Yep, die heb je idd nodig. Daarnaast moet de apparatuur die je meeneemt (laders, scheerapp. e.d.) geschikt zijn om 'om te schakelen'. Als voorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/e(...)004987418/index.html (hier is ie ook niet zo duurquote:Op zondag 15 augustus 2010 03:32 schreef Deva het volgende:
De koffer komt langzaam tevoorschijn. Ik kan niet wachten om te gaan, wat heerlijk om je klaar te maken voor de vakantie
Wat me laatst trouwens te binnen schoot, moet je een converter hebben voor het stroom? niet eerder aan gedacht
Nog 2,5 week
Dat is niet goed geformuleerd: Het schiereiland heet Yucatan, is ongeveer 3 keer zo groot als Nederland en bestaat uit 3 staten: de staat Quintana Roo (waar o.a. de badplaatsen Cancun, Tulum en Playa del Carmen liggen), de staat Yucatan die dezelfde naam heeft als het schiereiland (geen bekende badplaatsen, wel veel Mayacultuur), en de staat Campeche (Mayacultuur, weinig toeristisch, wél leuk overigensquote:Op zondag 22 augustus 2010 08:17 schreef Seven. het volgende:
Cancún is het schiereiland waarop Ciudad Del Carmen en dus Playa Del Carmen liggen. Het schiereiland zelf is behoorlijk groot (duurt wel een paar uurtjes voor je het oversteekt bijvoorbeeld) en ligt vol met toeristische trekpleisters, voornamelijk badplaatsen en een paar ruïnes (Tulum is de moeite waard maar laaiend druk naar het schijnt). Voor de rust hoef je niet te gaan, het ligt er vól Amerikanen en Europeanen. Mexicanen gaan zelf op vakantie in Veracruz, ook zeer de moeite waard. En raar om de enige blanke te zijn gedurende een paar weken.
Een paar US$ kan geen kwaad.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:19 schreef Deva het volgende:
Is het verstandig om nog wat geld te wisselen voordat we gaan? US $ of Mexicaanse Pesos?
Nog 2 dagen whiew
Vreemd. Ik doe dagelijks zaken met Mexico en hanteer een USD prijslijst, omdat de Mexicaanse overheid dat makkelijker vindt en Latam meer USD georienteerd is dan EUR. Welk reisbureau was dat, waar je je tickets gehaald hebt?quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:40 schreef RodenCity het volgende:
Om nog even extra te reageren op de mensen hierboven over geld mee nemen.
Ik heb vandaag mijn spullen opgehaald voor mijn vakantie van volgende week, en bij het ophalen van mijn tickets is mij verteld dat er vanaf 13 sept. 2010 in mexico nergens meer betaald kan/mag worden met US dollars.
Tevens stond er in de bijgeleverde brief dat ook het wisselen van dollars naar peso's niet meer mogelijk is.
Geadviseerd word om Euro's mee te nemen, of te plekke te pinnen, of alles te betalen met CC.
Maar dollars dus niet meer mee te nemen, want je hebt er niks aan.
Oke zo ver was ik nog niet gekomen met zoeken, maar dacht ik zet het hier ff neer...quote:Op zondag 5 september 2010 17:33 schreef KillerBee4ever het volgende:
http://www.tripadvisor.co(...)catan_Peninsula.html
Hier wat meer uitleg (dit is overigens een van de tot nu toe vele topics op Tripadvisor die hierover gaan), eigenlijk niets om je zorgen over te maken imho
Heb mijn tickets opgehaald bij Thomas Cook.quote:Op zondag 5 september 2010 17:11 schreef Vogue het volgende:
[..]
Vreemd. Ik doe dagelijks zaken met Mexico en hanteer een USD prijslijst, omdat de Mexicaanse overheid dat makkelijker vindt en Latam meer USD georienteerd is dan EUR. Welk reisbureau was dat, waar je je tickets gehaald hebt?
Thanksquote:Op maandag 6 september 2010 08:10 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Heb mijn tickets opgehaald bij Thomas Cook.
Your welcome en komt zeker goed!quote:Op maandag 6 september 2010 09:07 schreef Vogue het volgende:
[..]
Thanks
En alvast veel plezier in Mexico! Ik zou deze maand weer gaan maar helaas is dat gecancelled, hoop dat ik snel weer kan!
Daar ben ik vanaf de kant naar toe en onderdoor gezwommen... Met bril, maar zonder zwemvest, met z'n tweeën: was een lekker stevig zwemtochtje! Je zag die mensen op die boten wel een beetje verbaasd kijken ;-)quote:
ik zie ze idd boven water komen op de foto.quote:Op maandag 20 september 2010 19:39 schreef Quacker het volgende:
Nice, wij waren toen op een boottocht en moesten zwemvest aan...verzekering enz.
En zwemmen met zwemvest is klote, maar had geen andere keus.
Maar zelfs met zwemvest aan kon ik het voor elkaar krijgen om onderwater te zwemmen (wat 14 jaar waterpolo toch allemaal niet met je doet)
En moet die boottoch namen ze ook eten mee, zodat de vissen kwamen, wel mooie kleur vissen enz. had alleen geen onderwater camera, dus daarvan geen foto's.
Dat is vooral leuk in Vallarta, ze spreken je daar in het Engels met bijv. "Hello my friend" aan omdat je buitenlander lijkt en dan reageren met: "Que pedo", "Que hay" of "Que onda" en dan die gezichten.quote:Op maandag 20 september 2010 20:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En "don't call me gringo", ben ik helemaal met je eens!
haha dat komt me bekend voor. Overigens vind ik de kustplaatsen niet bepaald ideaal voor pensioen. Het hoogland is kwa klimaat veel fijner. Warm maar niet te warm.quote:Op maandag 20 september 2010 20:30 schreef Quacker het volgende:
[..]
Dat is vooral leuk in Vallarta, ze spreken je daar in het Engels met bijv. "Hello my friend" aan omdat je buitenlander lijkt en dan reageren met: "Que pedo", "Que hay" of "Que onda" en dan die gezichten.![]()
En dan is het vaak ook meteen stil, moeten ze niks meer van je hebben of ze willen je niks meer verkopen.
Cool! Chili staat op mijn lijstje. Ik hoop een goeie baan in Bogota te versieren, en dat proces ga ik in de komende maanden inzetten. En dat betekent ook reizen naar Peru, Chili, Argentinie, Ecuador en Brazilie.quote:Op donderdag 4 november 2010 06:30 schreef Vogue het volgende:
Klopt El Matador, Tulum is super in cabañas aan het strand!! Ik refereerde aan het bezoek aan de archeologische site Tulum en niet aan het plaatsje zelf
Veel succes en plezier in DF nog! Ik zit nu in La Serena, Chili. Een aangename verrassing, leuk land ook!
Visum is wel nodig, maar dat gebeurd in vliegtuig met invullen van formulier en daarna bij migratie dienst op het vliegveld.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:11 schreef Babbatuur het volgende:
Nou heb ik natuurlijk al een paspoort, visum is niet nodig, inentingen maak ik morgen een afspraak voor. Wat zou ik nog meer nodig hebben? Moet ik bijvoorbeeld een creditcard aanschaffen om daar betalingen te doen? Wat is nog meer raadzaam om aan te schaffen voor de tijd.
Nog meer praktische tips?
Alvast bedankt!
Bedankt voor de tips! Mijn vriend in Mexico schaft daar alvast die wereldstekker aan omdat hij daar stukken goedkoper is dan hier.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:28 schreef Quacker het volgende:
[..]
Visum is wel nodig, maar dat gebeurd in vliegtuig met invullen van formulier en daarna bij migratie dienst op het vliegveld.
Credit card is makkelijk, maar niet noodzakelijk, zolang het geen American Express is want die word op nogal wat plaatsen geweigerd.
Zoals hierboven is gezegd een wereldstekker (2 pinnen, die 3 pinnen met aarde is niet overal te gebruiken) en kijken of je apparatuur op 110 volt werkt.
Zonnebrand (mocht je snel verbranden). Anti-diaree pillen, want alles word hier afgespoeld met gewoon water wat je normaliter niet kan drinken en dus waarschijnlijk diaree zou krijgen.
Nope, als je een NLs paspoort hebt, geen visum nodig. Zowel als toerist als zakelijk niet nodig. Groen kaartje invullen in het vliegtuig en douanepapier voor heen- en terugreis. Terugreisformulier goed bewaren, als je het kwijtraakt kost het iets van 60 USD ofzo.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:26 schreef weasel85 het volgende:
Hoi allemaal!
Ik ga 25 november naar Mexico t/m 9 december. 2 weken dus.
Nu vraag ik mij af of ik een visum moet aanvragen? De ene site zegt van wel (bij langer dan 90 dagen), de ander weer van niet. Kan iemand dit bevestigen voor mij?
Alvast bedankt!
Op het strand zo'n 15 km ten zuiden van de archeologische site heb je honderden cabanas om te huren. DOEN!!quote:Op donderdag 18 november 2010 12:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou hier is ook alles bijna geregeld! De vlucht, auto, bijna alle hotels (iemand een aanrader in Tulum, we willen graag in beachfront cabana's slapen?) en excursies (we gaan de pacaya vulkaan op!).
Nog 1,5 week en dan ga ik al!![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |