abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80689612
Wow Lijnloos, wat gaaf!!! En nog snel ook. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat

Jompel ter aanmoediging!

Heb trouwens gisteren als probeersel een 1e GS gemaakt met Wibra Saskia-spul + naald 4, maar bij mij krult het zo op en zie je de gaatjes nauwelijks.....haak ik te strak of is het gewoon de wol? Ben denk ik meer een katoen-meisje, maar vind Catania een beetje gepruts (zo klein), of werkt dit wel voor GS-jes?
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_80689823
Die GS-jes die ik nu maak, heb ik ook met Catania gemaakt. Vind ik juist heel fijn om dit mee te maken, juist omdat het niet pluist en met haaknaald 3,5 erg prima te doen.
En tnx voor de aanmoediging... ga zo maar weer es verder
  zondag 25 april 2010 @ 11:48:05 #153
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_80689861
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:38 schreef Ilske het volgende:
Wow Lijnloos, wat gaaf!!! En nog snel ook. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat

Jompel ter aanmoediging!

Heb trouwens gisteren als probeersel een 1e GS gemaakt met Wibra Saskia-spul + naald 4, maar bij mij krult het zo op en zie je de gaatjes nauwelijks.....haak ik te strak of is het gewoon de wol? Ben denk ik meer een katoen-meisje, maar vind Catania een beetje gepruts (zo klein), of werkt dit wel voor GS-jes?
Jompel?

Lijnloos, je GSjes worden echt tof

[ Bericht 5% gewijzigd door Muck op 25-04-2010 11:56:25 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 25 april 2010 @ 11:48:41 #154
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80689878
Ow Lijnloos wat ziet dat er al onwijs gaaf uit! Wat een werk maar je ziet nu al een beetje resultaat. Je hebt ook een mooi patroon voor de gs-jes gekozen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_80690015
Woo, die up is gaaf!

Ik wil deze graag maken, maar moet mezelf er nog even toe brengen om te betalen voor een patroon http://www.crochetspot.com/crochet-pattern-my-fatty-handbag/
pi_80690467
Dank jullie wel!

Die site is heeft wel hele leuke patronen Inu... maar er voor betalen is dan weer een stap he?! Maar ja, die lui hebben meestal wel flink werk gehad om zo'n patroon te bedenken en uit te schrijven, dan moet je ook niet te moeilijk doen voor 4 euro...
  zondag 25 april 2010 @ 17:15:44 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80698649
mooi lijnloos, al flink wat af zeg!

ik kwam dit nog tegen en moest aan je denken:

(en deze dan, hihi, de mario pieta. )

mijsje, ik zag nog deze, met allemaal van die bubblestitch blaadjes. mij net wat teveel maar toch:
in de haak.
  zondag 25 april 2010 @ 17:42:08 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80699416
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:38 schreef Ilske het volgende:

Jompel ter aanmoediging!

ik haak ook met saskia van de wibra (o.a.) en ze krullen wel een beetje om, maar niet heel erg. eigenlijk zou ik al mn squares moeten blokken (met t strijkijzer en spelden), maar daar had ik zó geen zin in.

Vanavond ws. mn eerste big square af, ik maak wel een update fotootje (heb nu 72 small squares... ga nu eerst wat big squares daarvan maken, en dan weer kleintjes erbij maken, ivm de afwisseling)
Kwak
pi_80699781
Mijn eerste granny-squares:

probeersel met Saskia-wol:

poging 2 met Catania (summer garden square van Attic24 ):

Wat een verschil he!

Hmm, nu nadenken of ik ze groter maak en dan een aantal aan elkaar zal zetten of meerdere kleintjes..... met welke kleur zal ik ze dan aan elkaar zetten, wit of zwart of een kleurtje?
Teveel keus!

Edit: ik bedoel met dat laatste de Catania-squares
  zondag 25 april 2010 @ 17:56:25 #160
112545 Muck
pi_80699875
Ziet er goed uit Ilske
  zondag 25 april 2010 @ 18:01:24 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80700017
ilske, maar die bovenste heeft toch een ronde meer, of vergis ik me? en succes met 't luxeprobleem van teveel keuzes.
in de haak.
  zondag 25 april 2010 @ 18:03:06 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80700067
kwakz0r, ahaa is DAT blokken! ik vroeg het me laatst al af maar was te lui om het op te zoeken. (en al helemaal te lui om te blokken. )

[ Bericht 26% gewijzigd door trui op 25-04-2010 18:10:24 ]
in de haak.
pi_80700272
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef trui het volgende:
ilske, maar die bovenste heeft toch een ronde meer, of vergis ik me? en succes met 't luxeprobleem van teveel keuzes.
Nee, een ronde minder zelfs. Ik vind het toch jammer dat de Saskia-wol (of eigenlijk acryl) zo vreselijk pluizig is, heb idd liever katoen of een mengsel acryl-katoen.
Binnenkort ga ik naar Amerika ( ), hoop daar een lading garen vandaan mee te kunnen nemen!

En Muck: thanks!
  zondag 25 april 2010 @ 18:09:22 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80700335
haha dat bedoel ik inderdaad, een ronde minder. leuk, amerika!!
in de haak.
  zondag 25 april 2010 @ 18:13:30 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80700463
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:07 schreef Ilske het volgende:

[..]

Nee, een ronde minder zelfs. Ik vind het toch jammer dat de Saskia-wol (of eigenlijk acryl) zo vreselijk pluizig is, heb idd liever katoen of een mengsel acryl-katoen.
Binnenkort ga ik naar Amerika ( ), hoop daar een lading garen vandaan mee te kunnen nemen!

En Muck: thanks!
hier een fotootje van een random selectie van mijn squares (met zeeman, saskia en on-line) want t pluist bij mij echt nauwelijks. net genóeg naar mn zin, ik wil t wat zachter hebben dan het er met catania of katoen uitziet

Kwak
pi_80700604
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

hier een fotootje van een random selectie van mijn squares (met zeeman, saskia en on-line) want t pluist bij mij echt nauwelijks. net genóeg naar mn zin, ik wil t wat zachter hebben dan het er met catania of katoen uitziet

[ afbeelding ]
Ik vrees dat het bij mij puur aan de haaktechniek ligt, aangezien jouw GSjes er prachtig uitzien. Ik blijf het wel proberen denk ik, en anders heb ik een collectie Saskia-wol in de aanbieding voor de liefhebber!
  zondag 25 april 2010 @ 18:26:26 #167
112545 Muck
pi_80700901
Saskia pluist bij mij ook niet gelukkig
pi_80702965
Trui, die vind ik ook heel mooi!
ik heb van die cluster flower square, waar ik dat ene blok van had gemaakt, onderzetters gemaakt... ik heb van 6 kleuren, 6 onderzetters gemaakt. iedere kleur is een keer het hartje, de bloemkleur en de buitenrand. een setje van 6 voor op tafel en je glas kan er stevig op staan, het wiebelt niet...
maar jouw gs-jes voor die tas zien er ook geweldig uit! lekker vrolijk en inderdaad, door dat off-white komt de kleur echt mooi naar voren!

Wow lijnloos, dat is mooi! je bent echt al ver! heel werk is het toch he?

en Ilske, wat een mooie gs-jes ik gebruik haaknaald 5 bij Saskiawol van de Wibra. anders ging het bij mij ook krullen

Kwakz0r, jij hebt ook hele mooie gs-jes! ziet er vrolijk uit!

Leuk dat je hier komt meekletsen/haken Saffier had je een fotootje van je konijn? ik ben wel benieuwd

ow, een fotootje van de set onderzetters:

[ Bericht 7% gewijzigd door mijsje op 25-04-2010 19:28:11 ]
pi_80704518
Mooi mijsje! Lekker blij ook qua kleuren...
Ilske netjes hoor!
En idd, best veel werk
pi_80705586
Toffe onderleggers!!

Ik ben bezig met nijntje2, voor een vriendin van me. Ik haat die kleinere armpjes/voetjes enzo. Heb liever grotere stukken, zoals het lavender konijn, vind ik veel leuker. Ik denk dan ook dat ik die granny's niet zo tof vind om te maken, maar heb ze nog steeds niet geprobeerd :-)
  zondag 25 april 2010 @ 23:36:45 #171
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_80714461
Wat vrolijk al die GS'jes! En lijnloos ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat! Ergens in de toekomst wil ik dat ook nog wel eens doen (pixel-GS-kleed maken).

Ik heb mijn 2e sjaal af, ik moet alleen nog een foto maken (houden jullie tegoed, net als een foto van mijn eerste sjaal/omslagdoek).
Gisteren moest ik weer vulspul halen, (1 kilo (is echt een mega zak!) voor 8 euro!) en ze hadden dus een actie met (voornamelijk) Phildar garen. 10 bollen voor 10 euro en 3 zakken voor 25 euro! Het zijn wel 10 bollen van dezelfde kleur/soort, maar toch. Ik kon me dus niet inhouden en ben 25 euro armer en 30 boller rijker! Allemaal gemeleerde garen: oranje/geel - zwart/grijs/bruin/oranje en blauw/rood.

Alle garen past niet meer in mijn hobbykastje en de kast in de kamer! is er niet altijd zo blij mee overal wol, en andere troepjes tegen te komen haha. Nou ja, ieder z'n hobby he.
Ik ben nu bezig nog zoveel mogelijk kattenkruidmuisjes te maken, mijn collega gaat die met haar kinderen verkopen op 5 mei (kleedjesmarkt).
klerkje
  zondag 25 april 2010 @ 23:38:11 #172
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_80714503
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:24 schreef StefanieV het volgende:
Toffe onderleggers!!

Ik ben bezig met nijntje2, voor een vriendin van me. Ik haat die kleinere armpjes/voetjes enzo. Heb liever grotere stukken, zoals het lavender konijn, vind ik veel leuker. Ik denk dan ook dat ik die granny's niet zo tof vind om te maken, maar heb ze nog steeds niet geprobeerd :-)
Het in elkaar zetten van haaksels vind ik zelf ook het minst leuke werk, zeker als het klein is. Die minihondjes die ik al voorbij heb zien komen zijn dan ook helemaal niets voor mij. En inderdaad dat konijn is veel makkelijker en mag lekker los/floppy zijn!
klerkje
  maandag 26 april 2010 @ 00:39:16 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80715957
hier de tussenstand, de eerste drie big squares zijn klaar! een paarse een blauwe en een rode ben wel tevreden!

kleuren komen niet zo heel goed over met lamplicht en telefoonflitsje (de oranjes in de rode square zijn bijvoorbeeld verschillend van elkaar, etc.), maar toch
Kwak
  maandag 26 april 2010 @ 07:36:10 #174
1762 YPPY
Yppiaans
pi_80717680
Echt wel leuk zo kwakz0r!

Mijn huidige project is een kussenhoesje van een grote GS, maar dat gaat niet zo snel. Het is veel te lekker weer en gisteren ben ik al in slaap gevallen toen ik buiten zat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_80718064
wow Kwakz0r, mooi hoor!

ik heb gisteren de middag buiten zitten haken heerlijk! en daarna hebben we ge-bbq-ed... ook heerlijk! (belachelijk, bbq-en in april... )
maar goed, er zit weer een paar cm aan die angelwings-shawl
pi_80718070
Kwakz0r, tof gedaan joh! Heel mooi geworden... hoe groot zijn ze nou ongeveer?
  maandag 26 april 2010 @ 09:13:38 #177
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80718697
Dat ziet er mooi uit kwakz0r!
Lijnloos wat een werk!
Ik heb nog geen foto van knijn, die komt nog wel
Gister ben ik verder gegaan aan mijn gs maar ik ben gestopt met die, zag het gewoon niet, en ben een andere gestart. Moest aan het eind 8 'peddels' hebben, dat werden er 16 foutje bedankt. Maar wel lekker geoefend zullen we maar zeggen ik weet ook waar ik wat fout heb gedaan dus straks ga ik er weer mee verder
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80718886
Hebben jullie nog een leuk patroon idee voor moederdag?
pi_80719155
Voor wat? Wat wil je maken dan voor je moeder?
  maandag 26 april 2010 @ 11:21:11 #180
73348 mmascha
Restaurant Odell
  maandag 26 april 2010 @ 13:38:08 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80725865
de mijne is nu vast ook niet tevreden met minder dan een tas. of een leuke sjaal ofzo. maar zij is ook rond die tijd jarig dus ik maak er een combicadeau van.
in de haak.
pi_80726924
Die van mij krijgt al jaren niks, juist omdat ze ook rond dezelfde tijd jarig is (en mijn pa 1,5 week voor vaderdag..., ik blijf geen kado's kopen maken ). Maar misschien dat ik toch maar wat leuks verzin/maak... zo'n cactus is ook nog steeds wel erg leuk.

Even wat anders, weet iemand wat er in knisperboekjes/knuffels zit wat zo knispert? Ik wil voor een vriendin een kraamkadootje maken en vind het wel lachen om daar wat van dat knisperspul in te doen...
pi_80729192
Hier hetzelfde, moeder is 2 weken erna jarig... Maar ik heb denk ik iets leuks bedacht Ze krijgt een etagiere en dan maak ik wat stukjes taart en bonbonnetjes voor erop

Oe nee, het wordt deze: http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/

Al is die potted plant ook wel erg leuk!

[ Bericht 19% gewijzigd door Inu op 26-04-2010 15:24:58 ]
pi_80729706
Ja, cupcakes zijn tof! Zeker als ze dat als kado krijgt...
  maandag 26 april 2010 @ 16:06:47 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80730840
quote:
Op maandag 26 april 2010 08:27 schreef Lijnloos het volgende:
Kwakz0r, tof gedaan joh! Heel mooi geworden... hoe groot zijn ze nou ongeveer?
ze zijn net iets kleiner dan een stoeptegel, ik denk 27 bij 27 cm ofzo...
Kwak
pi_80731641
quote:
sc6 in a circle
Bedoelt ze hiermee kan je ze in zo'n magic circle moet doen? Kun je dan ook gewoon ch2 en 6 sc in de eerste doen?
pi_80733922
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:09 schreef Lijnloos het volgende:
Die van mij krijgt al jaren niks, juist omdat ze ook rond dezelfde tijd jarig is (en mijn pa 1,5 week voor vaderdag..., ik blijf geen kado's kopen maken ). Maar misschien dat ik toch maar wat leuks verzin/maak... zo'n cactus is ook nog steeds wel erg leuk.

Even wat anders, weet iemand wat er in knisperboekjes/knuffels zit wat zo knispert? Ik wil voor een vriendin een kraamkadootje maken en vind het wel lachen om daar wat van dat knisperspul in te doen...
Weet niet zeker maar ik denk dat het een soort plastic folie is. Misschien van dat rode spul dat op de school bij knutselwerkjes met een lichtje wordt gebruikt? Ik weet niet of je weet wat ik bedoel.. Volgens mij is het een soort cellofaan, maar dan iets dikker en sterker. Misschien kan je trouwens ook gewoon cellofaan gebruiken. Weet alleen niet of het veilig is omdat haaksels soms makkelijker open gaan dan die stoffen boekjes die jij bedoeld.
pi_80733947
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:28 schreef Inu het volgende:

[..]

Bedoelt ze hiermee kan je ze in zo'n magic circle moet doen? Kun je dan ook gewoon ch2 en 6 sc in de eerste doen?
Ja kan allebei, wat je zelf het fijnste vind
pi_80735153
Ik wilde zo'n cupcake maken maar ik kom er niet uit in het Engels eigenlijk, ook niet met die tabel
"I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday"
pi_80735550
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:14 schreef Lotteu het volgende:
Ik wilde zo'n cupcake maken maar ik kom er niet uit in het Engels eigenlijk, ook niet met die tabel
Dit is de mijne:

Sorry voor de slechte foto skills

Elke keer als ze in dat patroon een * zet bedoelt ze dat je vanaf het begin van de regel moet herhalen tot het *. Ik vind hem wel een beetje poefig, dus ik denk dat ik nog wel die sprinkles erop ga doen, maar verder vind ik hem wel leuk
pi_80738041
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:14 schreef Lotteu het volgende:
Wat lukt er niet dan? Welk patroon heb je?
pi_80738232
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:30 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Wat lukt er niet dan? Welk patroon heb je?
Deze: http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/
Dit snap ik niet: sc6 in a circle
En de zin begint steeds met Sc en een getal daarachter (dus sc1, sc2, sc11 enz) wat betekent dat?

Verder nog iets.. kwam er net achter dat ik een vierkantje van mn plaid er verkeerdom in heb gehaakt, dus met de verkeerde kant boven. En wat een werk om het los te maken, niet leuk

Heb het maar ff allemaal in een grote vuilniszak gedaan en ga morgen wel weer verder, voor vandaag is mn geduld op!
  maandag 26 april 2010 @ 19:38:53 #193
112545 Muck
pi_80738404
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:17 schreef Inu het volgende:
Hier hetzelfde, moeder is 2 weken erna jarig... Maar ik heb denk ik iets leuks bedacht Ze krijgt een etagiere en dan maak ik wat stukjes taart en bonbonnetjes voor erop

Oe nee, het wordt deze: http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/

Al is die potted plant ook wel erg leuk!
Wat staan er een leuke dingen op die site
pi_80738730
Uhm, even denken hoe ik dat het beste kan uitleggen.
In (Amerikaans) Engelse patronen, gebruiken ze 'Single Crochet' (afgekort SC) eigenlijk ook een beetje als werkwoord.
Aan het begin van een toer staat dan bijvoorbeeld 'SC12'. In het Nederlands zou hier iets als 'haak 12 vasten' staan. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, ik zou niet echt weten hoe ik het anders uit moet leggen.
SC6 in a circle: de cupcakes worden in het rond gehaakt. Als je in het rond haakt, begin je altijd met een cirkeltje waar je de eerste (in dit geval 6 vasten) steken in de cirkel haakt (SC6). Je kunt dit op twee manieren doen, beide worden hier uitgelegd. Hoop dat je daar wat aan hebt!
Losmaken is niet leuk nee, zo vervelend als je alles uit moet halen!
Soms is het inderdaad beter om het eventjes aan de kant te leggen en iets anders te gaan doen.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk
pi_80739496
Heb net deze ook nog gemaakt, die is wel wat groter en grover... weet nog niet welke leuker is Ik vind het wel jammer dat ze allebei zo bol zijn aan de onderkant MIsschien een stukje karton onderin doen ofzo?

http://amigurumipatterns.blogspot.com/2007/05/cupcake.html
  maandag 26 april 2010 @ 20:15:07 #196
112545 Muck
pi_80739871

Deze is wel plat aan de onderkant.
Ik heb dit patroon ervoor gebruikt, maar het een klein beetje aangepast omdat ik niet helemaal lekker uitkwam
pi_80740769
Ik heb nu een kartonnetje erin, dat werkt ook goed Alleen ik heb het randje scheef gehaakt van eentje, dus dat hele cakeje is nu scheef

Maar als je de foto goed neemt zie je er niks van

[ Bericht 31% gewijzigd door Inu op 26-04-2010 21:13:26 ]
  maandag 26 april 2010 @ 21:51:22 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80744120
mmm inu, ik zou er zo een hap van nemen!

en lotteu, balen van de onderstebovenGrannySquare! en wat die cupcake betreft: ben je er al uit met de uitleg van yachiru? bij zo'n rondje moet je natuurlijk telkens wat steken meerderen, maar de snelheid waarmee je meerdert neemt met de toer af. dus in 't eerste rondje verdubbel je elke steek (2 vasten in elke steek), in de volgende toer 2 vasten in elke tweede steek, in de 3e toer 2 vasten in elke derde steek, en zo maar verder tot je rondje groot genoeg is.
die notitie met * is even wennen inderdaad, maar houdt meestal een herhaling in van het stuk tussen * .. * of in dit geval tot aan *.
in de haak.
pi_80747947
Kwakz0r wat worden ze mooi!!!
Die cupcakes zijn lief.

Nog 20 cm en dan is mijn dekentje af het gaat stiekem toch hard
  maandag 26 april 2010 @ 23:01:37 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80748005
jeuj! 20 cm! dat komt in zicht!

en kwakzor, leuk om te zien, die vierkanten! maar wat een boel werk nog....:o succes!
in de haak.
pi_80749121
De laatste foto had ik 5 "banen" een baan is roze,lime,wit,roze,wit,lime,roze en nu het dubbele
pi_80754222
(foto?) Klinkt goed Anitrax!
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:39:20 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_80756403
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:33 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Weet niet zeker maar ik denk dat het een soort plastic folie is. Misschien van dat rode spul dat op de school bij knutselwerkjes met een lichtje wordt gebruikt? Ik weet niet of je weet wat ik bedoel.. Volgens mij is het een soort cellofaan, maar dan iets dikker en sterker. Misschien kan je trouwens ook gewoon cellofaan gebruiken. Weet alleen niet of het veilig is omdat haaksels soms makkelijker open gaan dan die stoffen boekjes die jij bedoeld.
nee! Geen vliegerpapier gebruiken! Als het kindje dat in zijn mond stopt wordt het echt ontzettend vies, dat spul geeft namelikj enorm af.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:50:05 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80756720
maar yachiru heeft 't volgens mij helemaal niet over vliegerpapier, want dat is niet zo plastic-achtig als cellofaan. ik weet wel wat je bedoelt, van die dingen die soms om een bonbon zitten bijvoorbeeld, yachiru? maar ik weet ook niet waar je dat kunt kopen.
in de haak.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:54:18 #205
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80756844
@trui: ja maar dat knisperen daar werkt vliegerpapier heel goed voor. je zou eventueel denk ik vliegerpapier ín plastic (diepvrieszakje) kunnen doen...
Kwak
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:59:55 #206
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_80757004
Kan je voor dat knisperen niet het plastic van zo'n showmapje (zoeentje met gaatjes die in een ordner kan) gebruiken?
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:04:47 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80757127
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:54 schreef kwakz0r het volgende:
@trui: ja maar dat knisperen daar werkt vliegerpapier heel goed voor. je zou eventueel denk ik vliegerpapier ín plastic (diepvrieszakje) kunnen doen...
volgens mij is vliegerpapier wel een keer uitgeknisperd hoor. ik denk dat dat meer plasticcerige langer knisperig blijft. misschien dat spul waar jojogirl het over heeft. maar ik weet niet zeker of dat zoveel knispert?
in de haak.
pi_80757197
Probleem is natuurlijk ook dat het wel ook nog moet knisperen na het eventueel wassen van het knuffeltje... kweet niet of dat met papier wel zo lekker gaat...
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:14:43 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80757418
precies, papier moet je gewoon niet doen hoor.
in de haak.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:16:06 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80757456
misschien moet je op de rommelmarkt vrijdag op zoek naar oude knisperboekjes, ze dan openslopen en kijken wat daar in zit. ik heb er geen meer, anders zou ik er zo een voor je openmaken.
in de haak.
pi_80757885
Tja, heb er wel een paar thuis, maar dat vind Minke denk ik niet leuk Zal ook es bij de zeeman hier in het dorp checken... misschien hebben zij ook nog wel zoiets el cheapo's... Och en anders dan maar zonder knisper, dan knikker ik er wel een paar belletjes in, ook leuk!
pi_80757952
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:50 schreef trui het volgende:
maar yachiru heeft 't volgens mij helemaal niet over vliegerpapier, want dat is niet zo plastic-achtig als cellofaan. ik weet wel wat je bedoelt, van die dingen die soms om een bonbon zitten bijvoorbeeld, yachiru? maar ik weet ook niet waar je dat kunt kopen.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad! Ik zou het ook niet weten.. Maar je kunt wel gewoon cellofaan kopen, dat zit op zo'n grote rol. Mijn moeder gebruikt het vaak om cadeautjes leuk mee in te pakken. Ik heb het even getest en het knispert wel lekker. Alleen weet ik dus niet of het veilig is, want plastic is natuurlijk erg gevaarlijk als het kindje de knuffel per ongeluk stuk maakt..

Kreeg net trouwens (eindelijk) mijn pakketje met de Japanse haakboekjes die ik had besteld
Deze, en deze, en ook nog deze
Wat is 'deze' een raar woord als je het zo een paar keer achter elkaar ziet staan
pi_80758272
Chipszakken knisperen ook best goed.
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:03:05 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80759029
leuk yachiru, maar is jouw japans daar goed genoeg voor??
in de haak.
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:04:52 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80759081
hier staan ook chipszakken, bloemenfolie, en cellofaan genoemd. maar daar wordt aangeraden om er gaatjes in te maken, zodat het meer ademend wordt (en een kind er dus minder snel onder stikt). bij de broodafdeling van de supermarkt liggen vaak zakjes gemaakt van plastic met van die kleine gaatjes erin, dat knispert ook behoorlijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door trui op 27-04-2010 11:10:33 ]
in de haak.
pi_80759851
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:03 schreef trui het volgende:
leuk yachiru, maar is jouw japans daar goed genoeg voor??
Nou, eigenlijk niet Maar er staan van die cirkel diagrammen in, dus dat moet wel lukken denk ik (hoop ik ).
Ik heb hier ook een aantal Japanse leerboeken liggen (wil ooit nog eens Japans leren) dus ik zou de (hiragana, katakana en kanji) tekentjes kunnen vertalen naar romaji (Japanse woorden geschreven met 'ons' alfabet) en de betekenis van het woord in een woordenboek of op internet op kunnen zoeken, mocht dat nodig zijn.
Leer ik meteen een beetje Japans
pi_80759873
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:04 schreef trui het volgende:
hier staan ook chipszakken, bloemenfolie, en cellofaan genoemd. maar daar wordt aangeraden om er gaatjes in te maken, zodat het meer ademend wordt (en een kind er dus minder snel onder stikt). bij de broodafdeling van de supermarkt liggen vaak zakjes gemaakt van plastic met van die kleine gaatjes erin, dat knispert ook behoorlijk.
Goed idee ja, daar had ik nog niet aan gedacht!
pi_80760003
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:04 schreef trui het volgende:
Ja! geniaal... is ook meteen ademend. Helemaal top! (* gaat vanavond even van die zakjes scoren bij de super...
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:30:44 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80760030
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:26 schreef Yachiru het volgende:
Nou, eigenlijk niet Maar er staan van die cirkel diagrammen in, dus dat moet wel lukken denk ik (hoop ik ).
Ik heb hier ook een aantal Japanse leerboeken liggen (wil ooit nog eens Japans leren) dus ik zou de (hiragana, katakana en kanji) tekentjes kunnen vertalen naar romaji (Japanse woorden geschreven met 'ons' alfabet) en de betekenis van het woord in een woordenboek of op internet op kunnen zoeken, mocht dat nodig zijn.
Leer ik meteen een beetje Japans
succes!
in de haak.
pi_80760432
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:30 schreef trui het volgende:

[..]

succes!
Dankjewel! Jullie lezen (en zien) wel of het lukt Hihi!
Maar eerst moet ik (nog steeds) de giraffe voor mijn moeder afmaken
Hopelijk heb ik straks even tijd om te haken, hij is op zich bijna af.
Nu eerst even naar de stad, kapper en sportschool, blijft bijna niks over van m'n vrije dagje
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:43:20 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80760497
is je moeder een giraffe-fan?

klinkt als een goed gevulde vrije dag hoor! enjoy! (hier: poetsen, boodschappen doen, bedden verschonen, wassen, kinderen ophalen en weer naar school brengen, fiets bij fietsenmaker ophalen, koken, kinderen ophalen, naar zwemles, snel eten, opa & oma eten mee en blijven logeren, na 't eten nog even naar de 'kijkavond' op school. kortom: hier ook weinig haaktijd vandaag...)
in de haak.
pi_80763060
Oh jippie! Ik ben net even naar een winkeltje hier om de hoek van mijn werk geweest en dat is echt een heel gevaarlijk winkeltje... ZO VEEL LEUKE DINGEN EN GARENS!!!!
Heb mijn groen weer kunnen kopen en meteen een ander bolletje catania met meerdere kleuren meegenomen, zo blij!
pi_80771132
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:43 schreef trui het volgende:
is je moeder een giraffe-fan?

klinkt als een goed gevulde vrije dag hoor! enjoy! (hier: poetsen, boodschappen doen, bedden verschonen, wassen, kinderen ophalen en weer naar school brengen, fiets bij fietsenmaker ophalen, koken, kinderen ophalen, naar zwemles, snel eten, opa & oma eten mee en blijven logeren, na 't eten nog even naar de 'kijkavond' op school. kortom: hier ook weinig haaktijd vandaag...)
Ja, ze spaart ze het was de bedoeling dat 'ie voor haar verjaardag af was..
Oh als ik zo lees wat jij vandaag allemaal moet doen, dan mag ik absoluut niet klagen
pi_80771154
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 12:54 schreef Lijnloos het volgende:
Oh jippie! Ik ben net even naar een winkeltje hier om de hoek van mijn werk geweest en dat is echt een heel gevaarlijk winkeltje... ZO VEEL LEUKE DINGEN EN GARENS!!!!
Heb mijn groen weer kunnen kopen en meteen een ander bolletje catania met meerdere kleuren meegenomen, zo blij!
Gevaarlijke winkeltjes zijn de leukste winkels
pi_80784189
Het nijntje heeft oogjes en het 2de nijntje is af!

Nu ben k bezig met die lavender bunny, die armpjes zeg, 10 steken, zo klein haha
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:33:59 #226
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80786613
lieve nijntjes!
Kwak
pi_80786717
Dank je!

Lijnloos, ik ken dat! Haha ik ga ook graag naar winkeltjes om bolletjes te gaan kopen, veel te veel heb k al gekocht de laatste tijd!
pi_80787659
Ik ben bijna klaar met de mobile. Nog 2 vleugels, 1 staart, 2 neuzen en 4 poten en dan zijn de vogels af. Dan alleen nog alles vastmaken, want de ring met linten is al af en heel leuk geworden
Alleen ik twijfel nog steeds over de vogels. Vooral die in de lichtere kleur zijn om de een of andere reden gigantisch geworden
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:49:29 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80789950
dat past dan toch mooi bij je gigantische hoepel?
in de haak.
pi_80793680
Jeuj, Gisteravond bleek dat mijn bestelling van Hobbydoos ook binnen was (had de buurman aangenomen, schijnbaar waren we niet thuis (wel dus)) dus echt een topdag voor mijn bolletjes-voorraad! Manlief had wel zoiets van maar toen ik hem uitlegde dat hij blij wordt van een dure nieuwe camera en ik van een paar bolletjes katoen, hield ie al snel op
Na vandaag is het alweer weekend in huize lijnloos dus kan ik weer lekker aan de GS-jes!
pi_80793754

Het konijn voor Rienk van Vlindur is klaar
Helaas zit de R er een beetje scheef op geborduurd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80794030
Nou ik vind hem geweldig hoor Vicky! En ik denk niet dat Rienk het heel erg vind dat de R een beetje scheef zit. Hij is heel tof!
pi_80795128
Mijn tweede cupcake is veel kleiner dan de eerste Vanavond maar de derde maken en kijken bij welke van de twee ik een fout heb gemaakt
  woensdag 28 april 2010 @ 10:27:49 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80796515
Lijnloos!

En hoe is het nu met de enorme lap van Kwak? Of heb ik die gemist al?
Ik zie nu de tussenstand op de volgende pagina, gaaf!
  woensdag 28 april 2010 @ 10:32:14 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80796653
Oh, en mosterd na de maaltijd, voor knisperen werkt een lege chips-zak vaak ook wel goed.

Was al gezegd. *doorlezen BE!
pi_80796711
Gisteren is het me voor het eerste gelukt om een magic ring te maken Je hebt 2 verschillende soorten, eentje waar je 2 lussen hebt en eentje met maar 1. De eerste lukte met echt niet, maar de tweede is veel makkelijker

Het konijntje is echt lief trouwens
pi_80802688
Ik ga vandaag maar weer verder, mijn verkeerd om ingehaakte GS eruit te halen. Was zo gefrustreerd dat ik het gister nog niet aandurfde
Daarna zal ik er eens een foto van maken, heb er nu dan 30 aan elkaar gehaakt. Wat een werk, zeker voor een beginnende nog niet zo snelle haakster

Ik vind die nijntjes echt zo enorm lief! Ik ga hierna ook eens aan een knuffel project beginnen!
  woensdag 28 april 2010 @ 13:46:42 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80803236
dat aan elkaar haken is inderdaad best een tijdrovende klus, merkte ik ook bij de zeshoeken van die tas. maar het is wel heel stevig!

inu, ik ben inmiddels helemaal gewend aan de dubbele magic ring, maar ik weet nog dat ik daar in 't begin ook niet uitkwam.

vicky, lief konijn!

hoera voor lijnloos' nieuwe bollen!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 april 2010 @ 13:48:17 #239
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80803296
tas van Isa is klaar, ben nu met een glimmend grijs/antraciete omslagdoek bezig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 28 april 2010 @ 14:38:28 #240
112545 Muck
pi_80805008
Ik heb echt een geweldig zomerjurkje, maar voor nu is het nog een beetje bloot. Heeft één van jullie toevallig een leuk patroon voor een vestje of bolero?

Tot nu toe heb ik deze en deze gevonden, maar als jullie iets mooiers vinden, houd ik me van harte aanbevolen
  woensdag 28 april 2010 @ 15:01:57 #241
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80805859
Ik heb deze op mijn to-hook-lijst staan Muck. Maar er staat geen patroon bij. Het is wel leuk gevonden met die knoopjes vind ik.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 28 april 2010 @ 15:05:24 #242
112545 Muck
pi_80805987
Oeh, die is zeker leuk mmascha! Jammer dat er geen patroon bij zit inderdaad...
  woensdag 28 april 2010 @ 15:17:40 #243
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80806430
Ik was al op zoek naar het patroon voor die vierkantjes. Zo mooi losjes met die bloem! Maar ook dat kan ik niet vinden. Zonde. Ik geef nog niet op Hmm, ik kom in de buurt: http://www.ravelry.com/patterns/library/victorian-lace Ownee, sorry, die is niet gratis. Maar die is best na te maken zie ik al

Ondertussen vond ik dit. Een rechthoekige granny square. Die kan je net zo groot maken als je zelf wilt. Dat lijkt me ook mooi! En dat kan wel met die knoopjes. Ik voel een volgende project aankomen
Ik ben nu bezig met een halve granny als omslagdoek.

[ Bericht 6% gewijzigd door mmascha op 28-04-2010 15:24:36 ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_80809815
Vicky hij is leuk geworden!

Vraagje weet iemand toevallig of het wolwinkeltje in oudewater softfun van scheepjeswol verkoopt?

-edit- of je blijft gewoon goegelen tot je het winkeltje gevonden hebt. Scheepjeswol hebben ze in iig. Ben benieuwd of het nog net zo is als 14 jaar geleden en je er je kont niet kan keren

[ Bericht 52% gewijzigd door AnitraX op 28-04-2010 19:12:36 ]
pi_80812838
Ik ben zo goed als klaar, ik twijfel nog of ik de pootjes moet toevoegen want die zijn toch wel lelijk groot en los geworden. Misschien nog even eentje maken met een kleinere naald en dan op proef vastmaken voor een eindoordeel.
De rest is klaar
pi_80814759
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:38 schreef Muck het volgende:
Ik heb echt een geweldig zomerjurkje, maar voor nu is het nog een beetje bloot. Heeft één van jullie toevallig een leuk patroon voor een vestje of bolero?

Tot nu toe heb ik deze en deze gevonden, maar als jullie iets mooiers vinden, houd ik me van harte aanbevolen
Er staat een bolero in Happy Hooker. Die is best leuk om te maken.
Ondanks het proeflapje is die van mij toch te klein geworden, ik haak erg strak.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:22:52 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80820356
staat je goed, wyccie!
in de haak.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:23:39 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80820391
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef AnitraX het volgende:
Vicky hij is leuk geworden!

Vraagje weet iemand toevallig of het wolwinkeltje in oudewater softfun van scheepjeswol verkoopt?

-edit- of je blijft gewoon goegelen tot je het winkeltje gevonden hebt. Scheepjeswol hebben ze in iig. Ben benieuwd of het nog net zo is als 14 jaar geleden en je er je kont niet kan keren
ik dacht inderdaad wel dat daar ook een winkel is die het verkoopt, zijn dat niet die mensen die er ook mee op markten staan? daar had wampi 't toch een keer over of vergis ik me nu sterk.
in de haak.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:24:48 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80820450
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:48 schreef Ynske het volgende:
tas van Isa is klaar
foto??
in de haak.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:27:07 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80820549
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:01 schreef mmascha het volgende:
Ik heb deze op mijn to-hook-lijst staan Muck. Maar er staat geen patroon bij. Het is wel leuk gevonden met die knoopjes vind ik.
die is inderdaad mmooi mmascha! misschien achter dat nummer van 'crochet today' aan gaan?
in de haak.
pi_80821147
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:23 schreef trui het volgende:

[..]

ik dacht inderdaad wel dat daar ook een winkel is die het verkoopt, zijn dat niet die mensen die er ook mee op markten staan? daar had wampi 't toch een keer over of vergis ik me nu sterk.
klopt! Weet nog dat ze op 1 markt stonden en nu zijn ze zo groot ik heb in oudewater gewoond, Djen is een echte geelbuik
pi_80822032
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:22 schreef trui het volgende:
staat je goed, wyccie!
Dat is het plaatje uit het boek.

Hehe, nu ik mijn bericht nog eens lees, snap ik waar de verwarring vandaan komt. Ik had de foto bovenaan moeten zetten.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:57:14 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80822189
wyccie, ik maakte maar een geintje hoor. ik heb 't boek ook. nu nog een echte foto dus!
in de haak.
pi_80822373
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:57 schreef trui het volgende:
wyccie, ik maakte maar een geintje hoor. ik heb 't boek ook. nu nog een echte foto dus!
Ow!
  woensdag 28 april 2010 @ 22:02:58 #255
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80822456
Wat gaat het hard hier! Kan het nog niet helemaal bijhouden.

Lijnloos wat lekker zoveel spulletjes erbij in korte tijd

Vicky je konijn is lieffff! Ik geloof dat de mijne veeeeeel groter is

Ik ben heel benieuwd naar de vogels ik wil ze ook gaan maken in een mobile.

Anitra wat zit er veel werk in dat dekentje! Of moet ik zeggen 'die deken' .

Projecten die (bijna) af zijn verdienen een fototje natuurlijk!

Ik heb mijn eerste gsje af heb er wat aan geschaafd want hij werd niet vierkant eerst, maar nu dus wel redelijk. Eens zien of ik er een paar hetzelfde kan krijgen voor ik aan wat anders (of ander model gs) ga beginnen. Foto volgt nog
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80822742
ik post hier ook weer veel minder, ik ben weer verder met de angelwingsshawl... hij is al dubbel zo groot als hij was toen ik hier de foto liet zien, en ik vind hem nog niet groot genoeg... ik wil er lekker in kunnen kruipen
pi_80824015
Oooh Vicky ik ben bezig met hetzelfde konijn, in hetzelfde kleur haha Het was het enige kleur dat ik mooi vond dat ik liggen had, die R ga ik er niet op borduren nee ;-)
  woensdag 28 april 2010 @ 22:36:08 #258
112545 Muck
pi_80824209
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:17 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ondanks het proeflapje is die van mij toch te klein geworden, ik haak erg strak.
[ afbeelding ]
die is ook érg leuk ja

ik ben vanavond begonnen aan deze, maar dan in het rood, want dat komt heel subtiel terug in mijn jurkje:

Bet begint al leuk, met 358 kettingsteken
pi_80832722
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:36 schreef Muck het volgende:

[..]

die is ook érg leuk ja

ik ben vanavond begonnen aan deze, maar dan in het rood, want dat komt heel subtiel terug in mijn jurkje:
[ afbeelding ]

Bet begint al leuk, met 358 kettingsteken
Haak je dit nu in 1 stuk of gaan de mouwtjes los?

Ik zat gisteren in de trein mijn vis te haken en toen begonnen de oude dametjes tegenover me tegen me te praten hoe leuk het wel niet was dat ze iemand zagen haken in de trein, want tegenwoordig zitten die jongeren alleen maar in hun mobieltje Gaat even later het mobieltje van een van die dametjes
pi_80833505
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:17 schreef wyccie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die is leuk!
Waar kan ik dat patroon vinden?
  donderdag 29 april 2010 @ 10:10:56 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80833575
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:08 schreef Lotteu het volgende:

[..]

Die is leuk!
Waar kan ik dat patroon vinden?
In het boek 'Happy Hooker'. Zie hier op Ravelry:
http://www.ravelry.com/patterns/library/short-and-sweet
pi_80833700
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

In het boek 'Happy Hooker'. Zie hier op Ravelry:
http://www.ravelry.com/patterns/library/short-and-sweet
Oke, dank je. ik ga maar geen boek kopen met patronen in het engels, want daar kom ik (nog) niet helemaal uit..
  donderdag 29 april 2010 @ 10:16:34 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80833724
Hij is er ook in het Nederlands.
Weet alleen even niet of dit patroon er in staat. Sommigen komen niet overeen.
Moet je even wachten of iemand met het boek voor zich dat kan melden.
  donderdag 29 april 2010 @ 11:04:41 #264
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_80835316
Hij staat ook in de Nederlandse versie (die heb ik hier van de bieb ).
  donderdag 29 april 2010 @ 11:08:19 #265
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80835469
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Hij is er ook in het Nederlands.
Weet alleen even niet of dit patroon er in staat. Sommigen komen niet overeen.
Moet je even wachten of iemand met het boek voor zich dat kan melden.
Staat erin! Happy Hooker pagina 132 ISBN 978 90 213 3755 5
Ik heb het voor 5 euro bij Selexyz gekocht. Bol.com heeft um ook voor die prijs zie ik.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 29 april 2010 @ 11:22:46 #266
112545 Muck
pi_80835988
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:36 schreef Inu het volgende:

[..]

Haak je dit nu in 1 stuk of gaan de mouwtjes los?

Ik zat gisteren in de trein mijn vis te haken en toen begonnen de oude dametjes tegenover me tegen me te praten hoe leuk het wel niet was dat ze iemand zagen haken in de trein, want tegenwoordig zitten die jongeren alleen maar in hun mobieltje Gaat even later het mobieltje van een van die dametjes
de mouwtjes haak je er aan vast

Ik krijg ook vaak ontzettend leuke reacties in de trein of als er visite bij mijn ouders komt die wat werkstukjes zien liggen

Pas de wind van voren van een oudere heer trouwens, omdat ik muziek zat te luisteren in de trein (let wel: zachtjes en met mijn koptelefoon op natuurlijk). "de jeugd van tegenwoordig, met hun pokkeherrie en rotmuziek! Yeahyeahyeah, maar geen idee wie Brahms, Mozart of Beethoven zijn"
Toen was ik het gezeur om niets zat, trok het stekkertje van mijn koptelefoon eruit, en liet meneer horen wat ik aan het luisteren was.... Bach dus
  donderdag 29 april 2010 @ 13:03:41 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80839593
haha, net goed muck!
in de haak.
pi_80849170
Bel je van te voren, van dit en dit wil ik en dan blijkt ze niet de kleuren te hebben of maar 1 of 2 bollen van iets. Denk dat het toch online bestellen word. Heb wel 3 bolletjes softfun in paarstinten.

Ik heb hulp nodig ik wil dus een deken maken met kepermotief/ ripple, maar het dekentje waar ik nu nog mee bezig ben is behoorlijk zwaar aan het worden, maar die is bijna klaar en maak ik me niet druk om het gewicht. De deken die ik ga maken word voor een 1persoonsbed. Nu wil ik hem wat groter maken, dus stokjes ipv halve stokjes en naald 4 ipv 3, nu moet ik nog het soort draad vinden en dat laatste lukt dus niet. Coton 3 word te zwaar, softfun vind ik heerlijk zacht, maar word dat niet te zwaar of toch katia mississippi? Kort gezegd wat zouden jullie voor zo'n grote deken gebruiken?

[ Bericht 63% gewijzigd door AnitraX op 29-04-2010 18:35:00 ]
pi_80851426
Eerst nog een fotootje van Octo en van de schildpadrammelaar, die ik al eerder had gemaakt:

pi_80851550
En dan de mobile!
Alle pootjes zitten eraan op de blauwe na, dus zo goed als af

De vogels zijn lichter, maar ze lijken donker door het tegenlicht
pi_80851670
Ooooh wat is 'ie mooi geworden Echt superschattig! Dat bijtje!
En dat schildpadje is ook cute!
Vicky, ik vind je konijn erg leuk met een letter op zijn buikje, wat een leuk idee!
pi_80851678
Wat een werk die mobile, erg leuk en vrolijk geworden.
pi_80851911
Oooh, kijk dit eens, schattig
pi_80851957
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:03 schreef B.ertha het volgende:
En dan de mobile!
Alle pootjes zitten eraan op de blauwe na, dus zo goed als af
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De vogels zijn lichter, maar ze lijken donker door het tegenlicht
Echt super
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 april 2010 @ 19:29:01 #275
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80852494
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:30 schreef AnitraX het volgende:
Bel je van te voren, van dit en dit wil ik en dan blijkt ze niet de kleuren te hebben of maar 1 of 2 bollen van iets. Denk dat het toch online bestellen word. Heb wel 3 bolletjes softfun in paarstinten.

Ik heb hulp nodig ik wil dus een deken maken met kepermotief/ ripple, maar het dekentje waar ik nu nog mee bezig ben is behoorlijk zwaar aan het worden, maar die is bijna klaar en maak ik me niet druk om het gewicht. De deken die ik ga maken word voor een 1persoonsbed. Nu wil ik hem wat groter maken, dus stokjes ipv halve stokjes en naald 4 ipv 3, nu moet ik nog het soort draad vinden en dat laatste lukt dus niet. Coton 3 word te zwaar, softfun vind ik heerlijk zacht, maar word dat niet te zwaar of toch katia mississippi? Kort gezegd wat zouden jullie voor zo'n grote deken gebruiken?
is catania of cotton 8 of online linie ook te zwaar?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 29 april 2010 @ 19:29:31 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80852504
Wat is die mobile gaaf!
pi_80853642
Heel gaaf geworden Bertha!!! hulde daarvoor!
pi_80854474
Mooi Bertha! en octo en schildpad zijn ook helemaal leuk
pi_80855475
Mooie mobile De baby zal er vast heel blij mee zijn

Wat voor rammel heb je in de schildpad gedaan?
pi_80856297
Een kattenbelletje
pi_80857621
Maakt dat genoeg lawaai zo'n kattenbelletje?

Die mobile is echt mooi!!
pi_80858262
Het geluid wordt wat doffer in die schildpad, maar je hoort het prima
pi_80858376
Net geprobeerd deze te maken, maar het sloeg echt nergens op Het hoofdje heb ik op gegeven moment maar gewoon verkleind om tot een puntje te komen en de oren snap ik niks van met al die kleurwissels

http://www.ravelry.com/pa(...)umi-crochet-pattern#
pi_80858472
Voor de mobile heb ik trouwens ook gebruik gemaakt van Bazzil en van deze bloemetjes
De ring heb ik zelf verzonnen maar het is erg eenvoudig, ik wil het eventueel wel uitleggen.
  donderdag 29 april 2010 @ 22:32:36 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80858714
quote:
Op donderdag 29 april 2010 17:30 schreef AnitraX het volgende:
softfun is wel lichter doordat het niet puur katoen is. en anders wol, of acryl, of een mengsel daarvan? ik heb nu een heleboel Rowan pure wool DK liggen (bij modilaine in utrecht gekocht, in heel veel kleuren beschikbaar! ) voor een dekentje voor Cato, heerlijk zacht en niet te zwaar.
in de haak.
  donderdag 29 april 2010 @ 22:32:59 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80858720
b.ertha, wat is ie geweldig leuk en mooi geworden! wat een werk!
in de haak.
pi_80861516
B.ertha wat is hij mooi!!

Bedankt voor de tips!

Ynske catania is hetzelfde als Coton 3, dus dat maakt geen verschil denk ik.

Trui wol is misschien nog een optie idd! Hij is zeker mooi, maar niet de kleuren die ik zoek. Het idee is een regenboog, want veel van die kleurtjes komen terug in haar kamer. De kleuren die ik zoek zijn: zwart, rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo, paars.
Ik wil het ook wel online kopen, maar als ik de kleuren zie die ik hier heb liggen scheelt het soms best met de foto's van de webshops. Ik ga zaterdag naar schoonhoven en denk dat het toch Coton 3 gaat worden omdat daar de meeste kleuren in zijn. Of misschien katia mississippi.
ik wil gewoon het leukste en mooiste dekentje maken voor die lieve meid en wil het zo houden want dat past bij haar, daarom wil ik dat alles perfect is
En opgevouwen voelt het zwaar, die roze,lime,witte, maar als je hem plat legt op bed dan is het gewicht verdeelt, bedenk ik me nu. En door het losser haken en een 3,5 naald te nemen blijft hij toch luchtig denk ik. is het nog te begrijpen?

B.ertha jouw regenboog is echt super mooi!
  vrijdag 30 april 2010 @ 00:09:18 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80861832
regenbogen bevatten toch geen zwart? dat zou ik er echt uitlaten! en je hebt wel gelijk, het gewicht wordt verdeeld natuurlijk. maar toch vind ik 100% katoen wel behoorlijk zwaar. en ik ken Katia Mississippi wel (daar heb ik m'n zeepaard van gemaakt ) maar dat vind ik vrij stevig spul (en splijtend... !). Coton 3 ken ik nie, maar als je toch voor katoen gaat zou je ook nog Drops Muskat kunnen overwegen. Hoewel dat ook best snel splijt. maar het is wel heel mooi spul. zie bijvoorbeeld dit topic in de 'we love lucy-groep'. zij is uiteindelijk op Muskat uitgekomen en 't is heel mooi aan het worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 30-04-2010 00:27:01 ]
in de haak.
pi_80862976
Nee het zwart is voor dat het banen worden, waardoor je contrast krijgt en het soort banen als in het huidige dekentje met roze gedaan heb. Plus vraag van de klant zelf mocht het na 1 baan niet bevallen kan ik het altijd nog veranderen.
Mississippi heb ik geen last van splijten.
Zal morgen eens kijken naar muskat.
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:38:10 #290
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80865940
B.ertha, je mobile is prachtig!

Eens, lang geleden. Toen ik nog op school zat dus veel tijd had. Heb ik een tweepersoons sprei van 100% katoen gehaakt.
Hij was LOODZWAAR. En het was een luchtig haaksel, de bedoeling was dat er een mooie, felgekleurde deken onder zou zijn die je deels door de sprei zou zien.

(Ik ben nu een deken aan het breien van 100% scheerwol)
pi_80866981
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 00:59 schreef AnitraX het volgende:
Nee het zwart is voor dat het banen worden, waardoor je contrast krijgt en het soort banen als in het huidige dekentje met roze gedaan heb. Plus vraag van de klant zelf mocht het na 1 baan niet bevallen kan ik het altijd nog veranderen.
Mississippi heb ik geen last van splijten.
Zal morgen eens kijken naar muskat.
Ik zou dan eerder wit nemen dan zwart, tussen toch al felle kleuren.

Bedankt voor alle enthousiaste reacties
pi_80867842
Wit en kinderen krijg ik altijd kriebels van, dat gaat niet samen. Zwart zorgt juist ervoor dat de kleuren eruit springen en met wit vind ik dat dat eruit springt en de rest vd kleuren dempt.

Ik ga bijna zeker voor drops muskat, zijn erg leuke kleurtjes en hij klinkt heel fijn, wat ik erover gelezen heb.
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:44:08 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_80869014
Bix idd zwart van mijn kant, kamer van dochter is overwegend bijna helemaal wit, met een muurtje kleur behang , en wat bloemen stickers op de meubeltjes die ook allemaal wit zijn
ik vind het juist mooi als het en beetje afsteekt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:19:20 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80875859
het contrast met zwart vind ik soms ook mooi hoor, maar het lijkt me gewoon niet zo matchen met regenboog-kleuren, dat was mijn belangrijkste reden. maar zelf weten! en anitra, ik raad je aan om eerst eens een stuk met Muskat te haken, voor je er heel veel van koopt. dat mag je ook best een keer hier komen doen, om te testen of je daar wel een hele deken van wil haken. het splijt namelijk behoorlijk, en je kunt er op zich wel aan wennen maar het kost toch ook wel een boel extra aandacht is mijn ervaring (kun je iets minder gedachteloos doen).
in de haak.
pi_80876409
Morgen ga ik naar winkeltje in schoonhoven, kom ik er daar niet uit dan ga ik een bolletje muskat bestellen. Heel lief dat ik het mag proberen trui, maar de deur uit gaan is een moeilijke klus geworden tegenwoordig. En ik wil alles snel in huis hebben omdat Rick binnenkort een maand naar india gaat voor zijn werk. die heeft de opdracht gekregen om veel mooie kleurrijke stoffen te kopen daar, anders mag hij niet gaan
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:50:33 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80876640
dan misschien gewoon eerst maar een of een paar bolletjes bestellen, waar je evt ook nog een leuk poppetje oid van kunt maken, voor je beslist of je die deken er ook van gaat maken? BE had 't een tijdje geleden ook gekocht omdat ik het daarover had en zij vond 't toch best tegenvallen, dat splijten. dus: je bent gewaarschuwd!

[edit]oh dat zei je zelf ook al, dat je er eerst 1 gaat bestellen. [/edit]
in de haak.
  vrijdag 30 april 2010 @ 19:14:42 #297
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80880039
Bertha wat is je mobiel onwijs tof geworden! Heel erg mooi!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:34:31 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_80882358
Die mobile
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:44:32 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80885410
dag dames, ik vertrek tot en met 9 mei naar hongarije! tournee! ik wilde mn minidisc recorder meenemen maar had niks om het in te bewaren (microfoontje, lege discs, spelertje) dus ik heb nog gauw een zakje zitten haken, zonder patroontje toch heel aardig gelukt dacht ik zo!

tot later!

Kwak
  vrijdag 30 april 2010 @ 22:38:36 #300
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80887658
Leuk hoor! Knap zonder patroon! Veel plezier daar!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')