Ik neem altijd twee transportformulier mee. Ik vul daar met opzet van tevoren niks op in (het komt namelijk wel eens voor dat je een andere auto moet meenemen dan de auto die in je ritgegevens staat).
Als ik een auto ophaal bij een privéadres vul ik hem 2x in (vaak is daar de mogelijkheid voor kopiëren niet aanwezig of lastig). Ook laat ik dan een businesscard achter met mijn naam erop. Mijn ervaring leert dat mensen dat prettig vinden, omdat een transportformulier weinig informatie bevat als telefoonnummers e.d.
Als ik de auto ergens anders ophaal (lees: geen privéadres) vul ik het formulier nooit 2x in, maar bied ik aan dat ze er een kopie van mogen maken. Dat is vaak helemaal geen probleem. Bij dealers / depots / leasemaatschappijen (je afleveradres) maken ze automatisch een kopie van het formulier.
Soms moet je goed opletten dat je genoeg kopieën bij je hebt. Bijvoorbeeld voor Fleetport moet je auto's afleveren bij nieuwe berijders. Ik vind het dan wel zo netjes om de berijder gewoon een kopie van het formulier te kunnen overhandigen, zonder dat ik daar een kopie van hoef te maken. Ik moet er dan voor zorgen dat ik alsnog een kopie heb om daarna op te sturen naar Fleetport.
Personeelsuitje heb ik nooit wat van gehoord. Misschien is het teveel werk om voor 1000+ chauffeurs iets te organiseren (wellicht ook financieel). Collega's zie je soms onderweg terwijl je aan het werk bent of tijdens de antislipcursus die ze eerder aanboden aan chauffeurs die minimaal 50 ritten hadden gereden.
M'n antwoord is uitgebreid genoeg dacht ik zo