abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:49:24 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80252961
Zwangerschap en geboorte deel 641

23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
20 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar (jongetje)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Rixtje
20 september 2010: Tessie
27 september 2010: Troeta
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober: Hobbesje
*** eind oktober/begin november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic ***
16 november 2010: Koningin
2 december 2010: Shirley
6 december 2010: Soneal

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's (Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door pessie op 13-04-2010 09:06:07 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:55:45 #2
259886 pessie
pi_80253108
Mijn laatste post in 641:
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:48 schreef pessie het volgende:
Whaha Orea heeft nesteldrang
Ik heb hier in huis nog nooit de gordijnen eraf gehaald om te wassen. Maar er heerst ook een algeheel rookverbod in huis. Denk wel dat ik de gordijnen die in de toekomstige babykamer hangen nog een keer in de was stop, maar daarvoor moet ik een enorme wasmachine hebben.
En dat "ergens heen gaan waar gerookt wordt in gebruikte kleren" ken ik wel. Als mijn kleren naar rook ruiken gooi ik ze ook direct in de was. Ik had vroeger ook altijd een enorme hekel aan uitgaan vanwege de rook.

Ik heb iets raars, vraag me af of jullie het herkennen. Volgens mij draai ik niet meer in mijn slaap. Ik wordt midden in de nacht wakker en dan lig ik precies zoals ik lag toen ik in slaap viel en ben ik helemaal verstijft. Vooral mn heupen doen dan zeer. Ik kan dan maar moeilijk een ligging vinden waarin ik me prettig voel. Kennen jullie dit?

En vandaag al 25 weken mijlpaal
Orea: gefeliciteerd met jouw mijlpalen En ook voor de andere dinsdag-verspringers
pi_80253196
Goeiemorgen!
Ooo, wat is dat toch heerlijk dat verlof! Het voelt nog een beetje als gewone vakantie... zeker met dat lekkere weer.

Ik zie trouwens dat ik nog op 22 mei sta... wilt iemand mij even op 20 mei zetten? Scheelt toch weer twee dagen

Op dit moment zijn er twee mannen het zonnescherm aan het installeren. Wat een lawaai dan zo zeg.. de huisdieren zijn helemaal van slag (en volgens mij was het wel even handig om het tegen de buren te zeggen...)

Morgen weer naar de vk.. en ben weer lekker 2 kilo aangekomen... hopelijk gaan ze daar niet wéér over zeuren (15 kilo in totaal valt toch wel mee?)
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_80253322
15 kilo in totaal is keurig hoor, Baldria!! Ik zit nu al op +9

Heel erg Flugel!! De meneer rookt nog wel (buiten uiteraard ) maar in huis wordt er nu zo'n 7 maanden niet meer gerookt... En als ik bij anderen ben geweest die roken dan kan ik gewoon over mijn nek gaan! Hoop zo dat ik het na mijn zwangerschap ook kan volhouden (gek genoeg heb ik er nu zwanger nul moeite mee, en ik heb 15 jaar ketting gerookt en stoppen lukte me nooit langer dan een paar maanden....) maar straks... ik hoop het echt!

Mijlpalen
pi_80253330
15 kilo is helemaal niet veel Baldria, dat is best netjes hoor. Snap niet dat ze daar over zeuren.

Orea, ik ben tijdens de zwangerschap ook zo gestopt, geen enkele moeite. Daarna toch weer begonnen (als gelegenheidsroker...) en nu weer gelijk gestopt. Ben benieuwd hoe het me straks vergaat.
pi_80253376
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 07:25 schreef flugeltje het volgende:
De pijn is m'n rug is al een heel stuk minder, nu heb ik last van m'n schouder Die spierverweking is echt niet heel erg tof geloof ik. En nee dames, ik heb echt niet teveel gedaan. Draag alleen nog een koffiekopje, want iets anders mag niet van Soneal...
Netjes

Over de Crème Brûlée; het gaat wel in de oven, maar daarin wordt het langzaam verwarmd tot 100 graden, de adviezen van de experts erover verschillen nogal, en als er verloskundigen zijn die zeggen dat het verstandiger is van niet, wegens het gevaar op een salmonella-besmetting dan neem ik dat wel mee in m'n overweging.
Het schijnt dat de Crème Brûlée van de AH overigens geen probleem is, maar zelfgemaakte kan dat dus wel zijn, net als met mayonaise. En het was mijn Lief die zo teleurgesteld was dat zelfgemaakte Crème Brûlée niet verstandig was, net nu hij een Crème Brûlée brander had en zijn recept geperfectioneerd had.
pi_80253489
De vriend van een vriendin van een vriendin van mij (die ook zwanger is) die rookt ook in huis. Toen ik daar pasgeleden was (om te feliciteren met zwangerschap en kadootje enzo) toen stak ie dus ook een sigaret op, zo van nu mag het nog wel toch. Maar had ook niet echt het idee dat ie van plan was echt te stoppen met roken in huis.
(dus ik dacht, met een verjaardag laat ik mijn zoon thuis). Maar durfde dus ook niet echt er iets van te zeggen ofzo haha. (kijk nu maakt het me niet zoveel uit nog (als in moeten ze zelf weten), mja als de baby er is bij hun vind ik het wel een beetje (heel erg) stom.

Ik heb gelukkig nog nooit gerookt.
pi_80253562
Hier wordt sinds die positieve test in november buiten gerookt, door m'n Lief dan, ik heb sinds die test gewoon niet meer gerookt, en ik ben erg blij dat ik dat ook na de miskraam niet meer ben gaan doen.

Gevoelsmatig zit het nu toch wat beter omdat ik de 4 maanden voor de bevruchting niet meer gerookt heb, en m'n Lief beduidend minder gerookt heeft, want het maakt op een avond nogal wat uit of je op de bank hangt en zo een sigaret op kunt steken of er iedere keer voor naar buiten moet.

Ik verwacht overigens wel dat hij helemaal ophoudt met roken, maar dat verwacht hij zelf ook
pi_80253932
Mijn man rookt ook, maar dat wordt ook buiten gedaan. We hebben best een groot huis, heeft veel tijd gekost om dat van binnen te verven enzo, dus dat wil ik ook zo houden.
En natuurlijk voor de kids ook he.
pi_80254081
Hallo.

Sorry dat ik nog niet zo actief mee doe, maar dat komt vast nog wel.
Ik heb gisteren een 20 weken echo gehad en alles zag er perfect uit, gelukkig.
Alleen -

waarschuwing, want dit is écht een hele egoístische post van mij, zeker omdat er mensen zijn bij wie zwanger worden moeilijker of helemaal niet gaat , maar ik wil het zo graag even kwijt -

ik heb vier zonen en ik hoop al mijn hele leven op een meisje en elke keer weer, tja, je raadt het misschien al....wil het niet eens neer zetten, zo egoïstisch vind ik het om hier zo verdrietig om te zijn ....

Ik hoop niet dat iemand over mijn post valt en anders verwijder ik het wel. Uiteindelijk is en blijft het ook mijn kindje en zal ik weer helemaal verliefde zijn na de geboorte ...

Wilde het gewoon graag even kwijt..
pi_80254158
@Missziggy: je hoeft je eigen verdriet niet aan aan dat van een ander te spiegelen hoor.
Als ik hard mijn teen stoot heb ik misschien niet zoveel pijn als iemand die zijn enkel breekt, maar het is wel mí'jn zere teen en ik mag dan best hard auw roepen vind ik zelf.
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:43:04 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80254192
Ik ben sinds 5 december zwanger en nu zie ik dat Soneal 6 december is uitgerekend
20-weken mijlpaal sinds zondag voorbij hier, het gaat wel heel erg hard
Mijn moeder is met de wieg bezig, ik ben gister nog even langs geweest om wat details door te spreken, de nieuwe hoezen van het voedingskussen zijn klaar, die heb ik al in huis dus het voedingskussen mag mee naar bed weer

Iemand nog leuke neutrale kleertjes gezien? Géén grijs graag, ik vind dat er momenteel zo weinig te vinden is...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:45:14 #13
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80254250
Van de week bij de prenatal heb ik wel wat leuke neutrale dingetjes gezien Saffier. Erg lastig om neutrale kleertjes te vinden altijd.
pi_80254373
ik vind het heel moeilijk om neutrale kleertjes te vinden. Je komt toch vaak uit bij het grijs inderdaad. Daarom zijn we hier nu maar gestopt met kopen. Het is nu wachten op de echo waar we kunnen zien wat t gaat worden.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:51:21 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80254406
@missziggy, ik begrijp het wel hoor Natuurlijk ben je straks haske blij met je nieuwe knulletje, maar dit is gewoon even een teleurstelling. Wel fijn dat alles goed met 'm was...

Voor wat betreft roken, Martijn en ik zijn allebei gestopt maar visite laat ik nog wel in de keuken roken. Met name mijn moeder (die ook bij ons een centje bijverdiend door te poetsen) ga ik niet buiten zetten. Met het raam open en de deur dicht heb je er in de rest van het huis geen last van. (onze keuken ligt helemaal achterin en heeft alleen een verbinding met de hal, niet met de huiskamer) Ik weet dan wel weer zeker dat er bij moeders in huis niet binnen gerookt mag worden als Willem straks op visite is. Bij mijn andere neefjes en nichtjes stonden we ook altijd braaf met z'n allen buiten te paffen. (tot zo'n kind dan kan lopen en er zelf bij komt staan omdat alle gezelligheid buiten is ) Ik ga ook geen feestjes of gelegenheden ontlopen omdat er gerookt wordt. Hij gaat tijdens zijn leven aan genoeg ongezonde dingen blootgesteld worden, ik doe wat ik zelf kan doen om schadelijke invloeden te verminderen, maar helemaal uitsluiten is een utopie...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:53:53 #16
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80254469
Hmmm, prenatal heb ik nog niet gezien idd, de H&M hier heeft alles in boevenpakjes-grijs en omdat ik me nog best vaak niet heel geweldig voel, wil ik géén grijs kopen. Dankje Hobbes. De C&A had niets, echt níets neutraals in maatjes 50 of 56 van het weekend

Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten Kaatje, dus heb echt een neutrale garderobe nodig. Alhoewel ik een aantal heeeeeeeele leuke dingen heb gezien die echt niet neutraal zijn

Missziggy ik snap je denk ik wel, als je heel hard hoopt op het een e het is net even wat anders moet je daar 'gewoon' even aan wennen. En net wat je zegt, als het geboren is maakt het niet meer uit.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80254507
Ik weet dat er bij een vriendin thuis ook gerookt wordt, toen haar jongste geboren was werd er even niet in het bijzijn van de baby gerookt maar dat was ook al snel over....
Als we daar een verjaardag hebben ga ik straks niet panisch de baby weghouden, ik kan ook niet de hele stad in schuimplastic inpakken zodra mijn zoon rijles heeft.

Missziggy, straks is de baby er en dan is nog een jongentje ook gewoon leuk
pi_80254623
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:06 schreef Koningin het volgende:
15 kilo is helemaal niet veel Baldria, dat is best netjes hoor. Snap niet dat ze daar over zeuren.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:06 schreef Orea het volgende:
15 kilo in totaal is keurig hoor, Baldria!! Ik zit nu al op +9
*chocolaatje pakt

Over roken: mijn moeder rookt, maar als ik op visite ben ofzo, dan niet, of ze gaat naar boven. Ze gaat straks ook één keer in de week oppassen en dan hoop ik dat ze die goede gewoonte behoud. Ze vindt het namelijk zelf ook een goede reden om minder te roken.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:19:21 #19
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_80255063
Vijf jongetjes zijn ook gewoon heel leuk straks als hij er eenmaal is. Snap je gevoel wel hoor overigens.Ik heb het zelf nooit gehad. Bij de eerste wist ik meteen dit is een meisje en ja dat was een meisje en bij de tweede had ik geen vermoeden of niets maar mijn lief wel en de 20weken echo bewees dat hij gelijk had. Weer een meisje. Dat na vier zoontjes graag een meisje zou willen kan ik begrijpen maar straks is dit mannetje ook weer heel erg lief en leuk.

De zesde/zevende/achtste of negende is vast een meisje (dikke knipoog).
pi_80255373
Sticker!! nog 1 keer over 4 weken en dan gaan we al naar om de 3 weken

Navel zit wat laag, maar baarmoeder komt er weer goed boven, dus dat was geen probleem. Hij zette de echo erop, en waar we met de 16 weken echo een UUR hebben moeten zoeken naar haar geslacht en het toen nog niet zeker wisten, met de 20 weken echo het wel duidelijk werd na even, was het nu DIRECT een full frontal shot eigenwijse drol!

Mevrouw lag lekker met koppie naar beneden, op 1 hand te chillen, 1 beentje volledig gestrekt omhoog en volgens de gyn is het een lekker spekkie ik hou ervan, want dat betekent dat ze het goed heeft!

Verder alles gewoon goed, we blijven maar hopen dat de hydro zich niet verder opzwelt. En verder vond hij het goed om te horen dat de arbo mij niet meer aan het werk wil, zodat ik lekker mijn rust kan pakken (tis ook niet gek dat mijn kind een spekkie is!! Stresslevel is ongeveer nul )

Stiekem hoop ik nu wel dat als mevrouw zich aandient, over een week of 17 dat mijn gyn ook dienst heeft en haar op de wereld zet. Dan is de cirkel rond (hij heeft ook destijds de diagnose gesteld en me geopereerd aan mijn eileiders)!

Misziggy, daar hoef je je niet voor te excuseren hoor! Kan me voorstellen dat het even een domper is. Als je er straks maar wel weer van geniet....Neem aan dat het kindje wel gewoon super gewenst is

Over het roken, als ze er straks is probeer ik het wel zoveel mogelijk te vermijden. Bedoel een ruimte waar meerdere mensen roken ga ik met mijn baby gewoon niet inzitten. Als het een keer gebeurd dat er iemand gerookt heeft in de ruimte waar ik met haar ben, dan is het niet anders. Maar ik ga het niet opzoeken gelukkig houdt iedereen er hier standaard rekening mee, en rookt sowieso bijna niemand meer
pi_80255561
Fijn dat je weer helemaal goedgekeurd was Orea
pi_80255747
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:29 schreef Orea het volgende:
Over het roken, als ze er straks is probeer ik het wel zoveel mogelijk te vermijden. Bedoel een ruimte waar meerdere mensen roken ga ik met mijn baby gewoon niet inzitten. Als het een keer gebeurd dat er iemand gerookt heeft in de ruimte waar ik met haar ben, dan is het niet anders. Maar ik ga het niet opzoeken gelukkig houdt iedereen er hier standaard rekening mee, en rookt sowieso bijna niemand meer
Dat dus. Dat heb ik dus ook bij die vriendin, daar wordt op verjaardagen best veel gerookt en als dat straks ook zo is als hij geboren is (en ook haar kindje), dan blijft ie gewoon lekker thuis bij papa (want die gaat toch niet mee). Ik vind het zelf al niet prettig daar te zitten, dus dan ga ik hem er ook niet aan bloot stellen.

Ohw ja en fijn dat je weer goedgekeurd ben bij de gyn Orea

MissZiggy, ik kan me best voorstellen dat je een beetje gehoopt had op een meisje na 4 jongens ik had dat al bij de eerste haha, mja vind een jongen nu ook leuk hoor
Mja komt straks vast wel goed denk ik
Ben je een soort omgekeerde Robert ten Brink
pi_80257615
MissZiggy, ik wou ook altijd heel graag een meisje, en was ook echt bang dat ik teleurgesteld zou zijn als ik een jongen zou krijgen. Maar nu ben ik zo ontzettend blij met mijn jongetje! Net wat je zelf zegt, je zal straks heus echt wel blij zijn met weer een zoontje, en net zoveel van hem houden. En het is niet gek dat je nu gewoon even teleurgesteld bent.

Over het roken, mijn Lief en ik roken allebei niet, mijn schoonfamilie wel. Maar die roken nu ook echt niet binnen als ik en/of Graeme er is. Ook niet in hun eigen huis. Ik wil niet dat mijn kind en ongeboren kind nu al in de rook zitten. Gelukkig vonden ze dat zelf ook, en hebben we het niet eens hoeven vragen. Als ik ergens ben waar wel gerookt wordt, dan vraag ik ook gerust of ze dat ergens anders willen doen, of ga zelf weg. Geen behoefte aan om nu in de rook te zitten hoor.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:45:19 #24
259886 pessie
pi_80260054
Missziggy, straks heb je een half voetbalteam Fijn dat alles goed is!

En de assistente van de lactatiekundige heeft gebeld! Heb de telefonische intake achter de rug!Ben echt blij dat ik dat pakket genomen heb. Ze heeft nu al tips gegeven (die ik zeer vakkundig op het lijstje voor manlief heb gezet ).
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:58:06 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80260406
Ow trouwens, MissZiggy, heb ik ooit al eens verteld dat ik 5 oudere broers heb? het kan altijd nog
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')