Ja ik getuig van de waarheid, het maakt me niet populair en toch heb ik mijn naasten lief.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee dusHij is heilig overtuigt van zijn gelijk
Dan heb je een vreemde manier om die liefde te tonen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:06 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ja ik getuig van de waarheid, het maakt me niet populair en toch heb ik mijn naasten lief.
Enig idee hoe ziek dit klinkt? Het klinkt als: buiten mijn lezing van de bijbel is er niets anders waar ik nog op vertrouw. AIVD, kom er maar in.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:51 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
citeer "een bepaalde Farizeeërmentaliteit waar Jezus zelf een grote hekel aan had"
Als je precies weet waar Jezus een hekel aan had, moet je ook vanuit de bijbel kunnen aantonen waaruit dat blijkt en waar dat op mij van betrekking heeft, anders is het een valse beschuldiiging.
Voor hem is het de enige juiste manier, voor mij klinkt het zwaar verstikkend.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dan heb je een vreemde manier om die liefde te tonen.
Ja, dat kunnen we zien, je brandt ze allemaal af en noemt ze moordenaars omdat de zus van de buurvrouw van de parkiet van 3 straten verder een niet-levensvatbaar kindje heeft laten weghalen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:06 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ja ik getuig van de waarheid, het maakt me niet populair en toch heb ik mijn naasten lief.
Als je iets roept, moet je het kunnen onderbouwen. Je kunt ook niet zomaar tegen iemand zeggen, je bent een dief, "waarom dat dan" nou uh dat vind ik gewoon.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Enig idee hoe ziek dit klinkt? Het klinkt als: buiten mijn lezing van de bijbel is er niets anders waar ik nog op vertrouw. AIVD, kom er maar in.
Niet alleen voor jou ook voor de rest van de mensenquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:10 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Voor hem is het de enige juiste manier, voor mij klinkt het zwaar verstikkend.
Jij onderbouwt ook in niemands ogen iets.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:11 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als je iets roept, moet je het kunnen onderbouwen. Je kunt ook niet zomaar tegen iemand zeggen, je bent een dief, "waarom dat dan" nou uh dat vind ik gewoon.
Voor mij ook, en ik geloof nog wel in dezelfde Bijbel. Onvoorstelbaar hoe dat werktquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:10 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Voor hem is het de enige juiste manier, voor mij klinkt het zwaar verstikkend.
Oké, maar wat heeft dat in vredesnaam nog met de bijbel te maken? Jij vraagt om een bijbeltekst waarin expliciet wordt vermeld dat je meer lijkt op een Farizeeër dan een tollenaar?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:11 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Als je iets roept, moet je het kunnen onderbouwen. Je kunt ook niet zomaar tegen iemand zeggen, je bent een dief, "waarom dat dan" nou uh dat vind ik gewoon.
Ach ja, we geloven ook allemaal in dezelfde god.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:13 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Voor mij ook, en ik geloof nog wel in dezelfde Bijbel. Onvoorstelbaar hoe dat werkt
Daar komt bij dat ik vind dat een gecursiveerde en onderstreepte bijbeltekst niet hetzelfde is als een onderbouwing. Citeren kunnen we allemaal.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, maar wat heeft dat in vredesnaam nog met de bijbel te maken? Jij vraagt om een bijbeltekst waarin expliciet wordt vermeld dat je meer lijkt op een Farizeeër dan een tollenaar?
Wel ik noem abortus zoals het is moord.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij onderbouwt ook in niemands ogen iets.
Jíj vindt het moord. Een ander niet. Wat maakt jouw mening meer waard?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wel ik noem abortus zoals het is moord.
Dat is jouw mening en verder helemaal niets.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Staat dat ook zo in de bijbel? Nee hè? Onzin dus! Toon maar aan dat het in de bijbel staat, letterlijk, anders is het een valse beschuldiging.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Definieer onderbouwen eens? Want in mijn ogen zijn verhalen die ooit een keertje zijn opgeschreven (en zwaar overtrokken zijn) in een boek ook niet heel onderbouwend.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:11 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Daar had die God van jou anders ook niet zoveel problemen mee.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:24 schreef matthijs.. het volgende:
Ga je kindermoordenaars ook nog verdedigen daarin?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:25 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jíj vindt het moord. Een ander niet. Wat maakt jouw mening meer waard?
Ga jij God ook nog verdedigen daarin?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:33 schreef matthijs.. het volgende:
Ga je kindermoordenaars ook nog verdedigen daarin?
Ik sla hem slechts met zijn eigen Bijbel om zijn oren.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:38 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Allemensen, het wordt een echt welles-nietes topic. En ongelofelijk hoe sommige mensen kunnen vasthouden aan de overtuiging dat hun mening en levenswijze de enige juiste is.
Geef eens gewoon antwoordquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:33 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een hompje cellen een mens? Niet meer masturberen dan jongen, dat zijn allemaal halve potentiele mensen! Bij moord gaat het nog altijd om mensen, echte individuen. Niet om hoopjes cellen zonder enige levensvatbaarheid.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat het geen mening is van hem, maar de waarheid zoals staat beschreven in de Bijbel. Dat anderen dit niet als waarheid zien is niet zijn probleem....ja, zo kan je makkelijk elke kritiek of argumentatie uit de weg gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:40 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Geef eens gewoon antwoordWat maakt jouw mening dat het moord is meer waard dan de mening van een ander dat het geen moord is?
". Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.’quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:24 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een hompje cellen een mens? Niet meer masturberen dan jongen, dat zijn allemaal halve potentiele mensen! Bij moord gaat het nog altijd om mensen, echte individuen. Niet om hoopjes cellen zonder enige levensvatbaarheid.
En, hoeveel onschuldige kinderen heeft die *kuch*liefhebbende god*kuch* van jou wel niet verzopen in de zondvloed en levend verbrand in Sodom & Gomorra?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:33 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik bedoelde jou er niet mee, beste Technoquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:40 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik sla hem slechts met zijn eigen Bijbel om zijn oren.
Zoals Fokke en Sukke al zeiden - MENSTRUATIE IS MOORD!quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een hompje cellen een mens? Niet meer masturberen dan jongen, dat zijn allemaal halve potentiele mensen! Bij moord gaat het nog altijd om mensen, echte individuen. Niet om hoopjes cellen zonder enige levensvatbaarheid.
En dat blijft grappig. :-)quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:40 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik sla hem slechts met zijn eigen Bijbel om zijn oren.
Ik ebn gered door pure genade en dat Jezus in mijn plaats voor mijn zonden is gestraft. Maar zolang moord wordt goedgepraat, kun je het ook niet belijden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
". Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.’
Nog maar een keer, want volgens mij heb jij het echt niet begrepen.
In dat filmpje zie je wat abortus is, dat zijn de feiten. Ga maar eens naar b.v. 1 minuut, daar zie je duidelijk een armpje.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet dat weer....kom eens met argumenten van jezelf.
Maar waarom dringt God zijn mening aan iedereen op? Waarom maakt hij geen plaats voor mensen die het anders zien of mensen die andere behoeftes hebben, zonder daarmee iemand te pijnigen? Waarom is er maar één absolute manier van leven? Van zo'n God wil ik niet eens genade.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:50 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik ebn gered door pure genade en dat Jezus in mijn plaats voor mijn zonden is gestraft. Maar zolang moord wordt goedgepraat, kun je het ook niet belijden.
Ik weet wat abortus is. En ik weet ook waar het goed voor is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:52 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
In dat filmpje zie je wat abortus is, dat zijn de feiten.
Nou geweldig, een armpje. En nu? Het blijft een hoop cellen zonder enig bewustzijn.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:52 schreef matthijs.. het volgende:
Ga maar eens naar b.v. 1 minuut, daar zie je duidelijk een armpje.
Als je de Bijbel leest, dan kun je niet anders dan concluderen dat God een perverse massamoordenaar is, en ertoe aanzet zelfs! En daar heb jij een levende relatie mee?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:50 schreef matthijs.. het volgende:
Ik ebn gered door pure genade en dat Jezus in mijn plaats voor mijn zonden is gestraft. Maar zolang moord wordt goedgepraat, kun je het ook niet belijden.
Omdat onrecht gevolgen heeft, omdat God rechtvaardig is, is zijjn oordeel dat ook. Maar zijn liefde is ook volmaakt en dat bewijst hij doordat hij mensen juist wil vergeven en redden door wat Jezus heeft gedaan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar waarom dringt God zijn mening aan iedereen op? Waarom maakt hij geen plaats voor mensen die het anders zien of mensen die andere behoeftes hebben, zonder daarmee iemand te pijnigen? Waarom is er maar één absolute manier van leven? Van zo'n God wil ik niet eens genade.
Het is altijd zo mooi om te zien hoe ze het allemaal in hun straatje proberen te passen. Ghehehe.quote:
Ik vind God niet rechtvaardig. En nu?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:58 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Omdat onrecht gevolgen heeft, omdat God rechtvaardig is, is zijjn oordeel dat ook. Maar zijn liefde is ook volmaakt en dat bewijst hij doordat hij mensen juist wil vergeven en redden door wat Jezus heeft gedaan.
Dat is iets wat jij helemaal niet kunt weten. Tenzij je hem in het hiernamaals ontmoet hebt. Of zo.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:58 schreef matthijs.. het volgende:
Omdat onrecht gevolgen heeft, omdat God rechtvaardig is, is zijjn oordeel dat ook. Maar zijn liefde is ook volmaakt en dat bewijst hij doordat hij mensen juist wil vergeven en redden door wat Jezus heeft gedaan.
Ach ja, de klassieke mix-and-matchchristen. :-)quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:00 schreef Techno het volgende:
[..]
Het is altijd zo mooi om te zien hoe ze het allemaal in hun straatje proberen te passen. Ghehehe.
Ach, veroordeelde moordenaars die op Death Row zitten krijgen ook liefdesbrieven en huwelijksaanzoeken van verwarde vrouwtjes. Dit zal ook wel zoiets zijn.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Als je de Bijbel leest, dan kun je niet anders dan concluderen dat God een perverse massamoordenaar is, en ertoe aanzet zelfs! En daar heb jij een levende relatie mee?
job1v21 en zeide: Naakt ben ik uit de schoot mijner moeder gekomen, naakt zal ik daarheen wederkeren. De HERE heeft gegeven, de HERE heeft genomen, de naam des HEREN zij geloofdquote:Op vrijdag 23 april 2010 21:10 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach, veroordeelde moordenaars die op Death Row zitten krijgen ook liefdesbrieven en huwelijksaanzoeken van verwarde vrouwtjes. Dit zal ook wel zoiets zijn.
Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord van ons aller Matthijsje op de vraag hoe het nou precies zit met alle door zijn god afgeslachtte kindertjes uit de bijbel - ik ben benieuwd of er nog iets komt.
Tja, zoiets zal het wel zijn inderdaad. Helaas zijn het er wereldwijd gezien nogal erg veel die in dergelijke nonsense geloven, maar goed.quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:10 schreef Telecaster het volgende:
Ach, veroordeelde moordenaars die op Death Row zitten krijgen ook liefdesbrieven en huwelijksaanzoeken van verwarde vrouwtjes. Dit zal ook wel zoiets zijn.
Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord van ons aller Matthijsje op de vraag hoe het nou precies zit met alle door zijn god afgeslachtte kindertjes uit de bijbel - ik ben benieuwd of er nog iets komt.
Goh, en waarom is de gemiddelde christen zo preuts dan?quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:15 schreef matthijs.. het volgende:
job1v21 en zeide: Naakt ben ik uit de schoot mijner moeder gekomen, naakt zal ik daarheen wederkeren. De HERE heeft gegeven, de HERE heeft genomen, de naam des HEREN zij geloofd
Da's geen antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:15 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
job1v21 en zeide: Naakt ben ik uit de schoot mijner moeder gekomen, naakt zal ik daarheen wederkeren. De HERE heeft gegeven, de HERE heeft genomen, de naam des HEREN zij geloofd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |