abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80807167
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt. In 2005. En daar begon ik toen met cursussen geven.
Gaaf! Veel tijd doorgebracht in Leeuwenhorst?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80807235
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gaaf! Veel tijd doorgebracht in Leeuwenhorst?
Nee daar dus nooit. Pas na de verhuizing kwam ik erbij.

WEL veel tijd doorgebracht in Spanje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_80807395
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee daar dus nooit. Pas na de verhuizing kwam ik erbij.

WEL veel tijd doorgebracht in Spanje.
Wel wat lekkerder dan Noordwijkerhout...
pi_80807564
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wel wat lekkerder dan Noordwijkerhout...
Zeker. Geweldige tijd gehad daar. Morgenavond weer es wat oude collega's opzoeken op de Nach.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_80807599
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Wel stage gelopen bij de shell rijswijk tijdens mijn wtb studie"

Dat was zeker nog voordat ze in het nieuwe gebouw zaten...
Veel stagiares zaten idd in noodgebouwen op dat terrein.

Dat zal zeker wel het oude gebouw geweest zijn, dat moet in 1991 of 1992 geweest zijn.
pi_80807627
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel stagiares zaten idd in noodgebouwen op dat terrein.

Dat zal zeker wel het oude gebouwd geweest zijn, dat moet in 1991 of 1992 geweest zijn.
Ah, dan ben je dus zo'n 10-12 jaar ouder dan ik

Ik liep stage in 2002.

pi_80807798
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:50 schreef El_Matador het volgende:

Ah, dan ben je dus zo'n 10-12 jaar ouder dan ik

Ik liep stage in 2002.
Ik wordt dit jaar 40 . Damn wat gaat de tijd toch snel.

Mijn stage opdracht was wat berekening maken om te kijken of er een mechanisch dynamische demper ipv de drukvaten op mudpumps gezet kon worden.
pi_80808390
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik wordt dit jaar 40 . Damn wat gaat de tijd toch snel.

Mijn stage opdracht was wat berekening maken om te kijken of er een mechanisch dynamische demper ipv de drukvaten op mudpumps gezet kon worden.
Ik ben 31.

Hmm ok, dus ook in de richting. Mijn stage ging over het grootste olieveld van Oman, waar ik fractures met seismiek vergeleek. De toepassing wordt nu gebruikt.

pi_80809005
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik wordt dit jaar 40
Ik neem aan dat die 0 er per ongeluk achter was geplakt.
pi_80810407
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:13 schreef tjoptjop het volgende:
Lijkt me een mooie studierichting idd mijnbouw, ooit nog eens voor gekeken. Helaas ben ik er niet beta genoeg voor
Ik heb het een jaar gedaan, maar vond het ook te bèta.
Wel prachtige tijd gehad. Zou het zonder meer aanbevelen voor iedereen die het interessant vindt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_80810544
ehhh zullen we het over de ramp hebben ipv te slowchatten? ik dacht heel wat nieuwe ontwikkelingen gezien de posts maar het is allemaal slowchat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_80810607
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:05 schreef waht het volgende:

[..]

Ik heb het een jaar gedaan, maar vond het ook te bèta.
Wel prachtige tijd gehad. Zou het zonder meer aanbevelen voor iedereen die het interessant vindt.
Geologie was net te doen voor mij. Ik ben echt geen sterke beta, maar met een hoop hulp is het gelukt. En nu heb je al die shit niet meer nodig, da's wel lekker.

pi_80831644
quote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ter-dan-gedacht.html

Olielek veel groter dan gedacht
Uitgegeven: 29 april 2010 06:21
Laatst gewijzigd: 29 april 2010 06:21

HOUSTON - Uit de lekke pijpleiding van het gezonken olieplatform Deepwater Horizon in de Golf van Mexico stroomt veel meer olie dan tot nu toe gedacht. Dat heeft de Amerikaanse kustwacht woensdagavond (lokale tijd) laten weten, meldde nieuwszender CNN

© AFPUit berekeningen blijkt dat dagelijks niet 160.000 liter, maar bijna 800.000 liter ruwe olie in zee stroomt. Dat is vijf keer zoveel.

Een woordvoerster van de kustwacht benadruke dat het om een schatting gaat en dat er veel ''variabelen'' zijn bij het berekenen van de precieze hoeveelheid.

De zegsvrouw zei ook dat op een diepte van 1500 meter een derde lek is ontdekt. Twee lekken werden binnen 36 uur na de explosie op het olieplatform gelokaliseerd.
Ach maar 5* zoveel olie wat per dag eruit komt. Verder horen we ook niets meer van BP die gisteren rond het middaguur op zijn laatst de lek gedicht zou moeten hebben volgens hun persberichten.
  donderdag 29 april 2010 @ 09:25:09 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_80832483
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach maar 5* zoveel olie wat per dag eruit komt. Verder horen we ook niets meer van BP die gisteren rond het middaguur op zijn laatst de lek gedicht zou moeten hebben volgens hun persberichten.
Goede reclame voor diepzee-oliewinning is dit natuurlijk niet..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_80832868
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Goede reclame voor diepzee-oliewinning is dit natuurlijk niet..

Aan de andere kant: er zitten altijd risico's aan, dat weet iedereen en dat accepteert iedereen. Als er dan een keer een worst-case gebeurt, dan moet het ook niet direct een complete schok zijn. Maar goed, daar zal de politiek anders over denken.
pi_80834330
En het is wel weer BP natuurlijk
pi_80834442
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Aan de andere kant: er zitten altijd risico's aan, dat weet iedereen en dat accepteert iedereen. Als er dan een keer een worst-case gebeurt, dan moet het ook niet direct een complete schok zijn. Maar goed, daar zal de politiek anders over denken.
Dat is het punt. Overal zitten risico's aan vast. Maar in de huidige maatschappij, waarin alles uitgesloten moet worden, is een fout, een ramp of een tegenvaller niet meer acceptabel. Dan gaan mensen opeens TEUGE! schreeuwen. Alsof dat iets oplost.

pi_80835364
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:39 schreef El_Matador het volgende:

Dat is het punt. Overal zitten risico's aan vast. Maar in de huidige maatschappij, waarin alles uitgesloten moet worden, is een fout, een ramp of een tegenvaller niet meer acceptabel. Dan gaan mensen opeens TEUGE! schreeuwen. Alsof dat iets oplost.
Maar het is natuurlijk ook een punt dat sommige risico berekeningen de laatste jaren wel van heel positieve scenario's zijn uitgegaan, terwijl je bij een grondige analyse juist van het worst case scenario zou uit moeten gaan. Maar als een bedrijf daarvan uitgaat en in bijvoorbeel een MER rapport zou zetten dan weet je als bedrijf zeker al dat je de vergunning natuurlijk nooit gaat krijgen.

Hoe kunnen er trouwens 3 lekken zijn, zat dit platform op meerdere wells aangesloten, en zijn alle 3 de afsluiters kapot gegaan
pi_80835494
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk ook een punt dat sommige risico berekeningen de laatste jaren wel van heel positieve scenario's zijn uitgegaan, terwijl je bij een grondige analyse juist van het worst case scenario zou uit moeten gaan. Maar als een bedrijf daarvan uitgaat en in bijvoorbeel een MER rapport zou zetten dan weet je als bedrijf zeker al dat je de vergunning natuurlijk nooit gaat krijgen.

Hoe kunnen er trouwens 3 lekken zijn, zat dit platform op meerdere wells aangesloten, en zijn alle 3 de afsluiters kapot gegaan
Ik ben het met die risico berekeningen niet eens, het is in ieder geval niet wat ik gezien heb in de olie sector.

Wat betreft die drie lekken, dat is inderdaad wat vreemd. Die is een drilling platform, in principe geen productie platform, dus lijkt het sterk dat ze drie wells "open" hadden.
pi_80835951
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ben het met die risico berekeningen niet eens, het is in ieder geval niet wat ik gezien heb in de olie sector.

Wat betreft die drie lekken, dat is inderdaad wat vreemd. Die is een drilling platform, in principe geen productie platform, dus lijkt het sterk dat ze drie wells "open" hadden.
Wat heel goed mogelijk is, is dat er scheuren zijn ontstaan door de explosies in het (jonge) gesteente en er extra openingen zijn ontstaan. Dit scenario werd ook voorgesteld bij de gigantische moddervulkaan op Java, waar Pertamina (meen ik) een put boorde en een nieuwe zijweg ontstond waar miljoenen liters warme koolwaterstofhoudende modder een compleet dorp verzwolg.

pi_80836006
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De regelingen voor boren zijn -terecht- heel erg streng. De milieu-eisen zijn enorm en dat werkt door in alle berekeningen. Natuurlijk kunnen er nog steeds dingen fout gaan, dat houd je helaas niet tegen.

Worst case scenarios worden meegenomen in de berekeningen. Maar er valt nou eenmaal niets uit te sluiten, zeker niet in zulke omvangrijke projecten als het boren in 1500 meter waterdiepte.

pi_80837148
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat heel goed mogelijk is, is dat er scheuren zijn ontstaan door de explosies in het (jonge) gesteente en er extra openingen zijn ontstaan. Dit scenario werd ook voorgesteld bij de gigantische moddervulkaan op Java, waar Pertamina (meen ik) een put boorde en een nieuwe zijweg ontstond waar miljoenen liters warme koolwaterstofhoudende modder een compleet dorp verzwolg.
Zou kunnen, maar lijkt me stiekem toch nog wat moeilijk om hier te geloven, zeker als je ervan uit gaat dat het reservoir nog 1000-en meters dieper ligt. Maar goed, ben benieuwd. Weinig goeie info momenteel, moet even de US websites checken.
pi_80837492
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar lijkt me stiekem toch nog wat moeilijk om hier te geloven, zeker als je ervan uit gaat dat het reservoir nog 1000-en meters dieper ligt. Maar goed, ben benieuwd. Weinig goeie info momenteel, moet even de US websites checken.
De enegels website die ik gevonden heb heeft net zoveel/weinig informatie als de nederlandse sites.

http://www.oilpubs.com/oso/category.asp?v1=1

Waneer het gesteente echt gescheurd mocht zijn kan het dus zijn dat deze vervuiling nog een heel lange tijd gaat aanhouden.

Het verhaal over de moddervulkaan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sidoarjo_mud_flow
pi_80839299
quote:
'Vierhonderd diersoorten bedreigd door olie'

NEW ORLEANS - Meer dan vierhonderd diersoorten lopen gevaar door de olievervuiling in de Golf van Mexico. Dat stelt het ministerie van Natuur en Visserij in de Amerikaanse staat Louisiana, aldus lokale media woensdag laat (lokale tijd). De olielekkage is het gevolg van een explosie op het booreiland Deepwater Horizon.

„Wanneer je gaat nadenken waarvoor dit gevolgen kan hebben, dan is het echt niet te geloven”, aldus Karen Foote van het departement. De olie drijft noordwaarts richting de kust van Louisiana. De olie komt bovendien op een cruciaal moment. „Dit is echt een belangrijke tijd voor veel soorten in dit ecosysteem, want ze zijn juist begonnen met paaien en broeden”, verklaarde Melanie Driscoll van milieuorganisatie Louisiana Coastal Initiative tegen de krant The Times-Picayune.
Het gebied dat nu wordt bedreigd, is onder meer een belangrijk overwinterings- of rustplek voor meer dan 70 procent van de watervogels in de VS.

Telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_80840215
CNN heeft het over een derde lek in de pijpleiding van de bron naar het platform. Da's enigzins vreemd, dat is gewoon de drilling riser en die zou sowieso wel vernield moeten zijn na de explosie. Een "pijpleiding" an sich zou er nog niet moeten zijn, tenzij het een andere put is. Wellicht is dat het, meerdere putten die nu lekken omdat de topside weg is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')