Zitten er bij Defensie veel PVV stemmers? En zo ja, zal dit voornemen van de PVV dan invloed hebben op hun stemgedrag?quote:[..]
In het partijprogramma van de partij van Geert Wilders staat dat het geld wordt weggehaald bij 'linkse hobby's' als ontwikkelingssamenwerking en Defensie, schrijft De Telegraaf.
[..]
Bron: PVV trekt 800 miljoen uit voor politie
Ik dacht ook altijd dat Defensie een rechtse hobby was, maar is dat wel zo?quote:
De F16's zijn destijds zelfs aangekocht door een PvdA minister die op eigen houtje -zonder goedkeuring van de kamer- handelde.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je even teruggaat in de geschiedenis zul je zien dat de "rechtse hobby' defensie het meest heeft bezuinigd onder rechts, en het meest geïnvesteerd onder links. De F-16? Aangekocht door een PvdA minister. De huidige helicoptervloot (inclusief Apaches)? aangekocht onder PvdA minister.
De VVD daarentegen bezuinigde de halve marine en land- en luchtmacht weg,
[..]
Wat?? bezuinigen op defensie????quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:09 schreef Klonk het volgende:
echt het eerste goeie idee waar ik de PVV op heb kunnen betrappen
En ook tegen de wens van zijn eigen partij. Dat lijkt me in deze context wel relevant.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:01 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De F16's zijn destijds zelfs aangekocht door een PvdA minister die op eigen houtje -zonder goedkeuring van de kamer- handelde.
Zo slecht is het idee inderdaad niet, ben niet van mening dat je hier zoveel op moet bezuinigen maar toch meer blauw op straat, bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en ander rechtstelsel best mooi.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:09 schreef Klonk het volgende:
ja, lijkt me primaquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat?? bezuinigen op defensie????
Volgens die quote zou de huidige helikoptervloot zijn aangekocht door een PvdA minister, maar op de site van Defensie kan ik alleen achterhalen dat de Chinooks en een paar reddingshelikopters tijdens het ministerschap van Relus ter Beek (PvdA, minister van Defensie tijdens Lubbers 3) zijn aangekocht. Het contract voor de Apaches is getekend in 1995. Dat was tijdens Paars 1, toen Joris Voorhoeve minister van Defensie was (een VVD-er, net als de toenmalige staatssecretaris van Defensie). Overige helikopters die vermeld staan op de site waarbij expliciet een jaartal van aankoop staat, zijn aangekocht tijdens een kabinet waar de PvdA niet aan deelnam of niet op Defensie zat.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:01 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik dacht ook altijd dat Defensie een rechtse hobby was, maar is dat wel zo?
[..]
De F16's zijn destijds zelfs aangekocht door een PvdA minister die op eigen houtje -zonder goedkeuring van de kamer- handelde.
JSF zal wellicht ook aangekocht worden onder leiding van de PvdA.
Ik denk dat Wilders zijn huiswerk goed heeft gedaan en heel goed heeft gekeken wat de uitgaven en bezuinigen van links zijn m.b.t. defensie versus rechts en dat daaruit is gebleken dat defensie inderdaad een linkse hobby is.
laten we defensie helemaal maar afschaffen, en ons verdedigen met ferme woorden en opgerolde kranten..quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat?? bezuinigen op defensie????
Als je zulke missies schrapt uit het takenpakket van defensie, kan de defensie-organisatie zelf ook meteen flink afgeslankt worden. Dus het komt wel degelijk neer op snijden in het leger.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:25 schreef stoeptegel_ het volgende:
Als iedereen nou ff goed leest, kan je lezen dat hij niet op defensie an sich wilt bezuinigen.
Maar op operaties zoals in Afghanistan, ontwikkelingshulp dus.
Dat het leger er dus wel moet zijn, maar alleen om onze eigen landsgrenzen te verdedigen.
Niet helemaal, de PVV wil bezuinigen op operaties zoals in Afghanistan maar daarnaast ook op defensie in zijn geheel door het ambitieniveau te verlagen wat zoals Hephaistos natuurlijk ook het logische gevolg zal zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:25 schreef stoeptegel_ het volgende:
Als iedereen nou ff goed leest, kan je lezen dat hij niet op defensie an sich wilt bezuinigen.
Maar op operaties zoals in Afghanistan, ontwikkelingshulp dus.
Dat het leger er dus wel moet zijn, maar alleen om onze eigen landsgrenzen te verdedigen.
Wanneer je ook in de kandidatenlijst van de PVV kijkt, zie je dat er twee ex militairen tussen zitten.
Niet dat een garantie is dat het sowieso goede ideen zijn wat de PVV beweert. Maar toch zitten er wel
ervaringsdeskundigen tussen.
Dan is die quote die ik noemde niet helemaal juist.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:25 schreef morg78 het volgende:
[..]
Volgens die quote zou de huidige helikoptervloot zijn aangekocht door een PvdA minister, maar op de site van Defensie kan ik alleen achterhalen dat de Chinooks en een paar reddingshelikopters tijdens het ministerschap van Relus ter Beek (PvdA, minister van Defensie tijdens Lubbers 3) zijn aangekocht. Het contract voor de Apaches is getekend in 1995. Dat was tijdens Paars 1, toen Joris Voorhoeve minister van Defensie was (een VVD-er, net als de toenmalige staatssecretaris van Defensie). Overige helikopters die vermeld staan op de site waarbij expliciet een jaartal van aankoop staat, zijn aangekocht tijdens een kabinet waar de PvdA niet aan deelnam of niet op Defensie zat.
Daarentegen staat me zo bij dat Henk Kamp (VVD) heel graag speeltjes als kruisraketten wou aanschaffen, die naar mijn mening een stuk minder nuttig zijn voor Nederland dan transport- en reddingshelikopters.
Het besluit om in principe voor de JSF te gaan is tijdens Paars 2 genomen, toen Frank de Grave (VVD) minister van Defensie was.
Voor, gaat het eten ook smakenquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn enkele zaken waarop defensie bv wel kan besparen welke de operationele slagkracht niet aantast.
Oa: Paresto, we doen het gewoon zelf weer. (hoeveel kost dat defensie eigenlijk wel niet??)
Voor, velen gooien ze zelfs weg zonder ze te lezen.quote:Verder kan men wellicht enkele miljoenen besparen op de diverse defensiebladen.
Ipv gedrukte versies van oa Landmacht, Luchtmacht en Marine, plus de defensiekrant plus de onderdeelsbladen kan men dat allemaal online zetten via intranet of via de e-mail voor hen die een online versie willen ontvangen. Dat bespaard al snel een hoop geld lijkt me.
Tegen, hoe ga je dan de nachtelijke uren, en uren die normaal gesproken als overwerk gekenmerkt zouden moeten worden compenseren?quote:Oefentoelages van oefeningen die minder dan 1 week duren afschaffen.
Tegen. Urgentie kan ook zijn dat je er anders gewoon niet komt? Woon werkverkeer is al van de declaraties af, klein component word strenger nageleefd... Dus: Definieer urgentiesquote:Dienstreizen beperken dmv urgenties
Definieer declaraties.quote:Declaraties inperken.
Als in? Sommige gebouwen zijn afgekeurd en daar MOET gewoon nieuw voor gebouwd worden :pquote:Bezuinigen op onroerend goed.
Strategisch voordeel van een haven ver weg? Weegt t ook tegen elkaar op in capaciteit?quote:Marine-haven Vlissingen opheffen. Waarom? Zeebrugge ligt dichtbij en Den Helder is idem ook niet ver weg.
Zie vorige verhaalquote:Vliegbasis de Peel opheffen. Volkel ligt nl. bijzonder dichtbij.
Havelte is al niet bijzonder groot als je op de landmachtdagen kunt zien... Zal lastig worden :pquote:Kazerne te Assen opdoeken en Luchtmobiel onder 1 dak brengen te Schaarsbergen. Het schoolbataljon Noord naar Havelte laten gaan.
Meer blauw op straat, wil je nog meer boetes ontvangen? What's the bloody use? Voel je je onveilig ofzo? Net alsof NL het meest onveilige land van de wereld is, nee, zelfs een van de veiligste. Maarja, hey, meer veiligheid kan wel, maar dan moeten we meer privacy opofferen. En een ander rechtsstelsel? Like? watvoor :p sharia?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:12 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Zo slecht is het idee inderdaad niet, ben niet van mening dat je hier zoveel op moet bezuinigen maar toch meer blauw op straat, bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en ander rechtstelsel best mooi.
Daarnaast kan er vast ook wel bezuinigd worden op allerlei subsidies en uitkeringen e.d. De JSF is ook een flater van hier tot ginder en de Noord-Zuid lijn van Amsterdam heeft ook al teveel centen gekost.
Tja, dat is dan een nadeel van het militair zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:16 schreef Esses het volgende:
[quote]Tegen, hoe ga je dan de nachtelijke uren, en uren die normaal gesproken als overwerk gekenmerkt zouden moeten worden compenseren?
[..]
Daarom die urgentie. Kan je er niet komen met gewoon transport? Mag je urgentie hebben mbt aanvraag dienstreis. Kan het met militair transport, doe je het daarmee.quote:Tegen. Urgentie kan ook zijn dat je er anders gewoon niet komt? Woon werkverkeer is al van de declaraties af, klein component word strenger nageleefd... Dus: Definieer urgenties
[..]
Zie bv voeding en al dat soort andere kleine declaraties. Tevens de max voor voedings declaraties verlagen indien er geen mogelijkheid is tot eten in een militaire vreetschuurquote:Definieer declaraties.
[..]
Als de verbouwing meer kost dan wat het oplevert, of enig nut brengt, afstoten.quote:Als in? Sommige gebouwen zijn afgekeurd en daar MOET gewoon nieuw voor gebouwd worden :p
[..]
Stategisch voordeel van Vlissingen? Ik zie die niet. Behalve dan de Westerschelde.quote:Strategisch voordeel van een haven ver weg? Weegt t ook tegen elkaar op in capaciteit?
[..]
[/quote]quote:Havelte is al niet bijzonder groot als je op de landmachtdagen kunt zien... Zal lastig worden :p
Wat? Dom? Dat is juist slim!quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:55 schreef Fuzzysham het volgende:
Godverdomme dat meen je toch niet
Hoe dom is die blonde flikker wel niet..
Er zijn zoveel rechtgeaarde militairen dat defensie mensen werft met het loon... Met arbeidsvoorwaarden... Mocht dit wegvallen tot een minimum, houd je heel veel rechtgeaarde militairen over. En waarom dan niet aan uitzendtoelage? Immers, een rechtge....quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, dat is dan een nadeel van het militair zijn.
Zo zie ik het. Een rechtgeaard militair ziet zijn baan als een roeping. Niet voor de extra uren die hij maakt om meer te vangen.
Wel ben ik voor een loonsverhoging dan op het salaris ter compensatie, mocht men dit gaan doen (dat scheelt nl. ook weer administratie kosten ipv toekenning aan individuele oefen toelages). Aan uitzend toelages moet men niet toornen.
Is dit niet al zo? Indien mogelijk dienstvoertuig, anders niet?quote:[..]
Daarom die urgentie. Kan je er niet komen met gewoon transport? Mag je urgentie hebben mbt aanvraag dienstreis. Kan het met militair transport, doe je het daarmee.
Het is nu een vast bedrag, en dat mag idd wel anders, gewoon overleggen bon --> declaratie --> max van X bedrag.quote:[..]
Zie bv voeding en al dat soort andere kleine declaraties. Tevens de max voor voedings declaraties verlagen indien er geen mogelijkheid is tot eten in een militaire vreetschuur
Tjah de gebouwen zijn nodig... Alleen de meesten zijn al zo verwaarloosd dat er gewoon niets te verbouwen is...quote:[..]
Als de verbouwing meer kost dan wat het oplevert, of enig nut brengt, afstoten.
En wat is de gezamelijke capactieit tegenover Den Helder? En dan de afstand niet als strategisch voordeel?quote:[..]
Stategisch voordeel van Vlissingen? Ik zie die niet. Behalve dan de Westerschelde.
Maar sinds België en Nederland samenwerken, zeer nauw zelfs, is Zeebrugge de betere optie. Dus qua capaciteit gaat men er niet op achteruit denk ik.
Tja, dan wellicht Havelte opgeven. 13 InfBat LMB naar Schaarsbergen, de eenheden in Havelte gaan dan naar Assen. Is een mogelijkheid natuurlijk.quote:[..]
Goed. Ik heb liever ook niet dat er aan het defensie budget getoornd gaat worden. Slechte zaak.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:34 schreef Esses het volgende:
[..]
[quote]Er zijn zoveel rechtgeaarde militairen dat defensie mensen werft met het loon... Met arbeidsvoorwaarden... Mocht dit wegvallen tot een minimum, houd je heel veel rechtgeaarde militairen over. En waarom dan niet aan uitzendtoelage? Immers, een rechtge....
[..]
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik de huidige regelingen niet ken omdat ik er al 12 jaar uit ben.quote:Is dit niet al zo? Indien mogelijk dienstvoertuig, anders niet?
[..]
Gebouwen en huisvesting is idd noodzakelijk. Klopt.quote:Tjah de gebouwen zijn nodig... Alleen de meesten zijn al zo verwaarloosd dat er gewoon niets te verbouwen is...
[..]
Zeebrugge ligt echt nog dichter bij het Noordzee kanaal dan Vlissingen denk ik. Dus strategisch gezien een prima oplossing. En Den Helder ten noorden van Nederland. Het is dus "gedekt". Zo lang is onze kuststrook nu ook weer niet. Het mijnenveeg eskader dus naar Zeebrugge lijkt me een optie.quote:En wat is de gezamelijke capactieit tegenover Den Helder? En dan de afstand niet als strategisch voordeel?
[..]
Oeh, er moeten een aantal luchtmobiele brigades weg! Zullen we de andere brigades dan maar uit de mobcomplexen halen en afstoten?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:50 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Niet helemaal, de PVV wil bezuinigen op operaties zoals in Afghanistan maar daarnaast ook op defensie in zijn geheel door het ambitieniveau te verlagen wat zoals Hephaistos natuurlijk ook het logische gevolg zal zijn.
- 20% bezuinigen op landmacht.
- Moeten aantal luchtmobile brigades verdwijnen.
- Aantal voortuigen omlaag.
- 5% bezuinigen op luchtmacht
- Luchtmacht terug naar 3 squadrons F16's (van 87 naar 60 toestellen)
De PVV wil er overigens wel 10% bij voor marine.
In totaal wil de PVV 228 miljoen euro besparen op defensie.
Zie ook onderstaande interview met Hero Brinkman van de PVV:
http://www.eenvandaag.nl/(...)zuinigingen_defensie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:48 schreef Bob-B het volgende:
[..]Ja, Hero Brinkman van de PVV heeft het in dat interview echt over meerdere ofwel verminderen. Maar misschien bedoelde hij het aantal bataljons en/of pelotons verminderen. Of ik heb niet goed zitten luisteren, maar heb nu even geen zin op het interview nog een keer te bekijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De defensienota van de PVV staat overigens niet meer op de website van de PVV. Zou kunnen dat die eraf is en dat er morgen een nieuwe komt als het partijprogramma online wordt gezet. De 'oude' defensienota is nog wel te bekijken via Google cache.
In § 2.1.1 wordt de Luchtmobiele Brigade genoemd en hebben ze het over " een reductie van de operationele capaciteit van de Luchtmobiele Brigade".
Als je een besluit als leidraad neemt, dan zijn de Apaches aangeschaft onder Relus. Onder zijn bewind is het besluit genomen (na 30 jaar twijfelen) om gevechtshelis te kopenquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:25 schreef morg78 het volgende:
[..]
Volgens die quote zou de huidige helikoptervloot zijn aangekocht door een PvdA minister, maar op de site van Defensie kan ik alleen achterhalen dat de Chinooks en een paar reddingshelikopters tijdens het ministerschap van Relus ter Beek (PvdA, minister van Defensie tijdens Lubbers 3) zijn aangekocht. Het contract voor de Apaches is getekend in 1995. Dat was tijdens Paars 1, toen Joris Voorhoeve minister van Defensie was (een VVD-er, net als de toenmalige staatssecretaris van Defensie). Overige helikopters die vermeld staan op de site waarbij expliciet een jaartal van aankoop staat, zijn aangekocht tijdens een kabinet waar de PvdA niet aan deelnam of niet op Defensie zat.
Daarentegen staat me zo bij dat Henk Kamp (VVD) heel graag speeltjes als kruisraketten wou aanschaffen, die naar mijn mening een stuk minder nuttig zijn voor Nederland dan transport- en reddingshelikopters.
Het besluit om in principe voor de JSF te gaan is tijdens Paars 2 genomen, toen Frank de Grave (VVD) minister van Defensie was.
Op welk onroerend goed kan er nog bezuinigd worden dan? Defensie stootte de afgelopen 15 jaar als geen ander terreinen af, en moet vanwege de milieudruk haar oefeningen al zo veel mogelijjk spreiden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn enkele zaken waarop defensie bv wel kan besparen welke de operationele slagkracht niet aantast.
Oa: Paresto, we doen het gewoon zelf weer. (hoeveel kost dat defensie eigenlijk wel niet??)
Verder kan men wellicht enkele miljoenen besparen op de diverse defensiebladen.
Ipv gedrukte versies van oa Landmacht, Luchtmacht en Marine, plus de defensiekrant plus de onderdeelsbladen kan men dat allemaal online zetten via intranet of via de e-mail voor hen die een online versie willen ontvangen. Dat bespaard al snel een hoop geld lijkt me.
Oefentoelages van oefeningen die minder dan 1 week duren afschaffen.
Dienstreizen beperken dmv urgenties
Declaraties inperken.
Bezuinigen op onroerend goed.
Marine-haven Vlissingen opheffen. Waarom? Zeebrugge ligt dichtbij en Den Helder is idem ook niet ver weg.
Vliegbasis de Peel opheffen. Volkel ligt nl. bijzonder dichtbij.
Kazerne te Assen opdoeken en Luchtmobiel onder 1 dak brengen te Schaarsbergen. Het schoolbataljon Noord naar Havelte laten gaan.
Het zou weleens fijn zijn als men eens besluit wat men nu eigenlijk precies wilt van defensie. Wil men defensie afbouwen tot een paar kerntaken hier in Nederland, kan er eventueel her en der bezuinigd worden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is gewoon dom om te bezuinigen op defensie, welke partij dat dan ook wilt. Van PVV tot SP.
In de laatste uitgave van het blad landmacht gaf Generaal Betholee al aan dat defensie niet ontzien zal worden. Het is dus zaak de schade beperkt te houden mbt. de bezuinigingen.
Het lijkt me duidelijk dat men van Defensie een Expeditionaire Macht wil maken, dat is het al.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het zou weleens fijn zijn als men eens besluit wat men nu eigenlijk precies wilt van defensie. Wil men defensie afbouwen tot een paar kerntaken hier in Nederland, kan er eventueel her en der bezuinigd worden.
Wil men graag missies in Afghanistan en in Afrika etc. uitvoeren, moet je degenen die dat werk uitvoeren goed uitrusten en daar passen geen bezuinigingen bij.
Het is nu vaak zo van tweeen een, en we willen bezuinigen en we willen missies uitvoeren.
Het zou al een boel schelen als onze soldaten in plaats van in andere continenten juist regionaler ingezet gaan worden, dus eerder militairen uitzenden om een grensgeschil tussen cyprus en turkije op te lossen dan ze ergens in de rimboe van azië neer te zetten. ten eerste; die lange reizen kosten veel geld, logistiek is het lastiger, slechtere communicatie, het materieel is niet aangepast aan de streek etc, etc..quote:Op woensdag 21 april 2010 15:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat men van Defensie een Expeditionaire Macht wil maken, dat is het al.
Dat was jaren geleden al zo besloten.
Nu is het in feite "meer met minder" en dat zal op den duur dure offers brengen.
En afhankelijk van wat het volgende kabinet zal worden zal het er dus om gaan spannen wat de kerntaken van Defensie zullen gaan worden.
In principe heb je gelijk, ik heb waar mogelijk gekeken naar de ondertekening van een contract/order (en daarbij ging ik uit van de info op de site van Defensiequote:Op woensdag 21 april 2010 10:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je een besluit als leidraad neemt, dan zijn de Apaches aangeschaft onder Relus. Onder zijn bewind is het besluit genomen (na 30 jaar twijfelen) om gevechtshelis te kopen
Samequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:09 schreef Klonk het volgende:
Verouderd voertuig? Wat hadden ze daar te zoeken dan? WIE heeft ze daarheen gestuurd dat is de hoofdverantwoordelijke. Als men met oorlogs voertuigen op pad gaat weet men dat zoiets gebeuren kan.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef Oetlul het volgende:
Je moet helemaal niet besparen op een baan die levensgevaarlijke situaties kan hebben. Dat was pas al te zien waardoor twee militairen omkwamen, omdat ze in een verouderd voertuig reden.
Taliban die het nieuwste van het nieuwste heeft?quote:Op zondag 9 mei 2010 23:44 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Verouderd voertuig? Wat hadden ze daar te zoeken dan? WIE heeft ze daarheen gestuurd dat is de hoofdverantwoordelijke. Als men met oorlogs voertuigen op pad gaat weet men dat zoiets gebeuren kan.
De minister van defensie heeft veel moorden op z'n geweten... hij wist donders goed dat er slachtoffers zouden vallen. En niet zo kleine kans als bij een lotterij trekking, nee de bodybags lagen al klaar.
En wat ze tegenwoordig al niet voor wapentuig ontwikkelen, om over de prijs van die troep nog maar te zwijgen, daar is geen enkel voertuig tegen bestand, alles gaat aan gort als je met het nieuwste van het nieuwste beschoten wordt. En omdat er VEEL geld in omgaat (lees:veel winst) komen deze wapens in elke hand die maar genoeg dokt. Money talks.
Dude.. enig idee waar je het over hebt?quote:Op zondag 9 mei 2010 23:44 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Verouderd voertuig? Wat hadden ze daar te zoeken dan? WIE heeft ze daarheen gestuurd dat is de hoofdverantwoordelijke. Als men met oorlogs voertuigen op pad gaat weet men dat zoiets gebeuren kan.
De minister van defensie heeft veel moorden op z'n geweten... hij wist donders goed dat er slachtoffers zouden vallen. En niet zo kleine kans als bij een lotterij trekking, nee de bodybags lagen al klaar.
En wat ze tegenwoordig al niet voor wapentuig ontwikkelen, om over de prijs van die troep nog maar te zwijgen, daar is geen enkel voertuig tegen bestand, alles gaat aan gort als je met het nieuwste van het nieuwste beschoten wordt. En omdat er VEEL geld in omgaat (lees:veel winst) komen deze wapens in elke hand die maar genoeg dokt. Money talks.
De Defensie specialist van de SP heeft ook een fok account dus.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:44 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Ach jochie toch, huur jij nog maar zo'n "geweldige" oorlogsfilm.... en verplaats je lekker in de rol van de HELD.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
De Defensie specialist van de SP heeft ook een fok account dus.
Lees het nog eens zou ik zeggen. Er zijn ook domme mensen en daartoe behoor jij helaas. JULLIE soort snapt nu eenmaal niet dat oorlog ontstaat door het simpele principe: geslagen worden en terug willen slaan of slaan en wetend dat je niet of nauwelijks teurgeslagen wordt. Iets graaien wetende dat er weinig weestand zal zijn. etc.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:57 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Dude.. enig idee waar je het over hebt?
nee in Afrika woeden zoveel oorlogen omdat er zoveel te halen valtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:27 schreef theghostrider het volgende:
In Afrika woeden ook diverse oorlogen, maar daar is niets te halen he??
Op de oneliner reageren met een oneliner.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 04:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee in Afrika woeden zoveel oorlogen omdat er zoveel te halen valt
Waarom denk je dat er een grote missie van de VN in Congo zit? Niet omdat we het zielig voor de mensen daar vinden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 06:25 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Op de oneliner reageren met een oneliner.
Je hebt er gewoond of niet?
Grote missie? "NAIROBI/GOMA - Medewerkers van de VN-vredesmacht in Congo (Monuc) hebben zich voor het eerst ingezet voor de bedreigde gorilla’s in het Afrikaanse land. Zij hebben de afgelopen dagen per helikopter vier dieren uit de Oost-Congolese stad Goma naar een beschermd natuurgebied in het noorden van de provincie Kivu overgebracht, liet een woordvoerder van Monuc weten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:18 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er een grote missie van de VN in Congo zit? Niet omdat we het zielig voor de mensen daar vinden.
De situatie op 28-2-10 http://www.un.org/en/peacekeeping/missions/monuc/facts.shtmlquote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:39 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Grote missie? "NAIROBI/GOMA - Medewerkers van de VN-vredesmacht in Congo (Monuc) hebben zich voor het eerst ingezet voor de bedreigde gorilla’s in het Afrikaanse land. Zij hebben de afgelopen dagen per helikopter vier dieren uit de Oost-Congolese stad Goma naar een beschermd natuurgebied in het noorden van de provincie Kivu overgebracht, liet een woordvoerder van Monuc weten.
"http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1375149.ece/VN-blauwhelmen_redden_gorilla_s_Congo
"De Congolese president Joseph Kabila zou graag zien dat de rol van de VN-missie in zijn land kleiner wordt. ''Dat is begrijpelijk'', aldus een westerse diplomaat. ''Geen enkele leider wil de indruk wekken dat hij VN-vredesmilitairen nodig heeft om aan de macht te blijven.''
Ik weet by the way weinig over Congo alleen dat het onderdrukt is geweest door de belgen. Het is nie zoveel in het nieuws als de het andere...
nee jij?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 06:25 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Op de oneliner reageren met een oneliner.
Je hebt er gewoond of niet?
grote missie ja, grootste en duurste VN missie die er isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:39 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Grote missie? "NAIROBI/GOMA - Medewerkers van de VN-vredesmacht in Congo (Monuc) hebben zich voor het eerst ingezet voor de bedreigde gorilla’s in het Afrikaanse land. Zij hebben de afgelopen dagen per helikopter vier dieren uit de Oost-Congolese stad Goma naar een beschermd natuurgebied in het noorden van de provincie Kivu overgebracht, liet een woordvoerder van Monuc weten.
"http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1375149.ece/VN-blauwhelmen_redden_gorilla_s_Congo
"De Congolese president Joseph Kabila zou graag zien dat de rol van de VN-missie in zijn land kleiner wordt. ''Dat is begrijpelijk'', aldus een westerse diplomaat. ''Geen enkele leider wil de indruk wekken dat hij VN-vredesmilitairen nodig heeft om aan de macht te blijven.''
Ik weet by the way weinig over Congo alleen dat het onderdrukt is geweest door de belgen. Het is nie zoveel in het nieuws als de het andere...
Jij. Zelden zoveel poep in 1 post gezien. Moet je niet terug naar je les ofzo, kleuter?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:03 schreef theghostrider het volgende:
Dus WIE,geen idee waar hij het over heeft???
Moet jij niet een ram voor je bek?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:34 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij. Zelden zoveel poep in 1 post gezien. Moet je niet terug naar je les ofzo, kleuter?
Daarmom haalde ik Afrika erbij, dacht dat er niet zo veel te halen was daar. Maar idd je hebt gelijk oorlogen ontstaan meestal omdat er wat te halen valt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat je zegt klopt iig niet, er valt van alles te halen aan grondstoffen, zelfs olie
daarom is er zoveel oorlog
Sloeg nergens op idd. Maar dat doen wel meer van zijn posts niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:34 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij. Zelden zoveel poep in 1 post gezien. Moet je niet terug naar je les ofzo, kleuter?
ja trieste wereld etc. blabla ik moet heel hard huilenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:46 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Daarmom haalde ik Afrika erbij, dacht dat er niet zo veel te halen was daar. Maar idd je hebt gelijk oorlogen ontstaan meestal omdat er wat te halen valt.
Alleen maar goed dat Brinkman dit naar buiten brengt. Hoop dat heeeeel veel mensen van gedachte zullen veranderen nu ze dit lezen/horen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:00 schreef paintmeester het volgende:
Op topic dan maar weer. De PVV.
Ik heb even het verkiezingsprogramma van de PVV erop nagekeken. Op pagina 41 hebben ze het heel summier over Defensie. Het komt erop neer dat ze tegen de JSF zijn, tegen de rol van de krijgsmacht in ontwikkelingshulp. Budget van Defensie wordt verschoven naar het politie apparaat om de binnenlandse veiligheid te verbeteren.
Dus niet concreet waar op bezuinigd gaat worden (behalve de JSF) en wat je doet met personeel dat de baan kwijt raakt na de reorganisatie, niets, noppes, nada.
De PVV vertoont nu ook grote gelijkenis met de LPF.
Kandidaten die liegen op de kieslijst.
Geen overeenstemming in de partij (brinkman in P&W)
Daarbij komt dat de PVV een ondemocratische partij is waar stemmers en 'leden' 0 inspraak hebben. De PVV hoeft geen openheid in zijn financiën te geven. Schijnbaar wordt de PVV voor een groot deel gefinancieerd door joodse groepen vanuit Amerika. Groepen waarvan je nekharen overeind gaan staan.
Daarom zullen ze ook nooit mijn stem krijgen.
Dit is natuurlijk al veel langer bekend en aangekaart door andere politieke partijen en media. Je kunt vraagtekens bij de motivatie van Brinkman zetten dat hij dit nu pas aankaart. Hij staat nummer 11 op de lijst. Met het huidig zetelaantal zou hij dus uit de kamer gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:03 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Alleen maar goed dat Brinkman dit naar buiten brengt. Hoop dat heeeeel veel mensen van gedachte zullen veranderen nu ze dit lezen/horen.
Mijn stem ook niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:00 schreef paintmeester het volgende:
Daarom zullen ze ook nooit mijn stem krijgen.
Ik dacht dat jij het programma al wel kende??quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:03 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Alleen maar goed dat Brinkman dit naar buiten brengt. Hoop dat heeeeel veel mensen van gedachte zullen veranderen nu ze dit lezen/horen.
Waarom vindt je gerommel binnen die partij goed?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:09 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk al veel langer bekend en aangekaart door andere politieke partijen en media. Je kunt vraagtekens bij de motivatie van Brinkman zetten dat hij dit nu pas aankaart. Hij staat nummer 11 op de lijst. Met het huidig zetelaantal zou hij dus uit de kamer gaan.
Maar het is goed dat het rommelt in de gelederen daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |