abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80384467
Zwangerschap en geboorte deel 642

23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
20 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar (jongetje)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Rixtje
20 september 2010: Tessie
27 september 2010: Troeta (jongentje)
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober: Hobbesje
*** eind oktober/begin november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic ***
16 november 2010: Koningin
2 december 2010: Shirley
6 december 2010: Soneal
27 december 2010: Toverboom

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 59% gewijzigd door BE op 20-04-2010 14:03:17 ]
pi_80384501
Ik zie het nog gebeuren dat ik die ook vergeet Soneal

Troeta wat cool!!! Een jongen gefeliciteerd!!

Edit: FIPOOOOO
pi_80384538
Troeta wat leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:32:35 #4
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384551
Troeta van harte met je knulletje. Wat leuk...

Orea elke avond bij de voordeur zetten zodat je erover struikelt als je ineens naar het ziekenhuis moet. Wedden dat je hem dan niet vergeet.
pi_80384588
ooh ik sta afschuwelijk op mijn bevallingsfoto's.
Maar als ik haar dan op de foto zie dan maakt dat een boel goed
pi_80384657
dan ken jij ons nog niet dan juist vergeten omdat je gewend bent aan het struikelen hahaha!

Nah, zal wel goedkomen!

Mijn meneer smst dat ie nog ligt te wachten voor de ok moest om 11 uur in het ziekenhuis zijn... arm schaap..
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:34:26 #7
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80384660
Dames ik ga afsluiten om een weekendje weg te gaan dus tot maandag allemaal weer.
pi_80384686
Troeta een jochie, leuk!
pi_80384740
Have fun Books!
pi_80384746
Troeta, een jongentje

Moet ik het achter je naam zetten in de OP??
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:38:33 #11
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_80384855
Ik was ook niet helemaal voorbereid op de keizersnede. Ook met 34 wekengeboren en een spoedkeizersnee. Ik had weeen en 4 cm ontsluiting. "Oh ik voel het voetje al"

Troeta wat leuk Een heus knulletje.

Hebben julie een gevoel over wat het wordt? Ik heel sterk een jongetje. Bij Yade had ik heel sterk een meisjes gevoel.
pi_80384899
Een jongetje voor Troeta

Ik ga de komende weken heel goed oefenen met 'blind' scheren
pi_80384917
Hier wist ik zéker dat het een jongen zou zijn!!!

Fail
pi_80384965
Bij de zwangerschap die in december mis ging had ik heel erg opgezwollen borsten (ik kon de dag na de positieve test al een grotere BH kopen) en ik was 's morgens vroeg in bed wat misselijk en dat heb ik nu allebei niet, ik herkende het ook niet van de zwangerschap van 19 jaar geleden, dus wie weet wordt het nu wel weer een jongentje....

Maar laten we dit keer eerst de eerste 3 maanden maar eens doorkomen, maandag eerste echo
pi_80385130
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:40 schreef Orea het volgende:

Fail
Bij mijn zoon ben ik er vrijwel de hele zwangerschap van overtuigd geweest dat het een meisje zou zijn... maar het eerste wat ik kocht was een blauw truitje, en net voor hij geboren werd "zag" ik ineens een lange slanke vent met lang krullend haar op een trap van een museum lopen....

Inmiddels is hij twee meter, slank en als hij zijn haar zou laten groeien zou hij het haar hebben wat ik toen "zag".

Dat nam overigens niet weg dat ik op "je hebt een zoon" reageerde met "Is het een jongentje?????"
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:48:43 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80385260
Ik kan dus m'n beautycase net zo goed thuislaten begrijp ik?

CP, dat harige is ook het enige wat ik niet wil tijdens de bevalling. Iedereen mag naar binnen kijken, maar sinds de jaren 80 film van gisteren met heul veul haar heb ik Martijn op het hart gedrukt dat ik toch echt schoongeschoren wil zijn van onderen. Ik ga natuurlijk niet zelf blind zitten hakken...

Ik zie gewoon wel hoe of wat, denk dat ik gedurende de aanloop gewoon een oud T-shirt aan ga trekken, maar kan net zo goed zijn dat het toch helemaal naakt wordt omdat ik verwacht nogal veel in de douche te staan tijdens de bevalling.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80385427
Thanks!!! Ben er ook erg blij mee, want dacht al dat het een jongen zou zijn, waarom weet ik niet hoor..
En je mag het er neer zetten Soneal, tx!!

Scheren ze het als je gaat bevallen? Eigenlijk wel handig toch, hoef ik het zelf niet et doen, haha, neem ik alleen wel even scheerolie mee ofzo en mijn eigen ladyshave!
pi_80385492
Mijn man heeft hier op donderdagnamiddag een scheermes in zijn handen geduwd gekregen en mocht aan het werk De lastigste opgave was trouwens mij weer recht krijgen, denk ik, want ik had me op de grond gelegd in de badkamer

Maar, idd, de extra's bij het jurkje (al was ik wel blij toen ik onder de douche stond de dag na de bevalling (dag zelf ging niet omdat ik pas 20u na de bevalling een beetje op mijn rechterbeen kon steunen) ).
En de reactie van mijn man toen ik zei dat de kodak mee moest naar het ziekenhuis: "ah, moet dat? Er zullen wel genoeg mensen komen die foto's zullen nemen ". En nu maakt hij hele fotosessies van zijn zoon
pi_80385526
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:48 schreef flugeltje het volgende:
Ik kan dus m'n beautycase net zo goed thuislaten begrijp ik?
Dat sowieso, je bent toch al mooi genoeg van jezelf

Staat erbij Troeta
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:58:22 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80385644
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef Soneal het volgende:

[..]

Dat sowieso, je bent toch al mooi genoeg van jezelf

Staat erbij Troeta
Ja maar, ik heb nu al een onderkin en dat gaat door de bevalling niet minder worden lees ik hier. Ik wil er wel een beetje knap bijliggen hoor, anders mag Martijn geen foto's maken

whehe, het kan me op de gemiddelde zondag niet eens schelen hoe ik eruit zie, laat staan na een paar uur/dagen topsport. Als ze het niet mooi vinden moeten ze maar niet kijken
pi_80385751
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:58 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ja maar, ik heb nu al een onderkin en dat gaat door de bevalling niet minder worden lees ik hier. Ik wil er wel een beetje knap bijliggen hoor, anders mag Martijn geen foto's maken

whehe, het kan me op de gemiddelde zondag niet eens schelen hoe ik eruit zie, laat staan na een paar uur/dagen topsport. Als ze het niet mooi vinden moeten ze maar niet kijken
Met een beetje geluk heeft Willempje ook al direct een onderkin zoals Thomas. Valt het veel minder op En laat ons realistisch zijn, iedereen zal toch naar Willem kijken op de foto
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:02:52 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80385813
Niet blond... zwanger!
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:03:13 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80385827
Oh Soneal natuurlijk, niet ik hoor!
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:03:17 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80385830
O ja, krijg je dat natuurlijk ook nog. Heb je daar uren en uren liggen sloven, krijgt de baby alle aandacht
pi_80386342
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
Oh Soneal natuurlijk, niet ik hoor!
Thnx
pi_80386506
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:58 schreef flugeltje het volgende:

[..]

En je wou die onderkin met behulp van je beautycase wegwerken??

Het verfijnde spel van de juiste schaduw op de juiste plek.... zul je net zien dat Martijn de foto's met de verkeerde lichtinval maakt en dat je dankzij het subtiele lijnenspel van je make-up een nog grotere onderkin hebt

Of je houdt je beautycase gewoon voor je onderkin, dat werkt waarschijnlijk wel
pi_80387064
Oh die van mij heeft er wel een handje van om een foto zo oncharmant mogelijk te maken
pi_80387482
Haha ja dat hebben we laatst gezien Orea! Maar de direct na de geboortefoto's worden volgens mij door een zuster gemaakt. Tenmiste, bij mij de vorige keer wel. En die waren echt heel oncharmant. Op sommige zie je ook nog net zo mijn benen nog in die beugels liggen En veel onderkin ja. En wild, kroes haar, bezweet voorhoofd. Maar toch vind ik ze mooi
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80387603
Ja die was erg hè ik leek wel 150 kilo zwaarder dan ik ben!!
pi_80387655
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:40 schreef Orea het volgende:

Fail
Ik dacht op de geslachtsbepalende toch echt een piemeltje te zien. Was al aan het juichen
superfail
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80388014
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik dacht op de geslachtsbepalende toch echt een piemeltje te zien. Was al aan het juichen
superfail
Mijn pa zei toen ik geboren was: "het is een jongen "
Van fail gesproken

Mijn ma natuurlijk helemaal in de war toen de dokter haar feliciteerde met haar dochter
pi_80388577

Ik was toch ook niet echt gerust na die 16 weken echo. Echoscopiste wist zeker een meisje, had uiteindelijk (na een uur ) het ook op de foto gekregen (voor mij onherkenbaar ) maar het bleef niet lekker zitten (juist omdat ik zéker wist dat het een jongen was )

Met de 20 weken echo was het dan echt 100% zeker en afgelopen dinsdag was het toch fijn nog even die dubbel-dubbel-drie-dubbel check te hebben gehad!!
pi_80390801
Muh, bij mij heeft er niemand moeite gedaan om foto's te maken van mij met muppet vlak na de geboorte Beter oncharmant op de foto dan helemaal niet.

En Orea, die nesteldrang is ook een vreemd iets. Wen maar niet aan zo'n schoon huis want als de baby er is kraamverzorgster weg is dan gaat toch alles versloffen
pi_80392107
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef leonieke het volgende:

[..]

Met een beetje geluk heeft Willempje ook al direct een onderkin zoals Thomas. Valt het veel minder op En laat ons realistisch zijn, iedereen zal toch naar Willem kijken op de foto
Ik moet eerlijk zeggen als er op hyves foto's staan van net na de bevalling ik altijd meer naar de moeder kijk
Pas nu ik zelf een baby krijg let ik wat meer op de baby's.

Maar goed, ik ga gewoon verwilderd op de foto hoor!
pi_80392282
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:36 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen als er op hyves foto's staan van net na de bevalling ik altijd meer naar de moeder kijk
Pas nu ik zelf een baby krijg let ik wat meer op de baby's.

Maar goed, ik ga gewoon verwilderd op de foto hoor!
Ik post gewoon geen foto's waar ik op sta, dat lost het ook onmiddellijk op
Maar het is ook maar sinds ik zelf zwanger was dat ik meer naar de baby's kijk
pi_80392745
Troeta, een jongetje! Wat leuk! Gefeliciteerd!

Vind je het ook echter worden nu je weet wat het wordt?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_80394230
Ik wil geen foto's tijdens de bevalling . Daarna mag wel, maar die zijn en blijven altijd prive.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80394276
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil geen foto's tijdens de bevalling . Daarna mag wel, maar die zijn en blijven altijd prive.
Du'uh Wie zou er die foto's aan andere mensen tonen?
Mijn man heeft een paar foto's genomen van mij tijdens de bevalling... weliswaar nadat ik de epidurale had gekregen
pi_80395806
Nou, het is echter omdat ik nu een echte baby heb gezien, wat met handjes aan zijn neus wrijft enzo. De eerste termijnecho was het nog maar een boontje. Ik vond de echo echt zo gaaf joh!!
Denk dat het in huis nu wel wat echter word nu we eindelijk kunnen gaan shoppen.

@leonieke helaas heb ik wel eens foto's gezien van bevallingen, vroeg me ook af waarom ze het lieten zien, maar durfde het ook niet te zeggen, dus braaf alles gekeken. Ik heb mezelf beloofd om dat niemand aan te doen!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:45:27 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80396364
Troeta gefeliciteerd met je zoon!

En het gaat me puur om het jurkje. De extra's vind ik stom.
pi_80396777
Troeta een jongetje! Wat leuk

En foto's tijdens de bevalling lijkt me ook niks Maar zo direct na de geboorte, dat vind ik wel heel speciaal. Jammer wel dat de verpleegsters dan niet opletten dat er geen benen in beugels op staan, maar aan de andere kant al super fijn dat ze uberhaupt foto's maken!
pi_80397228
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:30 schreef Troeta het volgende:
Nou, het is echter omdat ik nu een echte baby heb gezien, wat met handjes aan zijn neus wrijft enzo. De eerste termijnecho was het nog maar een boontje. Ik vond de echo echt zo gaaf joh!!
Denk dat het in huis nu wel wat echter word nu we eindelijk kunnen gaan shoppen.

@leonieke helaas heb ik wel eens foto's gezien van bevallingen, vroeg me ook af waarom ze het lieten zien, maar durfde het ook niet te zeggen, dus braaf alles gekeken. Ik heb mezelf beloofd om dat niemand aan te doen!
Jaaaa, helemaal leuk he, voor het eerst echt een kindje herkennen, beter nog JOUW kindje herkennen
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:23:10 #43
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_80397775
Hier staat de counter bijna op 1l vocht in totaal Het is dan wel niet het gezondste wat iemand kan bedenken, maar dat is op dit moment na ruim 24uur zonder, de laatste zorg (energysportdrinkwaterzooi). eten lukt nog niet echt, dan nemen de krampen weer in alle heftigheid toe.. morgen weer een dag.. stapje voor stapje hoor

Troeta !! een jongetje

Foto's tijdens de bevalling vind ik opzich niet zo heel erg (mits met beleid natuurlijk van de omgeving, wie er bij zijn, wat het 1e setje word en de klok ) Wat ik wel erg vond is dat ik een hele serie heb kunnen photoshoppen omdat mn kijkdoos letterlijk en figuurlijk een kijkdoos was Dat vond ik dan iets minder intressant, mja het belangrijkste is dat die foto's er zijn (doorknippen navelstreng etc etc) dan vind ik t heus niet erg om hier of daar een spray te zetten met een tekenprogje hoor om het aan het zicht te ontrekken :@
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_80398412
Troeta een jongen! Leuk!

Ik denk al jaren dat ik asl eerste een zoontje krijg, en nu ik zwanger ben, denk ik dat nog steeds. Wil dan ook zeker weten een 20 weken echo

Hoeveel echo's krijg je nou totaal? Want ik krijg er over 3 weken weer één, dan ben ik bijna 10 weken... ik hoop zoveel mogelijk
Back in business.
pi_80398504
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:38 schreef Shirley het volgende:
Troeta een jongen! Leuk!

Ik denk al jaren dat ik asl eerste een zoontje krijg, en nu ik zwanger ben, denk ik dat nog steeds. Wil dan ook zeker weten een 20 weken echo

Hoeveel echo's krijg je nou totaal? Want ik krijg er over 3 weken weer één, dan ben ik bijna 10 weken... ik hoop zoveel mogelijk
Volgens mij verschilt dat nogal. Ik kreeg er eigenlijk maar drie. (12 weken, 20 weken, 36 weken) en dan toevallig een extra omdat ik bloedingen had... Je kunt het denk ik het beste aan je verloskundige vragen.
pi_80398733
Normaal krijg je er 2, de eerste zo tussen de 10 en 12 weken om de termijn te bepalen, en de tweede met 20 weken om te kijken of er vanalles wel goed is met de baby.
Sommige mensen krijgen ook aan het eind nog een of meer groeiecho's, maar dat is meer een uitzondering. En verder kan je zelf nog pretecho's laten maken. Maar als je vk zelf een echo apparaat heeft, dan maakt ze misschien wel vaker een echo, maar dat weet ik niet want mijn vk heeft dat niet.
pi_80398877
2 tot 3 is inderdaad standaard tenzij je medisch bent, dan krijg je elke 4 weken bij je gyn een korte echo...

Je weet wel dat de 20 weken echo medisch is hè Shirley ze willen best even kijken naar het geslacht, maar daar is die echo niet voor bedoeld
pi_80401926
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

superfail
op die echo was het hier duidelijk te zien dat het een jongen was haha.
Maar ik was dus van een meisje overtuigd
(net als orea dus alleen andersom )

Mijn moeder dacht net als de vader van Leonieke dat ik een jongen was Maar dat was de navelstreng die ze zag

Vandaag ben ik geprikt jaja, tis gelukt
Was om kwart voor 8 bij het prikgebeuren, had ik nog 6 mensen voor me
En toen was het buisje kapot, en dacht ze dat het aan mijn vat lag dus aan twee kanten ben ik geprikt hehe.

Ik heb tot nu toe 2 medische echo's gehad en 2 pretecho's. En krijg dus nu een extra groeiecho

Troeta leuk een jongetje trouwens
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:20:17 #49
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80403169
Dames, wat is er een boel gepost. Moet wel een beetje lachen om al die net na de bevalling foto's. Heb nl. ook hele elegante van mijzelf (manlief heeft nog wel eens de neiging om te fotograferen uit niet zo'n handige hoeken). Ik zag er na de keizersnede uit als een uitgeknepen vaatdoek en zo voelde ik me ook. Maar snel daarna voelde ik me beter dan de foto's laten zien (ik zag er niet uit!).
Benieuwd of we dit keer betere foto's krijgen.

De vorige zwangerschap voor mij 2 echo's: met 12 en 20 weken. En nog een hele korte met 42 weken om de conditie van de placenta te kijken, de hoeveelheid vruchtwater en waar het koppie lag (niet veel te zien, kindje is dan veeeel te groot).
Nu heb ik er al 2 gehad (dankzij de ICSI) met 8 en 10 weken en as maandag mogen we ook nog een keer voor de 12 weken. Dan nog de 20 weken. En ik vermoed dat ik als ik wordt doorgestuurd naar de gyn daar ook nog wel iets van een groeiecho ofzo krijg (K. was meer dan een kilo zwaarder dan ingeschat en had een dik koppie). Dus dit keer mag ik vaak en dat vind ik helemaal niet erg.

Troeta: leuk een zoon!
pi_80403806
ik krijg naast de 2 gebruikelijke echo's er 2 extra. 1 met 30 weken voor de groei, en 1 met 36 weken voor de ligging.

wat leuk troeta een zoon!!!
Ik heb nog steeds in mijn hoofd dat we hier ook een jongetje krijgen. Ik denk dat we rond 18 weken een pretecho plannen. Dan wil ik het ook wel weten.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')