quote:Op donderdag 22 april 2010 10:55 schreef KingOfMars het volgende:
Ok, ik zit dus weer eens op zo'n 'vul in wat je eet' site ( http://www.kiesgezondvet.nl/ ) en kom er (weer!) achter dat ik dus veel te weinig eet.. Blijf ergens in de 1700kcal's steken als ik van gisteren alles invul bijv. Da's niet goed he?
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:
nee, das zelfs te weinig om in leven te blijven (uiteindelijk dan he)
Dit is de enige site die je over voeding zou moeten raadplegen
http://www.voedingscentru(...)?highlight=calorieen
Hee, wat een handige site... Ik eet ook veel te weinig, alsof ik dat nog niet wist. Ik loop meteen maar effe naar de kantine.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef KingOfMars het volgende:
Laatste twee posts vorige topic:
[..]
[..]
Door dat rulle zand kun je toch niet hardlopen? Dat doe ik altijd en alleen maar langs de waterlijnquote:Op donderdag 22 april 2010 13:43 schreef GotC het volgende:
Zo, net gelopen. Bedacht dat het wel leuk zou zijn om op het strand te gaan lopenWas in het begin wel erg lekker (eb), maarja, toen werd het ineens vloed
. Door dat zachte zand gerend richting de duinen, daar ging t wel weer. Maar heb echt het idee dat ik niks heb gedaan, omdat ik door dat zachte zand heel rustig moest lopen..
.
Zand is idd lekker zwaar. De duinen trouwens ookquote:Op donderdag 22 april 2010 15:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik heb het ook 1x geprobeerd op t strand, best zwaar!
Zo zaterdag laatste lesje Evy, daarna gaan we lekker uit eten ofzo, om het te vieren. Hierna gewoon rondje van 6,3 km (rondje om een meer) en dan steeds tijd verbeteren. Ben sowieso wel benieuwd hoeveel ik nu loop in 30 minuten.
Wanneer gaan we samen eens een rondje maken?quote:Op donderdag 22 april 2010 12:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ook hier loop ik weer lekker mee~!~! Vanavond mogen we weer, hopen dat het droog blijft.
Ja dan ga je steeds omhoog en omlaag.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:01 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Zand is idd lekker zwaar. De duinen trouwens ook
Niet alleen het uitzicht maakt het waard (Hoewel door de duinen lopen bij zonsondergang wel erg fijn is), maar het geeft je echt een veel vrijer gevoel als je daar doorheen banjertquote:Op donderdag 22 april 2010 15:06 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ja dan ga je steeds omhoog en omlaag.
Ik had dat toen ik in Zweden woonde, Stockholm. Daar zitten ook onwijs veel (hoge!) heuvels. Toen deed ik ook Evy, maar toen t begon met sneeuwen ben ik ermee gestopt en heb t thuis in Nederland weer opgepakt. Heuvels zijn zwaar! Vooral als je 5 minuten lang een steile heuvel op moet. MAAR het uitzicht, net als in de duinen, is het dan wel weer waard, dan vergeet je meteen weer dat die klote heuvel net was geweest.
Had ik nou ook maar wat beter uitzicht. Ik heb aan de ene kant weilanden en aan de andere kant een vrij drukke snelweg.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:08 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Niet alleen het uitzicht maakt het waard (Hoewel door de duinen lopen bij zonsondergang wel erg fijn is), maar het geeft je echt een veel vrijer gevoel als je daar doorheen banjert
Loop je langs de A4 dan? Of de A44?quote:Op donderdag 22 april 2010 15:17 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Had ik nou ook maar wat beter uitzicht. Ik heb aan de ene kant weilanden en aan de andere kant een vrij drukke snelweg.Maar als ik het straks langer volhoud loopt mijn paadje volgens mij ook van de snelweg vandaan, dus dan wordt het beter.
![]()
Over twee weken ga ik een weekendje naar Bergen. Ik ben van plan daar ook lekker te gaan hardlopen; daar is wel duingebied!
A44 ja.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:21 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Loop je langs de A4 dan? Of de A44?
Mja, lijkt me inderdaad niet het leukste stuk om te lopen .... A4 trouwens ook nietquote:
Ik herhaal deze week les 10, 11 en 12 omdat ik vorige week heb zitten kutten naar mijn gevoel.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:02 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Wanneer gaan we samen eens een rondje maken?
Ik moet de muziek ook echt op z'n allerhardst zetten om normaal te kunnen luisteren.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:24 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Mja, lijkt me inderdaad niet het leukste stuk om te lopen .... A4 trouwens ook niet
De snelste moet zich gewoon aanpassenquote:Op donderdag 22 april 2010 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik herhaal deze week les 10, 11 en 12 omdat ik vorige week heb zitten kutten naar mijn gevoel.
Maar eerdaags moeten we het maar eens ff doen he. En dan maar hopen dat ons tempo gelijk is
Dit weekend wordt um sowieso niet, zit vol met verjaardagen en voetbal!quote:Op donderdag 22 april 2010 15:27 schreef Flappekz het volgende:
[..]
De snelste moet zich gewoon aanpassen![]()
Ik moet zaterdag les 16 lopen, maar das dezelfde als 13 ...
EDIT - denkfoutje....vrijdag staat ie op de planning
OK! Nja, komt vast wel goedquote:Op donderdag 22 april 2010 15:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit weekend wordt um sowieso niet, zit vol met verjaardagen en voetbal!
Ik kom steeds in de 3000 cal.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef KingOfMars het volgende:
Laatste twee posts vorige topic:
[..]
[..]
Net uit bed? Nachtdienst gehad?quote:Op donderdag 22 april 2010 16:36 schreef blomst het volgende:
Ik gooi mijn loopschema maar om , kom in de knoop met andere aktiviteiten. Zou vandaag moeten lopen, maar net uit mijn bed, en zo naar de sportschool. Denk dat ik de laatste twee lessen maar herhaal op vrijdag en zondag en dan op maandag en dinsdag twee dagen rust te nemen. Kan ik dan elke woensdag met de nieuwe week beginnen.
ja, werk alleen maar in de nachtdienst.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Net uit bed? Nachtdienst gehad?
Ik dacht al, dat is pas uitslapen hahahahaquote:Op donderdag 22 april 2010 17:39 schreef blomst het volgende:
[..]
ja, werk alleen maar in de nachtdienst.
Dat is wel weer zo..maar het mulle zand, argh! Viel me zwaar tegen. Heb de neiging om morgen weer te gaan lopen, heb het idee dat ik niks heb gedaanquote:Op donderdag 22 april 2010 15:08 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Niet alleen het uitzicht maakt het waard (Hoewel door de duinen lopen bij zonsondergang wel erg fijn is), maar het geeft je echt een veel vrijer gevoel als je daar doorheen banjert
Welkomquote:Op donderdag 22 april 2010 22:34 schreef Hinder het volgende:
Hoi.
Ik volg dit topic al een paar dagen, en dacht 'laat ik eens reageren'. Ik ben gisteren dus begonnen met hardlopen. Dat ging moeilijker dan ik dacht; te snel begonnen. Ik heb inderdaad geen schema gevolgd, want die conditie is er al een beetje (ik fiets veel (en hard)). Gisteren heb ik 3km gelopen; 1.5km heen, 1.5km terug. Ondanks die te snelle start, ging het wel goed voor een eerste keer, vind ik zelf.
Vandaag heb ik zo'n 6km gelopen, best een verschil met gisteren, maar ik voel me er juist beter bij. Het ging erg goed, met een constant tempo gelopen, al moet ik wel m'n warming-up gaan verbeteren, want ik ging toch weer iets te snel van start. Gelukkig was dat snel hersteld en kwam ik nog niet eens zo vermoeid thuis.
Ik vind het tot nu toe erg leuk, en het werkt ook lekker verslavend; ik zou zo weer een rondje willen maken.
Dankjequote:Op donderdag 22 april 2010 22:39 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Welkom
Schema's zijn niet heilig natuurlijk. Ik hou me er vooral aan omdat ik anders 100% zeker teveel hooi op mn vork ga nemen. Soort van zelfbescherming dus. Ben jij daar niet bang voor?
Ik wou dat ik zo snel 6km kon lopenquote:Op donderdag 22 april 2010 22:34 schreef Hinder het volgende:
Hoi.
Ik volg dit topic al een paar dagen, en dacht 'laat ik eens reageren'. Ik ben gisteren dus begonnen met hardlopen. Dat ging moeilijker dan ik dacht; te snel begonnen. Ik heb inderdaad geen schema gevolgd, want die conditie is er al een beetje (ik fiets veel (en hard)). Gisteren heb ik 3km gelopen; 1.5km heen, 1.5km terug. Ondanks die te snelle start, ging het wel goed voor een eerste keer, vind ik zelf.
Vandaag heb ik zo'n 6km gelopen, best een verschil met gisteren, maar ik voel me er juist beter bij. Het ging erg goed, met een constant tempo gelopen, al moet ik wel m'n warming-up gaan verbeteren, want ik ging toch weer iets te snel van start. Gelukkig was dat snel hersteld en kwam ik nog niet eens zo vermoeid thuis.
Ik vind het tot nu toe erg leuk, en het werkt ook lekker verslavend; ik zou zo weer een rondje willen maken.
Dankjequote:Op donderdag 22 april 2010 22:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik wou dat ik zo snel 6km kon lopen
Welkom btw.
Goed gedaanquote:Op donderdag 22 april 2010 23:12 schreef Coelho het volgende:
Na 2.5 week niks gedaan te hebben vanwege vakantie, vandaag les 19 van Evy1. 5,84km in 34:18. Veruit het snelste gemiddelde tot nu toe. En ik was nog wel bang dat de inactiviteit me tegen zou gaan staan.
Haha, dat setje van de Albert Heijn heb ik ook gekocht! Die zit inderdaad erg lekkerquote:Op donderdag 22 april 2010 23:27 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb weer gelopen vandaag! Was er de hele week niet van gekomen. Maar 't ging vandaag wel lekker, de eerste keer zonder wandel-stukje doorgelopen! Heb er wel voor gekozen een lesje muziek mee te nemen, gewoon lesje 27 nog een keer, maar ben bij het wandel-minuutje gewoon doorgelopen. En toen nog zo'n vijf minuutjes door na de muziek omdat ik toch nog een stukje van huis was en helemaal niet moeTotaal rondje van ruim 6 KM (er zit een stukje bospaden in wat ik misschien niet helemaal 100% accuraat op afstandmeten heb ingevoerd) gelopen zonder pauze, in 37-38 minuten. Ben heel tevreden!
Oh, en ik heb ook een setje kleding gekocht bij de Albert Heyn, shirt, jack en capri, zit lekker! Alleen de capri was misschien een beetje kort nog voor de temperatuur, ik liep meestal nog in een lange legging en het voelde een beetje koud aan m'n kuitspieren. Maar ja ik wilde 'm zo graag meteen aan... hopelijk heb ik morgen geen spierpijn & spijt dat ik niet nog 1x in m'n lange legging gelopen heb.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 08:11 schreef Flappekz het volgende:
Ik ga vandaag les 16 lopen. Maar ik bedenk me net dat mn hardloopshirts in de was zitten
Die ligt ook nog in de was, dat scheeltquote:Op vrijdag 23 april 2010 08:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Da's niet handig he!?!
Nope...zo ver ben ik nog niet. En is dat niet voor studenten ofzo?quote:Op vrijdag 23 april 2010 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
Gaat er hier eigenlijk nog iemand meedoen aan de Batavierenrace?
yupquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:17 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Nope...zo ver ben ik nog niet. En is dat niet voor studenten ofzo?
Ik ben nog nooit student geweest...althans, voltijd studentquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
yup
ga zelf ook niet lopen hoorben verkeersleider, maar doe altijd aanmoedigen vanaf mijn kruispunten
En anders langer rust nemen als het na twee dagen nog niet weg isquote:Op vrijdag 23 april 2010 10:36 schreef Adelante het volgende:
Zo, les 18 zit er op. Of het nou was dat ik gisteren al gelopen had of omdat het toch warmer was dan ik vantevoren dacht (serieus, het vroor vannacht 3 graden dus ik had 3 lagen en een lange broek aan): al met al ging het niet zo lekker en heb ik nu ook nog eens last van mijn rechter scheenbeen
Hopen dat twee dagen rust voldoende is voor herstel.
Leuk!quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:17 schreef DeLuna het volgende:
Opgegeven voor de 4 Engelse Mijl met de Dam tot damloop
Nu heb ik echt een doel
Goed, ik ga nu Evy les 3 doenquote:Op vrijdag 23 april 2010 12:52 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Leuk!Kun je ook al lekker gaan dromen over hoe je over de finish komt.
![]()
Hoe gaat het nu met de training?
Heb je al eens geprobeerd om je ademhaling te sturen tijdens het lopen? Probeer door je neus via je buik te ademhalen. Adem steeds in als bijvoorbeeld je rechtervoet de grond raakt, houd het een paar passen vast en blaas weer uit zodra bijvoorbeeld je linkervoet de grond raakt. Vindt daar op die manier een ritme in.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:28 schreef LieLie het volgende:
Ik ga zo ook maar weer!
Zie er wel een klein beetje tegen op. Ben bang dat ik meteen weer pijntjes/ademnood heb..
Het wil maar niet echt lekker gaan..
Ik probeer het wel, maar er komt vaak een punt waarop ik er geen controle meer over heb. Misschien omdat ik dan te hard wil hoor. maar heel langzaam lopen gaat ook niet. Ze zeggen ook altijd dat je zo moet lopen dat je kunt praten, maar dat ik weer zo langzaam dat ik dan ook niet normaal kan lopen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:32 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd om je ademhaling te sturen tijdens het lopen? Probeer door je neus via je buik te ademhalen. Adem steeds in als bijvoorbeeld je rechtervoet de grond raakt, houd het een paar passen vast en blaas weer uit zodra bijvoorbeeld je linkervoet de grond raakt. Vindt daar op die manier een ritme in.![]()
Het heeft bij mij in ieder geval echt geholpen!
Het klinkt inderdaad alsof je te hard gaat. Waarom lukt het niet om langzamer te lopen? Probeer daarbij ook echt je passen te verkleinen. Op een gegeven moment kan het meer voelen als dribbelen dan als hardlopen; zo ervaar ik dat dan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:37 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik probeer het wel, maar er komt vaak een punt waarop ik er geen controle meer over heb. Misschien omdat ik dan te hard wil hoor. maar heel langzaam lopen gaat ook niet. Ze zeggen ook altijd dat je zo moet lopen dat je kunt praten, maar dat ik weer zo langzaam dat ik dan ook niet normaal kan lopen.
Dat was juist het eerste waar ik ging op letten toen ik begonquote:Op vrijdag 23 april 2010 13:34 schreef KingOfMars het volgende:
Ik kwam er vorige keer (na 11 lessen dus) pas achter dat ik helemaal niet goed adem haalde. Alleen maar door m'n mond. Toen ik ook erop ging letten om door m'n neus adem te halen liep ik stukken soepeler.
Super! Zo ga je er vast ook meer van genieten.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:39 schreef LieLie het volgende:
I'm back!
Ik heb 3x2 en 3x3 gelopen!
Rustig tempo, zoals je zei vuurvliegje, en heel erg letten op ademhalen door m'n neus.
Dat vroeg ook meteen zoveel aandacht dat de minuten sneller voorbij leken te gaan
Niet helemaal pijnvrij, maar echt heel anders dan in het begin van de week.
Blijkbaar speelde de verkoudheid me echt parten.
Zondag de 4x3 lopen, en dan kan ik weer gewoon verder met het schema!
Ook met alleen door je mond ademen kun je een ritme creëren. Waarom zou het fout zijn alleen door je mond te ademen? Je hebt in ieder geval minder weerstand dan door je neus.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:34 schreef KingOfMars het volgende:
Ik kwam er vorige keer (na 11 lessen dus) pas achter dat ik helemaal niet goed adem haalde. Alleen maar door m'n mond. Toen ik ook erop ging letten om door m'n neus adem te halen liep ik stukken soepeler.
Mja, ik kreeg er niet genoeg zuurstof mee binnen ofzo. Naderhand las ik in de Start To Run dat het voor beginners helemaal niet slecht is om gewoon alles open te gooien om maar zoveel mogelijk lucht te kunnen happen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:50 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ook met alleen door je mond ademen kun je een ritme creëren. Waarom zou het fout zijn alleen door je mond te ademen? Je hebt in ieder geval minder weerstand dan door je neus.
Oh, daar heb ik dan net overheen gelezen, zeker.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:56 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Mja, ik kreeg er niet genoeg zuurstof mee binnen ofzo. Naderhand las ik in de Start To Run dat het voor beginners helemaal niet slecht is om gewoon alles open te gooien om maar zoveel mogelijk lucht te kunnen happen.
Klopt, dat merkte ik gisteren ook meteenquote:Op vrijdag 23 april 2010 15:04 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik dan net overheen gelezen, zeker.Ik merkte wel dat toen ik begon met door mijn neus te ademen, ik veel soepeler liep.
Ik heb vaak dat ik als ik rond de 30 minuten loop last krijg met ademen. Dat ik even te weinig zuurstof heb ofzo. Maar als ik dan doorloop gaat het weer beter. Raar eigenlijk, het is vrijwel altijd rond hetzelfde moment, rond de 30 minuten.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:56 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Mja, ik kreeg er niet genoeg zuurstof mee binnen ofzo. Naderhand las ik in de Start To Run dat het voor beginners helemaal niet slecht is om gewoon alles open te gooien om maar zoveel mogelijk lucht te kunnen happen.
Ik ook! Maar ik mag morgen weer. Ben heel benieuwd of ik al bijna de 30 min kan lopen. Morgen les 27 van evy, maar dat ik volgens mij nog geen 30 min, 10 1' 20 volgens mijquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:06 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb nu al weer zin om te hardlopen terwijl ik maandag pas weer mag._!
Hoewel 't psychologisch gezien inderdaad toch wel een grote stap lijkt, van 20 minuten naar 30, miste ik dat minuutje dus heel niet. Blijkbaar zijn die laatste twee weken met maar 1 of 2 minuutjes wandelen er tussen ruim voldoende om 't ook aan een stuk te kunnen!quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:32 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik ook! Maar ik mag morgen weer. Ben heel benieuwd of ik al bijna de 30 min kan lopen. Morgen les 27 van evy, maar dat ik volgens mij nog geen 30 min, 10 1' 20 volgens mij
Dat denk ik ook. Maar ik ga daarna gewoon door met Evy 5-10, want ik wil meedoen aan de 4 Engelse Mijl tijdens de van Dam tot damloop.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:40 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Misschien bouwt Evy ook op naar een uiteindelijke wedstrijd.
Mijn schema is ook voor de uiteindelijke 30 minuten (of 5 km.) maar is echt bedoeld om op de laatste dag een prestatieloop of wedstrijd te gaan lopen en bouwt daar dus naar op. Er is bij mij ook geen enkele les waarin al een half uur gelopen wordt, het is juist de bedoeling om dit op de wedstrijd te doen.
Geen shirt?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:20 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Zo, ik ben gewapend met een nieuwe sportbeha en een korte broek! Ik kan er morgen tegenaan.![]()
Ook heb ik bijna geen spierpijn meer, dus ik denk dat ik het wel weer ga redden.
Daar had ik er (gelukkig) al twee van liggen.quote:
Pfoe ok nou wel uitgelopen maar HOE. Wat een kutdag was dit om te lopen. Het was warm, ik had besloten om na het hardlopen maar te gaan lunchen (en ja ik ging om half 5 hardlopen dus ik was dom bezig). Tip: eet altijd VOOR het lopen. Damn wat had ik een honger en was licht en merkte gewoon dat ik geen kracht had in mijn benen. Voel nog steeds dat me benen het zwaar hebben. Heb een stuk langzamer gelopen dan normaal, maar wel uitgelopen. Ben wel een beetje bruin geworden! Maar of dat van het hardlopen was of van het in de zon zitten ervoor...quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:51 schreef SolnaStockholm het volgende:
Nog eventjes en ik ga voor de laatste evy les. Al is het wel warm. Korte broek, voor het eerst lopen met een korte broek. Misschien wordt ik zelfs nog beetje bruin
Maken ze een filmpje van hoe je loopt.quote:Op zondag 25 april 2010 11:24 schreef LieLie het volgende:
Wij hebben hier zo'n Run2Day winkel. Doen ze dat daar ook?
Ik moet misschien ook eens kijken naar schoenen.
gewoon kijken hoe ver je komt denk ikquote:Op zondag 25 april 2010 13:07 schreef kieskleurig het volgende:
Poe...de warmte....maar ben toch gaan lopenBen wel langs de Maas gaan lopen, daar staat een heerlijk windje en dat maakte het een stuk aangenamer. Dit was mijn w3d3.
Volgende les is 2x3 en 2x5....maar 3 minuten is nu nog echt wel bikkelen voor mij, wat is verstandig? Toch nog een x deze week herhalen om de 3 minuten wat soepeler te halen of doorgaan en kijken hoever ik kom?
Oh, goeie!quote:Op zondag 25 april 2010 13:03 schreef Danseresje84 het volgende:
Bij kruidvat vanaf deze week ook aanbieding voor 3/4tight en shirt. Ook nog andere hardloopdingetjes te koop.
voor zover ik me kan herinneren stond er op het boekje de datum van de 27ste. Maar kan het ook mis hebben hoor (heb het boekje ff niet bij de hand).quote:Op zondag 25 april 2010 13:22 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh, goeie!
Straks even kijken of ze dat toevallig op koopzondag ook al hebben liggen
www.kruidvat.nl en dan de online folder misschien ?quote:Op zondag 25 april 2010 13:47 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
voor zover ik me kan herinneren stond er op het boekje de datum van de 27ste. Maar kan het ook mis hebben hoor (heb het boekje ff niet bij de hand).
had geen zin om het op i-net op te gaan zoeken. boekje met aanbieding ligt nog bij mijn bed, maar ben ondertussen ook aan het studeren.quote:Op zondag 25 april 2010 13:49 schreef Joene het volgende:
[..]
www.kruidvat.nl en dan de online folder misschien ?
Veel pijnloze hardloopkm's gewenst met je nieuwe schoenenquote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Wauw, jullie hebben niets teveel gezegd over de service in hardloopwinkels!![]()
Ik liep daar naar binnen met mijn hardloopschoenen, die man zag mij staan en zag direct dat mijn voeten naar binnen staan en dat ik waarschijnlijk last van mijn enkels heb. Ik was helemaal verbaast.![]()
Ik werd inderdaad gefilmd en hij liet mij op het filmpje zien dat mijn benen inderdaad helemaal naar binnen vallen tijdens het lopen. Hij kon daarom ook vertellen waarom mijn hardloopschoenen niet goed zijn.
Met twee verschillende nieuwe schoenen aan moest ik buiten op straat heen en weer gaan rennen (in de drukke winkelstraat, met mijn korte rokje) en kiezen welke het beste zat.
Het zijn Adidasjes geworden en ik ben er blij mee.![]()
Ik heb besloten om vandaag niet te gaan lopen omdat ik echt nog teveel pijn aan mijn enkels heb, maar ik ga wel een rustige wandeling maken op mijn nieuwe schoenen. Morgen voorzichtig aan weer proberen te rennen.
Niks moetquote:Op zondag 25 april 2010 17:29 schreef lemonlime het volgende:
Ik wist trouwens niet dat je door je neus moest ademen, moet ik ook maar eens proberen.
Nou, dat las ik ook, maar dat werkte niet voor mij.quote:Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef GotC het volgende:
Ik hoorde dat je als beginner gewoon moet ademen zoals je wilPlus, ik adem uberhaupt voornamelijk door m'n mond. Lucht=lucht tijdens t rennen
Dan moet je voor jezelf een manier vinden waarop ademen voor jou werkt. Ik heb ook m'n eigen ademhaling, en dat past volgens mij verder bij niemand.quote:Op zondag 25 april 2010 18:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, dat las ik ook, maar dat werkte niet voor mij.
Ik moet wel die controle over mijn ademhaling houden, omdat ik anders te onregelmatig ga ademen en dan is het einde zoek. Ik loop echt beter als ik daar bewust mee bezig ben.
Klinkt heel bekend. Ik ben een paar weken geleden naar Run2Day gegaan, waar ze een analyse gemaakt hebben: Naturel stand van de voeten/benen. Vervolgens naar Runnersworld gegaan, waar uitkwam dat mijn benen ook wat naar binnen vallen. Ik heb daar 3-4 verschillende paren gehad, moest ook buiten op en neer rennen en ook ik kwam met Adidasjes (Supernova Sequence 2) thuis. Ze lopen heerlijk!quote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Wauw, jullie hebben niets teveel gezegd over de service in hardloopwinkels!![]()
Ik liep daar naar binnen met mijn hardloopschoenen, die man zag mij staan en zag direct dat mijn voeten naar binnen staan en dat ik waarschijnlijk last van mijn enkels heb. Ik was helemaal verbaast.![]()
Ik werd inderdaad gefilmd en hij liet mij op het filmpje zien dat mijn benen inderdaad helemaal naar binnen vallen tijdens het lopen. Hij kon daarom ook vertellen waarom mijn hardloopschoenen niet goed zijn.
Met twee verschillende nieuwe schoenen aan moest ik buiten op straat heen en weer gaan rennen (in de drukke winkelstraat, met mijn korte rokje) en kiezen welke het beste zat.
Ik heb besloten om vandaag niet te gaan lopen omdat ik echt nog teveel pijn aan mijn enkels heb, maar ik ga wel een rustige wandeling maken op mijn nieuwe schoenen. Morgen voorzichtig aan weer proberen te rennen.
Bij de hardloopwinkel heb ik vandaag ook zo'n klein tasje weten te kopen voor je telefoon.quote:Op zondag 25 april 2010 18:30 schreef Levitas het volgende:
Vandeweek al een hardloopbroek gekocht bij de Aldi. Koste slechts 8 euro, maar zit best prima. Nu eens op de site van Kruidvat kijken wat zij volgende week in de aanbieding hebben. Moet nog een jackje/shirtje, een bandje met reflectie/licht, zonnebril die goed op mijn neus blijft zitten, en eigenlijk ook nog een manier om m`n iPhone mee te nemen..
Nou.. Als je steeds door je mond adem haalt dan ga je sneller hijgen en gooi je je hartslag sneller omhoog. Zo lang mogelijk door je neus ademhalen en als dat moeilijker wordt door je neus in en door je mond uit. Dat is mij al enige jaren geleden verteld.quote:Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef GotC het volgende:
Ik hoorde dat je als beginner gewoon moet ademen zoals je wilPlus, ik adem uberhaupt voornamelijk door m'n mond. Lucht=lucht tijdens t rennen
Ik kan uberhaupt niet door m'n neus ademen, ook niet als ik hier op de bank zitquote:Op zondag 25 april 2010 18:50 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Nou.. Als je steeds door je mond adem haalt dan ga je sneller hijgen en gooi je je hartslag sneller omhoog. Zo lang mogelijk door je neus ademhalen en als dat moeilijker wordt door je neus in en door je mond uit. Dat is mij al enige jaren geleden verteld.
Ik heb bij de Hardloopwinkel ook zo'n tasje gekocht voor om m'n bovenarm. Past m'n telefoon in (even groot als een iPhone), sleutels en eventueel geld inquote:Op zondag 25 april 2010 18:30 schreef Levitas het volgende:
Vandeweek al een hardloopbroek gekocht bij de Aldi. Koste slechts 8 euro, maar zit best prima. Nu eens op de site van Kruidvat kijken wat zij volgende week in de aanbieding hebben. Moet nog een jackje/shirtje, een bandje met reflectie/licht, zonnebril die goed op mijn neus blijft zitten, en eigenlijk ook nog een manier om m`n iPhone mee te nemen..
Leuk programmatje trouwens, dat Runkeeper. Route van vandaag: http://rnkpr.com/a56vh0
fijn! mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was? xquote:Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Mijn schoenen waren 120 euro.quote:Op zondag 25 april 2010 19:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
fijn! mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was? x
dat zijn nou precies de artikelen die ik bedoel!quote:Op maandag 26 april 2010 21:05 schreef Levitas het volgende:
Ik kan trouwens niets vinden in de Kruidvat folder.. Enkel die aanbiedingen van Leontien van Moorsel, maar dat is dames..
Ja maar dat kan hij toch niet aanquote:Op maandag 26 april 2010 21:14 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
dat zijn nou precies de artikelen die ik bedoel!
quote:Op maandag 26 april 2010 10:20 schreef Adelante het volgende:
Les 19 van Evy vanmorgen voltooid. Omdat ze nu al begint met stukjes van 5 minuten, doe ik vanaf nu toch maar iets van een korte warming-up voor de les
Op naar de 4 x 8 minuten komende woensdag!
quote:
Sorry voor het deels quoten van mezelf, maar ik wil vanavond weer gaan lopen. Misschien moet ik mijn vraag ook posten in het gevorderdentopic.quote:Op maandag 26 april 2010 17:02 schreef Coelho het volgende:
Nog vervelender is dat ik eergister voor het eerst een blaar op de onderzijde van mijn voet gelopen heb. Geen idee waardoor, sokken zaten goed en schoenen zaten zeker niet te los. Kan ik met een bestaande blaar morgen vanavond gewoon gaan lopen, of maak je het daar erger mee?
Ik denk dat als je blaren krijgt, je niet met geschikte schoenen loopt. Waar heb je ze vandaan?quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Sorry voor het deels quoten van mezelf, maar ik wil vanavond weer gaan lopen. Misschien moet ik mijn vraag ook posten in het gevorderdentopic.
Schoenen zijn niet de hoofdoorzaak geweest, deze zijn op maat aangeschaft bij runnersworld en heb er de eerste 250-300km geen problemen mee gehad. Ik denk een combinatie van hitte, zweetvoeten, wellicht wat uitgezet en een sok die niet optimaal zat.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je blaren krijgt, je niet met geschikte schoenen loopt. Waar heb je ze vandaan?
Bah, vanochtend wakker geworden met migraine. Gelukkig is het nu weer over, maar echt lekker voel ik me nog niet. Het is eigenlijk mijn loopdag vandaag, maar ik kijk nog even of ik vanmiddag kan gaan.
Zo niet, dan morgen. Mijn enkels zouden het in ieder geval niet erg vinden als ik het nog een dagje uitstel.![]()
Dank jequote:Op woensdag 28 april 2010 10:28 schreef Danseresje84 het volgende:
De_Hertog, respect hoor, dat je om 6u 's ochtends al bent gaan lopen!
En dat houd in?quote:Op woensdag 28 april 2010 17:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik ga straks eindelijk eens aan les 4 beginnen
Evy Start To Runquote:Op woensdag 28 april 2010 18:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dat houd in?
Vandaag op me nieuwe schoentjes 8,5km![]()
met natuurlijk een dikke blaar word er een beetje moe van moet ik zeggen, waarom kunnen ze niet gewoon 100% goed zitten
![]()
Hehe ik loop gemiddeld 8 km/h, op een snelle dag 8.5/9 maar heb er niet veel vanquote:Op woensdag 28 april 2010 18:17 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Op afstandmeten.nl zie ik nu dat ik maar 4,25 km heb gelopen met het geweldige tempo van 8,50 km/uur.![]()
Ohh, ik ben blij dat ik niet de enige ben.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:57 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Hehe ik loop gemiddeld 8 km/h, op een snelle dag 8.5/9 maar heb er niet veel van
Zometeen half uur achter elkaar voor het eerst
Goed bezig! Is het wel een prettige stof, die kruidvatbroek?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:19 schreef SolnaStockholm het volgende:
Yes eindelijk de 30 minuten gelopen. Evy 1 is officieel geslaagd. We gaan nu een tijdje dit volhouden en dan na de zomer waarschijnlijk beginnen met Evy 2.
Vandaag 7.8 km gelopen. Eerst 1.2 in 7:30, toen 5.4 in 35 min en als laatst weer 1.2 km in 7 minuten.
Gemiddeld 8.12 gelopen, eerste stuk gem 9.2, tweede stuk gemiddeld 7.8 en laatste stuk geminddeld 9. Alleen loop ik een stuk sneller, maar tis ook een korter stuk.
Geslaagde dag vandaag! (En me kruitvatbroek zit perfect)
En qua maten? Je kunt natuurlijk niet passen bij Kruidvat. Ik heb maat 42/44quote:Op woensdag 28 april 2010 21:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
Het is andere stof dan de hardloopbroek die ik al had (was een lange) maar ik vind hem best fijn! En de roze streep vind ik wel leuk. Enige wat ik jammer vindt is dat het touwtje best kort is (ja of me buik is te dik, maar ik vind dat het touwtje gewoon te kort is) en dat er geen rits op het zakje zit. Voor de prijs is het echt prima! Twijfel of ik het shirt ga kopen.
Ik 38/40 soms 42 denk ik en heb een L gekocht, vind ze klein vallen. XL heb ik niet gezien in de winkel, maar hebben ze in de webshop wel. Alleen heb ik echt geen idee of dat touwtje daar langer is.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:48 schreef LieLie het volgende:
[..]
En qua maten? Je kunt natuurlijk niet passen bij Kruidvat. Ik heb maat 42/44
Oké, dan moet ik maar voor xl gaan, als ze die hebbenquote:Op woensdag 28 april 2010 21:51 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik 38/40 soms 42 denk ik en heb een L gekocht, vind ze klein vallen. XL heb ik niet gezien in de winkel, maar hebben ze in de webshop wel. Alleen heb ik echt geen idee of dat touwtje daar langer is.
Ik heb hem gewoon uit de verpakking gehaald, en de elastiekband opgerekt en gekeken of ik erin zou passen. M paste volgens mij echt niet, L is goed zo.
Zonder Evy zou ik nu al overtraind zijn denk ik. Ik ben namelijk heel gauw enthousiast en dan ga ik er te ver in door.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:33 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik miste eigenlijk Evy dr opmerkingen niet heel erg, Vato Gonzales deed het ook best goed hoor! Lekkere dirty house, heerlijke loopmuziek!
Nou, het is een algemeen topic hequote:Op woensdag 28 april 2010 22:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
voor de OP
[ afbeelding ]
Dan weet je wie er zo lief tegen je praat
Ik wil ook!quote:Op donderdag 29 april 2010 09:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou, het is een algemeen topic he
Ik ga vandaag voor les 19!Mja, wel benieuwd of ik het wel zal kunnen uitlopen. Wel wat gedronken gisteren, en niet top geslapen. Nja, we zien wel..
Ben heel benieuwd naar hoe het je afgaat, ik merk zoveel verschil met de korte nachtjes die ik nu maak en herstel duurt ook langer. Ben wel flink ouder en zwaarder dan jij maar als jij ook een zware training hebt dan maak ik me verder geen zorgenquote:Op donderdag 29 april 2010 09:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou, het is een algemeen topic he
Ik ga vandaag voor les 19!Mja, wel benieuwd of ik het wel zal kunnen uitlopen. Wel wat gedronken gisteren, en niet top geslapen. Nja, we zien wel..
Hahaquote:Op donderdag 29 april 2010 11:53 schreef GotC het volgende:
Verslikte me net bijna in mn watertje toen ik zag dat ik volgende week 20 minuten moet lopen
Hij viel me ook zwaar zeg maar wel uitgelopenquote:Op woensdag 28 april 2010 10:24 schreef Adelante het volgende:
Vanmorgen les 20 gelopen, 4 x 8 minuten, ik dacht bij het eerste blokje dat het nooit ging lukken, maar uiteindelijk in een wat trager tempo toch alles volbracht. Ik ben fier op mijzelf
Maar de stap van 1 naar 3 is groter dan van 8 naar 10quote:Op donderdag 29 april 2010 12:04 schreef GotC het volgende:
Ik bedoel, ik heb nu max 8 min gelopen. Over 4 dagen moet ik al 10-10-12 lopen..wtf!
Maarre, wel vreemd van je scheen? Zou ook niet zozeer weten wat het kan zijn..heb je dit elke keer na het lopen of pas sinds kort?
Daar heb je gelijk in..zit nog te denken hoe zwaar het begin was.. Na m'n 1e keer 5 min stortte ik in m'n vriend z'n armenquote:Op donderdag 29 april 2010 12:05 schreef LieLie het volgende:
[..]
Maar de stap van 1 naar 3 is groter dan van 8 naar 10
En nee, ik had het in het begin niet. Laatste paar keer.
shinsplints, in een milde vorm, maar wel oppassen!quote:Op donderdag 29 april 2010 12:00 schreef LieLie het volgende:
Hier ging het ook lekker! Heb nu, na enige vertraging, week 3 van het schema voltooid!
De volgende is met 5 minuten erin, toch weer een mijlpaal
Heb alleen wel een zere plek op mijn scheen. Niet als ik loop, maar juist daarna of de volgende dag.
Dat steekt soms een beetje als ik heb stilgezeten en ik ga er dan weer op staan. Als ik net op de goede plek druk voel ik het ook. Geen vreselijke pijnen, gewoon steekjes en niet tijdens het lopen.
Wat moet ik daarmee?
Ik heb eergisteren les 21 gedaan, en vorig jaar ook al een keer de hele serie. Bij mij ligt/lag het omslagpunt bij zo'n minuut of 8. Tot 8 minuten is elke minuut extra een extra inspanning die je moet leren overwinnen. Van 8 naar 10-12-20 en zelfs 30 waren veel kleinere stapjes.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:53 schreef GotC het volgende:
Verslikte me net bijna in mn watertje toen ik zag dat ik volgende week 20 minuten moet lopen
Hm, goed in de gaten houden dus. En toch misschien maar eens kijken naar nieuwe schoenen.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
shinsplints, in een milde vorm, maar wel oppassen!
De pezen langs je scheen en vanaf de wreef va n je voet naar boven kunnen letterlijk geirriteerd raken.
Ik heb daar ook last van sinds mn nieuwe Asics. Veel meer demping in deze schoen maar veel minder steun dan in de Saucony's en daardoor zakt mn voet wat meer door met dit als gevolg. De laatste training ook te hard gegaan en aangezien ik 95 weeg moet ik sowieso opletten.
Als je flink zwaar bent zeker niet onderschatten en neem schoenen met veel ondersteuning!
Ik loop de volgende ook weer met de saucony's denk ik en dan een beetje afwisselen
afgelopen week kwam ik ook op de weegschaal alleen maar aan, maar werd mijn lichaam wel wat strakker. Nu dan ook resultaat op de weegschaal, erg fijn. Moet nog wel flink wat af! Maar heb er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken door middel van gezond eten + hardlopen!quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Over afvallen gesproken: ik loop nu 4 weken en ben geen gram kwijt.
Ik eet vrij gezond, rond mijn onderhoudsbehoefte: geen dieet. Maar ik pas wel opeens weer in een spijkerbroek die ik sinds eind vorig jaar al niet meer aan kon...ik kan ook echt zien dat mijn lichaam van vorm verandert. Ik ben niet te zwaar, maar heb relatief heel veel lichaamsvet (33%) dus ik verwacht nog veel meer verandering.
quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:51 schreef LieLie het volgende:
Over afvallen: ik sta op het moment qua afvallen wat stil, maar merk inderdaad dat ik wat andere contouren krijg al. Alles wordt wat strakker, dus ik neem aan dat het ook vanzelf op de weegschaal weer te zien is
Maar wat nu als je al genoeg spier heb, en het vet weg wil werken? Ik heb het idee dat ik nog steeds spier erbij krijg, terwijl mn beenspieren al enorm zijn (volleyballen he). Het zijn dan wel andere spieren maar komop groter hoeven ze niet. Maak ze maar slanker.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]wat een leuk contour!, nieuw??
Spierontwikkeling maken je eerst wat zwaarder, daarna ga je echt langzaam maar zeker afvallen
Heb je wel eens geprobeerd zonder Evy te lopen? Evy hield mij altijd tegen in het lopen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:53 schreef GotC het volgende:
Heeeeeeeeerlijk gelopen net (door de regen!). Les 20, echt geen probleem! 8 min lopen is zo heerlijk, je loopt gewoon in een trance, ademhalen ging moeiteloos.. top!
Voor de les 2 min effe warmgelopen, daarna dus de les.
En bovendien vandaag voor het eerst 5 km gelopen (max tot nu toe was 4,7 km)..nu 5,6 km! Na het uitlopen toch nog een km erbij gelopen, gewoon omdat alles zo goed voelde.
[ link | afbeelding ]!
En door de regen lopen is persoonlijk m'n favo weer om in te rennen. Veel zuurstof, die regen voel je niet meer en de douche na het lopen is extra lekkerMaarrrrrr! Mits je hardloopkleding aanhebt! Anders niet!
Sorry, beetje heel erg enthousiast at the momentBen zo blij dat ik eindelijk een keer boven die 5 km heb gelopen..dat ik iig weet dat ik t kan..
1 2 | 01.05.2010 1 Running 5.06 km 34 min 57 s 8.69 km/h 12.9 km/h 6 min 54 s per km 4836 506 |
das heel smal!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef DeLuna het volgende:
Hihi, ik pas weer in een broek maatje 30W 34L
Oh? Nou, ik denk dat als je mij ziet dat het dan niet meer zo smal isquote:
Niet te snel achter elkaar gaan lopen he? Meer kans op blessures, je lichaam kan niet herstellen enzoquote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:29 schreef DeLuna het volgende:
Les 5 gelopen! Ging erg lekkerIk ga morgen weer want ik heb al wat dagen te veel overgeslagen.
Wil ik idd wel gaan doen, maar zodra Evy afgelopen is. Ben echt met conditie/niveau zoutzak begonnen, en wil mezelf niet voorbij lopenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:15 schreef 1517 het volgende:
[..]
Heb je wel eens geprobeerd zonder Evy te lopen? Evy hield mij altijd tegen in het lopen.
Sinds ik zonder Evy loop, loop ik niet alleen harder maar ook verder en beter.
Daar blijken de meningen toch over verdeeld te zijn tegenwoordig. Vroeger was de gangbare gedachte inderdaad dat je met een lage hartslag moest lopen om een zo groot mogelijk deel van je verbranding uit vetverbranding te laten bestaan. Dat klopt wel, maar op een hogere snelheid verbrand je meer calorieen, en dus zou een lager percentage uit vet nog steeds evenveel calorieen uit vet kunnen zijn. Bovendien "trek je je spieren leeg", waardoor de eerstvolgende voedselintake eerst naar het tekort in je spieren gaat. Er treedt dus een dubbel effect op.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:50 schreef Flappekz het volgende:
Het echte afvallen begint pas als we langer achter elkaar op een lage intensiteit hardlopen
Dat idd dan val ik volgens mij al zo 4/5 kg in 2weken af zonder ook maar iets te doenquote:Op zondag 2 mei 2010 13:44 schreef DaBuzzzzz het volgende:
elke vorm van sport helpt je bij het afvallen. Heel druk het huishouden doen ook bijvoorbeeld.
het rendement scheelt per training maar met hardlopen gaat dat heel aardig. probeer een complete workout van een uur te doen. Na de training gaat je lichaam nog een uur door met ververbranden.
Die je het 3 maal per week dan zul je echt wel gaan afvallen, maar voordat dat begint ben je wel even zoet.
Combineer je het met aanpassing van he eet (of drink) gewoontes dan gaat het best snel.
Ik moet bijvoorbeeld de biertjes eens laten staan
Ik heb een dun hardloop jasje van adidas die redelijk winddicht is en goed aansluit aan het lichaam. Echt geen overbodige luxe als je je armen beetje warm wilt houden zoals met dit rotweer vandaag.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:16 schreef Danseresje84 het volgende:
net terug van les 7. De les viel me mee, was eigenlijk hetzelfde als les 6. Komende les is de les met een aantal keer 2 om 1. ik ben benieuwd hoe dat gaat.....ga die dinsdag lopen, omdat ik maandag zeer waarschijnlijk ga balletten en ga niet dansen en hardlopen op één dag. Dat gaat mijn been denk ik niet trekken.....
regen viel me mee. het regende wel, maar het kwam niet naar beneden storten......maar een jackje is misschien wel een investering. Heb nu een lekker bodywarmertje (ooit bij de aldi aangeschaft), maar het is eigenlijk wel lekker om je armen ook droog te houden denk ik.
Ja, maar vandaag is echt zo'n nutteloze dag, verjaardag, veel eten. Mja, ik ga toch morgen maar weer.quote:Op zondag 2 mei 2010 02:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Niet te snel achter elkaar gaan lopen he? Meer kans op blessures, je lichaam kan niet herstellen enzo
Ook nodig weer, afgelopen woensdag als laatst geweestquote:Op zondag 2 mei 2010 17:38 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, maar vandaag is echt zo'n nutteloze dag, verjaardag, veel eten. Mja, ik ga toch morgen maar weer.
Kruidvat, en hier lagen er ook nog een paar bij de Aldi vorige week.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:21 schreef LieLie het volgende:
Zijn er ook ergens van die capri-tights te koop voor minder dan 50 euro trouwens? Die dingen zijn overal aan de prijs zeg!
Ik ben al bij vijf kruidvatten geweest, en daar was alles van die actie al opquote:Op zondag 2 mei 2010 17:48 schreef blomst het volgende:
[..]
Kruidvat, en hier lagen er ook nog een paar bij de Aldi vorige week.
Ik had vandaag een t-shirt aan en een truitje met lange mouwen. op zich geen koude armen gehad (het überhaupt niet echt koud gehad, behalve toen ik tegen de wind in liep en terug moest van rennen naar lopen, toen voelde ik het wel enigszins).quote:Op zondag 2 mei 2010 17:18 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik heb een dun hardloop jasje van adidas die redelijk winddicht is en goed aansluit aan het lichaam. Echt geen overbodige luxe als je je armen beetje warm wilt houden zoals met dit rotweer vandaag.
Hmmmm, sprints! Helpt dat ook de snelheid op te voeren voor de tijd/afstand die ik nu loop?quote:Op zondag 2 mei 2010 17:56 schreef Dalliance het volgende:
Loopt hier iemand ook wel eens volgens het HIIT principe? Dat levert pas spierpijn op
Ja, neem liever een iets groter rondje met wat langer uitwandelen dan dat je pal voor je deur uit komt... dat deed ik dus ook een keertje toen m'n oude rondje te kort was geworden, heb toen helemaal niet uitgewandeld en dat was dus ook de enige keer dat ik de volgende dag echt flinke spierpijn had! Niet handigquote:Op zondag 2 mei 2010 17:57 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
moet alleen wel een groter rondje gaan maken denk ik. zeker als de 4 en 5 minuten erbij komen. Merk dat ik wat meer afstand 'rennend' ga afleggen, want met uitwandelen kwam ik nu al bijna thuis uit, terwijl ik vorige week nog een gewoon liedje extra (na de S2R les) had voordat ik thuis was......
ik zie nu pas hoe krom ik mijn zin heb neergezet! Ik bedoel iig te zeggen dat ik tijdens het rennen al meer afstand begin af te leggen ipv mijn zielige veredelde snelwandel-dribbeltje 2 weken geleden. Nou ja, iig, had minder afstand over met mijn rondje dan afgelopen keer en dat was 1 minuut meer uitwandelen na de laatste 3 minuten lopen (dus 3' ipv 2').quote:Op zondag 2 mei 2010 18:29 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, neem liever een iets groter rondje met wat langer uitwandelen dan dat je pal voor je deur uit komt... dat deed ik dus ook een keertje toen m'n oude rondje te kort was geworden, heb toen helemaal niet uitgewandeld en dat was dus ook de enige keer dat ik de volgende dag echt flinke spierpijn had! Niet handig
nee, ik loop de hoek om ipv oversteken. Dan kan je evt. weer omdraaien en terug richting de stoplichten lopen of verder op oversteken waar geen stoplichten zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:51 schreef Danseresje84 het volgende:
Stilstaan is niet goed, midden in je minuten rennen bij stoplicht uitkomen is ook niet wenselijk, maar stel dat gebeurt.....blijven jullie dan op de plaats dribbelen?
Niet in de stad lopen is de oplossingquote:Op zondag 2 mei 2010 18:51 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
ik zie nu pas hoe krom ik mijn zin heb neergezet! Ik bedoel iig te zeggen dat ik tijdens het rennen al meer afstand begin af te leggen ipv mijn zielige veredelde snelwandel-dribbeltje 2 weken geleden. Nou ja, iig, had minder afstand over met mijn rondje dan afgelopen keer en dat was 1 minuut meer uitwandelen na de laatste 3 minuten lopen (dus 3' ipv 2').
Hoe doen jullie dat trouwens met stoplichten bij drukke wegen? Ik loop nu altijd best wel een afstandje gewoon voordat ik Evy aan zet, omdat ik nog een weg moet oversteken (best een drukke weg, dus ook niet zomaar een 'ren-door-rood' stoplicht). Stilstaan is niet goed, midden in je minuten rennen bij stoplicht uitkomen is ook niet wenselijk, maar stel dat gebeurt.....blijven jullie dan op de plaats dribbelen?
Je ontwikkelt meer explosieve kracht en je uithoudingsvermogen verbetert, dus ik zou zeggen van wel. Bijkomend voordeel is dat, in tegenstelling tot normaal hardlopen of joggen, je zelfs na je training nog calorieën verbrand.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:22 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Hmmmm, sprints! Helpt dat ook de snelheid op te voeren voor de tijd/afstand die ik nu loop?
En ik heb mijn capri bij de Albert Heyn gekocht, die zijn nu wel uitverkocht maar er zijn de afgelopen weken veel van die korte akties geweest bij supermarkten en drogisten.
quote:Op maandag 3 mei 2010 10:42 schreef Adelante het volgende:
Heb vandaag les 18 weer gelopen (5-6-7-8) ivm scheenproblemen vorige week vrijdagGing wel lekker en deze temperatuur en lucht zijn heerlijk! Hopelijk nu weer gewoon door met het normale schema...
Ja, de lente is echt even pleite....vanaf woensdag weer wat vriendelijker, ik neem nog wat extra rustdagenquote:Op maandag 3 mei 2010 12:31 schreef GotC het volgende:
Net les 21 (10-10-12) gelopen, door de storm. Wel 5,24 km gelopen, zonder problemen qua hardlopen, maar de omstandigheden waren wel echt zwaar.
Bijna constant tegenwind, knalrood door de kou (en thuis zag ik dat m'n benen+armen ook helemaal rood waren, ondanks lange tight+hardloopjasje).
BrrrIk hou van in de regen lopen, maar dit was extreem.
Dank jequote:Op maandag 3 mei 2010 12:41 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Ja, de lente is echt even pleite....vanaf woensdag weer wat vriendelijker, ik neem nog wat extra rustdagen
vinjeweleenstoerechick!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |