Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:57 schreef Socios het volgende:
De A2 staat standaard helemaal vast op vrijdagmiddag.
Hehe, inderdaad, ja. Zou wel mooi zijn als de spoorwegovergang over de A2 nog bestond.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat het grootste deel van de Haarlemmermeerspoorlijnen opgebroken is.
Met name dit stukje dus: http://nl.wikipedia.org/w(...)_Nieuwersluis-Loenen
Ik weet er alles van, treinen half zo lang en de helft minder, heeft ons een uur extra gekost, die drukte is niet fijn als je met een ventje van 4 op pad bent .quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Ik bevond me bij Den Bosch op dat moment, en kreeg het advies om tot deventer mee te gaan met de IC naar zwollequote:Op vrijdag 23 april 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Vanmiddag was een chaos op Utrecht Centraal, vanwege een stroomstoring op de trajecten naar Arnhem en Geldermalsen.
De informatievoorziening was ook weer grandioos geregeld...
Kijk op www.treinreiswinkel.nl; voor treinreizen van A'dam-Parijs tot Vancouver-New York. Een goeie internationale planner (meestal ook met prijzen) is de NL versie van de DB Planner: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nnquote:Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
hey! op dit moment ben ik me aan het oriënteren op een vakantie. Tunesië is de eindbestemming maar ik wil dan graag ook nog Rome zien. nu dacht ik het volgende.. met de trein vanuit Nederland naar Rome (voor het avontuur) en dan vanaf daar met het vliegtuig naar Tunis. Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.
Alvast bedankt voor tips!
NS Hispeed bellen levert je vaak meer op dan op die brakke kutsite. Of inderdaad Treinreiswinkel danwel Deutsche Bahn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef ghizzer het volgende:
Heeft iemand enig idee wat in de zomer een treinreis vanuit Nederland naar Rome ongeveer kost? Op Hispeed word ik niets wijzer. Ik heb trouwens geen 25%-kortingkaart voor internationale treinreizen en ben op het moment van reizen 25 jaar.
Alvast bedankt voor tips!
En pasgeleden was het nog 100% zeker dat tegen de ingang van de dienstregeling 2011 de Benelux over de HSL zou gaan rijden?quote:Rickiiej schreef op OHIH:
Heb vernomen vanuit de wandelgangen dat er geen internationale Fyra-dienst over de HSL gaat rijden tot minstens 2012...
Wel zijn er plannen om in september dan eindelijk te beginnen met het c.q. testen of daadwerkelijk echt rijden van een AmBre-shuttle.
Zojuist geboekt ^^ (¤28,00 per persoon per enkeltje)quote:Reisgegevens
van ROTTERDAM naar ANTWERPEN-CENTRAAL op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9318 vertrek om 08:58 en aankomst om 09:28
3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 16, zitplaats 053 , 057 , 054 (Niet rokers)
van ANTWERPEN-CENTRAAL naar ROTTERDAM op 24/07/2010 met Thalys
Treinnummer 9343 vertrek om 17:31 en aankomst om 18:01
3 personen met tarief Optiway 3 (BZ) Comfort 2
Rijtuig 17, zitplaats 051 , 056 , 052 (Niet rokers)
Zwolle heeft geen zakspoorquote:Op zondag 25 april 2010 19:54 schreef citywok het volgende:
De stoppert naar Groningen wordt regelmatig door ICM gedaan toch? (of is dat Zwolle niet?)
Tof!quote:Op zondag 25 april 2010 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb van de week in deze trein gezeten.![]()
[ afbeelding ]
Niks vreemds aan?quote:Op zondag 25 april 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
onder het mom van, wat moet dat daar
ja maar gekoppelde thalysquote:Op zondag 25 april 2010 19:14 schreef Duvel het volgende:
Die Thalys op Schiphol komt vaker voor. Die Koploper: tja, blijkbaar ergens iets mis gegaan?
Dat is idd zeldzaam. Dit uiteraard ivm de aswolk die ons dagen geteistert heeft (en dus een versterking van de Thalys met zich meebracht). Een pakje sneeuw en de treinen rijden niet, een asdampje en er wordt niet meer gevlogen, straks kunnen we niet meer de straat op bij windkracht 5quote:Op zondag 25 april 2010 23:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar gekoppelde thalys![]()
Ik vond et tof
Ja, dat zie je niet vaak, klopt! Was dat recent? Ze hebben rond dat IJslandse asbakincident wel een paar keer met twee gekoppelde stellen gereden...quote:
Volgens mij blijft de stuurstroom wel in, anders zou de trein een noodremming maken of zoiets (rolbeveiliging). De hoogspanning valt wel weg natuurlijk, dus de laagspanningsomvormer levert geen spanning, waardoor de batterijen het even overnemen. Wel worden er dan wat secundaire gebruikers afgeschakeld.quote:Op maandag 26 april 2010 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vaak zie je bij de langere bruggen knipperende lampen en het klimaatbeheersingssysteem gaat sowieso ff uit en komt pas enkele seconden na het weer inschakelen van de stuurstroom weer op gang.
Dat het alleen voor Belgen geldt, wordt aangegeven met een B inderdaad.quote:Op maandag 26 april 2010 10:23 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij stroomloze bruggen, waar ook Belgisch materieel komt zit vaak bij het seinbord stroomafnemer neer, een bordje bij dat dit alleen bedoeld is voor Belgisch materieel.
Je moet dan met stroomrail aan de gang en zo, je kunt hem ook laten hangen (Markbrug bij Hoeven bijvoorbeeld), maar dan loop je weer het risico dat een boot met een te hoge mast de bovenleiding aanvaart met alle schade van dien.quote:Op maandag 26 april 2010 10:39 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zit er eigenlijk geen bovenleiding op dit bruggen? Is dit te duur? Wegen de kosten niet op tegen het iets hogere snelheidsbehoudt?
Ik zei het gister verkeerdquote:Op maandag 26 april 2010 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij blijft de stuurstroom wel in, anders zou de trein een noodremming maken of zoiets (rolbeveiliging). De hoogspanning valt wel weg natuurlijk, dus de laagspanningsomvormer levert geen spanning, waardoor de batterijen het even overnemen. Wel worden er dan wat secundaire gebruikers afgeschakeld.
Akkrum is niet verwonderlijk nee. Richting Leeuwarden als de sporen glad zijn dan komt de trein er echt maar net overheen. Bij miezerig weer is de snelheid op de brug max 25 km/h terwijl bij droog weer al zeker de 40 km/h gehaald kan worden.quote:Op maandag 26 april 2010 08:00 schreef greavy het volgende:
In Friesland heb je ook vele spanningloze bruggen. De leeslampjes in de ICM(m) gaan dan wel altijd uit, en ook niet gelijk na de brug weer aan.. Hij rolt altijd een stukje door, voordat er pas weer gas gegeven wordt, en de lampjes aangaan.
Laatst had er nog een ICMm stil gestaan op de brug bij Akkrum(?) omdat deze vlak voor de brug tot stilstand kwam, en toen weer op moest trekken, en te weinig snelheid had.. Paar weken geleden weliswaar.
Tractie uitschakelen is wel verstandig, anders trek je van die enorme bogen.quote:Op maandag 26 april 2010 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zei het gister verkeerd![]()
Ik bedoelde de tractie onderbreken
Naah, beetje last van m'n rugquote:Op zondag 25 april 2010 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Enne ohja fles, je kanhem ophalen, hij ligt klaar voor je
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |