abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80487787
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Philips inderdaad weer uitzonderlijke cijfers zoals al veel bedrijven laten zien KLM zal zich vast wel herpakken. Waarom niet?

@Melandri, heb je die DAX er nog uitgeknald ? Ik had ze van mij bijna verkocht in de ochtend direct bij opening. Heb ze nog steeds. Nu hopen dat Citi ruk is in een aantal uur & IBM gaat tegenvallen zodat we ons morgen kunnen focussen op GS
Nog steeds in bezit maar ik knal er zo uit denk ik, dagcandle doji.
pi_80498952
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:12 schreef Rejected het volgende:

[..]

Hoelaat zijn de cijfers morgen?
1.

Check earnings samenvatting van GS. De verwachtingen etc.

Laatste 17 van de 19 keer hebben ze de expectations weten te verslaan! Het getal waar ik naar zal kijken zal vooral fixed income trading zijn, die hebben bij Citi/BoA/JPM ook goede resultaten laten zien en ik verwacht bij GS niet anders.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80507231
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1.
[ afbeelding ]

Check earnings samenvatting van GS. De verwachtingen etc.
[ afbeelding ]
Laatste 17 van de 19 keer hebben ze de expectations weten te verslaan! Het getal waar ik naar zal kijken zal vooral fixed income trading zijn, die hebben bij Citi/BoA/JPM ook goede resultaten laten zien en ik verwacht bij GS niet anders.
Heb jij je eigen account op bloomberg sittingelf ? Heb er naar lopen kijken maar de goedkoopste accounts geldig voor een maand varrieren van 1300 tot ~ 1700 euro. Prijzig.
pi_80508054
17 van de 19 keer! Waar zie je dat trouwens staan? Ik kan dat niet zo snel terugvinden in jouw screenshots.
Maar ik weet twijfel toch over er veel potentie in zit vanwege al dat negatieve nieuws. Maar jou kennende zal er wel een degelijke leverage in je trade zitten.
pi_80512851
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 01:37 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

Heb jij je eigen account op bloomberg sittingelf ? Heb er naar lopen kijken maar de goedkoopste accounts geldig voor een maand varrieren van 1300 tot ~ 1700 euro. Prijzig.
Ik heb inderdaad een eigen account op Bloomberg. Je kunt op die manier ten minste overal in loggen en bent niet afhankelijk van 1 terminal en je hebt continu je eigen opgeslagen instellingen. Scheelt een boel

Het is de prijs overigens niet waard (je moet immers 15k winst draaien per jaar wil je zo'n ding kunnen betalen ). Al moet ik wel zeggen dat ik gewoon niet zonder de BB kan. Ik ben er echt afhankelijk van geworden. Ik zou bijvoorbeeld nu gewoon niet meer zonder kunnen!

Ik wist niet dat je dit soort terminals ook als consument kon aanschaffen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_80513039
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 07:19 schreef Rejected het volgende:
17 van de 19 keer! Waar zie je dat trouwens staan? Ik kan dat niet zo snel terugvinden in jouw screenshots.
Maar ik weet twijfel toch over er veel potentie in zit vanwege al dat negatieve nieuws. Maar jou kennende zal er wel een degelijke leverage in je trade zitten.
Je ziet op het shot pagina 1/5. Die andere keren staan op die pagina's .

Ik weet zeker dat er potentie in zit. Ik behandel het gewoon als macro trade, minuutje van te voren instappen en dan er weer uit. En inderdaad, leverage is weer monsterlijk. Maar heb er vertrouwen in dat GS mij deze keer niet gaat tegenwerken

En ik kan niet(!) wachten Zoals ik het nu bekijk zit ik long voor het uitkomt. Maar ben nog wat gaten in mijn verhaal aan het repareren. Zo mogen ze wel 17 van de 19 keer EPS verwachting hebben verslagen. Dat resulteerde niet in 17 keer een hogere koers. ( ) Op die manier lijkt het wel heel veel op een gok.
pi_80515814
Cijfers komen misschien al eerder uit van GS. Zal zo positie pakken denk ik.
pi_80515908
Crap dat was NY Mellon, ook niet onaardige cijfers
pi_80516459
Ik zit long op GS
pi_80517050
Double beat voor GS
pi_80517412
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit long op GS
Succes! Wat is een Double Beat? Vertel maar hoe het afliep.
Vind het trouwens wel leuk om te lezen op welke cijfers je posities inneemt.
pi_80517827
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:11 schreef Rejected het volgende:

[..]

Succes! Wat is een Double Beat? Vertel maar hoe het afliep.
Double beat betekend dat het bedrijf de bottom en top line heeft weten te verslaan. Hogere EPS dan verwacht en hogere revenue dan verwacht.
quote:
Vind het trouwens wel leuk om te lezen op welke cijfers je posities inneemt.
Ik niet, want deze zet op GS levert geen centen op Heb de cijfers al doorgespit, fuck man. GS exceleert flink boven de andere banken die tot dusver uit gekomen zijn en de cijfers. Vooral op de fixed income trading. En toch is het aandeel al weer gezakt sinds de cijfers uit gekomen zijn
pi_80518503

Jammer, het was je gegund.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:43:07 #164
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80518633
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Double beat betekend dat het bedrijf de bottom en top line heeft weten te verslaan. Hogere EPS dan verwacht en hogere revenue dan verwacht.
[..]

Ik niet, want deze zet op GS levert geen centen op Heb de cijfers al doorgespit, fuck man. GS exceleert flink boven de andere banken die tot dusver uit gekomen zijn en de cijfers. Vooral op de fixed income trading. En toch is het aandeel al weer gezakt sinds de cijfers uit gekomen zijn
Ach misschien dat er over een krappe 2 uur nog wat gebeurd. Maar denk dat beleggers nu bij GS ipv kijken wat er nu net gepresteerd is de afgelopen 3 maanden, vooral kijken naar wat er gaat gebeuren in de nabije toekomst.
The more debt, the better
pi_80518968
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ach misschien dat er over een krappe 2 uur nog wat gebeurd. Maar denk dat beleggers nu bij GS ipv kijken wat er nu net gepresteerd is de afgelopen 3 maanden, vooral kijken naar wat er gaat gebeuren in de nabije toekomst.
Wat te denken van de cijfers van GS? Het schreeuwt uit dat de cijfers veel te goed zijn. Te goed to be true. Ik bedoel, lagere VAR maar hogere profits Het kan natuurlijk wel maar het is logisch dat men daar vraag tekens bij zet. Hogere winsten terwijl ze een lagere dagelijkse risico lopen.

Bigger profit .. less risk. En dat voor een bedrijf als GS. Dan krijg je dat soort vragen natuurlijk. En dit soort resultaten van GS zijn alles behalve sustainable.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:52:34 #166
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80519030
Ach GS is gewoon Madoff in corporate vorm.
pi_80519147
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:39 schreef Rejected het volgende:

Jammer, het was je gegund.
Och het verlies viel wel mee hoor. Leverages op aandelen zijn nooit zo hoog als op indices of andere assets. En het aandeel keldert ook niet met procenten naar beneden, ze staan nog steeds in het groen pre-market!
pi_80519278
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:52 schreef flyguy het volgende:
Ach GS is gewoon Madoff in corporate vorm.
Dat gaat me ook wat ver! Coca Cola en J&J hebben beide niet de double beat gehaald en staan op het moment in het rood. EPS wel gehaald, revenue niet. Cijfers niet erg goed. Toch 2 grote bedrijven.

Ga waarschijnlijk wel long op Apple. Zo in ieder geval de hearing over de Lehman bankruptcy kijken.
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:02:30 #169
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80519414
Apple lijkt mij wel een goede zet. Nog iets meegekregen van die "geleakte" iPhone?
pi_80519582
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:02 schreef flyguy het volgende:
Apple lijkt mij wel een goede zet. Nog iets meegekregen van die "geleakte" iPhone?
Dat was hier ook nog op het nieuws, maar was verder niet onder de indruk. Heeft verder ook weinig invloed denk ik.

Oh, Charlie Rose Waarom zijn die interviews eigenlijk nooit interessant?
pi_80520809
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat was hier ook nog op het nieuws, maar was verder niet onder de indruk. Heeft verder ook weinig invloed denk ik.

Oh, Charlie Rose Waarom zijn die interviews eigenlijk nooit interessant?
Charlie Rose is gewoon lekker keuvelen . Verder niet interessant omdat hij niet kritisch is

Goed nieuws: ik kwam er net achter dat ik ook Bloomberg @ satelliet heb
pi_80521016
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Charlie Rose is gewoon lekker keuvelen . Verder niet interessant omdat hij niet kritisch is

Goed nieuws: ik kwam er net achter dat ik ook Bloomberg @ satelliet heb
Tsjill! Straks de Lehmann testimony. Hopelijk zal het leuke TV opleveren. BB TV is pas elke ochtend interessant vanaf het moment dat Inside Track begint met Betty & Erik. (ook leuk dat je die presentators gewoon online kunt spreken/mailen via de terminal )
pi_80521189
BB is wel irritant op breedbeeld, dat heeft CNBC beter voor elkaar
pi_80523277
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:49 schreef tjoptjop het volgende:
Irritant? Do explain ? We hebben hier ook een knoert van een breedbeeld tv aan de muur hangen met BB en daar merk ik niks speciaals aan?
pi_80523381
Amerika niet zo positief als wij hier.
pi_80523419
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Irritant? Do explain ? We hebben hier ook een knoert van een breedbeeld tv aan de muur hangen met BB en daar merk ik niks speciaals aan?
Hmm.. misschien dan tuner/tv instelling. Maar ik mis een behoorlijk deel van het beeld
pi_80523690
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hmm.. misschien dan tuner/tv instelling. Maar ik mis een behoorlijk deel van het beeld
Dan mis je een behoorlijk deel van Betty, Deirde, Sara Eisen etc. Kun je het beeld niet croppen? Of de 'fit to screen' functie gebruiken van je TV?
pi_80523775
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Amerika niet zo positief als wij hier.
Amerika eindigde gisteravond al in het groen eh. Don't forget that
pi_80529722
Wow, vandaag 2% winst op een pf die 40% in cash zit... da's lang geleden...
pi_80538458
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:49 schreef tjoptjop het volgende:
je ziet bij CNBC niet eens meer US koersen.
pi_80542696
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een eigen account op Bloomberg. Je kunt op die manier ten minste overal in loggen en bent niet afhankelijk van 1 terminal en je hebt continu je eigen opgeslagen instellingen. Scheelt een boel

Het is de prijs overigens niet waard (je moet immers 15k winst draaien per jaar wil je zo'n ding kunnen betalen ). Al moet ik wel zeggen dat ik gewoon niet zonder de BB kan. Ik ben er echt afhankelijk van geworden. Ik zou bijvoorbeeld nu gewoon niet meer zonder kunnen!

Ik wist niet dat je dit soort terminals ook als consument kon aanschaffen?
Ik heb er niet zozeer naar gekeken omdat ik geïnteresseerd was in de aanschaf ervan ( al zou ik er maar al te graag 1 willen hebben wie niet. ) maar omdat een paar kennissen een bepaalde market watch opleiding hebben waar ze gebruik mogen maken van bloomberg terminals.
pi_80544282
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:05 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

Ik heb er niet zozeer naar gekeken omdat ik geïnteresseerd was in de aanschaf ervan ( al zou ik er maar al te graag 1 willen hebben wie niet. ) maar omdat een paar kennissen een bepaalde market watch opleiding hebben waar ze gebruik mogen maken van bloomberg terminals.
Zorg dat die vrienden van je je inschrijven voor verschillende events in Amsterdam op het hoofdkantoor van Bloomberg. Dan kun je er zelf ook 'gratis' mee kloten
pi_80544640
Oh, en vanaf morgen ben ik een poosje verdwenen met mijn posts in dit topic betreffende posities die ik in neem. Dat mag namelijk niet meer.
pi_80544717
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, en vanaf morgen ben ik een poosje verdwenen met mijn posts in dit topic betreffende posities die ik in neem. Dat mag namelijk niet meer.
Hopelijk lezen we die posities wel in de krant.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_80545158
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:51 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Hopelijk lezen we die posities wel in de krant.
Ik zie het al voor me
quote:
22 yr Dutch trader triggered biggest long squeeze in financial history
Wednesday 21 April, 2010
London, UK

Junior trader located at [tralala] in CW triggered biggest long squeeze in history after taking a short position on GS. It was considered a personal revenge. How it unfolded.......
Ik kijk wel uit. Gewoon keihard op safe spelen in het begin anders ga ik snoeihard op mn bek.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 april 2010 @ 00:17:48 #186
862 Arcee
Look closer
pi_80545599
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat mag een tijdje niet meer?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80545833
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat mag een tijdje niet meer?
Anders ben ik de lul. Aldus wat ik getekend heb in het contract. Ik ga namelijk aan het werk. (echt werk ). Je kunt dus geen analyse geven aan anderen over een aandeel of index dat het bedrijf ook zelf onderzoekt. (dus het hoeft nog niet eens in de portfolio te zitten) En dat zijn er nog al wat..
pi_80545910
Ga je eerder beginnen of heb je een andere job?
pi_80546110
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:29 schreef tjoptjop het volgende:
Ga je eerder beginnen of heb je een andere job?
Eerder (om in de zomer eventueel nog een stage er bij te doen omdat er een onverwacht gaatje is geopend waar ik geen rekening mee hield)
pi_80546287
Een groot gemis voor deze mooie reeks.
Bedankt voor al je nuttige, vermakelijke en scherpe posts en tot over 5 maanden!
Mag je nog wel meediscussiëren in andere AEX topics?
pi_80546434
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:46 schreef Rejected het volgende:
Een groot gemis voor deze mooie reeks.
Bedankt voor al je nuttige, vermakelijke en scherpe posts en tot over 5 maanden!
Mag je nog wel meediscussiëren in andere AEX topics?
Tuurlijk kan ik wel mee discussieren. Je kunt alleen geen specifieke aandelen noemen. Of zeggen, hey cijfers zijn goed (hint hint .. ) Ik moet sowieso eerst nog eens kijken wat ik eigenlijk voor mezelf mag traden. Dat weet ik namelijk nog niet En het zullen geen 5 maanden zijn. Het is voor minimum 9 week en ik mag internetten tijdens werktijd. De vraag is of ik ook mag FOK!ken. Het staat natuurlijk wat raar als je continu een discussie board op 1 van je schermen hebt staan. Dat kan enige argwaan trekken.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:57:38 #192
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80546519
Bij welke firma ga je eigenlijk aan de slag S_E? En volgens mij moet je idd bij de meeste brokers aangeven of je ook zelf in 'het vak' zit. Dus dat kan nog wel wat extra papierwerk geven
pi_80552428
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Anders ben ik de lul. Aldus wat ik getekend heb in het contract. Ik ga namelijk aan het werk. (echt werk ). Je kunt dus geen analyse geven aan anderen over een aandeel of index dat het bedrijf ook zelf onderzoekt. (dus het hoeft nog niet eens in de portfolio te zitten) En dat zijn er nog al wat..
Op welk probleem of conflict is deze regel eigenlijk gericht ?
pi_80552570
Bedrijfsgeheimen lijkt mij. Stel dat een bedrijf heeft geïnvesteerd in bepaalde strategieën of systemen, dan zou zulke informatie natuurlijk niet zomaar willen delen.
pi_80555015
Het ziet er naar uit dat we een dubbele top krijgen.
pi_80564005
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik wel mee discussieren. Je kunt alleen geen specifieke aandelen noemen. Of zeggen, hey cijfers zijn goed (hint hint .. ) Ik moet sowieso eerst nog eens kijken wat ik eigenlijk voor mezelf mag traden. Dat weet ik namelijk nog niet En het zullen geen 5 maanden zijn. Het is voor minimum 9 week en ik mag internetten tijdens werktijd. De vraag is of ik ook mag FOK!ken. Het staat natuurlijk wat raar als je continu een discussie board op 1 van je schermen hebt staan. Dat kan enige argwaan trekken.
Ik zou imho niet het kat op het spek binden. Een discussieforum is 1, maar ook nog eentje die de mensen aldaar niet kunnen lezen (want, Nederlands) lijkt me niet bevorderlijk
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:05 schreef Rejected het volgende:
Bedrijfsgeheimen lijkt mij. Stel dat een bedrijf heeft geïnvesteerd in bepaalde strategieën of systemen, dan zou zulke informatie natuurlijk niet zomaar willen delen.
Of gewoon vanuit de toezichthouder om koersmanipulatie tegen te gaan. Was bekend truukje in de dotcom tijd. Long in een klein aandeel gaan, vervolgens flink promoten op fora en dan cashen op die gasten
pi_80581659
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:00 schreef jaco het volgende:

[..]

Op welk probleem of conflict is deze regel eigenlijk gericht ?
Onderzoek wordt altijd op een bepaalde methode gedaan. Daaraan wordt een conclusie gebonden en dat mag niet verspreidt worden. Via via horen dat bedrijf A interesse heeft of onderzoek doet naar bedrijf B kan al genoeg speculatie/koersmanipulatie opwekken. Bedrijfsgeheim dus. Je mag persoonlijk ook niet handelen in de assets die het bedrijf onderzoekt of koopt. Ook vrij logisch omdat dat kopen met voorbedachte rade zou zijn. Als je zelf ook wat wilt kopen moet je dat van te voren aan geven.
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zou imho niet het kat op het spek binden. Een discussieforum is 1, maar ook nog eentje die de mensen aldaar niet kunnen lezen (want, Nederlands) lijkt me niet bevorderlijk
Ik ben niet de enige Nederlander.
pi_80582084
Maar vertel, hoe was het?

Vandaag Bloomberg radio ontdekt, kan niet geloven dat ik dat al die tijd heb gemist.

Zou je mij nog die paper kunnen sturen? Ik heb gezocht maar kon het nergens vinden

[ Bericht 85% gewijzigd door Rejected op 21-04-2010 23:54:33 ]
pi_80582926
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:46 schreef Rejected het volgende:
Maar vertel, hoe was het?
Prima, drukker, sneller, groter, en vooral meer verslavend. Erg verslavend. Tot dusver moet ik me vooral inhouden.
quote:
Vandaag Bloomberg radio ontdekt, kan niet geloven dat ik dat al die tijd heb gemist.
De show van Pimm Fox op BB is een aanrader.
quote:
Zou je mij nog die paper kunnen sturen? Ik heb gezocht maar kon het nergens vinden
Die staat dan ook niet op internet
pi_80583431
Hahaha, gefeliciteerd met je toetreding tot het graaiersgilde.
pi_80583529
Klinkt erg leuk! In welk opzicht verslavend i.t.t. zelf traden? Of mag je je daar niet over uitlaten?
Is het een ander systeem waarin je handelt?
pi_80583562
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:38 schreef dvr het volgende:
Hahaha, gefeliciteerd met je toetreding tot het graaiersgilde.
Tss, ik had wel een betere reactie van je verwacht . Ik heb niet eens een vast salaris
pi_80583719
Je trade in het begin ook met een simulatie zeker?

Al wat bekend wat je gaat verhandelen?
pi_80583766
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:42 schreef Rejected het volgende:
Klinkt erg leuk! In welk opzicht verslavend i.t.t. zelf traden? Of mag je je daar niet over uitlaten?
Is het een ander systeem waarin je handelt?
Verslavend omdat het een hoog casino gehalte heeft. De snelheid ligt nog een stukje hoger. De bedragen zijn groter. Maar dat is ook allemaal vrij logisch. En uiteraard handel je in een ander systeem. Ook dat is niet geheel verwonderlijk. Allemaal niet erg verrassend als je van particulier naar een groot bedrijf gaat.

Als er iets op te merken valt is het het personeel Ik denk als we een crew hadden van LXIV/SeLang/Jaco/Melandri/dvr/Rejected/tjoptjop de resultaten niet heel veel anders waren geweest.
pi_80583793
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:54 schreef tjoptjop het volgende:
Je trade in het begin ook met een simulatie zeker?

Al wat bekend wat je gaat verhandelen?
Geen simulatie en ik zit in de futures hoek. Je merkt ook wel behoorlijke verschillen tussen de verschillende departementen. FX
  donderdag 22 april 2010 @ 01:01:42 #206
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80583839
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Verslavend omdat het een hoog casino gehalte heeft. De snelheid ligt nog een stukje hoger. De bedragen zijn groter. Maar dat is ook allemaal vrij logisch. En uiteraard handel je in een ander systeem. Ook dat is niet geheel verwonderlijk. Allemaal niet erg verrassend als je van particulier naar een groot bedrijf gaat.

Als er iets op te merken valt is het het personeel Ik denk als we een crew hadden van LXIV/SeLang/Jaco/Melandri/dvr/Rejected/tjoptjop de resultaten niet heel veel anders waren geweest.
Dan is de vraag: wat doen ze nog met al dat personeel? Een handelend, deskundig (al hoewel jij daar aantwijfelt ) collectief geeft dus nauwelijks een edge?
pi_80583866
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geen simulatie en ik zit in de futures hoek. Je merkt ook wel behoorlijke verschillen tussen de verschillende departementen. FX
Zo erg

Mij lijkt energy traden zo gaaf
pi_80584075
De echte bikkels zitten natuurlijk in de opties
pi_80584164
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:01 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dan is de vraag: wat doen ze nog met al dat personeel? Een handelend, deskundig (al hoewel jij daar aantwijfelt ) collectief geeft dus nauwelijks een edge?
Waarmee je eigenlijk zegt dat de FOK users die ik noemde geen goede return hebben of de returns die ze hebben niet gebasseerd zijn op een edge

Het is alleen zonde dat dit soort bedrijfen zulke hoge eisen stellen wat betreft universitair niveau. Dat komt er altijd niet even goed uit.
  donderdag 22 april 2010 @ 01:31:18 #210
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80584270
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarmee je eigenlijk zegt dat de FOK users die ik noemde geen goede return hebben of de returns die ze hebben niet gebasseerd zijn op een edge

Het is alleen zonde dat dit soort bedrijfen zulke hoge eisen stellen wat betreft universitair niveau. Dat komt er altijd niet even goed uit.
Nee, trok alleen de verkeerde conclusie blijkbaar Over de persoonlijke resultaten hier kan ik niets zeggen

Edit: 5500ste post
pi_80584405
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zo erg

Mij lijkt energy traden zo gaaf
Again niet meer dan logisch. Een forex trader valt niet te vergelijken met een commodities trader en die valt weer niet te vergelijken met iemand die alleen equities handelt. Andere doelstellingen, andere risico profiel. Niks nieuw onder de zon

En er heerst natuurlijk een goede concurrentie tussen de groepen. Persoonlijk heb ik nooit een binding gehad met FX dus ik zal natuurlijk proberen beter te presteren dan de FX groep. Je moet gewoon oppassen dat je competitie niet als argument gaat gebruiken om betere resultaten wilt halen (en daardoor onbedoeld te veel risico loopt). Maar ook dat zit allemaal uitstekend in elkaar. Alles wat je per dag wordt namelijk nog eens na berekend door een financieel risico analist die uitrekent hoeveel risico je hebt genomen etc.
pi_80584465
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:17 schreef TeringHenkie het volgende:
De echte bikkels zitten natuurlijk in de opties
Waarom? Opties zijn in veel gevallen zero-sum. Futures zijn de bom omdat je (indien je een edge hebt of timing & geluk) kunt handelen met een exponentieel effect als je minimale margins aanhoudt. Een stijging van 100 dollar op olie bijvoorbeeld zoals we die gezien hebben vorig jaar levert je met een initiele positie van 10 contracten meer dan een miljard op (stijgende margins en minimale ticks meegerekend).

Downside is wel dat minder dan 10 contracten handelen geen zoden aan de dijk zet en handelen met één contract veel te lang duurt.

Geen opties voor mij
Greece
pi_80590822
Lean Hogs. Bereikt bijna 90.000 .

De hog cycle .

[ Bericht 32% gewijzigd door Zure_Pruim op 22-04-2010 11:40:36 ]
pi_80592978
Wie van jullie wilt er daadwerkelijk trader als beroep worden en wie doet het naast zijn andere baan?
  donderdag 22 april 2010 @ 13:00:59 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80593886
Ik moet er niet aan denken.
Wat betreft active trading is de enige optie voor mij een 100% geautomatiseerde strategie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80593903
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:50 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Waarom? Opties zijn in veel gevallen zero-sum. Futures zijn de bom omdat je (indien je een edge hebt of timing & geluk) kunt handelen met een exponentieel effect als je minimale margins aanhoudt. Een stijging van 100 dollar op olie bijvoorbeeld zoals we die gezien hebben vorig jaar levert je met een initiele positie van 10 contracten meer dan een miljard op (stijgende margins en minimale ticks meegerekend).

Downside is wel dat minder dan 10 contracten handelen geen zoden aan de dijk zet en handelen met één contract veel te lang duurt.

Geen opties voor mij
Opties zijn mooier omdat je een hogere leverage hebt. En dat ze zero-sum zijn maakt niet uit, want eigenlijk zijn aandelen ook verkapt zero-sum. Jouw winst in een aandeel is niet iemand anders z'n verlies zoals bij opties, maar iemand anders z'n misgelopen winst! Komt op het zelfde neer, of ¤ 10.000 mislopen omdat je te vroeg verkocht hebt, of ¤ 10.000 verliezen omdat je een put had ipv. een call of andersom.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:08:13 #217
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80594106
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:01 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Opties zijn mooier omdat je een hogere leverage hebt. En dat ze zero-sum zijn maakt niet uit, want eigenlijk zijn aandelen ook verkapt zero-sum. Jouw winst in een aandeel is niet iemand anders z'n verlies zoals bij opties, maar iemand anders z'n misgelopen winst! Komt op het zelfde neer, of ¤ 10.000 mislopen omdat je te vroeg verkocht hebt, of ¤ 10.000 verliezen omdat je een put had ipv. een call of andersom.
Voor zover ik weet hebben futures toch echt een hogere leverage als opties...
pi_80594253
quote:
En dat ze zero-sum zijn maakt niet uit, want eigenlijk zijn aandelen ook verkapt zero-sum. Jouw winst in een aandeel is niet iemand anders z'n verlies zoals bij opties, maar iemand anders z'n misgelopen winst! Komt op het zelfde neer, of ¤ 10.000 mislopen omdat je te vroeg verkocht hebt, of ¤ 10.000 verliezen omdat je een put had ipv. een call of andersom.
De definitie van zero sum binnen dit kader is gewoon dat 99x winst even zwaar weegt als 1x verlies. In de praktijk zie ik nooit succesvolle optiehandelaren behalve binnen de optiehuizen en dat spreekt voor zich als je voor ogen houdt dat opties gewoon een verzekering zijn. Aandelen zijn natuurlijk niet zero-sum omdat je winst voorvloeit uit bedrijfswinsten.
Greece
  donderdag 22 april 2010 @ 13:17:56 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80594432
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:12 schreef Mendeljev het volgende:
Aandelen zijn natuurlijk niet zero-sum omdat je winst voorvloeit uit bedrijfswinsten.
Al zou je stockpicking kunnen zien als zero-sum ten opzichte van buy & hold van de complete markt
Mijn reisverslagen
pi_80594611
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Al zou je stockpicking kunnen zien als zero-sum ten opzichte van buy & hold van de complete markt
Ook niet eigenlijk. Je verhoogt je kansen misschien op een negatieve return maar dat is het dan ook. B&H op de complete markt is in die zin ook geen zekerheid op een 100% positieve return.
Greece
pi_80594813
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De definitie van zero sum binnen dit kader is gewoon dat 99x winst even zwaar weegt als 1x verlies. In de praktijk zie ik nooit succesvolle optiehandelaren behalve binnen de optiehuizen en dat spreekt voor zich als je voor ogen houdt dat opties gewoon een verzekering zijn. Aandelen zijn natuurlijk niet zero-sum omdat je winst voorvloeit uit bedrijfswinsten.
Dus dan is b&h alsnog zero-sum, omdat dividend van de koers afgetrokken wordt.
  donderdag 22 april 2010 @ 13:29:44 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80594838
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:22 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ook niet eigenlijk. Je verhoogt je kansen misschien op een negatieve return maar dat is het dan ook. B&H op de complete markt is in die zin ook geen zekerheid op een 100% positieve return.
Maar als je buy & hold van de totale markt ziet als een soort nul-referentie (ongeacht of die returns positief of negatief zijn) dan klopt de stelling wel. Immers, als iemand een outperformance haalt tov de totale markt door een bepaalde aandelenselectie, dan moet er per saldo precies de omgekeerde selectie tegenover staan. Tegenover elk aangekocht aandeel op een bepaald moment staat een verkocht aandeel op hetzelfde moment. De outperformance van de één is de underperformance van de ander.

Het is daarom ook dat beleggers als groep nooit een buy & hold strategie kunnen verslaan, zelfs niet als zij kostenloos zouden kunnen handelen. En vanwege de kosten underperformen beleggers als groep dus B & H.
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 april 2010 @ 13:35:44 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80595046
Maar wat betreft opties vs futures, dat zijn gewoon heel verschillende dingen. Om succesvol opties te kunnen handelen moet je een edge hebben wat betreft voorspellen van volatiliteit.
Mijn reisverslagen
pi_80595185
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:29 schreef SeLang het volgende:
Maar als je buy & hold van de totale markt ziet als een soort nul-referentie (ongeacht of die returns positief of negatief zijn) dan klopt de stelling wel.
Absoluut.
quote:
Het is daarom ook dat beleggers als groep nooit een buy & hold strategie kunnen verslaan, zelfs niet als zij kostenloos zouden kunnen handelen. En vanwege de kosten underperformen beleggers als groep dus B & H.
Eigenlijk ook wel logisch omdat de kleine groep zich als deviant probeert te gedragen ten opzichte van de grote groep. Op de lange termijn lukt dat inderdaad niet zoals je zou verwachten van een simpel kansmodel.
Greece
pi_80595269
Rentes en yields zijn ook een zero sum game. Net als in B&H, ook als je underperformance heb, dus rendement verlies aan een ander, dan kan je nog steeds winst hebben.

Bij opties is het zo, dat als je verliest, dan leid je ook verlies.

IMO.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:11:13 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80596190
Zonder die #*@&(@#&*&@#$-Grieken had de AEX ondertussen al op 380 kunnen staan.
The End Times are wild
  donderdag 22 april 2010 @ 15:05:59 #227
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80598138
Is er nieuws over Galapagos? Ik kan niks vinden, maar er is al wel bijna 3% vanaf vandaag. Bijna -8% in een week!
pi_80598504
Had al een tijd een order op 11,2 staan maar ondanks 25.000 stuks volume niks uitgevoerd? Beetje raar. Marktorders hebben voorrang op limiet dus 't zal zoiets geweest zijn... Anyway, ik heb ze verkocht aan 11,7 maar wil ze terug voor de langere termijn. Ik ben er alvast gerust in.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:18:49 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80598645
Griekse 10-yr yield nu op 8.57%.
Dat is een record volgens mij.

Ook goed voor de huizenprijzen enzo
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 april 2010 @ 15:26:00 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80598946
Maar geen zorgen.
Straks komt Obama weer met het Goldman Sachs greenshoots team om de index weer een schop omhoog te geven.
Mijn reisverslagen
pi_80599038
Die 10yrs

Dat is bijna een lineaire lijn zeker?
pi_80599412
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:11 schreef LXIV het volgende:
En zonder gepimp op de helft daarvan
pi_80599467
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:11 schreef LXIV het volgende:
Je had je portefeuille toch ingericht op een aex tussen de 300-360, geen probleem tot nu toe toch?
pi_80601106
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:18 schreef SeLang het volgende:
Griekse 10-yr yield nu op 8.57%.
Dat is een record volgens mij.

Ook goed voor de huizenprijzen enzo
Waar kun je die bonds als particulier eigenlijk kopen?
  donderdag 22 april 2010 @ 16:14:29 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80601153
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:13 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Waar kun je die bonds als particulier eigenlijk kopen?
Geen idee.
Mijn reisverslagen
pi_80604145
Dacht niet dat dat kon. Bij die zaak waarbij aan de zwiters-italiaanse grens een koffer vol Amerikaanse staatsobligaties in beslag genomen werd werd door de politie verklaard dat die niet aan particulieren verkocht werden. Misschien via een afgeleid product van een bank ofzo...
pi_80604358
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:30 schreef tony_clifton- het volgende:
Dacht niet dat dat kon. Bij die zaak waarbij aan de zwiters-italiaanse grens een koffer vol Amerikaanse staatsobligaties in beslag genomen werd werd door de politie verklaard dat die niet aan particulieren verkocht werden. Misschien via een afgeleid product van een bank ofzo...
Da's raar want die kan ik als particulier heel makkelijk kopen via Interactive Brokers, maar dan ook US-only. Ik denk dat ik dan ING of een Nederlands filiaal van Goldman Sachs moet bellen Op zich wel ironisch dat het juist het moeilijkst is om te handelen in een van de minst risicovolle producten Binck geeft mij wel toegang tot de meest obscure OTC aandeeltjes en pink sheets, maar Europese staatsobligaties ho maar
pi_80611457
quote:

[..]

Opties zijn mooier omdat je een hogere leverage hebt.
Verschil qua leverage lijkt me niet de doorslaggevende factor wat je mooier vindt, opties of futures. Dat verschil is niet groot.
pi_80612313
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Verschil qua leverage lijkt me niet de doorslaggevende factor wat je mooier vindt, opties of futures. Dat verschil is niet groot.
Mwa long opties vereist geen margin, futures kunnen je zo uitroken
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 april 2010 @ 21:50:05 #240
862 Arcee
Look closer
pi_80613273
Stevige stijging op WS na het slot van AEX. Is zelfs nog groen geworden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80613983
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:30 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Mwa long opties vereist geen margin, futures kunnen je zo uitroken
Maar wel weer een premie, dat heb je bij futures weer niet
  donderdag 22 april 2010 @ 22:45:14 #242
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80615543
Zoek ik nu niet goed of wat? Op CNN, reuters, yahoo, etcetera. Nergens kan ik historische intraday charts in one minute-candles (of five minute) vinden van indices, forexpaartjes en futures.

Iemand een idee waar ik dit soort informatie zo 1-2-3 online kan vinden?
pi_80615717
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:45 schreef flyguy het volgende:
Zoek ik nu niet goed of wat? Op CNN, reuters, yahoo, etcetera. Nergens kan ik historische intraday charts in one minute-candles (of five minute) vinden van indices, forexpaartjes en futures.

Iemand een idee waar ik dit soort informatie zo 1-2-3 online kan vinden?
Dat is een belachelijke hoeveelheid data
  donderdag 22 april 2010 @ 22:51:03 #244
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80615773
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is een belachelijke hoeveelheid data
Nou hoef het ook niet van alle dagen te hebben Een stuk of 40/50 dagen per jaar van de laatste 8 jaar ongeveer.
pi_80615877
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:51 schreef flyguy het volgende:

[..]

Nou hoef het ook niet van alle dagen te hebben Een stuk of 40/50 dagen per jaar van de laatste 8 jaar ongeveer.
Ik denk dat je dat niet gratis kan fixen, misschien iemand met een BB terminal of abo op zo'n feed.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:56:55 #246
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80616019
Hmmm. Dan moet ik het vanaf nu ook maar alle voor mijzelf relevante data gaan verzamelen
pi_80616329
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat niet gratis kan fixen, misschien iemand met een BB terminal of abo op zo'n feed.
Als ik het goed heb heeft een 'normaal abo' op een BB terminal slechts tot 100 dagen terug tot 1 minuut time frame op elke index/aandeel etc.

Waar heb je de data voor nodig Flyguy?
  donderdag 22 april 2010 @ 23:05:45 #248
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80616406
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als ik het goed heb heeft een 'normaal abo' op een BB terminal slechts tot 100 dagen terug tot 1 minuut time frame op elke index/aandeel etc.

Waar heb je de data voor nodig Flyguy?
Dan neem ik eerst even een normale abo op BB en dan stuur ik je straks even een PM als je het goed vind?
pi_80616523
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Gratis kun je vergeten inderdaad. Die data kost geld.

Oh vandaag!
pi_80616665
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:05 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dan neem ik eerst even een normale abo op BB en dan stuur ik je straks even een PM als je het goed vind?
pi_80616801
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:05 schreef flyguy het volgende:

[..]

donderdag 22 april 2010 @ 23:17:59 #252
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80616849
Kan het vager?
pi_80616856
Een particulier abonnement op een BB terminal kost 1200 euro per maand ik betwijfel of je dat er voor over hebt voor die data.
misschien als je een demo neemt op een forex trading platform dat je nog wel wat kan achterhalen
GFTuk heeft over het algemeen wel bruikbare data, gewoon een demo account aan maken ( ander nummer opgeven tenzei je 1x per week gebeld wilt worden door een slecht engels sprekende thai )
Winners never quit,quitters never win
  donderdag 22 april 2010 @ 23:19:50 #254
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80616907
Ach ik laat al die oude data wel zitten. Begin zelf wel met verzamelen vanaf heden.

Edit: Jezus, wat zit ik eigenlijk lastig te doen hier
pi_80617322
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:19 schreef flyguy het volgende:
Ach ik laat al die oude data wel zitten. Begin zelf wel met verzamelen vanaf heden.

Meld je aan voor 1 van de seminars op het bloomberg hoofdkantoor in Amsterdam en zorg dat je dan de data die je wilt hebben mee krijgt? Of naar je email stuurt?
pi_80618090
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Meld je aan voor 1 van de seminars op het bloomberg hoofdkantoor in Amsterdam en zorg dat je dan de data die je wilt hebben mee krijgt? Of naar je email stuurt?
Dat lijkt me wel eens erg interessant. Waar kan ik me voor zoiets opgeven? op de website kan ik alleen contact leggen met sales (chicks toch? ). Aangezien ik het toch niet aan ga schaffen, maar er wel eens mee wil spelen
pi_80618115
quote:

Maar je had het erover dat je van de afgelopen 8 jaar zo'n 40 a 50 dagen nodig hebt?
pi_80618340
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel eens erg interessant. Waar kan ik me voor zoiets opgeven? op de website kan ik alleen contact leggen met sales (chicks toch? ). Aangezien ik het toch niet aan ga schaffen, maar er wel eens mee wil spelen
Nu komt de aap uit de mouw.. Je kunt je alleen registreren voor die events op Bloomberg hoofdkantoren over de hele wereld als je zo'n terminal hebt
pi_80618384
je kan altijd proberen die chicks te bellen, versieren en vragen of je hun terminal even mag gebruiken :p
pi_80618623
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:04 schreef stefan_s het volgende:
je kan altijd proberen die chicks te bellen, versieren en vragen of je hun terminal even mag gebruiken :p
Ha, die chicks zijn anders vaak best tsjill! Sexy accent en soms is het best lachen met die dames. Vooral die van de helpdesk van BB Vriend van me heeft er zelfs een date aan over gehouden! Nadat hij belde voor een vraagje
pi_80618862
Ik heb houtskoolaccent
pi_80618970
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:19 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb houtskoolaccent
Van welke provincie ben je? En je lult natuurlijk wel in het Engels. (neem ik aan? .. een accent heb je zo onder de knieen)
pi_80619029
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Van welke provincie ben je? En je lult natuurlijk wel in het Engels. (neem ik aan? .. een accent heb je zo onder de knieen)
NH, en dat accent is dus in het Engels
pi_80619087
Ik heb op de EUR ook Bloomberg terminals gevonden.
pi_80619141
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als ik anders op Bolkesteijn ga zoeken vind ik je nog niet in de database
pi_80619155
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als ik anders op Bolkesteijn ga zoeken vind ik je nog niet in de database
Ik heb er ook nog niet achter gezeten. Je moet reserveren enzo.
pi_80619157
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Misschien moet ik ook maar even gaan speuren @ UvA.
pi_80619194
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog niet achter gezeten. Je moet reserveren enzo.
Whehehe Wat een faal. Ik neem aan dat ze dan ook een uitgeklede versie van de BB terminal hebben. Hoeveel heb je er? Het doet me denken aan een grote kamer waar 1 zo'n terminal staat

Oh, en direct een tip. Mocht je het wel doen. Ga dan even naar de <BU> toe. En dan inschrijven voor alle 'gratis' events Heb je in ieder geval nog wat leuke tripjes naar Amsterdam waar het hoofdkantoor van BB staat
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:33:53 #269
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80619219
Japan lijkt goed rood te openen. Maar ja, als je keek wat er vandaag in de VS gebeurde...
pi_80619241
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:33 schreef flyguy het volgende:
Japan lijkt goed rood te openen. Maar ja, als je keek wat er vandaag in de VS gebeurde...
Ik moet er inderdaad weer vroeg uit
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:35:59 #271
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80619276
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet er inderdaad weer vroeg uit
Britse helpdesk chicks bellen?
pi_80619321
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:35 schreef flyguy het volgende:

[..]

Britse helpdesk chicks bellen?
Britse helpdesk chicks? Ik kijk wel uit voor de Britse dames. We pakken het wel zo aan dat we de chicks in NY bellen. Die hebben een zwoelere stem en zijn vaak wel in voor een geintje.

En ik moet er natuurlijk weer vroeg uit omdat ik het hoogste rendement van de afdeling wil pakken.
pi_80619327
quote:
Je kunt ook een backfill doen van een dataprovider zoals IB. Zelf data verzamelen kost je meer aan elektriciteitskosten.

Als je wel denkt dat het de moeite waard is kun je via http://realtime.eurobench.com/index.html 2 weken (misschien langer als je je pc niet afsluit ) een gratis datafeed krijgen
Greece
pi_80619331

sta alsnog 120 pips in de plus

en dit word vannacht niet slapen
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:40:29 #275
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80619372
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:38 schreef stefan_s het volgende:
[ afbeelding ]

Moet je wel even de tekst onder je avatar veranderen
pi_80619376
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:38 schreef stefan_s het volgende:
[ afbeelding ]

Weet zo niet welke dat is? Lijkt op een FX trade?

En slapen is overrated. Zeker als day trader Zondag kun je altijd veel bij slapen
pi_80619424
done gaat al weer een stukkie beter, we zitten al op 153701
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:43:59 #278
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80619440
Ah GBP/USD
pi_80619449
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:43 schreef stefan_s het volgende:
done gaat al weer een stukkie beter, we zitten al op 153701
.. en je gaat serieus de hele nacht door traden?
pi_80619451
dat is GTFUK trading platform
edit: & ja
en ja GBP/USD, EUR/USD kan niet echt een richting aangeven, ik kan er wel short op gaan maar dat doe ik liever niet op een vrijdag
pi_80619469
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je kunt ook een backfill doen van een dataprovider zoals IB. Zelf data verzamelen kost je meer aan elektriciteitskosten.

Als je wel denkt dat het de moeite waard is kun je via http://realtime.eurobench.com/index.html 2 weken (misschien langer als je je pc niet afsluit ) een gratis datafeed krijgen
Of betalen! Volgens mij is het nog niet eens zo heel erg duur. Data van ver terug!
pi_80619505
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:44 schreef stefan_s het volgende:
dat is GTFUK trading platform
edit: & ja
Die broker kende ik nog niet eens. En je bent dus een cfd FX belegger ?

En succes met de nacht doorhalen. Ik mag straks om 7 uur weer beginnen
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:47:34 #283
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80619515
Zal dat morgen eens bekijken dan Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit.
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:51:10 #284
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80619590
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En slapen is overrated. Zeker als day trader Zondag kun je altijd veel bij slapen
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

.. en je gaat serieus de hele nacht door traden?
pi_80619594
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of betalen! Volgens mij is het nog niet eens zo heel erg duur. Data van ver terug!
Volgens mij kost een backfill ook gewoon geld (zelf nooit gedaan). Ik heb het eens vaag uit gezocht maar de globale prijzen zijn volgens mij iets meer dan 10 dollar per maand voor minutebars en meer voor tickdata. Zelf gebruik ik gewoon de ES data van SeLang en 30 jaar EOD-data voor aandelen. Momenteel meer dan genoeg voor wat ik wil
Greece
pi_80619595
prima broker, net verkocht op 698 maar goed ook want 2 minuten later steeg ie weer naar 770,
ja ik beleg voornamelijk in forex ( 70% ) en 30% in aandelen,

en ja ik ga de hele nacht door traden, dan van 9 tot 5 werken
pi_80619690
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:51 schreef flyguy het volgende:

[..]

[..]

Sja .. hij werkt dan van 9 tot 5. Ik zit er toch echt van 07.00 tot ruwweg 21.00 morgen
pi_80619704
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:51 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Volgens mij kost een backfill ook gewoon geld (zelf nooit gedaan). Ik heb het eens vaag uit gezocht maar de globale prijzen zijn volgens mij iets meer dan 10 dollar per maand voor minutebars en meer voor tickdata. Zelf gebruik ik gewoon de ES data van SeLang en 30 jaar EOD-data voor aandelen. Momenteel meer dan genoeg voor wat ik wil
Nog leuke onderzoekjes gedaan laatste tijd?
pi_80619727
meestal ben ik wel rond 7 uur op kantoor hoor, maakt niet zoveel uit als je doorhaalt maar om 5 uur heb ik het echt gehad en dan ga ik regelrecht mn bed in tot een uur of 1.

enige movement is USD/CHF en ik was te laat met instappen deze maand sta ik 51% up dus ik moet het nu niet gaan verpesten ...
pi_80619781
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:58 schreef stefan_s het volgende:
meestal ben ik wel rond 7 uur op kantoor hoor, maakt niet zoveel uit als je doorhaalt maar om 5 uur heb ik het echt gehad en dan ga ik regelrecht mn bed in tot een uur of 1
Waarom beleg je tijdens zulke lage volatiele uren? Tussen 01.00 en 08.00 vind ik er vaak geen flikker aan

En we zijn weer een jaar ouder geworden. Jeuj
pi_80619813
maak een nieuw topic dan, & overdag kan ik gewoonweg niet privé voor mezelf beleggen
markt ligt wel heel stil, alhouwel ik nog genoeg te doen heb.
pi_80619856
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nog leuke onderzoekjes gedaan laatste tijd?
Ik verdien er mijn geld mee De resultaten blijven allemaal hopeloos hoor, daar niet van
Greece
pi_80619875
Net ff Eviews geinstalleerd. Kijken of het is om als database tool te gebruiken.

Wat ik nu heb is een beetje een rommeltje (excel en metastock)

Al heb ik het idee dat er aardig wat werk in zit om het onder de knie te krijgen
pi_80620029
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:05 schreef tjoptjop het volgende:
Net ff Eviews geinstalleerd. Kijken of het is om als database tool te gebruiken.

Al heb ik het idee dat er aardig wat werk in zit om het onder de knie te krijgen
Ik zoek eigenlijk ook wat nieuws. Iets met de programmeer/rekencapaciteiten van MatLab en de grafische weergave van Metastock. Beide zijn het net niet om volledige functionaliteit te bieden. Eview heb ik dan weer nooit van gehoord..
Greece
pi_80620109
woei geen volatiliteit zei je, ik zat short op zowel eur/usd en usd/gbp sta al op meer dan 500 pips winst, ik ga het callen
pi_80620122
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:05 schreef tjoptjop het volgende:

Ik gebruik Eviews ook voor eigen persoonlijk gebruik als database tool & portfolio tool. Om snel alle ratio's door je portfolio te halen. Vind het persoonlijk een vrij handige tool. Alleen de grafieken zijn erg lelijk maar daar gebruik ik dan excel voor.
pi_80620144
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:15 schreef Mendeljev het volgende:
Eview heb ik dan weer nooit van gehoord..
Je hebt toch ook econometrie als vak? (gehad?). Ik dacht dat Eviews daar de standaard voor was om mee te werken voor je econometrische berekeningen.
pi_80620216
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt toch ook econometrie als vak? (gehad?). Ik dacht dat Eviews daar de standaard voor was om mee te werken voor je econometrische berekeningen.
Zo ken ik het wel, vriend van me die heeft dat gedaan raadde mij het aan.
pi_80620277
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb nooit iets met finance gedaan. Er worden wel wat keuzevakken gegeven over opties en assetmanagement maar dat vond ik geen reet aan. Het is dus blijkbaar een statistiekprogramma ofzo? Soms hoor ik wel eens mensen praten over SPSS, is dat vergelijkbaar?

Zelf ben ik alleen bekend met MatLab
Greece
pi_80620875
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 01:00 schreef sitting_elfling het volgende:

En we zijn weer een jaar ouder geworden. Jeuj
Feli!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: