abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 22:45:51 #101
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80615564
"ikkan gebruiken maken van deeltijd WW"

Volgens mij heeft die site een racistische insteek
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 23 april 2010 @ 07:10:17 #102
3542 Gia
User under construction
pi_80621767
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor dat bedrag moeten studenten 10 uur in de week werken, het grootste deel van de studenten heeft daar natuurlijk geen tijd voor omdat ze studeren. Dus het kan best zo zijn dat iemand in de WAJONG meer verdient dan wat een normale student kan bijverdienen... Ik kan me voorstellen dan er bepaalde studenten dat onredelijk vinden...
Wat je vindt moet je naar de politie brengen. Het is geenszins onredelijk.
Als die figuur kon werken, kon hij dat geld wel genereren. Omdat hij niet kan werken, kan hij dat niet.
Iemand die niet wil werken (een student en geen tijd!) doet dat zichzelf aan.
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:07:39 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80622160
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 07:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat je vindt moet je naar de politie brengen. Het is geenszins onredelijk.
Als die figuur kon werken, kon hij dat geld wel genereren. Omdat hij niet kan werken, kan hij dat niet.
Iemand die niet wil werken (een student en geen tijd!) doet dat zichzelf aan.
Nu scheer je alle studenten over 1 kam! Sommigen moeten nou eenmaal hun tijd besteden aan studeren! 10 uur is ECHT VEEL!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80626337
Als je kan studeren, kan je ook werken.

Als jij lichamelijk maar 10% bent, kan je achter de telefoon gaan hangen
Als je geestelijk 30% bent kan je ergens fijn karton gaan stampen

De wajong is bedoelt om het gaat op te vangen tussen het salaris en het bestaansminimum. Ik ken ook zat gezinnen die draaien op de 1500 die pa mee naar huis brengt elke maand en die mensen hoor je ook niet huilen dat het allemaal zo zwaar is.

Maar het punt wat ik nou probeer te maken, je kan altijd wel iets doen. Ik zou me een sloeber voelen als ik mijn handje op zou houden terwijl ik pallets kan sorteren of in een callcenter kan gaan zitten.

Gewoon goed begeleiden die hap, die mensen kunnen echt nog gewoon wel wat doen. Ik heb zat fabrieken gezien die draaien op wajongers, echt waar. En als je geen opleiding hebt, moet je toch echt net als elke andere hollander aan de lopende band gaan staan, tis niet anders.

Oh, en ik vind ook dat iedereen die in de bijstand zit best de plantsoentjes van de gemeente mag aanharken voor dat geld. hopakee, besparing
pi_80626373
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nu scheer je alle studenten over 1 kam! Sommigen moeten nou eenmaal hun tijd besteden aan studeren! 10 uur is ECHT VEEL!
om een evenredig bedrag aan de wajong te krijgen moet ik toch echt 25 uur werken in de week
pi_80627584
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

sempron is nu aan het werk, en barthol is ook een hele tijd aan hetwerk geweest tot het echt niet meer kon!
Vet gedrukt: zou het niet zo kunnen zijn dat anderen op dit forum hetzelfde is overkomen? Wees niet zo naïef dat mensen hier hun hele deernis hier gaan neerplempen. Dat zou ook niet zo verstandig zijn, als was het maar om ramptoeristen uit de buurt te houden. Ze lezen met graagte mee.

Verder geef je weer impliciet wederom weer blijk dat je zelf nu schuldig maakt aan datgene wat jij mij steeds verwijt "iedereen over 1 kam scheren" Je wekt als maar de suggestie dat het een KEUZE is. Zo van Sempron werkt en bewijst dus dat iedereen dit kan Je weet het allemaal zo goed uit de boekjes en je weet het allemaal eens goed voor een ander, maar heb wrs zelf niks meegemaakt op dit punt..

Vind je het erg dat ik dit ergerlijk vind? Een schrale troost: die bal van die Mark Rutte maakt exact dezelfde fout.
quote:
]Dat heeft misschien ook wel te maken met de positieve houding en de gemotiveerde indruk die ze achterlieten op hun werkgevers?
Al zou dat "allesbepalend" zou zijn (hetgeen natuurlijk niet zo is, want werkgever kijkt puur naar output en rendement, bedrijf is geen sociale instelling) ) dan constateer ik dat Barthol niet meer werkt. Dat is 1.

Over Sempron dit. Ik volg zijn verhaal een langere tijd, dus ik weet iets meer over achtergronden over dit voorbeeld. Een baan krijgen is niet eens het grootste probleem (maar was voor sempron al een heel groot probleem klaarblijkelijk en erg jammerlijk uiteraard) , maar een baan houden. Dat is de uitdaging. Dat laatste maakt werken tot topsport....Wat ik wil zeggen, Sempron is er nog lang niet. Kan hij zijn baan houden? Want waar hij nu zit, daar gaat het de komende jaren wrs. heel hard waaien.... Krijgt hij wel een vaste aanstelling (en dat niet alleen van z'n functioneren afhangt) ? Niet dat een vast contract zoveel zegt, ook dan lig je er zo uit....Een baan houden hangt niet alleen van jezelf af. Hij heeft nu kennelijk wel een tevreden leidinggevende (die kennelijk zo coulant was dat hij z'n functie wilde aanpassen, hetgeen sowieso een zeldzaamheid is). Maar leidinggevenden zitten zelden langer dan 5 jaar op dezelfde functie, dus binnen een paar jaar heeft hij een andere chef, en is die ook zo coulant.?....Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Ik wil Sempron niet ontmoedigen. Integendeel. Ik prijs de hemel als hij aan de gang kan blijven waar hij nu zit. Ik gun hem van harte z'n plek. Sterker nog, vanuit maatschappelijk oogpunt heeft hij gewoon recht op die baan. (heeft tenslotte hard gestudeerd) Maar de realiteit is wel dat hij nogal kwetsbaar is. Zeker als je de dynamiek va organisaties vandaag de dag in ogenschouw neemt en steeds meer flexibiliteit van werknemers vraagt....

Hoe groot is de kans dat sempron het eerste jaar overleeft? Vijf jaar? Kan je dan nog terug in de uitkering mocht je onverhoopt na die periode je baan verliezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 23-04-2010 11:53:18 ]
pi_80628449
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:36 schreef Maanvis het volgende:
Dat kan ik me heel goed voorstellen, jammer dat je niet meer kunt werken . Hoe richt je je leven nu in, nu je thuis zit?
De laatste vijf jaar hebben mijn ouders dus mijn hulp nodig vanwege hun leeftijd en hun handicaps.
Ik haal daar wekelijks de boodschappen, ben de gehandicaptenchauffeur en begeleider, doe daar ook klusjes in huis en tuin, allerlei dingen die ze zelf niet meer kunnen, activiteit-begeleiding, hulp bij de financien en dingen regelen, neem in noodgevallen zorgtaken over van de thuiszorg. En natuurlijk ook wat met een mooi woord "psycho-sociale zorg" heet. Aandacht geven, buddy zijn. Informele zorg dus.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_80628569
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:57 schreef barthol het volgende:

[..]

De laatste vijf jaar hebben mijn ouders dus mijn hulp nodig vanwege hun leeftijd en hun handicaps.
Ik haal daar wekelijks de boodschappen, ben de gehandicaptenchauffeur en begeleider, doe daar ook klusjes in huis en tuin, allerlei dingen die ze zelf niet meer kunnen, activiteit-begeleiding, hulp bij de financien en dingen regelen, neem in noodgevallen zorgtaken over van de thuiszorg. En natuurlijk ook wat met een mooi woord "psycho-sociale zorg" heet. Aandacht geven, buddy zijn. Informele zorg dus.
Mooi. Dit zou de VVD eens moeten lezen. En dat ze eens inzien dat je voor de maatschappij net zoveel waard bent als ieder werkende......

Maar voor de VVD zijn uitkeringsgerechtigden uitschot.
pi_80643968
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:

...
Over Sempron dit. Ik volg zijn verhaal een langere tijd, dus ik weet iets meer over achtergronden over dit voorbeeld. Een baan krijgen is niet eens het grootste probleem (maar was voor sempron al een heel groot probleem klaarblijkelijk en erg jammerlijk uiteraard) , maar een baan houden. Dat is de uitdaging. Dat laatste maakt werken tot topsport....Wat ik wil zeggen, Sempron is er nog lang niet. Kan hij zijn baan houden? Want waar hij nu zit, daar gaat het de komende jaren wrs. heel hard waaien.... Krijgt hij wel een vaste aanstelling (en dat niet alleen van z'n functioneren afhangt) ? Niet dat een vast contract zoveel zegt, ook dan lig je er zo uit....Een baan houden hangt niet alleen van jezelf af. Hij heeft nu kennelijk wel een tevreden leidinggevende (die kennelijk zo coulant was dat hij z'n functie wilde aanpassen, hetgeen sowieso een zeldzaamheid is). Maar leidinggevenden zitten zelden langer dan 5 jaar op dezelfde functie, dus binnen een paar jaar heeft hij een andere chef, en is die ook zo coulant.?....Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Ik wil Sempron niet ontmoedigen. Integendeel. Ik prijs de hemel als hij aan de gang kan blijven waar hij nu zit. Ik gun hem van harte z'n plek. Sterker nog, vanuit maatschappelijk oogpunt heeft hij gewoon recht op die baan. (heeft tenslotte hard gestudeerd) Maar de realiteit is wel dat hij nogal kwetsbaar is. Zeker als je de dynamiek va organisaties vandaag de dag in ogenschouw neemt en steeds meer flexibiliteit van werknemers vraagt....

Hoe groot is de kans dat sempron het eerste jaar overleeft? Vijf jaar? Kan je dan nog terug in de uitkering mocht je onverhoopt na die periode je baan verliezen?
Een andere chef in de toekomst, daar is aan het begin al over gepraat. De beperking die ik heb op communicatief terrein, is al in de inschaling verwerkt. Maar ik heb regelmatig contact met andere directies, en ook extern. Het eerste jaar overleef ik sowieso wel, want ik heb een aanstelling voor twee jaar. Er is zeker een duidelijk af te bakenen groep mensen die het moeilijk(er) gaat krijgen als er meer flexibiliteit van werknemers gevraagd wordt.

Een Wajong-uitkering is een heel sterke teruggang nu ik eenmaal het werkende leven heb ontdekt. Ik denk er niet eens over of ik eventueel nog terug kan in de uitkeringen. Voor mij is de enige optie behoud van werk, of overgang van werk naar werk
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:18:06 #110
3542 Gia
User under construction
pi_80645791
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hallo, heb twee nichtjes die studeren en hoor hun verhalen wel over het uitgaansleven van studenten.

Die tijd kunnen ze ook aan hun studie besteden en de tijd overdag, buiten colleges aan werken.
10 uur in de week is zo'n anderhalf uurtje per dag.

En nee, dat hoeft niet, als je ouders bij springen, maar ga niet zitten kankeren op de wajongers die niet naar de kroeg kunnen en niet kunnen werken, maar wel wajong krijgen.
pi_80647220
Zo zou ik niet willen leven, zeker niet van jongs af aan al.
pi_80648298
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:35 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Voor mij is de enige optie behoud van werk, of overgang van werk naar werk
Ik hoop het voor je
pi_80650013
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi. Dit zou de VVD eens moeten lezen. En dat ze eens inzien dat je voor de maatschappij net zoveel waard bent als ieder werkende......

Maar voor de VVD zijn uitkeringsgerechtigden uitschot.
Pas maar op hoor. Voor je het weet wordt je ontvoerd door een stel VVD-aanhangers en geketend achtergelaten in een fabriekshal waar je zult zwoegen voor je centjes.

Ik vind hun standpunten over de wajong positief voor mensen die weer vooruit proberen te komen .
http://www.vvd.nl/standpunt/302/wajong-arbeidsgehandicapten
pi_80650899
Baanbrekend hoor. Wat ambitieus van de VVD .
pi_80651315
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Baanbrekend hoor. Wat ambitieus van de VVD .

Zij zijn wel ambitieus en positief, nou jij nog.
pi_80651367
Je inbreng is deerniswekkend. Repliek onwaardig.
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:19:45 #117
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80651683
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Hallo, heb twee nichtjes die studeren en hoor hun verhalen wel over het uitgaansleven van studenten.

Die tijd kunnen ze ook aan hun studie besteden en de tijd overdag, buiten colleges aan werken.
10 uur in de week is zo'n anderhalf uurtje per dag.
1) 10 uur in de week is 2 uur per dag.
2) Studenten hebben soms aardig wat reistijd waardoor er al dagen afvallen.
3) Werk gaat niet 24/7 door. Een supermarkt sluit om 21:00. Callcenters ook.
4) De meeste studenten kunnen maximaal 8 uur aan bijbaantje combineren met hun studie.
quote:
En nee, dat hoeft niet, als je ouders bij springen, maar ga niet zitten kankeren op de wajongers die niet naar de kroeg kunnen en niet kunnen werken, maar wel wajong krijgen.
Er zijn toch ook WAjongers die wel naar de kroeg kunnen en niet kunnen werken, maar wel wajong krijgen?
Het gaat er om om de WAJong geloofwaardig te houden. Dat is ook beter voor de mensen die er terecht in zitten, of gelden kunnen anders besteed worden.

Als een WAJonger bijvoorbeeld een deel van zijn uitkering tijdens zijn studie niet echt nodig heeft, en blijkt dat dat voor een groot deel van de WAJongers het geval is, dan zou deze uitkering omlaag kunnen. Nu denk je misschien wat heb jij daar nou mee te maken? Maar JIJ hebt er juist mee te maken. Het is een potje met geld! Hiermee kunnen ze jouw uitkering verhogen als je dat geld echt nodig hebt, of ze kunnen hiermee subsidie verstrekken aan werkgevers zodat meer gedeeltelijk afgekeurden aan de slag kunnen!

Hier over nadenken is echt een win win situatie, voor zowel de maatschappij, de WAO-ers als jijzelf!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80651787
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Je inbreng is deerniswekkend. Repliek onwaardig.
Altijd maar weer negatief, zo kinderlijk en makkelijk. Maar blijf jij maar lekker negatief, daar kun je fijn achter schuilen.
pi_80652055
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:22 schreef jaronsch het volgende:

[..]

Altijd maar weer negatief, zo kinderlijk en makkelijk. Maar blijf jij maar lekker negatief, daar kun je fijn achter schuilen.
Je zou eerst eens moeten stoppen met die walgelijke vooroordelen in mijn richting, zoals je omschrijft in een paar posten hiervoor. Maar zoveel inlevingsvermogen heb je kennelijk niet. Je kent mij geschiedenis niet!

Je diskwalificeer jezelf, heb je het door?
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:29:30 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80652085
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zou eerst eens moeten stoppen met die walgelijke vooroordelen in mijn richting, zoals je omschrijft in een paar posten hiervoor ! Maar zoveel inlevingsvermogen heb je kennelijk niet. Je kent mij geschiedenis niet!

Je diskwalificeer jezelf, heb je het door?
Kun je je geschiedenis aub hier posten zodat we daar wel over kunnen oordelen?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')