abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:20:10 #1
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766235
Als ik kijk hoe weinig het de vrouw lukt om middels de ratio zaken waar te nemen, vraag ik me daadwerkelijk af of het misschien beter is de vrouw geen topposities te laten bekleden. Het is duidelijk merkbaar dat de vrouw niet veel anders kan dan wat (al dan niet hysterisch) geblaat en totaal niet in staat is een constructieve discussie te voeren, ik vraag me serieus af in hoe verre je dit kan doortrekken naar het bedrijfsleven.

Als de vrouw niet rationeel kan zijn, maar louter emotioneel, dan zijn dit niet de kwalificaties welke je nodig hebt voor de top van het bedrijfsleven.

Ik heb jarenlang de vrouwenemancipatie een warm hart toegedragen, maar ik merk gewoon op dat als het gaat om politiek bijvoorbeeld, maar ook psychologie, de vrouw absoluut onbekwaam is.
Als het gaat om serieuze politieke discussies hier op FOK!, schitteren de vrouwen door afwezigheid. Ook op een ander forum Terdiscussie is dit al niet anders.

In het bedrijfsleven zul je zaken toch moeten kunnen beargumenteren.

Het lijkt er dus op dat de SGP gelijk heeft en hiermee ook Allah, God en al Zijn Vriendjes en dat de vrouw beter gewoon in de kinderopvang kan werken of gewoon kan gaan koken.

Dit is niet vrouwonvriendelijk, want iedereen heeft zijn of haar kwaliteiten. Zo kan ik totaal niet koken, niet schoonmaken en zou ik nooit in een crèche willen werken. Vrouwen zijn hier zeer goed in!

Als er uitzonderingen op de regel zijn, vrouwen die wel rationeel kunnen zijn en zich wel in politiek interesseren en niet de hele dag Friends en GTST of dr. Pil/Oprah Winfrey kijken hoor ik dit graag en kan ik mijn opinie wellicht bijstellen.

Zie je: wederom de ratio.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_80766290
TS is ontslagen door een vrouw
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80766303
Zo typisch idd, vrouwen in mijn omgeving vinden ook dat een bepaald percentage in de top vrouw moet zijn. Maar wanneer hetzelfde voorstel komt, maar het woord vrouw vervangen wordt door bijvoorbeeld allochtoon, is het in ene weer verkeerd
Hoera! Weer een kuttopic!
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:22:33 #4
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_80766332
Ik neem ts niet meer serieus...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:26:12 #5
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766499
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Inderdaad, meerdere malen zelfs.

Vrouwen haten gewoon mannen en ontslaan mij omdat ik man ben en gewoon goed lig bij de meiden. Zure ouwe dozen kunnen dat niet uitstaan, zien groen van jaloezie (ook al zo'n typische vrouweneigenschap, jaloezie, ik ben juist blij als het met iemand heel erg goed gaat, vrouwen gaan ook elkaar dan vliegen afvangen, superdestructieve eigenschap van vrouwen ) en ontslaan mij.

Door mannelijke collegae word ik altijd op handen gedragen, maar zodra ik een vrouwelijke chef heb weet ik al hoe laat het is, ik werk hier niet lang.

Kom dan met argumenten, bitch. Maar nee, argumenten hebben vrouwen nooit, want daarvoor moet je nadenken en dat is een eigenschap die de vrouw niet van nature bezit.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:27:09 #6
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766534
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:22 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Ik neem ts niet meer serieus...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, maar dat is echt een kwijlprogramma. Alleen vrouwen en homo's kijken daar naar.
pi_80766607
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:29:29 #8
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_80766622
Terechte klacht, helemaal mee eens.
Ik wens je een dolfijne dag
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:30:48 #9
293028 Poostema
I'm a frayed knot.
pi_80766671
TL;DR.

Recap?
Op donderdag 30 juni 2016 22:20 schreef Azpilicueta het volgende:
Je verziekte mijn topic ook met het gelul over je maagdenvlies dus je zal die fratsen ook wel uithalen op FB.
  Donald Duck held dinsdag 27 april 2010 @ 14:31:44 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80766711
Toch zit er zeker wel een punt in. Vrouwen zijn te emotioneel, labiel en irrationeel om werkelijk te kunnen functioneren op topniveau.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:36:45 #11
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766888
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch zit er zeker wel een punt in. Vrouwen zijn te emotioneel, labiel en irrationeel om werkelijk te kunnen functioneren op topniveau.
Dat bedoel ik.

Kijk er staat ook altijd bij een advertentie: 'Bij gelijke geschiktheid geniet een vrouw de voorkeur', echter is de geschiktheid niet gelijk.
pi_80766928
Ik vind mezelf een van de vrouwen die niet aan het labiele stereotype voldoet. Daarbij heb ik tegelijkertijd wel een hekel aan vrouwen en zie ik bijna altijd liever mannen of mijzelf in posities van autoriteit. Sterker nog, de enige reden dat ik mijn huidige functie heb is door positieve discriminatie. Belachelijk, echter, dat feministische dozen denken dat discriminatie te bestrijden is met nóg meer discriminatie. In de praktijk blijkt het dat vrouwen met autoriteit nu vaker als excuustruus worden gezien, ook wanneer ze wel rechtmatig die positie verkregen hebben.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:39:40 #13
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766998
En nog iets: vrouwen op topposities in de kerk.

Maar hoeveel vrouwen zijn hiervoor geschikt? Hoeveel vrouwen kunnen prediken, zodanig dat de gemeente vervuld is?

Als ik kijk naar spirituele vrouwen kom ik uit bij Char en Jomanda.
pi_80767074
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:39 schreef HugoChavez het volgende:
En nog iets: vrouwen op topposities in de kerk.

Maar hoeveel vrouwen zijn hiervoor geschikt? Hoeveel vrouwen kunnen prediken, zodanig dat de gemeente vervuld is?

Als ik kijk naar spirituele vrouwen kom ik uit bij Char en Jomanda.
Wut. Mag dat wel van de kerk dan?
No resentment ever evened out a weaker hand
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:42:45 #15
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767117
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:37 schreef netflanders het volgende:
Ik vind mezelf een van de vrouwen die niet aan het labiele stereotype voldoet. Daarbij heb ik tegelijkertijd wel een hekel aan vrouwen en zie ik bijna altijd liever mannen of mijzelf in posities van autoriteit. Sterker nog, de enige reden dat ik mijn huidige functie heb is door positieve discriminatie. Belachelijk, echter, dat feministische dozen denken dat discriminatie te bestrijden is met nóg meer discriminatie. In de praktijk blijkt het dat vrouwen met autoriteit nu vaker als excuustruus worden gezien, ook wanneer ze wel rechtmatig die positie verkregen hebben.
Geweldig.

Positieve discriminatie is ook discriminatie en inderdaad je wordt dan als vrouw zeg maar 'gedoogd'. Maar dus niet serieus genomen.
Als je echt goed bent, kom je vanzelf aan de top, daar is geen positieve discriminatie voor nodig.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:43:38 #16
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_80767151
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:27 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is echt een kwijlprogramma. Alleen vrouwen en homo's kijken daar naar.
Ik vind het mooie humor en ik kan daar hartelijk om lachen. En ik kan u verzekeren dat ik geen homo ben, noch vrouw.
pi_80767193
Lol eens met TS..

Behalve dat Friends wel grappig kan zijn..
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:45:16 #18
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767202
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:41 schreef Silv het volgende:

[..]

Wut. Mag dat wel van de kerk dan?
Nee. Maar volgens mij is daar ook een reden voor.

Je mag als vrouw namelijk wel schrijven en ik kan mij geen enkele schrijfster herinneren die een spiritueel Werk heeft geschreven dat verder gaat dan het niveau van een Char. De werken die door vrouwen geschreven zijn zijn echt lachwekkend van aard. Het blijft steken op het kruidenvrouwtje uit een willekeurig kutdorp in de polder.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:48:32 #19
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767327
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:43 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Ik vind het mooie humor en ik kan daar hartelijk om lachen. En ik kan u verzekeren dat ik geen homo ben, noch vrouw.
Goed, dan geloof ik u bij deze.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:57:05 #20
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_80767603
Niets is zo harteloos als een vrouw
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:01:31 #21
268107 eigenaar
Alle honden haten je!
pi_80767754
TS vindt Oprah Winfrey/Dr. Phil leuk
MC Kom je kuil uit & Door de pap
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:04:16 #22
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767855
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:01 schreef eigenaar het volgende:
TS vindt Oprah Winfrey/Dr. Phil leuk
Nee je leest mijn post niet goed, ik heb een schijthekel aan Oprah en Dr. Phil.

Ik heb geen TV thuis, maar ik zie het wel eens bij mijn zus of mijn pa. Wat een verschrikkelijke schreeuwnegert is die Oprah. Gatverdamme.
pi_80767857
Je hebt vrouwen die het zeker kunnen (Margaret Tatcher en Neelie Kroes bijvoorbeeld), maar de meesten willen het niet of willen het niet kunnen. En de emancipatie wilt dat ze het toch doen, dan krijg je inderdaad die tafarelen waar jij hebt over hebt TS.

Feministen kunnen soms echt neerkijken op vrouwen die er zelf voor kiezen een 'traditioneler leefpatroon' aan te nemen, terwijl ze dit volledig zelfstandig doen uit vrije wil. Soms lijkt het of ze vrouwen nog steedsafhankelijk willen maken, ditmaal niet van de 'man', maar van hun denkbeelden
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:05:28 #24
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_80767916
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:48 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Goed, dan geloof ik u bij deze.
Dat ging simpel...

Ik met mijn overtuigingskracht ga gewoon een politieke partij beginnen die binnen no time aan de macht komt!
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:06:03 #25
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767935
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Je hebt vrouwen die het zeker kunnen (Margaret Tatcher en Neelie Kroes bijvoorbeeld), maar de meesten willen het niet of willen het niet kunnen. En de emancipatie wilt dat ze het toch doen, dan krijg je inderdaad die tafarelen waar jij hebt over hebt TS.

Feministen kunnen soms echt neerkijken op vrouwen die er zelf voor kiezen een 'traditioneler leefpatroon' aan te nemen, terwijl ze dit volledig zelfstandig doen uit vrije wil. Soms lijkt het of ze vrouwen nog steedsafhankelijk willen maken, ditmaal niet van de 'man', maar van hun denkbeelden
Zo'n Ciska Dresselhuys verdient er ook een goede boterham aan, dus zij zal ook niet blij zijn als vrouwen stoppen met haar te verafgoden.
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:06:53 #26
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_80767971
TS is lid van de SGP.
Flesje bier
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:07:09 #27
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767982
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:05 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Dat ging simpel...

Ik met mijn overtuigingskracht ga gewoon een politieke partij beginnen die binnen no time aan de macht komt!
U komt erg betrouwbaar en geloofwaardig over!
pi_80768079
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:06 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Zo'n Ciska Dresselhuys verdient er ook een goede boterham aan, dus zij zal ook niet blij zijn als vrouwen stoppen met haar te verafgoden.
Dat valt nog best mee ook, vraag de gemiddelde vrouw op straat eens of ze haar kennen. Kijk eens wat de gemiddelde voor geëmancipeerds doet? Ik weet niet hoe representatief mijn directe omgeving is natuurlijk, maar veeal doet zij vaker boodschappen, kookt vaker en werk minder dan haar mannelijke wederhelft. Tijdens het samen autorijden, rijdt hij meestal. Sommige dingen gaan als je er niet bij nadenkt volgens een natuurlijk principe.

Mensen hebben nu teveel tijd over en gaan teveel nadenken over sommige kleine zaken die totaal irrelevant zijn voor het geluk van de mens
Een heer met stijl
pi_80768107
Ik ken een meisje en die wil later geen kinderen want het is niet eerlijk dat vrouwen moeten bevallen en mannen niet
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_80768194
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:10 schreef bijdehand het volgende:
Ik ken een meisje en die wil later geen kinderen want het is niet eerlijk dat vrouwen moeten bevallen en mannen niet
Ik ben benieuwd hoe dat meisje over 40 jaar over dit standpunt denkt, wanneer al haar vriendinnen wel kinderen en mogelijk al kleinkinderen hebben. En alle mannen om zich heen toch vader zijn geworden en niks te lijden hebben gehad onder haar zogenaamde principes.

Ik zou die vriendin trouwens elke maand even hard uitlachen om het feit dat ze lekker ongesteld moet worden en wij niet, ook niet eerlijk, maar niks aan te doen
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:13:37 #31
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80768213
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:06 schreef Gezicht het volgende:
TS is lid van de SGP.
Dat niet, maar ik denk er wel eens over om een proteststem op die partij uit te brengen. Die vrouwenemancipatie is echt doorgeschoten en Moslims verklaren Nederlandse terecht voor gek dat het vrouwtje de baas is thuis en zij alleen maar ja-knikken als vrouwtje iets zegt.

De Nederlandse kaas-man heeft gewoon geen ballen.

Ik ben bij een vriend een keer de ex-minister van defensie van de VVD (even naam vergeten) tegengekomen in het Benoordenhout. Hij zat echt duidelijk onder de plak bij zijn vrouw. Die man had echt bevrijding nodig om onder het juk van zijn vrouw vandaan te komen. We hadden echt met hem te doen, ook al verdient hij het 20-voudige van wat ik verdien.
Hij wilde de weg vragen, komt zijn vrouw tussenbeide: 'Sta daar niet zo te treuzelen bij die lui, kom op', waarop die vrouw in Gestapo-tempo (zie andere post van mijn hand) doormarcheerde en manlief erachter aan sjokte een beetje.
Echt triest. We hadden hem moeten uitnodigen op de koffie en moeten vragen ons te vergezellen bij onze politieke beweging. Maar ik heb hem nadien niet meer gezien.
pi_80768640
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:06 schreef Gezicht het volgende:
TS is lid van de SGP.
Iedereen die kritische vraagtekens zet bij de emacipatie is direct lid van de SGP, alle anderen zijn Dolle Mina's nietwaar?
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:24:59 #33
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_80768679
quote:
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:29:49 #34
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_80768853
quote:
whahaha wat een reden.
En mannen vinden het niet eerlijk dat vrouwen borsten hebben
pi_80768882
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:29 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

whahaha wat een reden.
En mannen vinden het niet eerlijk dat vrouwen borsten hebben
Helemaal niet, als je maar lang genoeg wacht krijg je die als man vanzelf
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:32:18 #36
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_80768936
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:27 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

ik ben geen homo JA!

Friends FTW!
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:32:42 #37
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_80768947
Eens!

Excuusdoosjes die enkel door hun korte rokje en dito lontje niet compleet afgekraakt worden op de werkvloer Echt in alle werkomgevingen is er wel minimaal één mannelijke collega genaaid door een vrouw vanwege sexuele intimidatie, ofwel lomp en alfa-male gedrag, ofwel moeite met de machtspositie.

Hierover ook een leuke discussie gevoerd, waarbij mijn vader en ik door mijn moeder, zusje en m'n vriendin met allerlei onheuse argumenten werden uitgemaakt voor seksisten en meer van zulks een onzin omdat wij het goedkeuren dat vrouwen niet op topposities worden toegelaten vanwege hun mogelijkheid tot baren.

Vrouwen rond hun 28 - 32 zijn nou eenmaal niet de meest betrouwbare personeelsleden en het is volkomen logisch dat bij een belangrijke beslissende functie er in die leeftijdscategorie een man gekozen wordt. Eerlijk? Misschien niet, commerciëel volkomen logisch.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_80769094
Men zou eerst naar functionaliteit en kwaliteit moeten kijken, stel je hebt 10 geschikte mannen op dat gebied en 1 ongeschikte vrouw, dan moet je volgens die moeder, zus en vriendin van je toch een vrouw kiezen?
Een heer met stijl
pi_80769132
Goede klacht. 2 jaar geleden kregen wij een vrouwelijke opleidingsmanager. De vorige opleidingmanager ging met pensioen en zij nam het over. Haar management was zo slecht, dat zelfs de elementaire dingen van een opleiding volgen niet meer gehaald konden worden. Denk aan: Geen geld meer examen papier in de tentamenweek van het laatste blok. Uiteindelijk papier uit eigen schrift gebruikt. Ze heeft 1 jaar vol kunnen houden, toen is ze ontslagen (en terecht!)

antiklacht: Is wel dat we nu 2 flatscreen tv's in het leshuis hebben hangen..
Of niet?
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:38:33 #40
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_80769163
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Iedereen die kritische vraagtekens zet bij de emacipatie is direct lid van de SGP, alle anderen zijn Dolle Mina's nietwaar?
Dat was toch al lang zo? Wist je dat niet?
Flesje bier
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:39:26 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80769197
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:13 schreef HugoChavez het volgende:
Ik ben bij een vriend een keer de ex-minister van defensie van de VVD (even naam vergeten) tegengekomen in het Benoordenhout. Hij zat echt duidelijk onder de plak bij zijn vrouw. Die man had echt bevrijding nodig om onder het juk van zijn vrouw vandaan te komen. We hadden echt met hem te doen, ook al verdient hij het 20-voudige van wat ik verdien.
Hij wilde de weg vragen, komt zijn vrouw tussenbeide: 'Sta daar niet zo te treuzelen bij die lui, kom op', waarop die vrouw in Gestapo-tempo (zie andere post van mijn hand) doormarcheerde en manlief erachter aan sjokte een beetje.
Echt triest. We hadden hem moeten uitnodigen op de koffie en moeten vragen ons te vergezellen bij onze politieke beweging. Maar ik heb hem nadien niet meer gezien.
Die had dus iig een vrouw die wel leiding kon geven

Overigens heb ik de minste moeite met het "okay, aanpakken" type wat dan zelf ook werkelijk begint met aanpakken.
Ik heb wel een schurfthekel aan het type "onschuldig lief meisje" wat zichzelf al dan niet virtueel omhoog neukt.
Zelfs mannen op "topposities" trappen daar in, dus dan kun je je gaan afvragen hoe geschikt zij zijn voor hun positie, want ze kunnen misschien wel in staat zijn tot het nemen van een rationele beslissing, maar zodra er een blondje met haar lippen aan zijn leuter hangt is dat ook voorbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:43:43 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_80769334
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Men zou eerst naar functionaliteit en kwaliteit moeten kijken, stel je hebt 10 geschikte mannen op dat gebied en 1 ongeschikte vrouw, dan moet je volgens die moeder, zus en vriendin van je toch een vrouw kiezen?
Nee, het ging om een man en een vrouw met exact dezelfde capaciteiten.
Mijn vader en ik vonden dat je voor de continuïteit van het bedrijf dan best voor een man kan kiezen vanwege de absentie van een baarmoeder.
pi_80769415
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het andersom is keur je het dus ook goed in de zin van 'iig een man die wel leiding kan geven'?
Juist daar begint het paradoxale al van jullie emancipatieprincipes
quote:
Overigens heb ik de minste moeite met het "okay, aanpakken" type wat dan zelf ook werkelijk begint met aanpakken.
Als het logisch is en het niet om 'te laten zien dat je een topvrouw bent' is, no problem.
quote:
Ik heb wel een schurfthekel aan het type "onschuldig lief meisje" wat zichzelf al dan niet virtueel omhoog neukt.
Zelfs mannen op "topposities" trappen daar in, dus dan kun je je gaan afvragen hoe geschikt zij zijn voor hun positie, want ze kunnen misschien wel in staat zijn tot het nemen van een rationele beslissing, maar zodra er een blondje met haar lippen aan zijn leuter hangt is dat ook voorbij.
Wellicht trappen ze erin, maar ze zorgen er tegelijkertijd voor dat het bedrijf of de instelling er niet onder leidt, zowel dan volgt ontslag zoals al bleek uit een eerdere post
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:48:06 #44
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80769508
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klassieke truc inderdaad en inderdaad een valkuil voor veel mannen.

Een geëmancipeerde vrouw met pittig kort kapsel zal zichzelf niet zo snel omhoog kunnen neuken.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:28:35 #45
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80773617
De hele discussie blijft voor mij wat vaag.
Wat is nu precies dat ' rationele' denken dat vrouwen niet zouden kunnen ?

Zien ze geen oorzaak/gevolg relaties? Halen ze constant er irrelevante dingen bij? Gaan ze huilen als hun rapport vol comments terug komt?

Zonder concrete voorbeelden blijft het een beetje hangen in een stelling ik heb gelijk maar ik krijg het nooit. Of wat uitgebreider.

Ik denk rationeel ---> mijn argumenten kloppen. Moeders en zusjes denken niet rationeel----> hun argumenten zijn ook irrationeel-----> Mijn argumenten zijn beter dan die van hen--->Ik heb gelijk. Maar dat wist ik al.. want ik weet dat ik rationeel kan denken!

Dan weet je niet of je echt rationeel denkt of iemand bent die denkt dat hij/zij rationeel denkt.
pi_80773669
Vrouwen op topposities zitten daar omdat er één of andere mongool heeft gezegd dat er een bepaald aantal percentage vrouwen op die posities moet zitten. Als er puur naar kwaliteiten en vaardigheden zou worden gekeken waren het allemaal mannen.
-
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:39:14 #47
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80773964
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
De hele discussie blijft voor mij wat vaag.
Wat is nu precies dat ' rationele' denken dat vrouwen niet zouden kunnen ?

Zien ze geen oorzaak/gevolg relaties? Halen ze constant er irrelevante dingen bij? Gaan ze huilen als hun rapport vol comments terug komt?

Zonder concrete voorbeelden blijft het een beetje hangen in een stelling ik heb gelijk maar ik krijg het nooit. Of wat uitgebreider.

Ik denk rationeel ---> mijn argumenten kloppen. Moeders en zusjes denken niet rationeel----> hun argumenten zijn ook irrationeel-----> Mijn argumenten zijn beter dan die van hen--->Ik heb gelijk. Maar dat wist ik al.. want ik weet dat ik rationeel kan denken!

Dan weet je niet of je echt rationeel denkt of iemand bent die denkt dat hij/zij rationeel denkt.
Vrouwen kunnen hun emoties niet uitschakelen en hierdoor gaan dingen gewoon de mist in. Mannen hebben net zo goed emoties, maar begrijpen wanneer emoties even opzij geschoven moeten worden, omdat het denkvermogen, de ratio dus, moet worden ingeschakeld.

Dus zaken als 'Ik zou graag een andere kleur willen hebben in de vergaderruimte' is niet zo relevant als agendapunt wanneer je bedrijf dreigt failliet te gaan, om maar een voorbeeld te noemen.
En dat gezever over 'seksuele intimidatie' moet ook maar eens afgelopen zijn. Dat wordt veel misbruikt door vrouwen om mannen weg te krijgen waar ze bijvoorbeeld ooit een meningsverschil mee gehad hebben. Dergelijk gedrag nekt een bedrijf gewoon.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:52:22 #48
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80774398
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:39 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen hun emoties niet uitschakelen en hierdoor gaan dingen gewoon de mist in. Mannen hebben net zo goed emoties, maar begrijpen wanneer emoties even opzij geschoven moeten worden, omdat het denkvermogen, de ratio dus, moet worden ingeschakeld.

Dus zaken als 'Ik zou graag een andere kleur willen hebben in de vergaderruimte' is niet zo relevant als agendapunt wanneer je bedrijf dreigt failliet te gaan, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik heb zelf de ervaring dat ook bij dames het werk gewoon gedaan wordt zonder emotioneel/irrelevant gezeur. Dat bewaren ze voor hun vriendjes aan het eind van de dag.
pi_80775710
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, het ging om een man en een vrouw met exact dezelfde capaciteiten.
Mijn vader en ik vonden dat je voor de continuïteit van het bedrijf dan best voor een man kan kiezen vanwege de absentie van een baarmoeder.
En indien het om een vrouw gaat die beter gekwalificeerd is dan 'de tien mannen' die ook solliciteerden vind je dat het bedrijf ook voor de man moet gaan?

Ga toch voor de best passende en best gekwalificeerde persoon, ongeacht of die een man of vrouw of iets daartussenin is. Al die zever over positieve discriminatie...
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:35:37 #50
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80775847
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:31 schreef Deliah het volgende:

[..]

En indien het om een vrouw gaat die beter gekwalificeerd is dan 'de tien mannen' die ook solliciteerden vind je dat het bedrijf ook voor de man moet gaan?

Ga toch voor de best passende en best gekwalificeerde persoon, ongeacht of die een man of vrouw of iets daartussenin is. Al die zever over positieve discriminatie...
Natuurlijk, mocht het mirakel zich voordoen dan moet de vrouw worden aangenomen. Dit is echter wel erg hypothetisch.
pi_80777152
Ja want tv programma's die door mensen bekeken worden zeggen inderdaad alles over hoe diegene is als leidinggevende. Als jij je aan het aftrekken bent op het zoveelste pornofilmpje dan ben je toch ook niet ineens incompetent?

Verder lijkt het me niet nodig om bijzonder geïnteresseerd te zijn in politiek om maar een toppositie te kunnen bekleden. Meer vrouwen in topposities zouden een verademing zijn voor bedrijven, niet alleen rationele beslissingen maar ook tijd voor emotie en empathie. Geen keiharde zakenwereld waarin iedereen elkaar uitsluitend wil aftroeven door de meeste risico's te nemen maar een bedrijfsleven waarin beslissingen worden genomen op basis van feiten, emoties én bovendien inspraak van anderen.. Omdat vrouwen wel in staat zijn om hun eigen ego aan de kant te zetten en eens naar anderen te luisteren.

Jammer alleen dat wij nog steeds de kinderen op deze aarde moeten zetten en daarmee minder gewild/geschikt zijn voor topfuncties.
pi_80777410
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:09 schreef Breathtaking het volgende:
Ja want tv programma's die door mensen bekeken worden zeggen inderdaad alles over hoe diegene is als leidinggevende. Als jij je aan het aftrekken bent op het zoveelste pornofilmpje dan ben je toch ook niet ineens incompetent?

Verder lijkt het me niet nodig om bijzonder geïnteresseerd te zijn in politiek om maar een toppositie te kunnen bekleden. Meer vrouwen in topposities zouden een verademing zijn voor bedrijven, niet alleen rationele beslissingen maar ook tijd voor emotie en empathie. Geen keiharde zakenwereld waarin iedereen elkaar uitsluitend wil aftroeven door de meeste risico's te nemen maar een bedrijfsleven waarin beslissingen worden genomen op basis van feiten, emoties én bovendien inspraak van anderen.. Omdat vrouwen wel in staat zijn om hun eigen ego aan de kant te zetten en eens naar anderen te luisteren.

Jammer alleen dat wij nog steeds de kinderen op deze aarde moeten zetten en daarmee minder gewild/geschikt zijn voor topfuncties.
Ja, vrouwen zijn het toonbeeld van hoe je naar een ander moet luisteren.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_80777455
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:16 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ja, vrouwen zijn het toonbeeld van hoe je naar een ander moet luisteren.
In het gunstige geval wel ja! Er lopen inderdaad genoeg overschreeuwende bitches rond maar die zijn sowieso al niet intelligent of competent genoeg om een toppositie te hebben.
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:32:54 #54
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80778022
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:35 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Natuurlijk, mocht het mirakel zich voordoen dan moet de vrouw worden aangenomen. Dit is echter wel erg hypothetisch.
Waarom?
pi_80778043
HugoChavez
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:39:22 #56
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80778244
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat mannen in de regl gewoon vele malen competenter zijn.
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:56:53 #57
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80778964
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:39 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Omdat mannen in de regl gewoon vele malen competenter zijn.
Ja dat zei je net impliciet ook al.

Maar zijn er, (los van ' die baarmoeder' die er maakt dat een vrouwelijke kandidate, met exact dezelfde capaciteiten als een mannelijke kandidaat, toch een slechtere keuze is) andere bewezen factoren die voor dat verschil zorgen? Een gemiddeld lager IQ? Gemiddeld veel mindere sociale vaardigheden? Veel luier?
  Forum Admin dinsdag 27 april 2010 @ 20:01:01 #58
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_80779151
Toch raar dat die evenwichtige afspiegeling van de samenleving dan weer niet terugkomt in de beroepen vuilnisvrouw, bouwvakster, putjesschepster, moertjeaandelopendebandopietsonbenulligsdraaister tot uiting komt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_80779347
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ja dat zei je net impliciet ook al.

Maar zijn er, (los van ' die baarmoeder' die er maakt dat een vrouwelijke kandidate, met exact dezelfde capaciteiten als een mannelijke kandidaat, toch een slechtere keuze is) andere bewezen factoren die voor dat verschil zorgen? Een gemiddeld lager IQ? Gemiddeld veel mindere sociale vaardigheden? Veel luier?
Ik zie dat men de expertise van een neuropsycholoog nodig heeft.

Huisgenoot: Het IQ van vrouwen neigt vaker naar het gemiddelde toe, terwijl dat van mannen vaker naar de extremen toe neigt. Er zijn drie keer zoveel hoogbegaafde mannen dan dat er hoogbegaafde vrouwen zijn. Ditzelfde geldt voor laagbegaafden. Dit zorgt er voor dat er relatief meer geschikte mannen zijn voor topposities als we enkel naar IQ (ik zeg niet eens 'intelligentie') kijken.

Daarbij zijn mannen vaak zekerder van hun eigen kunnen, terecht of niet. Dit stralen ze dan ook vaker uit wat hen geschikter maakt als leider. Ook al zijn ze onterecht zelfverzekerd, iemand die zeker van zichzelf overkomt inspireert mensen lager op de totempaal om competenter te werken en leiding op te volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door netflanders op 27-04-2010 20:30:02 ]
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:16:16 #60
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_80779775
quote:
Omdat vrouwen wel in staat zijn om hun eigen ego aan de kant te zetten en eens naar anderen te luisteren.
Hier twijfel ik op zijn zachtst gezegd een beetje aan.
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:19:54 #61
78498 classpc
I don't like change
pi_80779905
Goed topic.

Ik heb hier niets aan toe te voegen want ik ben een vrouw wat betreft discussiëren
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:25:15 #62
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80780130
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:05 schreef netflanders het volgende:

[..]

Ik zie dat je de expertise van een neuropsycholoog nodig heeft.

Huisgenoot: Het IQ van vrouwen neigt vaker naar het gemiddelde toe, terwijl dat van mannen vaker naar de extremen toe neigt. Er zijn drie keer zoveel hoogbegaafde mannen dan dat er hoogbegaafde vrouwen zijn. Ditzelfde geldt voor laagbegaafden. Dit zorgt er voor dat er relatief meer geschikte mannen zijn voor topposities als we enkel naar IQ (ik zeg niet eens 'intelligentie') kijken.

Daarbij zijn mannen vaak zekerder van hun eigen kunnen, terecht of niet. Dit stralen ze dan ook vaker uit wat hen geschikter maakt als leider. Ook al zijn ze onterecht zelfverzekerd, iemand die zeker van zichzelf overkomt inspireert mensen lager op de totempaal om competenter te werken en leiding op te volgen.
De debiele mannen hebben we idd weinig mee te maken, die zitten in het gevang of op een sociale werkplaats.

Maar hebben we ook met astronomisch slimme mensen te maken, als we naar leidinggevende posities in het gemiddelde bedrijf kijken? Of zoeken we gewoon mensen die lekker slim zijn. Daar lijkt het me dat de verschillen die je aan de uitersten van het IQ wel sterk ziet, niet zo groot zijn.

Oh ja, als je als vrouw hoogbegaafd heb gescoord op een test, komt dat omdat je met alleen andere vrouwen vergeleken werd? Of ben je dan een van de uitzonderingen?

Google is mijn vriend
quote:
http://www.123test.nl/iq-test/voorbeeldrapport/
Zoals al eerder aangegeven is de gemiddelde score van iedereen op een IQ test altijd 100. Als je een IQ hebt van 100 betekent dat dus dat de helft van alle mensen lager scoort dan jij, de andere helft scoort hoger. Scores boven de 130 en onder de 70 komen slechts in 5 op de 100 gevallen voor. Omdat hele hoge of erg lage scores weinig voorkomen, is het moeilijk om dergelijke scores betrouwbaar te schatten.
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:29:00 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80780260
Even een vraag: kijken jullie neer op je vriendin? (als je die hebt?)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Forum Admin dinsdag 27 april 2010 @ 20:32:19 #64
54263 crew  Pharkus
pi_80780374
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

De debiele mannen hebben we idd weinig mee te maken, die zitten in het gevang of op een sociale werkplaats.

Maar hebben we ook met astronomisch slimme mensen te maken, als we naar leidinggevende posities in het gemiddelde bedrijf kijken? Of zoeken we gewoon mensen die lekker slim zijn. Daar lijkt het me dat de verschillen die je aan de uitersten van het IQ wel sterk ziet, niet zo groot zijn.

Oh ja, als je als vrouw hoogbegaafd heb gescoord op een test, komt dat omdat je met alleen andere vrouwen vergeleken werd? Of ben je dan een van de uitzonderingen?

Google is mijn vriend

[..]

Ik denk dat wat netflanders probeert uit te leggen (of het zo is weet ik niet) dat de range bij vrouwen dichter rond de 100 ligt. Bijvoorbeeld dat 95% van de vrouwen tussen de 90 en 110 zit en dat 95% van de mannen tussen de 80 en 120 zit. (figuurlijke cijfers).
pi_80780484
Pharkus heeft gelijk. Hij gebruikt fictieve cijfers, maar die leggen het wel goed uit. Huisgenoot is daarbij een neuropsycholoog gespecialiseerd in hersenletsels en weet er dus niet zoveel van af als een testpsycholoog, maar hij zegt dat er vele artikelen te vinden zijn die deze bevindingen ondersteunen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:37:34 #66
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80780597
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:35 schreef netflanders het volgende:
Pharkus heeft gelijk. Hij gebruikt fictieve cijfers, maar die leggen het wel goed uit. Huisgenoot is daarbij een neuropsycholoog gespecialiseerd in hersenletsels en weet er dus niet zoveel van af als een testpsycholoog, maar hij zegt dat er vele artikelen te vinden zijn die deze bevindingen ondersteunen.
Het zal best dat meer mannen geschikt zijn voor topfuncties, maar dat maakt vrouwen niet ineens in één klap ongeschikt. Vrouwen zullen gewoon in de minderheid zijn. En dat dringt volgens mij niet echt door bij de mannen in dit topic.

hoeveel persoonlijkheden heb jij trouwens?
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:45:11 #67
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80780920
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:29 schreef Maraca het volgende:
Even een vraag: kijken jullie neer op je vriendin? (als je die hebt?)
Het valt mij op dat zelfs hele vriendelijke, lieve, geëmancipeerde jongens er dit soort gedachtegoed op na houden.

Niet zo rancuneus al de TS. Maar wel in de trant van' rationeel denken daar zijn vrouwen niet zo goed in, alles gaat met emoties'.

En daar bedoelen ze impliciet mee dat vrouwen gewoon niet zo competent zijn in leidinggevende posities.

Want ja, denken in emoties is leuk als je gedichten schrijft, maar je runt er geen land of bedrijf mee. En je wint er ook geen discussie met je vriend mee. Kortom, ze denken dat de vrouw het best past in een onderdanige rol, waarbij ze haar emotionele talent kwijt kan. Door voor iets of iemand te zorgen. Thuis met de kindjes en eventueel nog een baantje ' met mensen' ernaast.

En ja dat zal voor het gros best zo zijn, maar dat gaat niet op voor alle vrouwen. En juist degenen die hier niet aan voldoen hebben last van dit denkbeeld Omdat ze in carrière gerichte omgevingen komen waarbij types als TS rondlopen die dus zo denken over vrouwen.
pi_80780925
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het zal best dat meer mannen geschikt zijn voor topfuncties, maar dat maakt vrouwen niet ineens in één klap ongeschikt. Vrouwen zullen gewoon in de minderheid zijn. En dat dringt volgens mij niet echt door bij de mannen in dit topic.

hoeveel persoonlijkheden heb jij trouwens?
Vrouwen zijn absoluut niet ongeschikt, maar de 'pool' van geschikte mannen is een stuk groter - dan is het van de zotte een kunstmatig quotum van - laten we zeggen - 50% vrouwen op topfuncties te willen hanteren, terwijl er veel te weinig geschikte vrouwen zijn om zoveel functies te vervullen. Dit gaat dus ten koste van de kwaliteit.

3 persoonlijkheden, ik (vrouw) en twee mannen. Studentenhuis met twee promovendi en een masterstudent, we fok!'en op de centrale computer in de huiskamer. De neuropsycholoog woont hier eigenlijk niet en komt van 't huis naast ons.

[ Bericht 28% gewijzigd door netflanders op 27-04-2010 20:51:34 ]
pi_80780968
quote:
Wel als je dat tijdens werktijd doet, wat een man (en vrouw) thuis aan perverse dingen doen is totaal irrelevant zodra het z'n/d'r werk niet bereikt. (Overigens een schoolvoorbeeld van zaken niet in proporties zien van jou, ik heb je profiel nog niet gecheckt maar je bent vast een vrouw
quote:
Kijk hier gaan we weer, een typisch eenzijdig en ongefundeerd pro-vrouw; anti-man betoog. Alles wat je hier zegt is totaal niet representatief. Zowel dan zou ik dat hier graag bewezen zien.
quote:
Wederom beïnvloed je emotionele woede over dit onderwerp enige vorm van rede. Laten we eens 100 moeders nemen: hoeveel denk je dat er daarvan tegen hun wil moeder zijn geworden en enkel en alleen omdat hun mannelijke partner dat wilde?
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:46:57 #70
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80780979
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat dus.
pi_80781191
quote:

[q]
Verder lijkt het me niet nodig om bijzonder geïnteresseerd te zijn in politiek om maar een toppositie te kunnen bekleden. Meer vrouwen in topposities zouden een verademing zijn voor bedrijven, niet alleen rationele beslissingen maar ook tijd voor emotie en empathie.Emotie en emphatie zijn alleen nuttig als deze bijdragen aan het hoofddoel van het bedrijf, wie zoekt nou emotie en emphatie op zo een schaal op zijn werk? Geen keiharde zakenwereld waarin iedereen elkaar uitsluitend wil aftroeven door de meeste risico's te nemen maar een bedrijfsleven waarin beslissingen worden genomen op basis van feiten, emoties én bovendien inspraak van anderen.Waar baseer je op dat dit de realiteit is? Toch niet op een stel soapseries of pocketromans hoop ik? Zodra je een wetenschappelijke bron gevonden hebt hoor ik het wel Omdat vrouwen wel in staat zijn om hun eigen ego aan de kant te zetten en eens naar anderen te luisteren.Wederom: hoe kom je hierbij? Wat is je bron?
Eigenlijk ben jij het voorbeeld van hoe het niet moet
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:51:02 #72
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_80781196
Mijn vriendin bekleedt een redelijk hoge positie in een topklinisch ziekenhuis. Daar heeft ze keihard voor gewerkt en ze heeft geen hand outs gekregen vanwege positieve discriminatie. Ze is zeker van haar eigen kunnen en heeft zeer veel autoriteit. Als ze zegt spring dan springen ze allemaal. Ik ben het dus ook volledig oneens met de stelling dat vrouwen ongeschikt zijn voor een toppositie.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_80781222
Om even op het topic terug te komen; ja. Ik begrijp best dat je in het bedrijfsleven te maken kan krijgen met discriminatie als vrouw zijnde. Maar dit oplossen door middel van positieve discriminatie verandert de attituden niet en veroorzaakt enkel animositeit wanneer er een excuustruus aan stuur komt.

En vrouwen zijn niet de enigen die te maken krijgen met discriminatie; mijn mannelijke huisgenoten wijken qua lengte enorm af van het gemiddelde; de een (mijn vriend) is 1.72m en de ander 2.10m. Hoewel beiden zeggen hier geen last van te ondervinden (zeer autoritaire, intelligente jongens) kan ik me goed voorstellen dat dit bepaalde vooroordelen met zich meebrengt.

Moet je dan als bedrijf zijnde een diversiteitsbeleid hebben dat zich perfect aansluit op de maatschappij? Minstens 10% boven de 2 meter, minstens 10% onder de 1.70m. Minstens 5% Aziaten. Minstens 0.005% roodharige invalide lesbische vrouwen met een voorliefde voor midgetporn. Waar trek je de grens?
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:51:41 #74
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80781227
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:45 schreef netflanders het volgende:
[..]

Vrouwen zijn absoluut niet ongeschikt, maar de 'pool' van geschikte mannen is een stuk groter - dan is het van de zotte een kunstmatig quotum van - laten we zeggen - 50% vrouwen op topfuncties te willen hanteren, terwijl er veel te weinig geschikte vrouwen zijn om zoveel functies te vervullen. Dit gaat dus ten koste van de kwaliteit.
Het is ook zeker van de zotte dat ze überhaupt een quotum hebben voor dit soort dingen. Bedrijven moeten kijken naar kwalificaties per individu en niet naar geslacht. Positieve discriminatie is wat dat betreft net zo erg als negatieve discriminatie.
quote:
3 persoonlijkheden, ik (vrouw) en twee mannen. Studentenhuis met twee promovendi en een masterstudent, we fok!'en op de centrale computer in de huiskamer. De neuropsycholoog woont hier eigenlijk niet en komt van 't huis naast ons.
Vandaar Ik vond het al zo vreemd
pi_80781318
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Mijn vriendin bekleedt een redelijk hoge positie in een topklinisch ziekenhuis. Daar heeft ze keihard voor gewerkt en ze heeft geen hand outs gekregen vanwege positieve discriminatie. Ze is zeker van haar eigen kunnen en heeft zeer veel autoriteit. Als ze zegt spring dan springen ze allemaal. Ik ben het dus ook volledig oneens met de stelling dat vrouwen ongeschikt zijn voor een toppositie.
Ooit weleens van statistiek gehoord? De standaardafwijking en het daar wel of niet buiten zitten? Tuurlijk uitschieters heb je overal, je hebt ook mannen die huisman wil worden en zich opmaken, maar we hebben het hier toch meer over de grote gemene deler.

En zoals je zelf al zegt als ze het kunnen, soms komen ze in een topfunctie terecht, maar zoniet dan kunnen ze het niet en moeten ze ook niet positief gediscrimineerd worden of moet er gelogen worden dat ze het wel kunnen omdat je anders ineens vrouwonvriendelijk bent
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:57:50 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80781499
quote:
Is het wettelijk verplicht geworden? Waarom heb ik die memo niet gekregen?
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:01:44 #77
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_80781675
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
En zoals je zelf al zegt als ze het kunnen, soms komen ze in een topfunctie terecht, maar zoniet dan kunnen ze het niet en moeten ze ook niet positief gediscrimineerd worden of moet er gelogen worden dat ze het wel kunnen omdat je anders ineens vrouwonvriendelijk bent
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat mannen met generaliserende denkbeelden het in mede stand houden?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Forum Admin dinsdag 27 april 2010 @ 21:07:08 #78
54263 crew  Pharkus
pi_80781916
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:01 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat mannen met generaliserende denkbeelden het in mede stand houden?
Of dat vrouwen die generaliserende denkbeelden in stand houden.
pi_80781923
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:01 schreef PalmRoyale het volgende:

Het zou voor mij evengoed aan de stand van te sterren kunnen liggen, je eigen vriendin is toch het bewijs dat het wel kan? Ik heb juist het idee dat het omgekeerde gaande is "ik moet die topfunctie krijgen want ik ben een vrouw en krijg ik hem niet dan ligt het alleen aan het feit dat ze tegen vrouwen zijn"= eveneens generalisatie.

Een tijdje geleden was nog in het nieuws dat een politiekorps zonder korpschef zat reden: er waren kandidaten genoeg, gekwalificeerd en wel, maar men moest en zou een vrouw hebben, die waren er niet, hoe goed ze ook zochten. Laat het toch eens tot je doordringen, het is echt niet altijd mannen die tegen vrouwen zijn, ze willen zelf vaak niet of ze kunnen het niet (net als sommige mannen trouwens die ook nooit een topfunctie zullen bereiken, maar niet huilen over discriminatie).
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:13:29 #80
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80782223
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:07 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Of dat vrouwen die generaliserende denkbeelden in stand houden.
Beide

- Mannen moeten niet denken dat ze übermenschen zijn en dat vrouwen alleen geschikt zijn voor het huishouden; en
- Vrouwen moeten het niet gooien op discriminatie als ze een functie niet krijgen.

Als we daar nu eens mee beginnen
pi_80782330
Ik denk eerlijk gezegd dat het vaker zo is dat vrouwen een functie wél krijgen vanwege discriminatie.
-
pi_80782352
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:13 schreef Maraca het volgende:

[..]

Beide

- Mannen moeten niet denken dat ze übermenschen zijn en dat vrouwen alleen geschikt zijn voor het huishouden; en
- Vrouwen moeten het niet gooien op discriminatie als ze een functie niet krijgen.

Als we daar nu eens mee beginnen
Dat eerste is volgens mij buiten het werk, op straat en thuis allang gelijkgetrokken en in bepaalde gevallen zelfs omgekeerd ten op zichte van eerst.
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:20:25 #83
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_80782559
Een topfunctie komt natuurlijk niemand aanwaaien, daar komt 99% van de tijd een hoop kontenkussen en ellebogenwerk aan te pas. Het is een wereld waar je in moet willen en kunnen leven. Ik denk dan een hoop vrouwen daar te goedaardig voor zijn. M.i. is het geen slecht iets als je daar geen onderdeel van uit wil maken.
My mama didn't raise no fool
pi_80782971
TS heeft volkomen gelijk.

Oke niet helemaal, maar ik wil resoluut (ofwel mannelijk) overkomen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:45:50 #85
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80783931
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:29 schreef waht het volgende:
TS heeft volkomen gelijk.

Oke niet helemaal, maar ik wil resoluut (ofwel mannelijk) overkomen.
pi_80784016
Ja, want alle mannen hebben een geweldige 'ratio' natuurlijk. Er zullen vast ook vrouwen zijn die dat bezitten en misschien juist wel die vrouwen die naar topfuncties solliciteren. Dat moet je per specifiek geval toch beoordelen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:54:31 #87
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80784398
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, want alle mannen hebben een geweldige 'ratio' natuurlijk. Er zullen vast ook vrouwen zijn die dat bezitten en misschien juist wel die vrouwen die naar topfuncties solliciteren. Dat moet je per specifiek geval toch beoordelen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_80784451
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:54 schreef -Techno- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar dat gaat niet op voor alle mannen.
Ik ontken ook niet dat mannen vaker rationeler zijn dan vrouwen en daarom beter beslissingen kunnen nemen, maar dat betekent niet dat dit in alle gevallen opgaat natuurlijk.
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:56:37 #89
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80784501
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar dat gaat niet op voor alle mannen.
Ik ontken ook niet dat mannen vaker rationeler zijn dan vrouwen en daarom beter beslissingen kunnen nemen, maar dat betekent niet dat dit in alle gevallen opgaat natuurlijk.
In het bericht staat ook 75%
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_80784797
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is ook zeker van de zotte dat ze überhaupt een quotum hebben voor dit soort dingen. Bedrijven moeten kijken naar kwalificaties per individu en niet naar geslacht. Positieve discriminatie is wat dat betreft net zo erg als negatieve discriminatie.

Helemaal mee eens .
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:02:13 #91
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80784842
Kommunist.!!
Henk, Ingrid, Ali en Fatima betalen voor de onzin van de VVD en PVV
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:07:18 #92
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80785137
Overigens vind ik dat vrouwen die een uitzondering op deze regel vormen, zoals Winnie Sorghdrager (echte top-politica ), de volledige onbelemmerde ruimte moeten krijgen om de top te bereiken.

Wat mij stoort is de excuustruus, de positieve discriminatie en vrouwen die gewoon niet de capaciteiten hebben, een bedrijf naar de Filistijnen helpen, doordat ze bezig zijn met zaken die volledig irrelevant zijn en uit jaloezie capabele mensen dwars gaan zitten (hetgeen bij mij frequent is voorgevallen, ik ben ook nog nooit door een man ontslagen, altijd door een vrouw) en zich voortdurend laten leiden door emoties.

En niemand van het bedrijf die iets durft te zeggen, want ja, dan discrimineer je en heb je de volgende dag het MDI voor je deur om 5 uur 's ochtends.

Vervolgens gaat je bedrijf waar je jarenlang voor gestreden hebt en waar je hart en je ziel in zit kapot door een excuustruus die niemand durft aan te pakken, omdat we in onze politieke correctheid, heel correct een bedrijf liever ten gronde richten.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:12:05 #93
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80785426
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:07 schreef HugoChavez het volgende:
Overigens vind ik dat vrouwen die een uitzondering op deze regel vormen, zoals Geert Wilders (echte top-politica ), de volledige onbelemmerde ruimte moeten krijgen om de top te bereiken.

NOUJA ZEG! TS TOCH.
  Donald Duck held dinsdag 27 april 2010 @ 22:13:59 #94
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80785522
quote:
Dat zijn toch uitzonderingen. Halve lesbiennes waarschijnlijk die mannelijkere hersens hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:18:05 #95
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80785754
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat zijn toch uitzonderingen. Halve lesbiennes waarschijnlijk die mannelijkere hersens hebben.
Ja een echte vrouw leest de Viva, doet het liefst ' iets met mensen' en heeft vooral geen opvallende eigenschappen, behalve dat ze 'heel spontaan' is...
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:39:55 #96
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80786916
omg
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_80787263
Vrouwen zijn een absoluut drama wanneer ze belangrijke functies bekleden waarbij ze moeten omgaan met anderen.

Zaken van personen scheiden kunnen ze niet. Als ik een verhitte discussie heb met een man volgt er een rationeel gesprek en dan een oplossing, en is 9 van de 10 keer alles weer goed. Heb ik ruzie met een vrouw, dan gaat de ruzie binnen no time om iets dat totaal los staat van het probleem , raakt de ruzie persoonlijk en neemt ze je die ruzie nog maandenlang kwalijk ,ook al is het probleem al lang opgelost .

Vervang alle mannen in belangrijke functies door de meest geschikte vrouwen en we kunnen de wereld gedag zeggen, de bitchfight die uitbreekt zal ongekend zijn .
pi_80787360
quote:
Zucht...gaan we weer, nogmaals uitschieters heb je altijd, maar dat valt doorgaans buiten het 95% betrouwbaarheidsinterval. Er zijn altijd mensen die het uiterste gaan opzoeken en dit bombarderen tot het gemiddelde
Een heer met stijl
pi_80787508
Laten we een lijstje maken met sectoren waar vrouwen in grote getalen topposities bereiken.

-....
-...
-..
-.?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:51:13 #100
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80787548
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:50 schreef waht het volgende:
Laten we een lijstje maken met sectoren waar vrouwen in grote getalen topposities bereiken.

-....
-...
-..
-.?

Het hoogste plankje van het aanrechtkasje
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:52:15 #101
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_80787599
Ik heb er ook wel moeite mee als een vrouw mijn leidinggevende is. Met name als ze er in die hoedanigheid niks van bakt.
Het typische is ook dat een vrouw in die rol geen tegenspraak duldt. Raar is dat, een vrouw accepteert nooit dat ze ergens naast zit, altijd is er wel een excuus.
Lack of common cents
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:53:03 #102
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_80787630
Eens met TS.
Vrouwen
Sletjes
Deathlift or Die.
pi_80787676
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb er ook wel moeite mee als een vrouw mijn leidinggevende is. Met name als ze er in die hoedanigheid niks van bakt.
Het typische is ook dat een vrouw in die rol geen tegenspraak duldt. Raar is dat, een vrouw accepteert nooit dat ze ergens naast zit, altijd is er wel een excuus.
Ik heb er juist geen enkel probleem, behalve als ze zich zo gedraagt zoals jij hierboven beschrijft. Het lijkt net of ze willen bewijzen dat ze het wel kunnen, niet eens zozeer aan ons of de maatschappijp maar ook aan zichzelf

Een leidinggevende plaatst zich boven het conflict in plaats van dat hij/zij zich er emotioneel inmengt
Een heer met stijl
  FOK!fotograaf dinsdag 27 april 2010 @ 22:56:01 #104
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_80787751
Ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat de negatieve discriminatie van vrouwen in het bedrijfsleven niet is op te lossen door positieve discriminatie.

Vuur kan je immers niet blussen met een andere hittebron.
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:57:17 #105
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80787812
quote:
Het feminisme is een isme, net als socialisme, kapitalisme, fascisme, fundamentalisme, humanisme, islamisme, enzovoorts. Dat betekent dat het een manier van denken is, een ideologie, een manier om de wereld te begrijpen, om het verleden te beschrijven of een ontwerp van de toekomst te maken. Het isme is gericht op politieke verandering, dus op het verkrijgen en toepassen van macht.

Het feminisme is als machtsideologie een belangrijke factor in de politiek, zoals tot uitdrukking komt in de nieuwe wetgevers. Dat er meer dames in de bovenlaag van de samenleving zijn is niet zo bijzonder. Het volk is altijd door heren en dames onder de duim gehouden. Het opfleuren van een kabinet met een paar vrouwen is misschien een aardig gebaar, als men maar niet denkt dat dat automatisch leidt tot minder onrecht, betere communicatie, wereldvrede. Het feminisme past bij andere reactionaire krachten die sinds het eind van de jaren zeventig steeds sterker zijn geworden en ons politieke klimaat bepalen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:58:14 #106
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80787860
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:53 schreef Ethanolic het volgende:
Eens met TS.
Vrouwen
Sletjes
Eens!
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:01:16 #107
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80787992
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:58 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Eens!
Vrouwen
Batsen
pi_80789151
quote:

Hier ben ik het mee eens.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_80789806
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:29 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens.
En ik het helemeaal mee oneens
Met die mentaliteit doe je het goed tijdens een gezellig verjaardagsfeest, maar niet op het werk waar het soms pompen of verzuipen is
Een heer met stijl
pi_80790103
Positieve discriminatie.
pi_80790140
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
En ik het helemeaal mee oneens
Met die mentaliteit doe je het goed tijdens een gezellig verjaardagsfeest, maar niet op het werk waar het soms pompen of verzuipen is
Inderdaad .

Degene die denkt dat het allemaal lekker gaat lopen met vrouwen in de hoogste functies is of zelf vrouw, of niet goed bij z'n hoofd.
pi_80790273
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:55 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Inderdaad .

Degene die denkt dat het allemaal lekker gaat lopen met vrouwen in de hoogste functies is of zelf vrouw, of niet goed bij z'n hoofd.
Nou ja ze zijn er wel, maar ik denk niet dat de meerderheid er voor weggelegd is
Een heer met stijl
pi_80790360
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:53 schreef Ethanolic het volgende:
Eens met TS.
Vrouwen
Sletjes
En wat zegt u van een slet als baas?
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  woensdag 28 april 2010 @ 00:07:11 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80790549
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou ja ze zijn er wel, maar ik denk niet dat de meerderheid er voor weggelegd is
Hetzelfde geldt overigens voor de meerderheid van de mannen.

Overigens zag ik dat de hoogte van IQ ook genoemd wordt. Er mogen dan wel meer mannen zijn met een extreem hoog IQ, maar het feit dat ze een hoog IQ hebben zegt niets over hun leiderschapskwaliteiten, sterker nog; ik kan me voorstellen dat ik liever iemand met een IQ van rond de 120 op een bepaalde positie plaats dan iemand die geniaal is maar daardoor juist minder geschikt om leiding te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 28 april 2010 @ 00:14:25 #115
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_80790776
Vrouwen die zichzelf omhoog pijpen hoeren zijn het
pi_80790787
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:07 schreef Leandra het volgende:

Hetzelfde geldt overigens voor de meerderheid van de mannen.
Dat zeg ik niet en daar ben ik het ook niet mee eens. Uiteraard is het eenzaam aan de top, niet iedereen kan het, maar wat betreft vrouwen is het aantal nog minder. Niet omdat ze er te dom voor zijn, maar ze bezitten wel veel van de eerder genoemde punten die hier al genoemd zijn (emotie-ratio balans). Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die het hoofd in een dermate koel kunnen houden en vooral niet persoonlijk worden. Daar hoef jij het verder niet mee eens te zijn, maar zo zie ik het.
quote:
Overigens zag ik dat de hoogte van IQ ook genoemd wordt. Er mogen dan wel meer mannen zijn met een extreem hoog IQ, maar het feit dat ze een hoog IQ hebben zegt niets over hun leiderschapskwaliteiten, sterker nog; ik kan me voorstellen dat ik liever iemand met een IQ van rond de 120 op een bepaalde positie plaats dan iemand die geniaal is maar daardoor juist minder geschikt om leiding te geven.
Dit bestrijdt niemand.
Een heer met stijl
pi_80790989
Wat vinden jullie dan van het salaris verschil tussen man en vrouw in een gelijke functie?
pi_80791027
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:21 schreef Ritzo het volgende:
Wat vinden jullie dan van het salaris verschil tussen man en vrouw in een gelijke functie?
Ben ik absoluut tegen, dit is een punt waar emancipatie nog wel zin heeft, dit moet gewoon gelijk zijn.
Een heer met stijl
  woensdag 28 april 2010 @ 00:24:00 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80791046
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet en daar ben ik het ook niet mee eens. Uiteraard is het eenzaam aan de top, niet iedereen kan het, maar wat betreft vrouwen is het aantal nog minder. Niet omdat ze er te dom voor zijn, maar ze bezitten wel veel van de eerder genoemde punten die hier al genoemd zijn (emotie-ratio balans). Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die het hoofd in een dermate koel kunnen houden en vooral niet persoonlijk worden. Daar hoef jij het verder niet mee eens te zijn, maar zo zie ik het.
Ach, het zullen er steeds meer worden, het aantal mannen en vrouwen dat gestudeerd heeft komt steeds meer gelijk te liggen, en als een vrouw een uitstekende arts/chirurg kan zijn, dan kan ze IMHO ook prima in staat zijn haar emoties in bedwang te houden als er een zakelijke beslissing moet worden genomen.

Dat niet alle vrouwen er geschikt voor zijn staat wat mij betreft buiten kijf, hetzelfde geldt immers voor mannen.
Dat vrouwen die er wel geschikt voor zijn over het algemeen niet door mannen gewaardeerd worden lijkt me vrij simpel: je moet nogal wat mannelijke eigenschappen hebben, en dat gaat meestal gepaard met het ontbreken van een aantal vrouwelijke eigenschappen.
En mannen vinden een vrouw in de omgeving niet erg, maar dan wel graag een leuke vrouw, en een vrouw die hen op het werk de baas is vinden ze over het algemeen geen leuke vrouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80791276
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:24 schreef Leandra het volgende:

Dat vrouwen die er wel geschikt voor zijn over het algemeen niet door mannen gewaardeerd worden lijkt me vrij simpel: je moet nogal wat mannelijke eigenschappen hebben, en dat gaat meestal gepaard met het ontbreken van een aantal vrouwelijke eigenschappen.
En mannen vinden een vrouw in de omgeving niet erg, maar dan wel graag een leuke vrouw, en een vrouw die hen op het werk de baas is vinden ze over het algemeen geen leuke vrouw.
Ben ik het wel mee eens. Maar dit komt ook omdat veel vrouwen deze eigenschappen in het privé leven totaal niet tonen. Altijd maar leunen op de man. Niet dat je dit vrouwen kan verwijten, mannen houden dit ook in stand.
pi_80791328
quote:

[..]

Ach, het zullen er steeds meer worden, het aantal mannen en vrouwen dat gestudeerd heeft komt steeds meer gelijk te liggen, en als een vrouw een uitstekende arts/chirurg kan zijn, dan kan ze IMHO ook prima in staat zijn haar emoties in bedwang te houden als er een zakelijke beslissing moet worden genomen.
Sterker nog en eerlijk is eerlijk - er zitten net iets meer vrouwen dan mannen op de universiteit. Moet daarbij wel zeggen dat vrouwen doorgaans kiezen voor makkelijkere en/of hobbystudies (psychologie, pedagogiek, communicatie, 'exotische' talen zoals Japans) en mannen vaker voor de moeilijkere en/of technische studies. Maar ook mensen uit makkelijke onzinstudies kunnen prima hoog in het bedrijfsleven komen, dus vrouwen zijn qua onderwijs niet zozeer benadeeld. Geneeskunde is inderdaad ongeveer 50/50. Daarbij schijnt er met de loting wel weer een 'vuil spelletje' van positieve discriminatie plaats te vinden, heeft men enkele keren door laten schemeren.
  woensdag 28 april 2010 @ 00:36:48 #122
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_80791373
quote:
Dit vind ik altijd een geweldig argument van vrouwen wereldwijd. Waar zij denken dat mannen, the old-boys-network, de harde zakenwereld of de alfa-males het met hun concurrentiegedrag verpesten, zie artikelen als "de man is oorzaak van de kredietcrisis" of "een bedrijfsleven geregeerd door vrouwen" waar inspraak van anderen, meelevendheid en het rustig afwegen van risico's altijd wordt gezien als een positieve eigenschap die vrouwen bezitten wat zou leiden tot een rustiger en welvarender economie.

Ik ben het hier pertinent mee oneens. In veel gevallen, bijvoorbeeld in de organisatiepsychologie, is men er van overtuigd dat weliswaar in een aantal gevallen de macht beter bij de groep kan liggen dan bij één persoon, maar in beslissende functies het van levensbelang is dat er één leidinggevend figuur is die knopen doorhakt, risico's durft te nemen en zegt wat er moet gebeuren. In een vrouwenwereld zouden er misschien minder bedrijven failliet gaan, maar voor de economie als geheel zou het desastreus zijn. Een bankwereld geregeerd door vrouwen investeert vele malen minder, verstrekt minder leningen en zal tot ernstige financiële problemen leiden.

En wat betreft je "beslissingen genomen op basis van feiten" of "in staat hun ego aan de kant te zetten", kijk dan eens naar de modewereld - met een bovenproportioneel aandeel vrouwen in hogere functies. Hier zorgt het ego van deze dames enerzijds en het kuddegedrag anderzijds voor een volstrekt ongezonde branche.
pi_80791462
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:36 schreef GSbrder het volgende:

En wat betreft je "beslissingen genomen op basis van feiten" of "in staat hun ego aan de kant te zetten", kijk dan eens naar de modewereld - met een bovenproportioneel aandeel vrouwen in hogere functies. Hier zorgt het ego van deze dames enerzijds en het kuddegedrag anderzijds voor een volstrekt ongezonde branche.
Hoezo is dat een ongezonde branch dan? Vanwege de super lichte modellen?
pi_80791506
quote:

[..]

Zoals je zelf al aangaf, een goede topfunctie uitoefenen heeft niks met studeren te maken en een goede technicus (een chirurg bijvoorbeeld), hoeft niet altijd een goede leidinggevende te zijn.
quote:
Dat niet alle vrouwen er geschikt voor zijn staat wat mij betreft buiten kijf, hetzelfde geldt immers voor mannen.
En ik ben het hier deels mee oneens, ik denk dat er meer vrouwen zijn die het niet kunnen, mogelijk omdat ze het volgens mij diep in hun hart niet eens willen.
quote:
Geen idee of dit waar is, heb je een bron? Nogmaal ik heb er zelf geen last van, tenzij ze zo een houding heeft van 'kijk mij eens de baas zijn en ook nog vrouw zijn'.
quote:
Geen idee waar je dit op baseert, wat is je bron? Jij denkt dat het zo is, ik denk ook van alles, maar poneer het niet zo alsof het zo is. Nogmaals sprekend voor mezelf: ik zie er geen enkel nadeel in als mijn baas een vrouw is.
Een heer met stijl
pi_80791566
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd een geweldig argument van vrouwen wereldwijd. Waar zij denken dat mannen, the old-boys-network, de harde zakenwereld of de alfa-males het met hun concurrentiegedrag verpesten, zie artikelen als "de man is oorzaak van de kredietcrisis" of "een bedrijfsleven geregeerd door vrouwen" waar inspraak van anderen, meelevendheid en het rustig afwegen van risico's altijd wordt gezien als een positieve eigenschap die vrouwen bezitten wat zou leiden tot een rustiger en welvarender economie.

Ik ben het hier pertinent mee oneens. In veel gevallen, bijvoorbeeld in de organisatiepsychologie, is men er van overtuigd dat weliswaar in een aantal gevallen de macht beter bij de groep kan liggen dan bij één persoon, maar in beslissende functies het van levensbelang is dat er één leidinggevend figuur is die knopen doorhakt, risico's durft te nemen en zegt wat er moet gebeuren. In een vrouwenwereld zouden er misschien minder bedrijven failliet gaan, maar voor de economie als geheel zou het desastreus zijn. Een bankwereld geregeerd door vrouwen investeert vele malen minder, verstrekt minder leningen en zal tot ernstige financiële problemen leiden.

100% mee eens, mannen worden afgeschilderd als figuren in een blauw driedelig pak met een hangbuik in een donkerblauwe leasebak. Als je eens weet hoeveel er wordt nagedacht over de omgang met elkaar in een bedrijf, hoeveel mental coaches er werkzaam zijn, hoeveel studies (Human Resource Management) naar omgang en samenwerking wordt gedaan. De moderne leidinggevende ontkomt er niet aan, man of vrouw zijnde.
Een heer met stijl
  woensdag 28 april 2010 @ 00:48:50 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_80791615
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:40 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Hoezo is dat een ongezonde branch dan? Vanwege de super lichte modellen?
Onder andere. Maar ook vanwege de enorm hiërarchische indeling hiervan, waarbij je "out" kan zijn als één eindredactrice je kop niet aanstaat, vanwege de enorm tendentieuze en snel veranderende idealen en hypes, vanwege de lak aan wet- en regelgeving met betrekking tot bijvoorbeeld sweatshops en kinderarbeid, het aantal schandalen met betrekking tot omkoping en subsidiëring van politiek en andere bestuurlijke organisaties.

Wat dat betreft doet een modebranche qua moraliteit en criminaliteit niet onder voor bijvoorbeeld een vastgoed- of farmaciemarkt.
pi_80792650
Vrouwen zijn dan wel te emotioneel en labiel voor de topposities, mannen nemen te veel risico en zijn te veel belust op macht en geld.

Allebei zijn ze waardeloos
  woensdag 28 april 2010 @ 02:46:18 #128
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_80792653
van mij mag ze wel bovenop hoor
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_80792743
quote:
Op woensdag 28 april 2010 02:46 schreef SwOoSh het volgende:
van mij mag ze wel bovenop hoor
Nou dat ligt eraan hoe 't eruit ziet.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:48:18 #130
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80797143
quote:
Op woensdag 28 april 2010 03:20 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nou dat ligt eraan hoe 't eruit ziet.
Veel van die carrièremutsen zijn namelijk überlelijk.
pi_80797171
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:48 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Veel van die carrièremutsen zijn namelijk überlelijk.
Of ze zijn mooi maar hebben 3 lagen make up op
  woensdag 28 april 2010 @ 10:53:15 #132
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80797274
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:49 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Of ze zijn mooi maar hebben 3 lagen make up op
Een vrouw die supergestressed is en als een Gestapo-bitch rondmarcheert heeft gewoon niets vrouwelijks en is onaantrekkelijk.
Een vrouw die de hele dag door 'Eins, zwei, drei' doet 'Sofort, aufmachen!!! Schnell, schneller!' heeft heel weinig erotische uitstraling.
Ze mist de vrouwelijke hormonen, die toch al van slag zijn door gebruik van de pil.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:36:44 #133
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_80800968
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:21 schreef Ritzo het volgende:
Verklaarbaar. Aangezien vrouwen
-vaker ziek zijn
-gemiddeld vaak minder jaren ervaring hebben omdat ze statistisch gezien vaker zwanger zijn dan mannen
  woensdag 28 april 2010 @ 12:59:49 #134
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80801665
Wat ik echt kwalijk vind is het vooroordeel dat vrouwen nooit echt slim kunnen zijn.

Zelfs als meisjes het gemiddeld beter doen op school wordt dat nog een beetje gebracht als 'dat komt omdat het brave wezentjes zijn die ijverig doen wat de meester zegt' .

De echt briljante figuur, dat is natuurlijk die klierende jongen achter in de klas.
pi_80801793
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wat ik echt kwalijk vind is het vooroordeel dat vrouwen nooit echt slim kunnen zijn.

Zelfs als meisjes het gemiddeld beter doen op school wordt dat nog een beetje gebracht als 'dat komt omdat het brave wezentjes zijn die ijverig doen wat de meester zegt' .

De echt briljante figuur, dat is natuurlijk die klierende jongen achter in de klas.
Gek genoeg vaak wel. Denk ook eens terug aan je schooltijd; wie scoorde in je klassen de hoogste cijfers en leek meer extra vakken te volgen dan een gemiddelde WO-student + bestuursfuncties en extracurriculaire activiteiten?

Grote kans dat de echte klassentopper een jongen was, ook al waren nummer twee en drie meiden terwijl de rest rondom het gemiddelde hing. Ik heb zelf niet anders meegemaakt, en de de statistieken rondom dat onderwerp (qua IQ, bijvoorbeeld) liegen er ook niet om.

En juist dat soort mensen (man of vrouw) worden later de bestuurders of politici. Natuurlijk kunnen vrouwen belachelijk slim zijn, mijn vriendin heeft twee bèta studies voltooid waarvan één cum laude, en is nu aan het promoveren. Ik vind haar redelijk slim. De statistieken liegen er echter wederom niet om; het gros van haar jaargenoten natuurkunde en geologie waren mannen, en bij beide studies was ze niet de 'klassentopper'. Dit geeft ze dan ook gemakkelijk zelf toe. Ze was de uitzondering die de regel bevestigt. (Gelieve even geen wetenschapsfilosofisch gezwets met Popper over die laatste zin.)

[ Bericht 4% gewijzigd door netflanders op 28-04-2010 13:09:08 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 13:23:22 #136
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_80802485
mijn stem gaat naar die communist .
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
  woensdag 28 april 2010 @ 13:41:17 #137
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_80803087
quote:
Op woensdag 28 april 2010 02:44 schreef n0ir het volgende:
Vrouwen zijn dan wel te emotioneel en labiel voor de topposities, mannen nemen te veel risico en zijn te veel belust op macht en geld.

Allebei zijn ze waardeloos
daar gaat het toch ook om in een bedrijf, zo veel mogelijk winst maken. (uitzonderingen daargelaten.)
sowieso is dit een discussie waar nooit een einde aan komt. je kan precies zien welke heren thuis naar vrouwlief luisteren en welke heren hier geen vriendin / vrouw hebben.

maar buiten om dit al is mijn mening dat vrouwen de capiciteiten wel kunnen bezitten om aan de top te komen. maar als er voor elke vrouw ook 4 mannen zijn voor de zelfde functie, is de kans dat de vrouw gekozen zou moeten worden klein. stel je voor dat ze alle 5 gewoonweg goed zijn. dan is de kans voor de vrouw maar 20%. dat betekend dus dat het onzinnig zou zijn dat de vrouw hier de baan krijgt (wiskundig gezien). maar door de verloedering in nederland, zal de vrouw vaak toch de baan toegewezen krijgen. losstaand van het feit of ze nou net iets beter of slechter is dan de concurrent.

hier tegenover staat dan wel weer dat mannen die echt top zijn het altijd wel redden. maar hierdoor zullen er ook mannen zijn die wel goed genoeg zijn, maar dan net een positie te laag werken in het bedrijf. die man zal hierdoor gefrustreerd raken en hierdoor minder productief kunnen raken. het uiteindelijke effect zou dan kunnen zijn dat een goed gekwalificeerde werknemer, niet de productiviteit haalt die gehaald zou moeten worden. het waarschijnlijke gevolg is dat de persoon in kwestie in een neerwaartse spiraal terecht zou kunnen komen.

dit betekend dus dan wel dat ook mannen met emotie kunnen werken. en emoties in het werk zijn vaak niet gewenst.

als toetje wil ik graag deze vergelijking gebruiken om mijn naam toch eer aan te doen.
het aantal vrouwen dat goed kan pokeren is laag tegenover het aantal mannen. dit zal natuurlijk grotendeels komen door de verminderde interrese voor vrouwen om een kaartspel te gaan doen. dit betekend dat er dus meer mannen zijn die het spel spelen. dus als we nu naar de top van pokerspelers gaan kijken, zien we dat er net zoals in het bedrijfs leven maar weinig geniale vrouwen zijn. dit komt puur omdat er minder vrouwen zijn die het spelen en omdat vrouwen vaak hun emoties toch niet goed kunnen uitschakellen. (uitzonderingen daar gelaten). maar zelfs de aller beste pokerende vrouwen leggen het af tegen gemiddelde poker spelers, laat staan tegen de echte toppers. zet maar eens wat pokerende vrouwen tegen over phil ivey een durr. waarschijnlijk is het spel naar een half uurtje afgelopen omdat ze phil niet aan willen kijken.

verder wil ik er even bijzeggen dat ik niks heb tegen positieve discriminatie. zolang er op de lange termijn maar voordeel is voor iedereen!

"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
  woensdag 28 april 2010 @ 13:48:08 #138
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80803282
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:36 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Verklaarbaar. Aangezien vrouwen
-vaker ziek zijn
-gemiddeld vaak minder jaren ervaring hebben omdat ze statistisch gezien vaker zwanger zijn dan mannen
Dat is een belachelijke redenering. Het kan toch niet zo zijn dat ik minder salaris krijg omdat mijn soortgenoten vaker ziek zijn en kinderen nemen? En mannen kunnen helemaal niet zwanger worden dus om mij te korten op mijn salaris omdat ik een baarmoeder heb is helemaal van de zotte. Wie zegt dat ik hem ga gebruiken?
pi_80803511
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is een belachelijke redenering. Het kan toch niet zo zijn dat ik minder salaris krijg omdat mijn soortgenoten vaker ziek zijn en kinderen nemen? En mannen kunnen helemaal niet zwanger worden dus om mij te korten op mijn salaris omdat ik een baarmoeder heb is helemaal van de zotte. Wie zegt dat ik hem ga gebruiken?
Mannen betalen in sommige gevallen meer geld aan verzekering omdat ze vaker in het verkeer zijn en risicovoller gedrag vertonen. Mijn vriend is hartstikke rustig, analytisch en ingecalculeerd, en rijdt voorzichtiger dan menig bejaarde. De kans dat hij in een ongeluk terecht komt is significant kleiner dan gemiddeld. Toch zou hij meer betalen, puur omdat hij man is. Eerlijk? Nee. Maar zo is het nu eenmaal - je kan moeilijk alles op het individu toespitsen.

Daarbij zou jij dan hoogstwaarschijnlijk niet minder verdienen. Wanneer een dergelijke berekening wordt gemaakt worden alle vrouwen in die berekening opgenomen, dus ook hen die wél zwanger worden en derhalve vaker verlof hebben. Moet echter eerlijk zeggen dat ik geen economie studeer dus dit weet ik niet zeker.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:03:59 #140
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_80803807
quote:

[..]

Zucht.

Het is dan ook een verklaring voor het lagere -GEMIDDELDE-
  woensdag 28 april 2010 @ 17:13:47 #141
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_80810713
quote:

[..]

Als je hem weghaalt, kan je het wellicht als argument in een sollicitatiegesprek gebruiken
pi_80810813
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:35 schreef netflanders het volgende:

[..]

Sterker nog en eerlijk is eerlijk - er zitten net iets meer vrouwen dan mannen op de universiteit. Moet daarbij wel zeggen dat vrouwen doorgaans kiezen voor makkelijkere en/of hobbystudies (psychologie, pedagogiek, communicatie, 'exotische' talen zoals Japans) en mannen vaker voor de moeilijkere en/of technische studies. Maar ook mensen uit makkelijke onzinstudies kunnen prima hoog in het bedrijfsleven komen, dus vrouwen zijn qua onderwijs niet zozeer benadeeld. Geneeskunde is inderdaad ongeveer 50/50. Daarbij schijnt er met de loting wel weer een 'vuil spelletje' van positieve discriminatie plaats te vinden, heeft men enkele keren door laten schemeren.
Geneeskunde heeft tegenwoordig meer vrouwen dan mannen. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat veel vrouwen uiteindelijk deeltijd gaan werken. Dus eigenlijk zou je 2/3 vrouwen moeten hebben als je uiteindelijk een 50/50 verhouding wilt overhouden.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  woensdag 28 april 2010 @ 17:17:12 #143
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_80810849
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:48 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Veel van die carrièremutsen zijn namelijk überlelijk onbereikbaar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_80812891
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:03 schreef netflanders het volgende:

[..]

Gek genoeg vaak wel. Denk ook eens terug aan je schooltijd; wie scoorde in je klassen de hoogste cijfers en leek meer extra vakken te volgen dan een gemiddelde WO-student + bestuursfuncties en extracurriculaire activiteiten?

Grote kans dat de echte klassentopper een jongen was, ook al waren nummer twee en drie meiden terwijl de rest rondom het gemiddelde hing. Ik heb zelf niet anders meegemaakt, en de de statistieken rondom dat onderwerp (qua IQ, bijvoorbeeld) liegen er ook niet om.

En juist dat soort mensen (man of vrouw) worden later de bestuurders of politici. Natuurlijk kunnen vrouwen belachelijk slim zijn, mijn vriendin heeft twee bèta studies voltooid waarvan één cum laude, en is nu aan het promoveren. Ik vind haar redelijk slim. De statistieken liegen er echter wederom niet om; het gros van haar jaargenoten natuurkunde en geologie waren mannen, en bij beide studies was ze niet de 'klassentopper'. Dit geeft ze dan ook gemakkelijk zelf toe. Ze was de uitzondering die de regel bevestigt. (Gelieve even geen wetenschapsfilosofisch gezwets met Popper over die laatste zin.)
Jezus christus.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_80813234
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:21 schreef Fascination het volgende:

[..]

Jezus christus.
Wut? Ons huis zit vol met dat soort lui, inclusief ik zelf. Zou een beetje arrogant zijn om haar dan een genie te noemen, niet? Besides, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om promovendus te zijn. Vooral doorzettingsvermogen en geluk.
  woensdag 28 april 2010 @ 18:51:40 #146
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80813935
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:21 schreef Fascination het volgende:

[..]

Jezus christus.
Statistisch heeft NF zeker gelijk. Maar zoals hij over zijn vriendin praat is exact een voorbeeld van wat ik bedoel!

Hier is een mevrouw die de pan uit excelleert. En zelfs dan word het zo gebracht. "Ach ze is best slim en als ze hard werkt, kan ze ook aardig ver komen. En impliciet: Maar echt briljant zijn, dat is niet voor haar weggelegd.

Misschien zit er een jongen met een IQ van 160 in haar klas. Maar dat betekent niet dat een meid met een IQ van 145 niet briljant is.

Maar we hebben het nu ook over de uitzonderingen. Het is moeilijk daar algemene dingen over te zeggen. Je blijft in voorbeelden hangen. En als we daar toch mee bezig zijn post ik maar deze. http://en.wikipedia.org/wiki/Marilyn_vos_Savant
pi_80815379
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Statistisch heeft NF zeker gelijk. Maar zoals hij over zijn vriendin praat is exact een voorbeeld van wat ik bedoel!

Misschien. Maar begrijp je ook wat ik bedoel als ik zeg dat wanneer je enkel mensen van dit 'kaliber' om je heen hebt hangen, je het niet meer als iets bijzonders ziet? Natuurlijk is ze zeer intelligent, anders zou het mijn vriendin niet zijn - zo oppervlakkig ben ik dan wel weer. Zo laatdunkend als jij het mogelijk opvat zou ik ook over mijn andere huisgenoot of mijzelf praten. Het is meer terughoudendheid en bescheidenheid dan dat ik op mijn vriendin neer zou kijken. We zijn ook maar mensen.

Wanneer ik aan genieën denk, denk ik (terecht) niet aan mijzelf of mijn vriendin - maar aan mensen als Steve Hawking, Carl Sagan, Louis Binford of inderdaad mogelijk (en ik zeg 'mogelijk', niet omdat ze een vrouw is maar omdat IQ niet gelijk staat aan intelligentie) Marilyn vos Savant.
  woensdag 28 april 2010 @ 19:41:18 #148
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80815622
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:34 schreef netflanders het volgende:

[..]

Misschien. Maar begrijp je ook wat ik bedoel als ik zeg dat wanneer je enkel mensen van dit 'kaliber' om je heen hebt hangen, je het niet meer als iets bijzonders ziet? Natuurlijk is ze zeer intelligent, anders zou het mijn vriendin niet zijn - zo oppervlakkig ben ik dan wel weer. Zo laatdunkend als jij het mogelijk opvat zou ik ook over mijn andere huisgenoot of mijzelf praten. Het is meer terughoudendheid en bescheidenheid dan dat ik op mijn vriendin neer zou kijken. We zijn ook maar mensen.

Wanneer ik aan genieën denk, denk ik (terecht) niet aan mijzelf of mijn vriendin - maar aan mensen als Steve Hawking, Carl Sagan, Louis Binford of inderdaad mogelijk (en ik zeg 'mogelijk', niet omdat ze een vrouw is maar omdat IQ niet gelijk staat aan intelligentie) Marilyn vos Savant.
Ik merk het ook bij mijzelf. Ik ken ook heel veel slimme mensen, en dan gaat je definitie van ' erg slim' natuurlijk steeds omhoog.

Voor het gemak noem ik wat we eerst ' briljant' noemden dan maar ' hoogbegaafd. En daar gaat het mij om. Dames zijn niet alleen maar brave strebers, ze kunnen ook echt gewoon hoogbegaafd zijn. En achter in de klas zitten klieren.

En oh ja: Je mag jezelf gelukkig prijzen met zo'n huis!
pi_80858873
Als je sommige denigrerende opmerkingen over vrouwen leest, zou je niet denken dat Nederland deel uitmaakt van de moderne beschaving, echt teleurstellend.
pi_80860936
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:37 schreef kermit71 het volgende:
Als je sommige denigrerende opmerkingen over vrouwen leest, zou je niet denken dat Nederland deel uitmaakt van de moderne beschaving, echt teleurstellend.
Schei uit en stop jezelf niet in de slachtofferrol. Ik ben een tijd lid geweest van het Viva-forum, en de opmerkingen jegens mannen aldaar waren ook niet voor de poes. Je moet tegen kritiek, grappen en soms domme vooroordelen kunnen in de 'moderne beschaving' waar je het over hebt, want niemand en geen bevolkingsgroep is er immuun voor. Van blonde, mannen met blauwe ogen tot roodharige invalide lesbische moslimnegervrouwen met een fetish voor gay midget wrestling porn. En alles er tussenin.
pi_80866248
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:33 schreef netflanders het volgende:

[..]

Schei uit en stop jezelf niet in de slachtofferrol. Ik ben een tijd lid geweest van het Viva-forum, en de opmerkingen jegens mannen aldaar waren ook niet voor de poes. Je moet tegen kritiek, grappen en soms domme vooroordelen kunnen in de 'moderne beschaving' waar je het over hebt, want niemand en geen bevolkingsgroep is er immuun voor. Van blonde, mannen met blauwe ogen tot roodharige invalide lesbische moslimnegervrouwen met een fetish voor gay midget wrestling porn. En alles er tussenin.
Ik vind niet dat je er aan mee moet doen omdat de andere 'groep' het ook doet.
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:59:53 #152
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80866254
TS, lang niet alle vrouwen zijn zo.
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:08:19 #153
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80866373
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:59 schreef henrydg het volgende:
TS, lang niet alle vrouwen zijn zo.
Kan je dat ook heel erg uitgebreid motiveren? Liefst met voorbeelden uit de praktijk en wetenschappelijke onderzoeken
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:09:12 #154
290373 henrydg
Nu met zomerse avatar
pi_80866391
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

Kan je dat ook heel erg uitgebreid motiveren? Liefst met voorbeelden uit de praktijk en wetenschappelijke onderzoeken
Nou dat is toch zo, er zijn ook gewoon slimme vrouwen. Of ging het daar niet over e
pi_80867796
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:37 schreef kermit71 het volgende:
Lekker boeiend, als het waar is dan mag het best gezegd worden. Onzin om gelijk te suggereren dat vrouwen benadeelt worden in ons land. Typische vrouwen reactie, lekker wegschuiven om iemand anders.
pi_80868868
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:33 schreef netflanders het volgende:

[..]

Ik weet het, vooroordelen horen bij iedere cultuur, maar in een land als Nederland, wat tolerantie hoog in het vaandel heeft / zou hebben, verbaast dit me toch wel weer. En nee, ik kan er niet tegen, trouwens, ook niet als vrouwen op het Viva-forum over mannen lopen te schelden, dat vind ik net zo erg. Van een slachtofferrol is overigens geen sprake; ik heb mezelf nooit minder gerespecteerd gevoeld omdat ik vrouw ben.
  Forum Admin vrijdag 30 april 2010 @ 12:01:50 #157
54263 crew  Pharkus
pi_80869695
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:39 schreef kermit71 het volgende:

[..]

Ik weet het, vooroordelen horen bij iedere cultuur, maar in een land als Nederland, wat tolerantie hoog in het vaandel heeft / zou hebben, verbaast dit me toch wel weer. En nee, ik kan er niet tegen, trouwens, ook niet als vrouwen op het Viva-forum over mannen lopen te schelden, dat vind ik net zo erg. Van een slachtofferrol is overigens geen sprake; ik heb mezelf nooit minder gerespecteerd gevoeld omdat ik vrouw ben.
Mannen zeiken elkaar onder elkaar ook af. Geloof niet specifiek vrouwen de klos zijn, maar dat ze er minder goed tegen kunnen.
pi_80870127
TS werkte in een keuken?
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:37:28 #159
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_80870745
Doe wat je niet laten kunt!
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:33:54 #160
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80872321
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:01 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Mannen zeiken elkaar onder elkaar ook af. Geloof niet specifiek vrouwen de klos zijn, maar dat ze er minder goed tegen kunnen.
Vrouwen zijn gewoon net homo's, ze gaan heel snel huilen als iemand dikke boe doet.

Mannen kunnen tegen een geintje, vrouwen kunnen zelfs van elkaar niets verdragen.
pi_80873487
Als er ook één type vrouw is waar ik een hekel aan heb, dan zijn het wel van die pretentieuze tuthola's die alleen met opleiding/carrière bezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')