abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:34:46 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81581229
Mercedes have issued a press release to say they will not appeal Schumacher's Monaco penalty

[ Bericht 33% gewijzigd door Tarado op 18-05-2010 15:42:27 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:35:42 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81581283
A statement from the team said:

On the final lap of the 2010 Monaco Grand Prix, MERCEDES GP PETRONAS
instructed our drivers, Michael Schumacher and Nico Rosberg, to race
from safety car line one until the finish line as permitted under
articles 40.7 and 40.11.

MERCEDES GP PETRONAS were fully aware of article 40.13 which states that
no overtaking is permitted if the race finishes under safety car
conditions. However we believed that the combination of the race control
messages ‘Safety Car in this lap’ and ‘Track Clear’ and the green flags
and lights shown by the marshals after safety car line one indicated
that the race was not finishing under the safety car and all drivers
were free to race.

This opinion appears to have been shared by the majority of the teams
with cars in the top ten positions who also gave their drivers
instructions to race to the finish line.

It was clear from our discussions with the stewards after the race that
they understood the reasons for our interpretation and acknowledged that
this was a new and previously untested situation but ultimately
disagreed with our interpretation.

MERCEDES GP PETRONAS would like to emphasise that we fully support the
inclusion of past drivers on the stewards panel and are completely
satisfied that the Monaco Grand Prix stewards acted professionally,
impartially and properly in this matter.

The FIA has agreed to include article 40.13 on the agenda of the next
Sporting Working Group for discussion and to consider the scale of post
race penalties. We believe that the 20 second penalty imposed on Michael
to be disproportionate in the circumstances.

Whilst we cannot be happy with the outcome, we are pleased that the FIA
has recognised the reasons for our interpretation. Therefore in the best
interests of the sport, MERCEDES GP PETRONAS will not be submitting an
appeal.

http://www.f1fanatic.co.u(...)acher-monaco-appeal/
pi_81582114
Brawn had dus wel gelijk, Alonso zat dus gewoon te slapen, of Dominicali was gewoon niet helemaal wakker
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:06:23 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81582452
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:57 schreef Ermanon het volgende:
Brawn had dus wel gelijk, Alonso zat dus gewoon te slapen, of Dominicali was gewoon niet helemaal wakker
En daarom is Alonso nu 6e en Schumacher 12e?
pi_81582577
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:57 schreef Ermanon het volgende:
Brawn had dus wel gelijk, Alonso zat dus gewoon te slapen, of Dominicali was gewoon niet helemaal wakker
Nee, dat staat er niet. Alleen dat de stewards de interpretatie van Brawn snappen. Er staat niet dat ze gelijk hebben. En verder dat op een volgende FIA vergadering dit artikel besproken gaat worden, evenals de straffen na een race.
quote:
It was clear from our discussions with the stewards after the race that
they understood the reasons for our interpretation and acknowledged that
this was a new and previously untested situation but ultimately
disagreed with our interpretation.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_81583088
quote:
Nee, dat staat er niet.
Er staat ook niet dat Brawn geen gelijk had. Er staat enkel dat ze begrijpen waarom Brawn zo dacht, dat ze het er een keer over gaan hebben en dat zij het niet eens waren met Brawn's interpretatie.

Daar staat niet dat Brawn ongelijk heeft

Overigens is 20 seconden ook een veel te zware straf imo die puur en alleen veroorzaakt is door onduidelijke regels. Goeie zaak dus dat ze daar een keer naar gaan kijken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81583220
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Er staat ook niet dat Brawn geen gelijk had. Er staat enkel dat ze begrijpen waarom Brawn zo dacht, dat ze het er een keer over gaan hebben en dat zij het niet eens waren met Brawn's interpretatie.

Daar staat niet dat Brawn ongelijk heeft

Overigens is 20 seconden ook een veel te zware straf imo die puur en alleen veroorzaakt is door onduidelijke regels. Goeie zaak dus dat ze daar een keer naar gaan kijken
Het betrof hier een uitgedeelde drivethroughpenalty die binnen de laatste 5 ronden van of na afloop van een race wordt uitgedeeld. Dat is een tijdstraf van 20 seconden (was vorig seizoen nog 25 secs).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81583451
Dat weet ik. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik het terecht vind
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:45:38 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81583807
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:34 schreef vosss het volgende:
Dat weet ik. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik het terecht vind
Je bent niet de enige

Suggestion by two team managers that fairer punishment would have been to switch Alonso and Schumacher because of green light/new SC rule

http://twitter.com/legardj (bbc commentator)


Dat had ik ook redelijker gevonden
pi_81585708
Ik ook
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81614096
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:35 schreef vosss het volgende:
Ik ook
Iedereen denk ik. Alleen kan dat niet volgens de reglementen. Vandaar dat daar ook over gesproken gaat worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 mei 2010 @ 11:01:30 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81615309
Jammer dat de afstand van het stuurwiel niet telt, want anders had Barrichello in Monaco een halve ronde meer gereden.

Stewards te druk om Barrichello te bestraffen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:55:55 #217
131800 Tarado
capô de fusca
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:27:23 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81666272
FIA moves to clarify safety car rules

By Pablo Elizalde Thursday, May 20th 2010, 09:20 GMT
quote:
Formula 1's ruling body has moved to try to clarify the safety car rules following the incident involving Michael Schumacher and Fernando Alonso in the Monaco Grand Prix.

Schumacher was handed a 20-second penalty after passing Alonso on the final corner of the race, just as the safety car had dived into the pits.

The Mercedes driver was penalised for breaking rule 40.13 of the sporting regulations, which states, "If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

However, Mercedes, which initially considered appealing the penalty, believed the race had finished normally and not under the safety car.

On Thursday the FIA recognised a lack of clarity in the rules and said the Formula One Commission will submit a change to the rules in order to avoid a repeat of the situation.

"The problems identified during the final lap of the Monaco Grand Prix, counting for the 2010 FIA Formula One World Championship, showed a lack of clarity in the application of the rule prohibiting overtaking behind the Safety Car," the FIA said in a statement.

"Adjustments to the regulations are necessary to clarify the procedure that cars must meet when the last lap is controlled by the Safety Car whilst also ensuring that the signaling for teams and drivers is made more clear.

"These adjustments will help to avoid the problem which occurred during the Monaco Grand Prix from happening in the future.

"The Formula One Commission, upon a proposal of the F1 Sporting Working Group will submit an amendment to the Sporting Regulations to address this issue. These amendments will be considered by the World Motor Sport Council at its next meeting in Geneva on June 23."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83738

http://www.fia.com/en-GB/(...)s/f1_press_mco5.aspx
pi_81677807
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Iedereen denk ik. Alleen kan dat niet volgens de reglementen. Vandaar dat daar ook over gesproken gaat worden.
Blijkbaar wel dus., alleen zou dat nog steeds niet tot het gewenste effect leiden, dat Schumacher als 7de en Alonso als 6de eindigt.
quote:
“The stewards may impose any one of three penalties on any driver involved in an Incident :
a) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping ;
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds
and then re-join the race.
c) a drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 20 seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned in the case of a) above and 30 seconds in the case of b). ”

But later on in the same Sporting Regulations, in article 18.1, it says,

“The stewards may inflict the penalties specifically set out in these Sporting Regulations in addition to or instead of any other penalties available to them under the Code. ”

“The Code” is nothing to do with Pirates of the Caribbean but is instead the FIA’s Sporting Code, which applies across all FIA championships. This gives the stewards far more options.

Article 153 of the Sporting Code says:
“Penalties may be inflicted as follows in order of increasing
severity :
− reprimand (blame);
− fines;
− time penalty;
− exclusion;
− suspension;
− disqualification.
Time penalty means a penalty expressed in minutes and/or
seconds. ”

The Monaco stewards decided to impose a very tough penalty, but under the circumstances perhaps switching the cars back again to the original order might have been fairer. There were some indications on Sunday night that this was what might happen. So why didn’t it?

As the Code says, the Stewards are free to add a time penalty, it is not prescriptive of how long that should be, unlike the Sporting Regs. The problem is that the cars were all very close as they crossed the line.

To add a one second penalty would have dropped Schumacher back to 8th place, behind both Alonso and Rosberg. It doesn’t say that they can apply penalties in fractions of a second which is what they would have needed to do to replace Schumacher in P7.

I wonder whether the stewards were aware of their options under the Sporting Code. One would have hoped so.

Instead they applied the one penalty which cannot be appealed – the drive through.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:05:57 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81706949
Monticello eyes US GP for New York State
quote:
The Monticello Circuit in New York State, described as a ‘country club’ for wealthy car enthusiasts, is the latest venue to emerge as a possible future host of the US GP.

My colleagues at Autoweek magazine obtained a copy of a letter sent by Ari Strauss, the boss of Monticello Motor Club, to his members. It explains the thinking behind a possible deal, following recent dialogue with Bernie Ecclestone, and says that help has been sought from local and state authorities.

The 4.1-mile track was co-designed by Brian Redman and apparently has already been visited by Hermann Tilke, whose role was to pinpoint what might need upgrading for F1.

The rural setting of Monticello at the foot of the Catskill Mountains doesn’t really fit with what Ecclestone has been looking for, as its no secret that he wants a race in or around an major city. However the venue is said to be 90 minutes from New York by road, and as such is the closest track to the city.

The full text of the letter is as follows:

Dear member,

Within the next day, you may read that Formula One is planning a return to the United States and has their sights on a special location in New York: Monticello Motor Club.

A few months ago, [MMC chairman] Bill McMichael and I met with Bernie Ecclestone, President/CEO of Formula One Management (FOM), and discussed the terms for an exclusive 10-year United States Grand Prix to be hosted at MMC. Shortly thereafter, Hermann Tilke, the chief engineer and circuit designer for F1, spent time at MMC and confirmed that our track and surrounding properties, with some expansion and minor track modifications, is an excellent location for a Grand Prix. Since receiving a letter of understanding from FOM confirming their hope to bring the U.S. Grand Prix to Monticello, Bill and I have continued to secure the backing and support of local, state, and federal politicians and organizations.

If F1 comes to Monticello, our intent is to preserve MMC as, first and foremost, a private country club. Obviously, demand will accelerate as well as the initiation fee for new members. But securing F1 is like winning the Olympics, competition is fierce, and this is not a done deal. While the prospect of F1 at MMC is exciting, we remain focused on our core business: the club and its members.

At this juncture, we are simply honored that F1 is considering our venue as the future, exclusive home for the U.S. Grand Prix. It would transform the region into one of the motorsports capitals of the world, bring thousands of jobs to Sullivan County, inject over $100M each year into the local economy, and place your private club in the company of famous racing circuits like Monza and Spa.

Warmest regards,

Ari
http://adamcooperf1.com/2(...)-for-new-york-state/
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:55:44 #221
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81710187
Soort van een ascari race resort heheh
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_81710832
Het circuit waar we het over hebben:
pi_81710954
Op zich wel leuk, maar laat Tilke aub er vanaf blijven, zijn vorige creaties waren ook een top punt van spannende races
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:58:28 #224
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81721069
Die chicane in die meest linkse bocht, die moet eruit...
Deze onderbreekt een goede flow!

Ik mag wel hopen dat de pitstraat en start/finish dan op het rechte stuk komen tussen "1" en "3"
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:59:51 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81721132
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:58 schreef nils7 het volgende:
Die chicane in die meest linkse bocht, die moet eruit...
Deze onderbreekt een goede flow!

Ik mag wel hopen dat de pitstraat en start/finish dan op het rechte stuk komen tussen "1" en "3"
heb je dat al doorgegeven aan Tilke?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:03:13 #226
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81724143
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

heb je dat al doorgegeven aan Tilke?
Toen ik vroeger jong was heb ik (uit verveling desnoods) zat banen getekend incl. lay out en ontwerpen enzo hehehe...

Ik ga me straks helemaal uitleven met Gran Turismo 5 en de track editor
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_81725657
Circuit is zo nieuw dat het niet eens op Google Maps staat.

En hier is alleen het rechterdeel van het circuit te zien (als overlay Google Maps of zo), zonder paddocks etc.

Volgens de filmpjes is het circuit wel af, al zie ik geen tribunes of grote pitcomplexen. Maar het is dan ook een members only prive circuit .
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:43:00 #228
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_81739738
als tilke zich er niet mee gaat bemoeien is het volgens mij best een leuke baan, aan de filmpjes te zien
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_81745837
Volgens mij kan die chicane helemaal links juist wel eens het inhaalpunt van het circuit zijn. Voor de rest zie ik niet echt goede inhaalpunten. om eerlijk te zijn. Iets te veel technisch links rechts gebeuren. Daar dat rechte stuk voor die chicane slipstream door de rechterknik heen en dan er naast zetten bij de chicane. Voor de rest niet echt boeiend circuit, volgens mij.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_81750052
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:38 schreef Waffle het volgende:
Volgens mij kan die chicane helemaal links juist wel eens het inhaalpunt van het circuit zijn. Voor de rest zie ik niet echt goede inhaalpunten. om eerlijk te zijn. Iets te veel technisch links rechts gebeuren. Daar dat rechte stuk voor die chicane slipstream door de rechterknik heen en dan er naast zetten bij de chicane. Voor de rest niet echt boeiend circuit, volgens mij.
Ik ben het eens met jou. Teveel doordraaiers en rechte stukken die eindigen in een middellangzame bocht om interessant te zijn voor de F1. Er zijn gewoon geen inhaalplekken..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zaterdag 22 mei 2010 @ 03:42:12 #231
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81751855
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:16 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik ben het eens met jou. Teveel doordraaiers en rechte stukken die eindigen in een middellangzame bocht om interessant te zijn voor de F1. Er zijn gewoon geen inhaalplekken..
Weet 't niet ... FIA is actief bezig inhalen makkelijker te maken en imo slagen ze daar zoniet volgend jaar dan wel het jaar daarop in. Dan kunnen zelfs mickey mouse banen nog wel eens interessant worden.

Hoopt op kleine turbo motoren met boost button (geen gehomologeerde motoren), kleine voorspoilers, FIA diffusers (die brengen toch niets naar de sport, die diffusers)
Calm down, please!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 05:52:01 #232
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81752208
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 03:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Weet 't niet ... FIA is actief bezig inhalen makkelijker te maken en imo slagen ze daar zoniet volgend jaar dan wel het jaar daarop in. Dan kunnen zelfs mickey mouse banen nog wel eens interessant worden.

Hoopt op kleine turbo motoren met boost button (geen gehomologeerde motoren), kleine voorspoilers, FIA diffusers (die brengen toch niets naar de sport, die diffusers)
Ik hoop 't. ik denk wel dat juist veel krachtigere motoren beter zijn om in te halen, dus veel meer pk's die overgebracht moeten worden op het asfalt.
Please, make yourself uncomfortable.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:41:32 #233
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_81757575
Het zou een prima WTCC circuit zijn, maar voor de F1 wat teveel Mickey mouse bochten.
Drugs are good mkay?
pi_81760361
Trouwens, even tussendoor

Zou een 24-uurs race niet wat zijn voor de f1?
pi_81760739
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:24 schreef Ricard0j het volgende:
Trouwens, even tussendoor

Zou een 24-uurs race niet wat zijn voor de f1?
Zonder bij te tanken
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_81761122
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:40 schreef Sally het volgende:

[..]

Zonder bij te tanken
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 mei 2010 @ 16:53:58 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81764136
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:24 schreef Ricard0j het volgende:
Trouwens, even tussendoor

Zou een 24-uurs race niet wat zijn voor de f1?
Mja, je zit met de korte levensduur van de onderdelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 mei 2010 @ 16:55:09 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81764177
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 03:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Weet 't niet ... FIA is actief bezig inhalen makkelijker te maken en imo slagen ze daar zoniet volgend jaar dan wel het jaar daarop in. Dan kunnen zelfs mickey mouse banen nog wel eens interessant worden.

Hoopt op kleine turbo motoren met boost button (geen gehomologeerde motoren), kleine voorspoilers, FIA diffusers (die brengen toch niets naar de sport, die diffusers)
Ik pleit er voor dat ze de boostknop maar een x keer per race kunnen gebruiken. Anders kun je m iedere ronde weer ter verdediging gebruiken en schiet je er per saldo nog niets mee op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:06:04 #239
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81766011
ik vind een boostknop voor computerspelletjes...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_81785723
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 05:52 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Ik hoop 't. ik denk wel dat juist veel krachtigere motoren beter zijn om in te halen, dus veel meer pk's die overgebracht moeten worden op het asfalt.
Die 1.5 liter turbomotoren uit het verleden konden tijdens een race makkelijk 800 pk opbrengen. In de kwalificatie zouden ze zelfs ruim 1300 pk doen. Dus lijkt me krachtig genoeg.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 23 mei 2010 @ 17:12:57 #241
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81794717
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die 1.5 liter turbomotoren uit het verleden konden tijdens een race makkelijk 800 pk opbrengen. In de kwalificatie zouden ze zelfs ruim 1300 pk doen. Dus lijkt me krachtig genoeg.
Ik meen op autosport.com stond dat er plannen zijn voor een 1,5T met ongeveer 680 pk met een KERS-boost van iets van 100 uit m'n hoofd.

Dat is veeeel te weinig voor F1

800-1300pk zou veel meer spektakel opleveren, maar we moeten er niet op rekenen dat we dat weer zullen zien.
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 23 mei 2010 @ 22:58:20 #242
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81811247
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:12 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Ik meen op autosport.com stond dat er plannen zijn voor een 1,5T met ongeveer 680 pk met een KERS-boost van iets van 100 uit m'n hoofd.

Dat is veeeel te weinig voor F1

800-1300pk zou veel meer spektakel opleveren, maar we moeten er niet op rekenen dat we dat weer zullen zien.
Ik denk niet dat de kijker veel merkt van die paar pk extra. Het is nu al moeilijk om de pk's op de baan te krijgen dus meer pk's betekent alleen maar een meer behouden rijstijl. Dat was leuk met traction control en launch control maar nu dat die dingen (gelukkig) verbannen zijn is teveel pk alleen maar vervelend. De banden in de tijd van de BMW turbo's (die belachelijke sofa's achter) gaan we ook niet meer terug zien. En bovendien ... we hebben meer aan betrouwbare motoren.

Net meer dan 1 pk / kilo + 100 pk boost lijkt mij een heel redelijke manier om te sporten in de F1.
Calm down, please!
pi_81815608
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Toen ik vroeger jong was heb ik (uit verveling desnoods) zat banen getekend incl. lay out en ontwerpen enzo hehehe...

Ik ga me straks helemaal uitleven met Gran Turismo 5 en de track editor
So do I, m'n reken en wiskundeschriften (ruitjespapier ) stonden er vol mee !

En begin dit jaar ben ik voor het eerst begonnen met Tilke's z'n schoenen aan te trekken en 3D een circuit uit de grond te stampen. Naam van het project: Mushroom Park
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat eerder werk van dit project, begonnen met de lay-out natuurlijk :



Zitten aardig wat hoogteverschillen in het circuit, waar vooral de lange rechterdoordraaier niet zo saai is, als dat hij er van bovenaf uitziet. De baanposten :




Hier heb ik al een baanpost gezet in de bocht, waarvan op luchtfoto lijkt dat alsof het een hap uit de paddestoel lijkt te zijn. In de grote bruine wal van aarde komen een soort van Elfenbankjes, die dienst doen als VIP-ruimtes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze week even beziggeweest met de tribune (gedeeltelijk geleend vanuit de 3D library van SketchUp).

  maandag 24 mei 2010 @ 00:52:27 #244
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_81816167
Netjes

Ik hoop dat de GT5 track editor wat wordt... Daarom was stunts vroeger ook zo gaaf heheh!


Kheb vandaag de GT series live gezien (via motors tv en RTL) en ik moet zeggen dat het een behoorlijke klasse is geworden! Ik mis alleen Ferrari en een Duits merk (en wat meer races op de kalender)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 24 mei 2010 @ 11:56:04 #245
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81824528
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de kijker veel merkt van die paar pk extra. Het is nu al moeilijk om de pk's op de baan te krijgen dus meer pk's betekent alleen maar een meer behouden rijstijl. Dat was leuk met traction control en launch control maar nu dat die dingen (gelukkig) verbannen zijn is teveel pk alleen maar vervelend. De banden in de tijd van de BMW turbo's (die belachelijke sofa's achter) gaan we ook niet meer terug zien. En bovendien ... we hebben meer aan betrouwbare motoren.

Net meer dan 1 pk / kilo + 100 pk boost lijkt mij een heel redelijke manier om te sporten in de F1.
Ben ik niet met je eens. Je ziet nu steeds meer dat - natuurlijk ook door de aero - snelle bochten makkelijk volgas kunnen. De coureur kan daar het verschil niet meer maken. Wagens zijn een stuk makkelijker te besturen dan 10 jaar geleden.
Neem bijvoorbeeld MotoGP. Die zijn van 990cc- overgestapt op 800cc-motoren, en Rossi vond dat de grootste fout van de afgelopen jaar omdat je meer dezelfde rijstijlen kreeg:
quote:
“De 990 cc machines waren ruig en wild, geweldige machines met veel vermogen. De 800cc machines zijn gewoon slecht, het zijn eigenlijk dezelfde motoren maar zonder de scherpe randjes. Ik vond het heel erg jammer toen de 990 cc machines verdwenen. De motoren zijn zeker beter geworden maar met de 990cc motoren had ik veel meer plezier tijdens een wedstrijd.”
en
quote:
Voor mij was het spektakel met de 990cc machines vergelijkbaar met de tijd van de 500cc machines; overal op het circuit waren er gevechten en spectaculaire rijstijlen zichtbaar en dat is toch wat het publiek wil zien! De 990cc machines gleden alle kanten op, zowel bij het insturen van de bochten maar zeker ook bij het uitkomen van de bochten.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:41:40 #246
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_81878560



blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:28:54 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81883340
Formula One returns to the United States

Formula One World Championship Limited and Formula One Administration Limited (together, the F1 Commercial Rights Holder) and Full Throttle Productions, LP, promoter of the Formula 1 United States Grand Prix™, announce that a historic agreement has been reached for Austin, Texas to serve as the host city of the Formula 1 United States Grand Prix™ for years 2012 through 2021.

“We are extremely honoured and proud to reach an agreement with the F1 Commercial Rights Holder. We have been diligently working together for several years to bring this great event to Austin, the State of Texas and back to the United States. All parties involved have a great amount of trust and confidence in each other and are committed to establishing the Formula 1 United States Grand Prix™ in Austin, Texas as a prestigious global event,” stated Tavo Hellmund, Managing Partner of Full Throttle Productions, LP.

Bernie Ecclestone, President and CEO of the Formula One Group stated: “For the first time in the history of Formula One in the United States, a world-class facility will be purpose-built to host the event. It was thirty years ago that the Formula 1 United States Grand Prix™ was last held on a purpose-built permanent road course circuit in Watkins Glen, NY (1961-1980), which enjoyed great success. Since then, Formula One has been hosted by Long Beach, Las Vegas, Detroit, Dallas and Phoenix all on temporary street circuits. Indianapolis joined the ranks of host cities in 2000 when they added a road course inside the famed oval. Lewis Hamilton won the last Formula 1 United States Grand Prix™ in 2007, signalling the end to eight years at Indianapolis Motor Speedway. This however, will be the first time a facility is constructed from the ground up specifically for Formula One in the US.”

Mr. Hellmund added: “This is a case of the right timing in the right place. As many Americans know, Austin has earned a reputation as one of the ‘it’ cities in the United States. Austin features that rare combination of ideal geographic location and beauty. Its fine dining, world-renowned hospitality and excellent transportation infrastructure make Austin ideally suited to host and manage an event of this magnitude. Few cities if any in America could rival the connectivity of all the key elements needed for hosting a Formula 1 event as well as Austin. Now, many people around the world will have the opportunity to experience a world-class event, facility and city.”

“We are pleased Texas has the opportunity to be involved with Formula 1 and that an event of this magnitude is coming to Austin,” said Susan Combs, Texas Comptroller of Public Accounts. “It has been a pleasure working with Full Throttle Productions, LP and Mr. Hellmund on this project. Their tradition of producing successful major events coupled with a thirty year relationship with Mr. Ecclestone has us looking forward to this worldwide event and the benefits it will bring, including local job creation, increased tourism and a significant economic impact added to our state economy. The visibility and prestige of this event will spotlight our state on an international stage.”

Texas Governor Rick Perry conveyed his enthusiasm for the project, explaining “Texas’ relatively strong economy continues to draw both national and international attention and I commend Comptroller Combs for her work in bringing this exciting event to the Lone Star State.”

City of Austin Mayor Lee Leffingwell continued the positive sentiments, adding "The City of Austin will be proud to host this magnificent event and I look forward to welcoming the participants and fans of Formula One to our City."

Full Throttle Productions, LP acknowledges with great appreciation the efforts of all parties involved including Bernie Ecclestone, President and CEO of the Formula One Group, and the local and state officials of Texas.

“It has been a shared vision and monumental task to reach this agreement. We realize that over the last 30 years there have been one or two missing pieces from the previous editions of the Formula 1 United States Grand Prix™. We have a tremendous opportunity at hand to do it right - to feature Austin as the backdrop and produce the Formula 1 United States Grand Prix™ as one of the great sporting events in the world,” stated Hellmund.

In addition to the State of Texas being the 11th strongest economy in the world, it has more Fortune 500 company headquarters than any other state. Key features of Austin include:
- State capital nicknamed ‘Silicon Hills’ for being one of the most important regions in the US for the Technology Industry;
- USA’s 15th largest city and is located 145 miles from Houston (4th largest US city), 70 miles from San Antonio (7th largest US city), and 180 miles from Dallas (8th largest US city), population in this triangle is over 22 million;
- perfectly located geographically for North, South and Central American visitors;
- over 130 daily departing international flights within 180 miles;
- over 250,000 hotel rooms within 180 miles;
- desirable year-round climate, with an average annual temperature of 68 degrees Fahrenheit (20 Celsius);
- geographically located in the Texas Hill Country, easily the most beautiful city in the State, and considered one of the most in the US;
- hotels/downtown/Formula 1 circuit/airport located within close proximity of each other, which is nearly impossible for any other large city in the US;
- world class night life entertainment along renowned ‘Sixth Street’; and
- large film industry presence - many movies filmed in the area.

Austin’s National Recognition
- Known as “The Live Music Capital of the World”
- Voted “Greenest City in America” (MSN)
- Voted “Least Stressful Large Metro” in the United States (Forbes)
- Voted Top Two “Best Cities” in the United States (Money Magazine)
- Voted Top Three “Hippest Cities” in the United States (Forbes)
- Voted Top Five “Safest Cities” in the United States (Forbes)
- Voted Top Ten “Sports & Fitness Cities” in the USA (Sports Business Journal)

Full Throttle Productions, LP is an Austin, Texas, special event and sports production company that provides event conception, event project management, day of event oversight, staffing and volunteer services, venue planning and logistics support.

More information on the Formula 1 United States Grand Prix™ will be forthcoming shortly. In the meantime, all queries should be directed to info@fullthrottleproductionslp.com.

http://www.formula1.com/news/headlines/2010/5/10824.html
pi_81883529
Toch wel enigszins verrassend te noemen. Nou is het niet echt een verrassing dat er weer een GP in de VS zouden komen, maar wel in Texas. Die had ik toch niet zien aankomen na al die speculatie over New York.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:35:34 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81883689
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:32 schreef ElmarO het volgende:
Toch wel enigszins verrassend te noemen. Nou is het niet echt een verrassing dat er weer een GP in de VS zouden komen, maar wel in Texas. Die had ik toch niet zien aankomen na al die speculatie over New York.
Nee inderdaad, zal wel weer taktiek van Bernie geweest zijn, er wordt een circuit gebouwd, nu maar hopen dat het niet door Tilke ontworpen wordt
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:08:57 #250
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81885586
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Je ziet nu steeds meer dat - natuurlijk ook door de aero - snelle bochten makkelijk volgas kunnen. De coureur kan daar het verschil niet meer maken. Wagens zijn een stuk makkelijker te besturen dan 10 jaar geleden.
Volgas door de bochten betekent niet meer op de limiet in de bochten, betekent mooie inhaal-acties (ook buitenom!)
In een sport waar inhalen een groot probleem is is vermogen beperken een goede oplossing. Ik geloof niet dat inhalen een probleem was in de Moto-GP. Hoe dan ook niet te vergelijken (twee-wieler sport zonder noemenswaardige aero vergelijken met F1 ).
Calm down, please!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:15:53 #251
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81885975
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee inderdaad, zal wel weer taktiek van Bernie geweest zijn, er wordt een circuit gebouwd, nu maar hopen dat het niet door Tilke ontworpen wordt
Ongetwijfeld in de vorm van Texas
Calm down, please!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:26:04 #252
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81886627
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgas door de bochten betekent niet meer op de limiet in de bochten, betekent mooie inhaal-acties (ook buitenom!)
In een sport waar inhalen een groot probleem is is vermogen beperken een goede oplossing. Ik geloof niet dat inhalen een probleem was in de Moto-GP. Hoe dan ook niet te vergelijken (twee-wieler sport zonder noemenswaardige aero vergelijken met F1 ).
Ik doelde er met meer vermogen op dat het moeilijker is voor een coureur om maximaal uit een bocht te accelereren, wat ook weer voor inhaalmogelijkheden zorgt. Nu is het bij wijze van plankgas en voor iedereen hetzelfde..
Please, make yourself uncomfortable.
pi_81899775
Beetje offtopic maar jezus wat zijn kaartjes voor een race duur zeg. Een vriend van me uit Japan komt voor een paar weken naar Nederland en dan is ook de GP van België en nou vroeg die of we samen konden gaan wat ik uiteraard wel wil maar toen ging ik eens kijken wat dat nou kost Als je wil zitten ben je gvd zo 350 euro kwijt! das toch niet meer normaal? Ik vind F1 echt leuk maar 350 euro om 1.5 uur auto's in een rondje te zien rijden? Je kan wel gaan staan, maar dat kost nog steeds 200 euro ofzo plus dat je op kwart van de plekken dan weer geen scherm kan zien en dan is het helemaal nutteloos om te gaan.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_81902586
Hoezo is mijn post gedelete??? Dat was een serieus bericht wat de media niet gehaald heeft, maar wat wel echt gebeurd is...
pi_81902822
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:07 schreef Kill_em_all het volgende:
Beetje offtopic maar jezus wat zijn kaartjes voor een race duur zeg. Een vriend van me uit Japan komt voor een paar weken naar Nederland en dan is ook de GP van België en nou vroeg die of we samen konden gaan wat ik uiteraard wel wil maar toen ging ik eens kijken wat dat nou kost Als je wil zitten ben je gvd zo 350 euro kwijt! das toch niet meer normaal? Ik vind F1 echt leuk maar 350 euro om 1.5 uur auto's in een rondje te zien rijden? Je kan wel gaan staan, maar dat kost nog steeds 200 euro ofzo plus dat je op kwart van de plekken dan weer geen scherm kan zien en dan is het helemaal nutteloos om te gaan.
België is inderdaad enorm duur, voor zover ik weet de duurste race in europa afgezien van Moncaco. Duitsland is wel weer redelijk te betalen. Aan de andere kant, wat denk je dat het kost om een GP naar een circuit te krijgen, Spa was bijna failliet. En dan zijn eten en drinken op Spa ook teringduur, voor een halve liter jupiler betaalde ik vorig jaar iets van 4,50. Een een enorm smerig broodje kostte mij toen iets van 5 euro of 6,50 zelfs..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')