nee! Geen vliegerpapier gebruiken! Als het kindje dat in zijn mond stopt wordt het echt ontzettend vies, dat spul geeft namelikj enorm af.quote:Op maandag 26 april 2010 17:33 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Weet niet zeker maar ik denk dat het een soort plastic folie is. Misschien van dat rode spul dat op de school bij knutselwerkjes met een lichtje wordt gebruikt? Ik weet niet of je weet wat ik bedoel.. Volgens mij is het een soort cellofaan, maar dan iets dikker en sterker. Misschien kan je trouwens ook gewoon cellofaan gebruiken. Weet alleen niet of het veilig is omdat haaksels soms makkelijker open gaan dan die stoffen boekjes die jij bedoeld.
volgens mij is vliegerpapier wel een keer uitgeknisperd hoor. ik denk dat dat meer plasticcerige langer knisperig blijft. misschien dat spul waar jojogirl het over heeft. maar ik weet niet zeker of dat zoveel knispert?quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:54 schreef kwakz0r het volgende:
@trui: ja maar dat knisperen daar werkt vliegerpapier heel goed voor. je zou eventueel denk ik vliegerpapier ín plastic (diepvrieszakje) kunnen doen...
Ja, dat bedoelde ik inderdaad! Ik zou het ook niet weten.. Maar je kunt wel gewoon cellofaan kopen, dat zit op zo'n grote rol. Mijn moeder gebruikt het vaak om cadeautjes leuk mee in te pakken. Ik heb het even getest en het knispert wel lekker. Alleen weet ik dus niet of het veilig is, want plastic is natuurlijk erg gevaarlijk als het kindje de knuffel per ongeluk stuk maakt..quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:50 schreef trui het volgende:
maar yachiru heeft 't volgens mij helemaal niet over vliegerpapier, want dat is niet zo plastic-achtig als cellofaan. ik weet wel wat je bedoelt, van die dingen die soms om een bonbon zitten bijvoorbeeld, yachiru? maar ik weet ook niet waar je dat kunt kopen.
Nou, eigenlijk nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:03 schreef trui het volgende:
leuk yachiru, maar is jouw japans daar goed genoeg voor??
Goed idee ja, daar had ik nog niet aan gedacht!quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:04 schreef trui het volgende:
hier staan ook chipszakken, bloemenfolie, en cellofaan genoemd. maar daar wordt aangeraden om er gaatjes in te maken, zodat het meer ademend wordt (en een kind er dus minder snel onder stikt). bij de broodafdeling van de supermarkt liggen vaak zakjes gemaakt van plastic met van die kleine gaatjes erin, dat knispert ook behoorlijk.
Ja! geniaal... is ook meteen ademend. Helemaal top! (* gaat vanavond even van die zakjes scoren bij de super...quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:04 schreef trui het volgende:
hier staan ook chipszakken, bloemenfolie, en cellofaan genoemd. maar daar wordt aangeraden om er gaatjes in te maken, zodat het meer ademend wordt (en een kind er dus minder snel onder stikt). bij de broodafdeling van de supermarkt liggen vaak zakjes gemaakt van plastic met van die kleine gaatjes erin, dat knispert ook behoorlijk.
succes!quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:26 schreef Yachiru het volgende:
Nou, eigenlijk nietMaar er staan van die cirkel diagrammen in, dus dat moet wel lukken denk ik (hoop ik
).
Ik heb hier ook een aantal Japanse leerboeken liggen (wil ooit nog eens Japans leren) dus ik zou de (hiragana, katakana en kanji) tekentjes kunnen vertalen naar romaji (Japanse woorden geschreven met 'ons' alfabet) en de betekenis van het woord in een woordenboek of op internet op kunnen zoeken, mocht dat nodig zijn.
Leer ik meteen een beetje Japans
Dankjewel!quote:
Ja, ze spaart zequote:Op dinsdag 27 april 2010 11:43 schreef trui het volgende:
is je moeder een giraffe-fan?
klinkt als een goed gevulde vrije dag hoor!enjoy! (hier: poetsen, boodschappen doen, bedden verschonen, wassen, kinderen ophalen en weer naar school brengen, fiets bij fietsenmaker ophalen, koken, kinderen ophalen, naar zwemles, snel eten, opa & oma eten mee en blijven logeren, na 't eten nog even naar de 'kijkavond' op school. kortom: hier ook weinig haaktijd vandaag...)
Gevaarlijke winkeltjes zijn de leukste winkelsquote:Op dinsdag 27 april 2010 12:54 schreef Lijnloos het volgende:
Oh jippie!Ik ben net even naar een winkeltje hier om de hoek van mijn werk geweest en dat is echt een heel gevaarlijk winkeltje... ZO VEEL LEUKE DINGEN EN GARENS!!!!
Heb mijn groen weer kunnen kopen en meteen een ander bolletje catania met meerdere kleuren meegenomen, zo blij!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |