abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:07:43 #101
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80651057
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:23 schreef ScarFace- het volgende:
Overigens merk ik dat ik best vaak rondjes rijd met mn instructeur, hebben jullie dit ook?
En als het niet dezelfde les is, is het de volgende les wel weer dat we langs hetzelfde punt rijden
Dat klopt.Maar als het goed is rijd je veel in de omgeving van het CBR in jou woonplaats.Ik zelf rij in Rotterdam,en het CBR zit in Rotterdam-Overschie.Ik zag er eerst het nut niet van in om altijd maar daar te rijden,maar de laatste keren met proefexamens kwam ik erachter dat het briljant was.Al die kruispunten,parkeervakken,snelweg,en stopopdrachten die ik tot nu gedaan heb,zijn in de omgeving geweest waar ik ook straks af moet rijden
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80651199
Vanmorgen een stukje gereden dat 'nieuw' was en hij die ochtend voor het eerst had gereden bij een examen. Midden in Arnhem kom je ineens uit op een fietspad/weg. Het ziet eruit als een breed fietspad, maar dan waar je als auto ook op mag. De borden waren duidelijk: hier mag ik rijden. Maar die fietsers waren allemaal een beetje jammer, dus hij zei: je mag hier rijden hoor! Ja, dat had ik al door, maar daar komen een stel fietsers aan en aangezien dit gewoon eigenlijk een breed, rood fietspad is, ga ik er heel even vanuit dat zij nu voorrang hebben .
Tap tap tap
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:12:42 #103
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80651311
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:37 schreef Lammmetje het volgende:
En ik lurk/post nog steeds mee. Ik wil heel graag weten of jullie gaan slagen (vooral CherryLips en Purdey).
[..]

Vandaag heb ik weer gereden en het ging niet zo lekker, haha. Ik wilde ergens nog voor duiken bij linksaf slaan, maar ik had 'm nog niet in z'n 1 gezet, dus dat ging niet (vrouw in de auto achter mij begon mij uit te lachen, haha ).
Ook achteruit rijden gaat voor geen meter, want ik krijg die pook nooit in die R gedrukt. Ik heb heel vaak gehad dat ie er niet in zat en ik maar gas geven en me afvragen waarom ie niet rijdt . Mijn rijlesauto was veel relaxter en luxer! Mijn ouders auto is maar een groot en oud blik op wielen
Haha voer jij de druk voor CherryLips en mij nog een beetje op,Lam Jij zelf zei altijd dat je zo slecht reed,en het dan toch voor elkaar krijgen om na 49,5 uur les in een keer te slagen,bad ass!

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe de auto van mijn ouders rijd (Opel Astra,benzine).Alhoewel ik ontzettend gehecht ben aan mijn grijze les-golfje Toen ik laatst tegen mijn instructeur zei dat ik het een gek idee vond dat hij binnenkort niet meer naast me zat,zei hij droog 'Ja,maar dan zit jij ook niet meer waar je nu zit.Of dacht je dat je die golf er bij kreeg nadat je geslaagd was?'
  vrijdag 23 april 2010 @ 22:17:16 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80651562
@ die stopopdracht:

belangrijk is ook genoeg zicht te houden om weg te kunnen rijden (vooral belangrijk bij stoppen aan de linkerkant van de weg dus). Als je door de ramen van de auto voor je kan zien of er verkeer uit tegenovergestelde richting komt bij het wegrijden dan kun je relatief dichtbij staan. Bij slecht zicht (achter een vrachtwagen of zo) moet je dus meer afstand nemen. Als je weer weg wilt en je kunt dat niet veilig zonder achteruit te rijden dan is de stopopdracht mislukt
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80652240
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:12 schreef Purdey het volgende:

49,5 uur les

Als dat gemiddeld is, waar ga ik dan op uitkomen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80652717
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als dat gemiddeld is, waar ga ik dan op uitkomen?
Ik zit al zowat op het dubbele heur
Tap tap tap
  vrijdag 23 april 2010 @ 23:14:53 #107
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_80654340
Ik lees nu al een tijdje mee met deze topicreeks. Sommigen van jullie hebben meer dan 50 uur les nodig. Hebben jullie vroeger nooit meegekeken hoe pa of ma in de auto reed?

Hoe krijgen jullie het voor elkaar zoveel lessen nodig te hebben!?

For the record, ik was na 18 uurtjes les en 1 examen geslaagd.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_80656410
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:14 schreef Zuunigerd het volgende:
Ik lees nu al een tijdje mee met deze topicreeks. Sommigen van jullie hebben meer dan 50 uur les nodig. Hebben jullie vroeger nooit meegekeken hoe pa of ma in de auto reed?

Ik vind deze reactie nogal neerbuigend en arrogant overkomen .

De één doet er nu eenmaal iets langer over dan de andere, is dat erg? nee.

50 uur les is overigens landelijk vrij gemiddeld zoals ik het overal zie. Bij de introductie gaf mijn rijschool aan dat het gemiddelde ook ongeveer op 40/50 uur ligt (en ja het is zo ongeveer de beste rijschool in mijn directe omgeving).

Ik heb nu er nu zelf 22 uur les opzitten en het interesseert me echt geen ene drol of ik er vanaf nu nog 10 lesuren over doe of 20, het gaat erom dat je voor jezelf uiteindelijk het gevoel hebt dat je veilig in die auto zit en vervolgens mag het cbr beslissen of je ook werkelijk goed genoeg kunt rijden.
  zaterdag 24 april 2010 @ 00:13:20 #109
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80656970
quote:
Ik had bij m'n TTT de stopopdracht. YES, de makkelijkste!
Maar nee, het moest in een straat waar alle auto's debiel ruim geparkeerd stonden, het kon niet anders dan dat ik een stoepje meepakte. Het ging nèt. Wel een vrijstelling behaald, maar ja, als hij zegt 'stopopdracht', doe ik de stopopdracht .
Gewoon zeggen dat je 'stoepopdracht' verstond .

Vanochtend had ik zo'n typische gevaarherkenning-situatie, maar deed 'm fout . Reed langs basisschool, en er was een weg van links. Daarvoor zei de instructeur dat ik soms straten oversloeg (niet inkeek), dus keek 'm nu goed diep in, helaas iets te lang. Toen ik mijn hoofd weer recht draaide rolde er opeens een bal de weg op . Dan moet je dus remmen, maar wat deed ik, ik gooide het stuur om. Een reflex van me, ik stuurde gewoon scherp naar links en ontweek de bal. Verkeerde reflex, maar beter dan geen reflex toch?

Probleem was dus dat ik een inhalende auto/fietser omver gemaaid zou hebben met mijn actie. De instructeur remde trouwens wel, die zat wel op te letten. .

Daarnaast maakte ik vanochtend telkens dezelde fout, in plaats van bepaalde stukken waar je slecht zicht of een gevaarlijke situatie hebt in z'n 1 te pakken, liet ik 'm in de 2e versnelling staan en had ik de koppeling een beetje in. Ging dus telkens net ietsje te hard, en als ik wat langzamer ging ging de auto trillen (wilde teveel remmen zonder koppeling).

Ik heb trouwens ook de vreemde gewoonte om elke in-/uitrit in de 2e versnelling te pakken... Gaat wel goed, maar wel wat hard en lomp .

Oh ja, bovenstaande gebeurde allemaal tijdens een soort van oefentoetsje. Ik moest naar het punt toe rijden waar de TTT's en examens ook beginnen en eindigen, en vanaf daar 20 minuten rijden en dan terug voor evaluatie.

Laatste wat ik nog te melden heb wat ik ook nog te vaak fout doe, is dat ik mijn blik fixeer. Vanochtend bij een T-splitsing waar ik voorrang had zat ik naar een fietser te staren die net een meter na de haaientanden pas stopte. Ondertussen ging ik vrolijk over een zebrapad heen, terwijl ik die fietser in de gaten hield. Ook als ik ergens achter een auto moet wachten, in plaats van de omgeving in de gaten te houden zit ik te kijken wanneer de auto voor me gaat rijden en ik dus ook kan

[ Bericht 14% gewijzigd door jacobras op 24-04-2010 00:19:46 ]
  zaterdag 24 april 2010 @ 00:42:10 #110
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_80657696
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:57 schreef TheGloaming het volgende:

[..]

50 uur les is overigens landelijk vrij gemiddeld zoals ik het overal zie. Bij de introductie gaf mijn rijschool aan dat het gemiddelde ook ongeveer op 40/50 uur ligt (en ja het is zo ongeveer de beste rijschool in mijn directe omgeving).

Ik heb nu er nu zelf 22 uur les opzitten en het interesseert me echt geen ene drol of ik er vanaf nu nog 10 lesuren over doe of 20, het gaat erom dat je voor jezelf uiteindelijk het gevoel hebt dat je veilig in die auto zit en vervolgens mag het cbr beslissen of je ook werkelijk goed genoeg kunt rijden.
Het was een neerbuigende maar ook nieuwsgierige reactie. Het verbaast mij namelijk dat veel van mijn vrienden, die geen van allen echt autogek zijn, allemaal hun rijbewijs binnen 35 uur hadden. Ik was wel iets sneller, maar dat komt omdat ik een nogal fanatieke möchtegern-Schumacher ben

Daarom vroeg ik dus: heb je vroeger meegekeken met je ouders, of was het verkeer 'nieuw voor je' toen je begon met rijlessen?
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 00:13 schreef jacobras het volgende:
Laatste wat ik nog te melden heb wat ik ook nog te vaak fout doe, is dat ik mijn blik fixeer. Vanochtend bij een T-splitsing waar ik voorrang had zat ik naar een fietser te staren die net een meter na de haaientanden pas stopte. Ondertussen ging ik vrolijk over een zebrapad heen, terwijl ik die fietser in de gaten hield. Ook als ik ergens achter een auto moet wachten, in plaats van de omgeving in de gaten te houden zit ik te kijken wanneer de auto voor me gaat rijden en ik dus ook kan
Dat deed ik ook! Ik probeer het te verhelpen door van te voren goed te eten en verdere afleiding te beperken. In drukke situaties staat de radio dus zacht en moeten anderen zoveel mogelijk stil blijven
  zaterdag 24 april 2010 @ 00:49:24 #111
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80657879
quote:
Ik was wel iets sneller, maar dat komt omdat ik een nogal fanatieke möchtegern-Schumacher ben
Möchtegern-Schumacher
quote:
Dat deed ik ook! Ik probeer het te verhelpen door van te voren goed te eten en verdere afleiding te beperken. In drukke situaties staat de radio dus zacht en moeten anderen zoveel mogelijk stil blijven
Vind het wel prettig als de radio aanstaat, als je anders iets verkeerd doet valt er zo'n nare stilte . Heb soms trouwens zelfs tijd over om de radio via het stuur harder te doen .
  zaterdag 24 april 2010 @ 00:57:31 #112
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_80658063
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 00:49 schreef jacobras het volgende:

[..]

Möchtegern-Schumacher

Even offtopic: ondanks dat het een Duits woord is, is het in het Nederlands toch met een kleine M?
pi_80660866
Zuunigerd, waarom lees je eigenlijk mee? Je hebt je rijbewijs toch al? Of heb je toch tips nodig voor het rijden?
pi_80660867
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit al zowat op het dubbele heur
Oh, ik zie mij nu dus helemaal in die regionen uitkomen. Heb er wel weer zin in voor volgende week.

Had trouwens deze leg hardloopschoenen aan De rest was kwijtgemaakt door mijn kinderen. Ik voelde de pedalen dus voor geen meter, volgende les dus alle normale schoenen hoog wegleggen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 24 april 2010 @ 09:27:16 #115
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80661350
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:57 schreef TheGloaming het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens TheGloaming! Ik zit dan wel ruim boven het landelijke gemiddelde,maar ik heb wel zo'n beetje alle verkeerssituaties al meegemaakt en dat doet mij zeker goed tijdens examen
pi_80661497
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 09:27 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens TheGloaming! Ik zit dan wel ruim boven het landelijke gemiddelde,maar ik heb wel zo'n beetje alle verkeerssituaties al meegemaakt en dat doet mij zeker goed tijdens examen
Daar wil ik ook zo ongeveer voor gaan: eerst zelfvertrouwen en dan pas eens spijkers met koppen. Ik heb er niets aan als ik na 18 lessen een papiertje heb waar ik niks mee durf.
  Moderator zaterdag 24 april 2010 @ 09:47:53 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80661592
Verrek, lag ik toch nog net onder het landelijk gemiddelde. En daar ben ik toch wel blij mee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_80663185
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:14 schreef Zuunigerd het volgende:

Iedere zo zijn ding he. Ik heb in al die jaren juist heel veel kunnen toekijken hoe anderen reden, maar dat heeft mij helemaal niets geholpen. Misschien dat het juist averechts werkte. Maar dan hoef je nog niet zo neerbuigend te doen.
Tap tap tap
pi_80663243
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 09:27 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wij hebben met sneeuw, ijzel, regen, mist en zonneschijn gereden .
Tap tap tap
pi_80668213
Vandaag 2 uur gelest en maar 2 fouten gemaakt, die ik niet eens had moeten maken. Ten eerste zat ik op een moooooooie auto te letten die voorbij reed(BMW M5) en liet ik dus iemand van rechts niet voor(stom ja, maar gebeurt niet op het examen ) en daarna nog bij een kruispunt even niet goed voorgesorteerd. Verder ging hij prima
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 24 april 2010 @ 16:27:59 #121
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80669576
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wij hebben met sneeuw, ijzel, regen, mist en zonneschijn gereden .
Hahaha Ach Cherry,met een beetje pech gaan wij onze instructeurs nog met pensioen zien gaan
  zaterdag 24 april 2010 @ 16:35:27 #122
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80669752
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 00:57 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Even offtopic: ondanks dat het een Duits woord is, is het in het Nederlands toch met een kleine M?
Ik bedoelde het niet als verbetering van je spelling, vond het gewoon een grappige uitspraak. Deed het met hoofdletter omdat het aan het begin van de zin was (voor zover je een woord met een smiley een zin kan noemen ).
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:07 schreef Jac0bus het volgende:
Vandaag 2 uur gelest en maar 2 fouten gemaakt, die ik niet eens had moeten maken. Ten eerste zat ik op een moooooooie auto te letten die voorbij reed(BMW M5) en liet ik dus iemand van rechts niet voor(stom ja, maar gebeurt niet op het examen )
Haha, ik laat me soms ook wat teveel afleiden door mooie auto's.
pi_80669867
Als mn instructeur allerlei vragen stelt is het ook vet lastig nog fatsoenlijk te rijden vind ik.
Ik hoop dat dat bij het examen toch wel minder is, verwacht ik ook wel, even wat over jezelf en dan serieus.
Ik rij vaak aan het einde vd dag/`s avonds dan wil mn instructeur ook wel eens wat minder serieus zijn.
  zaterdag 24 april 2010 @ 17:31:12 #124
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80671144
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 16:41 schreef ScarFace- het volgende:
Als mn instructeur allerlei vragen stelt is het ook vet lastig nog fatsoenlijk te rijden vind ik.
Ik hoop dat dat bij het examen toch wel minder is, verwacht ik ook wel, even wat over jezelf en dan serieus.
Ik rij vaak aan het einde vd dag/`s avonds dan wil mn instructeur ook wel eens wat minder serieus zijn.
Daar wordt wel degelijk rekening mee gehouden door examinatoren hoor. Kan zijn dat ze tussendoor nog wel wat vragen, maar dan doen ze dat op een lang stukje rechte weg, niet midden op een kruispunt
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  zaterdag 24 april 2010 @ 17:33:13 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80671207
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:07 schreef Jac0bus het volgende:
Vandaag 2 uur gelest en maar 2 fouten gemaakt, die ik niet eens had moeten maken. Ten eerste zat ik op een moooooooie auto te letten die voorbij reed(BMW M5) en liet ik dus iemand van rechts niet voor
Pfff bij mij is het nog stommer. Ik let wel op het verkeer bij het rijden, maar mijn (van oorsprong zelf ook duitse) instructeur is dol op duitse auto's. Dus dan rij je op de snelweg op te letten waar de afslag is en dan hoor je opeens "moet je die zilveren zien!" Ik: "Huh?" Hij: "Die mercedes, poohh mooie bak he!" Dan denk ik altijd "pis op vent, ik probeer niet dood te gaan hier "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')