abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80669611
Telecaster: stop alsjeblieft met op de man spelen [ook al is het indirect]. Daar schiet je niets mee op.

In de verschillende Christelijke kerkgenootschappen bestaat de nodige verwarring over de doop. Maar, deze verwarring is niet het gevolg van een verwarrende boodschap over de doop in de Bijbel. De Bijbel is overvloedig duidelijk over wat de doop is, voor wie de doop is, en wat er mee wordt bereikt. In de Bijbel werden alleen gelovigen gedoopt die hun vertrouwen in Christus hadden gesteld – als een openbare getuigenis van hun geloof en hun identificatie met Hem (Handelingen 2:38; Romeinen 6:3-4). De waterdoop door onderdompeling is een stap die uit gehoorzaamheid wordt uitgevoerd nadat een geloof in Christus is bereikt. Het is een verkondiging van dat geloof in Christus, een uitdrukking van onderwerping aan Hem, en een identificatie met Zijn dood, begrafenis en wederopstanding.

Met dit in gedachten is de kinderdoop of zuigelingendoop geen Bijbelse praktijk. Een baby of klein kind kan zijn of haar vertrouwen niet in Christus stellen. Een baby kan geen bewuste beslissing nemen om Christus te gehoorzamen. Een baby kan niet begrijpen wat de waterdoop symboliseert. De Bijbel maakt nooit gewag van een kinderdoop. De kinderdoop is de oorsprong van de doopmethoden waarbij een zuigeling wordt besprenkeld of overgoten – het is immers onverstandig en onveilig om een baby onder water te dompelen. Zelfs deze methoden die voor de kinderdoop worden gebruikt zijn niet in overeenstemming met de Bijbel. Hoe kan het besprenkelen of overgieten een illustratie zijn van de dood, de begrafenis en de wederopstanding van Jezus Christus?

Veel Christenen die de zuigelingendoop uitvoeren doen dit omdat ze denken dat de zuigelingendoop in het nieuwe verbond het equivalent is van de besnijdenis. In dit denkbeeld verbindt de doop een mens met het Nieuwe Verbond van de verlossing door Jezus Christus, net zoals de besnijdenis een Hebreeër verbond met het verbond van Abraham en het Mozaïsche verbond. Dit denkbeeld is onbijbels. Het Nieuwe Testament stelt nergens dat de doop in het Nieuwe Verbond een vervanging zou zijn voor de besnijdenis in het Oude Verbond. Het Nieuwe Testament stelt nergens dat de doop een teken van het Nieuwe Verbond zou zijn. Het is een geloof in Jezus dat een mens in staat stelt om van de zegeningen van het Nieuwe Verbond te genieten (1 Korintiërs 11:25; 2 Korintiërs 3:6; Hebreeën 9:15).

Een mens wordt niet door de doop gered. Het maakt niet uit of je gedoopt werd door middel van onderdompelen, besprenkelen of overgieten – als je niet eerst je vertrouwen in Christus hebt gesteld voor je verlossing, dan is de doop (ongeacht de methode) zinloos en nutteloos. De waterdoop door onderdompeling is een stap die na je verlossing in gehoorzaamheid wordt genomen, als een openbare verkondiging van je geloof in Christus en je identificatie met Hem. De zuigelingendoop past niet in de Bijbelse definitie van de doop of de Bijbelse methode voor de doop. Als Christelijke ouders hun kind aan Christus willen wijden, dan is een inwijdingsdienst voor een baby zeker gepast. Maar zelfs als iemand als kind aan de Heer is gewijd, dan zal hij of zij toch later zelf een persoonlijke beslissing moeten nemen om in Jezus Christus te geloven om gered te kunnen worden.

Bron
  zaterdag 24 april 2010 @ 17:05:23 #277
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_80670441
Nog een knip- en plakchristen
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_80670501
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 17:05 schreef Ladidadida het volgende:
Maar wel met bronvermelding
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80670671
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 17:05 schreef Ladidadida het volgende:
Ik snap niet wat er op tegen is. Zij verwoorden precies hetgeen ik denk, ik had natuurlijk ook kunnen faken dat ík de schrijver was.
pi_80672195
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 17:14 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er op tegen is. Zij verwoorden precies hetgeen ik denk, ik had natuurlijk ook kunnen faken dat ík de schrijver was.
Ik heb er op tegen dat het irritant leest. Of vat het samen in eigen bewoording of geef een link.
pi_80672368
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 18:11 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Ik heb er op tegen dat het irritant leest. Of vat het samen in eigen bewoording of geef een link.
Ik heb een link (bron) gegeven. Je lekker druk maken om niets! Daarbij heb ik hetgeen ik hierboven heb geplaatst weleens eerder met andere woorden verwoord. Maar enfin.
pi_80672415
Ik heb in het verleden (vaak) gesproken met (zwaar) gelovigen. Dit ging altijd respectvol en met interesse in de verschillende inzichten. Ik ben zelf overtuigd atheïst, maar vind religie erg interessant. Vooral de overtuiging en de blik dat niets anders dan het woord van "god" (in welke vorm dan ook) de enige waarheid is, is iets wat mij persoonlijk irriteert en blijvend doet afvragen wat mensen bezield om zich te storten in het geloof, zonder open te staan voor een andere zienswijze.
De antwoorden blijven altijd komen uit de heersende overtuiging dat gods woord waarheid is en dat andermans mening daar altijd aan ondergeschikt is. Ook hier merk ik dat en het geeft de indoctrinatie aan die ten grondslag ligt aan de religieuse mentale (en soms fysieke) mishandeling die continu plaatsvindt binnen de verschillende religies.
Erg jammer en ik wens jou en veel lotgenoten de vrijheid en het geluk toe die veel niet-religieusen ervaren. Ik zeg daarmee niet dat je niet moet geloven, als je dat gelukkig maakt moet je dat vooral blijven doen, maar sta open voor anderen en creëer je eigen mening, met je eigen gelukkig makende kaders. En bovenal, laat je vriendin dat ook doen!
pi_80672819
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 18:19 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Ik heb een link (bron) gegeven. Je lekker druk maken om niets! Daarbij heb ik hetgeen ik hierboven heb geplaatst weleens eerder met andere woorden verwoord. Maar enfin.
Ten eerste moet de dag nog komen dat ik me uberhaupt druk zal maken om iets wat op Fok gepost wordt. Misschien moet je gewoon eens van de wollige taal afstappen en in Jip en Janneke taal zeggen wat je bedoelt. Dat zou het veel aangenamer maken om te lezen.
  zaterdag 24 april 2010 @ 19:03:56 #284
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_80673567
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 17:14 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

Wat heeft het dan nog voor zin om hier een discussie te voeren, als het allemaal knip- en plakwerk is? Kunnen we net zo goed allemaal gaan google-en de hele dag
Bovendien is dat een beetje wat christenen kwalijk genomen wordt hè; smijten met teksten die ze niet zelf bedacht hebben, waardoor men weer gaat denken dat christenen niet in staat zijn om zelf te denken en het cirkeltje weer rond is.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_80673782
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:50 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik ebn gered door pure genade en dat Jezus in mijn plaats voor mijn zonden is gestraft. Maar zolang moord wordt goedgepraat, kun je het ook niet belijden.
Jij snapt het echt niet, hè? Je bent alleen maar aan het oordelen. Hou daar eens mee op, dat is jouw taak niet. Als jij een Christen bent weet je dat er een dag des oordeels komt en dat er dan wordt geoordeeld.

En dan wil ik wel eens zien wat er van je oordelen overblijft.

Christenen zoals jij zijn de oorzaak dat ik destijds een gloeiende hekel aan het kerkvolk kreeg. Door de week oordelen, liegen en bedriegen en zondag weer met de bek vooraan in de kerk.

Dat noemen we vroom
pi_80673800
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 06:59 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik heb er geen spijt van dat ik daar ben geweest en voor wat ik heb gezegd schaam ik mij niet. Iets waar je, je voor moet schamen is als ik onrecht zou hebben gedaan. Dat ik uit liefde dingen over het geloof heb verteld, daar is niks verkeerds aan.
In jouw manier van geloven kan ik weinig liefde ontdekken anders.
pi_80673877
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 13:41 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Het is natuurlijk erg dat het is gebeurd en ik denk niet dat het met zondig heeft te maken. Als je voor abortus had gekozen, dan ligt de schuld bij jou, maar je hebt de miskramen toch niet gewild.
En waarom heeft ze ze dan wel gekregen? God is toch almachtig? Zoals ik al eerder zei: waarom neemt hij onschuldige kinderen weg, of geeft hij hun een hard en triest leven?

Om maar te zwijgen over zijn volgers in de R.K. kerk die niet met hun handjes van de kinderen af konden blijven. Ik geloof niet dat dat in de Bijbel bedoelt wordt met :"Laat de kinderen tot Mij komen."
  zondag 25 april 2010 @ 08:51:21 #288
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80687069
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:12 schreef RealZeus het volgende:

[..]

In jouw manier van geloven kan ik weinig liefde ontdekken anders.
Omdat ik het er over heb dat Jezus straks rechtvaardig zal oordelen en een doe opoepen om rechtsomkeer te maken.
Het woord haat komt er niet eens in voor, ik ontdek juist wel veel liefde in de boodschap door het, ook over de vergeving van zonden door het werk van Jezus te hebben.
  zondag 25 april 2010 @ 08:58:14 #289
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80687113
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:11 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Jij snapt het echt niet, hè? Je bent alleen maar aan het oordelen. Hou daar eens mee op, dat is jouw taak niet. Als jij een Christen bent weet je dat er een dag des oordeels komt en dat er dan wordt geoordeeld.

En dan wil ik wel eens zien wat er van je oordelen overblijft.

Christenen zoals jij zijn de oorzaak dat ik destijds een gloeiende hekel aan het kerkvolk kreeg. Door de week oordelen, liegen en bedriegen en zondag weer met de bek vooraan in de kerk.

Dat noemen we vroom
Je oordeelt over dingen die je niet weet, je weet helemaal niet hoe ik door de week ben. Doordat ik abortus moord noem, spreek ik de waarheid.

citeer "Als jij een Christen bent weet je dat er een dag des oordeels komt en dat er dan wordt geoordeeld"

Degene die door Jezus gered zijn komen niet op de dag des oordeels, door zijn werk zijn mijn zonden vergeven. De dag des oordeels is, als mensen hun hele leven onbekeerd waren en geen relatie met de levende God hadden, ik weet niet of iemand onbekeerd blijft maar zie het maar als waarschuwing.

johannes3v17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God
pi_80687196
Matthijs, jij spreekt de waarheid waar jij in gelooft. Niet iedereen is het met je eens. Snap je dat niet?
pi_80690881
quote:
Op zondag 25 april 2010 08:58 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Je oordeelt over dingen die je niet weet, je weet helemaal niet hoe ik door de week ben. Doordat ik abortus moord noem, spreek ik de waarheid.
Nee, dat is JOUW waarheid. Niet die van iedereen. Moord is ook maar een begrip bedacht door mensen.
pi_80691527
Een organismen hetgeen een kloppend hart heeft [en dat heeft het] en daarvan het leven [organisme = leven] ontnemen is voor mij gelijk aan moord. Maar goed, het is natuurlijk aan de persoon of hij abortus pleegt of niet. Die beslissing is niet aan mij, maar als arts zou ik het in ieder geval weigeren...
pi_80692013
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:48 schreef Dolichologofobie het volgende:
Een organismen hetgeen een kloppend hart heeft [en dat heeft het] en daarvan het leven [organisme = leven] ontnemen is voor mij gelijk aan moord. Maar goed, het is natuurlijk aan de persoon of hij abortus pleegt of niet. Die beslissing is niet aan mij, maar als arts zou ik het in ieder geval weigeren...
Vanaf wanneer klopt het hartje eigenlijk?
pi_80693151
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vanaf wanneer klopt het hartje eigenlijk?
Volgens mij al na ongeveer drie weken.
  † In Memoriam † zondag 25 april 2010 @ 13:51:45 #295
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80693400
Vast een protestant! Er is maar één ware Kerk, en maar één ware stroming!
  zondag 25 april 2010 @ 13:55:09 #296
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80693482
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:54 schreef heksehiel het volgende:
Dit topic loopt in R&P omdat?

A) TS een relatie heeft met god en daardoor problemen ondervindt
B) TS psychisch in de war is door zijn relatie met god
C) TS geen relatie met een vroom christen meisje kan krijgen door zijn obsessieve relatie met god
D) anders, namelijk...
Ik ben niet verward, maar heb op het juist fundament gebouwd namelijk Jezus christus. Stel ik zou geen geloof hebben en heel erg verlangen naar liefde en genegenheid en het bij vrouwen zoeken?, ze gaan je niet redden en dan misschien je hele leven depressief zijn. Toen ik verlangde naar liefde, heeft Jezus me niet afgewezen, zo van je bent niet goed genoeg of zoiets. lucas11v9
En Ik zeg u: Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden

Ik geloof ook dat als iemand oprecht naar Jezus zoekt en klopt, dat Jezus zo iemand niet zal afwijzen.

Toen ik met innerlijke wonden rondliep, toen ik verlangde naar een beetje liefde, was het Jezus die me genas en zijn liefde gaf. Ik zat daar alleen en er was niemand die me hielp, maar God zag het en hij gaf me zijn liefde.
  zondag 25 april 2010 @ 14:05:15 #297
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_80693726
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:55 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik ben niet verward, maar heb op het juist fundament gebouwd namelijk Jezus christus. Stel ik zou geen geloof hebben en heel erg verlangen naar liefde en genegenheid en het bij vrouwen zoeken?, ze gaan je niet redden en dan misschien je hele leven depressief zijn. Toen ik verlangde naar liefde, heeft Jezus me niet afgewezen, zo van je bent niet goed genoeg of zoiets. lucas11v9
En Ik zeg u: Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden

Ik geloof ook dat als iemand oprecht naar Jezus zoekt en klopt, dat Jezus zo iemand niet zal afwijzen.

Toen ik met innerlijke wonden rondliep, toen ik verlangde naar een beetje liefde, was het Jezus die me genas en zijn liefde gaf. Ik zat daar alleen en er was niemand die me hielp, maar God zag het en hij gaf me zijn liefde.
wat een enorme bullshit, als je leert van jezelf te houden en jezelf te waarderen en respecteren heb je geen hulp nodig van een of andere verzonnen liefde van een dooie vent!

begrijp me niet verkeerd, geloven is een mooi iets, het geeft veel mensen idd houvast in moeilijke tijden maar je hebt geloven en compleet in fantasywereldje leven. Dit laatste is wat jij ons hier wil laten geloven dat je doet. (vind je verder een slechte Troll die zn huiswerk beter moet maken)
  zondag 25 april 2010 @ 14:18:37 #298
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_80694053
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:05 schreef Duimelot het volgende:

[..]

wat een enorme bullshit, als je leert van jezelf te houden en jezelf te waarderen en respecteren heb je geen hulp nodig van een of andere verzonnen liefde van een dooie vent!

begrijp me niet verkeerd, geloven is een mooi iets, het geeft veel mensen idd houvast in moeilijke tijden maar je hebt geloven en compleet in fantasywereldje leven. Dit laatste is wat jij ons hier wil laten geloven dat je doet. (vind je verder een slechte Troll die zn huiswerk beter moet maken)
Wat denk je dan van die kinderen in Afrika die honger lijden of kinderen in India die misschien 16uur per dag werken voor bijna niks of de vele kinderen op deze wereld die zijn uitgestoten op straat leven en geen vader en moeder hebben. Zouden die niet verlangen dat iemand om hun geeft en God geeft om de zwakkeren en wil hun vader zijn voor de vaderlozen.

Wat voor liefde heb jij bewezen naar die kinderen, heb je ze getroost ben je een moeder geweest?
  zondag 25 april 2010 @ 14:25:49 #299
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_80694202
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:18 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Wat denk je dan van die kinderen in Afrika die honger lijden of kinderen in India die misschien 16uur per dag werken voor bijna niks of de vele kinderen op deze wereld die zijn uitgestoten op straat leven en geen vader en moeder hebben. Zouden die niet verlangen dat iemand om hun geeft en God geeft om de zwakkeren en wil hun vader zijn voor de vaderlozen.
onze zielen leven voort, dmv reincarnatie komen we meermalen terug op aarde om te leren en ervaren en zo onze ziel te verrijken en completeren.
deze kindjes hebben als ziel zelf gekozen om dit leven te leven om hierdoor te ervaren, leren en er uiteindelijk met meer kracht uit te komen. Hun ziel wordt door deze zware test enorm verrijkt, een ware levens les over hoe onbelangrijk materialisme is zou al een goeie zijn maar er is zoveel meer te leren en ervaren... Een volgend leven kiezen ze er misschien voor om in een rijk westersgezin op te groeien en weer geheel andere levenservaringen op te doen.

Deze kindjes weten op dit moment niet beter hoe triest het voor ons ook moge lijken, dat is hun leven, wij kijken er misschien tegenop alsof het zielig is, maar wie zegt dat ze zichzelf zielig vinden? Ze halen hun geluk uit hele andere pure kleine dingetjes in het leven.

Waarom anders zou jouw god er niet gewoon voor zorgen dat niemand zo zou hoeven lijden?
  † In Memoriam † zondag 25 april 2010 @ 14:27:14 #300
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80694230
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:25 schreef Duimelot het volgende:
Waarom anders zou jouw god er niet gewoon voor zorgen dat niemand zo zou hoeven lijden?
De vrije wil van de mens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')