abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:15:53 #251
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81885975
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 19:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee inderdaad, zal wel weer taktiek van Bernie geweest zijn, er wordt een circuit gebouwd, nu maar hopen dat het niet door Tilke ontworpen wordt
Ongetwijfeld in de vorm van Texas
Calm down, please!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:26:04 #252
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81886627
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgas door de bochten betekent niet meer op de limiet in de bochten, betekent mooie inhaal-acties (ook buitenom!)
In een sport waar inhalen een groot probleem is is vermogen beperken een goede oplossing. Ik geloof niet dat inhalen een probleem was in de Moto-GP. Hoe dan ook niet te vergelijken (twee-wieler sport zonder noemenswaardige aero vergelijken met F1 ).
Ik doelde er met meer vermogen op dat het moeilijker is voor een coureur om maximaal uit een bocht te accelereren, wat ook weer voor inhaalmogelijkheden zorgt. Nu is het bij wijze van plankgas en voor iedereen hetzelfde..
Please, make yourself uncomfortable.
pi_81899775
Beetje offtopic maar jezus wat zijn kaartjes voor een race duur zeg. Een vriend van me uit Japan komt voor een paar weken naar Nederland en dan is ook de GP van België en nou vroeg die of we samen konden gaan wat ik uiteraard wel wil maar toen ging ik eens kijken wat dat nou kost Als je wil zitten ben je gvd zo 350 euro kwijt! das toch niet meer normaal? Ik vind F1 echt leuk maar 350 euro om 1.5 uur auto's in een rondje te zien rijden? Je kan wel gaan staan, maar dat kost nog steeds 200 euro ofzo plus dat je op kwart van de plekken dan weer geen scherm kan zien en dan is het helemaal nutteloos om te gaan.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_81902586
Hoezo is mijn post gedelete??? Dat was een serieus bericht wat de media niet gehaald heeft, maar wat wel echt gebeurd is...
pi_81902822
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:07 schreef Kill_em_all het volgende:
Beetje offtopic maar jezus wat zijn kaartjes voor een race duur zeg. Een vriend van me uit Japan komt voor een paar weken naar Nederland en dan is ook de GP van België en nou vroeg die of we samen konden gaan wat ik uiteraard wel wil maar toen ging ik eens kijken wat dat nou kost Als je wil zitten ben je gvd zo 350 euro kwijt! das toch niet meer normaal? Ik vind F1 echt leuk maar 350 euro om 1.5 uur auto's in een rondje te zien rijden? Je kan wel gaan staan, maar dat kost nog steeds 200 euro ofzo plus dat je op kwart van de plekken dan weer geen scherm kan zien en dan is het helemaal nutteloos om te gaan.
België is inderdaad enorm duur, voor zover ik weet de duurste race in europa afgezien van Moncaco. Duitsland is wel weer redelijk te betalen. Aan de andere kant, wat denk je dat het kost om een GP naar een circuit te krijgen, Spa was bijna failliet. En dan zijn eten en drinken op Spa ook teringduur, voor een halve liter jupiler betaalde ik vorig jaar iets van 4,50. Een een enorm smerig broodje kostte mij toen iets van 5 euro of 6,50 zelfs..
pi_81902917
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:02 schreef Sobraine het volgende:

[..]

België is inderdaad enorm duur, voor zover ik weet de duurste race in europa afgezien van Moncaco. Duitsland is wel weer redelijk te betalen. Aan de andere kant, wat denk je dat het kost om een GP naar een circuit te krijgen, Spa was bijna failliet. En dan zijn eten en drinken op Spa ook teringduur, voor een halve liter jupiler betaalde ik vorig jaar iets van 4,50. Een een enorm smerig broodje kostte mij toen iets van 5 euro of 6,50 zelfs..
In Monaco betaal je 8 euro voor een glaasje water.

De FIA/FOTA vraagt zich al jaren af waarom races zoals Turkije van dit weekend slecht bezocht worden (dit weekend wordt een drama)... Ik snap niet dat ze dan niet meteen denken aan toegangsprijzen. Vooral ten tijde van een crisis zou je toch je prijzen moeten verlagen. De teams doen dat immers ook, dus dan moet dat ook effect hebben op de toegangsprijzen. Probleem is en blijft Ecclestone. Die geldwolf verpest het voor fans.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_81903203
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:04 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

In Monaco betaal je 8 euro voor een glaasje water.

De FIA/FOTA vraagt zich al jaren af waarom races zoals Turkije van dit weekend slecht bezocht worden (dit weekend wordt een drama)... Ik snap niet dat ze dan niet meteen denken aan toegangsprijzen. Vooral ten tijde van een crisis zou je toch je prijzen moeten verlagen. De teams doen dat immers ook, dus dan moet dat ook effect hebben op de toegangsprijzen. Probleem is en blijft Ecclestone. Die geldwolf verpest het voor fans.
Tja, wat ik al zeg, uit mijn hoofd kost het je iets van 15-20 miljoen. Dat moet een circuit terugverdienen, dat gebeurt o.a. door kaarten, sponsors, eten en drinken en parkeergeld. En ja, dat kom door Ecclestone, maar dat is de reden dat het zo duur is.

Aan de andere kant, ik heb vorig jaar in België gezeten en dat alleen op zondag (Ik bedacht mij op vrijdag dat ik wel zin had in F1). Dat kostte mij toen iets van 400 euro voor ticket, 200 euro voor een hotel voor 3 nachten en dan nog benzine en eten. Je krijgt er echt wat voor terug, dit was namelijk mijn uitzicht!




En dat zonder oordopjes, vond het toen wel tof. Had de rest van de week wel spijt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 07:58:01 #258
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_81906540
Staanplaatsen in Spa zijn overigens goed te doen hoor! De busstop tribune was dacht ik zilver, en daar kon je ongeveer 50 m vanaf zitten in de heuvels
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:39:54 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81908421
HRT split from Dallara
26 May 2010 by Keith Collantine
HRT F1 have ended their collaboration with Dallara.
quote:
The Italian chassis manufacturer created the F110 which the team has used this year.

HRT will continue to use the car but development of the car will be done in-house, most likely under the leadership of Geoff Willis who has been working with the team since the start of the year.

HRT had been critical of the Dallara car which has been the slowest in F1 so far this year. It did not run in pre-season testing and according to HRT the “no further chassis development was made by Dallara” during the first six rounds of the championship.

The team issued a statement saying:

HRT F1 Team, Hispania Racing, and Italian chassis manufacturer Dallara Automobili S.p.A have together agreed on amicable terms not to pursue their collaboration. The decision follows talks held over the last few months about the future of their collaboration.

The two partners experienced a challenging start to the 2010 Formula 1 World Championship season, where everyone at Dallara Automobili S.p.A worked extremely hard in a fight against time to be ready for the season opener at Bahrain International Circuit. Their persistent and determined efforts paid off as HRT F1 Team, Hispania Racing, pulled up to the starting line of the 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix ready to go.

The whirlwind of pre season activity at the Italian chassis constructor Dallara Automobili allowed the team, formerly known as Campos Meta 1 prior to its acquisition by Jose Ramon Carabante in February 2010, to meet its tight deadline. Since its inaugural race HRT F1 Team, Hispania Racing, has completed six rounds of the 2010 Formula 1 World Championship despite the fact that in all this time no further chassis development was made by Dallara.

The collaboration, deemed by many to be an impossible task, resulted in the creation of the team’s Cosworth V8 powered 2010 Formula 1 World Championship chassis, the F110, which was the very first car to be produced in the colours of HRT F1 Team, Hispania Racing.

Following the completion of six rounds of the 2010 Formula 1™ World Championship, HRT F1 Team, Hispania Racing, and Dallara Automobili S.p.A have agreed that what they have achieved in such a short period of time was more than could have been reasonably expected. The two parties wish each other the best of luck in all future endeavours.

HRT F1 Team, Hispania Racing will continue to develop and improve the Dallara designed F110 chassis via its own development program.

The details as to the outstanding terms of their business agreement remain confidential, and no further comment will be issued.
http://www.f1fanatic.co.uk/2010/05/26/hrt-split-from-dallara/
pi_81909142
Pirelli wins race to be F1 tyre supplier
quote:
Italian media sources are reporting that Pirelli will be F1's sole tyre supplier in 2011 and beyond.

Autosprint and Italiaracing say the Milan-based marque has been selected by the teams and F1 chief executive Bernie Ecclestone to replace the departing control supplier Bridgestone.

Reportedly also in the running had been Michelin as well as minor contenders Avon, Kumho and Hankook.

When asked to nominate his preference, Ferrari president Luca di Montezemolo said this week: "As an Italian I prefer Pirelli, but experience tells me Michelin.

"In the end it will be the same for everyone," he said in an interview with La Gazzetta dello Sport.

Autosprint said Pirelli will be paid 1 million euros per team per season in 2011, 2012 and 2013, in exchange for identical attention and service and a range of just three compounds: soft, medium and hard.

At least initially, the tyres will be in a similar 13-inch specification to the current Bridgestone product, with a longer-term ambition being a move to a low profile.

The decision is set to be confirmed shortly by the World Motor Sport Council.

Spain's El Mundo Deportivo reports that Pirelli, already the supplier of the new GP3 series as well as world rally, is also likely to supply GP2 next year.

Pirelli was last in F1 in 1991.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_81910350
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:11 schreef Sobraine het volgende:

[..]

Tja, wat ik al zeg, uit mijn hoofd kost het je iets van 15-20 miljoen. Dat moet een circuit terugverdienen, dat gebeurt o.a. door kaarten, sponsors, eten en drinken en parkeergeld. En ja, dat kom door Ecclestone, maar dat is de reden dat het zo duur is.

Aan de andere kant, ik heb vorig jaar in België gezeten en dat alleen op zondag (Ik bedacht mij op vrijdag dat ik wel zin had in F1). Dat kostte mij toen iets van 400 euro voor ticket, 200 euro voor een hotel voor 3 nachten en dan nog benzine en eten. Je krijgt er echt wat voor terug, dit was namelijk mijn uitzicht!




En dat zonder oordopjes, vond het toen wel tof. Had de rest van de week wel spijt.
Het geluid daargelaten, zou ik daar nooit willen zitten. Je zit constant tegen een hek aan te kijken en je ziet Eau Rouge ook niet bepaald goed. Of kon je ook verder naar boven gaan staan zodat je over dat hek heen kon kijken? Dan is het alweer wat beter.

Wat betreft zitplaatsen is de eerste bocht bij de Nürburgring (mercedes tribune) en Magny Cours (bij chicane imola geloof ik). Dan zie je die gasten tenminste wat langer dan 2 seconde, maar meer richting de 20. Op Magny Cours was dat zelfs zo'n 40 seconde.
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:10:17 #262
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_81928368
met alle respect, maar zone brons vind ik persoonlijk ronduit kut
je kijkt idd op de meeste plaatsen tegen een hek aan, en als het regent (niet ongewoon in spa ) word je zeikenat en kom je onder de modder weer terug bij je tentje
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_81929147
quote:
En dat zonder oordopjes
Dan blijf maar weg uit die tribune links van je, die wel overdekt is.
Dat is helemaal ellende zonder dopjes

Overigens was ik als ik jou was op de onoverdekte tribune daar weer links van gaan zitten, dan heb je tenminste nog een beetje kijk op Eau Rouge
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81942598
9 jaar geleden was Monaco nog wel goed te doen hoor ! Staanplaatsen in Rochet, F 135,- (Guldens dus) voor de zaterdag en zondag en een heerlijke ambiance. En leukste van alles, omdat de GP van Monaco nog in Mei word verreden en het hoogseizen pas op 1 Juni ingaat elk jaar, waren de prijzen wat betreft eten & drinken ook goed te doen ! Terrasje midden in Monaco kostte mij toen omgerekend nog geen 8 gulden, voor een sandwich en een cola.

Alleen geen idee hoe die prijzen nu liggen ?

Sowieso ben ik wel voor staanplaatsen (mits het goede staanplaatsen zijn), het heeft meer sfeer dan met z'n alle opgekropt op de bankjes te zitten. Silver op Nurburgring vond ik nog erger dan het brons op de A1 ring in Oostenrijk...
pi_81942891
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef Meike26 het volgende:
9 jaar geleden was Monaco nog wel goed te doen hoor ! Staanplaatsen in Rochet, F 135,- (Guldens dus) voor de zaterdag en zondag en een heerlijke ambiance. En leukste van alles, omdat de GP van Monaco nog in Mei word verreden en het hoogseizen pas op 1 Juni ingaat elk jaar, waren de prijzen wat betreft eten & drinken ook goed te doen ! Terrasje midden in Monaco kostte mij toen omgerekend nog geen 8 gulden, voor een sandwich en een cola.

Alleen geen idee hoe die prijzen nu liggen ?

Sowieso ben ik wel voor staanplaatsen (mits het goede staanplaatsen zijn), het heeft meer sfeer dan met z'n alle opgekropt op de bankjes te zitten. Silver op Nurburgring vond ik nog erger dan het brons op de A1 ring in Oostenrijk...
Monaco tegenwoordig weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik daar echt nog een keer heen wil!! Verder wil ik gewoon nog een keer weer naar Spa. Dat circuit vind ik zó magisch, betoverend en adembenemend!!



Ben gewoon helemaal weg van de Ardennen, zit er al snel 2X per jaar een weekendje. Lekker hotel, beetje foto's maken en genieten!!!
pi_81948256
Als ik Tilke was zou ik in Austin (gave locatie trouwens!) een baan maken die in een soort van ravein ligt (zoals Hungaroring). Tribunes op heuvels zetten zodat er veel overzicht is. Dat ziet er op TV vet uit en de fans kunnen de vingers dan pas echt aflikken met het uizicht.

Ik vraag me af waarom mannen zoals Tilke daar nooit aan denken. Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_81952191
Geld, intresse? Waarom mail je de hoge heren niet even?
pi_81953462
quote:
Verder wil ik gewoon nog een keer weer naar Spa. Dat circuit vind ik zó magisch, betoverend en adembenemend!!
We boffen inderdaad maar dat het mooiste circuit ter wereld (discussie mogelijk, in elk geval 1 van de mooiste 4 circuits ter wereld, geen discussie mogelijk) zo kort bij ligt he

Ik had eik weer naar de 1000km van Spa willen gaan, maar dat was wegens prive-omstandigheden helaas niet mogelijk.

F1 ga ik denk ik wel dit jaar. Sowieso de vrijdag en met een beetje mazzel het hele weekend
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 07:48:51 #269
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_81955897
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:54 schreef Burnie88 het volgende:
Ik vraag me af waarom mannen zoals Tilke daar nooit aan denken. Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Omdat Tilke de locatie niet uit mag kiezen?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:19:07 #270
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81956231
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 07:48 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Omdat Tilke de locatie niet uit mag kiezen?
Jij denkt dat Tilke niet betrokken wordt bij dat proces van locatie vinden?
Calm down, please!
  donderdag 27 mei 2010 @ 08:42:56 #271
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81956586
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 08:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Jij denkt dat Tilke niet betrokken wordt bij dat proces van locatie vinden?
Dat wordt hij wel degelijk
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:11:24 #272
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_81957135
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 08:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat wordt hij wel degelijk
Ja ... dat leek mij ook wel logisch Maar je weet het nooit met de FIA. Kan net zo goed natte vinger in de pap werk zijn.
Calm down, please!
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:44:46 #273
70559 singha
Singhalicious
pi_81960365
Het zal wel weer niet waar zijn....

Tilke to design new Austin circuit
When the flag drops, the bullshit stops
pi_81960453
Ik hoop dat tilke geen baan meer ontwerpt voor de F1. Het kan liggen aan de locatie maar wat een saaie (veilige) banen zijn dat....
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:50:30 #275
70559 singha
Singhalicious
pi_81960612
Tilke is helaas berucht om z'n saaie circuits met weinig actie. Waarom niet de uitdagende punten van bestaande banen gebruiken om zo een super circuit te creëren.
When the flag drops, the bullshit stops
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')