Ik ging m'n 3e les al de snelweg op.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef Zuivelkoe het volgende:
Na ongeveer hoeveel lessen ga je op de snelweg?![]()
Wat is een stopopdracht? (Ja, ik kan het beredeneren omdat het een samengesteld woord is, maar tochquote:Op vrijdag 23 april 2010 19:09 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Ik ging m'n 3e les al de snelweg op.
Vandaag weer les gehad. Ik moet wat verder vooruit leren kijken/denken omdat ik nu sommige dingen net iets later/te laat zie. Stopopdracht gedaan vandaag en ging goed.
Als je door een straat rijdt, dan zegt de instructeur dat je moet stoppen achter de (bijv) rode auto. Eerst kijken/richting aangeven en de kant opsturen waar de auto staat (kan zowel linker als rechterkant zijn). Dan rijd je net zover door totdat je nog net de wielen kan zien van die auto. Daarna weer kijken/richting aangeven en weer wegrijden. Wegrijden moet dus wel vooruit gebeuren, als je er te dicht op zit dan moet je eerst een stukje achteruit en dan is het dus fout.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat is een stopopdracht? (Ja, ik kan het beredeneren omdat het een samengesteld woord is, maar toch)
quote:Bij de stopopdracht moet je zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om aansluitend vooruitrijdend weer aan het verkeer deel te gaan nemen.
Het ging best goed, eigenlijkquote:Op vrijdag 23 april 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha,en? Ging het wel een beetje? Ik schrok de eerste keer een beetje.'We gaan vandaag invoegen op de snelweg doen.Dus bereid je voor,je gaat vandaag een keer of twintig in en uitvoegen!'
Stiekem nog steeds hartkloppingen als ik in moet voegen.Waar ik ook last van heb,en ik vraag me af of ik daar de enigste in ben,ik ben bang om voor lul te staan bij m'n instructeur.Soms denk ik iets op een bepaalde manier te willen doen,maar dan doe ik het juist anders omdat ik bang ben te falen.En juist door die keuze,faal ikInmiddels heb ik zoveel domme dingen gedaan dat ik de schaamte totaal voorbij zou moeten zijn,maar ik ben af en toe blij dat ik niet letterlijk hoor wat hij denkt
(Zoals in 'What woman want'
)
Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Als je door een straat rijdt, dan zegt de instructeur dat je moet stoppen achter de (bijv) rode auto. Eerst kijken/richting aangeven en de kant opsturen waar de auto staat (kan zowel linker als rechterkant zijn). Dan rijd je net zover door totdat je nog net de wielen kan zien van die auto. Daarna weer kijken/richting aangeven en weer wegrijden. Wegrijden moet dus wel vooruit gebeuren, als je er te dicht op zit dan moet je eerst een stukje achteruit en dan is het dus fout.
Dit is misschien wel een mooiere/betere omschrijving:
[..]
Ik heb dat ook wel tijdens het lessen, dat ik na zo'n opdracht vraag wat ik moet doenquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!
Maar nee, het moest in een straat waar alle auto's debiel ruim geparkeerd stonden, het kon niet anders dan dat ik een stoepje meepakte. Het ging nèt. Wel een vrijstelling behaald, maar ja, als hij zegt 'stopopdracht', doe ik de stopopdracht.
Tip voor de stopopdracht en voor de keeropdracht: niet wachten tot je instructeur zegt dat je verder mag rijden. Misschien in het begin, maar ik had op een gegeven moment na het bochtje achteruit zoiets van: en nu?
Bedoeling is dus dat je gewoon verder rijdt zonder verdere instructies.
Ik ga me dus echt niet laten keuren voor mijn Asperger.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:00 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Is "nailed it" positief of negatief?
[..]
Ik moet ook medisch goedgekeurd worden (heb Asperger), moet ik die Eigen Verklaring bij het CBR halen, kost me 23 euro
[..]
1e pic: dat verkeersbord ken ik wel ja, dat is deze: [ afbeelding ]
Verboden voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
2e pic: ik zou ook gas loslaten, en als je dicht bij het kruispunt genaderd bent, remmen. Uitloopsnelheid benutten
[..]
Als je een fietser passeert moet je minimaal 1.5 meter afstand houden, dus je hebt niet genoeg ruimte om de fietser te passeren omdat er ook auto's geparkeerd staan aan beide zijdes van de weg. Misschien is er ook kans op voetgangers die oversteken ofzo. Denk ik dan
En wat een slechte graphics
Balen dat je alweer gezakt bent.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:11 schreef MelR het volgende:
Nee was de 2e keer!...en ik baal er echt van!...want het duurt allemaal zo lang he!...straks zitten we al in mei!..maarja even een verslagje:
maar mijn fout was dus (en de enige grote fout) dat ik tijdens het afslaan van de linkerbaan uitkwam op de rechterbaan..
Hij zei dat het op het randje ligt, net wat de vorige keer ook gezegt werd...en dan denk ik wanneer is het dan WEL goed genoeg?...als ik zie wat voor fratsen andere automobilisten uithalen die wel hun rijbewijs hebben..of als ik lees en hoor van mensen wat voor dingen zij allemaal hebben gedaan tijdens hun examen en at ze wel geslaagd zijn...en dat ik dan gezakt ben terwijl de eximinator ziet dat ik het wel kan...dat vind ik echt zuur.
Wat fijn dat je examen wordt geplandquote:Op vrijdag 23 april 2010 13:23 schreef Kimpossible het volgende:
Dames en heren,
Na aanleiding van alle frustratie die het zo 'bewust bezig zijn' met het rijden met zich meebracht, heb ik een aantal weekjes geleden besloten om dit topic eventjes los te laten. Wel gelurkt, geslaagden echt van harte gefeliciteerd! (Lammmetje toch wel een beetje in het bijzonder, want die postte altijd errug fanatiek)
Maarrem, het is met effect geweest! Ik mag -eindelijk- gaan afrijden! Echt echt. Als het goed is wordt deze week mijn examen geplanned (hier in het rustige zeeland kan je écht een paar dagen van te voren plannen, als het moet) en dan kan ik waarschijnlijk in de 3e of 4e week van mei afrijden!Die kerel gaat eerst nog op vakantie, dus dat is even lastig, maar dat nemen we maar voor lief.
![]()
Ik zie de finish!
![]()
Ik ging bij mijn eerste les (eerste 5 minuten!) al de snelweg op. Ik moet daarbij zeggen dat ik alleen stuurde en mijn richtingaanwijzer aan moest doen. Mijn instructeur deed de rest (kijken, remmen, schakelen, gas geven en soms ook een beetje bijsturen en aanwijzingen geven voor mijn raw).quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:34 schreef Zuivelkoe het volgende:
Na ongeveer hoeveel lessen ga je op de snelweg?![]()
Dat klopt.Maar als het goed is rijd je veel in de omgeving van het CBR in jou woonplaats.Ik zelf rij in Rotterdam,en het CBR zit in Rotterdam-Overschie.Ik zag er eerst het nut niet van in om altijd maar daar te rijden,maar de laatste keren met proefexamens kwam ik erachter dat het briljant was.Al die kruispunten,parkeervakken,snelweg,en stopopdrachten die ik tot nu gedaan heb,zijn in de omgeving geweest waar ik ook straks af moet rijdenquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:23 schreef ScarFace- het volgende:
Overigens merk ik dat ik best vaak rondjes rijd met mn instructeur, hebben jullie dit ook?
En als het niet dezelfde les is, is het de volgende les wel weer dat we langs hetzelfde punt rijden
Haha voer jij de druk voor CherryLips en mij nog een beetje op,Lamquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:37 schreef Lammmetje het volgende:
En ik lurk/post nog steeds mee. Ik wil heel graag weten of jullie gaan slagen (vooral CherryLips en Purdey).
[..]
Vandaag heb ik weer gereden en het ging niet zo lekker, haha. Ik wilde ergens nog voor duiken bij linksaf slaan, maar ik had 'm nog niet in z'n 1 gezet, dus dat ging niet(vrouw in de auto achter mij begon mij uit te lachen, haha
).
Ook achteruit rijden gaat voor geen meter, want ik krijg die pook nooit in die R gedrukt. Ik heb heel vaak gehad dat ie er niet in zat en ik maar gas geven en me afvragen waarom ie niet rijdt. Mijn rijlesauto was veel relaxter en luxer! Mijn ouders auto is maar een groot en oud blik op wielen
quote:
Ik zit al zowat op het dubbele heurquote:Op vrijdag 23 april 2010 22:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Als dat gemiddeld is, waar ga ik dan op uitkomen?
Ik vind deze reactie nogal neerbuigend en arrogant overkomenquote:Op vrijdag 23 april 2010 23:14 schreef Zuunigerd het volgende:
Ik lees nu al een tijdje mee met deze topicreeks. Sommigen van jullie hebben meer dan 50 uur les nodig. Hebben jullie vroeger nooit meegekeken hoe pa of ma in de auto reed?
Hoe krijgen jullie het voor elkaar zoveel lessen nodig te hebben!?
For the record, ik was na 18 uurtjes les en 1 examen geslaagd.![]()
Gewoon zeggen dat je 'stoepopdracht' verstondquote:Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!
Maar nee, het moest in een straat waar alle auto's debiel ruim geparkeerd stonden, het kon niet anders dan dat ik een stoepje meepakte. Het ging nèt. Wel een vrijstelling behaald, maar ja, als hij zegt 'stopopdracht', doe ik de stopopdracht .
Het was een neerbuigende maar ook nieuwsgierige reactie. Het verbaast mij namelijk dat veel van mijn vrienden, die geen van allen echt autogek zijn, allemaal hun rijbewijs binnen 35 uur hadden. Ik was wel iets sneller, maar dat komt omdat ik een nogal fanatieke möchtegern-Schumacher benquote:Op vrijdag 23 april 2010 23:57 schreef TheGloaming het volgende:
[..]
Ik vind deze reactie nogal neerbuigend en arrogant overkomen.
De één doet er nu eenmaal iets langer over dan de andere, is dat erg? nee.
50 uur les is overigens landelijk vrij gemiddeld zoals ik het overal zie. Bij de introductie gaf mijn rijschool aan dat het gemiddelde ook ongeveer op 40/50 uur ligt (en ja het is zo ongeveer de beste rijschool in mijn directe omgeving).
Ik heb nu er nu zelf 22 uur les opzitten en het interesseert me echt geen ene drol of ik er vanaf nu nog 10 lesuren over doe of 20, het gaat erom dat je voor jezelf uiteindelijk het gevoel hebt dat je veilig in die auto zit en vervolgens mag het cbr beslissen of je ook werkelijk goed genoeg kunt rijden.
Dat deed ik ook! Ik probeer het te verhelpen door van te voren goed te eten en verdere afleiding te beperken. In drukke situaties staat de radio dus zacht en moeten anderen zoveel mogelijk stil blijvenquote:Op zaterdag 24 april 2010 00:13 schreef jacobras het volgende:
Laatste wat ik nog te melden heb wat ik ook nog te vaak fout doe, is dat ik mijn blik fixeer. Vanochtend bij een T-splitsing waar ik voorrang had zat ik naar een fietser te staren die net een meter na de haaientanden pas stopte. Ondertussen ging ik vrolijk over een zebrapad heen, terwijl ik die fietser in de gaten hield. Ook als ik ergens achter een auto moet wachten, in plaats van de omgeving in de gaten te houden zit ik te kijken wanneer de auto voor me gaat rijden en ik dus ook kan![]()
Möchtegern-Schumacherquote:Ik was wel iets sneller, maar dat komt omdat ik een nogal fanatieke möchtegern-Schumacher ben
Vind het wel prettig als de radio aanstaat, als je anders iets verkeerd doet valt er zo'n nare stiltequote:Dat deed ik ook! Ik probeer het te verhelpen door van te voren goed te eten en verdere afleiding te beperken. In drukke situaties staat de radio dus zacht en moeten anderen zoveel mogelijk stil blijven
Even offtopic: ondanks dat het een Duits woord is, is het in het Nederlands toch met een kleine M?quote:
Oh, ik zie mij nu dus helemaal in die regionen uitkomen. Heb er wel weer zin in voor volgende week.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zit al zowat op het dubbele heur
Ik ben het helemaal met je eens TheGloaming! Ik zit dan wel ruim boven het landelijke gemiddelde,maar ik heb wel zo'n beetje alle verkeerssituaties al meegemaakt en dat doet mij zeker goed tijdens examenquote:Op vrijdag 23 april 2010 23:57 schreef TheGloaming het volgende:
[..]
Ik vind deze reactie nogal neerbuigend en arrogant overkomen.
De één doet er nu eenmaal iets langer over dan de andere, is dat erg? nee.
50 uur les is overigens landelijk vrij gemiddeld zoals ik het overal zie. Bij de introductie gaf mijn rijschool aan dat het gemiddelde ook ongeveer op 40/50 uur ligt (en ja het is zo ongeveer de beste rijschool in mijn directe omgeving).
Ik heb nu er nu zelf 22 uur les opzitten en het interesseert me echt geen ene drol of ik er vanaf nu nog 10 lesuren over doe of 20, het gaat erom dat je voor jezelf uiteindelijk het gevoel hebt dat je veilig in die auto zit en vervolgens mag het cbr beslissen of je ook werkelijk goed genoeg kunt rijden.
Daar wil ik ook zo ongeveer voor gaan: eerst zelfvertrouwen en dan pas eens spijkers met koppen. Ik heb er niets aan als ik na 18 lessen een papiertje heb waar ik niks mee durf.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens TheGloaming! Ik zit dan wel ruim boven het landelijke gemiddelde,maar ik heb wel zo'n beetje alle verkeerssituaties al meegemaakt en dat doet mij zeker goed tijdens examen
Iedere zo zijn ding he. Ik heb in al die jaren juist heel veel kunnen toekijken hoe anderen reden, maar dat heeft mij helemaal niets geholpen. Misschien dat het juist averechts werkte. Maar dan hoef je nog niet zo neerbuigend te doen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:14 schreef Zuunigerd het volgende:
Ik lees nu al een tijdje mee met deze topicreeks. Sommigen van jullie hebben meer dan 50 uur les nodig. Hebben jullie vroeger nooit meegekeken hoe pa of ma in de auto reed?
Hoe krijgen jullie het voor elkaar zoveel lessen nodig te hebben!?
For the record, ik was na 18 uurtjes les en 1 examen geslaagd.![]()
Wij hebben met sneeuw, ijzel, regen, mist en zonneschijn geredenquote:Op zaterdag 24 april 2010 09:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens TheGloaming! Ik zit dan wel ruim boven het landelijke gemiddelde,maar ik heb wel zo'n beetje alle verkeerssituaties al meegemaakt en dat doet mij zeker goed tijdens examen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |