Hoe komt dat?quote:Op zondag 25 april 2010 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat stuk heb ik gemist. Gokje: het feit dat Marokkanen dikwijls behoren tot de sociaal-economische onderlaag?
Die straatschoffies hebben in mijn ogen ook weinig van doen met de islam.quote:Op zondag 25 april 2010 23:16 schreef maartena het volgende:
Vooral in Amsterdam zijn veel problemen met Antillianen en Surinamers, en die hebben HELEMAAL NIETS te maken met de Islam.
Daar zul je een socioloog op los moeten laten.quote:
Jij blijft ook maar doorgaan he...quote:Op zondag 25 april 2010 20:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opwinden is niet het juiste woord. Nogmaals, ik constateer dat de PVV een partij is met extreem-rechtse trekjes. Een voor de hand liggende conclusie is dat de aanhangers dus ook rechts-extremistische trekjes bezitten.
Prima dat jij je daar met hand en tand tegen verzet. Maar dat maakt de partij niet minder extreem-rechts.
Onvergelijkbaar natuurlijk, Adam Curtis plaatst zijn analyse met The Trap, What happened to our Dream of Freedom, die je aanluitend op The Power of Nightmares moet zien, in een veel bredere politiek-filosofische visie. Bij hem draait het om de definities van vrijheid zoals die wordt gegeven door Isaiah Berlin. Negatieve vrijheid of positieve vrijheid. Hij concludeert dat het Westen weliswaar als het ware opnieuw bezield zou moeten worden door een nieuw elan van positieve vrijheid, omdat het negatieve vrijheidsideaal wel zo'n beetje bereikt is, maar dat als politici met dat nieuwe elan aan de gang gaan dit gewoonlijk vervalt in tirannie. De neoconservatieven zijn hiervan het voorbeeld.quote:Op zondag 25 april 2010 22:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Zembla vanavond de prachtige documentaire "The Power of Nightmares" probeerde na te doen en keihard faalt. Ik zag namelijk fragmentjes terug die Adam Curtis ook in z'n film gebruikte en ook de terminologie over "sprookjes". Maar bij Adam Curtis slaat het ergens op. Zembla roept gewoon "WILDERS HUA HUA KARADZIC BLA BLA EWIGE JUDE".
Ze hadden ook wel aardige dingen trouwens. Zoals de islamoloog die nog maar eens uitlegde wat voor bagger Fitna wel niet is. En ik wist ook niet dat Wilders zulke goeie maatjes was met die extreem-rechtse politicus uit Israel. Verder hadden ze zeer weinig nieuws.
Oke, en omdat hunnie het ook doen moeten wij ons maar intolerant opstellen tegenover moslims? Jij was toch degene die ervoor pleit om intolerantie te bestrijden met intolerantie? Gezellige wereld krijg je dan.quote:Op zondag 25 april 2010 23:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij blijft ook maar doorgaan he...
We kunnen exact hetzelfde zeggen, alleen vervangen we dan de PVV door islam. Dat komt dus zo over:
Nogmaals, men constateert dat de islam een ideologie is met extreem-rechtse trekjes (want het gaat uit van ongelijke rechten van moslims en niet-moslims, oftewel discriminatie genoemd). Een voor de hand liggende conclusie is dat de aanhangers dus ook rechts-extremistische trekjes bezitten.
Prima dat jij je daar met hand en tand tegen verzet. Maar dat maakt de ideolgoe islam niet minder extreem-rechts.
Ja, The Trap heb ik ook gezien, erg mooi. Heb je de Century of the Self uit de jaren '90 wel eens gezien? Ook erg goed. Ik hoop dat die man nog eens van zulke reeksen gaat maken.quote:Op zondag 25 april 2010 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar natuurlijk, Adam Curtis plaatst zijn analyse met The Trap, What happened to our Dream of Freedom, die je aanluitend op The Power of Nightmares moet zien, in een veel bredere politiek-filosofische visie. Bij hem draait het om de definities van vrijheid zoals die wordt gegeven door Isaiah Berlin. Negatieve vrijheid of positieve vrijheid. Hij concludeert dat het Westen weliswaar als het ware opnieuw bezield zou moeten worden door een nieuw elan van positieve vrijheid, omdat het negatieve vrijheidsideaal wel zo'n beetje bereikt is, maar dat als politici met dat nieuwe elan aan de gang gaan dit gewoonlijk vervalt in tirannie. De neoconservatieven zijn hiervan het voorbeeld.
Wilders sluit hierbij naadloos aan.
Zembla heeft gewoonweg niet de tijd en de mogelijkheid om dit binnen het bestek van 50 minuten duidelijk te maken en komt zo ietsje pamflettitisch over...
Overigens maakt dit lapje tekst de PVV niet minder extreem-rechts. Overigens gaat het jodendom ook uit van ongelijke rechten van joden en niet-joden. Verbieden die hap?quote:Op zondag 25 april 2010 23:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We kunnen exact hetzelfde zeggen, alleen vervangen we dan de PVV door islam. Dat komt dus zo over:
Nogmaals, men constateert dat de islam een ideologie is met extreem-rechtse trekjes (want het gaat uit van ongelijke rechten van moslims en niet-moslims, oftewel discriminatie genoemd). Een voor de hand liggende conclusie is dat de aanhangers dus ook rechts-extremistische trekjes bezitten.
Prima dat jij je daar met hand en tand tegen verzet. Maar dat maakt de ideolgoe islam niet minder extreem-rechts.
Lang niet iedere moslim wil ongelijke rechten voor moslims en niet-moslims.quote:Op zondag 25 april 2010 23:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Curtis maakt goede docu's inderdaad. Heb Power of Nightmares enige tijd geleden bekeken en ben nu bezig met The Trap. Zeer interessant spul.quote:Op zondag 25 april 2010 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar natuurlijk, Adam Curtis plaatst zijn analyse met The Trap, What happened to our Dream of Freedom, die je aanluitend op The Power of Nightmares moet zien, in een veel bredere politiek-filosofische visie. Bij hem draait het om de definities van vrijheid zoals die wordt gegeven door Isaiah Berlin. Negatieve vrijheid of positieve vrijheid. Hij concludeert dat het Westen weliswaar als het ware opnieuw bezield zou moeten worden door een nieuw elan van positieve vrijheid, omdat het negatieve vrijheidsideaal wel zo'n beetje bereikt is, maar dat als politici met dat nieuwe elan aan de gang gaan dit gewoonlijk vervalt in tirannie. De neoconservatieven zijn hiervan het voorbeeld.
Wilders sluit hierbij naadloos aan, maar ook Milosevic, Karadzic.
Zembla heeft gewoonweg niet de tijd en de mogelijkheid om dit binnen het bestek van 50 minuten duidelijk te maken en komt zo ietsje pamflettitisch over...
Ja, ook gezien idd.quote:Op zondag 25 april 2010 23:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ja, The Trap heb ik ook gezien, erg mooi. Heb je de Century of the Self uit de jaren '90 wel eens gezien? Ook erg goed. Ik hoop dat die man nog eens van zulke reeksen gaat maken.
De Islam wel.quote:Op zondag 25 april 2010 23:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lang niet iedere moslim wil ongelijke rechten voor moslims en niet-moslims.
Hahahahaquote:Op zondag 25 april 2010 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens maakt dit lapje tekst de PVV niet minder extreem-rechts. Overigens gaat het jodendom ook uit van ongelijke rechten van joden en niet-joden. Verbieden die hap?
In theorie, dat klopt. Voorlopig zie ik echter geen Nederlandse moslimpartij die extreem-rechtse waarden omarmt. Dat in tegenstelling tot Wilders en zijn PVV. Die stellen zich actief op. En nogmaals, dat geldt niet voor moslims.quote:Op zondag 25 april 2010 23:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Je ontwijkt mijn punt. Ik heb je mooi beet
Jij zegt dat de PVV extreem-rechtse trekjes heeft. Aan de hand daarvan concludeer je dat de aanhangers ervan ook extreem-rechtse trekjes hebben.
Ik kan deze opmerkingen tegen je gebruiken. Want de islam heeft ook extreem-rechtse trekjes. Volgens jouw redenatie zouden de aahangers ervan, moslims dus, ook extreem-rechtse trekjes hebben.
En lang niet elke PVV'er wil ongelijke rechten voor religieuze groepen.quote:Op zondag 25 april 2010 23:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lang niet iedere moslim wil ongelijke rechten voor moslims en niet-moslims.
Een religie. In Arabische landen is er een Islamitische rechtspraak, ook wel Sharia genoemd, ook worden die landen geleid op Islamitische ideologieën, ook wel een politieke ideologie genoemd.quote:
Waarom dan PVV stemmen?quote:Op zondag 25 april 2010 23:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En lang niet elke PVV'er wil ongelijke rechten voor religieuze groepen.
Je doet dus wel pikante uitspraken op dit forum.quote:
Omdat andere punten die mensen misschien wel aanspreken?quote:
Nee, dat klopt. dat willen ze alleen voor moslims. Niet voor Joden, Christenen, Hindoes, Boeddhisten, Jehovah's, Shintoïsten, Brahmanen en wat dies meer zij. Alleen voor Moslims.quote:Op zondag 25 april 2010 23:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
dan zouden ze maar eens op een ander persoon moeten stemmen dan, want dat wil Wilders wel degelijk. waarom stemmen ze dan Wilders, vanwege z'n doordachte AOW-standpunt?quote:Op zondag 25 april 2010 23:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Geen idee. Nooit de koran gelezen. Overigens mag jij moslims gerust extreem-rechts vinden. Nogmaals, dat maakt de PVV niet minder extreem-rechts.quote:Op zondag 25 april 2010 23:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je doet dus wel pikante uitspraken op dit forum.
Jij vindt moslims dus extreem-rechtse trekjes hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |