onze zielen leven voort, dmv reincarnatie komen we meermalen terug op aarde om te leren en ervaren en zo onze ziel te verrijken en completeren.quote:Op zondag 25 april 2010 14:18 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat denk je dan van die kinderen in Afrika die honger lijden of kinderen in India die misschien 16uur per dag werken voor bijna niks of de vele kinderen op deze wereld die zijn uitgestoten op straat leven en geen vader en moeder hebben. Zouden die niet verlangen dat iemand om hun geeft en God geeft om de zwakkeren en wil hun vader zijn voor de vaderlozen.
en waar is dan de vrije wil van die zielige kindjes waar matthijs het over heeft??quote:
Hoe hebben ze ooit kunnen kiezen dan? Als je een Indiaas kind zou kunnen laten kiezen om in India op te groeien of in een Westers land, geloof ik niet dat dat kind daar lang over na hoeft te denken.quote:Op zondag 25 april 2010 14:25 schreef Duimelot het volgende:
[..]
onze zielen leven voort, dmv reincarnatie komen we meermalen terug op aarde om te leren en ervaren en zo onze ziel te verrijken en completeren.
deze kindjes hebben als ziel zelf gekozen om dit leven te leven om hierdoor te ervaren, leren en er uiteindelijk met meer kracht uit te komen. Hun ziel wordt door deze zware test enorm verrijkt, een ware levens les over hoe onbelangrijk materialisme is zou al een goeie zijn maar er is zoveel meer te leren en ervaren... Een volgend leven kiezen ze er misschien voor om in een rijk westersgezin op te groeien en weer geheel andere levenservaringen op te doen.
Deze kindjes weten op dit moment niet beter hoe triest het voor ons ook moge lijken, dat is hun leven, wij kijken er misschien tegenop alsof het zielig is, maar wie zegt dat ze zichzelf zielig vinden? Ze halen hun geluk uit hele andere pure kleine dingetjes in het leven.
Waarom anders zou jouw god er niet gewoon voor zorgen dat niemand zo zou hoeven lijden?
Is het niet de wil van de mens zelf om goedkope arbeidskrachten te hebben? Is dat niet indirect onze eigen vrije wil dat we alles voor een appel en een ei willen hebben en de ogen sluiten voor het leed er achter?quote:Op zondag 25 april 2010 14:29 schreef Duimelot het volgende:
en waar is dan de vrije wil van die zielige kindjes waar matthijs het over heeft??
hebben die een keus gehad volgens zijn theorie?
Ik las laatst in een boek dat Jezus bestaat. Dus bestaat hij.quote:Op zondag 25 april 2010 14:34 schreef Christiaan het volgende:
Ik las laatst in een boek dat Jezus niet bestaat. Dus hij bestaat niet.
Dat vraag ik me af bij alle mensen die ergens in geloven.quote:Op zondag 25 april 2010 14:32 schreef Dolichologofobie het volgende:
Doch ben ik benieuwd waar jij - hetgeen je gelooft - op baseert?
ik 'verkondigde' mijn geloof op een zelfde manier als matthijs, ikzelf geloof dit wel ja maar ik wil het niet meteen als feiten presenteren en vind dat iedereen gelukkig mag zijn in wat hij/ zij zelf gelooft.quote:Op zondag 25 april 2010 14:32 schreef Dolichologofobie het volgende:
Duimelot, hetgeen jij typt zijnde 'feiten' [hetgeen matthijs de hele tijd wordt verweten] is natuurlijk slechts jouw mening. Doch ben ik benieuwd waar jij - hetgeen je gelooft - op baseert?
God heeft - volgens de Bijbel - inderdaad een vrije wil aan de mens gegeven, niet de entiteit die van te voren kiest in welk lichaam hij terecht wil komen. In ieder geval schrijft de Bijbel daar niets over.
Dat is inderdaad jullie argumentatie.quote:Op zondag 25 april 2010 14:35 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Ik las laatst in een boek dat Jezus bestaat. Dus bestaat hij.
ik heb het over de ziel (om er maar een naam aan te geven) deze ziel is naar mijn mening niet van een bepaalde cultuur/ land o.d.quote:Op zondag 25 april 2010 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe hebben ze ooit kunnen kiezen dan? Als je een Indiaas kind zou kunnen laten kiezen om in India op te groeien of in een Westers land, geloof ik niet dat dat kind daar lang over na hoeft te denken.
Neen, dat is jouw argumentatie jegens ons. Doch is er geen ons, want elk individu heeft een eigen reden en vaak is dat niet 'omdat het in een boek staat'.quote:Op zondag 25 april 2010 14:37 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jullie argumentatie.
quote:Op zondag 25 april 2010 14:37 schreef Christiaan het volgende:
[..]
op deze manier valt dus alle ellende op de wereld goed te pratenquote:Op zondag 25 april 2010 14:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is het niet de wil van de mens zelf om goedkope arbeidskrachten te hebben? Is dat niet indirect onze eigen vrije wil dat we alles voor een appel en een ei willen hebben en de ogen sluiten voor het leed er achter?
Jij haalt hier een heel boek aan om te refereren aan de dingen die jij vindt. Dat is precies wat ik zeg.quote:Op zondag 25 april 2010 14:39 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Neen, dat is jouw argumentatie jegens ons.
Ja en dus kan God in wezen goed zijn en dat er toch leed is en dat noemen ze nu het theodicee vraagstuk.quote:Op zondag 25 april 2010 14:40 schreef Duimelot het volgende:
[..]
op deze manier valt dus alle ellende op de wereld goed te praten
ben het helemaal met je eens. wanneer je een christen aanvalt op zijn geloof komt hij met de bijbel en als jij naar een ander boek refereert kan dat weer niet....quote:Op zondag 25 april 2010 14:40 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Jij haalt hier een heel boek aan om te refereren aan de dingen die jij vindt. Dat is precies wat ik zeg.
Het is toch de mens die al dat lijden veroorzaakt, je kunt toch ook wel nagaan dat als kinderen in India 16uur werken en slavenarbeid doen, wat je hier zo in de winkel kan kopen, dat er sprake is van onrecht in deze wereld. Dat is dus een leugen met dat hele reincarnatie gedoe, alsof je zelf om het lijden hebt gevraagd.quote:Op zondag 25 april 2010 14:29 schreef Duimelot het volgende:
[..]
onze zielen leven voort, dmv reincarnatie komen we meermalen terug op aarde om te leren en ervaren en zo onze ziel te verrijken en completeren.
deze kindjes hebben als ziel zelf gekozen om dit leven te leven om hierdoor te ervaren, leren en er uiteindelijk met meer kracht uit te komen. Hun ziel wordt door deze zware test enorm verrijkt, een ware levens les over hoe onbelangrijk materialisme is zou al een goeie zijn maar er is zoveel meer te leren en ervaren... Een volgend leven kiezen ze er misschien voor om in een rijk westersgezin op te groeien en weer geheel andere levenservaringen op te doen.
Deze kindjes weten op dit moment niet beter hoe triest het voor ons ook moge lijken, dat is hun leven, wij kijken er misschien tegenop alsof het zielig is, maar wie zegt dat ze zichzelf zielig vinden? Ze halen hun geluk uit hele andere pure kleine dingetjes in het leven.
Waarom anders zou jouw god er niet gewoon voor zorgen dat niemand zo zou hoeven lijden?
[..]
en waar is dan de vrije wil van die zielige kindjes waar matthijs het over heeft??
hebben die een keus gehad volgens zijn theorie?
dan kom je bij een ander punt, goed en kwaadquote:Op zondag 25 april 2010 14:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja en dus kan God in wezen goed zijn en dat er toch leed is en dat noemen ze nu het theodicee vraagstuk.
er is geen goed of kwaad, alleen standpunten. Hitler staat bekend als het kwade, soms als een antichrist maar er zijn toch heel wat mensen die hem nog steeds als de grote verlosser zien en toch een net leven leiden volgens bijbelse standaarden. Wie heeft dan gelijk?quote:Op zondag 25 april 2010 14:44 schreef Duimelot het volgende:
[..]
dan kom je bij een ander punt, goed en kwaad
ik ben er van overtuigd dat goed en kwaad niet zonder elkaar kunnen.
zonder goed is er geen kwaad en andersom
niemand is ook geheel goed of geheel kwaad
de een zal er voor kiezen om meer goed te doen dan kwaad en wederom... andersom
god en de duivel zijn één, hemel en hel is één....
Ik kan heel goed zonder het kwaad en God is licht en 100% goed en hij gaat straks met het kwaad en onrecht 100% een afscheiding maken in de hel.quote:Op zondag 25 april 2010 14:44 schreef Duimelot het volgende:
[..]
dan kom je bij een ander punt, goed en kwaad
ik ben er van overtuigd dat goed en kwaad niet zonder elkaar kunnen.
zonder goed is er geen kwaad en andersom
niemand is ook geheel goed of geheel kwaad
de een zal er voor kiezen om meer goed te doen dan kwaad en wederom... andersom
god en de duivel zijn één, hemel en hel is één....
Ja man, want mensen die je niet bevallen naar een plek werpen waar alleen verdoemenis bestaat is een goed iets.quote:Op zondag 25 april 2010 14:47 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik kan heel goed zonder het kwaad en God is licht en 100% goed en hij gaat straks met het kwaad en onrecht 100% een afscheiding maken in de hel.
Dat gaat over onbekeerde mensen, mensen die hun hele leven de liefde en genade van God hebben afgewezen en dus voor het onrecht kiezen.quote:Op zondag 25 april 2010 14:49 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Ja man, want mensen die je niet bevallen naar een plek werpen waar alleen verdoemenis bestaat is een goed iets.
omdat jij je niet kan of wil voorstellen dat een ziel op een bepaald punt komt om er zelf voor te kiezen te lijden, wetende dat hij er na dit lijden sterker uit zal komen moet je dit niet meteen als leugen afschrijven, dit is puur jouw bekrompen manier van denken.quote:Op zondag 25 april 2010 14:43 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Het is toch de mens die al dat lijden veroorzaakt, je kunt toch ook wel nagaan dat als kinderen in India 16uur werken en slavenarbeid doen, wat je hier zo in de winkel kan kopen, dat er sprake is van onrecht in deze wereld. Dat is dus een leugen met dat hele reincarnatie gedoe, alsof je zelf om het lijden hebt gevraagd.
citeer "Deze kindjes weten op dit moment niet beter hoe triest het voor ons ook moge lijken, dat is hun leven, wij kijken er misschien tegenop alsof het zielig is, maar wie zegt dat ze zichzelf zielig vinden"
jacobus5v5 Gij hebt op aarde weelderig geleefd en u te goed gedaan, gij hebt uw hart vetgemest in de slachttijd. 6 Gij hebt de rechtvaardige veroordeeld, ja vermoord; er is geen verweer tegen u.
zoals ik al zeg, het een kan niet zonder het ander, er is geen gelijk.quote:Op zondag 25 april 2010 14:46 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
er is geen goed of kwaad, alleen standpunten. Hitler staat bekend als het kwade, soms als een antichrist maar er zijn toch heel wat mensen die hem nog steeds als de grote verlosser zien en toch een net leven leiden volgens bijbelse standaarden. Wie heeft dan gelijk?
mensen die geen contact hebben met de Westerse beschaving hebben nooit die keuze gehad.quote:Op zondag 25 april 2010 14:51 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dat gaat over onbekeerde mensen, mensen die hun hele leven de liefde en genade van God hebben afgewezen en dus voor het onrecht kiezen.
jij kan goed zonder het kwaad, dus jij durft hier te beweren dat jij geheel 100% goed doet?quote:Op zondag 25 april 2010 14:47 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik kan heel goed zonder het kwaad en God is licht en 100% goed en hij gaat straks met het kwaad en onrecht 100% een afscheiding maken in de hel.
De Bijbel zegt dan ook dat Jezus Christus pas zal wederkeren als iedereen van Zijn naam gehoord heeft én dus de keuze heeft gehad voor Hem te kiezen.quote:Op zondag 25 april 2010 14:54 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
mensen die geen contact hebben met de Westerse beschaving hebben nooit die keuze gehad.
En doe gelijk even of Jezus mens was zoals elk ander en ga even voorbij aan de hele triniteitsleer.quote:Op zondag 25 april 2010 14:52 schreef Duimelot het volgende:
[..]
omdat jij je niet kan of wil voorstellen dat een ziel op een bepaald punt komt om er zelf voor te kiezen te lijden, wetende dat hij er na dit lijden sterker uit zal komen moet je dit niet meteen als leugen afschrijven, dit is puur jouw bekrompen manier van denken.
ik geloof dat als een ziel zijn keus heeft gemaakt om als mens weer een leven aan te gaan dat deze zich er in menselijke vorm geen herinneringen uit eerdere levens met zich mee neemt, niet bewust, deze ziel heeft wel al eerder geleerd en ervaren en zal onbewust dit wel toepassen in het nieuwe leven (stukje karakter)
Deze zielige kindjes weten dus op dit moment dat ze hier leven niet beter dan dat dit hun leven is!
en is het niet jezus himself die helemaal bewust en helemaal zelf heeft gekozen om te lijden als mens?
volgens jouw theroie dan...
niet in de vertalingen die ik vroeger moest lezen. Nog zoiets.quote:Op zondag 25 april 2010 14:55 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
De Bijbel zegt dan ook dat Jezus Christus pas zal wederkeren als iedereen van Zijn naam gehoord heeft én dus de keuze heeft gehad voor Hem te kiezen.
de Bijbel staat ook dat Adam en Eva 3 kinderen kregen Kaïn en Abel, daarna Seth.quote:Op zondag 25 april 2010 14:55 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
De Bijbel zegt dan ook dat Jezus Christus pas zal wederkeren als iedereen van Zijn naam gehoord heeft én dus de keuze heeft gehad voor Hem te kiezen.
Stel dat dat nou tegenvalt, kun je er dan ook nog uitstappen?quote:Op zondag 25 april 2010 14:32 schreef Dolichologofobie het volgende:
aangezien het gaat om het leven ná de dood van het menselijk omhulsel.
Ik zeg dat God 100% goed is en volmaakt, helaas bega ik nog verkeerde dingen en ook daarvoor is Jezus gestorven, met andere woorden God ziet het niet door de vingers. Hij gaat straks volledig met het kwade afrekenen of doordat iemand in Jezus is geoordeeld of straks voor eeuwig veroordeeld.quote:Op zondag 25 april 2010 14:55 schreef Duimelot het volgende:
[..]
jij kan goed zonder het kwaad, dus jij durft hier te beweren dat jij geheel 100% goed doet?
jij bestaat uit goed en kwaad en als jij hier nu durft te beweren dat ik lieg dan zit er meer kwaad in je dan je jezelf bewust bent
quote:Op zondag 25 april 2010 14:53 schreef Dolichologofobie het volgende:
Duimelot: je hebt nog steeds niet verteld, hoe jij aan jouw visie komt? Baseert zich dat op iets, heb je het uit je duim gezogen?
Ergens vind ik dit nog erger dan bijbelfanaten!quote:Op zondag 25 april 2010 15:02 schreef Duimelot het volgende:
[..]
Ik ben in mijn pubertijd op zoek gegaan naar 'de zin van het leven'
hierbij ben ik bij verschillende christelijke gemeenten geweest, heb bijbelstudies en zondagschool gevolgd.
met heel veel mensen gepraat over het geloof en hun geloof.
Ik kwam er al pratend achter dat ik gewoonweg niet geloofde wat de rest mij wilde laten geloven.
elke keer weer botste het, hun antwoorden gaven mij meer nieuwe vragen ipv dat het antwoord gaf.
In deze gesprekken en discussies werd mij ook gevraagd, hoe denk jij dan dat het zit!? Ik heb jaren lang gezegd: ik DENK dat het wel eens zo of zo zou kunnen zijn tot ik op een bepaald moment voelde: nee ik DENK dit niet ik VOEL dit zo ik GELOOF dit.
zoiets in het kort.
om er even arrogant bij te vermelden, over enkele decenia zullen steeds meer mensen dit voelen en denken omdat steeds meer mensen al zoveel hebben geleerd en ervaren en op een punt zijn om dit ook meer bewust in het menselijk leven mee te nemen. Er breekt een nieuwe tijd aan, naast het puur gevoelsmatig leren gaan we verder op nieuwe niveaus. Steeds meer mensen met een 6e zintuig melden zich, ooit zal dit geheel normaal zijn en zijn onze zielen weer een stapje verder richting de zaligheid.... (hemel?)
dus dankzij jouw theorie waarin jij bekeerd bent en 100% voor god gaat worden jouw zonden door de vingers gezien daar heeft jezus dan weer voor gezorgd...quote:Op zondag 25 april 2010 15:00 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik zeg dat God 100% goed is en volmaakt, helaas bega ik nog verkeerde dingen en ook daarvoor is Jezus gestorven, met andere woorden God ziet het niet door de vingers. Hij gaat straks volledig met het kwade afrekenen of doordat iemand in Jezus is geoordeeld of straks voor eeuwig veroordeeld.
Geloven in Christus en hopen op de genade Gods?quote:Op zondag 25 april 2010 15:06 schreef Duimelot het volgende:
[..]
dus dankzij jouw theorie waarin jij bekeerd bent en 100% voor god gaat worden jouw zonden door de vingers gezien daar heeft jezus dan weer voor gezorgd...
lekker makkelijk dan, en waar in dit verhaal doe jij zelf wat?
Jezus is in mijn plaats gestraft, geoordeeld. Dus de zonden werden niet door de vingers gezien, maar is betaald door het bloed van Jezus.quote:Op zondag 25 april 2010 15:06 schreef Duimelot het volgende:
[..]
dus dankzij jouw theorie waarin jij bekeerd bent en 100% voor god gaat worden jouw zonden door de vingers gezien daar heeft jezus dan weer voor gezorgd...
lekker makkelijk dan, en waar in dit verhaal doe jij zelf wat?
verschil is dat ik dit niet overal verkondigd en het niemand opdring verderquote:Op zondag 25 april 2010 15:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ergens vind ik dit nog erger dan bijbelfanaten!
jij hebt er hoe dan ook geen ene flikker voor hoeven doen!quote:Op zondag 25 april 2010 15:08 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Jezus is in mijn plaats gestraft, geoordeeld. Dus de zonden werden niet door de vingers gezien, maar is betaald door het bloed van Jezus.
Lucas22v42 deze woorden: Vader, indien Gij wilt, neem deze beker van Mij weg; doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!quote:Op zondag 25 april 2010 14:52 schreef Duimelot het volgende:
[..]
en is het niet jezus himself die helemaal bewust en helemaal zelf heeft gekozen om te lijden als mens?
volgens jouw theroie dan...
Klinkt als kruidenthee-zweef-teef-spiritualiteit.quote:Op zondag 25 april 2010 15:09 schreef Duimelot het volgende:
[..]
verschil is dat ik dit niet overal verkondigd en het niemand opdring verder
tegenwoordig haal ik dit onderwerp amper nog aan
ik veroordeel niemand die anders wil denken
noem niemand een leugenaar en vloek niemand een hel in die wat anders wil geloven![]()
dit stukje is dus voor MIJ, hierdoor is voor mij duidelijk wat ik hier op aarde doe tussen alle leed en ellende.
Klopt het is 100% door wat Jezus heeft gedaan.quote:Op zondag 25 april 2010 15:10 schreef Duimelot het volgende:
[..]
jij hebt er hoe dan ook geen ene flikker voor hoeven doen!
hij is er niet voor weggelopen maar heeft er voor gekozen om dit lot te ondergaan.quote:Op zondag 25 april 2010 15:10 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Lucas22v42 deze woorden: Vader, indien Gij wilt, neem deze beker van Mij weg; doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!
Jezus heeft zichzelf niet gekruisigd maar is gekruisigd geworden.
quote:Op zondag 25 april 2010 15:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Klinkt als kruidenthee-zweef-teef-spiritualiteit.
Dan veronderstel je een beeld waarin de mens aandeel heeft aan zijn eigen lotsbestemming, maar dan ga je voorbij aan de veronderstelling dat alles in Gods handen ligt (predestinatie).quote:Op zondag 25 april 2010 15:12 schreef Duimelot het volgende:
[..]
hij is er niet voor weggelopen maar heeft er voor gekozen om dit lot te ondergaan.
anders dan jij doet, jij schuift al jouw zonde af en loopt weg voor je eigen verantwoordelijkheden.
Elke gek vindt zichzelf verstandig.quote:Op zondag 25 april 2010 15:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
![]()
en het leukste van alles is...
ik ben geheel geen zweefteef en de nuchterheid haarzelf
De mens veranderd niet, sterker nog het wordt een steeds grotere puinhoop in deze wereld. In de tijd van Noach had God de mens 120 jaar gegeven om zich te bekeren en toen heeft hij Noach en zijn gezin gered en de hele aarde geoordeeld door het onder water te zetten.Er komt zeker een nieuwe tijd aan, pas als Jezus terugkomt en orde op zaken stelt.quote:Op zondag 25 april 2010 15:02 schreef Duimelot het volgende:
[..]
zoiets in het kort.
om er even arrogant bij te vermelden, over enkele decenia zullen steeds meer mensen dit voelen en denken omdat steeds meer mensen al zoveel hebben geleerd en ervaren en op een punt zijn om dit ook meer bewust in het menselijk leven mee te nemen. Er breekt een nieuwe tijd aan, naast het puur gevoelsmatig leren gaan we verder op nieuwe niveaus. Steeds meer mensen met een 6e zintuig melden zich, ooit zal dit geheel normaal zijn en zijn onze zielen weer een stapje verder richting de zaligheid.... (hemel?)
hebben we toch ons aandeel in, we kunnen er voor kiezen te geloven en te volgen of niet.quote:Op zondag 25 april 2010 15:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dan veronderstel je een beeld waarin de mens aandeel heeft aan zijn eigen lotsbestemming, maar dan ga je voorbij aan de veronderstelling dat alles in Gods handen ligt (predestinatie).
nah of ik verstandig ben is een tweede, een zweefteef ben ik hoe dan ook nietquote:Op zondag 25 april 2010 15:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Elke gek vindt zichzelf verstandig.
en waar baseer jij op dat zij gek is en jij verstandig?quote:Op zondag 25 april 2010 15:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Elke gek vindt zichzelf verstandig.
Zonder vrije wil, geen geloof en het enige wat God schijnbaar verlangt is geloof in hem.quote:Op zondag 25 april 2010 15:17 schreef Duimelot het volgende:
[..]
hebben we toch ons aandeel in, we kunnen er voor kiezen te geloven en te volgen of niet.
als alles al in gods handen zou liggen hadden we die vrije wil niet nodig en waren we allemaal klaar voor de hemel...
van puinhoop wordt geleerd, soms moet iets eerst goed mis gaan voor het goed kan gaan.quote:Op zondag 25 april 2010 15:16 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De mens veranderd niet, sterker nog het wordt een steeds grotere puinhoop in deze wereld. In de tijd van Noach had God de mens 120 jaar gegeven om zich te bekeren en toen heeft hij Noach en zijn gezin gered en de hele aarde geoordeeld door het onder water te zetten.Er komt zeker een nieuwe tijd aan, pas als Jezus terugkomt en orde op zaken stelt.
op de eerst plaats kun je de hemel niet verdienen, de enigste die zonder zonde was is Jezus en daarom kon hij ook sterven voor de zondenvan deze wereld (anders stond hij onder hetzelfde oordeel) ik erken dat ik het oordeel van God hebt verdiend en Jezus is op het kruis mijn plaatsvervanger geweest.quote:Op zondag 25 april 2010 15:12 schreef Duimelot het volgende:
[..]
hij is er niet voor weggelopen maar heeft er voor gekozen om dit lot te ondergaan.
anders dan jij doet, jij schuift al jouw zonde af en loopt weg voor je eigen verantwoordelijkheden.
en als ik nu wel geloof in god maar niet in alle bullshit er omheen?quote:Op zondag 25 april 2010 15:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zonder vrije wil, geen geloof en het enige wat God schijnbaar verlangt is geloof in hem.
Gebakken...quote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Duimelot het volgende:
[..]
en als ik nu wel geloof in god maar niet in alle bullshit er omheen?
zit ik dan gebakken!!?!?
toch vrees ik voor je dat je een volgend leven als zielig weesje 16 uur per dag mag gaan werken voor 2 ct per dag....quote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
op de eerst plaats kun je de hemel niet verdienen, de enigste die zonder zonde was is Jezus en daarom kon hij ook sterven voor de zondenvan deze wereld (anders stond hij onder hetzelfde oordeel) ik erken dat ik het oordeel van God hebt verdiend en Jezus is op het kruis mijn plaatsvervanger geweest.
Tja, daar kan ik niet over oordelen. Het enige dat ik kan zeggen, is dat Jezus Christus de enige brug naar het Koninkrijk der Hemelen is - voor ons.quote:Op zondag 25 april 2010 15:26 schreef Duimelot het volgende:
[..]oei dat klinkt heet das dan vast de hel
Neanderthalers hadden gemiddeld een grotere herseninhoud dan de moderne mens!quote:Op zondag 25 april 2010 15:23 schreef Duimelot het volgende:
Het 'menselijk'lichaam is er zelfs al op gemaakt om deze evolutie aan te kunnen.
het gedeelte aan hersenen dat we gebruiken wordt steeds meer, en is al zoveel meer dan duizenden jaren geleden.
Nee dat bakken doe je in de hel later wel!quote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Duimelot het volgende:
[..]
en als ik nu wel geloof in god maar niet in alle bullshit er omheen?
zit ik dan gebakken!!?!?
gelukkig dan maar dat ik geloof dat wij allen onze eigen hemel creeeren....quote:Op zondag 25 april 2010 15:28 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Tja, daar kan ik niet over oordelen. Het enige dat ik kan zeggen, is dat Jezus Christus de enige brug naar het Koninkrijk der Hemelen is - voor ons.
deze was wel ongebruikt net als nu nog het grootste gedeelte niet gebruikt wordt, maar er is dus wel aanwezig om te gaan gebruikenquote:Op zondag 25 april 2010 15:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Neanderthalers hadden gemiddeld een grotere herseninhoud dan de moderne mens!
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waar je dat allemaal nou op baseert...quote:Op zondag 25 april 2010 15:29 schreef Duimelot het volgende:
[..]
gelukkig dan maar dat ik geloof dat wij allen onze eigen hemel creeeren....
Laat dan maar wat MRI plaatjes zien van de hersenactiviteit van een Neaderthaler. En dan daarbij een mens gebruikt zijn hersens wel degelijk helemaal, maar nooit alle gebieden tegelijkertijd, maar datzelfde geldt voor spieren. Een mens gebruikt alle spieren, maar ook nooit allemaal tegelijkertijd.quote:Op zondag 25 april 2010 15:31 schreef Duimelot het volgende:
[..]
deze was wel ongebruikt net als nu nog het grootste gedeelte niet gebruikt wordt, maar er is dus wel aanwezig om te gaan gebruiken
Gelukkig is geloof in god op heel veel anders gebaseerd.quote:Op zondag 25 april 2010 15:31 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waar je dat allemaal nou op baseert...
Tja, gevoel. Daar kan ik natuurlijk niets mee.
is deze vraag niet aan elke persoon die gelooft te stellen?quote:Op zondag 25 april 2010 15:31 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waar je dat allemaal nou op baseert...
Tja, gevoel. Daar kan ik natuurlijk niets mee.
dat eerste wordt lastig maar gezien het feit dat er wel veel geleerd is van het neanderthaler moment tot nu geeft aan dat er wel degelijk meer en beter gebruik wordt gemaakt van de hersenen.quote:Op zondag 25 april 2010 15:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Laat dan maar wat MRI plaatjes zien van de hersenactiviteit van een Neaderthaler. En dan daarbij een mens gebruikt zijn hersens wel degelijk helemaal, maar nooit alle gebieden tegelijkertijd, maar datzelfde geldt voor spieren. Een mens gebruikt alle spieren, maar ook nooit allemaal tegelijkertijd.
Kom maar met referenties naar bronnen!quote:Op zondag 25 april 2010 15:39 schreef Duimelot het volgende:
[..]
dat eerste wordt lastig maar gezien het feit dat er wel veel geleerd is van het neanderthaler moment tot nu geeft aan dat er wel degelijk meer en beter gebruik wordt gemaakt van de hersenen.
of hetgeen er geleerd is op een juiste manier wordt gebruikt dat is een geheel andere vraag, maar zoals ik zei: soms moet er eerst rotzooi gemaakt worden om er van te kunnen leren en uiteindelijk bij de ware puurheid van iets te komen...
en nee niet alles wordt gebruikt!
ik zit hier voor mijn vermaak en niet om mijn geloof te verkondigen of door te geven of te bewijzen, ik ben vrij lui aangelegd en heb totaal geen zin om te gaan zoeken naar bronnen om iemand die er verder vrij weinig mee doet (allen trollenquote:Op zondag 25 april 2010 15:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Kom maar met referenties naar bronnen!
Ach ja, je kan een bijbelfanaticus van veel betichten maar die gebruikt tenminste wel een referentie naar zijn bron.quote:Op zondag 25 april 2010 15:44 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik zit hier voor mijn vermaak en niet om mijn geloof te verkondigen of door te geven of te bewijzen, ik ben vrij lui aangelegd en heb totaal geen zin om te gaan zoeken naar bronnen om iemand die er verder vrij weinig mee doet (allen trollen) tevreden te stellen.
als je me niet gelooft dan zoek je toch zelf
ik kan op voorhand al zeggen dat jij bronnen zal vinden die mijn verhaal weerleggen en als ik de moeite wel zou nemen ik weer bronnen zal vinden die mijn verhaal bevestigen....
dat deze referenties vaak kant noch wal raken doet er verder niet toe?quote:Op zondag 25 april 2010 15:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ach ja, je kan een bijbelfanaticus van veel betichten maar die gebruikt tenminste wel een referentie naar zijn bron.
Het is net zoiets als sinterklaas...quote:Op zondag 25 april 2010 14:37 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Een grotere herseninhoud zegt verder weinig over het intelligentieniveau. Een olifant of een orka heeft ook een veel grotere herseninhoud dan de mens, maar die kunnen we moeilijk slimmer noemen.quote:Op zondag 25 april 2010 15:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Neanderthalers hadden gemiddeld een grotere herseninhoud dan de moderne mens!
Als mensen hier er heilig van overtuigt zijn dat ze gelijk hebben en dat zo hard mogelijk schreeuwen. Dat is dat het gevolg inderdaad.quote:Op zondag 25 april 2010 19:29 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Dit is een "Religie maakt meer kapot dan je lief is"-topic geworden. Mensen slaan hier elkaar nog net niet de hersens in![]()
Ik sla niemand de hersens in.quote:Op zondag 25 april 2010 19:29 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Dit is een "Religie maakt meer kapot dan je lief is"-topic geworden. Mensen slaan hier elkaar nog net niet de hersens in![]()
Dat niet. Maar je staat totaal niet open voor andere.quote:
En dan beweren 'vrij' te zijn....quote:Op zondag 25 april 2010 21:18 schreef Ladidadida het volgende:
Kunnen vanaf nu bijbelteksten niet gewoon even compleet verboden worden in dit topic? Het helpt niemand en er komt alleen maar meer frustratie elke keer dat er zo'n nietszeggende tekst wordt geplaatst.
Verder TVP
Ze heeft wel een punt.quote:Op zondag 25 april 2010 21:25 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
En dan beweren 'vrij' te zijn....
Wat zijn er toch veel manieren waarop mensen hun verantwoordelijkheid kunnen ontkennen.quote:Op zondag 25 april 2010 14:52 schreef Duimelot het volgende:
[..]
omdat jij je niet kan of wil voorstellen dat een ziel op een bepaald punt komt om er zelf voor te kiezen te lijden, wetende dat hij er na dit lijden sterker uit zal komen moet je dit niet meteen als leugen afschrijven, dit is puur jouw bekrompen manier van denken.
Maar er zijn wel mensen die geloven gebaseerd op de Bijbel, om bepaalde zaken dus duidelijk te krijgen [betreft een standpunt] is een citaat uit de Bijbel nodig.quote:Op zondag 25 april 2010 21:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ze heeft wel een punt.Dit topic is namelijk geen bijbelstudie
Misschien wel maar om nu gelijk de halve bijbel erbij te halen die dan ook nog eens compleet uit zijn verband te rukken is niet de bedoeling.quote:Op zondag 25 april 2010 21:44 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Maar er zijn wel mensen die geloven gebaseerd op de Bijbel, om bepaalde zaken dus duidelijk te krijgen [betreft een standpunt] is een citaat uit de Bijbel nodig.
Wat zijn we toch respectvol!quote:Op zondag 25 april 2010 21:48 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Maar je bent wel een religieuze debiel
Kun je dat nu werkelijk niet onderbouwen zonder de bijbel erbij te halen?quote:Op zondag 25 april 2010 21:44 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Maar er zijn wel mensen die geloven gebaseerd op de Bijbel, om bepaalde zaken dus duidelijk te krijgen [betreft een standpunt] is een citaat uit de Bijbel nodig.
Dat dus inderdaad. Af en toe een citaat is echt niet erg (vind ik dan), maar het is hier onderhand bijna een bijbelstudiegroep geworden.quote:Op zondag 25 april 2010 21:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien wel maar om nu gelijk de halve bijbel erbij te halen die dan ook nog eens compleet uit zijn verband te rukken is niet de bedoeling.
Als jij alle topics had meegelezen, had je deze post niet eens geplaatst...quote:Op zondag 25 april 2010 22:30 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Kun je dat nu werkelijk niet onderbouwen zonder de bijbel erbij te halen?
Nee, hijzelf is lekker respectvol bezig. Ik zie hem oordelen over anderen en en passant nog even beweren dat hij niks hoeft te doen want Jezus is immers al voor zijn zonden gestorven.quote:Op zondag 25 april 2010 22:08 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Wat zijn we toch respectvol!
Geloven is per persoon verschillend, een ieder gelooft op zijn eigen manier.quote:Op zondag 25 april 2010 22:49 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Als jij alle topics had meegelezen, had je deze post niet eens geplaatst...
Daarnaast krijg ik het idee dat je het concept 'geloven' niet helemaal begrijpt?
Ik heb alle topics meegelezen, dat had jij kunnen weten als je er zelf vanaf het begin bij was geweest.quote:Op zondag 25 april 2010 22:49 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Als jij alle topics had meegelezen, had je deze post niet eens geplaatst...
Daarnaast krijg ik het idee dat je het concept 'geloven' niet helemaal begrijpt?
Amenquote:Op zondag 25 april 2010 23:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, hijzelf is lekker respectvol bezig. Ik zie hem oordelen over anderen en en passant nog even beweren dat hij niks hoeft te doen want Jezus is immers al voor zijn zonden gestorven.
Ik ben gelovig opgevoed maar ik heb nog wel iets van fatsoen mee gekregen en het feit dat Jezus voor onze zonden is gestorven wil niet zeggen dat wij nou niks meer hoeven doen.
Sommigen zijn er van overtuigd dat geloven is dat ze hun mening aan anderen moeten opdringen. Ik vind het meer iets dat je de normen en waarden die je vanuit de Bijbel hebt mee gekregen toepast in het leven: je naaste lief hebben als jezelf , anderen helpen als ze het nodig hebben.
Dat soort dingen vind ik Christelijker dan alleen maar met een opgeheven vingertje bijbelteksten citeren.
Precies. Ik ben spiritueel, niet religieus. Ik heb van nabij gezien wat het met een mens kan doenquote:Op zondag 25 april 2010 23:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geloven is per persoon verschillend, een ieder gelooft op zijn eigen manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |