abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80656928
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:32 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ik ook! Maar ik mag morgen weer. Ben heel benieuwd of ik al bijna de 30 min kan lopen. Morgen les 27 van evy, maar dat ik volgens mij nog geen 30 min, 10 1' 20 volgens mij
Hoewel 't psychologisch gezien inderdaad toch wel een grote stap lijkt, van 20 minuten naar 30, miste ik dat minuutje dus heel niet. Blijkbaar zijn die laatste twee weken met maar 1 of 2 minuutjes wandelen er tussen ruim voldoende om 't ook aan een stuk te kunnen!

Wel een beetje vreemd dat de lesjes echt puur en alleen de voorbereiding tot de 30 minuten zijn, zou het logischer gevonden hebben als je in de laatste les daadwerkelijk 30 minuten loopt. De serie voelt voor mij nu pas echt 'af', meer dan na lesje 27!
pi_80662222
Ja precies! I vind het echt heel gek dat er geen les 28 is met echt 30 minuten
pi_80662273
Misschien bouwt Evy ook op naar een uiteindelijke wedstrijd.
Mijn schema is ook voor de uiteindelijke 30 minuten (of 5 km.) maar is echt bedoeld om op de laatste dag een prestatieloop of wedstrijd te gaan lopen en bouwt daar dus naar op. Er is bij mij ook geen enkele les waarin al een half uur gelopen wordt, het is juist de bedoeling om dit op de wedstrijd te doen.
  Redactie Sport zaterdag 24 april 2010 @ 11:37:28 #104
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80663501
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 10:40 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Misschien bouwt Evy ook op naar een uiteindelijke wedstrijd.
Mijn schema is ook voor de uiteindelijke 30 minuten (of 5 km.) maar is echt bedoeld om op de laatste dag een prestatieloop of wedstrijd te gaan lopen en bouwt daar dus naar op. Er is bij mij ook geen enkele les waarin al een half uur gelopen wordt, het is juist de bedoeling om dit op de wedstrijd te doen.
Dat denk ik ook. Maar ik ga daarna gewoon door met Evy 5-10, want ik wil meedoen aan de 4 Engelse Mijl tijdens de van Dam tot damloop.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 24 april 2010 @ 11:48:03 #105
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80663724
Weer lekker rondje gelopen vanochtend, vond alleen de vroege route van vorige keer beter eigenlijk. Bij mij zijn de laatste lessen wel voor 30 minuten trouwens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80664650
Hoi, als motivatie ga ik hier ook posten. Begonnen met hardlopen weer, na pauze van maaaaaaaaaanden. Vorige keer kwam ik met start-to-run tot 16, dus zover was dat niet. Les 1 net afgemaakt, dit keer haal ik het einde van de serie.
pi_80666113
Gisteravond weer gelopen, wilde gewoon weer minstens 5 km. Uiteindelijk liep ik zo lekker en was ik al bij de 7 km, dus ik dacht oke wtf, nu ga ik er gewoon 10 lopen ook. Uiteindelijk 10 km gelopen in +/- 50 minuten, dus daar was ik best blij mee. Al helemaal aangezien er hier best wat hoogteverschil is. Mja ik liep voor mijn doen ook gewoon best goed door.
pi_80668977
Nog eventjes en ik ga voor de laatste evy les. Al is het wel warm. Korte broek, voor het eerst lopen met een korte broek. Misschien wordt ik zelfs nog beetje bruin
pi_80674017
Zo, ik ben gewapend met een nieuwe sportbeha en een korte broek! Ik kan er morgen tegenaan.
Ook heb ik bijna geen spierpijn meer, dus ik denk dat ik het wel weer ga redden.
  zaterdag 24 april 2010 @ 19:25:10 #110
3185 Adelante
To let it go now
pi_80674144
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:20 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Zo, ik ben gewapend met een nieuwe sportbeha en een korte broek! Ik kan er morgen tegenaan.
Ook heb ik bijna geen spierpijn meer, dus ik denk dat ik het wel weer ga redden.
Geen shirt?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_80674255
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:25 schreef Adelante het volgende:

[..]

Geen shirt?
Daar had ik er (gelukkig) al twee van liggen.

Volgende week trouwens weer een aanbieding bij de Aldi; hardloopshirts zonder mouw. Lekker voor de zomer; ik ga er wel eentje halen.
  zaterdag 24 april 2010 @ 20:11:16 #112
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80675384
Vandaag heb ik les 17 meegelopen met GotC, op haar tempo. Dat tempo ligt wat lager dan dat van mij, maar ik heb wel een belangrijke ontdekking gedaan.
Als ik op mn eigen tempo loop krijg ik altijd last van mn onderrug. Dat is een probleem dat ik eigenlijk al jaren heb.
Maar vandaag kon ik érg ontspannen lopen, en ik had totaal geen last

En dat ondanks het feit dat ik gisteren les 16 zelf heb gelopen
Ik ben van pindavlees
pi_80675745
net thuis van les 3. viel me weer alleszins mee. even kijken of ik langs de aldi kan voor die aanbieding. mijn lange broek en shirt met lange mouwen waren eigenlijk veels te warm. Merk dat het vandaag overdag warmer is geweest dan van de week, want toen was dezelfde outfit wel frisjes (rond zelfde tijdstip 's avonds gelopen).
Nog een vraagje over die rustdagen. Heb nu les 3 gelopen en Evy zei dat ik nu 2 rustdagen zou hebben, maar wil eigenlijk maandag woensdag zaterdag lopen komende week.....kan dat gewoon of is dat af te raden? Hoor het graag van jullie! Verder leuk dat er nog wat meer zijn die net begonnen zijn! Motiveert ook wel weer !

Binnenkort ook maar eens routes checken hier in de buurt met alleen asfalt zodat ik ook weer kan gaan skaten, jeej! Word gewoon heel sportief van dit weer . Gister zo'n 22km gefietst na avondje met collega's. Viel me ook alleszins mee, gelukkig maar!
  Redactie Sport zaterdag 24 april 2010 @ 20:28:03 #114
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80675875
Haha, het liefst loop ik morgenochtend les 4 al, maar als Evy zegt twee rustdagen dan doe ik dat maar.
pi_80676137
Goede tip van de Aldi! Ga ook even kijken voor zo'n shirtje denk ik!
pi_80681867
Heb al drie dagen niet kunnen lopen, hoop dat het morgen lukt. Vanmiddag wel naar de trein gerend (leuk trouwens om dat nu goed vol te houden, in plaats van buiten adem te raken, maar goed, was alsnog net te laat ).
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_80681974
Oh, ik heb nog een roze shirtje met mouwen van de Aldi maat M. Paste me niet, maar vergeten terug te brengen, kaartje zit er nog aan. Pm me maar bij interesse
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_80686139
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:51 schreef SolnaStockholm het volgende:
Nog eventjes en ik ga voor de laatste evy les. Al is het wel warm. Korte broek, voor het eerst lopen met een korte broek. Misschien wordt ik zelfs nog beetje bruin
Pfoe ok nou wel uitgelopen maar HOE. Wat een kutdag was dit om te lopen. Het was warm, ik had besloten om na het hardlopen maar te gaan lunchen (en ja ik ging om half 5 hardlopen dus ik was dom bezig). Tip: eet altijd VOOR het lopen. Damn wat had ik een honger en was licht en merkte gewoon dat ik geen kracht had in mijn benen. Voel nog steeds dat me benen het zwaar hebben. Heb een stuk langzamer gelopen dan normaal, maar wel uitgelopen. Ben wel een beetje bruin geworden! Maar of dat van het hardlopen was of van het in de zon zitten ervoor...
pi_80687390
Zo ik ben er ook weer -> blessure voelt herstelt . Dinsdag maar naar de AV.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80688239
Ik vrees dat mijn schoenen toch niet goed zijn.
Mijn vader is ervaren hardloper en ik heb het met hem gehad over dat ik steeds last heb van stampend lopen en de laatste week ook ontzettend van mijn enkels, en hij denkt dus dat het aan mijn schoenen ligt...
Ik heb mijn schoenen ook niet speciaal laten aanmeten (toen ik net begon wist ik nog niet dat dat kon) dus waarschijnlijk ligt het daaraan...

Ik ga vandaag maar naar de Hardloopwinkel in Leiden met mijn oude schoenen, voeten laten opmeten en kijken wat zij ervan zeggen. En hopen dat ik nog wat geld overhoud voor boodschappen...
pi_80689264
Wij hebben hier zo'n Run2Day winkel. Doen ze dat daar ook?

Ik moet misschien ook eens kijken naar schoenen.
  zondag 25 april 2010 @ 11:29:34 #122
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80689396
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:24 schreef LieLie het volgende:
Wij hebben hier zo'n Run2Day winkel. Doen ze dat daar ook?

Ik moet misschien ook eens kijken naar schoenen.
Maken ze een filmpje van hoe je loopt.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_80689600

Hardloopkleren al aan, beetje gestrekt, heb ik m'n schoenen bij m'n ouders laten staan!

Maar ze komen ze even brengen
pi_80691299
Zo! Warm! Mijn lange broek is nu toch echt wel te lang! Maar ik heb niks anders eigenlijk
Misschien vanmiddag even kijken.

Maar goed: ik ben terug bij het schema, week 3 eerste dag. 4 x 3 minuten lopen, met 2 ertussen.
Ging prima! Alleen wel warm dus
pi_80691925
Bij kruidvat vanaf deze week ook aanbieding voor 3/4tight en shirt. Ook nog andere hardloopdingetjes te koop.
pi_80692052
Poe...de warmte....maar ben toch gaan lopen Ben wel langs de Maas gaan lopen, daar staat een heerlijk windje en dat maakte het een stuk aangenamer. Dit was mijn w3d3.

Volgende les is 2x3 en 2x5....maar 3 minuten is nu nog echt wel bikkelen voor mij, wat is verstandig? Toch nog een x deze week herhalen om de 3 minuten wat soepeler te halen of doorgaan en kijken hoever ik kom?
pi_80692432
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:07 schreef kieskleurig het volgende:
Poe...de warmte....maar ben toch gaan lopen Ben wel langs de Maas gaan lopen, daar staat een heerlijk windje en dat maakte het een stuk aangenamer. Dit was mijn w3d3.

Volgende les is 2x3 en 2x5....maar 3 minuten is nu nog echt wel bikkelen voor mij, wat is verstandig? Toch nog een x deze week herhalen om de 3 minuten wat soepeler te halen of doorgaan en kijken hoever ik kom?
gewoon kijken hoe ver je komt denk ik
pi_80692550
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:03 schreef Danseresje84 het volgende:
Bij kruidvat vanaf deze week ook aanbieding voor 3/4tight en shirt. Ook nog andere hardloopdingetjes te koop.
Oh, goeie!

Straks even kijken of ze dat toevallig op koopzondag ook al hebben liggen
pi_80692946
En dat was Evy les 12! Goed te doen, heerlijk weer vanochtend vroeg! Zie ook http://rnkpr.com/a5693e . Ben best tevreden. Volgende les 3 x 5 minuten! Huuu!
pi_80693051
netjes hoor J ! echt !

Ik ga eindelijk dinsdag ook weer lopen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80693169
Jeu! Weer hersteld?
pi_80693224
Ik voel helemaal niks meer ,heb ff een klein stukje geprobeerd (500m op mn normale wandelschoenen)

en dat ging goed / voelde goed
pi_80693276
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:22 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oh, goeie!

Straks even kijken of ze dat toevallig op koopzondag ook al hebben liggen
voor zover ik me kan herinneren stond er op het boekje de datum van de 27ste. Maar kan het ook mis hebben hoor (heb het boekje ff niet bij de hand).
pi_80693323
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:47 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

voor zover ik me kan herinneren stond er op het boekje de datum van de 27ste. Maar kan het ook mis hebben hoor (heb het boekje ff niet bij de hand).
www.kruidvat.nl en dan de online folder misschien ?
pi_80693805
Ik ben er ook nog! Vanmorgen les 6 Evy gelopen. Ik kan maar 2 lessen per week doen, omdat ik ook nog een wekelijkse baantraining heb bij de plaatselijke atletiekvereniging.
Ik merk nu dat beiden steeds meer uit elkaar gaan lopen: de opbouw van Evy gaat stukken langzamer dan bij de baantraining! Lastig, maar ik wil geen Evy-trainingen overslaan. Misschien moet ik dan maar 4 keer per week gaan lopen.
pi_80693984
Ik heb een dusdanige hekel aan Evy's muziekkeuze, dat ik de schema's in Runkeeper heb gezet en er mijn eigen muziek onder draai. Dat gaat perfect.

Ik heb een lijst gemaakt met nummers die allen mijn looptempo hebben, hier een greep daaruit:

Katy Perry - Hot and Cold
Danko Jones - Forget my Name
Madonna - Hung Up
Stevie Nicks - Rooms on fire
Roisin Murphy - You Know Me Better
Deep Dish - Flashdance
Bat for lashes - Daniel
Deep Dish - Dreams
Anouk - So Hard
Lady GaGa - Poker Face
Mr. Scruff - Sweet Smoke
Danko Jones - Lovercall
Anouk - Jerusalem
pi_80694001
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:49 schreef Joene het volgende:

[..]

www.kruidvat.nl en dan de online folder misschien ?
had geen zin om het op i-net op te gaan zoeken. boekje met aanbieding ligt nog bij mijn bed, maar ben ondertussen ook aan het studeren.
pi_80695666
Wauw, jullie hebben niets teveel gezegd over de service in hardloopwinkels!

Ik liep daar naar binnen met mijn hardloopschoenen, die man zag mij staan en zag direct dat mijn voeten naar binnen staan en dat ik waarschijnlijk last van mijn enkels heb. Ik was helemaal verbaast.
Ik werd inderdaad gefilmd en hij liet mij op het filmpje zien dat mijn benen inderdaad helemaal naar binnen vallen tijdens het lopen. Hij kon daarom ook vertellen waarom mijn hardloopschoenen niet goed zijn.

Met twee verschillende nieuwe schoenen aan moest ik buiten op straat heen en weer gaan rennen (in de drukke winkelstraat, met mijn korte rokje ) en kiezen welke het beste zat.

Het zijn Adidasjes geworden en ik ben er blij mee.
Ik heb besloten om vandaag niet te gaan lopen omdat ik echt nog teveel pijn aan mijn enkels heb, maar ik ga wel een rustige wandeling maken op mijn nieuwe schoenen. Morgen voorzichtig aan weer proberen te rennen.
pi_80695901
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:24 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Ik liep daar naar binnen met mijn hardloopschoenen, die man zag mij staan en zag direct dat mijn voeten naar binnen staan en dat ik waarschijnlijk last van mijn enkels heb. Ik was helemaal verbaast.
Ik werd inderdaad gefilmd en hij liet mij op het filmpje zien dat mijn benen inderdaad helemaal naar binnen vallen tijdens het lopen. Hij kon daarom ook vertellen waarom mijn hardloopschoenen niet goed zijn.

Met twee verschillende nieuwe schoenen aan moest ik buiten op straat heen en weer gaan rennen (in de drukke winkelstraat, met mijn korte rokje ) en kiezen welke het beste zat.

Ik heb besloten om vandaag niet te gaan lopen omdat ik echt nog teveel pijn aan mijn enkels heb, maar ik ga wel een rustige wandeling maken op mijn nieuwe schoenen. Morgen voorzichtig aan weer proberen te rennen.
Veel pijnloze hardloopkm's gewenst met je nieuwe schoenen
Ik moet toch ook maar eens een keer naar Runners world gaan, ben nu al maand aan het lopen en het bevalt me nog steeds, dus is het de investering wel waard denk ik
  zondag 25 april 2010 @ 17:29:27 #140
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_80699025
Ik heb eindelijk les 7 gelopen, wilde dat al eerder doen maar kwam er niet aan toe afgelopen week. Het ging best goed. Wel even wennen dat je tussendoor maar steeds 1 minuut mag lopen, en dan 9 keer 2 minuten rennen, veel hoor! Morgenavond door met les 8.
Ik wist trouwens niet dat je door je neus moest ademen, moet ik ook maar eens proberen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_80699682
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:29 schreef lemonlime het volgende:

Ik wist trouwens niet dat je door je neus moest ademen, moet ik ook maar eens proberen.
Niks moet Maar het helpt bij mij wel enorm!
  zondag 25 april 2010 @ 18:01:00 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80700008
Ik hoorde dat je als beginner gewoon moet ademen zoals je wil Plus, ik adem uberhaupt voornamelijk door m'n mond. Lucht=lucht tijdens t rennen
pi_80700296
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef GotC het volgende:
Ik hoorde dat je als beginner gewoon moet ademen zoals je wil Plus, ik adem uberhaupt voornamelijk door m'n mond. Lucht=lucht tijdens t rennen
Nou, dat las ik ook, maar dat werkte niet voor mij.
Ik moet wel die controle over mijn ademhaling houden, omdat ik anders te onregelmatig ga ademen en dan is het einde zoek. Ik loop echt beter als ik daar bewust mee bezig ben.
  Redactie Sport zondag 25 april 2010 @ 18:11:58 #144
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80700423
Door mijn neus ademen lukt nu toch niet, die zit dicht. Ik ben verkouden
  zondag 25 april 2010 @ 18:13:36 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80700468
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:08 schreef LieLie het volgende:

[..]

Nou, dat las ik ook, maar dat werkte niet voor mij.
Ik moet wel die controle over mijn ademhaling houden, omdat ik anders te onregelmatig ga ademen en dan is het einde zoek. Ik loop echt beter als ik daar bewust mee bezig ben.
Dan moet je voor jezelf een manier vinden waarop ademen voor jou werkt. Ik heb ook m'n eigen ademhaling, en dat past volgens mij verder bij niemand.
pi_80700915
quote:

Klinkt heel bekend. Ik ben een paar weken geleden naar Run2Day gegaan, waar ze een analyse gemaakt hebben: Naturel stand van de voeten/benen. Vervolgens naar Runnersworld gegaan, waar uitkwam dat mijn benen ook wat naar binnen vallen. Ik heb daar 3-4 verschillende paren gehad, moest ook buiten op en neer rennen en ook ik kwam met Adidasjes (Supernova Sequence 2) thuis. Ze lopen heerlijk!
pi_80701015
Vandeweek al een hardloopbroek gekocht bij de Aldi. Koste slechts 8 euro, maar zit best prima. Nu eens op de site van Kruidvat kijken wat zij volgende week in de aanbieding hebben. Moet nog een jackje/shirtje, een bandje met reflectie/licht, zonnebril die goed op mijn neus blijft zitten, en eigenlijk ook nog een manier om m`n iPhone mee te nemen..

Leuk programmatje trouwens, dat Runkeeper. Route van vandaag: http://rnkpr.com/a56vh0

[ Bericht 14% gewijzigd door Levitas op 25-04-2010 18:44:52 ]
pi_80701360
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:30 schreef Levitas het volgende:
Vandeweek al een hardloopbroek gekocht bij de Aldi. Koste slechts 8 euro, maar zit best prima. Nu eens op de site van Kruidvat kijken wat zij volgende week in de aanbieding hebben. Moet nog een jackje/shirtje, een bandje met reflectie/licht, zonnebril die goed op mijn neus blijft zitten, en eigenlijk ook nog een manier om m`n iPhone mee te nemen..
Bij de hardloopwinkel heb ik vandaag ook zo'n klein tasje weten te kopen voor je telefoon.
Die van mij is van Puma en die kan je met een bandje aan je bovenarm vastbinden. Merk je niets van tijdens het lopen!
Sleutel kan er ook bij, MP3-speler in mijn achter-kontzakje in mijn broek, en rennen maar.
  zondag 25 april 2010 @ 18:50:10 #149
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80701727
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef GotC het volgende:
Nou.. Als je steeds door je mond adem haalt dan ga je sneller hijgen en gooi je je hartslag sneller omhoog. Zo lang mogelijk door je neus ademhalen en als dat moeilijker wordt door je neus in en door je mond uit. Dat is mij al enige jaren geleden verteld.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_80701884
Oh, vergeten te vertellen; ik zou daarnet alleen een wandeling maken, maar ik kon het niet laten en ben toch door gegaan met mijn schema.
Het was echt zwaar, zo tegen de wind in en ook in de warmte, maar ik merkte al zoveel verschil met mijn oude schoenen! Het is precies zoals jullie zeggen; alsof je op kussentjes loopt.
Ik heb nu wel weer een beetje last van mijn enkel, maar zolang ik rustig aan door blijf lopen zou dat dus in de loop van de tijd minder moeten worden. Ik hoop dat dat probleem over is voor 16 Mei..
  zondag 25 april 2010 @ 18:57:33 #151
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80701977
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:50 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Nou.. Als je steeds door je mond adem haalt dan ga je sneller hijgen en gooi je je hartslag sneller omhoog. Zo lang mogelijk door je neus ademhalen en als dat moeilijker wordt door je neus in en door je mond uit. Dat is mij al enige jaren geleden verteld.
Ik kan uberhaupt niet door m'n neus ademen, ook niet als ik hier op de bank zit Dus voor mij is het natuurlijker om door m'n mond te ademen, ben niet anders gewend.
  zondag 25 april 2010 @ 18:59:07 #152
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80702033
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:30 schreef Levitas het volgende:

Leuk programmatje trouwens, dat Runkeeper. Route van vandaag: http://rnkpr.com/a56vh0
Ik heb bij de Hardloopwinkel ook zo'n tasje gekocht voor om m'n bovenarm. Past m'n telefoon in (even groot als een iPhone), sleutels en eventueel geld in . Ideaal.
pi_80702411
quote:

fijn! mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was? x
  zondag 25 april 2010 @ 19:16:03 #154
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80702706
Prijzen verschillen he, per persoon . Ik heb ze op dezelfde manier laten opmeten, mijn schoenen waren 110 euro.
pi_80707756
Vanmiddag was het hier 23 graden. Gelukkig wel redelijk bewolkt dus kon ik het redelijk koel houden. Ik was van plan 7 km te hardlopen, maar op de kruising toch maar verstandig gekozen voor de 5km. Qua uithoudingsvermogen kan ik het nu redelijk aan en ik heb het idee dat ik minder energie verbruik.

Verder heb ik deze week alleen maandag even kort intervaltraining gedaan op de loopband, maar had nog meer tijd nodig om aan mijn nieuwe inlegzolen te wennen.

Maar nu eerst herstellen...

Misschien leuk om ook in de startpost te vermelden, de officiële Fok! loopgroep http://www.looptijden.nl/loopgroepen/53/fok!-running-. Je kan behalve je wedstrijdtijden delen, bijvoorbeeld ook samen naar een wedstrijd toewerken.

[ Bericht 0% gewijzigd door hp38guser op 25-04-2010 23:29:02 ]
  zondag 25 april 2010 @ 21:33:06 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80708541
Heb m erin gezet hp38guser Handige+leuke website!
pi_80717880
volgens mij heb ik vannacht voor het eerst gedroomd over hardlopen
ik kon eigenlijk niet maar probeerde op alle mogelijke manieren toch te gaan lopen
pi_80717926
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:08 schreef LieLie het volgende:

[..]

fijn! mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was? x
Mijn schoenen waren 120 euro.
Het verschilt inderdaad per persoon, en een dure schoen wilt niet zeggen dat het een betere is.
Ik geloof dat de schoenen die op de plankjes stonden, allemaal tussen de 100 en 200 euro waren.

Grappig trouwens; ik heb ook al een paar keer gedroomd over hardlopen. Ook steeds dat het niet kon maar ik het op alle manieren toch wilde proberen.
  maandag 26 april 2010 @ 10:20:35 #159
3185 Adelante
To let it go now
pi_80720107
Les 19 van Evy vanmorgen voltooid. Omdat ze nu al begint met stukjes van 5 minuten, doe ik vanaf nu toch maar iets van een korte warming-up voor de les

Op naar de 4 x 8 minuten komende woensdag!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_80720272
Vanavond 4e week baantraining. Op de planning staat nu al 3 keer 10 mins lopen aan een stuk. Ik vind dat eigenlijk te snel gaan. Mijn vriend, die ook meedoet, is nu al een week geblesseerd van de vorige training. Ik ga dan ook goed luisteren naar mijn lichaam en ga gewoon wandelen als het teveel wordt.
pi_80720342
De komende maand wordt een aparte qua hardlopen.. Ga normaal gesproken namelijk op dinsdag en donderdag hardlopen met mijn broertje, en als ik op zondag niet hoef te zaalvoetballen in mijn eentje op zaterdag of zondag. Aangezien we het op dinsdag en donderdag in de sportschool sporten, kan ik mijn eigen tijd aanhouden.
Morgen gaan we echter buiten, ik ben alleen al verder dan mijn broertje. we moeten dus of ieder voor zich lopen of ik moet me eenmaal aan zijn tempo houden. De komende 2 donderdagen kan hij niet en zal ik dus sowieso alleen "moeten". en de 2 donderdagen erna kunnen we allebei niet i.v.m. het vrijgezellenfeest en trouwerij van onze andere broer

Ik ga iig aanstaande dinsdag of donderdag proberen stukken van 6 minuten te lopen!
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 16:20:47 #162
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80731323
Vanavond les 4 Evy lopen Ik heb er weer zin in!
  maandag 26 april 2010 @ 17:02:51 #163
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80732871
Gisteren heb ik les 20 gelopen, de 4x8min. Het ging helaas echt voor geen meter. Zat halverwege het 3e blok aan mijn max. hartslag en zelfs door langzamer te lopen kreeg ik het niet voor elkaar deze te laten zakken. Heb de 3e pauze 1,5min langer gemaakt maar dat hielp slechts ten dele. Ondanks de 25 graden werd ik gewoon rillerig van de inspanning, nog nooit meegemaakt!

Nog vervelender is dat ik voor het eerst een blaar op de onderzijde van mijn voet gelopen heb. Geen idee waardoor, sokken zaten goed en schoenen zaten zeker niet te los. Kan ik met een bestaande blaar morgen gewoon gaan lopen, of maak je het daar erger mee?

Ik baal van de sessie, maar hoop dat het een eenmalig ding was. Uiteindelijk 6,8km in 41:27, inclusief 1:30 extra wandelen tussendoor en 4min wandelen na de training. Dat was wel 1km meer dan mijn max afstand in de voorgaande lessen, dus dat stemt positief.
pi_80733174
Nou, afspraak gemaakt bij de sportschool. Even kijken en praten, over wat ze precies kunnen betekenen. Wil eigenlijk iets doen met sportbegeleiding en conditieverbetering. Ben benieuwd, ben nog nooit in een sportschool binnen geweest geloof ik . Eens kijken of ik zo m'n algehele conditie nog wat kan opschroeven.
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 19:44:49 #165
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80738626
Pff, ik ben toch wel moe van de landtraining net Ik denk dat ik morgenochtend les 4 maar doe.
pi_80739120
Net les 4 gedaan. Ging echt superleker en heb er nog een 3 minuten achteraan gedaan, vooral omdat het zo lekker ging!!!! Gelijk een route gecheckt om te skaten. Zal zo eens kijken hoeveel ik gelopen heb (evy programma en daarbuiten).

woensdag les 5. Niet meer één minuut om op te warmen. Ben benieuwd!
pi_80739247
Ga morgen na mijn werk trouwens meteen kijken voor die 3kwart en korte broek. De lange broek die ik nu aan heb is gewoon echt te warm. Heb er namelijk ook van die sportcompressiekousen onder (om mijn kuiten), dus dat is al een extra laagje!
pi_80741957
Ik kan trouwens niets vinden in de Kruidvat folder.. Enkel die aanbiedingen van Leontien van Moorsel, maar dat is dames..
pi_80742342
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:05 schreef Levitas het volgende:
Ik kan trouwens niets vinden in de Kruidvat folder.. Enkel die aanbiedingen van Leontien van Moorsel, maar dat is dames..
dat zijn nou precies de artikelen die ik bedoel!
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 21:14:58 #170
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80742382
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:14 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

dat zijn nou precies de artikelen die ik bedoel!
Ja maar dat kan hij toch niet aan
  maandag 26 april 2010 @ 21:15:37 #171
236335 neen
schone schijn
pi_80742407
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:20 schreef Adelante het volgende:
Les 19 van Evy vanmorgen voltooid. Omdat ze nu al begint met stukjes van 5 minuten, doe ik vanaf nu toch maar iets van een korte warming-up voor de les

Op naar de 4 x 8 minuten komende woensdag!
je zit naast me
het lijkt niet wat het is
pi_80742757
Alles bij elkaar zo'n 4km gelopen, alleen Evy was 2,5km. Heb lang ingewandeld, ook om het juiste nummer weer te vinden op m'n mp3 speler (zo'n kleintje waarbij je niet kan zien welk nummer je hebt) en toen om na het stoplicht pas te beginnen. 't Voelt wel goed en ben echt blij met hoe het gaat. Vorige week hing mijn tong bijna op mijn schoenen bij 1 minuut en nu lukt 3 minuten rennen vrij gemakkelijk. Moet wel letten op mijn looptechniek, maar ook mijn onderbeen speelt me nauwelijks parten !!!
pi_80742810
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:14 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja maar dat kan hij toch niet aan
nee, maar ik wel !
  maandag 26 april 2010 @ 21:31:23 #174
3185 Adelante
To let it go now
pi_80743144
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:15 schreef neen het volgende:

[..]

je zit naast me

Wel bijblijven he!?!
  maandag 26 april 2010 @ 22:29:10 #175
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80746088
Zo, les 17 gedaan en heb een redelijke nachtrust gehad dus ik voelde me fit, daardoor ging ik wel te hard van start en dat maakte de rest pittig, ik was na de 7 minuten ook echt even moe en had moeite mn adem onder controle te houden

http://sportstracker.noki(...)index.do?id=2413758, zie je dat ik in stukje 2 dik 11 km/u liep en dat is gewoon echt te snel voor 96KG

We blij dat ik hem wel helemaal heb gelopen
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_80755236
Baantraining 4 bestond uit een duurloop van 6 km in de omgeving buiten de atletiekbaan...beetje steile 'leercurve'!
Wonder boven wonder hield ik het goed vol...en weinig pijn, behalve een licht verzwikte enkel. Ik blijf mij erover verbazen hoe snel ik vooruit ga, conditioneel althans.
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 08:58:25 #177
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80755454
Ik neem nog maar een extra dagje rust. Ik heb de hele nacht liggen hoesten. Ik hoop toch echt dat ik morgen weer kan lopen.
pi_80755483
Nou hier gaat er zeker niet gelopen worden vanavond. . Behoorlijk verkouden, alles zit dicht. Kop vol watten. Dus dat wordt vroeg naar bed. Ben benieuwd of ik morgen wel naar de sportschool kan. Hoop van wel maar anders dat ook maar ff uitstellen. . Suf.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:02:44 #179
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80761244
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:02 schreef Coelho het volgende:
Nog vervelender is dat ik eergister voor het eerst een blaar op de onderzijde van mijn voet gelopen heb. Geen idee waardoor, sokken zaten goed en schoenen zaten zeker niet te los. Kan ik met een bestaande blaar morgen vanavond gewoon gaan lopen, of maak je het daar erger mee?
Sorry voor het deels quoten van mezelf, maar ik wil vanavond weer gaan lopen. Misschien moet ik mijn vraag ook posten in het gevorderdentopic.
pi_80761534
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:02 schreef Coelho het volgende:

[..]

Sorry voor het deels quoten van mezelf, maar ik wil vanavond weer gaan lopen. Misschien moet ik mijn vraag ook posten in het gevorderdentopic.
Ik denk dat als je blaren krijgt, je niet met geschikte schoenen loopt. Waar heb je ze vandaan?

Bah, vanochtend wakker geworden met migraine. Gelukkig is het nu weer over, maar echt lekker voel ik me nog niet. Het is eigenlijk mijn loopdag vandaag, maar ik kijk nog even of ik vanmiddag kan gaan.
Zo niet, dan morgen. Mijn enkels zouden het in ieder geval niet erg vinden als ik het nog een dagje uitstel.
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:36:03 #181
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80762365
Nou, ik moet dus ook even een stapje terug. Vanacht moest ik eruit om de kleine te verschonen en ik liep de trap op, wat begon als een zeurderige "ik ben niet wakker en stijf" pijntje groeide heel snel naar een vlammend pijn door mn hele linker onderbeen met uitstraling naar mn middenvoet. Nu een uur of wat later voel ik dat mn kuitspierkapsel tever opgerekt is (waarschijnlijk bij de cooling down gebeurt), afrollen van mn loop is er niet bij, dan is de pijn direct terug. Dit terwijl mn spieren zelf slechts licht gevoelig zijn, zoals een beetje spierpijn hoort bij een training. Ik denk echt dat ik met warme spieren tever heb gestrekt. Dus even een paar dagen rust en dan een ritje wandelen, dan eens een lesje met laag tempo proberen.....balen!!
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:56:12 #182
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80763109
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je blaren krijgt, je niet met geschikte schoenen loopt. Waar heb je ze vandaan?

Bah, vanochtend wakker geworden met migraine. Gelukkig is het nu weer over, maar echt lekker voel ik me nog niet. Het is eigenlijk mijn loopdag vandaag, maar ik kijk nog even of ik vanmiddag kan gaan.
Zo niet, dan morgen. Mijn enkels zouden het in ieder geval niet erg vinden als ik het nog een dagje uitstel.
Schoenen zijn niet de hoofdoorzaak geweest, deze zijn op maat aangeschaft bij runnersworld en heb er de eerste 250-300km geen problemen mee gehad. Ik denk een combinatie van hitte, zweetvoeten, wellicht wat uitgezet en een sok die niet optimaal zat.

De blaar is niet echt zo'n ding met vocht eronder, maar eerder dat de bovenste huidlaag losgekomen was van de onderste. Meteen na het lopen zat het wat gerimpeld/dubbel, ondertussen is het weer strak getrokken maar nog steeds gevoelig en is er een duidelijke aftekening.
pi_80763938
Ik ga vanavond mijn vaste rondje ook weer lopen. Misschien 1km of wat erbij plakken. Zou lekker zijn om een keer de 6km te lopen, ipv steeds 5
  dinsdag 27 april 2010 @ 15:37:31 #184
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80769123
vage poep, ik heb vanmiddag in de tuin eerst een beetje rondgehinkt en daarna langdurig geballanceerd op de steiger gestaan (beide voeten vlak, naast elkaar, gewicht verdeeld) na een half uurtje ofzo voelde ik het zeurderige gevoel wegtrekken, voorzichting een stukje gelopen en daarna voorzichtig ook gelopen met het afrollen van de linkervoet, geen pijn meer!!

Het lijkt erop dat er een zenuw knel heeft gezeten ofzo. de pijn was echt hevig, met uitstraling en zo erg dat het zweet me uitbrak. Ging ik plat op bed dan trok het na een 20 minuten weer weg, zodra ik weer ging staan begon het weer, als ik steunde op de linker voet en beetje afrolde was de pijn weer zo erg dat ik moest gaan liggen.
Nu, weer een uur or wat verder, nergens last van!!

Wat is wijsheid? dokter zal zeggen "doe het maar even rustig aan, ga maar wandelen ipv rennnen" maar dat wil ik natuurlijk niet......eerst maar even een paar dagen geen evy, dan eens rustig proberen......? tips welkom
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:24:37 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80771099
Mmm, vanmorgen les 18 gelopen. Ging wel ok, had een heerlijk ritme en zat in zo'n hardlopers trance.

Totdat..er een groep schoolkinderen mee begon te rennen, voor me langs gingen.. ARGH! lekker ritme/tempo/trance..

.
pi_80771587
Zo nieuwe schoentjes gehaald morgen is uitproberen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_80771965
TVP om straks eens rustig door te nemen.
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 17:40:16 #188
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80774008
Gelukkig ben ik niet gaan hardlopen. Een stukje fietsen naar het centrum en mijn longen doen helemaal pijn. Ik haat verkoudheid
pi_80776804
verkoudheid is echt vervelend, ben nu ook een klein beetje.

Ik weet nog niet of ik morgen wel ga hardlopen, ik heb gister 8 uur college achter elkaar gehad (zonder pauze, vraag me niet waarom), en nu KAN IK NIET MEER ZITTEN. Me rug doet zon ontzettende pijn (rug/stuitje) dat ik alleen maar kan liggen of lopen (staan alleen gaat ook niet). Vandaag een uurtje moeten zitten, dat ging met pijn en veel verschuiven. Morgen weer 2 uur en donderdag een tentamen van 3 uur proberen vol te houden.. Ben benieuwd.

Aan de ene kant denkik dat lopen goed is, misschien loop ik het eruit. Aan de andere kant, volleyballen gister werkte ook al niet om een beetje los te komen... Hmm...
pi_80783107
Ik heb vanmiddag les twee van week 3 gelopen uit het schema!
Het was 3 x 4 minuten met twee minuten er tussen, en het ging goed!
pi_80784334
Zo, ben net thuis en helemaal voldaan. Heb 1,7km aan mijn rondje weten vast te plakken. Heb over de 6,6km ca. 42 minuten gedaan (~9,4km/u). Hoewel ik buiten adem thuis kwam, heb ik nu toch het idee dat er nog meer in zat. Misschien de volgende keren

Ik ben iig heel tevreden!
pi_80784522
Zo ik ben ook net thuis. Ook al heerlijk gedouched , dat dan weer wel. Les 12 gelopen en het is voor het eerst dat na afloop mijn benen echt opgezet zijn. Vooral de spieren rond mijn schenen, heerlijk
pi_80785415
Blaren zijn op zichzelf niet ongezond. Ik heb tot nu toe ook de nodige blaren gehad, waarna ik uiteindelijk een mooiere huid ervoor terug kreeg.
Wat goed helpt ter preventie is door voor het lopen de voeten goed af te drogen. Doe zeker niet te dikke sportsokken aan. De goedkope sportsokken zijn waardeloos, maar ik ben erg tevreden met de speciale dunne sportzokken met dikke bodem van de hema.
pi_80788342
Vandaag 2x 6 minuten gelopen Met warming-up, wandelen en cooling down erbij tot ruim 5 km gekomen
pi_80794551
Vanmorgen les 13 gelopen, kuiten gaan nu redelijk. Ik weet nog steeds niet of ik het leuk ga vinden.
maar ik heb nog 14 lessen om dat uit te vinden
Goedemorgen :W
  woensdag 28 april 2010 @ 09:59:27 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80795641
Vanochtend weer om zes uur een rondje gelopen, les 2 van week 2. Was weer heerlijk, al hing de ochtendmist nu niet boven de vennetjes maar over de heide. .
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 april 2010 @ 10:00:55 #197
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80795683
Gisteren les 21. Na het debacle van afgelopen zondag ben ik bewust in een veel lager tempo gestart (5.40min/km) en heb een heerlijke training gehad! Uiteindelijk slechts 6,25km in 38 minuten, maar een hoger tempo komt vanzelf als ik deze langere blokken comfortabel loop.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:24:15 #198
3185 Adelante
To let it go now
pi_80796406
Vanmorgen les 20 gelopen, 4 x 8 minuten, ik dacht bij het eerste blokje dat het nooit ging lukken, maar uiteindelijk in een wat trager tempo toch alles volbracht. Ik ben fier op mijzelf
pi_80796534
Les 5 gelopen vandaag (net terug). Ging goed. Heb geprobeerd iets grotere stappen te zetten bij het hardlopen, zodat het niet zo'n stuk hardlopen op de plaats is. ging goed. Koste wel iets meer energie, dus moest aan het eind van mijn laatste 3 minuten iets terugzakken, maar al met al ben ik heel tevreden. Been gaat ook nog steeds goed !!

Heb vandaag in de capri en het shirt gelopen dat ik gister bij de kruidvat heb gehaald. Helemaal prima. Heb gelukkig ook korte broek gehaald, want denk dat ik die binnenkort maar aan moet gaan doen. Best wel warm zo 's ochtends (vond het warmer dan 's avonds tot nu toe).

De_Hertog, respect hoor, dat je om 6u 's ochtends al bent gaan lopen! Alhoewel het dan vast nog lekker koel is! Was vanochtend ook wel om 6u wakker, maar dat kwam door een stomme mug! Moet nog tot vanavond 23.00u werken, dus heb ik er toch nog wat slaap bij gepakt!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:43:55 #200
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80797024
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:28 schreef Danseresje84 het volgende:

De_Hertog, respect hoor, dat je om 6u 's ochtends al bent gaan lopen!
Dank je Ik moest er toch uit rond die tijd, dus kon ik net zo goed gaan werken. Het is nu de tweede week dat ik het zo doe, ik zag er eerst wel tegenop maar het is eigenlijk heerlijk. Inderdaad lekker koel, lekker rustig, je komt nog eens wat beestjes tegen en de heide in de ochtendmist is een prachtig gezicht. Volgende week hoef ik er niet perse zo vroeg uit, maar de kans is groot dat ik het alsnog gewoon doe omdat het eigenlijk prima is.

Nou ja, misschien maken we er half zeven van
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')