Ja alleen er was geen overtreding als Brawn gelijk blijkt te hebben. Weer goed voor de sport dit allemaal. FIA is de laatste jaren goed bezig om het imago van de sport naar de kloten te helpen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iets anders kunnen ze niet doen. Deze overtreding staat gelijk aan een drive-through, waar je (terecht) niet tegen in beroep kunt gaan.
ach, dit soort dingen heb je in bijna elke sportquote:Op maandag 17 mei 2010 17:45 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ja alleen er was geen overtreding als Brawn gelijk blijkt te hebben. Weer goed voor de sport dit allemaal. FIA is de laatste jaren goed bezig om het imago van de sport naar de kloten te helpen.
Zelfde met Vettel's snelheidsovertreding in de pitsstraat vorig jaar. Blijkt achteraf dat de meting niet klopte.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:45 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ja alleen er was geen overtreding als Brawn gelijk blijkt te hebben. Weer goed voor de sport dit allemaal. FIA is de laatste jaren goed bezig om het imago van de sport naar de kloten te helpen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83714quote:Hill questions driver stewards role
By Pablo Elizalde Tuesday, May 18th 2010, 08:58 GMT
Damon Hill has questioned the former drivers' role of assisting the FIA stewards in making decisions during grand prix weekends.
A former F1 driver has been joining the stewards' panel at each race this year, with the likes of Alain Prost, Alex Wurz or Hill himself having been part of the new FIA scheme.
Hill, who joined the stewards for the Monaco Grand Prix, had to judge the incident involving his former rival Michael Schumacher and Fernando Alonso on the final lap of the race.
Schumacher was eventually penalised and dropped from sixth to 12th position.
Hill, however, believes the former drivers should not be the ones interpreting the rules like on Sunday, and he thinks they should just provide support to the stewards.
"It was a fascinating experience but I wonder whether it is right that drivers are put in the position of interpreting the regulations," Hill was quoted as saying by The Times.
"I imagined I would be there as a consultant providing driver insight to the stewards, who would then make the decisions. My expertise is as a driver rather than a lawmaker or interpreter of regulations."
The former world champion also revealed that he had received hate mail over the decision to punish Schumacher, but he feels he was totally impartial about it.
"Partly, of course, my discomfort was because I was called to make a ruling on an incident involving Michael. I acted entirely properly but I have already received some stinging e-mails accusing me of prejudice."
En daarom is Alonso nu 6e en Schumacher 12e?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:57 schreef Ermanon het volgende:
Brawn had dus wel gelijk, Alonso zat dus gewoon te slapen, of Dominicali was gewoon niet helemaal wakker
Nee, dat staat er niet. Alleen dat de stewards de interpretatie van Brawn snappen. Er staat niet dat ze gelijk hebben. En verder dat op een volgende FIA vergadering dit artikel besproken gaat worden, evenals de straffen na een race.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:57 schreef Ermanon het volgende:
Brawn had dus wel gelijk, Alonso zat dus gewoon te slapen, of Dominicali was gewoon niet helemaal wakker
quote:It was clear from our discussions with the stewards after the race that
they understood the reasons for our interpretation and acknowledged that
this was a new and previously untested situation but ultimately
disagreed with our interpretation.
Er staat ook niet dat Brawn geen gelijk had. Er staat enkel dat ze begrijpen waarom Brawn zo dacht, dat ze het er een keer over gaan hebben en dat zij het niet eens waren met Brawn's interpretatie.quote:Nee, dat staat er niet.
Het betrof hier een uitgedeelde drivethroughpenalty die binnen de laatste 5 ronden van of na afloop van een race wordt uitgedeeld. Dat is een tijdstraf van 20 seconden (was vorig seizoen nog 25 secs).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat Brawn geen gelijk had. Er staat enkel dat ze begrijpen waarom Brawn zo dacht, dat ze het er een keer over gaan hebben en dat zij het niet eens waren met Brawn's interpretatie.
Daar staat niet dat Brawn ongelijk heeft
Overigens is 20 seconden ook een veel te zware straf imo die puur en alleen veroorzaakt is door onduidelijke regels. Goeie zaak dus dat ze daar een keer naar gaan kijken
Je bent niet de enigequote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:34 schreef vosss het volgende:
Dat weet ik. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik het terecht vind
Iedereen denk ik. Alleen kan dat niet volgens de reglementen. Vandaar dat daar ook over gesproken gaat worden.quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83738quote:Formula 1's ruling body has moved to try to clarify the safety car rules following the incident involving Michael Schumacher and Fernando Alonso in the Monaco Grand Prix.
Schumacher was handed a 20-second penalty after passing Alonso on the final corner of the race, just as the safety car had dived into the pits.
The Mercedes driver was penalised for breaking rule 40.13 of the sporting regulations, which states, "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."
However, Mercedes, which initially considered appealing the penalty, believed the race had finished normally and not under the safety car.
On Thursday the FIA recognised a lack of clarity in the rules and said the Formula One Commission will submit a change to the rules in order to avoid a repeat of the situation.
"The problems identified during the final lap of the Monaco Grand Prix, counting for the 2010 FIA Formula One World Championship, showed a lack of clarity in the application of the rule prohibiting overtaking behind the Safety Car," the FIA said in a statement.
"Adjustments to the regulations are necessary to clarify the procedure that cars must meet when the last lap is controlled by the Safety Car whilst also ensuring that the signaling for teams and drivers is made more clear.
"These adjustments will help to avoid the problem which occurred during the Monaco Grand Prix from happening in the future.
"The Formula One Commission, upon a proposal of the F1 Sporting Working Group will submit an amendment to the Sporting Regulations to address this issue. These amendments will be considered by the World Motor Sport Council at its next meeting in Geneva on June 23."
Blijkbaar wel dus., alleen zou dat nog steeds niet tot het gewenste effect leiden, dat Schumacher als 7de en Alonso als 6de eindigt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iedereen denk ik. Alleen kan dat niet volgens de reglementen. Vandaar dat daar ook over gesproken gaat worden.
quote:“The stewards may impose any one of three penalties on any driver involved in an Incident :
a) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping ;
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds
and then re-join the race.
c) a drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 20 seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned in the case of a) above and 30 seconds in the case of b). ”
But later on in the same Sporting Regulations, in article 18.1, it says,
“The stewards may inflict the penalties specifically set out in these Sporting Regulations in addition to or instead of any other penalties available to them under the Code. ”
“The Code” is nothing to do with Pirates of the Caribbean but is instead the FIA’s Sporting Code, which applies across all FIA championships. This gives the stewards far more options.
Article 153 of the Sporting Code says:
“Penalties may be inflicted as follows in order of increasing
severity :
− reprimand (blame);
− fines;
− time penalty;
− exclusion;
− suspension;
− disqualification.
Time penalty means a penalty expressed in minutes and/or
seconds. ”
The Monaco stewards decided to impose a very tough penalty, but under the circumstances perhaps switching the cars back again to the original order might have been fairer. There were some indications on Sunday night that this was what might happen. So why didn’t it?
As the Code says, the Stewards are free to add a time penalty, it is not prescriptive of how long that should be, unlike the Sporting Regs. The problem is that the cars were all very close as they crossed the line.
To add a one second penalty would have dropped Schumacher back to 8th place, behind both Alonso and Rosberg. It doesn’t say that they can apply penalties in fractions of a second which is what they would have needed to do to replace Schumacher in P7.
I wonder whether the stewards were aware of their options under the Sporting Code. One would have hoped so.
Instead they applied the one penalty which cannot be appealed – the drive through.
http://adamcooperf1.com/2(...)-for-new-york-state/quote:The Monticello Circuit in New York State, described as a ‘country club’ for wealthy car enthusiasts, is the latest venue to emerge as a possible future host of the US GP.
My colleagues at Autoweek magazine obtained a copy of a letter sent by Ari Strauss, the boss of Monticello Motor Club, to his members. It explains the thinking behind a possible deal, following recent dialogue with Bernie Ecclestone, and says that help has been sought from local and state authorities.
The 4.1-mile track was co-designed by Brian Redman and apparently has already been visited by Hermann Tilke, whose role was to pinpoint what might need upgrading for F1.
The rural setting of Monticello at the foot of the Catskill Mountains doesn’t really fit with what Ecclestone has been looking for, as its no secret that he wants a race in or around an major city. However the venue is said to be 90 minutes from New York by road, and as such is the closest track to the city.
The full text of the letter is as follows:
Dear member,
Within the next day, you may read that Formula One is planning a return to the United States and has their sights on a special location in New York: Monticello Motor Club.
A few months ago, [MMC chairman] Bill McMichael and I met with Bernie Ecclestone, President/CEO of Formula One Management (FOM), and discussed the terms for an exclusive 10-year United States Grand Prix to be hosted at MMC. Shortly thereafter, Hermann Tilke, the chief engineer and circuit designer for F1, spent time at MMC and confirmed that our track and surrounding properties, with some expansion and minor track modifications, is an excellent location for a Grand Prix. Since receiving a letter of understanding from FOM confirming their hope to bring the U.S. Grand Prix to Monticello, Bill and I have continued to secure the backing and support of local, state, and federal politicians and organizations.
If F1 comes to Monticello, our intent is to preserve MMC as, first and foremost, a private country club. Obviously, demand will accelerate as well as the initiation fee for new members. But securing F1 is like winning the Olympics, competition is fierce, and this is not a done deal. While the prospect of F1 at MMC is exciting, we remain focused on our core business: the club and its members.
At this juncture, we are simply honored that F1 is considering our venue as the future, exclusive home for the U.S. Grand Prix. It would transform the region into one of the motorsports capitals of the world, bring thousands of jobs to Sullivan County, inject over $100M each year into the local economy, and place your private club in the company of famous racing circuits like Monza and Spa.
Warmest regards,
Ari
heb je dat al doorgegeven aan Tilke?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef nils7 het volgende:
Die chicane in die meest linkse bocht, die moet eruit...
Deze onderbreekt een goede flow!
Ik mag wel hopen dat de pitstraat en start/finish dan op het rechte stuk komen tussen "1" en "3"
Toen ik vroeger jong was heb ik (uit verveling desnoods) zat banen getekend incl. lay out en ontwerpen enzo hehehe...quote:
Ik ben het eens met jou. Teveel doordraaiers en rechte stukken die eindigen in een middellangzame bocht om interessant te zijn voor de F1. Er zijn gewoon geen inhaalplekken..quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:38 schreef Waffle het volgende:
Volgens mij kan die chicane helemaal links juist wel eens het inhaalpunt van het circuit zijn. Voor de rest zie ik niet echt goede inhaalpunten. om eerlijk te zijn. Iets te veel technisch links rechts gebeuren. Daar dat rechte stuk voor die chicane slipstream door de rechterknik heen en dan er naast zetten bij de chicane. Voor de rest niet echt boeiend circuit, volgens mij.
Weet 't niet ... FIA is actief bezig inhalen makkelijker te maken en imo slagen ze daar zoniet volgend jaar dan wel het jaar daarop in. Dan kunnen zelfs mickey mouse banen nog wel eens interessant worden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik ben het eens met jou. Teveel doordraaiers en rechte stukken die eindigen in een middellangzame bocht om interessant te zijn voor de F1. Er zijn gewoon geen inhaalplekken..
Ik hoop 't. ik denk wel dat juist veel krachtigere motoren beter zijn om in te halen, dus veel meer pk's die overgebracht moeten worden op het asfalt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Weet 't niet ... FIA is actief bezig inhalen makkelijker te maken en imo slagen ze daar zoniet volgend jaar dan wel het jaar daarop in. Dan kunnen zelfs mickey mouse banen nog wel eens interessant worden.
Hoopt op kleine turbo motoren met boost button (geen gehomologeerde motoren), kleine voorspoilers, FIA diffusers (die brengen toch niets naar de sport, die diffusers)
Zonder bij te tankenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:24 schreef Ricard0j het volgende:
Trouwens, even tussendoor
Zou een 24-uurs race niet wat zijn voor de f1?
Mja, je zit met de korte levensduur van de onderdelenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:24 schreef Ricard0j het volgende:
Trouwens, even tussendoor
Zou een 24-uurs race niet wat zijn voor de f1?
Ik pleit er voor dat ze de boostknop maar een x keer per race kunnen gebruiken. Anders kun je m iedere ronde weer ter verdediging gebruiken en schiet je er per saldo nog niets mee op.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Weet 't niet ... FIA is actief bezig inhalen makkelijker te maken en imo slagen ze daar zoniet volgend jaar dan wel het jaar daarop in. Dan kunnen zelfs mickey mouse banen nog wel eens interessant worden.
Hoopt op kleine turbo motoren met boost button (geen gehomologeerde motoren), kleine voorspoilers, FIA diffusers (die brengen toch niets naar de sport, die diffusers)
Die 1.5 liter turbomotoren uit het verleden konden tijdens een race makkelijk 800 pk opbrengen. In de kwalificatie zouden ze zelfs ruim 1300 pk doen. Dus lijkt me krachtig genoeg.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 05:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik hoop 't. ik denk wel dat juist veel krachtigere motoren beter zijn om in te halen, dus veel meer pk's die overgebracht moeten worden op het asfalt.
Ik meen op autosport.com stond dat er plannen zijn voor een 1,5T met ongeveer 680 pk met een KERS-boost van iets van 100 uit m'n hoofd.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die 1.5 liter turbomotoren uit het verleden konden tijdens een race makkelijk 800 pk opbrengen. In de kwalificatie zouden ze zelfs ruim 1300 pk doen. Dus lijkt me krachtig genoeg.
Ik denk niet dat de kijker veel merkt van die paar pk extra. Het is nu al moeilijk om de pk's op de baan te krijgen dus meer pk's betekent alleen maar een meer behouden rijstijl. Dat was leuk met traction control en launch control maar nu dat die dingen (gelukkig) verbannen zijn is teveel pk alleen maar vervelend. De banden in de tijd van de BMW turbo's (die belachelijke sofa's achter) gaan we ook niet meer terug zien. En bovendien ... we hebben meer aan betrouwbare motoren.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik meen op autosport.com stond dat er plannen zijn voor een 1,5T met ongeveer 680 pk met een KERS-boost van iets van 100 uit m'n hoofd.
Dat is veeeel te weinig voor F1
800-1300pk zou veel meer spektakel opleveren, maar we moeten er niet op rekenen dat we dat weer zullen zien.
So do I, m'n reken en wiskundeschriften (ruitjespapierquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Toen ik vroeger jong was heb ik (uit verveling desnoods) zat banen getekend incl. lay out en ontwerpen enzo hehehe...
Ik ga me straks helemaal uitleven met Gran Turismo 5 en de track editor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat eerder werk van dit project, begonnen met de lay-out natuurlijk :![]()
Zitten aardig wat hoogteverschillen in het circuit, waar vooral de lange rechterdoordraaier niet zo saai is, als dat hij er van bovenaf uitziet. De baanposten :![]()
![]()
Hier heb ik al een baanpost gezet in de bocht, waarvan op luchtfoto lijkt dat alsof het een hap uit de paddestoel lijkt te zijn. In de grote bruine wal van aarde komen een soort van Elfenbankjes, die dienst doen als VIP-ruimtes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze week even beziggeweest met de tribune (gedeeltelijk geleend vanuit de 3D library van SketchUp).![]()
Ben ik niet met je eens. Je ziet nu steeds meer dat - natuurlijk ook door de aero - snelle bochten makkelijk volgas kunnen. De coureur kan daar het verschil niet meer maken. Wagens zijn een stuk makkelijker te besturen dan 10 jaar geleden.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de kijker veel merkt van die paar pk extra. Het is nu al moeilijk om de pk's op de baan te krijgen dus meer pk's betekent alleen maar een meer behouden rijstijl. Dat was leuk met traction control en launch control maar nu dat die dingen (gelukkig) verbannen zijn is teveel pk alleen maar vervelend. De banden in de tijd van de BMW turbo's (die belachelijke sofa's achter) gaan we ook niet meer terug zien. En bovendien ... we hebben meer aan betrouwbare motoren.
Net meer dan 1 pk / kilo + 100 pk boost lijkt mij een heel redelijke manier om te sporten in de F1.
enquote:“De 990 cc machines waren ruig en wild, geweldige machines met veel vermogen. De 800cc machines zijn gewoon slecht, het zijn eigenlijk dezelfde motoren maar zonder de scherpe randjes. Ik vond het heel erg jammer toen de 990 cc machines verdwenen. De motoren zijn zeker beter geworden maar met de 990cc motoren had ik veel meer plezier tijdens een wedstrijd.”
quote:Voor mij was het spektakel met de 990cc machines vergelijkbaar met de tijd van de 500cc machines; overal op het circuit waren er gevechten en spectaculaire rijstijlen zichtbaar en dat is toch wat het publiek wil zien! De 990cc machines gleden alle kanten op, zowel bij het insturen van de bochten maar zeker ook bij het uitkomen van de bochten.
Nee inderdaad, zal wel weer taktiek van Bernie geweest zijn, er wordt een circuit gebouwd, nu maar hopen dat het niet door Tilke ontworpen wordtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:32 schreef ElmarO het volgende:
Toch wel enigszins verrassend te noemen. Nou is het niet echt een verrassing dat er weer een GP in de VS zouden komen, maar wel in Texas. Die had ik toch niet zien aankomen na al die speculatie over New York.
Volgas door de bochten betekent niet meer op de limiet in de bochten, betekent mooie inhaal-acties (ook buitenom!)quote:Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Je ziet nu steeds meer dat - natuurlijk ook door de aero - snelle bochten makkelijk volgas kunnen. De coureur kan daar het verschil niet meer maken. Wagens zijn een stuk makkelijker te besturen dan 10 jaar geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |