We hebben een kenner!quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:04 schreef DutchTrain het volgende:
Een avond rondhangen op de Zocalo, naar de Piramides (met de metro naar een station in het noorden en daar van het uiterste eind een busje nemen waarop staat 'piramides' ofwel Teotihuacan.
Naar Bellas Artes en het naastgelegen postkantoor van binnen bekijken. En zeker naar het paleis van Maximillian (Castillo de Chapultepec) en het anthropologisch museum.
Misschien nog een dagje naar de vulkaan of naar een sportwedstrijd in een van de stadions.
Ja. Soms moet je even aanbellen, als je je was op zondag wilt ophalenquote:Op maandag 19 april 2010 06:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ghe, niet slecht. Hoe werkt dat hier? Je levert je was in, je krijgt een bonnetje mee en later haal je het droog en opgevouwen weer op?
Vergeet niet te eten he? Het is zo lekker daar...quote:Op maandag 19 april 2010 18:57 schreef Seven. het volgende:
OK, vandaag was en aansterken want ik voel me nogal slapjes. Paar keer goed eten, moet kunnen want mijn kak neemt weer vaste vormen aan.
Morgen... Eh, zoek ik vanavond wel uit.
Ik krijg alweer helemaal zin om naar Mexico te gaan... Helaas nog 6 weken wachtenquote:Op maandag 19 april 2010 19:16 schreef Lemans24 het volgende:
....
's avonds naar de top van de Torre Latinoamericano gaan, voor een onvergetelijk uitzicht.
....
Vergeet niet te eten he? Het is zo lekker daar...
's ochtend beginnen met vers gesneden mango met chili van de straat en dan een broodje kip met avocado.
's middags een paar batidas en meer broodjes of gorditas,
's avonds pollo con mole, pimientos rellenos of enchiladas
en 's nachts taco's en een hotdog met alles erop van de OXXO...
Mexico was vooral eten en meer eten voor mij. En nee, ik heb er nooit diarree gekregen...
Sterkte nog!
Hotdog van de OXXO: GUACALA! Beter gewoon een verse fatsoenlijke van de straat.quote:Op maandag 19 april 2010 19:16 schreef Lemans24 het volgende:
Vergeet niet te eten he? Het is zo lekker daar...
's ochtend beginnen met vers gesneden mango met chili van de straat en dan een broodje kip met avocado.
's middags een paar batidas en meer broodjes of gorditas,
's avonds pollo con mole, pimientos rellenos of enchiladas
en 's nachts taco's en een hotdog met alles erop van de OXXO...
Por supuesto! Que rico...quote:Op maandag 19 april 2010 22:27 schreef Quacker het volgende:
[..]
Hotdog van de OXXO: GUACALA! Beter gewoon een verse fatsoenlijke van de straat.
Maar boven alles prefereer ik toch echt wel "[bT]acos al pasto[/b]r" en dan niet van dat slap gebakken vlees, maar gewoon aan een verticale spit met een ananas bovenop.
Beiden zijn alleen goed als er geen 24/7 super in de buurt is...quote:Op maandag 19 april 2010 22:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Por supuesto! Que rico...
Maar, de OXXO is zo leuk midden in de nacht, zeker al je met je bezopen harses een hot-dog onder de saus mag smeren... En altijd nog beter dan de 7-Eleven.
Je hebt trouwens erg lekkere hotdogs (en ook heerlijke quesadillas) in Zapopan op de hoek van De La Mancha en Valdepeñas (col Lomas de Zapopan). Is pas in de avond, maar mocht je er toevallig in de buurt zijn zeker even proberen. 1 keer Oxxo geprobeerd, maar nee, dat was het zeker nooit meer.quote:Op maandag 19 april 2010 22:27 schreef Quacker het volgende:
[..]
Hotdog van de OXXO: GUACALA! Beter gewoon een verse fatsoenlijke van de straat.
Maar boven alles prefereer ik toch echt wel "Tacos al pastor" en dan niet van dat slap gebakken vlees, maar gewoon aan een verticale spit met een ananas bovenop.
Zijn er geen anderen in het hostel die meewillen? Of raak aan de praat met wat Mexicanen ter plaatse en stap in hun bootje. Maakt het vast nog leuker!quote:Op dinsdag 20 april 2010 03:18 schreef Seven. het volgende:
Ik wil morgen dat boottochtje doen, maar ik reis alleen.
Voor mij Suizos (Bistec + Queso) of Quesadillas met tinga.quote:Op dinsdag 20 april 2010 06:15 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Je hebt trouwens erg lekkere hotdogs (en ook heerlijke quesadillas) in Zapopan op de hoek van De La Mancha en Valdepeñas (col Lomas de Zapopan). Is pas in de avond, maar mocht je er toevallig in de buurt zijn zeker even proberen. 1 keer Oxxo geprobeerd, maar nee, dat was het zeker nooit meer.
In een plek die zó druk is als Cancun, wil je het hoogseizoen juist ontwijken, lijkt me. Het zal er nooit uitgestorven zijn. Overigens is het échte hoogseizoen in december.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:59 schreef Ticker het volgende:
Ik zou samen met een vriend graag op vakantie willen naar Mexico, danwel Brazilie. Gewoon de zon achterna!
Het probleem is alleen dat we alleen in het na-zeizoen kunnen. Dat houdt dus in dat we ongeveer rond September pas op vakantie kunnen.
Zijn er mensen die wat ervaringen erover kwijt kunnen.. een beetje drukte trekt toch wel. Maar ik betwijfel of een plek als Cancun in September een beetje druk bezocht wordt!
Het mooiste is natuurlijk wachten tot Spring Break, maar dat duurd mij een beetje te lang!
Nog nooit van gehoord en nooit hoeven te betalen zowel met vliegtuig niet als met auto de grens over niet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 02:57 schreef Seven. het volgende:
Ik weet dat iedereen in NL nu ligt te slapen maar ik heb een dringende vraag waar ik toch graag binnen een uur of 4, 5 antwoord op nodig heb. In het hostel wordt mij verteld door medereizigers dat er iets van 30 dollar betaald moet worden om Mexico uit te kunnen reizen, soort van belasting.
Kolder of niet?
Same here, nooit iets van gehoord of meegemaakt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 03:57 schreef ednet94 het volgende:
Nog nooit van gehoord en nooit hoeven te betalen zowel met vliegtuig niet als met auto de grens over niet.
Serieus, waarom zou je tijdens het hoogseizoen naar Cancún willen?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:59 schreef Ticker het volgende:
Ik zou samen met een vriend graag op vakantie willen naar Mexico, danwel Brazilie. Gewoon de zon achterna!
Het probleem is alleen dat we alleen in het na-zeizoen kunnen. Dat houdt dus in dat we ongeveer rond September pas op vakantie kunnen.
Zijn er mensen die wat ervaringen erover kwijt kunnen.. een beetje drukte trekt toch wel. Maar ik betwijfel of een plek als Cancun in September een beetje druk bezocht wordt!
Het mooiste is natuurlijk wachten tot Spring Break, maar dat duurd mij een beetje te lang!
Of ik haal nog een mooi duur sieraad voor mezelf.quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:26 schreef Quacker het volgende:
[..]
Same here, nooit iets van gehoord of meegemaakt.
En voor de laatste 500 pesos ik zou zeggen: ETEN! (Taco's, mole, quesadillas of wat dan ook)
Beetje te warm in de zomer cancún, kan je beter in Januari of December gaan.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:59 schreef Ticker het volgende:
Ja ik had zitten kijken voor Rio.... maar dan zit ik weer in het regen seizoen!quote:Op donderdag 29 april 2010 08:36 schreef Vogue het volgende:
Ik zou me er zeker niet door laten tegenhouden. Sterker nog ik ga in September wéér naar MexicoAls je wat anders wil pakken moet je naar Brazilie gaan, dat ligt onder de hurricane belt.
Klote drempelsquote:Op zondag 2 mei 2010 13:04 schreef Deva het volgende:
1 september ga ik met mijn vriendin naar Mexico![]()
![]()
Het word voor ons beiden de eerste keer, maar we gaan lekker chillen in een super all inclusive hotel in Playa del Carmen klik. iemand trouwens ervaringen in dit hotel?
Nu is het niet onze bedoeling om de gehele dag te luieren in zo'n mooi land, maar we willen een auto huren en het schiereiland gaan verkennen. Ik heb al veel goede suggesties zien langskomen![]()
Heeft iemand tips hoe het gaat met auto huren? Waar bijvoorbeeld? Hoe is het rijden daar? Ergens rekening mee houden? Prijzen?
Cheers!
Is zij diegene waar iedereen het over heeft op Zoover? (naam kwijtquote:Op maandag 3 mei 2010 09:59 schreef Vogue het volgende:
Leuk Deva! Het hotel ken ik erg goed, sterker nog, een vriendin van me die er woont (Nederlandse) werkt er, die zullen jullie ook wel tegenkomenHet is een uitstekend hotel en de ligging is perfect!
Auto huren kan je doen bij zowel Europcar als Avis als Hertz, er zijn ook wat andere kleinere verhuurders maar ik zou voor een bekende naam kiezen. Qua prijs scheelt het nauwelijks als je het vanuit NL boekt of daar direct. Ik zou het vanuit hier alvast regelen als ik jou was. Waar je goed op moet letten is dat je alle deukjes fotografeert als je de auto in ontvangst neemt zodat ze je geen oor aan kunnen naaien, het blijven immers autoverhuurders![]()
-knip-
Veronique bedoelde ikquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:18 schreef Vogue het volgende:
Dat zou goed kunnen, er werken 2 Nederlandse dames, Veronique en Anna, beide zijn vriendinnen van me.
Qua bezienswaardigheden, het ligt eraan waar je interesse naar uitgaat. Als je van Maya-tempels houdt kan ik je bepaalde sites aanraden die op dezelfde route liggen, als je juist van cultuur houdt kan ik je een andere route aanbevelen, zelfde geldt voor natuur. Wat willen jullie zelf graag zien en hoeveel dagen willen jullie ongeveer een auto huren?
quote:knip
Rondreizen is veel makkelijker inderdaad. Even weg uit Playa geeft meteen een heel ander beeld van dat deel van Mexico.quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:58 schreef Deva het volgende:
Je noemde een weg die tolvrij is, wil dat zeggen dat voor de rest overal tol betaald moet worden? De lokale gids vind ik ook super, ik ben niet zo'n type die achter de grote meute aanloopt, zoals je zegt, het kost wat meer.... maar toch geen kapitalen?
Maar hoe pik je de juiste eruit? Ik zit trouwens te denken om naar Cancun te gaan, maar aangezien veel reacties schijnt het niet echt de moeite waard te zijn. Net alsof je vanaf Amsterdam naar Rotterdam gaat zeg maar, dan ga ik liever een dag extra het binnenland in.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Rondreizen is veel makkelijker inderdaad. Even weg uit Playa geeft meteen een heel ander beeld van dat deel van Mexico.
Alleen de 'snelweg' vanaf Cancun is een tolweg, maar dat wijst zichzelf. Wat ik mij herinner was de tol wel net zo hoog als een buskaartje voor de hele reis, maar of dat nou duur was, weet ik niet meer.
Je moet waarschijnlijk ook nog wel een paar keer stoppen vanwege de politiecontroles (tegen drugs en wapens) bij de stads en regiogrenzen.
En die gidsen die komen vanzelf naar je toe, hoef je niets voor te doen, behalve één uitkiezen en de rest kwijt zien te raken.
Ach, de hotelzone in Cancun is wel leuk als van nog meer souvenirwinkels, dronken Canadezen, restaurantjes, dronken Amerikanen, strand en all you can drink avonden houdtquote:Op woensdag 5 mei 2010 02:51 schreef Deva het volgende:
Ik zit trouwens te denken om naar Cancun te gaan, maar aangezien veel reacties schijnt het niet echt de moeite waard te zijn.
Als je tóch zo'n tripje maakt, dan reis je het beste gewoon rond inderdaad. En ik kan je van harte aanraden om niet eens terug te keren naar Cancún. Je kunt bijvoorbeeld in Cancún een auto huren en vanuit daar gaan reizen. Paar dagen voor je teruggaat weer terugreizen (desnoods met de bus, die zijn echt zeer goedkoop en goed, er staan altijd taxis te wachten en vaak zijn ze op strategische plekken). Geloof me, je hebt véél meer aan je vakantie als je zoiets doet. Je bent gewoon altijd bezig met wat er nog te zien valt en je hebt niet eens tijd om aan je werk te denken. Waarom Cancún blijven terwijl Mexico zoveel moois te bieden heeft en terwijl het reizen zelf amper geld kost? De ruïnes in Palenque (Chiapas, in de onderste regionen van het land) kun je nog beklimmen. Het was er toen ik er vorige maand was, super rustig. Best indrukwekkend om je vingertoppen langs muren te laten glijden waarvan je weet dat ze 1400 jaar geleden gebouwd zijn door mensen die slechts 1.40-1.50 lang waren gemiddeld. De trappen waren voor mij (1.70) bijna tot aan mijn knie. .In het dorp zelf heb je heel veel hotels dus je hoeft waarschijnlijk niets te boeken. Gewoon op de bus springen en alles wijst voor zich.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:51 schreef Deva het volgende:
[..]
Maar hoe pik je de juiste eruit? Ik zit trouwens te denken om naar Cancun te gaan, maar aangezien veel reacties schijnt het niet echt de moeite waard te zijn. Net alsof je vanaf Amsterdam naar Rotterdam gaat zeg maar, dan ga ik liever een dag extra het binnenland in.
En duur, duur.... het is een reis die je (waarschijnlijk maar 1x) maakt in je leven..
Nee, de hotelzone is juist het gebied waar iedereen is, de winkeltjes, het strand en de bars zijn. Het 'centrum' is een markt, een supermarkt en een paar souvenirwinkels nabij het gemeentehuis en het busstation.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef Ticker het volgende:
Ik lees over Cancun veel over de hotelzone en het centrum. Meestal is de ligging van elkaar af zo'n 6/10 km.
Het klinkt een beetje alsof je zo op he hotel bent aangewezen of elke dag een flinke taxi rit moet maken om een beetje richting bevolkt gebied te gaan. Heb ik dit juist?
Als iemand een strandvakantie wil houden in Playa is daar niets mis meequote:Op woensdag 5 mei 2010 02:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Rondreizen is veel makkelijker inderdaad. Even weg uit Playa geeft meteen een heel ander beeld van dat deel van Mexico.
De enige tolweg die er is, is inderdaad die tussen Cancun en Merida. De tolweg is vrij van "topes" en voert je in één keer dwars door de jungle naar Merida. De prijs is iets duurder dan die van een buskaartje, ik dacht zo'n 300 pesos (grofweg 30 USD). Onder de tolweg loopt ook een libre, de tolvrije weg. Deze gaat langs allerlei dorpjes en daardoor doe je er gemiddeld een uur langer over, maar de weg is wel leuker omdat je veel meer dingen ziet onderweg.quote:Alleen de 'snelweg' vanaf Cancun is een tolweg, maar dat wijst zichzelf. Wat ik mij herinner was de tol wel net zo hoog als een buskaartje voor de hele reis, maar of dat nou duur was, weet ik niet meer.
Dit is enigszins overtrokken. Er zijn periodes dat er extra gecontroleerd wordt tegen o.a. drugs, maar ook groenten- en fruitinvoer vanuit andere delen van het land. Kwestie van kofferbak openen en vervolgens doorrijden. Ik heb het echter nog nooit zelf meegemaakt en toch redelijk veel gereden.quote:
Je moet waarschijnlijk ook nog wel een paar keer stoppen vanwege de politiecontroles (tegen drugs en wapens) bij de stads en regiogrenzen.
Bij de ingang van Chichen Itza (en elke andere archeologische site) staan inderdaad gidsen die naar je toekomen. Ze zijn allemaal gecertificeerd en hebben hiervoor een pittige opleiding moeten volgen en talentests moeten ondergaan. Je herkent ze aan hun badge. Tegen illegaal gidsen wordt streng opgetreden en er worden zeer hoge boetes opgelegd, denk aan 500 USD. Dus in principe zijn alle gidsen geschikt, je kan eventueel hun Engels even testen voordat je er met een in zee gaatquote:En die gidsen die komen vanzelf naar je toe, hoef je niets voor te doen, behalve één uitkiezen en de rest kwijt zien te raken.
In het centrum van Cancun leven zo'n 700.000 mensen, er zijn zo'n 20 shopping malls met minstens zoveel grote supermarktenquote:Op woensdag 5 mei 2010 20:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, de hotelzone is juist het gebied waar iedereen is, de winkeltjes, het strand en de bars zijn. Het 'centrum' is een markt, een supermarkt en een paar souvenirwinkels nabij het gemeentehuis en het busstation.
Het voelt alleen niet als een grote stad; er is geen hoogbouw, geen grote winkelstraten of historische gebouwen; en voor de gemiddelde toerist ook geen echte reden om daar rond te lopen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:44 schreef Vogue het volgende:
In het centrum van Cancun leven zo'n 700.000 mensen, er zijn zo'n 20 shopping malls met minstens zoveel grote supermarkten![]()
Een lokale gids kostte 2 jaar geleden geloof ik 700 pesos (70 USD) voor 2,5 uur. Dit is dan exclusief fooi, reken hiervoor zo'n 100 pesos, zo duur is het dus niet!quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:58 schreef Deva het volgende:
Je noemde een weg die tolvrij is, wil dat zeggen dat voor de rest overal tol betaald moet worden? De lokale gids vind ik ook super, ik ben niet zo'n type die achter de grote meute aanloopt, zoals je zegt, het kost wat meer.... maar toch geen kapitalen?
Nee, Cancun is een stad die in de jaren 70 met behulp van een computermodel gebouwd is om Acapulco te ontlasten en beraamd is om max 200.000 mensen te kunnen herbergen. Dit is enigszins uit de hand gelopen waardoor er nog steeds veel bijgebouwd wordt. Klopt. Maar dan moet je niet zeggen dat Cancun downtown bestaat uit een gemeentehuis, een busstation en een handjevol winkeltjesquote:Op woensdag 5 mei 2010 20:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het voelt alleen niet als een grote stad; er is geen hoogbouw, geen grote winkelstraten of historische gebouwen; en voor de gemiddelde toerist ook geen echte reden om daar rond te lopen.
Jammer!quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:53 schreef Seven. het volgende:
Bijna niets! Ik heb er 4 dagen ziek in bed gelegen, nog een dag naar Zocalo en ik ben nog naar een park met een hondentrainer geweest. Vroeg me af of dat toen zwerfhonden waren of dat ze gebracht worden door hun eigenaar.
moet je ook niet zo ver van het centrum gaan zitten...quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:59 schreef Seven. het volgende:
Mexico City sprak mij in het geheel niet zo aan. Hoewel ik een paar toffe mensen tegen gekomen ben, ik was van de stad zelf niet zo onder de indruk omdat ik ziek was, naar huis wilde (het heeft nooit op mijn to-do list gestaan echt) en ik miste het gemoedelijke sfeertje van Veracruz. Daar ging ik in mijn eentje over straat en daar voelde ik me relaxt, net als in Palenque. Ik ben lopend naar Zocalo gegaan, ik kwam helemaal kapot aanen ik zag er weinig kodakmomentjes. Die dag in het park was dan veel leuker (en dichterbij). De metro vond ik wel echt super trouwens. Dagelijks 6 miljoen mensen, ongelofelijk.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:40 schreef Vogue het volgende:
-knip-
.
[..]
Bij de ingang van Chichen Itza (en elke andere archeologische site) staan inderdaad gidsen die naar je toekomen. Ze zijn allemaal gecertificeerd en hebben hiervoor een pittige opleiding moeten volgen en talentests moeten ondergaan. Je herkent ze aan hun badge. Tegen illegaal gidsen wordt streng opgetreden en er worden zeer hoge boetes opgelegd, denk aan 500 USD. Dus in principe zijn alle gidsen geschikt, je kan eventueel hun Engels even testen voordat je er met een in zee gaat
Ik ben met mn familie rond de 10.000 pesos per maand kwijt. Dat is zonder huur. (meestal tussen de 1000-5000 pesos per maand afhankelijk wijk en wat je huurt) 15,5 pesos per euro is de koers vandaag als de euro niet verder zakt tenminste.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:38 schreef Spraakwater het volgende:
Mensen,
Eind juli ga ik naar Mexico, Guadalajara om precies te zijn, om een half jaar te 'studeren'.
Ik heb er erg veel zin in maar ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Misschien dat jullie goede tips voor mij hebben? Daarnaast heb ik ook wat vragen; hoe zit het met het prijsniveau daar? wat kost een dag eten? Hoe vind ik de goedkoopste tickets? (Momondo heb ik gekeken inmiddels). Wat zijn toffe reisbestemmingen?
Alles wat jullie mij vertellen kunnen wordt zeer gewaardeerd!!
P.S Ik zou ook graag een voetbalwedstrijd van Chivas (als ik het goed heb) bezoeken. Is dit regelbaar en verantwoord?
September duurt idd nog lang, wij vliegen 12 september die kant weer uit.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:07 schreef Deva het volgende:
[..]
Eenvoudige tip, maar zeer bruikbaar.
Hoe meer ik dit topic (+ oudere delen) doorspit, hoe meer zin ik erin krijg, alleen duurt september nog zo lang
.
Ik heb al boeken gekregen van een collega van me, die is vorig jaar zelf rondgetrokken door Mexico. Wij vliegen via Cuba naar Cancun, heeft iemand enig idee hoelang de totale vluchtduur (ongeveer) is?
Ja hoor, waarom zou dat gevaarlijk zijn?quote:[b]Op zaterdag 8 mei 2010 21:38
P.S Ik zou ook graag een voetbalwedstrijd van Chivas (als ik het goed heb) bezoeken. Is dit regelbaar en verantwoord?
Ik ben echt zwaar aan het aftellen (nog 99 dagenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:00 schreef RodenCity het volgende:
[..]
September duurt idd nog lang, wij vliegen 12 september die kant weer uit.
Vliegtijd via Cuba weet ik niet precies, maar rechtstreeks is het van Amsterdam naar Cancun ongeveer 10,5 uur. Dus reken nog 1,5-2 uur delay op cuba dan heb je wel een redelijke indicatie denk ik.
Wh00000h0000 nog meer NL'ers in Guadalajara.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:38 schreef Spraakwater het volgende:
Mensen,
Eind juli ga ik naar Mexico, Guadalajara om precies te zijn, om een half jaar te 'studeren'.
Ik heb er erg veel zin in maar ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Misschien dat jullie goede tips voor mij hebben? Daarnaast heb ik ook wat vragen; hoe zit het met het prijsniveau daar? wat kost een dag eten? Hoe vind ik de goedkoopste tickets? (Momondo heb ik gekeken inmiddels). Wat zijn toffe reisbestemmingen?
Alles wat jullie mij vertellen kunnen wordt zeer gewaardeerd!!
Dank voor de link, ik zal er zeker eens kijken. Ik ga studeren aan de TEC ( technologico de monterrey zoiets).quote:Op maandag 24 mei 2010 04:17 schreef Quacker het volgende:
[..]
Wh00000h0000 nog meer NL'ers in Guadalajara.
Je kan ook een kijkje nemen in: Mexico #5: Prohibido para Gringos dat is meer een topic voor NL'ers die in Mexico wonen of gaan wonen, ook tijdelijk.
* Quacker woont ook in Guadalajara.
Aan welke uni ga je studeren?
Ook hier nog iets meer dan 6 weken te gaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:39 schreef Deva het volgende:
Inmiddels zijn er weer wat weekjes voorbij, nu nog 6 weken te gaan.
Ik heb aardig wat research gedaan qua autohuur, maar ik ben er nog niet helemaal over uit, misschien dat iemand meer ervaring hier in heeft.
Ik heb zitten kijken bij de bekende verhuurders (Europcar/Hertz/Avis/SunnyCars) alleen kost een auto huren bij hen voor 10 dagen rond de ¤ 400 / ¤ 450+. Terwijl het via Budget autohuur op (ongeveer) ¤ 250 zit.
Prijsverschil is dus aanzienlijk. Nu heb ik wel ervaring met Avis en Sunnycars, maar niet met Budget. Zijn deze een beetje goed?
Tevens zitten we nog te twijfelen of we inderdaad de auto huren voor het gehele verblijf. Het is n.l. wel makkelijk dat je de auto kan pakken wanneer je wil. Aan de andere kant is het wel zonde, aangezien wel all-inclusive zitten en dan het resort verlaten.
Wat moet je echt gezien hebben in Mexico (Yukatan) ? Zelf wil ik i.i.g. de Maya tempels zien en ergens met dolfijnen zwemmen.
De tempels gaan we zeker doenquote:Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Ook hier nog iets meer dan 6 weken te gaan.
Maya tempels moet je idd zeker doen (Chitzen, Tulum en/of Coba).
Verder snorkelen is ook een must op yucatan.
Met dolfijnen zwemen........... ja ieder zijn ding. Heb het 4 jaar terug toen wij ook in yucatan waren een aantal keren gezien, en ik persoonlijk heb zoiets van het is het geld niet waard.
Verder kun je op veel plekken ATV tours doen, in Cenote zwemmen noem maar op.
Auto huren voor je hele verblijf zou ik absoluut niet doen, net wat je zegt erg duur en hoeveel ga je er nu echt gebruik van maken?? Je kan beter gaan kijken naar welike trips wil ik gaan doen en ga ik dat georganiseerd doen, met openbaar vervoer of eigen auto. Kom je dan bij de laatste uit dan kun je altijd een auto huren voor een dag. Verdiep je dan overigens wel ff in de voorwaarden van huur. Schijnen behoorlijk wat haken en ogen aan te zitten.
www.playadelcarmen.comquote:Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef Deva het volgende:
[..]
De tempels gaan we zeker doen, alleen de georganiseerde reizen zijn wat problematisch. Ik heb een vriendin die een beetje snel wagenziek is (gevolg:
) waardoor een bus voor haar een no go is. Ze is inmiddels "gewend" aan mijn rijstijl, dus dat gaat wel goed.
Is er ergens een site te vinden met toeristische trekpleisters?
1 tot 12 september.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:28 schreef RodenCity het volgende:
[..]
www.playadelcarmen.com
www.travelyucatan.com
Zijn twee sites waar wel wat te vinden is.
Anders ff googlen op cozumel, eilandje voor de kust van playa, ook genoeg te doen.
In de boekhandel zijn ook wel van die pocketboekjes over yucatan en alle bezienswaardigheden te vinden.
Georganiseerd is niet altijd in een grote bus overigens, je kan ook excursies boeken in playa zelf, dan ga je meestal in een minivan.
Van wanneer tot wanneer gaan jullie en welk hotel?
quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef blup het volgende:
Wij hebben hier gezeten: http://www.zoover.nl/mexi(...)can-en-quetzal/hotel
echt helemaal super...
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:30 schreef Vogue het volgende:
Ik was een maand geleden nog in Playa (5 dagen) en Cancun (ook 5 dagen).... Heeeerlijk! Ook nog wat drankjes gedaan met Playita in haar nieuwe hotel, erg mooi geworden! In september ga ik ruim een week naar Mexico City (werk) en wie weet plak ik daar nog wat dagen Puebla en Pachuca (vriendin opzoeken) bij aan. Hoest met jou Quacker?
Tips in en om Playa en Riviera Maya heb ik op de 1e pagina van dit topic al gegeven
Nog 26 dagenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:18 schreef knny het volgende:
Zo, de kerstvakantie 2010 is geboekt.
16 dec - 27 dec (12dgn) naar Playa del Camen in hotel reef Playacar
Nu aftellen.......
Zeker wel lekker weer, het regenseizoen is dan voorbij alleen is het 's nachts koud (graad of 5). Ook al is dat niks vergeleken met NL in die tijd. Overdag is het zo'n 23 graden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:33 schreef Babbatuur het volgende:
En is het trouwens mooi weer in die periode in Guadalajara?
Yep, die heb je idd nodig. Daarnaast moet de apparatuur die je meeneemt (laders, scheerapp. e.d.) geschikt zijn om 'om te schakelen'. Als voorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/e(...)004987418/index.html (hier is ie ook niet zo duurquote:Op zondag 15 augustus 2010 03:32 schreef Deva het volgende:
De koffer komt langzaam tevoorschijn. Ik kan niet wachten om te gaan, wat heerlijk om je klaar te maken voor de vakantie
Wat me laatst trouwens te binnen schoot, moet je een converter hebben voor het stroom? niet eerder aan gedacht
Nog 2,5 week
Dat is niet goed geformuleerd: Het schiereiland heet Yucatan, is ongeveer 3 keer zo groot als Nederland en bestaat uit 3 staten: de staat Quintana Roo (waar o.a. de badplaatsen Cancun, Tulum en Playa del Carmen liggen), de staat Yucatan die dezelfde naam heeft als het schiereiland (geen bekende badplaatsen, wel veel Mayacultuur), en de staat Campeche (Mayacultuur, weinig toeristisch, wél leuk overigensquote:Op zondag 22 augustus 2010 08:17 schreef Seven. het volgende:
Cancún is het schiereiland waarop Ciudad Del Carmen en dus Playa Del Carmen liggen. Het schiereiland zelf is behoorlijk groot (duurt wel een paar uurtjes voor je het oversteekt bijvoorbeeld) en ligt vol met toeristische trekpleisters, voornamelijk badplaatsen en een paar ruïnes (Tulum is de moeite waard maar laaiend druk naar het schijnt). Voor de rust hoef je niet te gaan, het ligt er vól Amerikanen en Europeanen. Mexicanen gaan zelf op vakantie in Veracruz, ook zeer de moeite waard. En raar om de enige blanke te zijn gedurende een paar weken.
Een paar US$ kan geen kwaad.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:19 schreef Deva het volgende:
Is het verstandig om nog wat geld te wisselen voordat we gaan? US $ of Mexicaanse Pesos?
Nog 2 dagen whiew
Vreemd. Ik doe dagelijks zaken met Mexico en hanteer een USD prijslijst, omdat de Mexicaanse overheid dat makkelijker vindt en Latam meer USD georienteerd is dan EUR. Welk reisbureau was dat, waar je je tickets gehaald hebt?quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:40 schreef RodenCity het volgende:
Om nog even extra te reageren op de mensen hierboven over geld mee nemen.
Ik heb vandaag mijn spullen opgehaald voor mijn vakantie van volgende week, en bij het ophalen van mijn tickets is mij verteld dat er vanaf 13 sept. 2010 in mexico nergens meer betaald kan/mag worden met US dollars.
Tevens stond er in de bijgeleverde brief dat ook het wisselen van dollars naar peso's niet meer mogelijk is.
Geadviseerd word om Euro's mee te nemen, of te plekke te pinnen, of alles te betalen met CC.
Maar dollars dus niet meer mee te nemen, want je hebt er niks aan.
Oke zo ver was ik nog niet gekomen met zoeken, maar dacht ik zet het hier ff neer...quote:Op zondag 5 september 2010 17:33 schreef KillerBee4ever het volgende:
http://www.tripadvisor.co(...)catan_Peninsula.html
Hier wat meer uitleg (dit is overigens een van de tot nu toe vele topics op Tripadvisor die hierover gaan), eigenlijk niets om je zorgen over te maken imho
Heb mijn tickets opgehaald bij Thomas Cook.quote:Op zondag 5 september 2010 17:11 schreef Vogue het volgende:
[..]
Vreemd. Ik doe dagelijks zaken met Mexico en hanteer een USD prijslijst, omdat de Mexicaanse overheid dat makkelijker vindt en Latam meer USD georienteerd is dan EUR. Welk reisbureau was dat, waar je je tickets gehaald hebt?
Thanksquote:Op maandag 6 september 2010 08:10 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Heb mijn tickets opgehaald bij Thomas Cook.
Your welcome en komt zeker goed!quote:Op maandag 6 september 2010 09:07 schreef Vogue het volgende:
[..]
Thanks
En alvast veel plezier in Mexico! Ik zou deze maand weer gaan maar helaas is dat gecancelled, hoop dat ik snel weer kan!
Daar ben ik vanaf de kant naar toe en onderdoor gezwommen... Met bril, maar zonder zwemvest, met z'n tweeën: was een lekker stevig zwemtochtje! Je zag die mensen op die boten wel een beetje verbaasd kijken ;-)quote:
ik zie ze idd boven water komen op de foto.quote:Op maandag 20 september 2010 19:39 schreef Quacker het volgende:
Nice, wij waren toen op een boottocht en moesten zwemvest aan...verzekering enz.
En zwemmen met zwemvest is klote, maar had geen andere keus.
Maar zelfs met zwemvest aan kon ik het voor elkaar krijgen om onderwater te zwemmen (wat 14 jaar waterpolo toch allemaal niet met je doet)
En moet die boottoch namen ze ook eten mee, zodat de vissen kwamen, wel mooie kleur vissen enz. had alleen geen onderwater camera, dus daarvan geen foto's.
Dat is vooral leuk in Vallarta, ze spreken je daar in het Engels met bijv. "Hello my friend" aan omdat je buitenlander lijkt en dan reageren met: "Que pedo", "Que hay" of "Que onda" en dan die gezichten.quote:Op maandag 20 september 2010 20:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En "don't call me gringo", ben ik helemaal met je eens!
haha dat komt me bekend voor. Overigens vind ik de kustplaatsen niet bepaald ideaal voor pensioen. Het hoogland is kwa klimaat veel fijner. Warm maar niet te warm.quote:Op maandag 20 september 2010 20:30 schreef Quacker het volgende:
[..]
Dat is vooral leuk in Vallarta, ze spreken je daar in het Engels met bijv. "Hello my friend" aan omdat je buitenlander lijkt en dan reageren met: "Que pedo", "Que hay" of "Que onda" en dan die gezichten.![]()
En dan is het vaak ook meteen stil, moeten ze niks meer van je hebben of ze willen je niks meer verkopen.
Cool! Chili staat op mijn lijstje. Ik hoop een goeie baan in Bogota te versieren, en dat proces ga ik in de komende maanden inzetten. En dat betekent ook reizen naar Peru, Chili, Argentinie, Ecuador en Brazilie.quote:Op donderdag 4 november 2010 06:30 schreef Vogue het volgende:
Klopt El Matador, Tulum is super in cabañas aan het strand!! Ik refereerde aan het bezoek aan de archeologische site Tulum en niet aan het plaatsje zelf
Veel succes en plezier in DF nog! Ik zit nu in La Serena, Chili. Een aangename verrassing, leuk land ook!
Visum is wel nodig, maar dat gebeurd in vliegtuig met invullen van formulier en daarna bij migratie dienst op het vliegveld.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:11 schreef Babbatuur het volgende:
Nou heb ik natuurlijk al een paspoort, visum is niet nodig, inentingen maak ik morgen een afspraak voor. Wat zou ik nog meer nodig hebben? Moet ik bijvoorbeeld een creditcard aanschaffen om daar betalingen te doen? Wat is nog meer raadzaam om aan te schaffen voor de tijd.
Nog meer praktische tips?
Alvast bedankt!
Bedankt voor de tips! Mijn vriend in Mexico schaft daar alvast die wereldstekker aan omdat hij daar stukken goedkoper is dan hier.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:28 schreef Quacker het volgende:
[..]
Visum is wel nodig, maar dat gebeurd in vliegtuig met invullen van formulier en daarna bij migratie dienst op het vliegveld.
Credit card is makkelijk, maar niet noodzakelijk, zolang het geen American Express is want die word op nogal wat plaatsen geweigerd.
Zoals hierboven is gezegd een wereldstekker (2 pinnen, die 3 pinnen met aarde is niet overal te gebruiken) en kijken of je apparatuur op 110 volt werkt.
Zonnebrand (mocht je snel verbranden). Anti-diaree pillen, want alles word hier afgespoeld met gewoon water wat je normaliter niet kan drinken en dus waarschijnlijk diaree zou krijgen.
Nope, als je een NLs paspoort hebt, geen visum nodig. Zowel als toerist als zakelijk niet nodig. Groen kaartje invullen in het vliegtuig en douanepapier voor heen- en terugreis. Terugreisformulier goed bewaren, als je het kwijtraakt kost het iets van 60 USD ofzo.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:26 schreef weasel85 het volgende:
Hoi allemaal!
Ik ga 25 november naar Mexico t/m 9 december. 2 weken dus.
Nu vraag ik mij af of ik een visum moet aanvragen? De ene site zegt van wel (bij langer dan 90 dagen), de ander weer van niet. Kan iemand dit bevestigen voor mij?
Alvast bedankt!
Op het strand zo'n 15 km ten zuiden van de archeologische site heb je honderden cabanas om te huren. DOEN!!quote:Op donderdag 18 november 2010 12:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou hier is ook alles bijna geregeld! De vlucht, auto, bijna alle hotels (iemand een aanrader in Tulum, we willen graag in beachfront cabana's slapen?) en excursies (we gaan de pacaya vulkaan op!).
Nog 1,5 week en dan ga ik al!![]()
![]()
Couchsurfing.orgquote:Op donderdag 18 november 2010 13:50 schreef weasel85 het volgende:
Ben ik weer even...
Ik zal dus landen op Cancun op 25 november. Een dag later komen de andere deelnemers om vervolgens door te rijden naar onze hotel in Tulum waar voor allen geboekt is. Deze zit ong. 2 minuten rijden van de cave vandaan en 2 uur van het vliegveld.
Ik heb de mogelijkheid om gelijk de auto op te halen, maar heb nog geen overnachting in de buurt van het vliegveld voor 25 op 26 nov.
Ik zou graag (goedkope) suggesties willen horen van de ervarene mexicoganger wat ik zou kunnen doen in de buurt van cancun, qua hotels/hostels, activiteiten, bezichtbaarheden etc, tot de anderen arriveren op de 26ste.. Ik kan altijd overnachten in de auto, maar of 't verstandig is?
Dank je
Weet ik ... normaal doen we dat ook, maar heb best een vervelend jaar gehad dus wil er nu zo weinig mogelijk over na hoeven denken. Dan is dit ideaalquote:Op donderdag 18 november 2010 12:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op het strand zo'n 15 km ten zuiden van de archeologische site heb je honderden cabanas om te huren. DOEN!!
Je hebt wel veel geregeld vooraf! Ik zou het zelf wat meer op de bonnefooi doen, maar dat is persoonlijk.
200 euro per nacht?????????????quote:Op donderdag 18 november 2010 15:50 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Weet ik ... normaal doen we dat ook, maar heb best een vervelend jaar gehad dus wil er nu zo weinig mogelijk over na hoeven denken. Dan is dit ideaaldaarom zou ik ook graag die cabana's willen boeken, maar kan niet zo goed beslissen ... Ze zijn vaak heeeeel duur (nou ja ... ruim 200 euro per nacht vind ik zo veel ...)
maar als dat alles is dan heb ik het nog niet zo slecht
Ja te gek he, dat vonden wij ookquote:Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
200 euro per nacht?????????????
Nee joh! Wij hebben iets van 40 euro betaald.
Heb je een Rough Guide of Lonely Planet? Wij hadden de eerste en dat hielp goed!
Zou je mij willen uitleggen hoe zoiets werkt? Aan eerste blik te zien kun je bij anderen logeren?quote:
Eh, een beeeetje zelf uitzoeken gaat wel lukken toch?quote:Op donderdag 18 november 2010 17:46 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Zou je mij willen uitleggen hoe zoiets werkt? Aan eerste blik te zien kun je bij anderen logeren?
Ik heb er even gekeken, maar dat is niet echt mijn ding (heb spullen bij t.w.v. 6000 Euro)... Dus niet echt een optiequote:Op donderdag 18 november 2010 18:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eh, een beeeetje zelf uitzoeken gaat wel lukken toch?
Ik heb veel betrouwbare normale mensen ontmoet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:19 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Ik heb er even gekeken, maar dat is niet echt mijn ding (heb spullen bij t.w.v. 6000 Euro)... Dus niet echt een optie.
niemand?quote:Op donderdag 25 november 2010 08:17 schreef knny het volgende:
Hoe zit het met het prijsniveau van kleding in playa del carmen/cancun? Ofwel kan ik een volle koffer voor weinig mee terug nemen? schoenen etc.
Hee, cool. Ik ben over twee weken in Guadalajara om daar Kerst en Oud&Nieuw te vieren. Daarna ook richting Guatemala en Belize. Wel op de fiets, dus ik kan je niet echt helpen..quote:Op zondag 12 december 2010 03:33 schreef Babbatuur het volgende:
Inmiddels al aangekomen in Guadalajara! Bevalt goed, het weer is goed, de mensen vriendelijk, nightlife ook goed!
Nu willen ik en een vriend maandag richting het Zuiden, om richting Guatemala en Belize te gaan. Nu vroeg ik mij af of mensen dit al eerder hebben gedaan en ons misschien kunnen voorzien van een tip voor het goedkoopste vervoer die kant op!
Dank!
700 is goede prijs ja. 6 weken is wel behoorlijk lang. Kan je nog wat plaatsen ten noorden van Mexico ook bezoeken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:12 schreef JTB85 het volgende:
Vraagje over een reis die ik in gedachten heb:
In grote lijnen wil ik in 6 weken via Mexico City naar het oosten reizen, de grens oversteken en Guatemala bezoeken, in Guatemala naar het noorden reizen, even in Belize blijven en vervolgens afsluiten met een groot stuk Yucatan.
-Is dit realistisch?
-Is een retour ticket vanaf Amsterdam naar Mexico City en terug vanaf Cancun voor ¤700 een goede prijs?
- Is december/januari trouwens een goede reisperiode voor Mexico & Guatemala? Zie de laatste week veel regen daar.
Ja hoor! Heb dezelfde pas nooit problemen gehad, veel plezier op reis!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik vertrek over 3 weken naar Mexico. Kan ik daar gewoon met mijn (Rabobank) europas met Maestro-logo geld opnemen?
Grappig, dit rondje wil ik in 5 weken doen en dan ook nog een stukje Zuidoost Guatamala erbij. 6 weken kan prima dusquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:12 schreef JTB85 het volgende:
Vraagje over een reis die ik in gedachten heb:
In grote lijnen wil ik in 6 weken via Mexico City naar het oosten reizen, de grens oversteken en Guatemala bezoeken, in Guatemala naar het noorden reizen, even in Belize blijven en vervolgens afsluiten met een groot stuk Yucatan.
-Is dit realistisch?
-Is een retour ticket vanaf Amsterdam naar Mexico City en terug vanaf Cancun voor ¤700 een goede prijs?
- Is december/januari trouwens een goede reisperiode voor Mexico & Guatemala? Zie de laatste week veel regen daar.
Leuke verslagen, ben het al een beetje aan het doorlezenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:51 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wij hebben geen problemen gehad in Guatemala, hoewel we met de auto Guatemala City niet uit kwamen en politie escorte kregen ...
Volgens mij heeft vooral de locale bevolking er last van, als toerist ben je niet echt interessant
Voor mijn reisverslag zie de site in mijn sig!
Heb je al een beetje naar tickets gekeken? En wat verwacht je per dag te besteden in Mexico?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:30 schreef attamottamotta het volgende:
[..]
Grappig, dit rondje wil ik in 5 weken doen en dan ook nog een stukje Zuidoost Guatamala erbij. 6 weken kan prima dus
Toevallig vandaag mijn tickets geboekt. Alleen de prijzen zijn hard aan het stijgen, vorige week nog retourtje voor 750/760 euro via Parijs gevonden, nu zijn ze al weer 100-150 euro duurder. Naja, i.i.g. een rechtstreekse vluch naar Mexico-stad vanaf Amsterdam voor 880 euro....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:27 schreef JTB85 het volgende:
[..]
Heb je al een beetje naar tickets gekeken? En wat verwacht je per dag te besteden in Mexico?
Yep KLM. Ik vertrek in de eerste week van juli en kom in de tweede week van augustus weer terug....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:52 schreef JTB85 het volgende:
Je vliegt zeker met KLM? Ik wacht nog even af aangezien ik pas in december zal vertrekken. Hopelijk dalen de prijzen nog een beetje. Wanneer ga jij?
Je mag hier wel langskomen. Ik woon in Queretaro 3 uur van Mexico City.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:46 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Zou je mij willen uitleggen hoe zoiets werkt? Aan eerste blik te zien kun je bij anderen logeren?
Nee dat is geen probleem, je kan gewoon directe bus naar San Antonio nemen die stopt alleen bij de grens. 6 uur in totaal dacht ik (niet 100% zeker)quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:55 schreef Christiaan het volgende:
Hoi,
Ik ga een maandje naar Monterrey. Nu wil ik ook een weekendje naar de VS. Goedkoopst lijkt me een bus te pakken naar Laredo. Ik moet dan via Nuevo Laredo. Is dit echt zo gevaarlijk? Lees hier en daar dat mensen daar met RPG's rondlopen en zo...
Als je Engels goed is kan je gewoon als Engels leraar werken. Verder kan je met 500euro per maand wel goed rondkomen. Huur in Guadalajara zal iets goedkoper zijn als Queretaro denk ik dus 2000 pesos/maand kun je wel iets huren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:26 schreef Rnnz het volgende:
Naast het andere topic, deze ook maar even volgen!
Ik ga vanaf augustus namelijk studeren in Guadalajara.Het is allemaal gisteren pas bekend geworden, dus nog heel veel om te regelen.
Ik stuitte hier al op enkele mensen die daar zitten, kunnen diegene er misschien wat meer over vertellen? Alledaagse prijzen? Hoe zit het met het huren van appartementen? Zou ik daar als buitenlander ergens kunnen werken?
Alles is welkom.
http://www.compartodepa.com.mx Kan je kamer huren, geen idee van. Zijn nog aantal fok users die daar wonen die kunnen je misschien beter helpen, welke wijk je beter kan huren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:00 schreef Rnnz het volgende:
Thanks voor je reactie.![]()
Ik studeer International Business & Languages, dus met m'n Engels zit het wel oke. Is dat werkelijk zo makkelijk te regelen dan? Ik neem aan dat je een certificaat moet behalen en dan kunt lesgeven?
¤500 per maand moet wel te doen zijn. Ik ga sowieso met een medestudent, dus wellicht dat we een appartement zullen delen. Alleen de vliegtickets zullen prijzig zijn, de goedkoopste tickets die ik heb gezien waren rond de ¤1250,-.
Ik had een ticket van ¤ 820, slechts een paar weken voor de tijd geboekt. Je kunt even een offerte aanvragen bij World Ticket Center met beetje flexibele data. Mijn reis was ook via Houston..quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:25 schreef Rnnz het volgende:
Helaas in dat geval, het wordt namelijk de Universidad de Guadalajara.![]()
Die site lijkt me wel handig, thanks. Ik heb nog eens gekeken, met vertrekdatum 10 augustus en terugdatum 20 januari (is allemaal nog niet zeker, vandaar), en nu is het inderdaad wat goedkoper (rond de ¤1000,-). Het is een vlucht van Amsterdam naar Guadalajara, met een stop in Houston. Ik zal sowieso wel rond die prijs uitkomen voor een ticket, denk ik.
Bedankt voor de tip. We hebben de auto al gereserveerd. Gaan het eerste weekend van september deze rondtrip maken. Auto huren is inderdaad niet duur.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:39 schreef Vogue het volgende:
Wil je elke nacht in je hotel slapen? Anders kan ik echt van harte het volgende minitourtje aanbevelen:
Zaterdagochtend vroeg (ongeveer om 7 uur) vertrekken vanuit Playa. Stop maken in Valladolid (2 uur rijden), typisch Mexicaans stadje. Daarna doorrijden via cenote Dzitnup (ofwel Xkeken), vlak achter Valladolid, naar Chichen Itza in ruim een uur. Bezoek Chichen Itza minimaal 3 uur voor uittrekken en een lokale gids in de armen nemen aldaar!! Prachtige Maya-site en er is zoooveel over te vertellen dat een lokale gids een must is. Je kan je eventueel ook bij een groep aansluiten om kosten te drukken.
Na Chichen Itza in 2 uur doorrijden naar Mérida, waar je dan om een uur of 6 aankomt. Overnachten in Merida centrum, hotels zat en al vanaf 30 USD per nacht. In Merida is het zaterdag groot feest en danst iedereen op straat, overal zijn kraampjes en bandjes, kleine marktjes, hartstikke leuk!
Volgende ochtend terug naar Playa, vertrek uit Merida rond een uurtje of 13 zodat je 's ochtends nog in Merida hebt. Doorrijden in een uurtje naar Izamal, schitterend niet-toeristisch stadje met ontzettend leuke mensen, daar klooster bezoeken en piramides spotten vanaf balkon van het klooster (Izamal is gebouwd rondom een paar Maya-piramides). Daarna door naar Playa waar je aan het einde van de middag aankomt. Als je nog puf hebt dan kan je de libre (tolvrije weg) nemen, dan kom je langs allerlei leuke dorpjes, en ook langs Cobá.
Superleuk tripje en je ziet veel in korte tijd, wat met simpele dagtripjes niet te berijden is vanwege de afstanden. Zowiezo zijn de afstanden in Mexico groot, een uurtje of 2 rijden is niets.
Hertz:quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:22 schreef lezzer het volgende:
Waar heb je die auto gehuurd? Iemand nog een tip voor autoverhuur? Ik wil 'm ophalen/inleveren op Cancun Airport.
Wij hebben in Merida in Luz En Yucatan geslapen, leuke aardige mensen en grote kamers! Als de Amerikaan achter de balie zit en je wilt nog een en ander zien: vraag het hem! Hij weet echt hel veel!quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:24 schreef TyVole het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. We hebben de auto al gereserveerd. Gaan het eerste weekend van september deze rondtrip maken. Auto huren is inderdaad niet duur.
Heb je nog een tip voor een hotel/hostel in Merida? Het zijn er een hele hoop op hostelworld. Parkeren bij het hotel lijkt me handig, weet ook niet hoe druk het centrum is (is ook afgesloten op zaterdagavond las ik ergens).
Misschien nog een dagje langer de auto pakken en dan richting Holbox. Is dat de moeite waard? Coba, Tulum en Xelha doen we dan wel met de bus.
Waarom airco? Mexico stad is helemaal niet warm.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:26 schreef attamottamotta het volgende:
Iemand nog tips voor een hotel in Mexico stad begin Juli? Met airco graag....
Oh thx. Airco seems not necessary....quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:57 schreef BlaZ het volgende:
Beter neem je je regenjas, July regenmaand.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mexico_City Gemiddeld 23 graden overdag. ..
En als de politie er moeilijk over doet , geef je ze 200 pesos en dan mag je doorrijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:09 schreef lezzer het volgende:
Als ik het goed begrepen heb, heb ik voor Mexico (Yucatan) géén internationaal rijbewijs nodig hè?
De autoverhuursite rept er niet over, maar ik lees tegenstrijdige berichten.
Ik ben nu aan het plannen. Je lijst kwam als geroepenquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:56 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ter info, misschien heeft iemand er nog iets aan: dit zijn de hotels waar wij geslapen hebben op onze rondreis Mexico / Guatemala / Belize. Allemaal erg goed (bijna allemaal nummer 1 of 2 op tripadvisor) en niet extreem duur, sommigen zelfs heel goedkoop:
Playa del Carmen - Hacienda Paradise
Chichen Itza - Hotel Delores Alba Chichen (soort backpackersding maar simpel en goed)
Merida - Luz En Yucatan
Campeche - Hotel Castelmar
Palenque - Panchan
San Cristóbal de las Casas - Bela’s B&B (zooo leuk! Als je een gids zoekt moet je haar evn naar Alex vragen: heel goede gids, werkt ook voor de verschillende touroperators zoals Schoestring. Heeft een goede relatie opgebouwd met de mensen uit de dorpen in de omgeving wat heel belangrijk is daar voor een goede tour!)
Panajachel - Posada Los Encuentros
Antigua - Quinta de las Flores (heel sjiek, wel voelde ik me daar op en top toerist)
Tikal (El Remate) - Posada del Cerro (mijn favoriet .. de kamer had maar 3 muren, dus we keken zo op het meer!)
San Ignacio - Chaa Creek (erg leuk, wel afgelegen dus een eigen auto is wel een must)
Orange Walk Town - Hotel de la Fuente (wazige plaats, maar was op doorreis dus moesten ergens slapen)
Tulum - Playa Mambo
Playa del Carmen - La Tortuga (lag erg mooi, parkeerplaats om de hoek, en wij hadden een swim up room! Kon je dus zo van het zwembad je kamer inlopen, echt heel tof!)
Tof! Hoe ziet je reis er verder uit?quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:44 schreef attamottamotta het volgende:
Zo, de groeten uit mexico-stad! Vandaag mooi weer gehad maar nu breekt de hemel even los. Regenjas pakken en op naar een mexicaans restaurantje...
BTW wat een huge imponerende stad is dit, maar echt opmerkelijk vriendelijk. Gelukkig heb ik een week
Vet! Zelf nu ook een soortgelijke reis aan het plannen. Hoe ga je van Palenque naar Panajachel? Wil zelf van Palenque naar Xela maar denk niet dat dit in 1 dag lukt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 05:13 schreef attamottamotta het volgende:
1 week mexico stad, daarna oaxaca, san cristobal, palenque, panajachel, antigua, flores / tikal, belize, roundtrip yucatan.
5 weken totaal en we gaan caye caulker waarschijnlijk skippen, maar we willen niet overal gehaast naartoe. Morgen het zuiden van mexico-stad bezoeken! Maandag met de ADO bus naar oaxaca!
Ik ga waarschijnlijk van st. Cristobal naar Panajachel met een shuttle, vanuit Palenque is denk ik te ver...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:04 schreef JTB85 het volgende:
[..]
Vet! Zelf nu ook een soortgelijke reis aan het plannen. Hoe ga je van Palenque naar Panajachel? Wil zelf van Palenque naar Xela maar denk niet dat dit in 1 dag lukt.
Ik zat al te denken wanneer die eerste ongenuanceerde reactie zou komen....quote:Op zaterdag 9 juli 2011 08:05 schreef rubje het volgende:
@Rnnz
zorg je wel dat een bulletproof vest aanhebt gezien alle schietpartijen daar..
Jep, reeds besteld, komt deze week binnen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 08:05 schreef rubje het volgende:
@Rnnz
zorg je wel dat een bulletproof vest aanhebt gezien alle schietpartijen daar..
Bedankt voor de tips (Ook @Seven). We gaan uitrusten van de vlucht op Isla Mujeres, ik ben allergisch voor massatoerisme dus hoef Cancun niet echt te zienquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:52 schreef attamottamotta het volgende:
Zat mogelijkheden. Ik zou i.i.g. 1 dagje in cancun blijven om de jetlag te overwinnen, anders ben je heel snel bekaf.
Steden hoeven van mij niet zo, archeologische sites en natuur wel. En vooral kneuterige eilandjes ben ik gek opquote:Verder kun je genoeg extra dingen inplannen, maar wat vind je belangrijk? Meer activiteiten zoals duiken etc. of een stad bezoeken of een archeologische site of natuur?
Yes! Ik heb net posada del cerro geboekt, van jouw lijstjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Graag gedaan! Heb jij wel alle 3 de dorpen kunnen doen? (wij konden dat niet ivm een blokkade de dag eerder door zo'n splitergroepering ...) Wij hebben er dus 1 gedaan.
Ga je ook nog naar Tikal? Want dan moet je echt bij die duitser slapen ! Tikal (El Remate) - Posada del Cerro (mijn favoriet .. de kamer had maar 3 muren, dus we keken zo op het meer!)
Niet heel duur en echt zo tof! En eten is ook lekker, is wel apart
Ik wil weer terug
Ja 3 muren... Boven idd, was super.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:15 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Was de croq room met 3 muren?
Yucatan is ook erg leuk! Ga je nog naar Akumal voor de schildpadden? (net voorbij Tulum richting Playa del Carmen)
Veel plezier! Wordt grandioos! Enneh trek je niks aan van die cowboy verhalen, want die kloppen toch voor geen meter....quote:
Bedankt voor je reactie manquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:52 schreef El_Matador het volgende:
Tulum!!
Samen met je vriendin daar een paar nachten (in de cabañas - of daarbuiten) op het strand doorbrengen. Dat moet je echt doen man. Tulum zelf (de ruines) is ook erg mooi.
Chitzen Itza is goed te doen per bus en niet te missen. Ik vond het de mooiste site in Mexico, al ben ik niet in Oaxaca geweest.
Cenotes bezoeken en zwemmen is een dikke aanrader.
Jeepsafari lijkt me cool maar niet ongevaarlijk. Zeker met een handicap (jij) en je vriendin aan het stuur, ik zou het niet doen, maar goed. Hoe is jullie Spaans? Als dat niet minstens redelijk is dan zou ik het zeker niet doen.
Het openbaar vervoer is perfect en kost niks. Collectivos overal en de langeafstandsbussen zijn goed en luxe.
Kom je langs? Ik vertrek zaterdagquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:40 schreef CoolGuy het volgende:
Wij gaan komende maandag naar Mexico, Playa Del Carmen om precies te zijn.
Ho ho ho. Yucatan is geen Mallorca he?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie man![]()
Dus jij zegt eigenlijk Tulum én Chitzen Itza beiden doen? Ik vind dat zo erg niet, maar mijn vriendin hoeft niet 2 dagen lang ruïnes te zien denk ik![]()
Dus jij zegt jeepsafari niet doen? Ja ik had zoiets in mn hoofd als wat we op Mallorca hebben gedaan. Toen zijn we met van die Suzuki Jimny's de bergen in geweest daar, en dan had je gewoon een stoet van 20 van die jeepjes achter elkaar (). Ik bedoelde dus NIET op eigen houtje een jeep nemen en maar in het wilde weg wat gaan rijden. Spaans is euh...0
![]()
Die cenotes en zo, is dat allemaal makkelijk te boeken? Kijk het maakt mij niet uit wat het kost verder, maar ik hou niet van moeilijk doen. Ik ben er zo een die op dag 2 bekijkt wat er allemaal te doen is, dat ook boekt en betaald, en klaar, en dan het liefste bij 1 persoon. In ieder geval, dat is wat we hebben gedaan op Mallorca, want toen kwam er zo'n figuur van de reisorganisatie voorbij in het hotel etc etc, dus daar kon je alles direct boeken.
Vragen vragen vragen
Lol nee, dat weet ik, dat snap ik, dat realiseer ik, maar dat was onze eerste vakantie samen, en toen hebben we gewoon echt veel dingen 'in de natuur' gedaan zeg maar. Nogmaals, ik heb het niet over een solo jeeptocht.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ho ho ho. Yucatan is geen Mallorca he?
Als je met die instelling gaat en geen Spaans spreekt, dan is een solo jeepsafari echt not done. Ik hou ook van avontuur, maar je hoeft het niet te gek te maken. In de jungle loop je kans op insectenbeten, slangen etc. Als je dan samen bent zonder kennis van de taal en ook nog een lichte (?) handicap hebt, eh, nee.
Ik weet niet of er groepsreizen zijn als jeepsafari, dat kan je proberen. Maar dan ook van tevoren wel een beetje indekken. De reisleiding wil weten van handicaps enzo.
Cenotes zijn bijna gratis en je neemt er collectivos heen (minibusjes waar je instapt en wat pesos betaalt).
Ik weet niet hoe Mexico is zonder Spaans te spreken, maar ik kan me voorstellen dat op veel plekken het Engels echt minder dan matig is. Nogmaals; het is geen Mallorca.
Chitzen Itza is echt supermooi, zeker als je rond 21 september gaat!! Dat is niet "een beetje ruines zien". Het is de mooiste piramide van Mexico met een gigantische geschiedenis en inspiratie.
Tulum is door de ligging echt top. Lekker koel door de zeewind en die cabañas zijn gewoon leuk. Zeker samen, onder de sterren man. Dat kan je gewoon niet missen.
Lol, hey ik was al om voor Chitzen Itza voor ik hier postte hoorquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:22 schreef El_Matador het volgende:
Nah ja, ik kan de schoonheid van samen met je vriendin in Chitzen Itza rondlopen niet nog verder aanbevelen, dat moet je dan zelf maar missen.
Tulum heeft cabañas (kleine huisjes) op het strand, waar je in slaapt. Of als je zin hebt slaap je gewoon op het strand. Waardevolle spullen sowieso goed opbergen, overal in Mexico. Maar dat is standaard voor reizen.
Ik heb geen idee hoe lang je gaat, maar 2 dagen Mexicaanse historie doen meer dan een week in Cancun aan het strand liggen.
2 weken en niet naar Chitzen Itza??quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lol, hey ik was al om voor Chitzen Itza voor ik hier postte hoorIk wil wel. Wat ik me wel afvraag, mag je nog dat grote gebouw met die trappen? Trap op is het probleem niet, trap af wel, maar desnoods ga ik achteruit of zittend de trap af, I don't care, ik heb wel meer dingen gedaan die lastig waren, maar zo snel geef ik niet op
Als dat niet meer mag houdt 't op natuurlijk.
Wij gaan 16 dagen, dus we zijn effectief 2 weken daar
Lol! het gaat niet om onder de plak zitten gastquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
2 weken en niet naar Chitzen Itza??
Hoe dik zit jij onder de plak man? En het is nogmaals niet "een paar ruines". Het is een heerlijke wandeling met je vriendinnetje, foto's nemen, etc. daar. Ik heb het zelf gedaan. En ik had 3 weken voor half Mexico.
Echt, neem je vriendin voortaan maar gewoon op vakantie naar Spanje ofzo, Mexico (met al haar schatten) is niets voor haar, voor het strand kan ze net zo goed elders naartoe...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus of mijn vriendin dat wil (als ik dat vraag doet ze dat wel, meer voor mij maar goed) is 1, maar of ik een 2e keer 'zoveel' (dat is enorm relatief, dat begrijp ik) kan lopen is 2.
Kijk lopen is het probleem nog niet eens zo, maar lopen over een ongelijke ondergrond, met 30 graden en de volle zon op mn kop, en dan kun je me na een uur of 3 echt wel weg dragen
Nou, het is meer zo dat zij niet op het strand wil liggen en ik wel, het liefst de hele dag, maar dat heeft zij na 2 uur al wel weer gezienquote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:00 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Echt, neem je vriendin voortaan maar gewoon op vakantie naar Spanje ofzo, Mexico (met al haar schatten) is niets voor haar, voor het strand kan ze net zo goed elders naartoe...
Als jullie maar 1 uitstapje willen doen en je moet kiezen: dan zeker kiezen voor Chitzen Itza (en zeker als dit je eerste keer in Mexico is). Chitzen Itza is ook een van de wereld wonderen, die moet je dus haast wel gezien hebben.
Je hoeft geen trappen te lopen in Chitzen Itza, want het is niet (meer) toegestaan de piramides te beklimmen.
Ach je blijft ook maar even hé, Gewoon de hele tijd Orale antwoorden dan komt het wel goed.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:38 schreef Rnnz het volgende:
Zit er nu sinds vrijdagavond (plaatselijke tijd), al menig cultuurshockjes ervaren tsjonge.
Het gaat mooi worden!quote:Op donderdag 10 november 2011 22:02 schreef JTB85 het volgende:
Zo, morgen nog slechts 3 weken te gaan voordat ik naar o.a. Mexico vertrek. De 1ste keer naar dit deel v/d wereld en kijk er ontzettend naar uit.
Nu de puntjes op de i aan het zetten. Ik zoek nog hostel/guesthouses in een aantal plaatsen. Ik reis alleen, geef niet veel om luxe wel om budget, mag dus basic zijn maar liever geen dorm.
Misschien hebben jullie tips voor: Oaxaca, Palenque, Merida en Tulum!
Alvast heel veel thanks.
TEC?quote:Op donderdag 29 september 2011 00:43 schreef Buttarfly het volgende:
Hoihoi,
In januari ga ik naar mexico (TEC, monterrey,ciudad de mexico) en eigenlijk vroeg ik me af of het wel veilig is?
Veilig in de zin van, kan ik de campus wel verlaten? Ik hoor alleen maar negatieve verhalen en ook het ministerie van buitenlandse zaken geeft niet een positief reisadvies.
Tec de Monterrey is de naam van de universiteit. DF is vrij veilig ja, niks aan de hand in principe. Wel wegblijven in bepaalde gedeelten van de stad mja dat is bij elke grote stad zo.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
TEC?
Ciudad de Mexico is relatief veilig, zeker de goede districten als Zona Rosa, Polanco, Condesa, Coyoacan. Zonder problemen alleen over straat lopen 's nachts.
Monterrey lijkt me niet bepaald veilig.
Tikal is vooral groot en indrukwekkend, maar de echte details zij net als bij calakmul door de regenval en de zachtere steensoort redelijk verdwenen. Ik zou wel de ochtend excursie pakken van 4 uur, minder druk en meer kans op dieren. Ook een stuk minder warm trouwens.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:36 schreef Remqo het volgende:
Ik ga over 2 maanden rondreizen door Mexico en Guatemala en kijk er erg naar uit.
Ik lees veel over de Maya cultuur en kan ook niet wachten om Chichen Itza te bezoeken, maar ik verwacht ook een hoop van Tikal
Kijk dan ook of je via Belgie kunt (via klm.BE) . Was bij meer dan 100 euro goedkoper, met de trein van Antwerpen naar Amsterdam en dan inchecken in hetzelfde vliegtuig....quote:Op woensdag 16 november 2011 13:46 schreef Buttarfly het volgende:
Mexico stad ja
Iemand een idee welke reisbureau o.a. goedkope tickets aanbiedt?
Ik zoek een directe vlucht voor 1 januari en de goedkoopste die ik kan vinden is 1018 van KLM.
Yep, hier komen ze (inclusief eigen geschreven review):quote:Op donderdag 10 november 2011 22:02 schreef JTB85 het volgende:
Zo, morgen nog slechts 3 weken te gaan voordat ik naar o.a. Mexico vertrek. De 1ste keer naar dit deel v/d wereld en kijk er ontzettend naar uit.
Nu de puntjes op de i aan het zetten. Ik zoek nog hostel/guesthouses in een aantal plaatsen. Ik reis alleen, geef niet veel om luxe wel om budget, mag dus basic zijn maar liever geen dorm.
Misschien hebben jullie tips voor: Oaxaca, Palenque, Merida en Tulum!
Alvast heel veel thanks.
Mooie plannen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 03:25 schreef Rnnz het volgende:
Om m'n studie in Mexico in stijl af te ronden wil ik vanaf begin januari naar Oaxaca en Chiapas gaan. Vooralsnog de volgende plekken geselecteerd, voor 14-20 dagen.
Oaxaca: Oaxaca, Monte Albán, Mitla, El Tule, Teotitlán, Hierve el Agua, Pueblos Mancomunados, heel misschien Puerto Escondido (ligt niet echt op de route).
Chiapas: Palenque, San C. de Las Casas, Cañon del Sumidero, Zinacantan, San Juan Chamula, El Chiflón, Lag. de Montebello, Agua Azul, Misol-Ha, Laguna Miramar,
Het zal waarschijnlijk niet lukken om alles te bezoeken (ook omdat ik graag nog een paar daagjes naar Mexico City / Puebla / Teotihuacan wil). Hebben jullie nog mooie, leuke tips voor andere plekken, of heb ik het meest interessante wel beschreven?
Donderdag overigens lekker naar Hermosillo & Phoenix (USA) toe voor kerst!
Dit verbaasd me helemaal niet eigenlijk. Ik heb als onderwijzer gewerkt in Mexico en inderdaad hoge punten worden snel verwacht.quote:Op dinsdag 20 december 2011 06:40 schreef Rnnz het volgende:
Studie is wel redelijk bevallen, al viel het niveau behoorlijk tegen.
Haha, daar heb je niet allemaal tijd voor. Elke locatie is minstens 1 dag bezoeken. Reizen en langer verblijf niet inbegrepen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:12 schreef McCandless het volgende:
M'n vriendin en ik gaan begin januari voor 10 dagen naar Mexico. We landen in Cancun en hebben eigenlijk nog niets geboekt.
Vraag 1 is dan ook: is het nodig om van te voren iets te boeken?
Vraag 2 is eigenlijk wat uitgebreider. We hebben onderstaande zaken uitgezocht waar we mogelijk naar toe willen. Wat is het handigst, om telkens vanuit Cancun (of Playa del Carmen?) te reizen, dus dagtripjes maken of kunnen we beter rondtrekken?
Vraag 3 is of we nog dingen missen die we hierin uitgezocht hebben?
We hebben dus maar 10 dagen en hebben geen zin om echt elke dag onderweg te zijn, dus mogelijk dat we wat dingen schrappen.
Dit heb ik tot nu toe uitgezocht:
• Palenque (vinden we waarschijnlijk te ver weg vanaf Cancun, klopt dit? JA!)
• Coba
• Cozumel
• Uxmal
• Isla Holbox
• Merida
• Campeche
• Chitzen Itza
• Isla Mujeres
[*]Sian Ka'an
Ik hoop dat jullie nog wat nuttige tips voor ons hebben!.
Zoals El Matador al aangaf.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:12 schreef McCandless het volgende:
M'n vriendin en ik gaan begin januari voor 10 dagen naar Mexico. We landen in Cancun en hebben eigenlijk nog niets geboekt.
Vraag 1 is dan ook: is het nodig om van te voren iets te boeken?
Vraag 2 is eigenlijk wat uitgebreider. We hebben onderstaande zaken uitgezocht waar we mogelijk naar toe willen. Wat is het handigst, om telkens vanuit Cancun (of Playa del Carmen?) te reizen, dus dagtripjes maken of kunnen we beter rondtrekken?
Vraag 3 is of we nog dingen missen die we hierin uitgezocht hebben?
We hebben dus maar 10 dagen en hebben geen zin om echt elke dag onderweg te zijn, dus mogelijk dat we wat dingen schrappen.
Dit heb ik tot nu toe uitgezocht:
• Palenque (vinden we waarschijnlijk te ver weg vanaf Cancun, klopt dit?)
• Coba
• Cozumel
• Uxmal
• Isla Holbox
• Merida
• Campeche
• Chitzen Itza
• Isla Mujeres
• Sian Ka'an
Ik hoop dat jullie nog wat nuttige tips voor ons hebben!.
Het is in de buurt van Valladolid, waar je zou kunnen overnachten.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:53 schreef McCandless het volgende:
Dat klinkt dan inderdaad wel prima! Chichen Itza moet ik dan ook als stad zien om een dag te verblijven of zijn hier puur alleen ruïnes e.d.?
En vanaf Campeche in één keer terug naar Cancun is dus te doen?
Cabaña op het strand.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:35 schreef BlaZ het volgende:
Als je dan terug bent in Cancun kun je een dagtrip naar Tulum doen of er een hotel boeken
Waarom wil je in Cancun blijven? D'r is niks aan en in heel Yucatan zijn genoeg leuke(re) overnachtingsplekken.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:53 schreef McCandless het volgende:
Dat klinkt dan inderdaad wel prima! Chichen Itza moet ik dan ook als stad zien om een dag te verblijven of zijn hier puur alleen ruïnes e.d.?
En vanaf Campeche in één keer terug naar Cancun is dus te doen?
Ik hoef niet perse in Cancun te blijven, maar ons vliegtuig vertrekt wel vanaf daar dus ik zal er toch een keer naar terug moeten.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom wil je in Cancun blijven? D'r is niks aan en in heel Yucatan zijn genoeg leuke(re) overnachtingsplekken.
8 t/m 19 januari.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:55 schreef BlaZ het volgende:
Cancun altijd mooi weer, misschien wat onweer.
Wanneer ga je eik?
Ohh normaal +/- 25-28 graden overdag, 'snachts +/-18-22 wel grote kans op regen.quote:
Ah, daar kan ik mee leven!quote:Op woensdag 28 december 2011 15:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ohh normaal +/- 25-28 graden overdag, 'snachts +/-18-22 wel grote kans op regen.
Ik wilde even terugkomen op wat je hier hebt gezegd.. kun je me iets meer vertellen over hoe je in Mexico als onderwijzer hebt gewerkt?quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit verbaasd me helemaal niet eigenlijk. Ik heb als onderwijzer gewerkt in Mexico en inderdaad hoge punten worden snel verwacht.
Geld of sex aanbieden\vragen voor punten aan de leraar komt ook regelmatig voor.
Niemand die hier iets over kan zeggen?quote:Op zondag 1 januari 2012 21:49 schreef Devz het volgende:
Wij zitten er aan te denken om halverwege augustus een vakantie naar Playa Del Carmen te boeken. We twijfelen alleen een beetje vanwege het weer. Hoewel de temperatuur daar in augustus wel goed schijnt te zijn, horen we ook berichten over veel bewolking en regen in die periode. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder ben ik ook wel benieuwd hoe makkelijk en veilig je daar kunt reizen. Als we daarheen gaan dan zal het ongeveer 6km van Playa Del Carmen zelf zijn en we willen ook de omgeving en Cancun zien. Is dat eenvoudig te doen daar?
Ik heb me hier onlangs ook in verdiept. Qua weer in augustus kan ik je niets vertellen, maar het openbaar vervoer schijnt perfect geregeld te zijn in Mexico. Wat ik me heb laten vertellen is dat je je daar dus geen zorgen over hoeft te maken, het is goedkoop, veilig en snel.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:02 schreef Devz het volgende:
[..]
Niemand die hier iets over kan zeggen?
Reizen kan prima, met eigen vervoer alleen uitkijken voor de topes gaten in en dieren op de wegen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:02 schreef Devz het volgende:
[..]
Lees een aantal posts terug, waaronder ook die van mijzelf. Staat genoeg info in.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:02 schreef Devz het volgende:
[..]
Vandaag was het rond de 30 graden in Oaxaca.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:57 schreef Buttarfly het volgende:
Het is nu zo abnormaal koud in mexico!
Rnnz, kan jij niet op zoek naar geheime Mexico Deposition-tapes?quote:Op maandag 9 januari 2012 06:07 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Vandaag was het rond de 30 graden in Oaxaca.
Bron: ik zelf.
Haha.quote:Op maandag 9 januari 2012 06:13 schreef Zapato het volgende:
Ja, lastig. Tussen de sombrero's zoeken naar fedora's
Vet! Leuk land?quote:Op maandag 9 januari 2012 06:16 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Haha.
Elke zaterdag MJ danslessen in het centrum van Guadalajara, overigens.
wordt inderdaad beter, maar beetje kut dat het wel koud in de ochtenden en avonden is. (mexico-stad)quote:Op maandag 9 januari 2012 06:07 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Vandaag was het rond de 30 graden in Oaxaca.
Bron: ik zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |