abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:21:55 #101
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80643475
Nee dan moet ik uitbrakken
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 april 2010 @ 19:26:49 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80643641
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:16 schreef mijsje het volgende:
Ik zou persoonlijk alsnog voor de gehaakte schouderband gaan. vind ik leuker dan de hengsels denk ik. ik zou de schouderband dan wel voeren, zodat het niet zo gaat lubberen... succes!
zou ik ook doen ja

hier issie gevoerd met zo'n neksleutelhanger, lekker stevig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_80643750
Leuke tassen Trui en Yppy! Vind ze heel erg mooi!
Ik denk dat ik een gehaakt hengsel het mooiste vind Trui, vind de overgang van felle kleurtjes naar houten handvat niet zo. Daarbij vind ik het altijd wel handig als je een tas om je schouder kunt hangen, maar dat ben ik dan hè
Die kat in de zak! Haha Erg leuk, hij heeft lieve oogjes
Ik schiet de laatste dagen niet zo erg op met haakwerk, druk op het werk en dan bij thuiskomst te moe of geen zin om te haken Snap niet hoe dat nou kan, het is juist zo leuk!
Dit weekend anders maar eens wat mee naar buiten nemen als k in de tuin van het beloofde lekkere weer ga genieten
pi_80646169
ik heb geprobeerd een paar van die squares te maken met die schattige bloemetjes... dit is het resultaat:

ik heb de paarse gemaakt zonder extra losse tussen de bloemblaadjes, en de roze met extra losse tussen de bloemblaadjes. ik heb bij de roze ook de bloemblaadjes gemaakt zoals de rand eromheen, maar bij de paarse heb ik 3 onafgemaakte stokjes, en dan met 1 keer draad-over ga ik door alle 3 de lussen van de onafgemaakte stokjes heen, zodat ik 1 breed geheel krijg van 3 stokjes... snap je me nog?...
maar goed, ik vind de paarse nog het mooist en het dichtste bij die van jou Trui...
ik vind het hele lieve squares. ik ga die onthouden voor een babydekentje ofzo...
  vrijdag 23 april 2010 @ 20:27:43 #105
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80646230
Ik denk dat we het maar niet moeten doen..zondag. Wel jammer maar ik vind het toch een beetje zonde..zeker omdat er toch niet zoveel dames zouden komen.
Wellicht kunnen we het doorschuiven naar een andere keer, een zaterdagmiddag ofzo?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 april 2010 @ 20:58:52 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80647633
Heb ik eindelijk weer tijd om een avondje te haken, tas van Isa is bijna klaar, maar ik wil er nog twee bloemen op maken, ligt mn bloemenboek ergens in een doos, en weet ik niet waar

zometeen maar eens kijken of ik dan misschien wat aan het vest van mams kan doen ofzo
Today is life -

Dale Carnegie
pi_80648861
Hmm, jammer hoor, ik had wel zin in zondag.
Zaterdagmiddagen, hmm, ik heb 1 mei en 22 mei nog open.
Roept u maar!
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:52:21 #108
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_80650335
oooooh die hexagon-tas!!!

Die wil ik ook maken! Maar dan voor achter mijn rolstoel *morgen gelijk beginnen gaat*
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  vrijdag 23 april 2010 @ 23:00:59 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80653583
TF, ik kan me er wel in vinden hoor, al had ik er ook wel zin in om lekker even in je tuin te vertoeven zondag. maar misschien toch beter om de meeting te bewaren tot een moment dat er meer mensen kunnen?

mijsje, de 'bubble stitch' bedoel je toch? die heb ik ook toegepast voor de witte blaadjes, ik heb zowel de driedubbele als 'gewone' dubbele gebruikt (zoals lucy van attic24 in haar eerste toer van de summer garden GS'jes doet). bij de driedubbele kwam ik wat in de knel met de buitenste toer: die werd wat te krap waardoor het geen mooi vierkantje meer werd. bij de gewone dubbele (2 van die onafgemaakte stokjes samengehaakt dus) gaat dat beter. maar dan zijn 't weer minder duidelijke blaadjes. een en ander hangt vast ook af van de dikte van mijn garen. ik vind die van jou er wel erg netjes uitzien hoor!

mandarijn, ik wist niet dat je in een rolstoel zat!
in de haak.
pi_80657141
dat is precies de steek die ik bedoel. die heb ik bij die gs-jes inderdaad gedaan met een driedubbele voor de witte bloemblaadjes, en bij m'n volgende gs (die is een stuk groter, is ook een nagemaakte gs) heb ik een dubbele gedaan.
dit is 'm:

op ravelry was de eigenlijke pagina van het patroon niet meer op het internet, maar ik wilde hem toch proberen. ik heb hem dus van de foto nagemaakt. het kan zeker zijn dat ik het iets anders heb gedaan dan de bedoeling was, maar ik vind hem evengoed wel mooi zo
en ik heb een nieuwe manier van aanhechten waardoor ik geen 3 lossen meer heb als eerste stokje, maar meteen met een stokje kan beginnen. maar dat laat ik wel zien als ik weer op een haakmeet kom, want dat kan ik niet goed uitleggen...
maar voor nu
pi_80658356
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:52 schreef manda-rijn het volgende:
oooooh die hexagon-tas!!!

Die wil ik ook maken! Maar dan voor achter mijn rolstoel *morgen gelijk beginnen gaat*
Zit je nu definitief in een rolstoel? Ik moet maandag naar de ergo hopelijk voor silversplints... kan al een week niet haken

Jammer hoor TF, maar volgende keer beter Kunnen je kinderen niet ook leren haken?
  zaterdag 24 april 2010 @ 09:38:38 #112
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80661486
Mijn kinderen kunnen breien..aan haken willen ze niet beginnen
Die GS met die bloemetjes Dat wordt een van m`n volgende projecten
pi_80663357
Leuke bloem-gsjes!

gister met een vriendin naar de hobbywinkel geweest, wat nieuwe bolletjes gehaald (mijn groen is bijna op, maar was er daar niet en bij hobbydoos ook al niet....) en spontaan besloot ze dat ze ook wel wilde leren haken, maar ging eerst van zpagetti een sjaal breien (met zelf geknutselde naalden met 2cm doorsnee )
  zaterdag 24 april 2010 @ 12:28:26 #114
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_80664548
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:10 schreef Inu het volgende:

[..]

Zit je nu definitief in een rolstoel? Ik moet maandag naar de ergo hopelijk voor silversplints... kan al een week niet haken

Jammer hoor TF, maar volgende keer beter Kunnen je kinderen niet ook leren haken?
Voor lange afstanden zit ik wel in een rolstoel. Eigenlijk moet ik alles >30m. in een rolstoel, maar dat vertik ik.

Net nieuw haakkatoen gehaald voor mijn tas. Maar mén wat is dat mens altijd chagerijnig Deze keer moest ik opschieten, volgens haar, want ze moest eten! Hoezo klantvriendelijk
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 24 april 2010 @ 14:46:31 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80667819
k heb nu garen van t merk on-line, ook erg fijn

daarvan hebben ze ook garen wat heel erg lijkt op catania
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 24 april 2010 @ 15:29:17 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80668528
mandarijn, 30meter is wel vrij kort inderdaad... mag ik vragen wat er precies aan scheelt, dan? en haha je zou toch uit protest al niet meer naar die winkel gaan zeg. ik ben mezelf net op de lapjesmarkt (utrecht) te buiten gegaan voor voering voor de tassen en heb ook modilaine nog even aangedaan... naja, we kunnen weer vooruit zal ik maar zeggen...

taartjesfee, ik vind het al superknap dat je kinderen kunnen breien!

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 24-04-2010 15:52:34 ]
in de haak.
pi_80668626
Heb een aantal bollen Phildar Aviso gehaald (wit en blauw) voor een mooie Lavender Bunny en/of een baby-mutsje, en vanmiddag bij de Wibra een lading Saskia (vind ik niet het allermooist en fijnst haken, maar om mee te beginnen voor de GS-jes en golfjesdekens eerst wel prima).

Verder bij Hand Made Heaven (winkel waar je in wil wonen!) nog een paar afgeprijsde bollen phildar katoen en daar ook even met Zpagetti gehaakt...vrees dat ook dat op het projectenlijstje staat!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_80668714
Pfft, wat een stom mens, dat je op moet schieten omdat zij wil eten Wil ze liever niks verkopen ofzo.. Zo ga je toch niet met je klanten om zeg!
Die bloemetjes GS-jes zijn trouwens echt schattig!
Lijnloos, ik weet niet welk katoen je nodig hebt maar misschien vind je bij Koekeridoo! wat je zoekt.
Ze hebben daar zulke mooie kleurtjes Catania, precies de kleurtjes die ze bij de plaatselijke handwerkwinkel hier niet hebben Vorige week appeltjes groen, aqua blauw en 2 hele mooie kleurtjes rose besteld
Ik verwacht binnenkort ook nog een paar haak boekjes uit Japan, maar die zullen door de aswolk wel een beetje vertraagd zijn
pi_80668907
Thanks, ik zal daar ook eens checken... Gaat om Catania idd, licht-mos-groen... Niet echt een heel spannende kleur, maar wel ok voor mijn upje.
pi_80669077
Ze hebben wel aardig wat verschillende kleurtjes Catania groen geloof ik
Hoop dat ze de goede hebben!
Haha Trui, dat zeg ik ook altijd tegen mezelf als ik weer eens een beetje veel gekocht heb
  zaterdag 24 april 2010 @ 16:04:41 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80669217
lijnloos, weet je zeker dat je mosgroen moet hebben? ik vind het zo donker. ik zie daar ook 'legergroen', dat lijkt me meer in de buurt komen van je plaatje?
in de haak.
pi_80669641
Klopt, het is licht-mosgroen (212) .... Bij hobbydoos, maar das dus idd legergroen bij koekiroo of zo. Es' ff checken!
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:31:36 #123
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80677622
Meedoepost

Ik heb al een konijn af die meteen door mijn zoon is geclaimed en ben nu met mijn eerste gs'je bezig. Ben alleen wel zo eigenwijs om meteen iets moeilijks uit te zoeken, en zit daardoor nu ff 'vast'. Vanavond of morgen maar eens goed kijken wat ze bedoelen en dan ga ik er weer mee verder.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:32:36 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80677652
oeh leuk saffier! welk patroon heb je gekozen??

mijsje ik ben benieuwd naar je 1e stokje truc!
in de haak.
pi_80677779
Daar is Saffiertje eindelijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:40:07 #126
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80677855
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:32 schreef trui het volgende:
oeh leuk saffier! welk patroon heb je gekozen??

mijsje ik ben benieuwd naar je 1e stokje truc!
ehhhhhh....
even zoeken.....
Gevonden!

baby flower square, gevonden op www.buttonspecialtys.com

Ik wil het gaan combineren met een sterren-square, zonnen-square en een maantjes-square, de laatste zal ik alleen zelf moeten ontwerpen ben ik bang De sterren- en zonnen-square heb ik in een boekje staan die ik van de week gekregen heb. Ik twijfel tussen de babyflower en het zonnetje uit het boekje, ze lijken alletwee op een zonnetje maar een duidelijker heb ik nog niet kunnen vinden.

EN nu ben ik stiekum erg benieuwd naar het patroon van jouw uiltjes
Ylana
pi_80678279
Ik heb vanmiddag bij de kringloop twee Tunische haaknaalden gekocht, eentje 2 en eentje 5 Eens kijken of dat ook leuk is Al zijn haaknaalden voor 25 cent altijd wel leuk natuurlijk
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:00:17 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80678459
dat patroon mag je zo van me hebben hoor saffier!

en het was even zoeken, maar bedoel je deze? leuk! maar wel een gepriegel inderdaad, lijkt me. (maak je 'm ook in deze kleur???)

inu, ah, daar heb ik me nou nog nooit in verdiept. ik ben benieuwd, succes!
in de haak.
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:12:37 #129
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80678849
Dat is 'm Trui!! Op dit moment gebruik ik enkel wit, als ik het doorheb ga ik in de kleuren die ik ervoor heb gekocht verder, bijpassend bij de wieg Mooi neutraal, gezien we het niet weten!

Ik zit trouwens vast bij regel 4, heb 'm net helemaal uitgeschreven voor mezelf maar snap niet wat ze willen met ; Ch 3; in same stitch, work dc, ch 2, 2dc; then....
Ylana
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:22:05 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80679175
volgens mij bedoelen ze daarmee dat je in dezelfde steek de volgende steken moet maken: 1 stokje, dan 2 lossen, dan 2 stokjes, dan...

[edit]ohnee, wacht, ik geloof dat er UK-terminologie gebruikt wordt. dan is double crochet hetzelfde als wat hier een vaste wordt genoemd. dus de vertaling van dat stukje tekst wordt dan:
"in dezelfde steek maak je 1 vaste, 2 lossen, 2 vasten, en dan..."
in de haak.
pi_80679199
Daarmee bedoelen ze dezelfde steek als waar je de "ketting" van 3 lossen in hebt gemaakt... Dus je maakt waarschijnlijk een nieuw draadje vast en maakt 3 lossen achter elkaar naar boven en dan een dc in dezelfde steek als van die 3 losse...
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:26:33 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80679339
ja, zoals lijnloos 't zegt is 't denk ik wat duidelijker, dat van die 'dezelfde steek'.
in de haak.
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:26:38 #133
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80679340
Ik had m al vertaald Trui naar stokjes en dubbele stokjes enzo, het gaat mij om het begin idd, bedoelen jullie, trui en lijnloos, dat ik dan weer moet beginnen op het punt waar ook de chain van 3 is begonnen?
Ylana
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:27:35 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80679375
ja dus, in dezelfde steek als waar je die 'ketting' in maakte.
in de haak.
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:29:08 #135
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80679440

Ga ik dat morgen uitproberen, nu naar bed maar, iets met rustig aandoen enzo
Bedankt dames!
Ylana
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:30:30 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80679487
maar nu twijfel ik weer of 't niet toch VS-benamingen zijn die gebruikt worden. wel handig om dat eerst zeker te weten. aan de steken op het plaatje te zien is 't toch wel VS-terminologie.

slaap lekker!
in de haak.
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:31:52 #137
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80679545
Het eerste stuk heb ik in vs-benamingen gedaan, dat klopt, tot nu toe, met hoe het plaatje eruit ziet.
Ylana
pi_80679620
Succes in elk geval en weltrusten idd... Ik moet ook stoppen, lig op een hotelkamer samen met Minke en die ligt net te slapen, dus geen groot licht meer (nu was een naald met lampje wel ideaal geweest )
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:55:19 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80680349
ah, lastig! maar ben je op reis? da's dan weer wel leuk! trusten.
in de haak.
pi_80681369
Nou op reis valt ook wel mee, zijn in het oosten, manlief moest een weekendje "werken" hier en ik mocht ook mee (en Minke) dus kon ik gezellig bij vrienden en zo langs... Maar zo 's avonds is het wel een beetje saai... Hij komt pas morgenvroeg om te slapen tegen de tijd dat Minke daar geen zin meer in heeft... Maar heb wel lekker veel kunnen haken dit weekend! Bijna 80 gs-jes nu, dus bijna op de helft van mijn upje!
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:33:15 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80681814
wow!
in de haak.
pi_80681836
Wow lijnloos dat zijn er al veel!
Meer nieuwe haaksters
Ik haak me suf aan het dekentje, ben ver over de helft heen, dus ik ga het redden voor de kleine van mijn vriendin er is.
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:37:46 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80681985
goedzo anitra! houd vol!

ik heb erg zitten dubben over hoe de bloemetjes-GS'jes tot een tas te verwerken. was eerst bezig met verschillende tinten groen als achtergrond, toen wilde ik ze toch zonder extra rand aan elkaar zetten, maar uiteindelijk toch gekozen voor een extra rand, in off-white. een tussendoorfotootje:

en dan maar weer een volgende kleur kiezen...
in de haak.
pi_80682179
Trui al die bollen en kleurtjes!
De gsjes zijn lief, zelf had ik niet voor een wit gekozen, maar ze springen er wel uit daardoor!
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:43:34 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80682232
misschien ga ik nog iets fleurigs langs de randen doen. ik heb al wel mooie voering gekocht, en leuke ritsen, en knopen. ik kan dus alle kanten nog op.

en ja, beetje belachelijk veel bollen inmiddels he. en dan heb ik nog 2 zakken vol wol boven staan.
in de haak.
pi_80682709
En ik maar denken dat mijn schoonmoeder erg is
Ik vind het super kleuren! Zo mooi ook bij elkaar!
Ik heb geprobeerd het label te ontcijferen maar welke wol is dat?
breiwol heb ik 2 tassen, 1 zak met oude wol van mijn schoonmoeder. En van haakwol een opbergbox van de hema,klein maatje. Box word aardig leeg nu deken al zover is.
  zondag 25 april 2010 @ 00:09:32 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80683013
dit is voornamelijk softfun van scheepjeswol. een mengsel van katoen en acryl.
in de haak.
  zondag 25 april 2010 @ 00:35:03 #148
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80683859
Wat een mooie voorraad trui! En ik snap het helemaal hoor! Hou er niet van om mis te grijpen als ik een bepaalde kleur wil
  zondag 25 april 2010 @ 08:28:57 #149
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_80686949
Veel gs-jes lijnloos Hoe gaat het upje er uiteindelijk uitzien?

En die bloemetjes op dat witte zijn echt heerlijk zomers trui. Ook een lekker kleurige voorraad wol trouwens

Ik heb gisteren in de trein een platte cirkel gehaakt en m'n eerste gs-jes Lang leve het Hapy Hooker boek en 2x 2 uur trein. Eigenlijk zijn die andere dingen veel makkelijker dan dingen die beginnen met een hele lange ketting van lossen zoals m'n proeflapje.
pi_80689425
Oh trui, wat een heerlijke verzameling bolletjes heb je daar (*jaloers is*).... En leuk zo die gs-jes... echt zomers! Wordt vast een super mooie tas (toch?)

Hier onder mijn work in progress:

Zo is het idee:

als alle gs-jes klaar zijn gaan ze aan elkaar, en dan wil ik het op een stuk licht/gebroken wit stof maken en dan met fleece-spul erin, en de achterkant en randen met dat groen, zodat het een dekentje/speelkleed wordt voor Minke...

En zover ben ik inmiddels:
pi_80689612
Wow Lijnloos, wat gaaf!!! En nog snel ook. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat

Jompel ter aanmoediging!

Heb trouwens gisteren als probeersel een 1e GS gemaakt met Wibra Saskia-spul + naald 4, maar bij mij krult het zo op en zie je de gaatjes nauwelijks.....haak ik te strak of is het gewoon de wol? Ben denk ik meer een katoen-meisje, maar vind Catania een beetje gepruts (zo klein), of werkt dit wel voor GS-jes?
pi_80689823
Die GS-jes die ik nu maak, heb ik ook met Catania gemaakt. Vind ik juist heel fijn om dit mee te maken, juist omdat het niet pluist en met haaknaald 3,5 erg prima te doen.
En tnx voor de aanmoediging... ga zo maar weer es verder
  zondag 25 april 2010 @ 11:48:05 #153
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_80689861
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:38 schreef Ilske het volgende:
Wow Lijnloos, wat gaaf!!! En nog snel ook. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat

Jompel ter aanmoediging!

Heb trouwens gisteren als probeersel een 1e GS gemaakt met Wibra Saskia-spul + naald 4, maar bij mij krult het zo op en zie je de gaatjes nauwelijks.....haak ik te strak of is het gewoon de wol? Ben denk ik meer een katoen-meisje, maar vind Catania een beetje gepruts (zo klein), of werkt dit wel voor GS-jes?
Jompel?

Lijnloos, je GSjes worden echt tof

[ Bericht 5% gewijzigd door Muck op 25-04-2010 11:56:25 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 25 april 2010 @ 11:48:41 #154
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80689878
Ow Lijnloos wat ziet dat er al onwijs gaaf uit! Wat een werk maar je ziet nu al een beetje resultaat. Je hebt ook een mooi patroon voor de gs-jes gekozen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_80690015
Woo, die up is gaaf!

Ik wil deze graag maken, maar moet mezelf er nog even toe brengen om te betalen voor een patroon http://www.crochetspot.com/crochet-pattern-my-fatty-handbag/
pi_80690467
Dank jullie wel!

Die site is heeft wel hele leuke patronen Inu... maar er voor betalen is dan weer een stap he?! Maar ja, die lui hebben meestal wel flink werk gehad om zo'n patroon te bedenken en uit te schrijven, dan moet je ook niet te moeilijk doen voor 4 euro...
  zondag 25 april 2010 @ 17:15:44 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80698649
mooi lijnloos, al flink wat af zeg!

ik kwam dit nog tegen en moest aan je denken:

(en deze dan, hihi, de mario pieta. )

mijsje, ik zag nog deze, met allemaal van die bubblestitch blaadjes. mij net wat teveel maar toch:
in de haak.
  zondag 25 april 2010 @ 17:42:08 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80699416
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:38 schreef Ilske het volgende:

Jompel ter aanmoediging!

ik haak ook met saskia van de wibra (o.a.) en ze krullen wel een beetje om, maar niet heel erg. eigenlijk zou ik al mn squares moeten blokken (met t strijkijzer en spelden), maar daar had ik zó geen zin in.

Vanavond ws. mn eerste big square af, ik maak wel een update fotootje (heb nu 72 small squares... ga nu eerst wat big squares daarvan maken, en dan weer kleintjes erbij maken, ivm de afwisseling)
Kwak
pi_80699781
Mijn eerste granny-squares:

probeersel met Saskia-wol:

poging 2 met Catania (summer garden square van Attic24 ):

Wat een verschil he!

Hmm, nu nadenken of ik ze groter maak en dan een aantal aan elkaar zal zetten of meerdere kleintjes..... met welke kleur zal ik ze dan aan elkaar zetten, wit of zwart of een kleurtje?
Teveel keus!

Edit: ik bedoel met dat laatste de Catania-squares
  zondag 25 april 2010 @ 17:56:25 #160
112545 Muck
pi_80699875
Ziet er goed uit Ilske
  zondag 25 april 2010 @ 18:01:24 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80700017
ilske, maar die bovenste heeft toch een ronde meer, of vergis ik me? en succes met 't luxeprobleem van teveel keuzes.
in de haak.
  zondag 25 april 2010 @ 18:03:06 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80700067
kwakz0r, ahaa is DAT blokken! ik vroeg het me laatst al af maar was te lui om het op te zoeken. (en al helemaal te lui om te blokken. )

[ Bericht 26% gewijzigd door trui op 25-04-2010 18:10:24 ]
in de haak.
pi_80700272
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:01 schreef trui het volgende:
ilske, maar die bovenste heeft toch een ronde meer, of vergis ik me? en succes met 't luxeprobleem van teveel keuzes.
Nee, een ronde minder zelfs. Ik vind het toch jammer dat de Saskia-wol (of eigenlijk acryl) zo vreselijk pluizig is, heb idd liever katoen of een mengsel acryl-katoen.
Binnenkort ga ik naar Amerika ( ), hoop daar een lading garen vandaan mee te kunnen nemen!

En Muck: thanks!
  zondag 25 april 2010 @ 18:09:22 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80700335
haha dat bedoel ik inderdaad, een ronde minder. leuk, amerika!!
in de haak.
  zondag 25 april 2010 @ 18:13:30 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80700463
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:07 schreef Ilske het volgende:

[..]

Nee, een ronde minder zelfs. Ik vind het toch jammer dat de Saskia-wol (of eigenlijk acryl) zo vreselijk pluizig is, heb idd liever katoen of een mengsel acryl-katoen.
Binnenkort ga ik naar Amerika ( ), hoop daar een lading garen vandaan mee te kunnen nemen!

En Muck: thanks!
hier een fotootje van een random selectie van mijn squares (met zeeman, saskia en on-line) want t pluist bij mij echt nauwelijks. net genóeg naar mn zin, ik wil t wat zachter hebben dan het er met catania of katoen uitziet

Kwak
pi_80700604
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

hier een fotootje van een random selectie van mijn squares (met zeeman, saskia en on-line) want t pluist bij mij echt nauwelijks. net genóeg naar mn zin, ik wil t wat zachter hebben dan het er met catania of katoen uitziet

[ afbeelding ]
Ik vrees dat het bij mij puur aan de haaktechniek ligt, aangezien jouw GSjes er prachtig uitzien. Ik blijf het wel proberen denk ik, en anders heb ik een collectie Saskia-wol in de aanbieding voor de liefhebber!
  zondag 25 april 2010 @ 18:26:26 #167
112545 Muck
pi_80700901
Saskia pluist bij mij ook niet gelukkig
pi_80702965
Trui, die vind ik ook heel mooi!
ik heb van die cluster flower square, waar ik dat ene blok van had gemaakt, onderzetters gemaakt... ik heb van 6 kleuren, 6 onderzetters gemaakt. iedere kleur is een keer het hartje, de bloemkleur en de buitenrand. een setje van 6 voor op tafel en je glas kan er stevig op staan, het wiebelt niet...
maar jouw gs-jes voor die tas zien er ook geweldig uit! lekker vrolijk en inderdaad, door dat off-white komt de kleur echt mooi naar voren!

Wow lijnloos, dat is mooi! je bent echt al ver! heel werk is het toch he?

en Ilske, wat een mooie gs-jes ik gebruik haaknaald 5 bij Saskiawol van de Wibra. anders ging het bij mij ook krullen

Kwakz0r, jij hebt ook hele mooie gs-jes! ziet er vrolijk uit!

Leuk dat je hier komt meekletsen/haken Saffier had je een fotootje van je konijn? ik ben wel benieuwd

ow, een fotootje van de set onderzetters:

[ Bericht 7% gewijzigd door mijsje op 25-04-2010 19:28:11 ]
pi_80704518
Mooi mijsje! Lekker blij ook qua kleuren...
Ilske netjes hoor!
En idd, best veel werk
pi_80705586
Toffe onderleggers!!

Ik ben bezig met nijntje2, voor een vriendin van me. Ik haat die kleinere armpjes/voetjes enzo. Heb liever grotere stukken, zoals het lavender konijn, vind ik veel leuker. Ik denk dan ook dat ik die granny's niet zo tof vind om te maken, maar heb ze nog steeds niet geprobeerd :-)
  zondag 25 april 2010 @ 23:36:45 #171
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_80714461
Wat vrolijk al die GS'jes! En lijnloos ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat! Ergens in de toekomst wil ik dat ook nog wel eens doen (pixel-GS-kleed maken).

Ik heb mijn 2e sjaal af, ik moet alleen nog een foto maken (houden jullie tegoed, net als een foto van mijn eerste sjaal/omslagdoek).
Gisteren moest ik weer vulspul halen, (1 kilo (is echt een mega zak!) voor 8 euro!) en ze hadden dus een actie met (voornamelijk) Phildar garen. 10 bollen voor 10 euro en 3 zakken voor 25 euro! Het zijn wel 10 bollen van dezelfde kleur/soort, maar toch. Ik kon me dus niet inhouden en ben 25 euro armer en 30 boller rijker! Allemaal gemeleerde garen: oranje/geel - zwart/grijs/bruin/oranje en blauw/rood.

Alle garen past niet meer in mijn hobbykastje en de kast in de kamer! is er niet altijd zo blij mee overal wol, en andere troepjes tegen te komen haha. Nou ja, ieder z'n hobby he.
Ik ben nu bezig nog zoveel mogelijk kattenkruidmuisjes te maken, mijn collega gaat die met haar kinderen verkopen op 5 mei (kleedjesmarkt).
klerkje
  zondag 25 april 2010 @ 23:38:11 #172
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_80714503
quote:
Op zondag 25 april 2010 20:24 schreef StefanieV het volgende:
Toffe onderleggers!!

Ik ben bezig met nijntje2, voor een vriendin van me. Ik haat die kleinere armpjes/voetjes enzo. Heb liever grotere stukken, zoals het lavender konijn, vind ik veel leuker. Ik denk dan ook dat ik die granny's niet zo tof vind om te maken, maar heb ze nog steeds niet geprobeerd :-)
Het in elkaar zetten van haaksels vind ik zelf ook het minst leuke werk, zeker als het klein is. Die minihondjes die ik al voorbij heb zien komen zijn dan ook helemaal niets voor mij. En inderdaad dat konijn is veel makkelijker en mag lekker los/floppy zijn!
klerkje
  maandag 26 april 2010 @ 00:39:16 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80715957
hier de tussenstand, de eerste drie big squares zijn klaar! een paarse een blauwe en een rode ben wel tevreden!

kleuren komen niet zo heel goed over met lamplicht en telefoonflitsje (de oranjes in de rode square zijn bijvoorbeeld verschillend van elkaar, etc.), maar toch
Kwak
  maandag 26 april 2010 @ 07:36:10 #174
1762 YPPY
Yppiaans
pi_80717680
Echt wel leuk zo kwakz0r!

Mijn huidige project is een kussenhoesje van een grote GS, maar dat gaat niet zo snel. Het is veel te lekker weer en gisteren ben ik al in slaap gevallen toen ik buiten zat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_80718064
wow Kwakz0r, mooi hoor!

ik heb gisteren de middag buiten zitten haken heerlijk! en daarna hebben we ge-bbq-ed... ook heerlijk! (belachelijk, bbq-en in april... )
maar goed, er zit weer een paar cm aan die angelwings-shawl
pi_80718070
Kwakz0r, tof gedaan joh! Heel mooi geworden... hoe groot zijn ze nou ongeveer?
  maandag 26 april 2010 @ 09:13:38 #177
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80718697
Dat ziet er mooi uit kwakz0r!
Lijnloos wat een werk!
Ik heb nog geen foto van knijn, die komt nog wel
Gister ben ik verder gegaan aan mijn gs maar ik ben gestopt met die, zag het gewoon niet, en ben een andere gestart. Moest aan het eind 8 'peddels' hebben, dat werden er 16 foutje bedankt. Maar wel lekker geoefend zullen we maar zeggen ik weet ook waar ik wat fout heb gedaan dus straks ga ik er weer mee verder
Ylana
pi_80718886
Hebben jullie nog een leuk patroon idee voor moederdag?
pi_80719155
Voor wat? Wat wil je maken dan voor je moeder?
  maandag 26 april 2010 @ 11:21:11 #180
73348 mmascha
Restaurant Odell
  maandag 26 april 2010 @ 13:38:08 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80725865
de mijne is nu vast ook niet tevreden met minder dan een tas. of een leuke sjaal ofzo. maar zij is ook rond die tijd jarig dus ik maak er een combicadeau van.
in de haak.
pi_80726924
Die van mij krijgt al jaren niks, juist omdat ze ook rond dezelfde tijd jarig is (en mijn pa 1,5 week voor vaderdag..., ik blijf geen kado's kopen maken ). Maar misschien dat ik toch maar wat leuks verzin/maak... zo'n cactus is ook nog steeds wel erg leuk.

Even wat anders, weet iemand wat er in knisperboekjes/knuffels zit wat zo knispert? Ik wil voor een vriendin een kraamkadootje maken en vind het wel lachen om daar wat van dat knisperspul in te doen...
pi_80729192
Hier hetzelfde, moeder is 2 weken erna jarig... Maar ik heb denk ik iets leuks bedacht Ze krijgt een etagiere en dan maak ik wat stukjes taart en bonbonnetjes voor erop

Oe nee, het wordt deze: http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/

Al is die potted plant ook wel erg leuk!

[ Bericht 19% gewijzigd door Inu op 26-04-2010 15:24:58 ]
pi_80729706
Ja, cupcakes zijn tof! Zeker als ze dat als kado krijgt...
  maandag 26 april 2010 @ 16:06:47 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80730840
quote:
Op maandag 26 april 2010 08:27 schreef Lijnloos het volgende:
Kwakz0r, tof gedaan joh! Heel mooi geworden... hoe groot zijn ze nou ongeveer?
ze zijn net iets kleiner dan een stoeptegel, ik denk 27 bij 27 cm ofzo...
Kwak
pi_80731641
quote:
sc6 in a circle
Bedoelt ze hiermee kan je ze in zo'n magic circle moet doen? Kun je dan ook gewoon ch2 en 6 sc in de eerste doen?
pi_80733922
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:09 schreef Lijnloos het volgende:
Die van mij krijgt al jaren niks, juist omdat ze ook rond dezelfde tijd jarig is (en mijn pa 1,5 week voor vaderdag..., ik blijf geen kado's kopen maken ). Maar misschien dat ik toch maar wat leuks verzin/maak... zo'n cactus is ook nog steeds wel erg leuk.

Even wat anders, weet iemand wat er in knisperboekjes/knuffels zit wat zo knispert? Ik wil voor een vriendin een kraamkadootje maken en vind het wel lachen om daar wat van dat knisperspul in te doen...
Weet niet zeker maar ik denk dat het een soort plastic folie is. Misschien van dat rode spul dat op de school bij knutselwerkjes met een lichtje wordt gebruikt? Ik weet niet of je weet wat ik bedoel.. Volgens mij is het een soort cellofaan, maar dan iets dikker en sterker. Misschien kan je trouwens ook gewoon cellofaan gebruiken. Weet alleen niet of het veilig is omdat haaksels soms makkelijker open gaan dan die stoffen boekjes die jij bedoeld.
pi_80733947
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:28 schreef Inu het volgende:

[..]

Bedoelt ze hiermee kan je ze in zo'n magic circle moet doen? Kun je dan ook gewoon ch2 en 6 sc in de eerste doen?
Ja kan allebei, wat je zelf het fijnste vind
pi_80735153
Ik wilde zo'n cupcake maken maar ik kom er niet uit in het Engels eigenlijk, ook niet met die tabel
"I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday"
pi_80735550
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:14 schreef Lotteu het volgende:
Ik wilde zo'n cupcake maken maar ik kom er niet uit in het Engels eigenlijk, ook niet met die tabel
Dit is de mijne:

Sorry voor de slechte foto skills

Elke keer als ze in dat patroon een * zet bedoelt ze dat je vanaf het begin van de regel moet herhalen tot het *. Ik vind hem wel een beetje poefig, dus ik denk dat ik nog wel die sprinkles erop ga doen, maar verder vind ik hem wel leuk
pi_80738041
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:14 schreef Lotteu het volgende:
Wat lukt er niet dan? Welk patroon heb je?
pi_80738232
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:30 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Wat lukt er niet dan? Welk patroon heb je?
Deze: http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/
Dit snap ik niet: sc6 in a circle
En de zin begint steeds met Sc en een getal daarachter (dus sc1, sc2, sc11 enz) wat betekent dat?

Verder nog iets.. kwam er net achter dat ik een vierkantje van mn plaid er verkeerdom in heb gehaakt, dus met de verkeerde kant boven. En wat een werk om het los te maken, niet leuk

Heb het maar ff allemaal in een grote vuilniszak gedaan en ga morgen wel weer verder, voor vandaag is mn geduld op!
"I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday"
  maandag 26 april 2010 @ 19:38:53 #193
112545 Muck
pi_80738404
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:17 schreef Inu het volgende:
Hier hetzelfde, moeder is 2 weken erna jarig... Maar ik heb denk ik iets leuks bedacht Ze krijgt een etagiere en dan maak ik wat stukjes taart en bonbonnetjes voor erop

Oe nee, het wordt deze: http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/

Al is die potted plant ook wel erg leuk!
Wat staan er een leuke dingen op die site
pi_80738730
Uhm, even denken hoe ik dat het beste kan uitleggen.
In (Amerikaans) Engelse patronen, gebruiken ze 'Single Crochet' (afgekort SC) eigenlijk ook een beetje als werkwoord.
Aan het begin van een toer staat dan bijvoorbeeld 'SC12'. In het Nederlands zou hier iets als 'haak 12 vasten' staan. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, ik zou niet echt weten hoe ik het anders uit moet leggen.
SC6 in a circle: de cupcakes worden in het rond gehaakt. Als je in het rond haakt, begin je altijd met een cirkeltje waar je de eerste (in dit geval 6 vasten) steken in de cirkel haakt (SC6). Je kunt dit op twee manieren doen, beide worden hier uitgelegd. Hoop dat je daar wat aan hebt!
Losmaken is niet leuk nee, zo vervelend als je alles uit moet halen!
Soms is het inderdaad beter om het eventjes aan de kant te leggen en iets anders te gaan doen.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk
pi_80739496
Heb net deze ook nog gemaakt, die is wel wat groter en grover... weet nog niet welke leuker is Ik vind het wel jammer dat ze allebei zo bol zijn aan de onderkant MIsschien een stukje karton onderin doen ofzo?

http://amigurumipatterns.blogspot.com/2007/05/cupcake.html
  maandag 26 april 2010 @ 20:15:07 #196
112545 Muck
pi_80739871

Deze is wel plat aan de onderkant.
Ik heb dit patroon ervoor gebruikt, maar het een klein beetje aangepast omdat ik niet helemaal lekker uitkwam
pi_80740769
Ik heb nu een kartonnetje erin, dat werkt ook goed Alleen ik heb het randje scheef gehaakt van eentje, dus dat hele cakeje is nu scheef

Maar als je de foto goed neemt zie je er niks van

[ Bericht 31% gewijzigd door Inu op 26-04-2010 21:13:26 ]
  maandag 26 april 2010 @ 21:51:22 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80744120
mmm inu, ik zou er zo een hap van nemen!

en lotteu, balen van de onderstebovenGrannySquare! en wat die cupcake betreft: ben je er al uit met de uitleg van yachiru? bij zo'n rondje moet je natuurlijk telkens wat steken meerderen, maar de snelheid waarmee je meerdert neemt met de toer af. dus in 't eerste rondje verdubbel je elke steek (2 vasten in elke steek), in de volgende toer 2 vasten in elke tweede steek, in de 3e toer 2 vasten in elke derde steek, en zo maar verder tot je rondje groot genoeg is.
die notitie met * is even wennen inderdaad, maar houdt meestal een herhaling in van het stuk tussen * .. * of in dit geval tot aan *.
in de haak.
pi_80747947
Kwakz0r wat worden ze mooi!!!
Die cupcakes zijn lief.

Nog 20 cm en dan is mijn dekentje af het gaat stiekem toch hard
  maandag 26 april 2010 @ 23:01:37 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80748005
jeuj! 20 cm! dat komt in zicht!

en kwakzor, leuk om te zien, die vierkanten! maar wat een boel werk nog....:o succes!
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')