correctie : kiss alive 1quote:
Nee, dat kan niet. Staat in de OP.quote:
Ja dat, of gewoon goede muziek.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:15 schreef R2cksson het volgende:
En met dat Queen moet het al helemaal afgelopen zijn. Overgewaardeerde homo.
Als je van kitsch houdt wel ja...quote:Op donderdag 22 april 2010 10:37 schreef FalleNk810i het volgende:
Er is maar 1 live album dat owned:
[ afbeelding ]
Ik moet toegeven dat Live and Dangerous wel een livealbum is dat goed in elkaar zit. Het is al bijna een kwart eeuw in mijn bezit, sinds de brugklas. Toch heb ik het gevoel dat ik het moet toegeven, omdat ik later veel meer ben gaan houden van de allervroegste Thin Lizzy, en L&D toch wat fletser en commercieler is.quote:Op maandag 19 april 2010 10:56 schreef R2cksson het volgende:
Ik weet niet welke de beste is. Ze hebben een gedeelde eerste plaats vind ik. Wat vinden jullie?
Er zijn in elk geval geen live albums die hieraan kunnen tippen.
De LP's met Eric Bell zijn ook mooi natuurlijk, maar ik denk dat ze toch echt wel beter zijn geworden met de jaren. De Robertson en Gorham jaren zijn nog altijd mijn favoriet. L&D mag dan wel commercieel zijn, maar zoiets staat een beetje los van de pracht van dat live album. En als er dan al een link is, dan is dat omdat de pracht juist oorzaak van het commercieel succes is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat Live and Dangerous wel een livealbum is dat goed in elkaar zit. Het is al bijna een kwart eeuw in mijn bezit, sinds de brugklas. Toch heb ik het gevoel dat ik het moet toegeven, omdat ik later veel meer ben gaan houden van de allervroegste Thin Lizzy, en L&D toch wat fletser en commercieler is.
Ieder heeft zo zijn eigen ontwikkeling/evolutie in muziek natuurlijk. Hendrix is een hele grote, maar ik ben er niet zo erg op blijven hangen. Top vijf moet hij kunnen halen, maar ik blijf tussen bovenstaande twee hangen (met afstand). Ik raad je Live at the London Palladium ten zeerste aan en let op de machtige vocals van Marvin en vooral ook het achterliggende basgitaarspel. Lead guitars (Hendrix) zijn natuurlijk belangrijk, maar zonder goede baslijn is alle muziek waardeloos.quote:Marvin Gay ken ik niet, dit album dan. Ik vind Hendrix geniaal en briljant, hoewel vind, het is meer een feitelijke vaststelling, en ik vind hem live op zijn best. Dus dan wordt het kiezen tussen live at woodstock en live at the Fillmore East (Band of Gypsys) denk ik.
In de jaren met Bell was het enerzijds vaak nog niet helemaal af, ronduit zwakke nummers op albums, nummers met fases waarvan je denkt, dat klopt nog niet helemaal. Maar anderzijds zitten er pareltjes tussen. Van extreem hard, tot extreem sentimenteel, vaak in één nummer, heel hectisch, funk, folk en hardrock dwars door elkaar. Het was eigenlijk heel orginele baanbrekende muziek. Niet uitgebalanceerd, wel heel sterk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:04 schreef R2cksson het volgende:
[..]
De LP's met Eric Bell zijn ook mooi natuurlijk, maar ik denk dat ze toch echt wel beter zijn geworden met de jaren. De Robertson en Gorham jaren zijn nog altijd mijn favoriet. L&D mag dan wel commercieel zijn, maar zoiets staat een beetje los van de pracht van dat live album. En als er dan al een link is, dan is dat omdat de pracht juist oorzaak van het commercieel succes is.
Dat schijnt meer voor te komen, ik heb daar geen verklaring voor.quote:Ieder heeft zo zijn eigen ontwikkeling/evolutie in muziek natuurlijk. Hendrix is een hele grote, maar ik ben er niet zo erg op blijven hangen.
Dat is ook het briljante aan die vroege Thin Lizzzy, bas en drums gaan helemaal los. Die toen nog betere stem, gitaar, bas en drums zijn helemaal gelijkwaardig en doen hun eigen ding. Ik vind heel veel muziek saai, en dan blijkt vaak dat bas en drums gewoon niet echt meedoen, maar alleen maar eronder liggen maat te houden. Later met Gorham en Robertson werd het meer een gitaarband, een gewone hardrockband met fletsere voorspelbaarder nummers. Naar mijn idee een stuk minder creatief. Maar L&D is zeker een sfeervol, sterk uitgevoerd en heel mooi opgebouwd concert.quote:Top vijf moet hij kunnen halen, maar ik blijf tussen bovenstaande twee hangen (met afstand). Ik raad je Live at the London Palladium ten zeerste aan en let op de machtige vocals van Marvin en vooral ook het achterliggende basgitaarspel. Lead guitars (Hendrix) zijn natuurlijk belangrijk, maar zonder goede baslijn is alle muziek waardeloos.
HOAX.quote:Op maandag 19 april 2010 10:56 schreef R2cksson het volgende:
Er zijn in elk geval geen live albums die hieraan kunnen tippen.
Om puur nostalgische redenen kies ik toch eerder voor het legendarische Live after Death.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |