abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 april 2010 @ 23:17:37 #26
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_80713878
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat stuk heb ik gemist. Gokje: het feit dat Marokkanen dikwijls behoren tot de sociaal-economische onderlaag?
Hoe komt dat?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_80713902
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:16 schreef maartena het volgende:
Vooral in Amsterdam zijn veel problemen met Antillianen en Surinamers, en die hebben HELEMAAL NIETS te maken met de Islam.
Die straatschoffies hebben in mijn ogen ook weinig van doen met de islam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80713994
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Daar zul je een socioloog op los moeten laten.
pi_80714013
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Opwinden is niet het juiste woord. Nogmaals, ik constateer dat de PVV een partij is met extreem-rechtse trekjes. Een voor de hand liggende conclusie is dat de aanhangers dus ook rechts-extremistische trekjes bezitten.

Prima dat jij je daar met hand en tand tegen verzet. Maar dat maakt de partij niet minder extreem-rechts.
Jij blijft ook maar doorgaan he...

We kunnen exact hetzelfde zeggen, alleen vervangen we dan de PVV door islam. Dat komt dus zo over:

Nogmaals, men constateert dat de islam een ideologie is met extreem-rechtse trekjes (want het gaat uit van ongelijke rechten van moslims en niet-moslims, oftewel discriminatie genoemd). Een voor de hand liggende conclusie is dat de aanhangers dus ook rechts-extremistische trekjes bezitten.

Prima dat jij je daar met hand en tand tegen verzet. Maar dat maakt de ideolgoe islam niet minder extreem-rechts.
pi_80714022
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:46 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Zembla vanavond de prachtige documentaire "The Power of Nightmares" probeerde na te doen en keihard faalt. Ik zag namelijk fragmentjes terug die Adam Curtis ook in z'n film gebruikte en ook de terminologie over "sprookjes". Maar bij Adam Curtis slaat het ergens op. Zembla roept gewoon "WILDERS HUA HUA KARADZIC BLA BLA EWIGE JUDE".

Ze hadden ook wel aardige dingen trouwens. Zoals de islamoloog die nog maar eens uitlegde wat voor bagger Fitna wel niet is. En ik wist ook niet dat Wilders zulke goeie maatjes was met die extreem-rechtse politicus uit Israel. Verder hadden ze zeer weinig nieuws.
Onvergelijkbaar natuurlijk, Adam Curtis plaatst zijn analyse met The Trap, What happened to our Dream of Freedom, die je aanluitend op The Power of Nightmares moet zien, in een veel bredere politiek-filosofische visie. Bij hem draait het om de definities van vrijheid zoals die wordt gegeven door Isaiah Berlin. Negatieve vrijheid of positieve vrijheid. Hij concludeert dat het Westen weliswaar als het ware opnieuw bezield zou moeten worden door een nieuw elan van positieve vrijheid, omdat het negatieve vrijheidsideaal wel zo'n beetje bereikt is, maar dat als politici met dat nieuwe elan aan de gang gaan dit gewoonlijk vervalt in tirannie. De neoconservatieven zijn hiervan het voorbeeld.
Wilders sluit hierbij naadloos aan, maar ook Milosevic, Karadzic.
Zembla heeft gewoonweg niet de tijd en de mogelijkheid om dit binnen het bestek van 50 minuten duidelijk te maken en komt zo ietsje pamflettitisch over...
I´m back.
pi_80714046
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Weet jij de reden?
Nee.
pi_80714094
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

We kunnen exact hetzelfde zeggen, alleen vervangen we dan de PVV door islam. Dat komt dus zo over:

Nogmaals, men constateert dat de islam een ideologie is met extreem-rechtse trekjes (want het gaat uit van ongelijke rechten van moslims en niet-moslims, oftewel discriminatie genoemd). Een voor de hand liggende conclusie is dat de aanhangers dus ook rechts-extremistische trekjes bezitten.

Prima dat jij je daar met hand en tand tegen verzet. Maar dat maakt de ideolgoe islam niet minder extreem-rechts.
Oke, en omdat hunnie het ook doen moeten wij ons maar intolerant opstellen tegenover moslims? Jij was toch degene die ervoor pleit om intolerantie te bestrijden met intolerantie? Gezellige wereld krijg je dan.
pi_80714119
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar natuurlijk, Adam Curtis plaatst zijn analyse met The Trap, What happened to our Dream of Freedom, die je aanluitend op The Power of Nightmares moet zien, in een veel bredere politiek-filosofische visie. Bij hem draait het om de definities van vrijheid zoals die wordt gegeven door Isaiah Berlin. Negatieve vrijheid of positieve vrijheid. Hij concludeert dat het Westen weliswaar als het ware opnieuw bezield zou moeten worden door een nieuw elan van positieve vrijheid, omdat het negatieve vrijheidsideaal wel zo'n beetje bereikt is, maar dat als politici met dat nieuwe elan aan de gang gaan dit gewoonlijk vervalt in tirannie. De neoconservatieven zijn hiervan het voorbeeld.
Wilders sluit hierbij naadloos aan.
Zembla heeft gewoonweg niet de tijd en de mogelijkheid om dit binnen het bestek van 50 minuten duidelijk te maken en komt zo ietsje pamflettitisch over...
Ja, The Trap heb ik ook gezien, erg mooi. Heb je de Century of the Self uit de jaren '90 wel eens gezien? Ook erg goed. Ik hoop dat die man nog eens van zulke reeksen gaat maken.
pi_80714133
quote:

[..]

Overigens maakt dit lapje tekst de PVV niet minder extreem-rechts. Overigens gaat het jodendom ook uit van ongelijke rechten van joden en niet-joden. Verbieden die hap?
pi_80714174
quote:

[..]

Lang niet iedere moslim wil ongelijke rechten voor moslims en niet-moslims.
pi_80714176
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wilders sluit hierbij naadloos aan, maar ook Milosevic, Karadzic.
Curtis maakt goede docu's inderdaad. Heb Power of Nightmares enige tijd geleden bekeken en ben nu bezig met The Trap. Zeer interessant spul.
pi_80714179
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, The Trap heb ik ook gezien, erg mooi. Heb je de Century of the Self uit de jaren '90 wel eens gezien? Ook erg goed. Ik hoop dat die man nog eens van zulke reeksen gaat maken.
Ja, ook gezien idd.
I´m back.
  zondag 25 april 2010 @ 23:28:19 #38
201761 phpmystyle
pi_80714205
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:27 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De Islam wel.
pi_80714215
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens maakt dit lapje tekst de PVV niet minder extreem-rechts. Overigens gaat het jodendom ook uit van ongelijke rechten van joden en niet-joden. Verbieden die hap?
Hahahaha Je ontwijkt mijn punt. Ik heb je mooi beet

Jij zegt dat de PVV extreem-rechtse trekjes heeft. Aan de hand daarvan concludeer je dat de aanhangers ervan ook extreem-rechtse trekjes hebben.

Ik kan deze opmerkingen tegen je gebruiken. Want de islam heeft ook extreem-rechtse trekjes. Volgens jouw redenatie zouden de aahangers ervan, moslims dus, ook extreem-rechtse trekjes hebben.
pi_80714259
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ook gezien idd.
je hebt pm
pi_80714270
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De Islam wel.
wie is dat? kan ik hem bellen?
pi_80714335
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hahahaha Je ontwijkt mijn punt. Ik heb je mooi beet

Jij zegt dat de PVV extreem-rechtse trekjes heeft. Aan de hand daarvan concludeer je dat de aanhangers ervan ook extreem-rechtse trekjes hebben.

Ik kan deze opmerkingen tegen je gebruiken. Want de islam heeft ook extreem-rechtse trekjes. Volgens jouw redenatie zouden de aahangers ervan, moslims dus, ook extreem-rechtse trekjes hebben.
In theorie, dat klopt. Voorlopig zie ik echter geen Nederlandse moslimpartij die extreem-rechtse waarden omarmt. Dat in tegenstelling tot Wilders en zijn PVV. Die stellen zich actief op. En nogmaals, dat geldt niet voor moslims.

Van mij mag iemand extreem-rechtse gedachten koesteren. Het wordt pas een probleem als hij of zij die tot uitvoer wilt brengen.
pi_80714345
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:27 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

En lang niet elke PVV'er wil ongelijke rechten voor religieuze groepen.
  zondag 25 april 2010 @ 23:33:17 #44
201761 phpmystyle
pi_80714368
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

wie is dat? kan ik hem bellen?
Een religie. In Arabische landen is er een Islamitische rechtspraak, ook wel Sharia genoemd, ook worden die landen geleid op Islamitische ideologieën, ook wel een politieke ideologie genoemd.
pi_80714391
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom dan PVV stemmen?
pi_80714399
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In theorie, dat klopt.
Je doet dus wel pikante uitspraken op dit forum.

Jij vindt moslims dus extreem-rechtse trekjes hebben?
pi_80714433
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom dan PVV stemmen?
Omdat andere punten die mensen misschien wel aanspreken?

Evengoed kan ik de vraag aan moslims stellen: waarom de islam omarmen, terwijl je weet dat de islam verschillende rechten en plichten aan moslims en niet-moslims voorschrijft, oftewel fascisme genoemd.
  zondag 25 april 2010 @ 23:36:03 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80714448
quote:

[..]

Nee, dat klopt. dat willen ze alleen voor moslims. Niet voor Joden, Christenen, Hindoes, Boeddhisten, Jehovah's, Shintoïsten, Brahmanen en wat dies meer zij. Alleen voor Moslims.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_80714463
quote:

[..]

dan zouden ze maar eens op een ander persoon moeten stemmen dan, want dat wil Wilders wel degelijk. waarom stemmen ze dan Wilders, vanwege z'n doordachte AOW-standpunt?
pi_80714495
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je doet dus wel pikante uitspraken op dit forum.

Jij vindt moslims dus extreem-rechtse trekjes hebben?
Geen idee. Nooit de koran gelezen. Overigens mag jij moslims gerust extreem-rechts vinden. Nogmaals, dat maakt de PVV niet minder extreem-rechts.

Bovendien heb ik Nederlandse moslims nog niet zien pleiten voor het innemen van rechten van andersdenkenden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')