Mja ik ben vrij dik. Ik weet niet, misschien stap ik raar in. In de Ford Transit stapte ik altijd in met mijn linker voet op de drempel en dan mijn rechtervoet er achterlangs en huppa! Maar hier stoot ik dan met mijn rechterknie dus tegen die middenconsole aan! Haha, ik zal wel iets fout doen.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:48 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Stap je dan in aan de rechterzijde ofzo? Bij ons zit die console namelijk in het midden, naast het stuur.
niet goed voor de BOCO scorequote:Op donderdag 22 april 2010 22:46 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dat heb je hier ook inderdaad.
Als je elke dag dezelfde dienst draait krijg je uiteindelijk wel een gevoel van: dit is "mijn auto". Dat heb ik ook wel een beetje met de renault Kangoo van mijn zaterdagdienst. Je rijd er toch elke week in voor een paar jaar en vaak ook extra in vakanties enzo.
Haal - en buslichtingritjes doe ik ook weleens. Die vind ik altijd wel leuk om te doen.![]()
Gister nog de grote route gedaan binnen ons gebied, daar staat ook zo'n VW T5 voor. Vroeger werd die route nog met een Ford Transit gereden.
Vind / vond ze allebei wel goed rijden, alhoewel de Transit iets goedkoper aanvoelde, alsof het meer een budgetauto is ivm de T5, zeg maar.
Die T5 is bij ons wel in een iets slechtere staat dan bij jou, haha.Die dingen worden bij ons echt compleet afgeragd.
Overdag wordt ie door een vrij grote dienst gebruikt waarbij ie best veel kilometers moet afleggen en 's avonds wordt ie dus nog voor de grote buslichtingsroute gebruikt die kwa tijd best strak staat, met snel optrekken en hard afremmen als gevolg.
hoeft nietquote:
haha das waarquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft niet
Met hogere snelheden door de bochten, hoge snelheden op smalle hobbelige weggetjes en met telkens vol in de vering laten duiken kun je een auto ook wel afraggen zonder dat de BOCO-score naar beneden gaat.
En wat te denken van met de handrem bijremmen, om maar eens iets te noemen.
hard optrekken wordt ook gelogd, dus als je binnen de toeren blijft heb je er nog niets aan, want dan is alleen accelleratie laag.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha das waarMaar hard optrekken wordt toch wel gelogd volgens mij
Sowieso vind ik zo'n BOCO score best onzinnig..
Oké, bedankt voor de tips. Alle forumleden die een autodienst draaien gaan opeens als een gek rijden, haha.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hard optrekken wordt ook gelogd, dus als je binnen de toeren blijft heb je er nog niets aan, want dan is alleen accelleratie laag.
Een versnellingsbak sloop je door veel en vooral heel erg snel te schakelen. Ondertussen krijgt de koppeling ook op zijn donder en het laatste zetje geef je door al voor stilstand de achteruit te kiezen. Als je dit vaak genoeg doet wordt een auto afgeragd.
Niet dat ik hier aan mee doe, maar ik schets slechts wat mogelijkheden.
Hier zelfs - op 1 postcodegebied (6 wijken) na - in combinatie met het Sjopze foldertje...quote:
Wat ik meestal doe als de tijden van haal- of brengservice te krap staan is gewoon normaal rijden en dan maar slecht scoren op de scanlijst. Als een teamcoach dan weer eens wat te mekkeren had dat de scanlijst niet oke was gewoon aangeven dat je niet als een idioot door het verkeer gaat rijden. Het moet wel leuk blijven.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:26 schreef Viper86 het volgende:
Nee, grapje. Ik bedoelde met afraggen niet de dingen die jij hier hebt neergezet, maar meer dat ik bijvoorbeeld niet echt op de boco let tijdens het rijden van deze buslichtingsroute. Dit heeft onder meer te maken met dat deze dienst veel te strak staat en je eigenlijk continu moet doorkarren om een beetje op tijd te zijn. Na meerdere malen door meerdere collega's dit aan de teamcoaches kenbaar te hebben gemaakt doen ze hier .. nog steeds niks aan...
Wij C1000 en Sjopze.........quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:52 schreef TokenW het volgende:
[..]
Sommige postcodes op onze vestiging hebben dubbel HAH morgen, de meeste echter alleen C1000.
Maar te laat is erger dan de boco toch? Een tijdje geleden vertrok ik te laat (niet mijn schuld overigens) en ik moest eerst een schadeformulier invullen omdat een collega een flinke deuk in de bumper had gemaakt. Toen zei de teamleider dus meteen dat de klant veel belangrijker is en dat de schade dus na de rit wel zou komen. Persoonlijk vind ik die schade belangrijker want ik zou zomaar kunnen vergeten om die schade door te geven, en dat is toch heel zonde als dat zomaar op je naam komt. Ook kreeg een collega die al 10 jaar bij TNT werkt vandaag op zijn donder omdat hij te laat was bij een stel klanten, met andere woorden volgens mij kan je maar beter op tijd komen in plaats van op die boco te letten.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:18 schreef Bartjes het volgende:
[..]
Wat ik meestal doe als de tijden van haal- of brengservice te krap staan is gewoon normaal rijden en dan maar slecht scoren op de scanlijst. Als een teamcoach dan weer eens wat te mekkeren had dat de scanlijst niet oke was gewoon aangeven dat je niet als een idioot door het verkeer gaat rijden. Het moet wel leuk blijven.
Maar zo zie je maar weer of je vernacheld de boco of je scoort vaak te laat op de scanlijst.
Tijd om weer naar de vestiging te gaan, Sjopze is een veels te gladde folder die rot wegpakt. Wordt door TNT zelf uitgegeven, Dacht dat het een soort TNT-webwinkel was.quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:02 schreef sbientje het volgende:
shopze?
c1000 heb ik niet in mijn wijken gelukkig, shopze geen idee wat dat iszien we dan wel. Nu bedtijd iig
Tja te laat mag ook niet nee, maar als je je echt als een idioot moet haasten dan gaat het niet hè. Het moet wel veilig blijven. Maar voor een slechte boco hoef je ook niet echt onveilig te rijden das ook waar. Als een beetje te hard remt is de score al weer slecht. Maar ik ga dus geen rare fratsen uithalen omdat een of andere planner compleet idiote afspraken met klanten heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Maar te laat is erger dan de boco toch? Een tijdje geleden vertrok ik te laat (niet mijn schuld overigens) en ik moest eerst een schadeformulier invullen omdat een collega een flinke deuk in de bumper had gemaakt. Toen zei de teamleider dus meteen dat de klant veel belangrijker is en dat de schade dus na de rit wel zou komen. Persoonlijk vind ik die schade belangrijker want ik zou zomaar kunnen vergeten om die schade door te geven, en dat is toch heel zonde als dat zomaar op je naam komt. Ook kreeg een collega die al 10 jaar bij TNT werkt vandaag op zijn donder omdat hij te laat was bij een stel klanten, met andere woorden volgens mij kan je maar beter op tijd komen in plaats van op die boco te letten.
Hahaha serieus?quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En wat te denken van met de handrem bijremmen, om maar eens iets te noemen.
Loze dreigementen, al was het maar vanwege het "opzegverbod tijdens ziekte", je mag iemand niet ontslaan wegens ziekte, en al helemaal niet op staande voet. Ze mogen je natuurlijk wel ontslaan als je je ten onrechte hebt ziek gemeld, maar intussen gewoon een kater hebt.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:09 schreef Dionysiou het volgende:
TNT word een dictatuur hier..
We kregen allen de mededeling dat ziekmeldingen op 1 mei niet worden aangenomen en dat je gewoon moet komen, anders volgt er per direct een ontslag. Per mail van een van de hoge piefen van het hoofdkantoor.
TNT mag dit natuurlijk niet zomaar doen, tis alleen maar dreigen en gezeur![]()
Wij krijgen een huisbezoek als men zich ziek meldt op 1 meiquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:09 schreef Dionysiou het volgende:
TNT word een dictatuur hier..
We kregen allen de mededeling dat ziekmeldingen op 1 mei niet worden aangenomen en dat je gewoon moet komen, anders volgt er per direct een ontslag. Per mail van een van de hoge piefen van het hoofdkantoor.
TNT mag dit natuurlijk niet zomaar doen, tis alleen maar dreigen en gezeur![]()
30 april Koninginnedag gekkiequote:Op zaterdag 24 april 2010 16:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Wat is er 1 mei dan?![]()
Wij moesten 15 mei allemaal aanwezig zijn want dan wordt het kantoor weer heringericht.
Lol, hier is de Koninginnenach populairder dus slapen ze uit op 30 aprilquote:Op zaterdag 24 april 2010 16:29 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
30 april Koninginnedag gekkieDus veel pilsen en los gaan.
Ja hier ook hoor, maar overdag 30 april is het ook een zuipfestijnquote:Op zaterdag 24 april 2010 17:05 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Lol, hier is de Koninginnenach populairder dus slapen ze uit op 30 aprilVandaar dat ik t ff niet wist
Met een pakketje heb ik vorige week net zolang doorgepropt totdat het paste. Moest ff 2 millimeter krimpen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:04 schreef MissSpooky het volgende:
Buh, zit hier opgescheept met twee pakketjes die niet door de brievenbus passen (en lui zijn niet thuis) en een aangetekende. De man was wel thuis, maar z'n vrouw was er net vandoor met zijn papieren.Naja, ik ga over een uurtje nog eens, het is toch achterom hier.
Verder echt een top dag gehad! Heb me kapot gelachen op 't depot (mijn collega's) en toen ik aant lopen was kwam ik nog een collega (van mijn leeftijd) tegen en daar heb ik iets van een half uur à 3 kwartier mee zitten praten.
Verder geen HAH en heerlijk zonnetje.
ja, en dat ding van de DELA ofzo? en ook nog mailing van singelveste... in die huurhuizenbuurt van mij tikte dat mooi aan..quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:24 schreef gelebeer het volgende:
@SBientje
Het was idd heel erg druk, maar ja, wij hadden natuurlijk ook nog de NAC-mailing
bij het bejaardenhuis in mijn wijkquote:Op zaterdag 24 april 2010 20:33 schreef gelebeer het volgende:
Ja, het leek wel of ieder huis zo'n ding van DELA had
Keine von beidenquote:Op zaterdag 24 april 2010 20:38 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij het bejaardenhuis in mijn wijkecht gewoon een hele stapel van die dingen haha...
werk jij nou trouwens bij slingerweg of voorerf??
Wie weigert dat? Je teamcoach? Dan zou ik toch even contact opnemen met je vestigingsmanager, want je hebt er recht op om die gegevens in te zien. En zeker als ze inzage weigeren zou ik er extra achteraan zitten, want dan hebben ze vast zitten rotzooien met die uren.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:21 schreef Deezertje het volgende:
Ze weigeren een uitdraai van de Harmony te maken voor mij![]()
![]()
Haha not possible, het is zo'n bol-pakket en ongeveer dit formaat brievenbus:quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een pakketje heb ik vorige week net zolang doorgepropt totdat het paste. Moest ff 2 millimeter krimpen.
@Xxiessiex: een collega deed het voor. Zelf nog maar 1x toegepast
idd ja! is zo irri! die bol pakketten. heb ook altijd het idee dat er helemaal niets inzit.. Zelfde met die reuze-enveloppen waar 'niet vouwen' opstaat. Hoe denk je dat ik die in de bus krijg dan?quote:Op zondag 25 april 2010 11:53 schreef Dionysiou het volgende:
Die Bol.com pakketten zijn echt hatelijk ja. Passen ook nooit in die sorteervakken.
En 9 van de 10x moet je inderdaad aanbellen.
Ook gek, wij hoeven de aangetekenden niet zelf te bezorgen op zaterdag. (wat ik overigens helemáál niet erg vindquote:Op zondag 25 april 2010 08:37 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
Haha not possible, het is zo'n bol-pakket en ongeveer dit formaat brievenbus: [ afbeelding ]
Aangetekende btw bezorgd nu, alleen dat briefje wat getekend moet worden kreeg ik niet kwijt, het depot was al dichtNaja, maandag nog eens langsgaan dan.
wij helaas wel. Moet regelmatig terug...quote:Op zondag 25 april 2010 12:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ook gek, wij hoeven de aangetekenden niet zelf te bezorgen op zaterdag. (wat ik overigens helemáál niet erg vind)
Ik moet sowieso altijd terugquote:Op zondag 25 april 2010 12:32 schreef sbientje het volgende:
[..]
wij helaas wel. Moet regelmatig terug...
ja ik eigenlijk ook iedere week hahaha, zit altijd wel een foutje tussen..quote:Op zondag 25 april 2010 12:34 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik moet sowieso altijd terugTijd opschrijven en brommer en fout gesorteerde post terugbrengen
kan ja, maar ik moet gewoon naar school doordeweek, dus dan kan dat nietquote:Op zondag 25 april 2010 15:16 schreef rub3n het volgende:
Och foutgesorteerde post kun je ook maandag terug brengen toch.
(Zolang het geen rouwkaarten of dagbladen ofzo zijn)
Ik moet ook altijd terug, mijn auto terugbrengen en fiets ophalen olé!
Gisteren hier heel veel post. Was om 5 uur terug in Kampen op de vestiging. (Normaal 16:10 ofzo).
Ik zou het maar niks vinden, andermans post een weekend in huis hebbenquote:Op zondag 25 april 2010 19:38 schreef sbientje het volgende:
[..]
kan ja, maar ik moet gewoon naar school doordeweek, dus dan kan dat niet
Mag toch ook niet?quote:Op zondag 25 april 2010 19:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik zou het maar niks vinden, andermans post een weekend in huis hebben
Nooit van gehoord. Ik doe het altijd wel, want anders is het pas dinsdag dat het opgehaald wordt en woensdag pas verwerkt is. Dat is wel erg laat.quote:Op zondag 25 april 2010 20:00 schreef Troeta het volgende:
Nee, mag zeker niet...en ik zou het ook maar niet in de rode brievenbus doen, want dat word tegenwoordig ook gecontroleerd!
Bij ons werden 3 jaar de reistijden terug naar de vestiging niet meer vergoed en werd gezegd dat op zaterdag je alles(inclusief pakketjes met kennisgevingstickers) in de rode bus gegooid moesten worden.quote:Op zondag 25 april 2010 19:49 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Mag toch ook niet?
Meen dat iemand hier is ontslagen daarvoor
dat laatste vind ik wel wat slordig...quote:Op zondag 25 april 2010 21:21 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons werden 3 jaar de reistijden terug naar de vestiging niet meer vergoed en werd gezegd dat op zaterdag je alles(inclusief pakketjes met kennisgevingstickers) in de rode bus gegooid moesten worden.
Het was eerder lastig, zeker met die bol.com pakketjes. Dat en dat mensen je altijd erg vreemd aan keken, was wel vervelend.quote:Op zondag 25 april 2010 21:24 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat laatste vind ik wel wat slordig...
Als ik nou echt geen tijd had zou ik zo'n foutbezorgde brief misschien wel in de bus mikken...
Pakketjes met kennisgevingstickers in de rode bus? Past dat wel dan?quote:Op zondag 25 april 2010 21:21 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons werden 3 jaar de reistijden terug naar de vestiging niet meer vergoed en werd gezegd dat op zaterdag je alles(inclusief pakketjes met kennisgevingstickers) in de rode bus gegooid moesten worden.
Gewoon het formaat wat aan passenquote:Op zondag 25 april 2010 21:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Pakketjes met kennisgevingstickers in de rode bus? Past dat wel dan?
Ik stap direct met mijn rechtervoet er helemaal in, links voor de stoel, daarna doe ik de linkervoet op het instapje om vervolgens mezelf op de stoel te "gooien", waarbij ik ook mijn armen gebruik.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:12 schreef rub3n het volgende:
[..]
Mja ik ben vrij dik. Ik weet niet, misschien stap ik raar in. In de Ford Transit stapte ik altijd in met mijn linker voet op de drempel en dan mijn rechtervoet er achterlangs en huppa! Maar hier stoot ik dan met mijn rechterknie dus tegen die middenconsole aan! Haha, ik zal wel iets fout doen.
Hoe stap jij in die VW Transporter?
Beter dat jou vestiging geen autodiensten krijgt.quote:Op zondag 25 april 2010 22:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik neem altijd een aanloop en duik dan hoofd voorover in de auto.
Het zou wel handig zijn want bij m'n brommer lig ik nu telkens aan de andere kant op de grond.quote:Op zondag 25 april 2010 22:25 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Beter dat jou vestiging geen autodiensten krijgt.
Met een oranje sticker over het adres heen?quote:Op zondag 25 april 2010 21:21 schreef TokenW het volgende:
[..]
quote:Op zondag 25 april 2010 22:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik neem altijd een aanloop en duik dan hoofd voorover in de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |