Ongetwijfeld in de vorm van Texasquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee inderdaad, zal wel weer taktiek van Bernie geweest zijn, er wordt een circuit gebouwd, nu maar hopen dat het niet door Tilke ontworpen wordt
Ik doelde er met meer vermogen op dat het moeilijker is voor een coureur om maximaal uit een bocht te accelereren, wat ook weer voor inhaalmogelijkheden zorgt. Nu is het bij wijze van plankgas en voor iedereen hetzelfde..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Volgas door de bochten betekent niet meer op de limiet in de bochten, betekent mooie inhaal-acties (ook buitenom!)
In een sport waar inhalen een groot probleem is is vermogen beperken een goede oplossing. Ik geloof niet dat inhalen een probleem was in de Moto-GP. Hoe dan ook niet te vergelijken (twee-wieler sport zonder noemenswaardige aero vergelijken met F1).
België is inderdaad enorm duur, voor zover ik weet de duurste race in europa afgezien van Moncaco. Duitsland is wel weer redelijk te betalen. Aan de andere kant, wat denk je dat het kost om een GP naar een circuit te krijgen, Spa was bijna failliet. En dan zijn eten en drinken op Spa ook teringduur, voor een halve liter jupiler betaalde ik vorig jaar iets van 4,50. Een een enorm smerig broodje kostte mij toen iets van 5 euro of 6,50 zelfs..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:07 schreef Kill_em_all het volgende:
Beetje offtopic maar jezus wat zijn kaartjes voor een race duur zeg. Een vriend van me uit Japan komt voor een paar weken naar Nederland en dan is ook de GP van België en nou vroeg die of we samen konden gaan wat ik uiteraard wel wil maar toen ging ik eens kijken wat dat nou kostAls je wil zitten ben je gvd zo 350 euro kwijt! das toch niet meer normaal? Ik vind F1 echt leuk maar 350 euro om 1.5 uur auto's in een rondje te zien rijden? Je kan wel gaan staan, maar dat kost nog steeds 200 euro ofzo plus dat je op kwart van de plekken dan weer geen scherm kan zien en dan is het helemaal nutteloos om te gaan.
In Monaco betaal je 8 euro voor een glaasje water.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:02 schreef Sobraine het volgende:
[..]
België is inderdaad enorm duur, voor zover ik weet de duurste race in europa afgezien van Moncaco. Duitsland is wel weer redelijk te betalen. Aan de andere kant, wat denk je dat het kost om een GP naar een circuit te krijgen, Spa was bijna failliet. En dan zijn eten en drinken op Spa ook teringduur, voor een halve liter jupiler betaalde ik vorig jaar iets van 4,50. Een een enorm smerig broodje kostte mij toen iets van 5 euro of 6,50 zelfs..
Tja, wat ik al zeg, uit mijn hoofd kost het je iets van 15-20 miljoen. Dat moet een circuit terugverdienen, dat gebeurt o.a. door kaarten, sponsors, eten en drinken en parkeergeld. En ja, dat kom door Ecclestone, maar dat is de reden dat het zo duur is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:04 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
In Monaco betaal je 8 euro voor een glaasje water.
De FIA/FOTA vraagt zich al jaren af waarom races zoals Turkije van dit weekend slecht bezocht worden (dit weekend wordt een drama)... Ik snap niet dat ze dan niet meteen denken aan toegangsprijzen. Vooral ten tijde van een crisis zou je toch je prijzen moeten verlagen. De teams doen dat immers ook, dus dan moet dat ook effect hebben op de toegangsprijzen. Probleem is en blijft Ecclestone. Die geldwolf verpest het voor fans.
http://www.f1fanatic.co.uk/2010/05/26/hrt-split-from-dallara/quote:The Italian chassis manufacturer created the F110 which the team has used this year.
HRT will continue to use the car but development of the car will be done in-house, most likely under the leadership of Geoff Willis who has been working with the team since the start of the year.
HRT had been critical of the Dallara car which has been the slowest in F1 so far this year. It did not run in pre-season testing and according to HRT the “no further chassis development was made by Dallara” during the first six rounds of the championship.
The team issued a statement saying:
HRT F1 Team, Hispania Racing, and Italian chassis manufacturer Dallara Automobili S.p.A have together agreed on amicable terms not to pursue their collaboration. The decision follows talks held over the last few months about the future of their collaboration.
The two partners experienced a challenging start to the 2010 Formula 1 World Championship season, where everyone at Dallara Automobili S.p.A worked extremely hard in a fight against time to be ready for the season opener at Bahrain International Circuit. Their persistent and determined efforts paid off as HRT F1 Team, Hispania Racing, pulled up to the starting line of the 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix ready to go.
The whirlwind of pre season activity at the Italian chassis constructor Dallara Automobili allowed the team, formerly known as Campos Meta 1 prior to its acquisition by Jose Ramon Carabante in February 2010, to meet its tight deadline. Since its inaugural race HRT F1 Team, Hispania Racing, has completed six rounds of the 2010 Formula 1 World Championship despite the fact that in all this time no further chassis development was made by Dallara.
The collaboration, deemed by many to be an impossible task, resulted in the creation of the team’s Cosworth V8 powered 2010 Formula 1 World Championship chassis, the F110, which was the very first car to be produced in the colours of HRT F1 Team, Hispania Racing.
Following the completion of six rounds of the 2010 Formula 1™ World Championship, HRT F1 Team, Hispania Racing, and Dallara Automobili S.p.A have agreed that what they have achieved in such a short period of time was more than could have been reasonably expected. The two parties wish each other the best of luck in all future endeavours.
HRT F1 Team, Hispania Racing will continue to develop and improve the Dallara designed F110 chassis via its own development program.
The details as to the outstanding terms of their business agreement remain confidential, and no further comment will be issued.
quote:Italian media sources are reporting that Pirelli will be F1's sole tyre supplier in 2011 and beyond.
Autosprint and Italiaracing say the Milan-based marque has been selected by the teams and F1 chief executive Bernie Ecclestone to replace the departing control supplier Bridgestone.
Reportedly also in the running had been Michelin as well as minor contenders Avon, Kumho and Hankook.
When asked to nominate his preference, Ferrari president Luca di Montezemolo said this week: "As an Italian I prefer Pirelli, but experience tells me Michelin.
"In the end it will be the same for everyone," he said in an interview with La Gazzetta dello Sport.
Autosprint said Pirelli will be paid 1 million euros per team per season in 2011, 2012 and 2013, in exchange for identical attention and service and a range of just three compounds: soft, medium and hard.
At least initially, the tyres will be in a similar 13-inch specification to the current Bridgestone product, with a longer-term ambition being a move to a low profile.
The decision is set to be confirmed shortly by the World Motor Sport Council.
Spain's El Mundo Deportivo reports that Pirelli, already the supplier of the new GP3 series as well as world rally, is also likely to supply GP2 next year.
Pirelli was last in F1 in 1991.
Het geluid daargelaten, zou ik daar nooit willen zitten. Je zit constant tegen een hek aan te kijken en je ziet Eau Rouge ook niet bepaald goed. Of kon je ook verder naar boven gaan staan zodat je over dat hek heen kon kijken? Dan is het alweer wat beter.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:11 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Tja, wat ik al zeg, uit mijn hoofd kost het je iets van 15-20 miljoen. Dat moet een circuit terugverdienen, dat gebeurt o.a. door kaarten, sponsors, eten en drinken en parkeergeld. En ja, dat kom door Ecclestone, maar dat is de reden dat het zo duur is.
Aan de andere kant, ik heb vorig jaar in België gezeten en dat alleen op zondag (Ik bedacht mij op vrijdag dat ik wel zin had in F1). Dat kostte mij toen iets van 400 euro voor ticket, 200 euro voor een hotel voor 3 nachten en dan nog benzine en eten. Je krijgt er echt wat voor terug, dit was namelijk mijn uitzicht!
En dat zonder oordopjes, vond het toen wel tof. Had de rest van de week wel spijt.![]()
Dan blijf maar weg uit die tribune links van je, die wel overdekt is.quote:En dat zonder oordopjes
Monaco tegenwoordig weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik daar echt nog een keer heen wil!! Verder wil ik gewoon nog een keer weer naar Spa. Dat circuit vind ik zó magisch, betoverend en adembenemend!!quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Meike26 het volgende:
9 jaar geleden was Monaco nog wel goed te doen hoor ! Staanplaatsen in Rochet, F 135,- (Guldens dus) voor de zaterdag en zondag en een heerlijke ambiance. En leukste van alles, omdat de GP van Monaco nog in Mei word verreden en het hoogseizen pas op 1 Juni ingaat elk jaar, waren de prijzen wat betreft eten & drinken ook goed te doen !Terrasje midden in Monaco kostte mij toen omgerekend nog geen 8 gulden, voor een sandwich en een cola.
Alleen geen idee hoe die prijzen nu liggen ?
Sowieso ben ik wel voor staanplaatsen (mits het goede staanplaatsen zijn), het heeft meer sfeer dan met z'n alle opgekropt op de bankjes te zitten. Silver op Nurburgring vond ik nog erger dan het brons op de A1 ring in Oostenrijk...
We boffen inderdaad maar dat het mooiste circuit ter wereld (discussie mogelijk, in elk geval 1 van de mooiste 4 circuits ter wereld, geen discussie mogelijk) zo kort bij ligt hequote:Verder wil ik gewoon nog een keer weer naar Spa. Dat circuit vind ik zó magisch, betoverend en adembenemend!!
Omdat Tilke de locatie niet uit mag kiezen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:54 schreef Burnie88 het volgende:
Ik vraag me af waarom mannen zoals Tilke daar nooit aan denken. Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Jij denkt dat Tilke niet betrokken wordt bij dat proces van locatie vinden?quote:Op donderdag 27 mei 2010 07:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Omdat Tilke de locatie niet uit mag kiezen?
Dat wordt hij wel degelijkquote:Op donderdag 27 mei 2010 08:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij denkt dat Tilke niet betrokken wordt bij dat proces van locatie vinden?
Ja ... dat leek mij ook wel logischquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |