abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2010 @ 19:46:20 #251
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_81548389
Die mevrouw heeft ofwel een slechte spijkerbroek aan, ofwel geen spijkerbroekbillen. Is ook geen schande, maar doe d'r dan geen spijkerbroek aan.
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_81548442
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:46 schreef Marouska het volgende:
Die mevrouw heeft ofwel een slechte spijkerbroek aan, ofwel geen spijkerbroekbillen. Is ook geen schande, maar doe d'r dan geen spijkerbroek aan.
Snap wat je bedoelt. Maar denk dat het wel meevalt als je het gewoon met kleding erover aan ziet. Of ze zou iets ander kleurtje moeten kiezen ofzo.
Maar geen harembroek of afzakbroek
pi_81548589
Harembroek
Die laatste is op zich el oké, alleen die laarzen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:09:02 #254
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_81567739
Alweer grijs ! En die laarzen zijn leuk als je 10 bent...
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:00:59 #255
64792 Mryc
play me one more song
pi_81718417
Mijn collega Debby van den Bergh heeft een column geschreven over de fijne metamorfoses van Dyanne Beeckman.
quote:
Smakeloos

Over smaak valt niet te twisten.
Toch ga ik het doen.
Je kunt in het algemeen stellen dat ‘iets’ van goede smaak getuigt of juist niet.
Ik zal duidelijk zijn; tijdens een diner met je aanstaande schoonouders in het sterrenrestaurant “Le garage” van homohobbelaar Joop Braakhekke in je glas kotsen omdat je de oesters niet te vreten vind, getuigt van slechte smaak. Dat doe je niet.
Als je 113 kilo weegt en besluit op het strand een stringbikini aan te doen dan heb je het ook niet helemaal begrepen. Op je werk, tijdens de zomermaanden, in een onbedwingbare bui om grappig te zijn in een Sinterklaaspak rond gaan lopen, twee donkerhuidige collega’s tot zwarte Pieten bombarderen is wellicht geestig, maar om van goede smaak te spreken?
Aansluiten bij de vrienden van je vriend tijdens een avondje stappen, achter elkaar Tequila naar binnen klokken en het vereiste likje zout bij voorkeur bij de heren tussen het borsthaar vandaan lebberen om vervolgens de smerigste moppen uit je mouw te schudden zal je ook niet de status van charmante vrouw verlenen.
Maar wat getuigt dan wel van goede smaak? Die vraag kwam in mij op toen ik in de bijlage van de Telegraaf (ja, dan komt al gauw een discussie op gang over smaak) het blad ‘Vrouw” zag waarin Imagostyliste Dyanne Beekman elke week een lezeres voorziet van kledingadviezen. Natuurlijk worden ook de haren en de make up onder handen genomen. We willen er immers smaakvol uitzien.
Met Dyanne zou ik wel een avondje kunnen twisten over smaak.
Stuk voor stuk worden vrouwen van alle leeftijden met allen onmiskenbaar een baggerfiguur in kleding gehesen waar je op een Halloweenparty nog mee voor lul loopt.
Zie Stijladvies Dyanne Beekman #3
Dyanne voorziet brave huisvrouwen van een geheel nieuwe stijl. Zij heeft er tenslotte verstand van. Dyanne claimt een heel goede smaak te hebben.
Voorts zien wij vrouwen voor en na. Ik ben zo blij voor die mokkels dat ze thuis nog een hele kast vol hebben van hun eigen saaie kleren want waar Dyanne die lillende lijven inhijst is te triest voor woorden.
Slechtzittende broeken die plooien in het kruis, t-shirts die leuk staan als je 11 jaar bent en nog geen borsten, vette pens of lubberarmen hebt. Tijgerpanty’s onder een glimmende jurk die nog het meest iets weg heeft van een vuilniszak, platte schoenen met omhoog krullende punten waarmee je in een Moskee geen slecht figuur zou slaan. Dat zou een nieuwe afslankmethode kunnen worden; Sonja Bakker’s nieuwste dieetboek; “Sla een slecht figuur, dat zal ze leren”.
Dyanne ontfermt zich ook over een vrouw van 61 met cup 85E (mijn God, dan heb je geen BH nodig maar een hangmat voor 2 personen) en zij wordt in een lollig flodderig doorschijnend bloemetjesbloesje gehesen, spijkerbroek eronder en hakken waar oma met haar versleten heup niet veel verder mee komt dan tot de deurpost van haar huiskamer.
Het plaatje wordt gecompleteerd met een gigantische paarse hoed. Goh, dat we dat nou zelf niet kunnen bedenken.
Dikke vrouwen met groene broeken en slordig opgerolde broekspijpen alsof ze bang zijn dat de zoom door de hondenpoep sleept, streepjes shirts die volgens Dyanne het vrolijke karakter van de kandidaat benadrukken maar daarnaast ook nadruk leggen op twee megatieten en een postnatale pens die nog lang niet in zijn oude vorm is teruggeveerd.
Een vrouw van 47 krijgt onder een te hippe outfit pimpelpaarse rubberen laarzen aangemeten en weet kirrend te vertellen dat vooral de laarzen een schot in de roos zijn; ze zijn zo handig voor naar haar werk. Even dacht ik dat deze dame in een abattoir werkt en dagelijks door het bloed en de stront van de vele karkassen van dode dieren struint, dan zijn paarse rubberen laarzen wellicht handig. Of misschien werkt ze bij de Gemeentelijke rioleringsontstoppingsdienst?
Maar nee, deze dame kan de laarzen voor heel andere werkzaamheden goed gebruiken. Ze werkt namelijk als vrijwilliger in een zwembad.
U leest het goed.
In een zwembad! Waarschijnlijk denkt u hetzelfde als ik. Wat moet een mens in godsnaam in een zwembad met paarse rubberen laarzen? Geeft ze soms zwemles aan incontinente bejaarden?

Volgens mij heeft Dyanne Beekman een verborgen agenda. Ze zegt vrouwen mooier te willen kleden maar ik verdenk haar ervan dat ze eenmaal thuis, samen met haar man en een grote zak chips op de bank kruipt en zich helemaal wezenloos lacht om al die wanhopige domme huismoeders die door Dyanne zijn omgetoverd tot lachwekkende clowneske karikaturen van zichzelf.
Groene broeken, paarse hoeden en paarse rubberen laarzen. Ik betwist niks meer.
Het zal wel van goede smaak getuigen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:07:38 #256
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_81718701
quote:
vrijdag 21 mei 2010 14:00[/url] schreef Mryc het volgende:[/b]
Op je werk, tijdens de zomermaanden, in een onbedwingbare bui om grappig te zijn in een Sinterklaaspak rond gaan lopen, twee donkerhuidige collega’s tot zwarte Pieten bombarderen is wellicht geestig, maar om van goede smaak te spreken?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_81719265
De column doet bijna meer pijn aan mijn ogen dan de onooglijke, door Beekman uitgevoerde, metamorfoses.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:38:29 #258
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_81720116
Die column .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_81720500
Column is goed.

Maar Dyanne mag opbokken.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:07:04 #260
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_81721468
Die column is echt geweldig !
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_81723294
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:07 schreef Lief-visje het volgende:
Die column is echt geweldig !
Nou, het mocht wel wat minder met het commentaar op lillende lijven & uitgezakte pensen etc. Dat je Dyanne wil afkraken oké, maar dat is gewoon geschrijf in de categorie gemakkelijk scoren. Wel jammer, doet erg afbraak aan het stuk.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_81727695
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:44 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nou, het mocht wel wat minder met het commentaar op lillende lijven & uitgezakte pensen etc. Dat je Dyanne wil afkraken oké, maar dat is gewoon geschrijf in de categorie gemakkelijk scoren. Wel jammer, doet erg afbraak aan het stuk.
Helemaal mee eens, om in de trant van het stukje te blijven, dat getuigt ook niet echt van goede smaak
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81728811
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, om in de trant van het stukje te blijven, dat getuigt ook niet echt van goede smaak
Bepaald niet nee. Flauwe column op puberniveau...
pi_81729104
quote:
Dyanne ontfermt zich ook over een vrouw van 61 met cup 85E (mijn God, dan heb je geen BH nodig maar een hangmat voor 2 personen)
Dat is een beetje jammer... Verder top!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:57:05 #265
16715 Mylene
*schatje*
pi_81729508
Hier weer een nieuwe niet zo flatteuse metamorfose van Dyanne Beekman.

even klikken om uit te vergroten


  Moderator / Miss SHO vrijdag 21 mei 2010 @ 18:24:37 #266
22592 crew  Ole
pi_81730582
Is dat nou een afbeelding van Dyanne herself op dat shirt?

Zelfs haar en make up is niet zo goed deze keer..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_81730626
Tja, het is weer niks die metamorfose, waarom zijn het nu ook constant van die vollere vrouwen. Lopen er in NL nu echt geen vrouwen van die leeftijd rond die een beetje lichter zijn Deze ook weer, ze is in principe zwaarder dan haar lengte. Als je bv 60 kg weegt bij 1.60m ben je toch vaak al stevig te noemen (of het moeten spieren zijn) en zij zit er alweer ver over die verhouding heen....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81731504
Die broek..dat shirt ook trouwens
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:01:07 #269
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_81731894
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef Samson het volgende:
Tja, het is weer niks die metamorfose, waarom zijn het nu ook constant van die vollere vrouwen. Lopen er in NL nu echt geen vrouwen van die leeftijd rond die een beetje lichter zijn Deze ook weer, ze is in principe zwaarder dan haar lengte. Als je bv 60 kg weegt bij 1.60m ben je toch vaak al stevig te noemen (of het moeten spieren zijn) en zij zit er alweer ver over die verhouding heen....
Nee
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_81739087
Ik vind de column wel erg zuur klinken met het commentaar over het uiterlijk van de vrouwen die de make over ondergaan. Zonde.
pi_81740238
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:57 schreef Mylene het volgende:
Hier weer een nieuwe niet zo flatteuse metamorfose van Dyanne Beekman.

even klikken om uit te vergroten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch ironisch, ik las kort na elkaar Dyanne's advies en de ondertitel bovenaan de pagina: eerst las ik 'Alles is mooi aan jou!' en daarna 'kleine bille, geen taile' .
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef Samson het volgende:
Tja, het is weer niks die metamorfose, waarom zijn het nu ook constant van die vollere vrouwen. Lopen er in NL nu echt geen vrouwen van die leeftijd rond die een beetje lichter zijn Deze ook weer, ze is in principe zwaarder dan haar lengte. Als je bv 60 kg weegt bij 1.60m ben je toch vaak al stevig te noemen (of het moeten spieren zijn) en zij zit er alweer ver over die verhouding heen....
Ik weeg rond de 52 kg en ben 1.55, maar ik zou mezelf niet 'stevig' noemen eigenlijk .
pi_81740711
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:52 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Toch ironisch, ik las kort na elkaar Dyanne's advies en de ondertitel bovenaan de pagina: eerst las ik 'Alles is mooi aan jou!' en daarna 'kleine bille, geen taile' .
[..]

Ik weeg rond de 52 kg en ben 1.55, maar ik zou mezelf niet 'stevig' noemen eigenlijk .
Ik ben 1.80 en 68kg en ben goed in vorm (veel sport). De vrouwen die bij ons sporten die rond dezelfde lengte zitten zijn veelal nog lichter. Dus ik betrek het denk ik een beetje op mezelf wat ik normaal vind.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81740739
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:01 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Nee
Ja
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81742820
Dyanne in de TV kantine nu op 4 !
pi_81742934
ja, ze word helemaal voor gek gezet.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_81742982
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:39 schreef Tamashii het volgende:
ja, ze word helemaal voor gek gezet.
Geniaal ik vond 'm best wel goed. Ze doet ook telkens van die domme handgebaren, en ze doet zich voor als psychologe ofzo terwijl ze dat natuurlijk absoluut niet is.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:44:43 #277
244933 trovey
Nachtoele
pi_81750813
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef Samson het volgende:
Tja, het is weer niks die metamorfose, waarom zijn het nu ook constant van die vollere vrouwen. Lopen er in NL nu echt geen vrouwen van die leeftijd rond die een beetje lichter zijn Deze ook weer, ze is in principe zwaarder dan haar lengte. Als je bv 60 kg weegt bij 1.60m ben je toch vaak al stevig te noemen (of het moeten spieren zijn) en zij zit er alweer ver over die verhouding heen....
Bij vrouwen die perfect van verhouding zijn en geen probleemgebieden hebben is je goed kleden meestal niet zo moeilijk. Juist bij vrouwen die te zwaar zijn of van nature brede heupen hebben of wat dan ook hebben meestal veel meer moeite om goed passende kleding te vinden en dat is de uitdaging voor deze styliste.....niet dat ze er veel van bakt ...maar dat is wel de opzet van dit geheel.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_81752969
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij vrouwen die perfect van verhouding zijn en geen probleemgebieden hebben is je goed kleden meestal niet zo moeilijk. Juist bij vrouwen die te zwaar zijn of van nature brede heupen hebben of wat dan ook hebben meestal veel meer moeite om goed passende kleding te vinden en dat is de uitdaging voor deze styliste.....niet dat ze er veel van bakt ...maar dat is wel de opzet van dit geheel.
OK, duidelijk Zou idd leuk zijn als ze er dan wat leuks van zou kunnen maken....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81758140
TV kantine
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:19:18 #280
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_81766396
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij vrouwen die perfect van verhouding zijn en geen probleemgebieden hebben is je goed kleden meestal niet zo moeilijk. Juist bij vrouwen die te zwaar zijn of van nature brede heupen hebben of wat dan ook hebben meestal veel meer moeite om goed passende kleding te vinden en dat is de uitdaging voor deze styliste.....niet dat ze er veel van bakt ...maar dat is wel de opzet van dit geheel.
Vind ik niet per definitie waar eigenlijk, een 'perfecte' lichaamsverhouding geeft je nog geen goede smaak, of leert je niet hoe of wat met elkaar de combineren. Bovendien is (té) mager/dunnig/ielig zijn ook best een probleem kledingtechnisch: ik zie zo vaak dunnere, langere vrouwen op leeftijd met van die nare hoogwaterbroeken (vaak met uitlopende pijp enzo ook ), of in kleding die om ze heen hobbezakt.

Ik ben het hierbij wel een beetje eens met Samson. Het is iets wat me al langer irriteert, eigenlijk: enerzijds willen we zo nodig benadrukken dat er verschillende lichaamsvormen zijn en dat iedereen er goed uit kan zien, maar vervolgens gaat de nadruk bijna geheel uit naar gezette vrouwen. Alsof overgewicht het enige probleem is dat iemand kan hebben qua kleding. Wat te denken over vrouwen die erg petit zijn en het zat zijn in kindermaten rond te moeten lopen, of lang en dun en nooit een goeie broek kunnen vinden die zowel boven aansluit als onder lang genoeg is? Vrouwen die niet van die meloenen hebben die verhuld moeten worden, maar redelijk plat zijn en zich daar onzeker over voelen?
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_81767065
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:01 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Nee
ja.
pi_81768085
Ik vind de laatste metamorfose niet geheel geslaagd, maar ook niet zo erg als sommige andere.

En die column is inderdaad zelf ook niet echt stijlvol
pi_81769397
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:17 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik vind de laatste metamorfose niet geheel geslaagd, maar ook niet zo erg als sommige andere.

En die column is inderdaad zelf ook niet echt stijlvol
Die broek is echt afschuwelijk hoor! En die schoenen zijn ook lelijk. En waarom heeft ze haar t-shirt niet gewoon goed naar onderen getrokken?

Die column vind ik ook ronduit kut. Die vrouwen die meedoen een beetje staan afkraken. En dan praten over stijl. Ik vraag me af waar dat ooit gepubliceerd zou worden.
pi_81770394
http://www.rtl.nl/compone(...)TV_Kantine_s2_a8.xml

Normaal niet zo'n fan van dit soort televisie, maar hiervoor maak ik een uitzondering.
pi_81770473
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:57 schreef Cherryblossom het volgende:

[..]

Die broek is echt afschuwelijk hoor! En die schoenen zijn ook lelijk. En waarom heeft ze haar t-shirt niet gewoon goed naar onderen getrokken?

Die column vind ik ook ronduit kut. Die vrouwen die meedoen een beetje staan afkraken. En dan praten over stijl. Ik vraag me af waar dat ooit gepubliceerd zou worden.
Ja maar ik denk dat het met een leuke spijkerbroek al wel weer een heel leuker zou staan. Maar goed dat kunnen we dan wel voor iedere make-over zeggen. Ik bedoelde meer dat ze in ieder geval geen paarse laarzen of een leren jurk aanheeft
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 21:55:07 #286
9859 crew  Karina
Woman
pi_81773392
Het is weer raak: slobberbroek, slobbershirt, rare schoenen en een ouwelijk kapsel. Wat ze ervoor aanhad was ook niet super, maar zag er wel wat minder tuttig uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_81774232
Oh jullie waren hier al Nieuw topic dus
Supercolumn trouwens.
Noot noot.
pi_81774400
OMG wat een slecht geschreven column
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:32:44 #289
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_81774424
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:55 schreef Karina het volgende:
(...) Wat ze ervoor aanhad was ook niet super, maar zag er wel wat minder tuttig uit.
Nou, dat zou ik niet durven zeggen hoor...
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_81774495
Dayenne Beekman verkracht je hele garderobe
  maandag 31 mei 2010 @ 15:26:03 #291
16715 Mylene
*schatje*
pi_82145363
De nieuwe metamorfose. Dyanne heeft weer eens leer van stal gehaald. De knopjes van de leren gilet komen ook heel handig van pas om de borsten even omhoog te liften. Zo'n gilet associeer ik ook met met van die butch lesbo's. Ik vind het heel fout.

even klikken om uit te vergroten


  Moderator / Miss SHO maandag 31 mei 2010 @ 15:30:35 #292
22592 crew  Ole
pi_82145578
Wéér opgerolde pijpen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 31 mei 2010 @ 15:38:37 #293
40566 Ericr
Livewrong
pi_82145954
Ze voelt zich er zelf ook niet in thuis maar dat is ook niet zo vreemd als je ziet dat de voor er stukken beter uitziet dan de na.
pi_82145979
Joepie! Heb ik toch nog zomaar een Dyanne dingetje. Mijn broekspijpen zijn ook opgerold maar puur omdat ik eerst de broek wil wassen voor ik hem inkort.
Verder bij de CA alles wat ook enigzins naar Dyanne rook hard voorbij gelopen. Was erg simpel, de grijze en zwarte rekken zijn vast van haar.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:41:36 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_82146092
Ik liep gisteren even verdwaald de C&A binnen. Wat voelt dat nog steeds als het Oostblok in de seventies. Ik was weer heel snel buiten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_82146324
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:26 schreef Mylene het volgende:
De nieuwe metamorfose. Dyanne heeft weer eens leer van stal gehaald. De knopjes van de leren gilet komen ook heel handig van pas om de borsten even omhoog te liften. Zo'n gilet associeer ik ook met met van die butch lesbo's. Ik vind het heel fout.

even klikken om uit te vergroten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik vind haar eigen kleding veel beter bij haar passen.....zo lijkt ze op een bouwvakker....
pi_82146362
Er zit gewoon niet 1 goeie tussen
Whatever you're about to discover we off that.
pi_82146639
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:16 schreef Mylene het volgende:
Nog maar eentje. Een hobbezak en legging en klaar is deze metamorfose. Gelukkig vindt de vrouw in kwestie de grijstint heel mooi. Iets wat Dyanne vast heel goed heeft gedaan aangezien ze zo graag met grijs werkt.

even klikken om uit te vergroten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja daaag, die weegt echt geen 72 kilo en heeft al helemaal geen maat 42. Die weegt minstens 80!
pi_82146885
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:00 schreef Mryc het volgende:
Mijn collega Debby van den Bergh heeft een column geschreven over de fijne metamorfoses van Dyanne Beeckman.
[..]


Wat zuur, onaardig en slecht geschreven! Bijna erger dan Dyanne zelf..
  maandag 31 mei 2010 @ 15:58:54 #300
16715 Mylene
*schatje*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')