te zien. En niet zoals bij vliegwinkel dat op de allerlaatste pagina voor de bevestiging nog even 20 euro administratiekosten over de zogenaamde totale kosten heen wordt gegooid. )

    [ Bericht 38% gewijzigd door UltraR op 12-05-2010 23:29:03 ]
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_81365852
    Lange reis naar huis voor Fulham en de fans... En een huilende Lily Allen.
    pi_81396239
    Ik vlieg zaterdag naar Londen met vriendlief.. voor mij de eerste keer. Weet iemand nog een toffe club om uit te gaan??
    pi_81396438
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 21:46 schreef suzanne88 het volgende:
    Ik vlieg zaterdag naar Londen met vriendlief.. voor mij de eerste keer. Weet iemand nog een toffe club om uit te gaan??
    Zou fijn zijn als je dan aangeeft wat voor soort muziek je leuk vind en of je voorkeur hebt voor welke wijk

    Je kan ook http://www.timeout.com/london/clubs/ checken en dan zien wat er draait zaterdag.
    pi_81396876
    Betreft clubben, heeft iemand ervaring met Fabric? Vooral qua deurbeleid, kom je makkelijker binnen als je met je vriendin bent en wat voor 'n dresscode is gewenst? Iemand nog alternatieven op het gebied van van techno (of house)?
    pi_81397495
    Nou beetje in de buurt van Piccadilly street oid.. qua muziek gewoon 'clubmuziek', beetje vergelijkbaar met Jimmy Woo in Amsterdam of Kapital in Madrid zoek ik!
    pi_81397716
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 22:01 schreef Virton het volgende:
    Betreft clubben, heeft iemand ervaring met Fabric? Vooral qua deurbeleid, kom je makkelijker binnen als je met je vriendin bent en wat voor 'n dresscode is gewenst? Iemand nog alternatieven op het gebied van van techno (of house)?
    Is heel makkelijk, shirt + jeans en geen trainers en dat is het dan wel zo'n beetje qua dresscode. Fabric is leuk!
    pi_81398458
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 22:16 schreef suzanne88 het volgende:
    Nou beetje in de buurt van Piccadilly street oid.. qua muziek gewoon 'clubmuziek', beetje vergelijkbaar met Jimmy Woo in Amsterdam of Kapital in Madrid zoek ik!
    In principe heb je in London de "posh" clubs, die beetje a la Jimmy Woo zijn (tafeltjes, veel dure drankjes, beetje relaxte club muziek en vaak strikt deurbeleid). Daarnaast de meer "techno" clubs die wat meer op Paradiso ofzo lijken (makkelijk deurbeleid, laat open, minder "bling bling"). Qua posh clubs vind je een hoop rond de West End, probeer iets als Cuckoo, Mahiki, Crystal, etc... Qua "techno" clubs heb je Fabric of iets als Ministry of Sound (maar die laatste raad ik niet aan).
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81405562
    Voor degene die keer naar cricket match willen in het mooiste cricket-stadion van 't land:

    Het Nederlands Elftal speelt a.s. zondag zijn enige wedstrijd van 't jaar in London!

    http://www.lords.org/late(...)preview,1573,NS.html
      vrijdag 14 mei 2010 @ 02:42:56 #113
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81405748
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 02:23 schreef zeebeschuit het volgende:
    Voor degene die keer naar cricket match willen in het mooiste cricket-stadion van 't land:

    Het Nederlands Elftal speelt a.s. zondag zijn enige wedstrijd van 't jaar in London!

    http://www.lords.org/late(...)preview,1573,NS.html
    Na 10 jaar begrijp ik nog steeds geen snars van cricket, maar heb een paar jaar geleden mijn Christmas party in Lords gehad en het ziet er idd erg mooi uit.
    reset
    pi_81405788
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 02:23 schreef zeebeschuit het volgende:
    Voor degene die keer naar cricket match willen in het mooiste cricket-stadion van 't land:

    Het Nederlands Elftal speelt a.s. zondag zijn enige wedstrijd van 't jaar in London!

    http://www.lords.org/late(...)preview,1573,NS.html
    Das kut als het koud is
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 14 mei 2010 @ 02:48:05 #115
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81405795
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef UltraR het volgende:
    Vliegwinkel 2 tickets: 438,-
    Cityjet website 2 tickets: 388,-

    50 euro verschil...
    Goed dat ik daar nog ff aan dacht. Gelijk geboekt.
    Gewoon lekker bij de maatschappij zelf. Waarom doet niet iedereen dat? Of is dit een extreem prijsverschil?

    (En dan ook nog eens vanaf het begin gewoon direct die 388,- als totale kosten te zien. En niet zoals bij vliegwinkel dat op de allerlaatste pagina voor de bevestiging nog even 20 euro administratiekosten over de zogenaamde totale kosten heen wordt gegooid. )
    Prive heb ik nog nooit zoveel betaald voor een vlucht tussen NL/Dui en London!

    Cityjet is wel goed alleen niet zo goed als VLM ooit was.. Klote Air France.

    Veel plezier in deze prachtige stad!
    reset
    pi_81407508
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 22:37 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    In principe heb je in London de "posh" clubs, die beetje a la Jimmy Woo zijn (tafeltjes, veel dure drankjes, beetje relaxte club muziek en vaak strikt deurbeleid). Daarnaast de meer "techno" clubs die wat meer op Paradiso ofzo lijken (makkelijk deurbeleid, laat open, minder "bling bling"). Qua posh clubs vind je een hoop rond de West End, probeer iets als Cuckoo, Mahiki, Crystal, etc... Qua "techno" clubs heb je Fabric of iets als Ministry of Sound (maar die laatste raad ik niet aan).
    Oke dankje! Dat strikte deurbeleid was ik al een beetje bang voor.. anders gaan we Fabric wel proberen, die site zag er leuk uit!
    pi_81421138
    Zou je in Londen ook van de studentenkortingen bij verschillende attracties gebruik kunnen maken als Nederlandse student?
    Guess not...
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 16:13:11 #118
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_81421285
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:09 schreef UltraR het volgende:
    Zou je in Londen ook van de studentenkortingen bij verschillende attracties gebruik kunnen maken als Nederlandse student?
    Guess not...
    Tower of London wel, bioscopen vaak ook, volgens mij Westminster ook.
    Tap tap tap
    pi_81422891
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:13 schreef CherryLips het volgende:

    [..]

    Tower of London wel, bioscopen vaak ook, volgens mij Westminster ook.
    Oh vet!
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 17:00:53 #120
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_81422908
    Paar jaar terug in ieder geval
    Tap tap tap
    pi_81423195
    Is die ceremony of the keys in de Tower de moeite waard?
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_81423395
    Komende zomer ga ik ook naar Londen (+ nog wat andere plekken in Engeland). Maar ik ben nog niet helemaal gerust op dat links rijden. Weet iemand of er een soort computerspelletjes (gratis) bestaan waarin je links moet rijden? Zodat ik het gevoel een beetje krijg alvast?
    pi_81424268
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 17:13 schreef gekkewiebel het volgende:
    Komende zomer ga ik ook naar Londen (+ nog wat andere plekken in Engeland). Maar ik ben nog niet helemaal gerust op dat links rijden. Weet iemand of er een soort computerspelletjes (gratis) bestaan waarin je links moet rijden? Zodat ik het gevoel een beetje krijg alvast?
    Haha geen idee, maar je raakt er heel snel aan gewend moet ik zeggen. Ik rijd (fiets) hier nu iedere dag en als ik weer in Europa ben kan ik ook makkelijk weer omwisselen.
      vrijdag 14 mei 2010 @ 17:40:20 #124
    208890 June.
    Seriously?
    pi_81424378
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 17:00 schreef UltraR het volgende:

    [..]

    Oh vet!
    Musicals ook.
    Shine bright like a diamond.
    pi_81424413
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 17:13 schreef gekkewiebel het volgende:
    Komende zomer ga ik ook naar Londen (+ nog wat andere plekken in Engeland). Maar ik ben nog niet helemaal gerust op dat links rijden. Weet iemand of er een soort computerspelletjes (gratis) bestaan waarin je links moet rijden? Zodat ik het gevoel een beetje krijg alvast?
    Je hebt het goeveel echt na 15 minuten rijden al. Daarvoor gewoon rustig aan doen als het zwaar valt.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81424449
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 17:41 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Je hebt het goeveel echt na 15 minuten rijden al. Daarvoor gewoon rustig aan doen als het zwaar valt.
    Rotondes zijn alleen zwaar K U T
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81424645
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Rotondes zijn alleen zwaar K U T
    Nooit last van gehad, maar zal wellicht wennen zijn.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81439748
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 16:09 schreef UltraR het volgende:
    Zou je in Londen ook van de studentenkortingen bij verschillende attracties gebruik kunnen maken als Nederlandse student?
    Guess not...
    Gewoon je collegekaart meenemen. Ik heb bij de Tower en Churchills War Rooms korting gehad. Alle grote musea zijn sowieso gratis en Westminster Abbey kun je gratis in als je de evensong bij woont (die ik dinsdag gemist had en woensdag en donderdag er niet was vanwege hemelvaart en een andere herdenking )

    Ik heb me erg goed vermaakt in Londen. Heb lang niet alles kunnen zien wat ik wilde zien, maar wel genoeg om me drie volle dagen bezig te houden.

    * Het 'tofste' vond ik het Imperial War Museum. Daar hebben ze een heel indrukwekkende (vaste) tentoonstelling over de holocaust en in de kelder hebben ze een loopgraf(?) nagebouwd wat de eerste wereldoorlog ook wat tastbaarder maakte. Kost verder niks, dus is een aanrader!
    * De tweede plaats is voor de Tower. Ben aan het eind van de middag gegaan en heb alleen twee minuten in de rij moeten staan bij de kassa. Ik heb de tour met beefeater gedaan (is ook gratis, duurt een klein uurtje) die er een erg leuk verhaal van bakte. Is ook zeker een aanrader! Ook kom je zonder die tour de kerk niet in volgens mij. Verder is het een beetje een chaos daar binnen met waar je precies in kan, overal waar je in wil is juist de uitgang. Zoek dus goed je route.
    * Derde plaats gaat naar de blood and tears walk. Ik had er meer van verwacht gezien de lovende reacties op tripadvisor en ik ben denk ik ook wat te nuchter om er helemaal in mee te gaan, maar het was een leuke wandeling door straatjes waar je anders misschien niet komt en met wat leuke achtergrond info! Ik denk wel dat het met een grotere groep leuker wordt, wij waren met 7 mensen totaal en dat is toch net wat te weinig.
    * De War Rooms en het Winston Churchill museum waren leuk om te zien, maar is alleen de moeite waard als je iets met Churchill hebt of gewoon heel graag die bunkers wil zien. De Bunkers zelf ben je in een half uurtje wel doorheen en dat is dan omgerekend een erg duur half uurtje (ik betaalde 12 euro met korting). Wel krijg je een gratis audioset erbij en met name de maproom is gewoon leuk om te zien.
    * Het Natural History Museum heeft een erg toffe tentoonstelling over dino's, het menselijk lichaam en vulkanen/aardbevingen. Er is enorm veel te zien waardoor je het beste een selectie kunt maken van wat je wil zien. Ik heb het uitgesmeerd over twee halve dagen. Ze hebben verder ook nog een flinke collectie opgezette beesten en een hele lading speciale (edel)stenen.
    * Het science museum zit direct naast het Natural History museum. Ik was erg benieuwd naar de medische tentoonstelling maar die viel heel erg tegen en was puur allerlei instrumenten vanachter glas bekijken. Niet de moeite waard. Leuker waren de delen waarin je zelf proefjes kon doen, maar die waren eigenlijk meer op kinderen gericht. Ze hadden overigens ook nog een kleine tentoonstelling over de techniek in de F1 en een erg leuke giftshop. Mocht je die laatste twee niet interessant vinden en geen kinderen tussen de 5 en 11 hebben dan zou ik dit museum overslaan.
    * Het wisselen van de wacht Zorg dat je ruim van te voren een goede plek zoekt, als het gaat beginnen staat het tig rijen dik (en ook op alle muren en beelden in de buurt). Ik vond het niet zo spectaculair, maar het hoort er toch even bij... Geen idee hoe lang het hele schouwspel duurt overigens, ik had het na tien minuten wel gezien (of nouja, vanuit mijn plek dat ook nog niet eens echt )
    * Highgate cemetary Zorg dat je hiervoor goed nakijkt welke metro halte je moet hebben. Highgate is namelijk niet de goede en vanaf daar is het een flink stuk lopen, helemaal als je geen kaart hebt van die kant van de stad (Highgate ligt net buiten het centrum). Zorg ook dat je vantevoren telefonisch reserveert want ik was er een uur voor aanvangsttijd van de rondleiding en toen hing er al een briefje dat de rondleiding volgeboekt zat, en zonder rondleiding mag je het (naar het schijnt) tofste deel van de begraafplaats niet op. Het andere deel mag je wel (voor 3 pond) naar binnen en is ook best leuk. Het graf van Karl Marx staat hier en verder zijn er vooral heel veel overwoekerde graven, wat ik persoonlijk erg tof vond.

    Ik zat overigens in Hostel Astor Quest bij Queensborough terrace bij Hyde Park. Prima hostel met een prima locatie (busverbinding direct naar St. Pancras en naar parliamentstreet en de metro om de hoek. 's avonds werd er in de commonroom een film of serie gekeken en je kreeg 40 minuten (los te gebruiken) gratis wifi bij binnenkomst en voor 1 pond kon je 40 minuten bij kopen of voor 5/8 pond een dag/week. En het belangrijkste: het is een erg goedkoop hostel. Voor 42 pond totaal had ik drie nachten een bed in een 6-persoonskamer en ontbijt 's ochtends.

    Tot zover mijn tips voor andere mensen die richting Londen gaan!
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
    pi_81456238


    Ik zit in The Sanctuary House Hotel vlakbij Westminster Abbey. Ik ga 2 dagen.

    Hoe lang duurt die evensong in Westminster Abbey? Ik zie dat hij om 17.00 begint.
    Lijkt me wel handig om dan te gaan. Want ik ga geen 27 pond neertellen om met 2 personen een kerk in te kunnen. Maar ik heb ook geen zin om daar vervolgens een uur of langer 'vast' te zitten. En kan je je dan wel gewoon een beetje als toerist gedragen?

    Iemand ervaring met de volgende dingen?

    Ik wil maandag een reservering de deur uit doen voor de ceremony of the keys in the tower (3 maanden van tevoren reserveren). Gratis, en duurt van 20.30 tot 21.00.
    Ik neem aan dat dat niet gelijk staat aan een normaal bezoek aan the tower en we dat dus ook gewoon overdag nog moeten inplannen?

    Ook lijkt de British Museum me wel gaaf met collecties die de grote beschavingen uit de wereldgeschiedenis beslaan.
    En gewoon gratis toegang is natuurlijk wel erg vet. Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Nu kom ik bijna nooit in musea, terwijl me dat wel aanspreekt.

    Als bestuurskunde student trekken de houses of parliament me ook wel. Is daar iets te beleven in augustus?

    Is een tour in een open bus iets?

    En what about the London Zoo?

    Tenslotte wil ik misschien nog een wedstrijdje van Arsenal meepakken mochten die toevallig 1 van die dagen spelen. Maar dat zie ik nog wel.
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_81456312
    Als je in Artis bent geweest zal de London Zoo een flinke tegenvaller zijn. Is niet zo groot.

    Wel belachelijk trouwens die prijs die je gaat betalen voor je vlucht voor 1,5 dagje London
    pi_81456514
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:13 schreef zeebeschuit het volgende:
    Als je in Artis bent geweest zal de London Zoo een flinke tegenvaller zijn. Is niet zo groot.

    Wel belachelijk trouwens die prijs die je gaat betalen voor je vlucht voor 1,5 dagje London
    Vlucht is een cadeautje van m'n vader.

    Ik ga met m'n moeder voor moederdag + verjaardag en het scheelt enorm in reistijd aangezien m'n ouders vlakbij rotterdam airport wonen en je ook nog eens op city aankomt ipv de luchthavens verder weg, wat voor de terugreis ook weer flink in tijd scheelt omdat je niet met de trein hoeft (waarvoor je ook nog eens een redelijk prijzig treinkaartje moet aanschaffen.)
    En dan vertrekken de laatste goedkope vluchten (easyjet etc) de 2e dag in de avond ook nog eens anderhalf uur eerder dan cityjet.

    Dus het heeft wel aanmerkelijke voordelen, maar het is idd gewoon nogal een luxe reisje.

    Ik ken Artis btw niet, wel Blijdorp.

    [ Bericht 1% gewijzigd door UltraR op 15-05-2010 14:27:14 ]
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 15:10:56 #132
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_81458048
    ik wil in september een citytrip doen naar Londen, waarna ik doorga naar Edinburg.

    Met hoeveel dagen heb je alle hotspots in Londen wel gezien?

    Weet iemand trouwens ook een goed hostel aan te bevelen? Ik zit nu te denken over St Christopher's Greenwich, die krijgt wel een goede beoordeling. Maar is wel iets buiten het echte centrum
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_81458108
    De YHA's zijn wel goed met een handige ligging.
    Tap tap tap
      zaterdag 15 mei 2010 @ 15:12:44 #134
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81458114
    Ik ben weer terug, was weer tof. De open dag van de universiteit beviel ook, dus nu nog even geld bij elkaar gaan sprokkelen om er te kunnen gaan studeren.
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:09 schreef UltraR het volgende:
    En gewoon gratis toegang is natuurlijk wel erg vet. Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Nu kom ik bijna nooit in musea, terwijl me dat wel aanspreekt.
    Museumkaart.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zaterdag 15 mei 2010 @ 15:41:43 #135
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81458902
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 15:10 schreef greatgonzo het volgende:
    ik wil in september een citytrip doen naar Londen, waarna ik doorga naar Edinburg.

    Met hoeveel dagen heb je alle hotspots in Londen wel gezien?

    Weet iemand trouwens ook een goed hostel aan te bevelen? Ik zit nu te denken over St Christopher's Greenwich, die krijgt wel een goede beoordeling. Maar is wel iets buiten het echte centrum
    Leuk! Ik woon in Blackheath op zo'n 50m van Greenwich Park. Het is mijn favoriete stukje London.

    Je bent trouwens binnen 15 min in centraal London met de trein of je pakt de boot (Thames Clippers) en dat duurt zo'n 35 min of de DLR die dwars door Canary Wharf je binnen 25 min naar Bank of The Tower brengt. Een bus naar de O2 (grootste muziekhal ter wereld) is ook zo gedaan en vandaar kan je de tube nemen naar het centrum.

    De allergrootste hotspots zoals Big Ben, The Tower, Buckingham Palace kan je in een dag zien als je een beetje doorloopt. Het is maar net hoe snel je alles wil doen. Vergeet niet Greenwich zelf te bekijken. Dat is meestal voor een 2e trip, maar als je er toch bent.
    reset
      Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 16:19:00 #136
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81459929
    Wij gaan ook wel even naar London Zoo Gewoon, omdat ons dat interesseert. Maar het is dus niet zo heel groot?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zaterdag 15 mei 2010 @ 16:22:33 #137
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81460016
    Toevallig was ik donderdag voor de eerste keer in Greenwich, voorheen nooit naartoe gegaan. Achteraf vraag ik me af waarom niet, want ik vind het echt een heel fijn stukje Londen. Je zit nog steeds dichtbij de City, maar toch is het er wat rustieker enzo. Erg fijn.

    Al kan ik me inderdaad voorstellen dat je tijdens een eerste Londen tripje liever andere dingen gaat zien.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zaterdag 15 mei 2010 @ 17:16:49 #138
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81461386
    En als je nog rustieker London wil zien loop je de hoofdpoort (bovenaan de heuvel) van Greenwich Park uit naar een witte kerk en het dorpje eromheen (Blackheath) met boekenwinkeltjes, kunstgallerieen, delis en mooie pubs. Bijna geen toerist te zien daar.

    Als je een middagje hebt kan je een pint pakken in mijn favoriete pub The Pricess of Wales en op het gras gaan zitten en mensen kijken of een spelletje spelen. De pub zit naast The Clarendon hotel tegenover de kerk.
    reset
      zaterdag 15 mei 2010 @ 17:24:25 #139
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81461592
    Daar ben ik ook nog even geweest ja, die kerktoren viel erg op als je over die heuvel liep.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_81472207
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:09 schreef UltraR het volgende:
    knip
    Ik heb geen idee hoe lang die evensong duurt. Ik gok een uurtje ofzo? Tijdens dat gebeuren moet je wel netjes blijven zitten, maar daarna schijn je nog wel een toeristenrondje te kunnen lopen. Maar goed, zelf heb ik er dus geen ervaring mee, dat is van horen zeggen.

    Tower of Londen is tot 18:00 uur geopend, dus als je daar nog andere dingen van wil zien dan is een los bezoek nog wel aan te raden. Sowieso heb je grote kans dat hij voor in augustus ook al vol zit, maar niet geschoten is altijd mis enzo.

    Een tour in een open bus zou ik niet doen. Betaal je flink wat geld voor terwijl je echt niet zoveel extra ziet. Ga gewoon met je reisgids in een gewone bus zitten. Dat kost je 1 a 2 euro (afhankelijk van je kaartje) en zorg dat je een bus pakt die niet zo druk is (dus niet 's ochtends in de spits), dan kan je gewoon bovenin vooraan zitten. Dat zijn de plekken die in een open bus vrijwel altijd vol zitten.

    Sowieso is reizen per bus in Londen leuker dan in de metro. Het is over het algemeen goedkoper en je ziet nog eens wat. Nadeel is wel dat je er meestal een stuk langer over doet, en overstappen in de bus is opnieuw inchecken en opnieuw betalen.

    De houses of parliament schijn je te kunnen bezoeken, maar dat was niet mogelijk toen ik er was. Op www.parliament.uk kun je wellicht wat info vinden.

    Zorg wel dat je een hele goede planning maakt. Zeker het British museum is enorm en daar kun je zo een hele dag rondhangen zonder dat je er erg in hebt. Zeker als je maar twee dagen hebt moet je echt heel kritisch zijn en goed plannen dat je de dingen die laat kunnen ook laat doet (dingen die je alleen maar wil zien, maar niet in hoeft bijvoorbeeld).
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
      zondag 16 mei 2010 @ 10:59:36 #141
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_81481604
    Als je zo'n dagkaart neemt voor het OV zit je toch vrij snel aan het maximum bedrag dat ze rekenen, dus dan kun je met de bus overstappen tot je een ons weegt. Het is wel heel leuk om boven in die bus te zitten, voorin, en steeds te toepen: 'die fietser wil dood!!!!!' en 'Dat gaat toch nooit passen!!!!'
    Tap tap tap
    pi_81488595
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:59 schreef CherryLips het volgende:
    Als je zo'n dagkaart neemt voor het OV zit je toch vrij snel aan het maximum bedrag dat ze rekenen, dus dan kun je met de bus overstappen tot je een ons weegt. Het is wel heel leuk om boven in die bus te zitten, voorin, en steeds te toepen: 'die fietser wil dood!!!!!' en 'Dat gaat toch nooit passen!!!!'
    Dat lijkt inderdaad wel altijd zo ja.Op die voorste stoelen lijkt het telkens alsof de bus ergens tegenaan gaat knallen.
    pi_81494283
    Hmm, ik wilde een aanvraag versturen voor kaartjes voor de ceremony of the keys. Maar daar moet je dus een aan jezelf geadresseerde envelop bij meesturen met voldoende Britse postzegels. Maar ja... hoe kom ik daar aan? (de postzegels wel te verstaan. )

    TNT site staat er niets over. En via Royalmail wordt het met 15 pond wel een erg dure grap.

    [ Bericht 34% gewijzigd door UltraR op 16-05-2010 17:02:39 ]
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:08:51 #144
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81494796
    Ik krijg een beurs. Ik ga vanaf februari 2011 dus in Londen studeren!
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zondag 16 mei 2010 @ 17:21:00 #145
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_81495321
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:57 schreef UltraR het volgende:
    Hmm, ik wilde een aanvraag versturen voor kaartjes voor de ceremony of the keys. Maar daar moet je dus een aan jezelf geadresseerde envelop bij meesturen met voldoende Britse postzegels. Maar ja... hoe kom ik daar aan? (de postzegels wel te verstaan. )

    TNT site staat er niets over. En via Royalmail wordt het met 15 pond wel een erg dure grap.
    Kun je ze niet even mailen met de vraag?
    Tap tap tap
    pi_81500178
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:08 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik krijg een beurs. Ik ga vanaf februari 2011 dus in Londen studeren!
    Gaaf man! Wat en aan welke universiteit ga je studeren? Is het een volledige studie of een aanvulling op een Nederlandse studie?

    Lijkt me erg leuk om in London te studeren!
      zondag 16 mei 2010 @ 20:22:00 #147
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81503630
    Het is een tweede master. Ik ga Arts & Heritage Management doen aan London Metropolitan University.

    Ik heb er ook wel zin in, ja!
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zondag 16 mei 2010 @ 21:43:50 #148
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81509915
    Hoe komt het eigenlijk dat stations zoals Canary Wharf niet hermetisch afgesloten zijn zoals de rest van de tube stations? Dat scannen via 1 zo'n miezerig pilaartje doet me veel denken aan de miserie die OV heet in Nederland.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:52:04 #149
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81510513
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:22 schreef Jabberwocky het volgende:
    Het is een tweede master. Ik ga Arts & Heritage Management doen aan London Metropolitan University.

    Ik heb er ook wel zin in, ja!
    Waar kom je te zitten? Aldgate of de Noord campus? Aldgate is mijn inziens minder. Noord campus is best oke
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_81512744
    Ben van plan om in Augustus naar Londen te gaan. Weet iemand een goedkoop hoteltje voor rond de 50euro per nacht? Het liefst binnen zone 1 van de metrokaart. Nog mensen ervaring met Easyhotel in Londen? Prijzen zijn daar super laag alleen klinkt 6 vierkante meter een beetje aan de kleine kant.
      zondag 16 mei 2010 @ 22:24:54 #151
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81512943
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Waar kom je te zitten? Aldgate of de Noord campus? Aldgate is mijn inziens minder. Noord campus is best oke
    Noord campus, naast het Arsenal stadion dus.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zondag 16 mei 2010 @ 22:32:24 #152
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81513573
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:24 schreef Jabberwocky het volgende:

    [..]

    Noord campus, naast het Arsenal stadion dus.
    Voor het Arsenal stadion. Je komt uit in Holloway Road en dan heb je 1 lange horizontale straat met zo'n beetje alle faculteiten. Als je direct doorloopt van holloway de straat over en dan de 1e de beste weg recht door pakt kom je inderdaad voor het Arsenal stadion uit. En wees blij dat je in Noord zit. City campus is niks op Moorgate na.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zondag 16 mei 2010 @ 22:34:27 #153
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81513723
    Ik ben donderdag naar de open dag geweest, dus ook het Arsenal stadion gezien. Voor/naast, details.

    Ik vond dat hoofdgebouw er wel tof uitzien, ik houd wel van die moderne architectuur. Wat is er eigenlijk mis met de city campus dan?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      zondag 16 mei 2010 @ 22:43:52 #154
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81514275
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:34 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ben donderdag naar de open dag geweest, dus ook het Arsenal stadion gezien. Voor/naast, details.

    Ik vond dat hoofdgebouw er wel tof uitzien, ik houd wel van die moderne architectuur. Wat is er eigenlijk mis met de city campus dan?
    Oud en lelijk. Aldgate & Aldgate east is bende qua tube gebruik. North ziet er inderdaad nog wel leuk van binnen & buiten uit.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_81524986
    North ziet er inderdaad leuker uit - ik ken mensen die er werken en woon in de buurt.

    Tip: Ga eens naar de Big Red op de Holloway Road. Ik kom je misschien nog tegen dan!
      maandag 17 mei 2010 @ 17:36:08 #156
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81542169
    Eenmaal in Londen kom ik er vast wel eens, denk ik.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_81542768
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 17:36 schreef Jabberwocky het volgende:
    Eenmaal in Londen kom ik er vast wel eens, denk ik.
    Volgens mij zijn er redelijk wat Met studenten die er naartoe gaan, daarom.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 00:47:47 #158
    258706 QuincydeKoster
    Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
    pi_81564464
    Ik post nu vanuit londen:D
    Damn wat is dat groot
    en lang rijden.

    London Eye is oowk wel kewl, verwachte er uitijndelijk alleen meer van..

    Morgen bowlen:D

    Oh en heb op picadilly circus gelopen XD

    (EN Guitarhero gespeeld bij London Eye, arcade naast de MCDonalds.)
    Dit is mijn signature.
      donderdag 20 mei 2010 @ 23:03:04 #159
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_81698672
    Dank nog voor de tips uit volgens mij het vorige topic

    We hebben gekozen voor het Kensington Close Hotel wat blijkbaar naast de universiteit ligt en in de buurt van Hyde Park. Voor het concert in Wembley kiezen we om wat langer te reizen maar zodat we wel wat vlugger in het centrum zijn iedere dag
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_81698947
    Iemand tips voor hostels?
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:00:11 #161
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81701365
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 23:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
    Iemand tips voor hostels?
    Waar wil je zitten?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:04:14 #162
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81701531
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 23:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
    Iemand tips voor hostels?
    YHA St. Paul's. Maar neem er geen eten bij want dat is niet te vreten.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:05:25 #163
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_81701574
    Toevallig in de AT, ik zit nu in Londen voor mijn werk, hoop vroeg klaar te zijn morgen, 24 graden morgen, nog ff lekker een terras pakken .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_81702378
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:05 schreef HeatWave het volgende:
    Toevallig in de AT, ik zit nu in Londen voor mijn werk, hoop vroeg klaar te zijn morgen, 24 graden morgen, nog ff lekker een terras pakken .
    Heerlijk, op vrijdag gaat iedereen toch vroeg richting de pub.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_81702425
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 23:03 schreef LeonH het volgende:
    Dank nog voor de tips uit volgens mij het vorige topic

    We hebben gekozen voor het Kensington Close Hotel wat blijkbaar naast de universiteit ligt en in de buurt van Hyde Park. Voor het concert in Wembley kiezen we om wat langer te reizen maar zodat we wel wat vlugger in het centrum zijn iedere dag
    Relaxte lokatie. Laat even weten hoe het was en hoeveel je betaalde, niet te ver weg van mijn huis namelijk en ik ben vaker op zoek naar accomodatie voor vrienden.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:35:41 #166
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_81702511
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:31 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Heerlijk, op vrijdag gaat iedereen toch vroeg richting de pub.
    helaas vlieg ik om 19:00 weer naar NL .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:37:56 #167
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81702567
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:31 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Heerlijk, op vrijdag gaat iedereen toch vroeg richting de pub.
    Bah! Nee. Ik baal echt als een stekker dat het morgen mooi weer wordt. Het was vandaag al gutsend zweten en dat zal morgen niet anders worden. Ook al ben ik minimaal bezig tot 21.00 morgen.

    En het is ook niet bepaald mooi weer, maar vooral klef weer. Daar gaat geen pils tegen op. Klef plakkerig gedoe. Overhemd bezweet heb ik een vieze hekel aan (en je kunt het wel vergeten om met stinkend overhemd de pub in te gaan )
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_81702608
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Bah! Nee. Ik baal echt als een stekker dat het morgen mooi weer wordt. Het was vandaag al gutsend zweten en dat zal morgen niet anders worden. Ook al ben ik minimaal bezig tot 21.00 morgen.

    En het is ook niet bepaald mooi weer, maar vooral klef weer. Daar gaat geen pils tegen op. Klef plakkerig gedoe. Overhemd bezweet heb ik een vieze hekel aan (en je kunt het wel vergeten om met stinkend overhemd de pub in te gaan )
    Het is wel weer te merken wie de Nederlander is hier. Eeuwige klager
    pi_81702619
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Bah! Nee. Ik baal echt als een stekker dat het morgen mooi weer wordt. Het was vandaag al gutsend zweten en dat zal morgen niet anders worden. Ook al ben ik minimaal bezig tot 21.00 morgen.

    En het is ook niet bepaald mooi weer, maar vooral klef weer. Daar gaat geen pils tegen op. Klef plakkerig gedoe. Overhemd bezweet heb ik een vieze hekel aan (en je kunt het wel vergeten om met stinkend overhemd de pub in te gaan )
    Wij hebben gewoon airco, en buiten in mijn overhemd zie je mij niet zweten. Ondanks mijn bierbuikje

    Ik vind het top in ieder geval, maar ben dit weekend in Parijs aan het genieten van het zonnetje.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 21 mei 2010 @ 00:49:27 #170
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81702857
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:39 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Het is wel weer te merken wie de Nederlander is hier. Eeuwige klager
    Aight, daar heb je dan gelijk in Werken en hitte is nu eenmaal niet mijn favo combi. En airco's vind ik ook maar niks. Geweldige uitvinding .. als het werkt. En ik zat nu liever op het strand van honolulu een pina colada te drinken in plaats van in Londen te arbeiten. Dat ik in warme lucht misselijk wordt van uitlaatgassen is zeker ook overdone qua klagen?
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:39 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Wij hebben gewoon airco, en buiten in mijn overhemd zie je mij niet zweten. Ondanks mijn bierbuikje

    Ik vind het top in ieder geval, maar ben dit weekend in Parijs aan het genieten van het zonnetje.
    Wij hebben ook airco maar ik kan erg slecht tegen de grote temperatuur verschillen tussen plekken. (dat heb ik ook altijd met de metro). Vandaar dat ik slechts met overhemd al kan zweten zonder ook maar iets fysieks te doen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_81709750
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Waar wil je zitten?
    Als ik met een kwartiertje tot zo'n 20 minuten met de metro in het centrum ben, vind ik het al wel prima.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_81709960
    Vandaag ga ik echt niet veel werken... gisteren uit geweest en het is zo'n mooi weer vandaag! We hebben net ook ons weekly target behaald dus ik denk dat ik wel eens heel vroeg naar de pub kan gaan!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 13:26:35 #173
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81716812
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:

    Dat ik in warme lucht misselijk wordt van uitlaatgassen is zeker ook overdone qua klagen?
    Waar heb je het over? Ben net terug uit Midden Amerika en de uitlaatgassen hier ruiken als vers gemaaid gras!

    Een paar jaar geleden tijdens een hele hete dag (boven de 30C en smog warning) fietste ik 10km terug van werk en dat doe ik nooit langzaam. Eenmaal thuis was ik zo moe dat ik 24 uur op bed heb gelegen met pijn in m'n longen en ik ben een geoefend fietser!

    Wilde je niet ooit naar NYC/Manhattan? Daar is (was) het vele malen erger dan centraal London!
    reset
    pi_81717952
    Idd, die arme (illegale )gasten die van die fiets-taxi's rijden. Die zullen wel ten onder gaan deze dagen

    Achter bussen fietsen is wel

    [ Bericht 19% gewijzigd door zeebeschuit op 21-05-2010 14:04:09 ]
      vrijdag 21 mei 2010 @ 14:02:19 #175
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81718475
    Al die arme oostblokkers die nadat ze hun longen uit hun lijf hebben gehoest na een wild ritje een sigaret opsteken.
    reset
      vrijdag 21 mei 2010 @ 14:06:59 #176
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_81718669
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef sitting_elfling het volgende:

    City campus is niks op Moorgate na.
    Moorgate heeft een mooie voorkant van het gebouw, maar van binnen ziet het er uit als een oud BT kantoor. Zijn die andere LMU City gebouwen nog ouder van binnen?
    reset
      zaterdag 22 mei 2010 @ 18:30:42 #177
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_81766689
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]
    En airco's vind ik ook maar niks. Geweldige uitvinding .. als het werkt.
    Airco's zijn een godsgeschenk, bij ons op kantoor stijgt het kwik dik boven de 30c als ze geen airco hebben ivm de hitte van alle apparatuur. (vorig jaar met kerst hadden ze dik 33c gehaald, omdat ze de airco hadden uitgezet)

    Vanmorgen vroeg weer gewerkt en morgen nog en dan ga ik lekker twee dagen relaxen en heerlijk uitslapen, Mag op zich wel als je elke dag om 05.00u eruit moet...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_81799753
    Tijd voor



    morgen
      maandag 24 mei 2010 @ 01:15:47 #179
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_81816898
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 18:30 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Airco's zijn een godsgeschenk, bij ons op kantoor stijgt het kwik dik boven de 30c als ze geen airco hebben ivm de hitte van alle apparatuur. (vorig jaar met kerst hadden ze dik 33c gehaald, omdat ze de airco hadden uitgezet)
    Dat is hier exact hetzelfde. Alleen soms werkt het spul dus niet en dan drijf je van zweterigheid je stoel af
    quote:
    Vanmorgen vroeg weer gewerkt en morgen nog en dan ga ik lekker twee dagen relaxen en heerlijk uitslapen, Mag op zich wel als je elke dag om 05.00u eruit moet...
    Elke dag 5.00? Heb je zo'n enorme lange reistijd of begin je altijd met een ontbijt + meeting elke ochtend?
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:06 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Moorgate heeft een mooie voorkant van het gebouw, maar van binnen ziet het er uit als een oud BT kantoor. Zijn die andere LMU City gebouwen nog ouder van binnen?
    Moorgate ziet er steeds wat beter uit. Die andere LMU city gebouwen zijn naar mijn mening nog ouder inderdaad.
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 10:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    Als ik met een kwartiertje tot zo'n 20 minuten met de metro in het centrum ben, vind ik het al wel prima.
    The Generator of the Astor Hostel?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 24 mei 2010 @ 10:58:40 #180
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81822741
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:06 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Moorgate heeft een mooie voorkant van het gebouw, maar van binnen ziet het er uit als een oud BT kantoor. Zijn die andere LMU City gebouwen nog ouder van binnen?
    Ik ben dus niet op City Campus geweest, maar op het Graduate Centre na vond ik de gebouwen die ik gezien heb op de North Campus ook niet heel mooi ogen (zowel binnen als buiten). Enfin, zolang de studie maar goed is.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_81823317
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef sitting_elfling het volgende:


    The Generator of the Astor Hostel?
    Thanks, zien er allebei qua ligging en prijzen prima uit
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
      maandag 24 mei 2010 @ 12:07:26 #182
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_81824984
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 01:15 schreef sitting_elfling het volgende:
    Elke dag 5.00? Heb je zo'n enorme lange reistijd of begin je altijd met een ontbijt + meeting elke ochtend?

    Nee, ik heb elke dag een aantal deadlines en sowieso begint de OTC handel al rond 06.30u op gang te komen. Dus rond die tijd moet ik er wel zijn... (probleem is dat ik op de Benelux desk zit, dus je loopt sowieso al een uur achter)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_81832681
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 11:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:

    [..]

    Thanks, zien er allebei qua ligging en prijzen prima uit
    The generator is een massa hostel met vooral veel groepen. Astor bestaat uit een aantal kleinere hostels met veel losse mensen en kleine groepjes. Ik heb zelf in Astor Quest gezeten en dat is me erg goed bevallen. Zowel met bus als met metro zit je zo in het centrum en Hyde Park (en de metro) liggen op nog geen twee minuten lopen. Met een klein half uurtje lopen zit je bij Oxford Street of het Natural History Museum. In dat gebied zitten overigens veel hostels en hotels.

    tripadvisor.com en hostelworld.com zijn wel handige websites om te lezen wat andere mensen ervan vonden.
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
      Moderator maandag 24 mei 2010 @ 19:04:20 #184
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81839605
    Ik heb al eens in het Duitse broertje van The Generator geslapen, en ach, je komt er toch alleen maar om te slapen. Prima hostel wat mij betreft. Magoed, dat zegt niks over de Londense versie natuurlijk
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81846631
    Wij gaan een weekendje op en neer naar Londen om met een groepje de eerste wk wedstrijd van Engeland kijken in een pub. Ik zat zelf te denken aan de porterhouse in het centrum, al eerder een 6nations cup rugby wedstrijd gekeken. mooie grote pub waar het ook nog leuk toeven is voor de vrouwen onder ons. Mijn enige reserve is dat het natuurlijk geen Engelse pub is maar een Ierse. Iemand daar eerder een keer wedstrijden van het Engelse nationaal elftal gezien? Ook zoek ik nog een geschikt hostel in de buurt van new cross gate. suggesties? anders wordt het iets in het centrum.
      Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 09:46:07 #186
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81860093
    Wij zijn, puur toevallig, ook met de eerste wedstrijd van het WK in London. We hebben niks met voetbal, dat mag ook wel blijken omdat we niet eens doorhadden dat het WK toen begon. Maar we gaan denk ik toch wle even ergens kijken. Is toch een belevenis en zo
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_82195959
    Ik had een vraag, als ik met Ryanair op Stansted aanvlieg.

    Ik snap de time-table niet helemaal?

    http://www.stanstedexpress.com/Timetable/Traintimes.html

    Stansted Airport - London Liverpool St
    (via Tottenham Hale*)

    Is dit nu van 05.30AM t/m 00.30AM ??
    pi_82197855
    Eerste trein om 05.30 in de ochtend, dan om 06.00, dan iedere 15 minuten tot 00.30 's nachts, met op vrijdag op zaterdagnacht en zaterdag op zondagnacht nog twee extra treinen om 01.00 en 01.30.

    Andersom (vanuit Liverpool Street) is de eerste trein nog een stuk vroeger.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 18:10:50 #189
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82199354
    Vanuit Liverpool Street gaat de eerste rond 4 uur geloof ik, ik had laatst de trein van kwart voor 5 en dat was niet de eerste.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 2 juni 2010 @ 21:18:41 #190
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82255020
    Zeg, ik heb een vraag...
    Ik ga volgende week vrijdag met mijn naar Londen, en vraag me het volgende af...
    Hoe zit het met een hotel zoeken als je in Londen aan komt?? We hebben in principe al wel iets, dat zit tussen Hackney en Tottenham in... is dat een beetje een 'te doen' locatie??
    Of kunnen we net zo goed vanaf Stansted naar Londen centrum-achtig reizen en daar een B&B zoeken? Zo ja, wat zou dat grapje ongeveer per nacht kosten denken jullie? het hoeft niet luxe ofzo te zijn, alleen een eigen kamer voor ons 2 is wel fijn. Ik zie het niet zitten om met 2 vrouwen in een slaapzaal van 10 personen te liggen..
    Alvast heeeeel erg bedankt, want ik zie door alle bomen het bos niet meer..

    Oh, nog een vraag trouwens: zou het mogelijk zijn om op Stansted een auto te huren voor 3 dagen ZONDER dat ik een creditcard heb?? Die heb ik namelijk niet, en we maandagochtend om 06.55u terug vliegen, dacht ik dat een auto misschien iets makkelijker is dan met het OV midden in de nacht te gaan reizen. Maar ik weet dus niet of dat zonder creditcard überhaupt kan.. (ik kan het nergens vinden..)

    Thanx alvast!!
    Don't come closer, I might hurt you
      woensdag 2 juni 2010 @ 21:27:37 #191
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82255592
    Ik ben ook eens om 06.55 teruggevlogen en dat is best goed te doen, als je in de buurt van Liverpool Street overnacht. Voor mij was het ongeveer een kwartiertje lopen toen, vanaf St. Paul's. Vroeg weg moet je toch, ik zou gewoon de trein nemen eigenlijk.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 2 juni 2010 @ 21:38:08 #192
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82256165
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 21:27 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ben ook eens om 06.55 teruggevlogen en dat is best goed te doen, als je in de buurt van Liverpool Street overnacht. Voor mij was het ongeveer een kwartiertje lopen toen, vanaf St. Paul's. Vroeg weg moet je toch, ik zou gewoon de trein nemen eigenlijk.
    Dat is dus niet echt zo, zie ik op de kaart... ligt er nog wel een stukje van af.. bummer.
    Don't come closer, I might hurt you
      woensdag 2 juni 2010 @ 21:42:51 #193
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82256460
    Ohja, had even geen rekening gehouden met de locatie tussen Hackney en Tottenham, nee dat zou ik inderdaad niet gaan lopen.

    Ik weet eigenlijk niet wat een taxi kost, maar voor je een auto huurt zou ik daar eerst naar informeren, want binnen Londen heb je die auto verder niet echt nodig.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      woensdag 2 juni 2010 @ 21:45:54 #194
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82256628
    Nee, dat ga ik ook maar niet lopen Lea Bridge Road is het hotelletje trouwens..
    Maar ik heb al wel even op zo'n OV-site gekeken, en daar moest ik om 10 over half 4 ofzo vertrekken... en allemaal lopen.. In elk geval de tom-tom maar goed opgeladen meenemen.. Die zouden we wel eens nodig kunnen hebben! (lopend)

    In elk geval bedankt voor je snelle antwoorden, fijn!!
    Don't come closer, I might hurt you
      donderdag 3 juni 2010 @ 09:58:36 #195
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_82271898
    Hackney is best, als je het hotel tenminste niet uithoeft. Een van de trekpleisters van dit gebied is de 'Murder Mile'.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 3 juni 2010 @ 10:52:59 #196
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82273699
    Het hotel niet uit hoeft...?? Wat bedoel je daar mee?
    Niet zo'n fijn buurtje?
    Don't come closer, I might hurt you
      donderdag 3 juni 2010 @ 11:10:58 #197
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82274505
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 10:52 schreef Lindytje het volgende:
    Het hotel niet uit hoeft...?? Wat bedoel je daar mee?
    Niet zo'n fijn buurtje?
    Overdrijven is ook een kunst! Hackney is prima als je geen zwarte gang member bent. Hackney is niet overal even mooi (Dalston bv), maar gevaarlijk zou ik het zeker niet noemen.

    Er is in London geen enkel gebied waar ik 's nachts niet alleen durf te komen. London is safe as houses!
    reset
      donderdag 3 juni 2010 @ 11:15:29 #198
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82274699
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 11:10 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Overdrijven is ook een kunst! Hackney is prima als je geen zwarte gang member bent. Hackney is niet overal even mooi (Dalston bv), maar gevaarlijk zou ik het zeker niet noemen.

    Er is in London geen enkel gebied waar ik 's nachts niet alleen durf te komen. London is safe as houses!
    Pfieuw! Dankje
    Gelukkig ben ik geen gang member, dus dan zal het wel loslopen denk ik...
    Don't come closer, I might hurt you
      donderdag 3 juni 2010 @ 11:40:32 #199
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82275909
    Iedereen kan overal wat overkomen natuurlijk. De enige plaats waar ik ooit ben berooft is in mijn ultra-veilig geboortedorpje op het platteland in Nederland waar normaal nooit wat gebeurt.

    Gewoon verstandig zijn dus, zoals overal eigenlijk.
    reset
      donderdag 3 juni 2010 @ 11:48:55 #200
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82276332
    Dat ben ik sowieso wel, kijk (vooral in grote steden) altijd goed uit met mijn tas enzo, dat ik hem goed bij me houd.

    Iemand toevallig die nog een antwoord weet op de vragen die ik ergens meer naar boven stelde?
    Don't come closer, I might hurt you
    pi_82276384
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 09:58 schreef Public_NME het volgende:
    Hackney is best, als je het hotel tenminste niet uithoeft. Een van de trekpleisters van dit gebied is de 'Murder Mile'.
    Dat zit je waarschijnlijk rond Seven Sisters of Stamford Hill ofzo?
    Ik zou zeker wel een beetje opletten als je voor de eerste keer in zo'n buurt komt. Ik heb er gewoond en als je uit een gemiddeld Nederlands stadje komt is het toch wel net iets anders.
    Het ligt er echter helemaal aan waar je precies terecht komt. Stamford Hill is een orthodox-joodse buurt, Tottenham vooral carribisch/zwart. Je hebt inderdaad plaatsen als Clapton waar er veel criiminaliteit is.

    Je zit een stukje buiten het centrum maar er zijn genoeg bussen en treinen die je daarnaartoe nemen, dag en nacht is vervoer zeker geen probleem.
      donderdag 3 juni 2010 @ 11:56:47 #202
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82276698
    ipv een auto huren zou ik een taxi (minicab) terug naar het vliegveld (of Liverpool St station) nemen.
    reset
      donderdag 3 juni 2010 @ 12:09:09 #203
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82277187
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 11:56 schreef Individual het volgende:
    ipv een auto huren zou ik een taxi (minicab) terug naar het vliegveld (of Liverpool St station) nemen.
    Da's een goede! Een taxi naar Liverpool St station, dankjewel!
    Don't come closer, I might hurt you
      donderdag 3 juni 2010 @ 12:25:50 #204
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_82277774
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 11:50 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Dat zit je waarschijnlijk rond Seven Sisters of Stamford Hill ofzo?

    Nee, ik woon in SW4. Ik kom over het algemeen niet in Noord London, en liever helemaal niet in Hackney e.d. Mij een beetje te dodgy en ik heb er ook niets te zoeken.

    Kom dagelijks bijna niet verder dan SW1
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_82277792
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 12:09 schreef Lindytje het volgende:

    [..]

    Da's een goede! Een taxi naar Liverpool St station, dankjewel!
    Als je in Tottenham/Hackney verblijft neem je de trein naar Stansted gewoon vanaf Tottenham Hale in plaats van Liverpool Street, veel dichterbij!
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 12:25 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Nee, ik woon in SW4. Ik kom over het algemeen niet in Noord London, en liever helemaal niet in Hackney e.d. Mij een beetje te dodgy en ik heb er ook niets te zoeken.

    Kom dagelijks bijna niet verder dan SW1
    Sorry, verkeerde persoon gequote! Ik bedoelde Lyndytje.
    En niks mis met Noord Londen, en af en toe bezoek ik graag ook eens een meer dodgy gebied.
      donderdag 3 juni 2010 @ 12:39:12 #206
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82278236
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 12:26 schreef Monopoly_Man het volgende:

    Sorry, verkeerde persoon gequote! Ik bedoelde Lyndytje.
    En niks mis met Noord Londen, en af en toe bezoek ik graag ook eens een meer dodgy gebied.
    Als je een echt dodgy gebied in dit land wil bezoeken moet je naar Glasgows Shettleston Ward. De levensverwachting voor mannen staat daar op 63, 14 jaar lager dan de rest van de UK.
    reset
    pi_82313181
    Homesick Dutch drinkers in London have for years called into De Hems for a quick fix of the Netherlands and you can expect the popular two-floor bar, located between Chinatown and Soho, to be packed for all of the Oranje's World Cup games this summer. There's a real sense that the Netherlands can do something special in South Africa, even if group rivals Denmark and Cameroon appear tricky opponents on paper. De Hems is the spiritual home of Netherlanders in London and will become a beacon of orange for as long as Robin Van Persie et al remain in the competition. Both the high-ceilinged ground floor bar and the more comfortable upstairs bar, both equipped with big screens and TVs, are ideally suited for watching football (Dutch league games are shown frequently on the premises) and the bar is well stocked with a fantastic assortment of Benelux beers, including Dutch favourite Orangeboom. Given Holland's reputation for partying hard, De Hems should prove one of London's hotspots for World Cup viewing. Quite what the Chinese neighbours will make of it is anyone's guess...

    Monday 14 June, 12.20pm: Netherlands v Denmark
    Saturday 19 June, 12.30pm: Netherlands v Japan
    Thursday 24 June, 7.30pm: Cameroon v Netherlands
    pi_82316955
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 12:39 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Als je een echt dodgy gebied in dit land wil bezoeken moet je naar Glasgows Shettleston Ward. De levensverwachting voor mannen staat daar op 63, 14 jaar lager dan de rest van de UK.
    Ik ben in Glasgow geweest maar geen idee welke buurten dat waren - het zag er - buiten het centrum - allemaal niet al te vrolijk uit!
    pi_82615732
    Over 2 weken lekker cheap ass een paar dagen naar Londen
    We nemen 's avonds de Eurolines bus, die de volgende ochtend on Londen aankomt, waar we daar 4 dagen verblijven in het Clink Hostel, en dan de nachtbus terug nemen. Scheelt ook weer 2 overnachtingen, die nachtbus

    Het is niet ideaal en erg comfortabel, vooral die bus niet, maar daar hechten we niet zoveel waarde aan gelukkig

    TK: 148 euro
    pi_82618082
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 14:11 schreef VOFTW het volgende:
    Over 2 weken lekker cheap ass een paar dagen naar Londen
    We nemen 's avonds de Eurolines bus, die de volgende ochtend on Londen aankomt, waar we daar 4 dagen verblijven in het Clink Hostel, en dan de nachtbus terug nemen. Scheelt ook weer 2 overnachtingen, die nachtbus

    Het is niet ideaal en erg comfortabel, vooral die bus niet, maar daar hechten we niet zoveel waarde aan gelukkig

    TK: 148 euro
    Niet om het 1 of ander. Maar vermeld na afloop ook even wat je vond van die nachtbus. Ik heb vrienden, rond de 20, die dachten; Ach, boeien. Lekker busje nemen, lekker goedkoop. Paar uur pitten in de bus. En dan s'ochtens lekker Londen in...

    En wat waren ze gaar toen ze die bus uitkwamen ..
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_82621392
    Mijn en ik gaan over..18 dagen voor 12 dagen touren door de UK
    5 dagen Edinburgh, 2 dagen Aberdeen, 5 dagen Londen.
    We hebben een goede deal voor het hotel (Travelodge, altijd prima) bij Waterloo..
    Betalen omgerekend 176 euro voor 5 nachten met z'n 2en.
    Komt omdat het een nieuw hotel is, dat 1 juli klaar is. Als je nu datzelfde hotel zou boeken, ben je 550 euro kwijt voor dezelfde periode .

    Maarrrr nu mijn vraag. We zijn dus +- 6 dagen in Londen. Wat moeten we hebben gezien/gedaan? wil ook naar een voetbalstadion, tips? Ik heb het topic wel teruggelezen, en er zijn een hoop tips voor de mensen die er 2 of 3 dagen zijn, maar wij zijn er iets langer .

    [ Bericht 10% gewijzigd door GotC op 10-06-2010 16:21:13 ]
      donderdag 10 juni 2010 @ 16:31:03 #212
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82622739
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 12:26 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Als je in Tottenham/Hackney verblijft neem je de trein naar Stansted gewoon vanaf Tottenham Hale in plaats van Liverpool Street, veel dichterbij!
    [..]

    Sorry, verkeerde persoon gequote! Ik bedoelde Lyndytje.
    En niks mis met Noord Londen, en af en toe bezoek ik graag ook eens een meer dodgy gebied.
    Bedankt nog voor de tip!! Zie dat ik nog niet had gereageerd...
    Don't come closer, I might hurt you
      Moderator donderdag 10 juni 2010 @ 16:35:06 #213
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_82622967
    Ik ga zaterdag
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      donderdag 10 juni 2010 @ 16:42:21 #214
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82623461
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
    Ik ga zaterdag
    Dan ben ik er ook
    Don't come closer, I might hurt you
    pi_82631807
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Niet om het 1 of ander. Maar vermeld na afloop ook even wat je vond van die nachtbus. Ik heb vrienden, rond de 20, die dachten; Ach, boeien. Lekker busje nemen, lekker goedkoop. Paar uur pitten in de bus. En dan s'ochtens lekker Londen in...

    En wat waren ze gaar toen ze die bus uitkwamen ..
    Oh Haha ja ik las ook negative reacties op internet erover. Misschien een beetje spijt ervan.
    Maargoed, we kunnen als we daar om 7 uur aankomen in het hostel nog even pitten en dan rond de middag eruit komen Want het hostel wordt wel erg tof


    Oh, en is Londen ook mooi als het bewolk en regenachtig is? Ik wordt daar meestal chagerijnig van, maar denk dat dat in Londen niet het geval is, omdat dat wel iets typisch is voor GB?

    [ Bericht 13% gewijzigd door VOFTW op 11-06-2010 11:29:56 ]
    pi_82666857
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 19:27 schreef VOFTW het volgende:

    [..]

    Oh Haha ja ik las ook negative reacties op internet erover. Misschien een beetje spijt ervan.
    Maargoed, we kunnen als we daar om 7 uur aankomen in het hostel nog even pitten en dan rond de middag eruit komen Want het hostel wordt wel erg tof
    Zorg ervoor dat je de nacht daar voor goed geslapen hebt. Dat moet voldoende zijn.
    quote:
    Oh, en is Londen ook mooi als het bewolk en regenachtig is? Ik wordt daar meestal chagerijnig van, maar denk dat dat in Londen niet het geval is, omdat dat wel iets typisch is voor GB?
    Londen is altijd mooi
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_82670458
    Vanaf volgende week Woensdag woon ik niet meer in Londen, besloten om voorlopig terug naar Nederland te gaan, vandaag dan ook ontslag genomen (waarna mn baas me spontaan begon te beschuldigen van wat dingen waar ik niets mee te maken heb...)

    Van het weekend nog afscheid nemen van wat mensen, daarna spullen inpakken, auto volladen en op Woensdag naar Nederland rijden :-)
    pi_82671104
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 19:27 schreef VOFTW het volgende:

    [..]

    Oh Haha ja ik las ook negative reacties op internet erover. Misschien een beetje spijt ervan.
    Maargoed, we kunnen als we daar om 7 uur aankomen in het hostel nog even pitten en dan rond de middag eruit komen Want het hostel wordt wel erg tof


    Oh, en is Londen ook mooi als het bewolk en regenachtig is? Ik wordt daar meestal chagerijnig van, maar denk dat dat in Londen niet het geval is, omdat dat wel iets typisch is voor GB?
    Moet je wel even checken of je al om 7 uur kan inchecken. Meestal kan dat pas vanaf 12 uur ergens dus wel handig om even te informeren of het misschien ook al vroeger kan. Uitchecken is meestal voor 10 uur, dus als het druk is kan je pas op zn vroegst daarna je bed krijgen. Overigens denk ik dat je na aankomst wel weer redelijk wakker bent, alleen zul je het 's avonds wel zwaar krijgen.

    En 148 euro is niet eens zo heel erg goedkoop. Ik was voor een treinreis retour + hostel voor drie nachten minder geld kwijt. En de trein is nog wel een stap comfortabeler dan de bus en ik had ook aankomst 's ochtends en vertrek 's avonds.
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
    pi_82680502
    Waar kan ik het beste terecht voor een mooi uitzicht van/over de stad, behalve vanuit het London Eye?
      vrijdag 11 juni 2010 @ 19:57:20 #220
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82680853
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 19:50 schreef Virton het volgende:
    Waar kan ik het beste terecht voor een mooi uitzicht van/over de stad, behalve vanuit het London Eye?
    Greenwich Park, The Monument, Point Hill, Primrose Hill, Shooters Hill, .. eigenlijk veel plaatsen die op 'Hill' eindigen.

    En veel kantoren, maar dan moet je er werken.
    reset
    pi_82683677
    Primrose Hill en Greenwich Park zijn de logische keuzes, aangezien deze bij respectievelijk Camden Town/London Zoo en het Maritieme museum en alles liggen. Monument is een paar pond maar wel leuk om eens te beklimmen.
    pi_82692710
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 16:07 schreef Niek. het volgende:
    Vanaf volgende week Woensdag woon ik niet meer in Londen, besloten om voorlopig terug naar Nederland te gaan, vandaag dan ook ontslag genomen (waarna mn baas me spontaan begon te beschuldigen van wat dingen waar ik niets mee te maken heb...)

    Van het weekend nog afscheid nemen van wat mensen, daarna spullen inpakken, auto volladen en op Woensdag naar Nederland rijden :-)
    Jammer! Kan me nog herinneren dat je hier plaatste dat je niet kon wachten om naar Londen te verhuizen. En nu ga je toch weer terug (maar gezien je werksituatie .. misschien ook maar beter?)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_82729127
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Jammer! Kan me nog herinneren dat je hier plaatste dat je niet kon wachten om naar Londen te verhuizen. En nu ga je toch weer terug (maar gezien je werksituatie .. misschien ook maar beter?)
    Ja, ben blij te vertrekken al blijft London echt een fantastische stad waar ik later graag weer een keer heen zou willen als de mogelijkheid komt.

    Werksituatie was op zich geweldig, maarja op mn laatste dag gaat mn manager dus ineens erg raar doen...
    pi_82770855
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 00:50 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Ja, ben blij te vertrekken al blijft London echt een fantastische stad waar ik later graag weer een keer heen zou willen als de mogelijkheid komt.

    Werksituatie was op zich geweldig, maarja op mn laatste dag gaat mn manager dus ineens erg raar doen...
    Oke. Naja, je bent in ieder geval blij dat om te vertrekken. Ik mekker vaak over Londen maar ben stiekum nog wel blij dat ik er nog minstens een jaar zit

    Afgelopen dagen eens Windsor bezocht. Fuck wat een waste of time En met familie Imperial War Musuem bezocht in Lambeth. Fuck dat was nog best aardig. Vooral die nagebootste loopgraven inclusief urine geur was wel aardig.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 14 juni 2010 @ 08:28:51 #225
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82774641
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Iedereen in Londen vindt de stad toch kut?
    Hoezo? Er zijn toch genoeg mensen positief over.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_82778300
    volgende maand ga ik 3 weken lang
    Winners never quit,quitters never win
      Moderator maandag 14 juni 2010 @ 13:55:45 #227
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_82785213
    Dringend verzoek om het toch maar weer over Londen als toeristische bestemming te hebben en niet in dit topic over en weer te bashen / trollen.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_82795454
    ik wil in juli weer een paar daagjes Londen pakken..
    Liever Londen dan Parijs!
    Be brave. Be kind.
    pi_82797378
    Mwah - Parijs voor een weekendje

    Londen voor permanent
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_82798083
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 18:36 schreef Drive-r het volgende:
    Mwah - Parijs voor een weekendje

    Londen voor permanent
    Wat is er leuk aan Londen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_82800599
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Wat is er leuk aan Londen?
    Als je hier alleen maar komt om Londen te bashen mag je wel weg blijven hoor, kleuter..
    pi_82802559
    Mensen! Ik heb het al eerder gevraagd, maar geen reactie op gekregen, dus dan maar nog een poging

    Ik ga binnenkort voor 6 dagen naar Londen. Nu lees ik genoeg tips om dingen te doen als je er 2 of 3 dagen bent, maar 6 dagen niet echt. We hebben dus genoeg tijd, ook voor iets minder toeristische dingen
    Ook wil m'n naar een voetbalstadion, welke is aan te raden?
      maandag 14 juni 2010 @ 20:15:39 #233
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82802733
    Terug uit Londen, en het was erg tof!!
    We zaten in de buurt van Tottenham Hale, half uurtje met de bus naar het centrum en dan was je er: perfect!! Hotelkamer ook, netjes, badkamer met zelfs een bad (!!) en een heel simpel maar prima ontbijt.
    Ja, Me likes London!

    Bedankt nog voor alle tips! Oh, en die oystercard is echt verrekte handig, kan ik iedereen die een weekend Londen gaat doen aanraden
    Don't come closer, I might hurt you
    pi_82804082
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 20:12 schreef GotC het volgende:
    Mensen! Ik heb het al eerder gevraagd, maar geen reactie op gekregen, dus dan maar nog een poging

    Ik ga binnenkort voor 6 dagen naar Londen. Nu lees ik genoeg tips om dingen te doen als je er 2 of 3 dagen bent, maar 6 dagen niet echt. We hebben dus genoeg tijd, ook voor iets minder toeristische dingen
    Ook wil m'n naar een voetbalstadion, welke is aan te raden?
    Qua stadion denk ik dat the Emirates de mooiste is om te bekijken. Aan de andere kant is Stamford Bridge wat centraler, maar scheelt niet veel.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 14 juni 2010 @ 21:07:10 #235
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82805991
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 20:12 schreef GotC het volgende:
    Mensen! Ik heb het al eerder gevraagd, maar geen reactie op gekregen, dus dan maar nog een poging

    Ik ga binnenkort voor 6 dagen naar Londen. Nu lees ik genoeg tips om dingen te doen als je er 2 of 3 dagen bent, maar 6 dagen niet echt. We hebben dus genoeg tijd, ook voor iets minder toeristische dingen
    Ook wil m'n naar een voetbalstadion, welke is aan te raden?
    Dag 1-2: centraal London met alle grootste bezienswaardigheden
    Dag 3: Kew Gardens in Richmond en omgeving
    Dag 4: Greenwich, Blackheath, Thames Barrier en The O2
    Dag 5: Tate Modern (of ander museum) en Brick Lane in de East End
    Dag 6: Voetbalstadiumtour (Emirates, Wembley, The Valley )

    Je kan natuurlijk ook een dobbelsteen meenemen en die laten besluiten welk vervoersmiddel, welke richting, welk busnummer, waar te eten, enz. Zo kom je op plaatsen waar weinig toeristen komen.

    Misschien een tripje naar Alexandra Palace en een roeiboot huren, mini/midi golf in 1 van de vele parken.. Middag/avond in een beergarden, mensen kijken op leicester square, filmpje kijken in de Prince Charles, boottripje op de Thames..

    Er zijn genoeg dingen te doen altijd!
    reset
      maandag 14 juni 2010 @ 21:13:16 #236
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82806431
    Wat is er leuk aan The O2? In die omgeving is niet zoveel te zien, daar hoef je alleen maar naartoe als je ook een bandje gaat kijken.

    Qua musea is British Museum natuurlijk ook een aanrader.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_82806624
    Thanks allen En wel een leuk idee trouwens, met een dobbelsteen bepalen hoe en wat!
      maandag 14 juni 2010 @ 21:28:08 #238
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82807504
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 21:13 schreef Jabberwocky het volgende:
    Wat is er leuk aan The O2? In die omgeving is niet zoveel te zien, daar hoef je alleen maar naartoe als je ook een bandje gaat kijken.

    Qua musea is British Museum natuurlijk ook een aanrader.
    British Museum is idd legendarisch.

    The Imperial War Museum is ook een aanrader.

    The O2 is meer dan een poppodium (x2) alleen. Er zitten dozijnen restaurants en bars, er zijn exposities, evenementen en een grote bioscoop. Daarnaast is het een indrukwekkend 'gebouw' die van binnen uitziet als Las Vegas of Dubai met een vleugje Engeland. Kijk zelf: http://www.theo2.co.uk/
    reset
      maandag 14 juni 2010 @ 21:35:10 #239
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82808040
    Echt? Dan had ik er toch even binnen moeten lopen, ben er wel geweest namelijk maar dacht dat het alleen een arena was en verder niet zoveel.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      maandag 14 juni 2010 @ 21:35:50 #240
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82808101
    Probeer van het uiterste noorden naar het zuiden en van oost naar west te gaan in een dag zonder de tube te gebruiken. Dan zie je goed hoe groot de stad is en hoe het er ongeveer uitziet.

    Met de tube kan je trouwens ook naar Cockfosters (Picadilly) en van daar is het een klein eindje lopen naar Trent Park; een groot rustig landelijk park aan de rand van de stad.
    reset
      maandag 14 juni 2010 @ 21:37:49 #241
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82808259
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 21:35 schreef Jabberwocky het volgende:
    Echt? Dan had ik er toch even binnen moeten lopen, ben er wel geweest namelijk maar dacht dat het alleen een arena was en verder niet zoveel.
    Binnenlopen is gratis.

    The O2 is zo groot dat ze de Eiffeltoren er op z'n kant in kwijt kunnen.
    reset
      dinsdag 15 juni 2010 @ 10:01:39 #242
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_82823429
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 21:16 schreef GotC het volgende:
    Thanks allen En wel een leuk idee trouwens, met een dobbelsteen bepalen hoe en wat!
    er is op zaterdag of zondag ook een markt in (ik geloof) Camden. Dat is bij een brug en lijkt net een beetje op een soort zwarte markt. Was verrassend leuk om daar rond te lopen
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_82823837
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 10:01 schreef The_Hives het volgende:

    [..]

    er is op zaterdag of zondag ook een markt in (ik geloof) Camden. Dat is bij een brug en lijkt net een beetje op een soort zwarte markt. Was verrassend leuk om daar rond te lopen
    die markt is er elke dag en idd erg gezellig!!
    Be brave. Be kind.
    pi_82827834
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 10:16 schreef Esje-lief het volgende:

    [..]

    die markt is er elke dag en idd erg gezellig!!
    Camden Market is er inderdaad iedere dag - als je uit Camden Town tube komt is het eerste deel niet al te leuk en vooral toeristische t-shirts en dat soort dingen - maar blijf doorlopen totdat je bij Camden Lock Market uitkomt... daar heb je veel leukere dingen (antiek, cd's/dvd's, kleding, heel veel etensstalletjes etc.).

    Als je een dagje in de buurt van Camden doet, kun je daarna bijvoorbeeld lang het Regent's Canal naar Primrose Hill wandelen en deze beklimmen voor het beste uitzicht in Londen zo'n beetje. Daarna via Regent's Park weer naar het centrum.
    pi_82827872
    Primrose Hill
    Celebs spotten
    Tap tap tap
    pi_82829941
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:00 schreef CherryLips het volgende:
    Primrose Hill
    Celebs spotten
    Ik woon in de buurt van Primrose Hill en loop er vaak doorheen maar ben nog steeds niemand tegengekomen!

    Notable residents of Primrose Hill
    Adam Ant (born, Stuart Leslie Goddard), singer-songwriter and actor
    Alain de Botton, philosopher
    Agyness Deyn, supermodel
    Alan Bennett, author
    Cameron McVey, Producer (Massive Attack, Sugababes, All Saints)
    Charles Brasch, notable New Zealand poet, editor, and cultural critic
    Chris Moyles, Radio 1 DJ
    David Miliband, Former Foreign Secretary and Labour leadership candidate
    Deborah Meaden, business woman and Dragon's Den panellist
    Enrique Iglesias, Spanish Singer
    Eva Green, actress
    Ewan McGregor, actor
    Finley Quaye singer-songwriter
    Friedrich Engels, Political Philosopher and co-author of The Communist Manifesto
    Gavin Rossdale musician, husband of Gwen Stefani
    Geri Halliwell, singer, songwriter and children author
    Gwen Stefani, musician, wife of Gavin Rossdale
    Helena Bonham Carter, actress
    Ian McKay, writer and academic
    Jamie and 'Jools' Oliver, celebrity chef and wife
    Joan Bakewell, journalist and broadcaster
    John McCririck, horse racing pundit
    Martin Shaw, composer and organist of St Mary's, Primrose Hill
    Geoffrey Shaw, composer and organist of St Mary's, Primrose Hill
    Jon Snow, News Broadcaster
    Jonny Lee Miller, actor
    Jude Law, actor
    Kate Moss, fashion model
    Neneh Cherry, Singer and songwriter
    Rachel Weisz, actress
    Rachel Stevens, actress, singer, model
    Sadie Frost, actress and co-owner of fashion label Frost French
    Sean Pertwee, actor
    Sharleen Spiteri, Singer
    Sienna Miller, actress
    Simon Callow, actor
    Sophie Ellis-Bextor, singer and songwriter
    Tim Burton, Film Director
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:02:56 #247
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82830480
    Heb net eens op Wiki gekeken wie bij mij in de buurt wonen.

    Niet zo spannend als Primrose Hill, maar vooral auteurs, wetenschappers, historici, politici en dat soort intellectuelen..
    reset
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:25:57 #248
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_82831442
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:59 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Camden Market is er inderdaad iedere dag - als je uit Camden Town tube komt is het eerste deel niet al te leuk en vooral toeristische t-shirts en dat soort dingen - maar blijf doorlopen totdat je bij Camden Lock Market uitkomt... daar heb je veel leukere dingen (antiek, cd's/dvd's, kleding, heel veel etensstalletjes etc.).

    Als je een dagje in de buurt van Camden doet, kun je daarna bijvoorbeeld lang het Regent's Canal naar Primrose Hill wandelen en deze beklimmen voor het beste uitzicht in Londen zo'n beetje. Daarna via Regent's Park weer naar het centrum.
    ja die eetstalletjes Als je daar 2 rondjes loopt en je neemt alle 'proef' hapjes aan hoef je een dag geen eten meer
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:12:33 #249
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82835683
    Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een kamer in Londen voor volgend jaar, mogelijke locaties zijn oa in Hackney, Hampstead, Tottenham Hale en Islington. Nog pro's en con's tussen die buurten? Los van het feit dat mijn universiteit ook in Islington is en ik dat aan kan kruipen.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_82836651
    Begin juli ga ik voor 4 dagen weer, heb er zin in , wat vrienden opzoeken, dus ook niet te duur. Tvp!
    pi_82836802
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:12 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een kamer in Londen voor volgend jaar, mogelijke locaties zijn oa in Hackney, Hampstead, Tottenham Hale en Islington. Nog pro's en con's tussen die buurten? Los van het feit dat mijn universiteit ook in Islington is en ik dat aan kan kruipen.
    Zijn allemaal heel verschillende locaties... hoeveel wil je uitgeven? De huurprijzen in Hampstead zijn ongeveer dubbel van wat je in Tottenham (hale) betaald.

    Hampstead: verder uit het centrum, heel mooie huizen, Hampstead Heath is een geweldig park/bos, heel posh, veel leuke onafhankelijke winkels.
    Tottenham Hale: Tottenham is een heel erg multiculturele buurt, vooral Carribisch/zwart, West-Afrikaans en ook Joods. Een heel stuk goedkoper dan Hampstead. Nog steeds goede transport links (Victoria line en National Rail) en meer criminaliteit.
    Islington: Is een borough, maar ik neem aan dat je de eigenlijke buurt Islington (N1) bedoelt, in de buurt an Upper Street. Is heel erg trendy en duur, dichterbij het centrum dan Hampstead en meer stedelijk maar voor de rest zijn ze vergelijkbaar.
    Hackney: Weer een borough met heel veel verschillende buurten. Vergelijkbaar met Tottenham Hale weer, maar minder goede transport links, alhoewel de East London Line nu net verlengd is en sommige delen wel de borough bedient. Weer vrij veel criminaliteit, vooral in plaatsen als Clapton.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:40:37 #252
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_82837022
    Oh ik had al gesorteerd op prijzen, maar dit is waar de residence halls staan die een beetje betaalbaar zijn en goede faciliteiten hebben.

    Hoe relatief moet ik vrij veel criminaliteit zien?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_82838821
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:40 schreef Jabberwocky het volgende:
    Oh ik had al gesorteerd op prijzen, maar dit is waar de residence halls staan die een beetje betaalbaar zijn en goede faciliteiten hebben.

    Hoe relatief moet ik vrij veel criminaliteit zien?
    Heb je postcodes zodat we precies kunnen zien waar deze residence halls liiggen?

    En als je maar goed op jezelf let en een beetje "streetwise" bent dan valt het allemaal wel mee. Veel van de criminaliteit is onderling tussen gangs en daar ga je normaalgezien echt geen last van hebben, tenzij je er net naast woont.

    Maar als het rond dezelfde prijs ligt kun je net zo goed voor Islington of Hampstead gaan...
      dinsdag 15 juni 2010 @ 16:35:50 #254
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82839938
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:12 schreef Jabberwocky het volgende:
    Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een kamer in Londen voor volgend jaar, mogelijke locaties zijn oa in Hackney, Hampstead, Tottenham Hale en Islington. Nog pro's en con's tussen die buurten? Los van het feit dat mijn universiteit ook in Islington is en ik dat aan kan kruipen.
    Allemaal niet te ver van elkaar.

    Mijn vrij ongeinformeerde lijst zou zijn: 1. Hampstead 2. Islington 3. Hackney 4. Tottenham Hale

    Naar huis kunnen kruipen als student is ook niet onbelangrijk, vooral in de UK.

    Elke buurt heeft wel goede en 'slechte' gebieden, maar goed ga eens naar de kamers kijken en kijk welke je de leukste vindt. Op Google Streetview kan je mooi de buurt verkennen vanuit je luie stoel.
    reset
      dinsdag 15 juni 2010 @ 16:45:58 #255
    178980 Lindytje
    Schimmelschaduw.jpg
    pi_82840415
    Oh, misschien een hele stomme vraag... maar ik vroeg het me af:

    Iemand wel eens vanuit de bus op bushokjes gekeken toevallig en van die zwarte bal-achtige dingen zien liggen met gekleurde 'sprieten/stekels' er uit?? Wat zijn het?? Ik zag er verschillende liggen en kon me maar niet bedenken wat het was..
    Don't come closer, I might hurt you
    pi_82840666
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 16:45 schreef Lindytje het volgende:
    Oh, misschien een hele stomme vraag... maar ik vroeg het me af:

    Iemand wel eens vanuit de bus op bushokjes gekeken toevallig en van die zwarte bal-achtige dingen zien liggen met gekleurde 'sprieten/stekels' er uit?? Wat zijn het?? Ik zag er verschillende liggen en kon me maar niet bedenken wat het was..
    Ik heb ze ook op meerdere bushokjes zien liggen! Dacht altijd dat het iets van kunst zou zijn...
      Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 22:12:11 #257
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_82857258
    Ook terug uit London!

    Me likes London too! Wij hadden een hotel op Tottenham Court Road, en de lokatie was top Geluk met het weer gehad ook. Ik wil zeker nog wel een keertje terug voor de dingen die we nog niet gezien hebben (2,5 dag is eigenlijk te kort)
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_82884477
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:51 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Ik woon in de buurt van Primrose Hill en loop er vaak doorheen maar ben nog steeds niemand tegengekomen!

    Notable residents of Primrose Hill
    Adam Ant (born, Stuart Leslie Goddard), singer-songwriter and actor
    Alain de Botton, philosopher
    Agyness Deyn, supermodel
    Alan Bennett, author
    Cameron McVey, Producer (Massive Attack, Sugababes, All Saints)
    Charles Brasch, notable New Zealand poet, editor, and cultural critic
    Chris Moyles, Radio 1 DJ
    David Miliband, Former Foreign Secretary and Labour leadership candidate
    Deborah Meaden, business woman and Dragon's Den panellist
    Enrique Iglesias, Spanish Singer
    Eva Green, actress
    Ewan McGregor, actor
    Finley Quaye singer-songwriter
    Friedrich Engels, Political Philosopher and co-author of The Communist Manifesto
    Gavin Rossdale musician, husband of Gwen Stefani
    Geri Halliwell, singer, songwriter and children author
    Gwen Stefani, musician, wife of Gavin Rossdale
    Helena Bonham Carter, actress
    Ian McKay, writer and academic
    Jamie and 'Jools' Oliver, celebrity chef and wife
    Joan Bakewell, journalist and broadcaster
    John McCririck, horse racing pundit
    Martin Shaw, composer and organist of St Mary's, Primrose Hill
    Geoffrey Shaw, composer and organist of St Mary's, Primrose Hill
    Jon Snow, News Broadcaster
    Jonny Lee Miller, actor
    Jude Law, actor
    Kate Moss, fashion model
    Neneh Cherry, Singer and songwriter
    Rachel Weisz, actress
    Rachel Stevens, actress, singer, model
    Sadie Frost, actress and co-owner of fashion label Frost French
    Sean Pertwee, actor
    Sharleen Spiteri, Singer
    Sienna Miller, actress
    Simon Callow, actor
    Sophie Ellis-Bextor, singer and songwriter
    Tim Burton, Film Director

    Hampstead is momenteel het onderkomen van:

    Hugh Laurie - acteur
    Sean Bean - acteur
    Björk - zangeres
    Alfred Brendel
    Helena Bonham Carter - actrice
    Boy George - zanger
    Kenneth Branagh - acteur, regisseur
    Tim Burton - regisseur
    John le Carré - schrijver
    Ronnie Carroll - zanger
    Russell Crowe - acteur
    Melanie C (Sporty Spice) - zangeres
    Konstantijn II van Griekenland - koning
    Ralph Fiennes - acteur
    Michael Foot
    Liam Gallagher - zanger
    Thierry Henry - voetballer
    Nicole Merry-Henry - supermodel
    Aleksandr Hleb - voetballer
    Rex Harrison - acteur
    Jeremy Irons - acteur
    Jens Lehmann - voetballer
    Fredrik Ljungberg - voetballer
    Anthony Minghella
    George Michael - zanger
    Peter O'Toole - acteur
    Jamie Oliver - kok
    Robin van Persie - voetballer
    Brad Pitt - acteur
    Robert Pirès - voetballer
    Jude Rawlins
    Tim Roth - acteur
    Sir Ridley Scott - regisseur
    Sting - zanger
    Elizabeth Taylor - actrice
    Emma Thompson - actrice
    Billie Whitelaw
    Kate Winslet - actrice
    Malcolm Glazer - voorzitter van Manchester United en Tampa Bay Buccaneers
    Emma Watson - actrice

    Wonen hier en dikgedrukte heb ik al zien rondhuppelen. Boy George regelmatig zelfs. En ook Ricky Gervais bijna wekelijks + Jonathan Ross. Maar woon zelf letterlijk aan Hampstead Heath dus daar komt sowieso veel bekend volk. Volgens mij woont die Bob Geldof ook hier ergens want zie die ook regelmatig door de straat wandelen.
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:36 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Zijn allemaal heel verschillende locaties... hoeveel wil je uitgeven? De huurprijzen in Hampstead zijn ongeveer dubbel van wat je in Tottenham (hale) betaald.

    Hampstead: verder uit het centrum, heel mooie huizen, Hampstead Heath is een geweldig park/bos, heel posh, veel leuke onafhankelijke winkels.
    Tottenham Hale: Tottenham is een heel erg multiculturele buurt, vooral Carribisch/zwart, West-Afrikaans en ook Joods. Een heel stuk goedkoper dan Hampstead. Nog steeds goede transport links (Victoria line en National Rail) en meer criminaliteit.
    Islington: Is een borough, maar ik neem aan dat je de eigenlijke buurt Islington (N1) bedoelt, in de buurt an Upper Street. Is heel erg trendy en duur, dichterbij het centrum dan Hampstead en meer stedelijk maar voor de rest zijn ze vergelijkbaar.
    Hackney: Weer een borough met heel veel verschillende buurten. Vergelijkbaar met Tottenham Hale weer, maar minder goede transport links, alhoewel de East London Line nu net verlengd is en sommige delen wel de borough bedient. Weer vrij veel criminaliteit, vooral in plaatsen als Clapton.
    jabber: Als je in NW3 wil wonen: het is imo super. Het is London maar je hebt niet 't gevoel echt in the middle of crazyness te zitten en het is dus meer een dorpsgevoel in een stad. En afhankelijk van waar je zit heb je gewoon perfecte vervoersmogelijkheden met de Northern Line, 24/168 bus en Overground ( ). De gemiddelde leeftijd hier is wel wat hoog en veel miljonairs en ander poshy volk. Maar Camden is dichtbij om het verschl te maken En letterlijk nog nooit iets van criminaliteit gemerkt hier. Alhoewel.. M'n oude fiets is gestolen maar die had ik dan ook al 6 maanden zonder slot voor de deur staan
    pi_82885928
    Hugh Laurie gaat naar dezelfde gym als m'n vriendin, in Kentish Town.
    En George Michael wil je denk ik niet tegenkomen op Hampstead Heath!

    Hampstead/Belsize Park/Primrose Hill is echt een stuk Londen vol met celebs. Ik woon er net buiten in Camden in een mooie wijk maar zonder al die sterallures, en denk dat ik daar blij mee kan zijn.
      woensdag 16 juni 2010 @ 21:16:20 #260
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_82903561
    Ik snap iets niet over die travelcard. Hoe zit dat met die zones? Zone 1-2 bijvoorbeeld?
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
    pi_82903721
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 21:16 schreef Bellatrix het volgende:
    Ik snap iets niet over die travelcard. Hoe zit dat met die zones? Zone 1-2 bijvoorbeeld?
    Hoe zit wat met zones? Een travelcard is geldig voor de zones waarvoor je hem koopt. Koop je 1-2, dan kun je dus in die zones reizen met die pas. Als je erbuiten reist, moet je gewoon betalen. Zoals al vaker gezegd is een Oystercard altijd makkelijker en bijna altijd goedkoper.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 16 juni 2010 @ 21:31:47 #262
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_82904450
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 21:19 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hoe zit wat met zones? Een travelcard is geldig voor de zones waarvoor je hem koopt. Koop je 1-2, dan kun je dus in die zones reizen met die pas. Als je erbuiten reist, moet je gewoon betalen. Zoals al vaker gezegd is een Oystercard altijd makkelijker en bijna altijd goedkoper.
    Ok dus Oystercard is een soort OV chipkaart? Die laad je op en die steek je ergens in een machine in de metro?
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:02:41 #263
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_82906354
    http://www.theoriginaltour.com

    Ik heb deze site gevonden, het is dus een tour die door heel London gaat. Je komt langs alle bezienswaardigheden en je krijgt gratis toegang tot 3 walking tours en river cruise pass voor de Thames. Heeft iemand ervaring met deze tour? Krijg je ook genoeg de mogelijkheid om foto's te maken enzo?
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
    pi_82908106
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 22:02 schreef Bellatrix het volgende:
    http://www.theoriginaltour.com

    Ik heb deze site gevonden, het is dus een tour die door heel London gaat. Je komt langs alle bezienswaardigheden en je krijgt gratis toegang tot 3 walking tours en river cruise pass voor de Thames. Heeft iemand ervaring met deze tour? Krijg je ook genoeg de mogelijkheid om foto's te maken enzo?
    Het lijkt mij persoonlijk helemaal niks zo'n bustour als je langer dan één dag in Londen bent. Je ziet wel heel de stad, maar eigenlijk zie je tegelijkertijd niks omdat je niet stil kan staan bij de dingen die je zelf interessant vindt want met het bezoeken van één ding ben je al de halve dag zoet waardoor ik het zonde zou vinden om dat te doen als ik zo'n bustour heb geboekt. Met de gewone bus kom je ook langs de meeste bezienswaardigheden en daar betaal je ongeveer een pond voor. Gratis walkingtours zijn er trouwens meer te vinden.

    Ik denk dat je op tripadvisor.com wel recensies kunt vinden van mensen die op een dergelijke tour zijn geweest in Londen. Volgens mij waren er twee grote toeristen busorganisaties die vergelijkbare tours aanboden en die allemaal langs de bekendste bezienswaardigheden gaan. Meestal is het hop on hop off, waardoor je uit kunt stappen en rustig foto's kunt maken om een bus later weer in te stappen. Boven op de bus zit er vaak geen dak op dus daar kun je ook redelijke foto's maken, zeker aangezien de bus toch veel stil staat omdat het erg druk is op de straat. Houd er wel rekening mee dat alle toeristen altijd bovenin willen zitten en het in het hoogseizoen dus lastig kan zijn om daar een plekje te vinden.
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:32:42 #265
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_82908447
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 22:26 schreef koei het volgende:

    [..]

    Het lijkt mij persoonlijk helemaal niks zo'n bustour als je langer dan één dag in Londen bent. Je ziet wel heel de stad, maar eigenlijk zie je tegelijkertijd niks omdat je niet stil kan staan bij de dingen die je zelf interessant vindt want met het bezoeken van één ding ben je al de halve dag zoet waardoor ik het zonde zou vinden om dat te doen als ik zo'n bustour heb geboekt. Met de gewone bus kom je ook langs de meeste bezienswaardigheden en daar betaal je ongeveer een pond voor. Gratis walkingtours zijn er trouwens meer te vinden.

    Ik denk dat je op tripadvisor.com wel recensies kunt vinden van mensen die op een dergelijke tour zijn geweest in Londen. Volgens mij waren er twee grote toeristen busorganisaties die vergelijkbare tours aanboden en die allemaal langs de bekendste bezienswaardigheden gaan. Meestal is het hop on hop off, waardoor je uit kunt stappen en rustig foto's kunt maken om een bus later weer in te stappen. Boven op de bus zit er vaak geen dak op dus daar kun je ook redelijke foto's maken, zeker aangezien de bus toch veel stil staat omdat het erg druk is op de straat. Houd er wel rekening mee dat alle toeristen altijd bovenin willen zitten en het in het hoogseizoen dus lastig kan zijn om daar een plekje te vinden.
    Aha ok. Ja ik ben er nooit geweest en ik vind het gewoon zo moeilijk. Ik heb op zich wel een paar dingen in mijn hoofd waar ik heen wil, maar London is ZO groot en ik ben bang dat ik alleen de stereotype bezienswaardigheden zie en de echt leuke dingen mis.

    En op internet heb ik al veel gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
    pi_82909424
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 22:32 schreef Bellatrix het volgende:

    [..]

    Aha ok. Ja ik ben er nooit geweest en ik vind het gewoon zo moeilijk. Ik heb op zich wel een paar dingen in mijn hoofd waar ik heen wil, maar London is ZO groot en ik ben bang dat ik alleen de stereotype bezienswaardigheden zie en de echt leuke dingen mis.

    En op internet heb ik al veel gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    De bustours brengen je juist alleen naar de stereotype bezienswaardigheden

    Bedenk eerst wat voor soort dingen te wil zien. Kerken, kunstmusea, oude gebouwen... In een stadsgids zijn de meeste bezienswaardigheden wel terug te vinden en staan vaak per stadsdeel ook de wat minder bekende bezienswaardigheden genoemd. Ik heb een capitoolreisgids gehaald en met behulp daarvan een lijstje gemaakt van de dingen die ik graag wilde bezoeken, dingen die ik alleen maar wilde zien en dingen waar ik heen wilde als ik tijd over had. Op tripadvisor heb ik gekeken of de dingen die ik wilde bezoeken wel een beetje de moeite waard waren en op basis daarvan nog wat dingen toegevoegd en weggestreept totdat ik twee mooie lijstjes had, één met must see-dingen en een met indien tijd genoeg zien-dingen.
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:57:39 #267
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_82909867
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 22:49 schreef koei het volgende:

    [..]

    De bustours brengen je juist alleen naar de stereotype bezienswaardigheden

    Bedenk eerst wat voor soort dingen te wil zien. Kerken, kunstmusea, oude gebouwen... In een stadsgids zijn de meeste bezienswaardigheden wel terug te vinden en staan vaak per stadsdeel ook de wat minder bekende bezienswaardigheden genoemd. Ik heb een capitoolreisgids gehaald en met behulp daarvan een lijstje gemaakt van de dingen die ik graag wilde bezoeken, dingen die ik alleen maar wilde zien en dingen waar ik heen wilde als ik tijd over had. Op tripadvisor heb ik gekeken of de dingen die ik wilde bezoeken wel een beetje de moeite waard waren en op basis daarvan nog wat dingen toegevoegd en weggestreept totdat ik twee mooie lijstjes had, één met must see-dingen en een met indien tijd genoeg zien-dingen.
    Ok, ik zal eens hetzelfde doen en op die site gaan kijken.
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
    pi_82911604
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 21:31 schreef Bellatrix het volgende:

    [..]

    Ok dus Oystercard is een soort OV chipkaart? Die laad je op en die steek je ergens in een machine in de metro?
    OV kaart, maar dan tig keer beter. Je toets in en uit, lees even de OP of op www.tfl.gov.uk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 18 juni 2010 @ 09:44:40 #269
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_82966808
    Als je voor de eerste keer in een stad bent is een hop-on-hop-off bus geen slecht idee om een gevoel te krijgen wat er aan bezienswaardigheden te vinden is en de afstanden ertussen. Ik heb er wel eens een genomen in London met vrienden terwijl we allemaal al jaren in de stad wonen en die dingen allemaal al wel gezien hadden.
    reset
    pi_83031490
    WK in Oranje sferen
    Hierbij een overzicht van de verschillende locaties voor WK voetbal:
    - Vele Nederlanders verzamelen bij Goat in Boots (zij ingang!), 333 Fulham Road, Londen (closest tube South Ken / Gloucester Road), om in grote oranje getale de wedstrijden te gaan volgen. Meer info en registratie: http://wk2010inlonden.wordpress.com/
    - In het Arsenal Emirates Stadion wordt de wedstrijd Nederland - Japan
    live op groot scherm uitgezonden (tube: Arsenal). Gratis entree. Islington Council organiseert een Sports & Cycling Festival in het stadion van 12-6pm. Voor meer informatie: http://www.netherlands-embassy.org.uk/about/index.php?i=502
    - De Hems in Soho (Dutch Pub) 11 Macclesfield Street London W1D 5BW
    - Op een groot scherm in de Social Hall, Nederlandse Kerk (tube: Bank). Deur open 12.00 uur. Info 020 7588 1684. Adres Dutch Church/Nederlandse Kerk, 7 Austin Friars, London, EC2N 2HA.
    - Voor andere locaties, zie: http://www.visitlondon.co(...)-world-cup-in-london & http://www.timeout.com/lo(...)_Cup_2010_guide.html

    http://www.facebook.com/event.php?eid=135924136423622
    pi_83054134
    Kan iemand vertellen of de Oyster Card ook geldig is naar Windsor? Ik zie Windsor niet meer op http://www.tfl.gov.uk/ass(...)ail-services-map.pdf deze kaart staan...
      zondag 20 juni 2010 @ 14:46:10 #272
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_83054895
    Volgens mij niet, inderdaad.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_83055008
    'k Zie nog wel iets over 'Oyster Extension Permits' op http://www.tfl.gov.uk/tickets/14869.aspx Iemand daar 'ervaring' mee?
    pi_83070647
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 14:49 schreef TheTransporter het volgende:
    'k Zie nog wel iets over 'Oyster Extension Permits' op http://www.tfl.gov.uk/tickets/14869.aspx Iemand daar 'ervaring' mee?
    Oyster Extension Permits zijn heel erg ingewikkeld en eigenlijk gebruikt niemand ze....

    Als je PAYG Oyster gebruikt, koop gewoon een ticket vanaf Paddington (of waar je ook de trein neemt) naar Windsor. Als je een travelcard hebt voor bvb. zones 1-4 op je Oyster, dan kun je een boundary ticket zone 4 naar Windsor kopen, en betaal je dus niet voor het gedeelte waarvoor je een travelcard hebt.


    Oe! Vandaag heb ik voor de eerste keer stroopwafels in de een supermarkt gezien! Gewoon in de Sainsbury's!
    Geimporteerd uit Nederland (verpakking en alles is in het Nederlands) en erg lekker1 Ze liggen gewoon in de bread aisle bij ons (Camden Road Sainsbury's)
    pi_83070807
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 20:58 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]
    Oe! Vandaag heb ik voor de eerste keer stroopwafels in de een supermarkt gezien! Gewoon in de Sainsbury's!
    Geimporteerd uit Nederland (verpakking en alles is in het Nederlands) en erg lekker1 Ze liggen gewoon in de bread aisle bij ons (Camden Road Sainsbury's)
    Goede tip Morgenvroeg maar ff langs. Bus stopt er toch voor de deur
    pi_83246887
    Vanavond vertrek ik met Eurolines naar London Hoewel ik slechte ervaringen over Eurolines gelezen heb, heb ik er toch enorm zin in
      Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 16:42:55 #277
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_83248757
    Ik heb de Eurolines bussen zien rijden in London, dus ze gaan er wel heen
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_83261289
    Ik ben ook een keer met Eurolines geweest. Nooit meer!
    pi_83261414
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 21:42 schreef Soulagement het volgende:
    Ik ben ook een keer met Eurolines geweest. Nooit meer!
    Wat is daar mis mee?
    Nog nooit mee gerezen, maar was het wel aan het overwegen
    pi_83264398
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 21:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:

    [..]

    Wat is daar mis mee?
    Nog nooit mee gerezen, maar was het wel aan het overwegen
    Op de heenweg was de bus 1,5 uur vertraagd. Buschauffeur wist niet zo goed hoe 'ie moest schakelen en zat gezellig te bellen/smsen onderweg. In Calais aangekomen (midden in de nacht dus) moest iedereen (+ alle bagage) gecontroleerd worden, duurde ook weer een uur, in zo'n bus kan je echt niet slapen. Het is trouwens ook niet echt comfortabel, lekkere smalle ruimtes tussen de stoelen (en ik ben maar een klein meisje dus kun je nagaan). Er zaten trouwens ook zeer louche types in de bus, brr (en dat heb ik van meerdere mensen gehoord). En als je niet vooraan staat bij het instappen heb je ook nog eens weinig kans dat je naast degene zit met wie je reist. De terugweg kwam zo'n beetje op hetzelfde neer.

    Haha, nu kom ik vast over als een ontzettend zeikwijf, maar het was gewoon echt vreselijk. We hadden er bewust voor gekozen om met de bus te gaan, dus het was wel een beetje onze eigen schuld, maar toch.
    Ik ga midden juli trouwens weer naar Londen, gewoon weer met het vliegtuig!
    pi_83283634
    Ik ga donderdag naar London. Met het vliegtuig. Koffertje staat al op mijn kamer en het liefst zou ik al nu weg willen
    pi_83283844
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 22:45 schreef Soulagement het volgende:

    [..]

    Op de heenweg was de bus 1,5 uur vertraagd. Buschauffeur wist niet zo goed hoe 'ie moest schakelen en zat gezellig te bellen/smsen onderweg. In Calais aangekomen (midden in de nacht dus) moest iedereen (+ alle bagage) gecontroleerd worden, duurde ook weer een uur, in zo'n bus kan je echt niet slapen. Het is trouwens ook niet echt comfortabel, lekkere smalle ruimtes tussen de stoelen (en ik ben maar een klein meisje dus kun je nagaan). Er zaten trouwens ook zeer louche types in de bus, brr (en dat heb ik van meerdere mensen gehoord). En als je niet vooraan staat bij het instappen heb je ook nog eens weinig kans dat je naast degene zit met wie je reist. De terugweg kwam zo'n beetje op hetzelfde neer.

    Haha, nu kom ik vast over als een ontzettend zeikwijf, maar het was gewoon echt vreselijk. We hadden er bewust voor gekozen om met de bus te gaan, dus het was wel een beetje onze eigen schuld, maar toch.
    Ik ga midden juli trouwens weer naar Londen, gewoon weer met het vliegtuig!
    Nee hoor. Iedereen die die reis ooit heeft gewaagd zal je gelijk geven
    pi_83296801
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:46 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Nee hoor. Iedereen die die reis ooit heeft gewaagd zal je gelijk geven
    Euhm, ik heb het ook gedaan, maar ik vond het wel leuk. Chauffeur netjes, niet lang gecontroleerd (geluk gehad zeker?) en verder gewoon nette mensen in de bus. Wel stelletje mensen dat hard wilden lachen de hele nacht e.d., maar ik sliep gewoon.

    Degene met wie ik was vond het wel vreselijk... en gemeen dat ik zo ontzettend lekker sliep. Was ook nog een mensje van 80+ mee. Dat ging voor het eerst naar London. Was vervolgens niet op tijd weer terug en werd gebracht door de politie Echt schattig.
    pi_83296902
    Vertrek 6 juli naar Londen. Ga er met mijn broer backpacken en we vliegen weer terug vanuit Edinburgh Tickets kosten echt niets bij Ryanair!
    pi_83434979
    Ben ook een weekendje in Londen geweest. Zaterdag de highlights gedaan en wat wezen eten in een of andere Indische buurt. Zondag naar Belgravia gegaan en daar Engeland gebliekt en vervolgens naar Zoo Bar en daar met een 200 Argentijnen gefeest. Was gezellig en ik denk dat het tegen Duitsland nog wel weer leuker is omdat er wsl meer Moffen zijn. Zoo Bar is elk geval erg leuk
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83442784
    Vrouwen in Londen overigens
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83479570
    Is er iemand op zoek naar werk in Londen? Het bedrijf waarvoor ik werk heeft een Nederlandstalig iemand nodig die geinteresseerd is in sales/account management voor een consultancy.

    Wij werven normaalgezien afgestudeerde studenten aan zonder directe ervaring, zolang je maar hebt gestudeerd. Je on-target salaris zal realistisch ergens tussen de £30,000 en £35,000 per jaar liggen in je eerste jaar. Reageer hier gewoon even op als het interessant lijkt. Ik zal ook m'n PM even aanzetten.
    pi_83518748
    Ik ga over 10 uur de lucht in richting LCY! Vervolgens koffer afzetten bij vriend die ergens in Canary Wharf werkt en dan lekker de stad in.

    Zijn er nog FOKkers die voetbal gaan kijken in London? Dat Jochem-feestje ziet er leuk uit!
    pi_83519115
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 01:26 schreef Coastertommm het volgende:
    Ik ga over 10 uur de lucht in richting LCY! Vervolgens koffer afzetten bij vriend die ergens in Canary Wharf werkt en dan lekker de stad in.

    Zijn er nog FOKkers die voetbal gaan kijken in London? Dat Jochem-feestje ziet er leuk uit!
    Zoo bar is een aanrader voor Argentinie - Duitsland
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83521333
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 01:26 schreef Coastertommm het volgende:
    Ik ga over 10 uur de lucht in richting LCY! Vervolgens koffer afzetten bij vriend die ergens in Canary Wharf werkt en dan lekker de stad in.

    Zijn er nog FOKkers die voetbal gaan kijken in London? Dat Jochem-feestje ziet er leuk uit!
    De Goat in Boots (wat jij het Jochem feestje noemt) is best ok, zeker als je al toerist langs komt. Zoo bar is iets compleet anders en daar moet je van houden, het is een redelijk standaard Leicester Square tent, wat betekent dat je er veel toeristen en Essex volk tegen komt onder het genot van goedkope drank en pop muziekjes.

    Niet echt mijn ding (maar zeker leuk voor een avondje)
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_83521421
    Ik ben er alleen geweest toen Argentinie speelde.

    Je hebt er lekkere wijven, das sws al heel wat in Engeland
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83521496
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 09:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik ben er alleen geweest toen Argentinie speelde.

    Je hebt er lekkere wijven, das sws al heel wat in Engeland
    Ik zou Zoo Bar niet direct kiezen als een plek om lekker wijven te zoeken. Maar je hebt gelijk, de pubs zijn stukken erger. Zoo Bar (en de rest van Leicester Square) zit voornamelijk vol met Essex wijven, dus redelijke plebs met veel make-up en weinig kleding. Misschien je ding, niet zozeer het mijne. Ga je naar de wat meer upmarket club in Londen, dan kom je de strakkere (voornamelijk buitenlandse natuurlijk) dames tegen...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_83559664
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 09:11 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik zou Zoo Bar niet direct kiezen als een plek om lekker wijven te zoeken. Maar je hebt gelijk, de pubs zijn stukken erger. Zoo Bar (en de rest van Leicester Square) zit voornamelijk vol met Essex wijven, dus redelijke plebs met veel make-up en weinig kleding. Misschien je ding, niet zozeer het mijne. Ga je naar de wat meer upmarket club in Londen, dan kom je de strakkere (voornamelijk buitenlandse natuurlijk) dames tegen...
    Als Argentinie speelt zit het vol met Argentijnse
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 2 juli 2010 @ 09:36:15 #294
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_83560775
    Ik heb maar een dagje vrij genomen, om straks naar de Goat in Boots te gaan
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_83562829
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 09:36 schreef Public_NME het volgende:
    Ik heb maar een dagje vrij genomen, om straks naar de Goat in Boots te gaan
    Hier gaat iedereen gewoon om 2 uur de lokale pub in.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_83566424
    Ik heb maanden geleden een vlucht gepland voor 6 uur vandaag, vanuit Stansted. Ik ga tijdens de westrijd dus naar Stansted reizen...
    pi_83654135
    Groetjes vanuit Londen Waterloo Travelodge!
      maandag 5 juli 2010 @ 23:54:04 #298
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_83705312
    Morgen weer aanwezig in de Goat in Boots
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_83705616
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 23:54 schreef Public_NME het volgende:
    Morgen weer aanwezig in de Goat in Boots
    Ik wellicht ook.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_83705713
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 23:54 schreef Public_NME het volgende:
    Morgen weer aanwezig in de Goat in Boots
    Ik ben maar even voor weekje naar NL teruggekeerd. Wil dit eventuele historische moment niet missen of vieren in London

    Maar zal wel gezellig druk worden morgen daar
    pi_83706083
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 00:02 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Ik ben maar even voor weekje naar NL teruggekeerd. Wil dit eventuele historische moment niet missen of vieren in London

    Maar zal wel gezellig druk worden morgen daar
    Als we door zijn, kom ik ook die kant op!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')