Dus omdat een persoon niet respectvol bezig is, moet je je tot zijn niveau verlagen en dus de persoon respectloos behandelen?quote:Op zondag 25 april 2010 23:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, hijzelf is lekker respectvol bezig.
Volgens mij heb ik slechts in drie posts geciteerd uit de Bijbel? Ter onderbouwing, niet om 'per se' voor mij te spreken [op één post na].quote:Op zondag 25 april 2010 23:18 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ik heb alle topics meegelezen, dat had jij kunnen weten als je er zelf vanaf het begin bij was geweest.
Voor jou is mijn vraag waarschijnlijk een open deur, ik vraag me alleen af of zulk veelvuldig gebruik van bijbelteksten echt nodig is. Het komt op mij over, en op veel anderen hier, alsof zonder dergelijke teksten een mening niet geuit kan worden.
Dat vind ik triest.
En het tegenovergestelde gebeurd ook. Maar goed, ik ben zelf niet religieus, maar gelovig.quote:Op zondag 25 april 2010 23:20 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Precies. Ik ben spiritueel, niet religieus. Ik heb van nabij gezien wat het met een mens kan doen. Vandaar mijn tekst "religie maakt meer kapot dan je lief is".
Ik ben wel benieuwd maar een antwoord op deze vraag.quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:07 schreef Telecaster het volgende:
Ah, 'context'.
Een ander woord voor "we houden ons aan de dingetjes die goed uitkomen en de zaken waar we net even wat minder zin in hebben zijn, eh, metaforisch! Of moet je in een ander licht zien!
...
Maar de rest is wel letterlijk waar, hoor!"
Waarom is strofe A uit de bijbel minder waar of waard dan strofe B?
Wat verwacht je, Jezus is zonder zonden, volmaakt en toch is hij uitgescholden, geslagen en uiteindelijk gekruisigd.quote:Op zondag 25 april 2010 22:08 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Wat zijn we toch respectvol!
citeer" Ik heb van nabij gezien wat het met een mens kan doen "quote:Op zondag 25 april 2010 23:20 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Precies. Ik ben spiritueel, niet religieus. Ik heb van nabij gezien wat het met een mens kan doen. Vandaar mijn tekst "religie maakt meer kapot dan je lief is".
Waarom zie je niet in dat wanneer een ander 0,0 geloof hecht aan de Bijbel en dus ook niet gelooft wat er in staat, citaten uit die Bijbel weinig overtuigend zullen zijn voor die persoon? Als ik tegen jou zeg dat Jungle Book mijn levensvisie weergeeft en dat het heus echt gebeurd is, en jij zegt van niet, en ik blijf roepen dat dat heus wel zo is omdat dat in Jungle Book staat, ga je het dan vanzelf geloven?quote:Op zondag 25 april 2010 21:44 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Maar er zijn wel mensen die geloven gebaseerd op de Bijbel, om bepaalde zaken dus duidelijk te krijgen [betreft een standpunt] is een citaat uit de Bijbel nodig.
Ik hoop nog steeds antwoord te krijgen op de vraag wat jouw mening meer waard maakt dan die van een anderquote:Op maandag 26 april 2010 06:50 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
citeer" Ik heb van nabij gezien wat het met een mens kan doen "
Wat heb je dan gezien?
B.v. met de priesters die verschrikkelijke dingen met kinderen hebben gedaan, op mijn relatie met de levende God heeft dat geen enkele invloed. Je kunt God nooit de schuld geven van verkeerde dingen, die in zijn naam worden gezegd en gedaan.
Als ik naar mezelf ga kijken, heb ik sinds mijn bekering ook verkeerde dingen gezegd en gedaan. Het kan ook anders, zoals een vrouw die me opbelde en heel erg bedankte. Jezus is degene die moet worden bedankt, hij is het die haar leven weer op orde heeft gemaakt. Dan is het mooi, als iemand je naastenliefde kan waarderen en een luisterd oor kan zijn.
Omdat ik van de waarheid getuig, b.v. of God de wereld heeft gemaakt staat niet ter discussie, dat God de hemel en aarde heeft gemaakt is een feit.quote:Op maandag 26 april 2010 08:34 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds antwoord te krijgen op de vraag wat jouw mening meer waard maakt dan die van een ander
En je ziet niet in dat mensen die dat niet geloven, niet echt gecharmeerd zijn van zo'n houding en je er dus niks mee bereikt?quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat ik van de waarheid getuig, b.v. of God de wereld heeft gemaakt staat niet ter discussie, dat God de hemel en aarde heeft gemaakt is een feit.
En die dinosauriërs, wanneer liepen die precies rond op de door God geschapen aarde?quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
Omdat ik van de waarheid getuig, b.v. of God de wereld heeft gemaakt staat niet ter discussie, dat God de hemel en aarde heeft gemaakt is een feit.
matthijs misschien?quote:Op zondag 25 april 2010 23:57 schreef Arcee het volgende:
Ik ben wel benieuwd maar een antwoord op deze vraag.
Nee hoor, dat is een mening.quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
Nee. Dat is het niet.quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
Dat antwoord ga je niet krijgen ook vrees ik, want het is al zovaak gevraagd.quote:Op zondag 25 april 2010 23:57 schreef Arcee het volgende:
Ik ben wel benieuwd maar een antwoord op deze vraag.
Maar je snapt toch hoop ik wel dat voor een buitenstaander, met een heel scala aan verschillende religies en binnen die religies een heel scala aan denominaties, deze uitspraak van je simpelweg een holle uitspraak is? Ik mag toch hopen dat je religieuze overtuiging je relativeringsvermogen niet volledig weggenomen heeft.quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee, dat is voor jou een feit.quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee, dan kan Hij er ineens niks aan doen, hè? Hij is almachtig maar niet als onschuldige kinderen worden betast door mensen die uit Zijn naam het woord verkondigen. Dan weet Hij opeens van niks en is Hij toch niet zo machtig om het te stoppen..quote:Op maandag 26 april 2010 06:50 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
[
B.v. met de priesters die verschrikkelijke dingen met kinderen hebben gedaan, op mijn relatie met de levende God heeft dat geen enkele invloed. Je kunt God nooit de schuld geven van verkeerde dingen, die in zijn naam worden gezegd en gedaan.
Als het een feit was dan heette het niet een geloof en dan hing iedereen dat feit wel aan.quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik vind dit een vreselijk arrogante en vooral onchristelijke post.quote:Op maandag 26 april 2010 06:47 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat verwacht je, Jezus is zonder zonden, volmaakt en toch is hij uitgescholden, geslagen en uiteindelijk gekruisigd.
quote:Op maandag 26 april 2010 09:04 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als het voor hem geen feit zou zijn, zou het betekenen dat zijn geloof waardeloos is. Jezus Christus accepteren doe je niet me je mond, maar met geloof en met je hart. Je bent er namelijk van overtuigd dat Hij het lam is. Hierdoor aanschouwt een christen het dus als een feit.quote:Op maandag 26 april 2010 13:15 schreef Duimelot het volgende:
[..]
als het een feit was dan was iedereen christen en gedroeg zich net zo fanatiek als jij.
het feit is juist dat het geen feit is maar iets wat jij en enkele anderen willen geloven....
en als ze zich hier fijn bij voelen en het helpt prima, maar blijf wel realistisch
Mijns inziens is hij degene die anderen als moordenaar bestempelt.quote:
Waarom kun jij je er dan wel van bewust zijn dat er andere meningen kunnen bestaan, en hij niet? Want jij gelooft net zo hard als hij dat God hemel en aarde heeft gemaakt.quote:Op maandag 26 april 2010 13:34 schreef Dolichologofobie het volgende:
Voor mij is het ook een feit dat Jezus Christus is gestorven voor mijn [onze] zonden. Uiteraard ben ik ervan bewust dat anderen dit niet zo zien.
Ik ben ervan doordrongen dat hij gelooft dat wat hij gelooft een feit is, maar inleven in zijn 'wereld' gaat mijn macht teboven. Blimey.quote:Maar ik wil even duidelijk maken dat je je ook moet kunnen inleven in zijn 'wereld', en dan betekent hetgeen hij gelooft een feit is.
Is a two way street ...quote:
Negeren we dan even 262.000.000 miljoen mensen die door overheden zijn vermoord, alleen al in de 20ste eeuw? Hetgeen zich niet baseert op 'religies'.quote:Op maandag 26 april 2010 13:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mijns inziens is hij degene die anderen als moordenaar bestempelt.
En zullen we het even over de conflicten tussen protestanten en katholieken in Noord-Ierland hebben?
Of op andere plekken in de wereld waar geloof de ooorzaak is van vele oorlogen?
De meest verdraagzame mensen zijn degenen die niet geloven.
Maar naast dat ze zijn mening respecteren, vallen ze hem [en generaliserend alle christenen] ook aan. Dat zint mij eerlijk gezegd niet zo, aangezien ik juist probeer zo verdraagzaam mogelijk te zijn en niemand wil aanvallen op de persoon.quote:Op maandag 26 april 2010 13:48 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Waarom kun jij je er dan wel van bewust zijn dat er andere meningen kunnen bestaan, en hij niet? Want jij gelooft net zo hard als hij dat God hemel en aarde heeft gemaakt.
Dáár begint het namelijk mee: die keiharde, onwrikbare rechtlijnigheid komt bij matthijs vandaan, en dat wekt dus wrevel op. Hij betuigt totaal geen verdraagzaamheid of redelijkheid, terwijl ik van alle niet-gelovigen hier lees dat het prima is wat hij allemaal gelooft, hoewel zij dus iets heel anders geloven.
Het begint bij jezelf...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |