abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:33:25 #101
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80771451
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dit is ook nog een idee natuurlijk ...

http://www.facebook.com/group.php?gid=122258337785047
wat?

facebook is hier geblokkeerd
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:35:02 #102
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80771535
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:33 schreef Beregd het volgende:

[..]

wat?

facebook is hier geblokkeerd
Kort samengevat:
quote:
Stem blanco, ongeldig of niet bij de komende verkiezingen !
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:35:08 #103
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80771542
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:33 schreef Beregd het volgende:

[..]

wat?

facebook is hier geblokkeerd
Een groep die oproept in navolging van de roman "De stad der zienden" doodgewoon blanco te stemmen bij de komende verkiezingen en de politici zo een héél duidelijk signaal te geven ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:36:47 #104
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80771610
Ik stem alvast niet op een van de grote partijen. Je zou maar gek zijn.
pi_80775571
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een groep die oproept in navolging van de roman "De stad der zienden" doodgewoon blanco te stemmen bij de komende verkiezingen en de politici zo een héél duidelijk signaal te geven ...
Moet je al echt veel mensen meekrijgen. In Nederland was het in Delfzijl een keer een duidelijk signaal (hoewel dat ook maar matig opgepikt werd)

http://www.nrc.nl/binnenl(...)tegen_chaos_Delfzijl
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_80782584
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Laat je toch niet vangen door die tsjeef die met z'n kiescampagne is begonnen , Frederic ...
Wees gerust, ik val nog liever dood dan op de tsjeven te stemmen. Zij hebben zich 0,0 aan hun woord gehouden.
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:36:13 #107
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80783400
Het is dat België al bestond, anders had René Magritte het bedacht:

  dinsdag 27 april 2010 @ 21:36:26 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80783411
edit: hier ging iets mis. .
  woensdag 28 april 2010 @ 09:27:26 #109
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80794883
En ondertussen zouden de verkiezingen toch al wel eens andere mensen bij dezelfde partijen naar boven kunnen brengen

De CD&V twijfelt aan Leterme :
quote:
CD&V wil Leterme niet meer

Bij de CD&V-fracties heeft de kwaadheid stilaan plaats gemaakt voor lichte paniek. 'Waarmee gaan wij in hemelsnaam naar de kiezer?', ventileert een mandataris de angst. Eén zaak staat voor de meeste parlementsleden vast: 'Laat het alsjeblieft niet met Leterme zijn.'

De fracties van Kamer en Senaat kregen gisteren uitleg over de strategie die CD&V nu wil volgen: niet langer smeken bij partijen die toch niet willen om toch maar een noodregering te vormen, maar de feiten accepteren en de verkiezingen voorbereiden. Ook de fractie in het Vlaams parlement zat naar wekelijkse gewoonte samen. Overal was de sfeer somber.

'Depressief is een correcter woord', zegt een Vlaams parlementslid. 'De manier waarop Jo Vandeurzen erbij zat, zegt alles. Onderuitgezakt, moedeloos. Die ziet gewoon weer de hele film van 2007 passeren', vult een ander aan. En dat is dus in de Vlaamse fractie, waar ze nog niet eens persoonlijk hoeven te vrezen voor hun onmiddellijke toekomst.

Stuurloos

De hamvraag bij alle CD&V'ers wordt door een Kamerlid verwoord. 'Hoe gaan wij in hemelsnaam naar de kiezer? Wat kunnen we voorleggen?' Hoe stuurloos de partij in de naschok van de crisis is, blijkt uit de veelheid aan ideeën en strategieën. 'We moeten nog harder, nog radicaler. Met de Franstaligen valt echt niet meer te praten', klinkt het strijdbaar bij een Kamerlid.

'Wat haalt het uit om de vlucht vooruit te kiezen? N-VA zal altijd straffer zijn. Die kiezers zijn we kwijt', zegt een Vlaams parlementslid gelaten. En telkens weer dezelfde opmerking: 'Wie gelooft die mensen nog? Dat gaan we nu als een boemerang in ons gezicht terugkrijgen.'

De discussie over de koers zal nog tot uitgebreide debatten leiden, maar het debat over de personen dreigt zovele keren pijnlijker te worden. 'Een geloofwaardige boodschap is één ding. Een geloofwaardige boodschapper is nog iets helemaal anders. Bij de Vlaamse verkiezingen hadden we een goed programma, maar Kris Peeters was minstens even belangrijk', merkt een verkozene op. En daar ligt de kwestie open en bloot: 'Wie gelooft Yves Leterme nog?'

Boegbeeld Thyssen

De partijtop sust nog: 'We begrijpen de emoties maar Leterme is het evidente boegbeeld.' Maar de kritiek klinkt hard in alle fracties en bij alle generaties. Kort samengevat: na vijf keer ontslag, drie keer als premier, is Leterme te zwaar gehavend om opnieuw het boegbeeld van de verkiezingen te zijn. 'Met alle sympathie, maar hij moet toch zelf beseffen dat het beter zou zijn als hij wat naar de achtergrond verdwijnt', zegt een insider.

Er circuleert zelfs al een alternatief scenario: voorzitster Marianne Thyssen als lijsttrekker voor de Senaat en dus boegbeeld, Leterme als lijsttrekker in West-Vlaanderen. Bijkomend voordeel is dat Leterme in zijn eigen achtertuin vermoedelijk nog altijd goed zal scoren, maar dat die score op geen enkele manier zal kunnen vergeleken worden met de monsterscore van 800.000 stemmen. Het bespaart Leterme en zijn partij meteen een vervelend aftreksommetje op verkiezingsdag.

Terwijl de parlementsleden discreet op deze uitkomst hopen, ziet Mark Eyskens er zelfs openlijk de merites van in. 'Dat zou een aanvaardbaar compromis kunnen zijn. En we kunnen dan zelfs laten verstaan dat we Marianne Thyssen als premier naar voor schuiven. Een charmante dame die haar dossier kent, dat kan werken.'

Blijft de vraag of Leterme dat zelf allemaal ziet zitten. In een interview met De Morgen liet hij duidelijk verstaan dat hij zijn ambities nog niet opgeborgen heeft. Een voorzichtige CD&V'er: 'We kunnen allemaal wel hopen dat Thyssen het boegbeeld wil zijn. Maar wat als Leterme beslist dat hij de numero uno is? Wie gaat hem dan tegenhouden?' Het is een vraag die bij de parlementsleden op stilte stoot.

Elke vadermoord heeft een dader nodig en niemand voelt zich (voorlopig) geroepen. Nu de onzekerheid regeert, de plaatsen op de lijsten nog moeten worden vastgelegd en niemand weet wat de volgende dag brengen zal, hoopt iedereen dat iemand anders de vuile klus zal klaren. 'De peilingen, de feiten zullen Leterme wel tegenhouden, niet?', hoopt een CD&V'er. 'Of de pers. Die zal toch schrijven dat hij nu beter niet meer terugkeert?', hoopt een andere.
En bij de MR begint Louis Michel , de grote vijand van Reynders en Maingain zich weer te roeren na zijn 'Europese passage' ...
quote:
Louis Michel wil ver gaan voor definitieve staatshervorming

Voormalig MR-voorzitter Louis Michel wil dat er na de verkiezingen werk wordt gemaakt van een definitieve staatshervorming. 'We zullen daarvoor nogal ver moeten gaan', zegt hij op VRT-radio.

Volgens Michel zijn daarvoor wel mensen nodig die overtuigd zijn dat België 'eeuwig een zin heeft'.

Volgens Michel zijn ook de Franstaligen klaar voor een nieuwe regionaliseringsronde. Zo voelt hij dat Vlamingen én Franstaligen 'open staan voor meer verantwoordelijkheden', al benadrukt hij meteen dat de solidariteit tussen noord en zuid in stand moet blijven.

Maingain

Zelfs het FDF is bereid om stappen te zetten, stelde de liberaal. 'Dat geloof ik werkelijk', luidde het vastberaden. Hij erkent ook dat voorzitter Olivier Maingain 'soms een semantiek gebruikt die niet past', maar ziet boven de taalgrens hetzelfde gebeuren. Alle Vlaamse partijen staan er immers onder druk van de N-VA, stelt hij vast.

De voormalige MR-voorzitter begrijpt niet waarom BHV een crisis waard was. Hij is 'diep ontgoocheld en ook wat kwaad'. In zijn ogen was een akkoord zeker nog mogelijk. Hij gaat ervan uit dat er - ook in 2007 al - verschillende kansen zijn gemist om tot een oplossing te komen.

Nieuwe verkiezingen zullen de situatie zeker niet vergemakkelijken, vermoedt het Europarlementslid nog. Hij vreest dat de nakende kiescampagne de standpunten zal verharden, wat het nog moeilijker zal maken om op een rustige, serene manier te kunnen onderhandelen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 28 april 2010 @ 09:29:27 #110
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80794927
Oh, en de Walen gaan even vertellen wat geldverspilling is ...
quote:
'Verkiezingen kosten 10 miljoen euro'

De organisatie van nieuwe verkiezingen zou zo'n 10 miljoen euro aan kosten met zich meebrengen. Dat heeft de krant La Dernière Heure berekend.

De krant baseert zich op de stembusslag van 2007, toen de minister van Binnenlandse Zaken er zo'n 8,3 miljoen euro aan heeft besteed.

Het kostenplaatje omvat onder meer de vergoeding voor zij die de stembureaus moeten bevolken (2 miljoen euro) en de kosten voor het verzekeren van technische bijstand aan de bureaus waar elektronisch gestemd wordt (3 miljoen euro). De krant vraagt zich dan ook af of dergelijke verkiezingen in economisch moeilijke tijden wel te verantwoorden zijn.
Ik weet zo nog wel n paar miljard te vinden waarvan we eens goed moeten bekijken of ze te verantwoorden zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80795617
Op zich hebben vekiezingen ook wel een voordeel. Je hebt dan samenvallende verkiezingen in 2014 zodat er voor het eerst eens onderhandeld kan worden zonder het verkiezingsspook om de hoek.

Plus de kans is reëel dat de MR verliest, wat Reynders z'n kop zou kunnen kosten, waardoor het FDF wellicht een stuk minder sterk zou staan binnnen de partij.
pi_80795687
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen zouden de verkiezingen toch al wel eens andere mensen bij dezelfde partijen naar boven kunnen brengen

De CD&V twijfelt aan Leterme :
[..]

En bij de MR begint Louis Michel , de grote vijand van Reynders en Maingain zich weer te roeren na zijn 'Europese passage' ...
[..]


Het lijkt zelfs al vast te staan dat Leterme niet op de Senaatslijst zal staan zoals op de vorige keer, maar wel op de Kamerlijst voor West-Vlaanderen. Wellicht uit schrik voor de vergelijking met 2007.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:10:06 #113
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80795990
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:01 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Het lijkt zelfs al vast te staan dat Leterme niet op de Senaatslijst zal staan zoals op de vorige keer, maar wel op de Kamerlijst voor West-Vlaanderen. Wellicht uit schrik voor de vergelijking met 2007.
In West-Vlaanderen zal hij nog wel zijn stemmen halen, al zitten er daar in z'n partij met bv Hendrik Bogaert ed ook al n paar serieus op z'n vel te azen natuurlijk ...

Maar zoals in de krant stond vandaag, met Leterme is z'n grootste probleem zelfs nog dat bij gelijk wat hij nu in de kiescampagne zal zeggen elke tv of radio zender meteen een archiefstukje zal vinden waarin hij het omgekeerde beweerde ... En elke debatpartner op '5 minuten politieke moed' zal rekenen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 28 april 2010 @ 10:11:32 #114
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80796038
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef Heero87 het volgende:
Op zich hebben vekiezingen ook wel een voordeel. Je hebt dan samenvallende verkiezingen in 2014 zodat er voor het eerst eens onderhandeld kan worden zonder het verkiezingsspook om de hoek.

Plus de kans is reëel dat de MR verliest, wat Reynders z'n kop zou kunnen kosten, waardoor het FDF wellicht een stuk minder sterk zou staan binnnen de partij.
De machtsstrijd tussen vader en zoon Michel enerzijds en Reynders en Maingain anderzijds kan binnen de MR wel eens heel interessant worden inderdaad ...

Stel trouwens dat BHV gesplitst wordt is het sowieso over met Maingain , zijn machtsbasis ligt daar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 28 april 2010 @ 10:13:25 #115
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80796087
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De machtsstrijd tussen vader en zoon Michel enerzijds en Reynders en Maingain anderzijds kan binnen de MR wel eens heel interessant worden inderdaad ...

Stel trouwens dat BHV gesplitst wordt is het sowieso over met Maingain , zijn machtsbasis ligt daar ...
Is die basis daar zo groot dan? Hoeveel Waalse kiesplichtigen wonen ongeveer in het betwiste gebied, HV dus?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80796241
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef Heero87 het volgende:
Op zich hebben vekiezingen ook wel een voordeel. Je hebt dan samenvallende verkiezingen in 2014 zodat er voor het eerst eens onderhandeld kan worden zonder het verkiezingsspook om de hoek.
Maar moet er niet voor de verkiezingen al een beslissing vallen, tenminste over BHV?

Immers, als je één keer een verkiezing kan organiseren en een parlement 4 jaar kan laten dienen op grond van een regeling die ongrondwettig is, waarom zou het dan daarbij ophouden? Waar blijft dan de motivatie om in 2014 wél een oplossing te hebben?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2010 10:19:20 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 10:27:56 #117
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80796518
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Is die basis daar zo groot dan? Hoeveel Waalse kiesplichtigen wonen ongeveer in het betwiste gebied, HV dus?
Exacte cijfers zijn daar niet voor , maar als je even de resultaten van de vorige Vlaamse verkiezingen bekijkt (waar het FDF als UF opkomt , samen met de andere Franstalige partijen) :
quote:
Franstalige UF grootste in Halle en Zaventem
Brussel - In het Brussels Gewest loopt het aantal stemmen op Nederlandstalige lijsten achteruit. In de Vlaamse rand rond Brussel stemmen meer mensen op Franstalige lijsten. Zo haalt de Union des Francophones in Vlaams-Brabant zeven procent van de stemmen. Die hebben ze te danken aan de kantons Halle en Zaventem, waar ze de grootste partij zijn.

De partij van Vlaams parlementslid Christian Van Eycken (FDF) is met 22,09 procent de grootste partij in het kieskanton Halle (Halle, Sint-Genesius-Rode, Linkebeek en Drogenbos). Ze scoren er ruim twee procent beter dan vijf jaar geleden, toen ze ook een zitje in het Vlaams parlement haalden. Halle is het kanton van N-VA-lijsttrekker Mark Demesmaeker. De voorbije weken kwam de gemeente in het nieuws met de (mislukte) poging van UF om er verkiezingsaffiches te plakken. Een politiereglement had dat verboden, waarop een Brusselse rechter besloot dat het toch kon. Waarop het gemeentebestuur van Halle op zijn beurt alle aanplakborden liet verwijderen. N-VA haalt in Halle overigens bijna vijftien procent van de stemmen.

Zaventem
In het kanton Zaventem, dat de luchthavengemeente, de faciliteitengemeenten Kraainem en Wezembeek-Oppem, en Overijse en Hoeilaart omvat, haalt UF zelfs bijna 26 procent van de stemmen. De groei is er echter minimaal: nauwelijks 0,3 procent tegenover 2004. In het kanton Vilvoorde haalt UF 5,62 procent van de stemmen. In Vilvoorde en Machelen wonen heel wat Franstaligen, maar dat is niet zo in de overige gemeenten van dat kanton: Kampenhout en Zemst.

In Meise is UF goed voor bijna elf procent van alle stemmen, een dik procent meer dan de vorige keer. Het rooms-blauwe kanton Asse, met Dilbeek, blijkt geen bastion voor UF: ze halen er de kiesdrempel niet.

Christian Van Eycken liet zich bij de afgelopen verkiezingen opnieuw opmerken: hij heeft in heel de kieskring Vlaams-Brabant 10.460 voorkeurstemmen. Daarmee wordt de man opnieuw verkozen in het Vlaams parlement. Het totale aantal UF-kiezers bedraagt 47.319. Damien Thiéry, de niet-benoemde FDF-burgemeester van Linkebeek, heeft 7.968 voorkeurstemmen
.

Over het FDF gesproken , geen idee hoe dit in Nederland te bekijken valt, maar dit stukje uit ene Ter Zake van n tijdje geleden toont het ontstaan en het gelaat van het FDF : http://www.deredactie.be/permalink/1.749094
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 28 april 2010 @ 11:10:04 #118
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80797810
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80797913
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In West-Vlaanderen zal hij nog wel zijn stemmen halen, al zitten er daar in z'n partij met bv Hendrik Bogaert ed ook al n paar serieus op z'n vel te azen natuurlijk ...

Maar zoals in de krant stond vandaag, met Leterme is z'n grootste probleem zelfs nog dat bij gelijk wat hij nu in de kiescampagne zal zeggen elke tv of radio zender meteen een archiefstukje zal vinden waarin hij het omgekeerde beweerde ... En elke debatpartner op '5 minuten politieke moed' zal rekenen ...
Ik ben trouwens benieuwd welke richting CD&V uitgaat met zijn campagne. Gaan ze terug naar de harde communautaire lijn van 2007, wetende dat ze die stemmen wellicht toch definitief aan de N-VA kwijt zijn, of gaan ze vooral het staatsmanschap prediken, zoals Marianne Thyssen de laatste weken deed?
  woensdag 28 april 2010 @ 11:13:45 #120
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80797925
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Exacte cijfers zijn daar niet voor , maar als je even de resultaten van de vorige Vlaamse verkiezingen bekijkt (waar het FDF als UF opkomt , samen met de andere Franstalige partijen) :
Bedankt. Niet helemaal wat ik zocht, maar het verduidelijkt wel iets.


Overigens, deze alinea viel me op:
quote:
Een politiereglement had dat verboden, waarop een Brusselse rechter besloot dat het toch kon. Waarop het gemeentebestuur van Halle op zijn beurt alle aanplakborden liet verwijderen.
Illustreert wel mooi hoe diep het allemaal zat, iedereen heeft een mening en wil de ander dwars zitten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80798048
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar moet er niet voor de verkiezingen al een beslissing vallen, tenminste over BHV?

Immers, als je één keer een verkiezing kan organiseren en een parlement 4 jaar kan laten dienen op grond van een regeling die ongrondwettig is, waarom zou het dan daarbij ophouden? Waar blijft dan de motivatie om in 2014 wél een oplossing te hebben?
Op zich wel, maar we mogen toch hopen dat men niet elke vier jaar chaotische verkiezingen wil zoals ze dit jaar zullen zijn. Al hoe wel, met de politiek van de voorbije jaren hoop je beter niet te veel. .
  woensdag 28 april 2010 @ 11:20:32 #122
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80798125
Iets in de rand trouwens , dit viel mij ook nog op onlangs :
quote:
Wil ontbreekt voor overdracht Plantentuin

De samenwerkingsakkoorden die nodig zijn om de Plantentuin van Meise over te dragen van het federale naar het Vlaamse niveau zijn nog altijd niet ondertekend. Dat deelde Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) mee in de commissie Algemeen Beleid van het Vlaams Parlement aan Mark Demesmaeker (N-VA), die peilde naar de voortgang in het dossier.

Hoewel de Wetenschappelijke Raad van de Nationale Plantentuin intussen een inventaris heeft opgemaakt - volgens een methode die vastgelegd werd door een college van internationale experts - en hoewel die categoriseringsmethode ook al is goedgekeurd door de minister-presidenten van de Vlaamse regering en van de regering van de Franse gemeenschap, zijn de samenwerkingsakkoorden voor de overheveling van de Plantentuin nog niet ondertekend.

Die inventarisatiemethode, die moet vastleggen wie eigenaar is van welk deel van het wetenschappelijk patrimonium, is nochtans een van de laatste weggewerkte hinderpalen, aldus Demesmaeker.

'Tot mijn grote spijt moet ik u melden dat er geen vooruitgang is in het dossier. Los van het feit dat er zaken afgerond zijn, is er blijkbaar geen wil om dat dossier op te lossen', antwoordde Peeters.

Volgens Demesmaeker schuift iedereen de zwarte piet naar elkaar door en zit het dossier vast bij minister van Institutionele Hervormingen Didier Reynders (MR).

De overdracht van het federale naar het Vlaamse niveau is vastgelegd in de Lambermontakkoorden in 2001.


Ik ben er onlangs nog geweest , doordat de plantentuin momenteel tussen federaal en vlaamse bevoegdheden hangt krijgt hij géén (of nauwelijks) nog federale subsidies, en mag Vlaanderen er nog geen geven. Gebouwen staan op instorten, heel wat serres zijn uit veiligheidsoverwegingen dicht en planten zijn verwaarloosd ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 28 april 2010 @ 11:21:14 #123
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80798150
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Bedankt. Niet helemaal wat ik zocht, maar het verduidelijkt wel iets.
Nu er geen talentellingen meer worden gehouden, is het buiten dit soort artikelen denk ik lastig in te schatten hoeveel % van de inwoners Nederlands- of Franstalig is.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:22:11 #124
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80798183
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:21 schreef freako het volgende:

[..]

Nu er geen talentellingen meer worden gehouden, is het buiten dit soort artikelen denk ik lastig in te schatten hoeveel % van de inwoners Nederlands- of Franstalig is.
Ahzo, ok.

Overigens, de Belgische vlag is ook ongrondwettig dus waarom ze zoveel problemen hebben met ongrondwettige verkiezingen ontgaat me een beetje.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 april 2010 @ 11:27:36 #125
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80798385
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:22 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ahzo, ok.

Overigens, de Belgische vlag is ook ongrondwettig dus waarom ze zoveel problemen hebben met ongrondwettige verkiezingen ontgaat me een beetje.
Er zijn wel meer dingen in België ongrondwettig ...

Overigens, de scheiding van België en Nederland was ook ongrondwettig destijds natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')