abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:20:10 #1
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766235
Als ik kijk hoe weinig het de vrouw lukt om middels de ratio zaken waar te nemen, vraag ik me daadwerkelijk af of het misschien beter is de vrouw geen topposities te laten bekleden. Het is duidelijk merkbaar dat de vrouw niet veel anders kan dan wat (al dan niet hysterisch) geblaat en totaal niet in staat is een constructieve discussie te voeren, ik vraag me serieus af in hoe verre je dit kan doortrekken naar het bedrijfsleven.

Als de vrouw niet rationeel kan zijn, maar louter emotioneel, dan zijn dit niet de kwalificaties welke je nodig hebt voor de top van het bedrijfsleven.

Ik heb jarenlang de vrouwenemancipatie een warm hart toegedragen, maar ik merk gewoon op dat als het gaat om politiek bijvoorbeeld, maar ook psychologie, de vrouw absoluut onbekwaam is.
Als het gaat om serieuze politieke discussies hier op FOK!, schitteren de vrouwen door afwezigheid. Ook op een ander forum Terdiscussie is dit al niet anders.

In het bedrijfsleven zul je zaken toch moeten kunnen beargumenteren.

Het lijkt er dus op dat de SGP gelijk heeft en hiermee ook Allah, God en al Zijn Vriendjes en dat de vrouw beter gewoon in de kinderopvang kan werken of gewoon kan gaan koken.

Dit is niet vrouwonvriendelijk, want iedereen heeft zijn of haar kwaliteiten. Zo kan ik totaal niet koken, niet schoonmaken en zou ik nooit in een crèche willen werken. Vrouwen zijn hier zeer goed in!

Als er uitzonderingen op de regel zijn, vrouwen die wel rationeel kunnen zijn en zich wel in politiek interesseren en niet de hele dag Friends en GTST of dr. Pil/Oprah Winfrey kijken hoor ik dit graag en kan ik mijn opinie wellicht bijstellen.

Zie je: wederom de ratio.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_80766290
TS is ontslagen door een vrouw
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80766303
Zo typisch idd, vrouwen in mijn omgeving vinden ook dat een bepaald percentage in de top vrouw moet zijn. Maar wanneer hetzelfde voorstel komt, maar het woord vrouw vervangen wordt door bijvoorbeeld allochtoon, is het in ene weer verkeerd
Hoera! Weer een kuttopic!
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:22:33 #4
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_80766332
Ik neem ts niet meer serieus...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:26:12 #5
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766499
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Inderdaad, meerdere malen zelfs.

Vrouwen haten gewoon mannen en ontslaan mij omdat ik man ben en gewoon goed lig bij de meiden. Zure ouwe dozen kunnen dat niet uitstaan, zien groen van jaloezie (ook al zo'n typische vrouweneigenschap, jaloezie, ik ben juist blij als het met iemand heel erg goed gaat, vrouwen gaan ook elkaar dan vliegen afvangen, superdestructieve eigenschap van vrouwen ) en ontslaan mij.

Door mannelijke collegae word ik altijd op handen gedragen, maar zodra ik een vrouwelijke chef heb weet ik al hoe laat het is, ik werk hier niet lang.

Kom dan met argumenten, bitch. Maar nee, argumenten hebben vrouwen nooit, want daarvoor moet je nadenken en dat is een eigenschap die de vrouw niet van nature bezit.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:27:09 #6
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766534
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:22 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Ik neem ts niet meer serieus...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, maar dat is echt een kwijlprogramma. Alleen vrouwen en homo's kijken daar naar.
pi_80766607
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:29:29 #8
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_80766622
Terechte klacht, helemaal mee eens.
Ik wens je een dolfijne dag
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:30:48 #9
293028 Poostema
I'm a frayed knot.
pi_80766671
TL;DR.

Recap?
Op donderdag 30 juni 2016 22:20 schreef Azpilicueta het volgende:
Je verziekte mijn topic ook met het gelul over je maagdenvlies dus je zal die fratsen ook wel uithalen op FB.
  Donald Duck held dinsdag 27 april 2010 @ 14:31:44 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80766711
Toch zit er zeker wel een punt in. Vrouwen zijn te emotioneel, labiel en irrationeel om werkelijk te kunnen functioneren op topniveau.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:36:45 #11
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766888
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch zit er zeker wel een punt in. Vrouwen zijn te emotioneel, labiel en irrationeel om werkelijk te kunnen functioneren op topniveau.
Dat bedoel ik.

Kijk er staat ook altijd bij een advertentie: 'Bij gelijke geschiktheid geniet een vrouw de voorkeur', echter is de geschiktheid niet gelijk.
pi_80766928
Ik vind mezelf een van de vrouwen die niet aan het labiele stereotype voldoet. Daarbij heb ik tegelijkertijd wel een hekel aan vrouwen en zie ik bijna altijd liever mannen of mijzelf in posities van autoriteit. Sterker nog, de enige reden dat ik mijn huidige functie heb is door positieve discriminatie. Belachelijk, echter, dat feministische dozen denken dat discriminatie te bestrijden is met nóg meer discriminatie. In de praktijk blijkt het dat vrouwen met autoriteit nu vaker als excuustruus worden gezien, ook wanneer ze wel rechtmatig die positie verkregen hebben.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:39:40 #13
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80766998
En nog iets: vrouwen op topposities in de kerk.

Maar hoeveel vrouwen zijn hiervoor geschikt? Hoeveel vrouwen kunnen prediken, zodanig dat de gemeente vervuld is?

Als ik kijk naar spirituele vrouwen kom ik uit bij Char en Jomanda.
pi_80767074
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:39 schreef HugoChavez het volgende:
En nog iets: vrouwen op topposities in de kerk.

Maar hoeveel vrouwen zijn hiervoor geschikt? Hoeveel vrouwen kunnen prediken, zodanig dat de gemeente vervuld is?

Als ik kijk naar spirituele vrouwen kom ik uit bij Char en Jomanda.
Wut. Mag dat wel van de kerk dan?
No resentment ever evened out a weaker hand
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:42:45 #15
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767117
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:37 schreef netflanders het volgende:
Ik vind mezelf een van de vrouwen die niet aan het labiele stereotype voldoet. Daarbij heb ik tegelijkertijd wel een hekel aan vrouwen en zie ik bijna altijd liever mannen of mijzelf in posities van autoriteit. Sterker nog, de enige reden dat ik mijn huidige functie heb is door positieve discriminatie. Belachelijk, echter, dat feministische dozen denken dat discriminatie te bestrijden is met nóg meer discriminatie. In de praktijk blijkt het dat vrouwen met autoriteit nu vaker als excuustruus worden gezien, ook wanneer ze wel rechtmatig die positie verkregen hebben.
Geweldig.

Positieve discriminatie is ook discriminatie en inderdaad je wordt dan als vrouw zeg maar 'gedoogd'. Maar dus niet serieus genomen.
Als je echt goed bent, kom je vanzelf aan de top, daar is geen positieve discriminatie voor nodig.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:43:38 #16
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_80767151
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:27 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is echt een kwijlprogramma. Alleen vrouwen en homo's kijken daar naar.
Ik vind het mooie humor en ik kan daar hartelijk om lachen. En ik kan u verzekeren dat ik geen homo ben, noch vrouw.
pi_80767193
Lol eens met TS..

Behalve dat Friends wel grappig kan zijn..
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:45:16 #18
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767202
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:41 schreef Silv het volgende:

[..]

Wut. Mag dat wel van de kerk dan?
Nee. Maar volgens mij is daar ook een reden voor.

Je mag als vrouw namelijk wel schrijven en ik kan mij geen enkele schrijfster herinneren die een spiritueel Werk heeft geschreven dat verder gaat dan het niveau van een Char. De werken die door vrouwen geschreven zijn zijn echt lachwekkend van aard. Het blijft steken op het kruidenvrouwtje uit een willekeurig kutdorp in de polder.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:48:32 #19
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767327
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:43 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Ik vind het mooie humor en ik kan daar hartelijk om lachen. En ik kan u verzekeren dat ik geen homo ben, noch vrouw.
Goed, dan geloof ik u bij deze.
  dinsdag 27 april 2010 @ 14:57:05 #20
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_80767603
Niets is zo harteloos als een vrouw
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:01:31 #21
268107 eigenaar
Alle honden haten je!
pi_80767754
TS vindt Oprah Winfrey/Dr. Phil leuk
MC Kom je kuil uit & Door de pap
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:04:16 #22
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767855
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:01 schreef eigenaar het volgende:
TS vindt Oprah Winfrey/Dr. Phil leuk
Nee je leest mijn post niet goed, ik heb een schijthekel aan Oprah en Dr. Phil.

Ik heb geen TV thuis, maar ik zie het wel eens bij mijn zus of mijn pa. Wat een verschrikkelijke schreeuwnegert is die Oprah. Gatverdamme.
pi_80767857
Je hebt vrouwen die het zeker kunnen (Margaret Tatcher en Neelie Kroes bijvoorbeeld), maar de meesten willen het niet of willen het niet kunnen. En de emancipatie wilt dat ze het toch doen, dan krijg je inderdaad die tafarelen waar jij hebt over hebt TS.

Feministen kunnen soms echt neerkijken op vrouwen die er zelf voor kiezen een 'traditioneler leefpatroon' aan te nemen, terwijl ze dit volledig zelfstandig doen uit vrije wil. Soms lijkt het of ze vrouwen nog steedsafhankelijk willen maken, ditmaal niet van de 'man', maar van hun denkbeelden
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:05:28 #24
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_80767916
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:48 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Goed, dan geloof ik u bij deze.
Dat ging simpel...

Ik met mijn overtuigingskracht ga gewoon een politieke partij beginnen die binnen no time aan de macht komt!
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:06:03 #25
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767935
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Je hebt vrouwen die het zeker kunnen (Margaret Tatcher en Neelie Kroes bijvoorbeeld), maar de meesten willen het niet of willen het niet kunnen. En de emancipatie wilt dat ze het toch doen, dan krijg je inderdaad die tafarelen waar jij hebt over hebt TS.

Feministen kunnen soms echt neerkijken op vrouwen die er zelf voor kiezen een 'traditioneler leefpatroon' aan te nemen, terwijl ze dit volledig zelfstandig doen uit vrije wil. Soms lijkt het of ze vrouwen nog steedsafhankelijk willen maken, ditmaal niet van de 'man', maar van hun denkbeelden
Zo'n Ciska Dresselhuys verdient er ook een goede boterham aan, dus zij zal ook niet blij zijn als vrouwen stoppen met haar te verafgoden.
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:06:53 #26
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_80767971
TS is lid van de SGP.
Flesje bier
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:07:09 #27
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80767982
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:05 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Dat ging simpel...

Ik met mijn overtuigingskracht ga gewoon een politieke partij beginnen die binnen no time aan de macht komt!
U komt erg betrouwbaar en geloofwaardig over!
pi_80768079
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:06 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Zo'n Ciska Dresselhuys verdient er ook een goede boterham aan, dus zij zal ook niet blij zijn als vrouwen stoppen met haar te verafgoden.
Dat valt nog best mee ook, vraag de gemiddelde vrouw op straat eens of ze haar kennen. Kijk eens wat de gemiddelde voor geëmancipeerds doet? Ik weet niet hoe representatief mijn directe omgeving is natuurlijk, maar veeal doet zij vaker boodschappen, kookt vaker en werk minder dan haar mannelijke wederhelft. Tijdens het samen autorijden, rijdt hij meestal. Sommige dingen gaan als je er niet bij nadenkt volgens een natuurlijk principe.

Mensen hebben nu teveel tijd over en gaan teveel nadenken over sommige kleine zaken die totaal irrelevant zijn voor het geluk van de mens
Een heer met stijl
pi_80768107
Ik ken een meisje en die wil later geen kinderen want het is niet eerlijk dat vrouwen moeten bevallen en mannen niet
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_80768194
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:10 schreef bijdehand het volgende:
Ik ken een meisje en die wil later geen kinderen want het is niet eerlijk dat vrouwen moeten bevallen en mannen niet
Ik ben benieuwd hoe dat meisje over 40 jaar over dit standpunt denkt, wanneer al haar vriendinnen wel kinderen en mogelijk al kleinkinderen hebben. En alle mannen om zich heen toch vader zijn geworden en niks te lijden hebben gehad onder haar zogenaamde principes.

Ik zou die vriendin trouwens elke maand even hard uitlachen om het feit dat ze lekker ongesteld moet worden en wij niet, ook niet eerlijk, maar niks aan te doen
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:13:37 #31
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80768213
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:06 schreef Gezicht het volgende:
TS is lid van de SGP.
Dat niet, maar ik denk er wel eens over om een proteststem op die partij uit te brengen. Die vrouwenemancipatie is echt doorgeschoten en Moslims verklaren Nederlandse terecht voor gek dat het vrouwtje de baas is thuis en zij alleen maar ja-knikken als vrouwtje iets zegt.

De Nederlandse kaas-man heeft gewoon geen ballen.

Ik ben bij een vriend een keer de ex-minister van defensie van de VVD (even naam vergeten) tegengekomen in het Benoordenhout. Hij zat echt duidelijk onder de plak bij zijn vrouw. Die man had echt bevrijding nodig om onder het juk van zijn vrouw vandaan te komen. We hadden echt met hem te doen, ook al verdient hij het 20-voudige van wat ik verdien.
Hij wilde de weg vragen, komt zijn vrouw tussenbeide: 'Sta daar niet zo te treuzelen bij die lui, kom op', waarop die vrouw in Gestapo-tempo (zie andere post van mijn hand) doormarcheerde en manlief erachter aan sjokte een beetje.
Echt triest. We hadden hem moeten uitnodigen op de koffie en moeten vragen ons te vergezellen bij onze politieke beweging. Maar ik heb hem nadien niet meer gezien.
pi_80768640
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:06 schreef Gezicht het volgende:
TS is lid van de SGP.
Iedereen die kritische vraagtekens zet bij de emacipatie is direct lid van de SGP, alle anderen zijn Dolle Mina's nietwaar?
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:24:59 #33
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_80768679
quote:
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:29:49 #34
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_80768853
quote:
whahaha wat een reden.
En mannen vinden het niet eerlijk dat vrouwen borsten hebben
pi_80768882
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:29 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

whahaha wat een reden.
En mannen vinden het niet eerlijk dat vrouwen borsten hebben
Helemaal niet, als je maar lang genoeg wacht krijg je die als man vanzelf
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:32:18 #36
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_80768936
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:27 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

ik ben geen homo JA!

Friends FTW!
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:32:42 #37
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_80768947
Eens!

Excuusdoosjes die enkel door hun korte rokje en dito lontje niet compleet afgekraakt worden op de werkvloer Echt in alle werkomgevingen is er wel minimaal één mannelijke collega genaaid door een vrouw vanwege sexuele intimidatie, ofwel lomp en alfa-male gedrag, ofwel moeite met de machtspositie.

Hierover ook een leuke discussie gevoerd, waarbij mijn vader en ik door mijn moeder, zusje en m'n vriendin met allerlei onheuse argumenten werden uitgemaakt voor seksisten en meer van zulks een onzin omdat wij het goedkeuren dat vrouwen niet op topposities worden toegelaten vanwege hun mogelijkheid tot baren.

Vrouwen rond hun 28 - 32 zijn nou eenmaal niet de meest betrouwbare personeelsleden en het is volkomen logisch dat bij een belangrijke beslissende functie er in die leeftijdscategorie een man gekozen wordt. Eerlijk? Misschien niet, commerciëel volkomen logisch.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_80769094
Men zou eerst naar functionaliteit en kwaliteit moeten kijken, stel je hebt 10 geschikte mannen op dat gebied en 1 ongeschikte vrouw, dan moet je volgens die moeder, zus en vriendin van je toch een vrouw kiezen?
Een heer met stijl
pi_80769132
Goede klacht. 2 jaar geleden kregen wij een vrouwelijke opleidingsmanager. De vorige opleidingmanager ging met pensioen en zij nam het over. Haar management was zo slecht, dat zelfs de elementaire dingen van een opleiding volgen niet meer gehaald konden worden. Denk aan: Geen geld meer examen papier in de tentamenweek van het laatste blok. Uiteindelijk papier uit eigen schrift gebruikt. Ze heeft 1 jaar vol kunnen houden, toen is ze ontslagen (en terecht!)

antiklacht: Is wel dat we nu 2 flatscreen tv's in het leshuis hebben hangen..
Of niet?
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:38:33 #40
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_80769163
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Iedereen die kritische vraagtekens zet bij de emacipatie is direct lid van de SGP, alle anderen zijn Dolle Mina's nietwaar?
Dat was toch al lang zo? Wist je dat niet?
Flesje bier
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:39:26 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80769197
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:13 schreef HugoChavez het volgende:
Ik ben bij een vriend een keer de ex-minister van defensie van de VVD (even naam vergeten) tegengekomen in het Benoordenhout. Hij zat echt duidelijk onder de plak bij zijn vrouw. Die man had echt bevrijding nodig om onder het juk van zijn vrouw vandaan te komen. We hadden echt met hem te doen, ook al verdient hij het 20-voudige van wat ik verdien.
Hij wilde de weg vragen, komt zijn vrouw tussenbeide: 'Sta daar niet zo te treuzelen bij die lui, kom op', waarop die vrouw in Gestapo-tempo (zie andere post van mijn hand) doormarcheerde en manlief erachter aan sjokte een beetje.
Echt triest. We hadden hem moeten uitnodigen op de koffie en moeten vragen ons te vergezellen bij onze politieke beweging. Maar ik heb hem nadien niet meer gezien.
Die had dus iig een vrouw die wel leiding kon geven

Overigens heb ik de minste moeite met het "okay, aanpakken" type wat dan zelf ook werkelijk begint met aanpakken.
Ik heb wel een schurfthekel aan het type "onschuldig lief meisje" wat zichzelf al dan niet virtueel omhoog neukt.
Zelfs mannen op "topposities" trappen daar in, dus dan kun je je gaan afvragen hoe geschikt zij zijn voor hun positie, want ze kunnen misschien wel in staat zijn tot het nemen van een rationele beslissing, maar zodra er een blondje met haar lippen aan zijn leuter hangt is dat ook voorbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:43:43 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_80769334
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Men zou eerst naar functionaliteit en kwaliteit moeten kijken, stel je hebt 10 geschikte mannen op dat gebied en 1 ongeschikte vrouw, dan moet je volgens die moeder, zus en vriendin van je toch een vrouw kiezen?
Nee, het ging om een man en een vrouw met exact dezelfde capaciteiten.
Mijn vader en ik vonden dat je voor de continuïteit van het bedrijf dan best voor een man kan kiezen vanwege de absentie van een baarmoeder.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_80769415
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het andersom is keur je het dus ook goed in de zin van 'iig een man die wel leiding kan geven'?
Juist daar begint het paradoxale al van jullie emancipatieprincipes
quote:
Overigens heb ik de minste moeite met het "okay, aanpakken" type wat dan zelf ook werkelijk begint met aanpakken.
Als het logisch is en het niet om 'te laten zien dat je een topvrouw bent' is, no problem.
quote:
Ik heb wel een schurfthekel aan het type "onschuldig lief meisje" wat zichzelf al dan niet virtueel omhoog neukt.
Zelfs mannen op "topposities" trappen daar in, dus dan kun je je gaan afvragen hoe geschikt zij zijn voor hun positie, want ze kunnen misschien wel in staat zijn tot het nemen van een rationele beslissing, maar zodra er een blondje met haar lippen aan zijn leuter hangt is dat ook voorbij.
Wellicht trappen ze erin, maar ze zorgen er tegelijkertijd voor dat het bedrijf of de instelling er niet onder leidt, zowel dan volgt ontslag zoals al bleek uit een eerdere post
Een heer met stijl
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:48:06 #44
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80769508
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klassieke truc inderdaad en inderdaad een valkuil voor veel mannen.

Een geëmancipeerde vrouw met pittig kort kapsel zal zichzelf niet zo snel omhoog kunnen neuken.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:28:35 #45
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80773617
De hele discussie blijft voor mij wat vaag.
Wat is nu precies dat ' rationele' denken dat vrouwen niet zouden kunnen ?

Zien ze geen oorzaak/gevolg relaties? Halen ze constant er irrelevante dingen bij? Gaan ze huilen als hun rapport vol comments terug komt?

Zonder concrete voorbeelden blijft het een beetje hangen in een stelling ik heb gelijk maar ik krijg het nooit. Of wat uitgebreider.

Ik denk rationeel ---> mijn argumenten kloppen. Moeders en zusjes denken niet rationeel----> hun argumenten zijn ook irrationeel-----> Mijn argumenten zijn beter dan die van hen--->Ik heb gelijk. Maar dat wist ik al.. want ik weet dat ik rationeel kan denken!

Dan weet je niet of je echt rationeel denkt of iemand bent die denkt dat hij/zij rationeel denkt.
pi_80773669
Vrouwen op topposities zitten daar omdat er één of andere mongool heeft gezegd dat er een bepaald aantal percentage vrouwen op die posities moet zitten. Als er puur naar kwaliteiten en vaardigheden zou worden gekeken waren het allemaal mannen.
-
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:39:14 #47
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80773964
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
De hele discussie blijft voor mij wat vaag.
Wat is nu precies dat ' rationele' denken dat vrouwen niet zouden kunnen ?

Zien ze geen oorzaak/gevolg relaties? Halen ze constant er irrelevante dingen bij? Gaan ze huilen als hun rapport vol comments terug komt?

Zonder concrete voorbeelden blijft het een beetje hangen in een stelling ik heb gelijk maar ik krijg het nooit. Of wat uitgebreider.

Ik denk rationeel ---> mijn argumenten kloppen. Moeders en zusjes denken niet rationeel----> hun argumenten zijn ook irrationeel-----> Mijn argumenten zijn beter dan die van hen--->Ik heb gelijk. Maar dat wist ik al.. want ik weet dat ik rationeel kan denken!

Dan weet je niet of je echt rationeel denkt of iemand bent die denkt dat hij/zij rationeel denkt.
Vrouwen kunnen hun emoties niet uitschakelen en hierdoor gaan dingen gewoon de mist in. Mannen hebben net zo goed emoties, maar begrijpen wanneer emoties even opzij geschoven moeten worden, omdat het denkvermogen, de ratio dus, moet worden ingeschakeld.

Dus zaken als 'Ik zou graag een andere kleur willen hebben in de vergaderruimte' is niet zo relevant als agendapunt wanneer je bedrijf dreigt failliet te gaan, om maar een voorbeeld te noemen.
En dat gezever over 'seksuele intimidatie' moet ook maar eens afgelopen zijn. Dat wordt veel misbruikt door vrouwen om mannen weg te krijgen waar ze bijvoorbeeld ooit een meningsverschil mee gehad hebben. Dergelijk gedrag nekt een bedrijf gewoon.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:52:22 #48
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80774398
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:39 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen hun emoties niet uitschakelen en hierdoor gaan dingen gewoon de mist in. Mannen hebben net zo goed emoties, maar begrijpen wanneer emoties even opzij geschoven moeten worden, omdat het denkvermogen, de ratio dus, moet worden ingeschakeld.

Dus zaken als 'Ik zou graag een andere kleur willen hebben in de vergaderruimte' is niet zo relevant als agendapunt wanneer je bedrijf dreigt failliet te gaan, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik heb zelf de ervaring dat ook bij dames het werk gewoon gedaan wordt zonder emotioneel/irrelevant gezeur. Dat bewaren ze voor hun vriendjes aan het eind van de dag.
pi_80775710
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, het ging om een man en een vrouw met exact dezelfde capaciteiten.
Mijn vader en ik vonden dat je voor de continuïteit van het bedrijf dan best voor een man kan kiezen vanwege de absentie van een baarmoeder.
En indien het om een vrouw gaat die beter gekwalificeerd is dan 'de tien mannen' die ook solliciteerden vind je dat het bedrijf ook voor de man moet gaan?

Ga toch voor de best passende en best gekwalificeerde persoon, ongeacht of die een man of vrouw of iets daartussenin is. Al die zever over positieve discriminatie...
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:35:37 #50
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_80775847
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:31 schreef Deliah het volgende:

[..]

En indien het om een vrouw gaat die beter gekwalificeerd is dan 'de tien mannen' die ook solliciteerden vind je dat het bedrijf ook voor de man moet gaan?

Ga toch voor de best passende en best gekwalificeerde persoon, ongeacht of die een man of vrouw of iets daartussenin is. Al die zever over positieve discriminatie...
Natuurlijk, mocht het mirakel zich voordoen dan moet de vrouw worden aangenomen. Dit is echter wel erg hypothetisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')