abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80309373
vorige delen: scheren met een ouderwets krabbertje
Klassiek Scheren topic 2: Straight of krabbertje?

[ Bericht 32% gewijzigd door laffer op 14-04-2010 16:38:11 ]
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:37:55 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_80309745
Wegwerpkrabbertjes, al meer dan twintig jaar.
pi_80310058
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef remlof het volgende:
ik heb al een tijdje deze, wel ff wennen in het begin maar het scheert echt lekkerder dan die weggooi dingen.
ook geen huidirritaties meer na het scheren

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:50:21 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_80310294
Ik heb nooit last van huidirritaties

En zo'n ding moet je slijpen hè?
pi_80310645
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef remlof het volgende:
Ik heb nooit last van huidirritaties

En zo'n ding moet je slijpen hè?
yep, even aanzetten op een scheerriem, en na een paar maanden ofzo licht slijpen op een steen met een hele fijne korrel:

10000 grit slijpsteen:

het is even investeren maar je hoeft je leven lang geen scheermessen meer te kopen
pi_80322647
tvp, nog steeds grootverbruiker van aluin
pi_80324553
Vandaag maar even mijn spul besteld. Hieronder het complete boodschappenlijstje

• Mühle reiskwast van Dassenhaar
  • Merkur FuturDie overigens niet als ideale beginner wordt gezien, kwam ik wat later nog achter.. Extra uitdaging toch?
  • Merkur mesjes In de toekomst maar even kijken naar wat er allemaal mogelijk is.
  • Proraso Pre-shave crème Eerst maar even kijken of de irritatie weg gaat, anders misschien sensitive lijn
  • Proraso scheercrème Kennelijk erg fijn spul, en ik word wel happy van eucalyptus geur
  • Proraso After-shave Eucalyptusssssssssss. Ander 'goede' after-shave probeer ik wel een keer uit als ik langs en goede winkel kom.
  • Proraso bloedstelpende gel *denkt aan foto van Mr. J*. Aluin heb ik al, even kijken wat handiger is
  • TOBS crèmetube Lemon & LimeYumyum
  • TOBS crèmetube AvocadoErg populair, dus heb hoge verwachtingen

Hopen dat het nog voor het weekend binnenkomt (Heb er weinig vertrouwen in), zodat ik zondag alle tijd kan nemen voor de eerste keer. Zaterdag kan het natuurlijk ook, maar ik ben bang dat ik dan voor lul loop met mijn bebloede kop tijdens sport. Bevindingen komen allemaal nog wel. Vroeg me trouwens al af waar iedereen altijd die miljoenen samples weghaalt. Echt in elk topic hiero (Huidverzorging en dit topic) heeft iedereen het er constant over dat ze nog wel een lading samples hebben liggen om even uit te proberen :/
  •   donderdag 15 april 2010 @ 10:27:05 #8
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_80334754
    tvp voor de samples, ik heb nu ook gewoon cheap ass mesjes (supermax geloof ik).
    Eerst kijken, dan zeiken
    pi_80336304
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef Adante het volgende:
    Vandaag maar even mijn spul besteld. Hieronder het complete boodschappenlijstje

• Mühle reiskwast van Dassenhaar
  • Merkur FuturDie overigens niet als ideale beginner wordt gezien, kwam ik wat later nog achter.. Extra uitdaging toch?
  • Merkur mesjes In de toekomst maar even kijken naar wat er allemaal mogelijk is.
  • Proraso Pre-shave crème Eerst maar even kijken of de irritatie weg gaat, anders misschien sensitive lijn
  • Proraso scheercrème Kennelijk erg fijn spul, en ik word wel happy van eucalyptus geur
  • Proraso After-shave Eucalyptusssssssssss. Ander 'goede' after-shave probeer ik wel een keer uit als ik langs en goede winkel kom.
  • Proraso bloedstelpende gel *denkt aan foto van Mr. J*. Aluin heb ik al, even kijken wat handiger is
  • TOBS crèmetube Lemon & LimeYumyum
  • TOBS crèmetube AvocadoErg populair, dus heb hoge verwachtingen

Hopen dat het nog voor het weekend binnenkomt (Heb er weinig vertrouwen in), zodat ik zondag alle tijd kan nemen voor de eerste keer. Zaterdag kan het natuurlijk ook, maar ik ben bang dat ik dan voor lul loop met mijn bebloede kop tijdens sport. Bevindingen komen allemaal nog wel. Vroeg me trouwens al af waar iedereen altijd die miljoenen samples weghaalt. Echt in elk topic hiero (Huidverzorging en dit topic) heeft iedereen het er constant over dat ze nog wel een lading samples hebben liggen om even uit te proberen :/
  • Veel succes! Een paar belangrijke dingetjes nog: 1) zoek de goede hoek voor het mes, het moet in een hoek van circa 20 graden op je huid staan; 2) zet zo min mogelijk druk op het mes. Liefst houd je alleen je krabber vast en laat je 'm over je kaken glijden.
    "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_80385705
    Hé, ik heb nu al mijn spul binnen, maar die kwast stink echt gigantisch. Hoe hebben jullie daar die geur een beetje uitgekregen? (Schuim ruikt er ook gigantisch naar). Voor de rest ziet het er allemaal prima uit, en die Avocado ruikt in ieder geval erg lekker, of hij ook scheert vinden we later wel uit ;p
    pi_80394104
    Die stank is normaal en eigenlijk wel prima, weet je tenminste dat het echt van een das komt. Eigenlijk gewoon een kwestie van een paar keer gebruiken, dan gaat de stank eruit. In ieder geval niet met dreft oid wassen (shampoo zou wel kunnen denk ik maar zelf niet geprobeerd).
    pi_80394174
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef remlof het volgende:

En je bent niet de enige die deze blauwe dingen gebruikt. Altijd goed!
    75 topics = FIN
    pi_80399074
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:43 schreef FP128 het volgende:

[..]

En je bent niet de enige die deze blauwe dingen gebruikt. Altijd goed!
    Die worden niet bedoelt.
    Geen referral hier.
    pi_80403839
    scheer sinds een maand met een krabbertje en ik moet zeggen 10 keer beter dan die 3 mesjes rotzooi..
    Iemand een idee waar ik cheap mesjes kan kopen in the UK?
    pi_80415563
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:41 schreef W1ZZ het volgende: In ieder geval niet met dreft oid wassen (shampoo zou wel kunnen denk ik maar zelf niet geprobeerd).
    Op die filmpjes van Mantic59 (Shave tutor op Youtube) had hij het erover of iets van Borax ofzo gebruiken (Geen idee wat dat is) of dierenshampoo. Toevallig stond er nog een busje droogshampoo voor katten (:O) in de kast. Dat gewoon wat gemengd met super heet water en die kwast er zo goed mogelijk mee schoon maken. Grootste gedeelte van de geur was toen al verdwenen. Zonet nog maar even een poging gedaan met het scheren, en geen sneetjes of dergelijke. Niet super glad rond mijn kin, maar de rest voelt allemaal super. En dat eucalyptus van Proraso..... oooooooooooooooohhhhhhhhhhhhh.

Volgorde van vandaag was:
  • Douchen
  • Pre-shave van Proraso
  • Lather maken (Proraso scheercrème)
  • Gewoon 1 keer smeren en vervolgens scheren. (Niet ATG)
  • Lauw water om restanten af te spoelen
  • Koud water
  • Proraso after-shave
  • pi_80613605
    Lekker he dat scheren

Ik vond het ook niks tot ik er dus wat meer aandacht aan ging besteden. Toen vond ik het zo leuk/lekker dat mijn haar niet snel genoeg kon groeien. Scheren met een klassiek mes doe ik nu 1.5 jaar ongeveer en ik denk niet dat het ooit weer anders gaat worden.

Nu ben ik alleen op zoek naar een nieuwe strop/scheerriem (geen spanriem of plank) alleen kan ik geen adresjes vinden waar ik een goede strop kan krijgen zonder er voor een vermogen aan verzendkosten aan kwijt te zijn. Een standaard DOVO strop zoek ik niet die zijn nl in Europa niet zo lastig te vinden. Bij http://www.straightrazordesigns.com/ bv betaal ik 30 dollar verzendkosten ook andere Amerikaanse online winkels vragen te hoge verzendkosten wat mij betreft.

Dus wie weet een goed adres voor een goede scheerriem ?
    pi_80675194
    Ik ga denk ik maar eens overstappen op een krabbertje. Zijn er nog echte aanraders voor de beginner?

Scheer me zo'n 5 jaar met van die drie-dubbele dingen, en die raken altijd zo verstopt.

Is deze aan te raden voor beginners? Gillette black handle Super-Speed, uit 1971.

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaelanx_NL op 24-04-2010 20:42:08 ]
    Geen referral hier.
    pi_80937816
    Volgens mij zijn er hier meerdere die ook zo´n super speed gebruiken, maar denk niet dat ze dit topic meer checken.
    Heb me overigens ook voor het eerst gesneden. Toen ik eerste keer ATG deed links op het hoekje van mijn kaak.
    pi_80938585
    De houder maakt niet zo vreselijk veel uit, iig niet ivm het mesje. Ga voor een Gillette of Merkurmesje om mee te beginnen, die zijn vergevingsgezind.
    pi_80942283
    Ik zal nog eens een beetje rond gaan kijken.

Overigens, hoeveel tijd kost het ongeveer om je s'ochtends te scheren met een krabbertje? Ik ben nu namelijk binnen 2 minuten klaar na het douchen, en zou dit toch wel graag onder de 5 minuten houden.
    Geen referral hier.
    pi_80946001
    Het gaat je zeker in het begin meer tijd kosten, scheren met een krabber vereist meer aandacht dan met een mach3.
      donderdag 6 mei 2010 @ 00:26:28 #22
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_81071249
    Even dit topic kicken.

Ik wil ook overstappen op een krabbertje. Nu keek ik een beetje rond en zag ik wat Parker krabbertjes, mijn oog viel op de Parker 89r en de Parker 90r. Zijn dit goede krabbers om mee te beginnen, of kan ik beter een oude gilette kopen voor ongeveer evenveel? Ik wil voor de krabber zelf niet meer dan 20 euro kwijt maar wil toch wel iets wat lang meegaat.
    I just warped whoop whoop!
    Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
    Drinky is een baas
    pi_81078888
    ik heb ivm ingroeiende baardharen ook sinds een paar dagen een krabbertje binnen van ebay met 3 proefpakketjes van verschillende mesjes. kostte echt heel weinig, 5 of 6 euro inc verzenden. goed om eens te testen, als is het krabbertje zelf niet van uitmuntende bouwkwaliteit: hij is stabiel, niet te zwaar en niet te agressief. Ik heb me nog niet opengehaald.
    Misschien komt het doordat je nu met veel meer aandacht en tijd scheert, maar ik heb minder ingroeiende haartjes! goed om te bedenken dat je je haren korter scheert, niet wegscheert. gewicht van krabber is genoeg om te scheren dus drukken moet je niet doen, en 1x overlappende scheerbeweging is alles wat mijn huid kan hebben, anders gaat het branden en (wrsch) ingroeien. wel nog zoeken naar de juiste hoek, met name bij kaaklijn is dat niet zo makkelijk.
    Moet nu wel dagelijks scheren, en het is nog niet zo glad als met gilette fusion, maar ik ben positief!
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_82655890
    Ah, ik was dit topic even kwijt. Ondertussen heb ik een sample set voor de krabber gekocht. Even bekijken welke mesjes het beste bevallen. De eerste vaste straight is ook binnen. Nu nog even slijpen.

pi_82683393
    Mooi mes hoor, daar ga je nog wel een tijdje plezier van hebben.
    pi_82684983
    Ik blijf na het scheren een brandend gevoel hebben...ik gebruik nu scheergel. Wat is aan te raden?
      vrijdag 11 juni 2010 @ 21:34:50 #27
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_82685648
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 21:21 schreef _Mystery_ het volgende:
    Ik blijf na het scheren een brandend gevoel hebben...ik gebruik nu scheergel. Wat is aan te raden?
    Minder passes maken?
    Had iets gelezen over dat het branderige gevoel komt vanwege het wegschrapen van teveel huid.
    Drinky is een baas
      maandag 14 juni 2010 @ 23:10:10 #28
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_82813842
    Na 15 maanden met een krabbertje bezig zijn (mesjes van Featherlite) krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om bloedvrij uit een scheerbeurt te komen.

De hals heeft altijd wel wat plekjes nadat ik tegen de haren in ga.

Misschien meer basic (en dus minder scherpe) mesjes gebruiken?
    Godfather Bodybuilding topic reeks
    pi_82816888
    Scherpere mesjes geven bij mij juist een beter resultaat. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn techniek ondertussen oke is. Enkele tips, NIET duwen op de kabber, gewoon losjes tegen het gezicht aan houden. Hou in de gaten dat het scheren met een krabber om haarreductie gaat, geen eliminatie. Als ik mijn voorgaande WTG, XTG passes ook niet goed doe, trek ik ATG ook mn hele nek open. Zorg dat de voorgaande passes goed zijn en check de groeirichting.
    quote:
    Op vrijdag 11 juni 2010 20:50 schreef Bubbz het volgende:
    Mooi mes hoor, daar ga je nog wel een tijdje plezier van hebben.
    Ik hoop het. Eerst even slijpen!

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2010 00:10:36 ]
      dinsdag 15 juni 2010 @ 09:16:28 #30
    19479 Mr.J
    pi_82822270
    WTG en ATG gaan prima, XTG gaat dus fout ook al druk ik totaal niet op t krabbertje.

Maybe mijn scheerschuim? XTG in de hals glijdt namelijk niet, maar gaat een beetje met haperen.
    pi_82822780
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 09:16 schreef Mr.J het volgende:
    ATG gaan prima,
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 23:10schreef Mr.J het volgende:
    De hals heeft altijd wel wat plekjes nadat ik tegen de haren in ga.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 10:33:27 #32
    19479 Mr.J
    pi_82824426
    Jaja, sorry. Al die termen.

ATG gaat dus niet goed. WTG (1st pass) en dan de XTG (2nd pass) wel.
    pi_82880489
    Van de week ook besloten om over te gaan op het scheren met een krabbertje..dit ivm de vele irritaties van mijn huid na het scheren en het in de nabije toekomst dagelijks moeten gaan scheren ivm werk.

Als het goed is komt mn bestelling een dezer dagen binnen en kan ik aan de slag! Ben benieuwd hoe t me zal vergaan en of het gaat bevallen.. I'll keep you updated!
      woensdag 16 juni 2010 @ 15:16:15 #34
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_82884795
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 13:56 schreef Culi-Mars het volgende:
    Van de week ook besloten om over te gaan op het scheren met een krabbertje..dit ivm de vele irritaties van mijn huid na het scheren en het in de nabije toekomst dagelijks moeten gaan scheren ivm werk.

Als het goed is komt mn bestelling een dezer dagen binnen en kan ik aan de slag! Ben benieuwd hoe t me zal vergaan en of het gaat bevallen.. I'll keep you updated!
    Ik denk dat je het positief gaat bevallen. Ik heb aan de rechterkant van mijn hals een erg scheergevoelig deel, werd met die 5 mesjes, of 3 mesjes ontzettend rood en deed ziek veel pijn altijd. Met mijn Gillete Superspeed alleen tijdens het scheren een beetje irritatie, niet bijzonder veel, maar na het scheren in ieder geval niet meer het brandende gevoel.
    Drinky is een baas
    pi_82886400
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 15:16 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik denk dat je het positief gaat bevallen. Ik heb aan de rechterkant van mijn hals een erg scheergevoelig deel, werd met die 5 mesjes, of 3 mesjes ontzettend rood en deed ziek veel pijn altijd. Met mijn Gillete Superspeed alleen tijdens het scheren een beetje irritatie, niet bijzonder veel, maar na het scheren in ieder geval niet meer het brandende gevoel.
    Kijk dat zijn de goede verhalen die mij hebben overgehaald.

Ben er alleen nog niet over uit welke aftershave ik erbij zal gaan gebruiken..
    Tips zijn welkom!?
      woensdag 16 juni 2010 @ 15:56:41 #36
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_82886898
    ik gebruik er geen. Af en toe gebruik ik die van de Hema, in zo'n alu flesje, prikt niet teveel en ruikt best goed.

Heet gewoon Hema aftershave balsem. Ik heb een aftershave van axe, na 3 jaar nog steeds bijna helemaal vol omdat die als de neten brand. Ik denk dat je geen aftershave hoeft te gebruiken als je onder de douche scheert(thans, ik doe het nooit en heb nergens last van)
    Drinky is een baas
    pi_82888913
    Onder de douche scheren zal t voorlopig nog niet worden denk ik..eerst de techniek onder de knie krijgen voor we dat gaan proberen.
    Heb zelf ook een aantal half gebruikte aftershaves staan die me tot nu toe niet bevallen, verschillende van nivea en l'oreal o.a.
    Heb laatst een proefmonster van Biotherm Homme Aquapower (grijs tubetje) gehad, die beviel wel redelijk. Misschien komt er hier nog een tip voor een goede, verzorgende after shave voor ik daar een grote voorraad van ga halen die wellicht ook blijft liggen.
      woensdag 16 juni 2010 @ 23:41:35 #38
    19479 Mr.J
    pi_82912073
    Ik heb deze after shave balsem, erg lekker!

pi_82920988
    After shave ziet er goed uit, welk merk is 't precies?

Gisteren dan het pakket van de scheerwinkel thuis gekregen met:
    Merkur 34C
    Omega dassenharen kwast
    Proraso scheercreme
    Schuimkom
    Merkur mesjes
    Aluin

Gisteren avond dan ook meteen maar even de tijd gemaakt om een eerste scheerbeurt te realiseren. En moet zeggen dat ik het nu al heerlijk vind om zo te scheren!

Om de techniek eerst goed te leren de tip gekregen om de eerste tijd voornamelijk WTG te scheren en dan 2 passes te maken. Wanneer dat onder knie is ook XTG en ATG te doen.
    Gisteren dus begonnen met 2x WTG en het resultaat mag er zijn. Nu al redelijk glad en het belangrijkste: vrijwel geen irritaties gehad. En maar 1 klein sneetje, dus maar goed dat ik ook de Aluin besteld had ;-)

Al met al durf ik nu al te zeggen dat t een goede beslissing was om over te stappen! Kijk nu al uit naar de volgende scheerbeurt!
    pi_82921471
    Dat lijkt me Taylor of Bondstreet after shave. Een redelijk bekend, en duur, merk.
      donderdag 17 juni 2010 @ 11:08:13 #41
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_82921729
    Ik scheer nu al een tijdje met een krabbertje.Veel gladder en een minder geirriteerde huid. Mesjes zijn goedkoper, scheerzeep doe ik al tijden mee. Kortom: vooruitgang t.o.v. Gilette meuk.

Ooit maar de overstap naar een echt mes maken .
    pi_82922212
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 11:01 schreef DappereDodo77 het volgende:
    Dat lijkt me Taylor of Bondstreet after shave. Een redelijk bekend, en duur, merk.
    Bedankt! Zal eens gaan kijken of het wellicht het proberen waard is :-)
    pi_82976368
    Iemand bekend of er een barbier in (de buurt van) Den Bosch zit, waar je je met een straight razor kunt laten scheren?
    Vriend van me wil dit een keer laten doen nl. bedankt vast!
      vrijdag 18 juni 2010 @ 13:37:14 #44
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_82976564
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 20:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
    Ik ga denk ik maar eens overstappen op een krabbertje. Zijn er nog echte aanraders voor de beginner?

Scheer me zo'n 5 jaar met van die drie-dubbele dingen, en die raken altijd zo verstopt.

Is deze aan te raden voor beginners? Gillette black handle Super-Speed, uit 1971.
    ik gebruik ook een super speed, werkt prima voor mij
    "Those unforgettable days, for them I live"
      vrijdag 18 juni 2010 @ 13:59:30 #45
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_82977684
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 13:37 schreef zquing het volgende:

[..]

ik gebruik ook een super speed, werkt prima voor mij
    *boks ouwe*

Welke mesjes gebruik je?

Ik heb tot nu toe de bijgeleverde Derbymesjes gebruikt, blijven lang scherp. Zag in de Hema gister nog Hema mesjes voor 1,60 per 10, alleen heb geen idee hoe die mesjes zijn. Iemand ervaring met Hema mesjes?
    Drinky is een baas
      vrijdag 18 juni 2010 @ 14:00:17 #46
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_82977726
    Ik gebruik hema, zijn goed te doen of gewoon de gillete die je in de winkel kan kopen
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_83000129
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 13:59 schreef Drinky het volgende:

[..]

*boks ouwe*

Welke mesjes gebruik je?

Ik heb tot nu toe de bijgeleverde Derbymesjes gebruikt, blijven lang scherp. Zag in de Hema gister nog Hema mesjes voor 1,60 per 10, alleen heb geen idee hoe die mesjes zijn. Iemand ervaring met Hema mesjes?
    http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?ltr=H&t=45001
    pi_83132864
    Ik scheer me nu een kleine week met een krabbertje. Vanochtend viel het me op dat ik ineens een zeer droge huid heb gekregen op de plekken van mijn baardgroei.
    Wat zou hiervoor een goede oplossing kunnen zijn, toch een goede, voedende aftershave zien te vinden? Of mogelijk wat anders?
    Alle tips zijn welkom!

Verder scheert t nog steeds super!
      zondag 18 juli 2010 @ 21:54:00 #49
    230227 Thinq
    Be prepaired
    pi_84212607
    Al enige tijd heb ik na het scheren last van een ontzettend droge huid. De dag na het scheren heb ik schilfers op zowel mijn kin als bovenlip. Ik smeer er van alles en nog wat op, maar echt helpen doet het niet. Ik heb het vermoeden dat dit wordt veroorzaakt door mijn scheermesjes, dus ik ben hard op zoek naar vervanging. Ik gebruik op dit moment Gilett mesjes, maar daar word ik niet echt vrolijk van.

Ik lees hier veel over krabbers. Iemand tips voor mij of dit voor mij een uitkomst kan bieden en welke set ik dan het best kan aanschaffen.
    Om meer te bereiken moet je minder willen
    pi_84614207
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 21:54 schreef Thinq het volgende:Ik lees hier veel over krabbers. Iemand tips voor mij of dit voor mij een uitkomst kan bieden en welke set ik dan het best kan aanschaffen.
    Even een schop, maar dat verdient dit topic gewoon. Scheren met een krabbertje is zoveel fijner dan met cartridgemesjes.

Wat ik je aan wil raden is om gewoon wat informatie op te zoeken op internet en dan aan de hand van je opgedane kennis te bepalen wat je wilt. Kies je een vintage Gillette krabbertje ( O+ ), een nieuwe (b.v. Merkur, Mühle) en zoek je daar een kwast bij of ga je voor een 'plug&play' setje? Hangt o.a. erg af van je budget.
    Koop in ieder geval een fatsoenlijke scheerkwast (niet van die supermarktzooi) en gebruik geen, ik herhaal GEEN, scheerschuim uit een spuitbus. Weg ermee! Prima scheerzeep/-creme om mee te beginnen is die van Proraso of b.v. Taylor of Old Bond Street. De keuze voor mesjes (voor in de krabber) is heel persoonlijk, koop als je kunt gewoon eens een probeerverpakking met verschillende merken zodat je kunt ontdekken wat jij het fijnste vindt.

Het probleem met deze scheermethode is, zoals ik het heb ervaren in ieder geval, is dat er niet één enkele winkel is waar je al je gear weg kunt halen. Maar misschien ben ik ook wel gewoon té veeleisend.

Ik scheer in ieder geval (het vaakst) met een Gillette Executive ( O+ ) met Red Personna mesjes en wissel vaak af met scheercremes. Als after shave gebruik ik zowel de balsem als de gewone after shave van Proraso, heerlijk.

Kijk eens op www.badgerandblade.com voor ervaringen, reviews, vragen van andere beginners etcetera, en lees je zo een beetje in. De filmpjes van www.youtube.com/mantic59 kan ik je ook erg aanraden. Voor de rest: gewoon proberen.

Eén tip tot slot: scheren na het douchen.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
    pi_84652934
    wat ik wel een prettige shop vind is : http://www.gentlemans-shop.com, groot assortiment, mooie en makkelijke site, goede service !

Weten jullie nog goede shops? internet of lokaal ?
    pi_84654087
    Mijn Proraso haal ik altijd bij www.tuttoitaliaonline.nl, goede prijzen, snelle levering en soms een sample erbij.

Andere sites zijn (niet met allen ervaring overigens):
    www.scheerwinkel.nl
    www.manandshaving.nl
    www.koordenwinkel.eu/shaving
    webshop.total-shave.nl
    https://www.secure-sales.org.uk/shavingshack
    www.westcoastshaving.com
    http://www.traditionalshaving.co.uk (10% korting voor leden van www.badgerandblade.com)
    http://www.karstadt.de/Sh(...)867797+884205+885882
    www.connaughtshaving.com

Dan zijn er nog de shops van de merken, nml:
    www.truefittandhill.co.uk
    www.drharris.co.uk
    www.tayloroldbondst.co.uk
    www.trumpers.com (TIP: de sample-packs, zie uitklapmenu product type, 'Geo F. Trumper brochure')

Verder heb ik erg veel via eBay gekocht en dan met name dan de vintage Gillette krabbers.

Een echte winkel met een fatsoenlijk assortiment scheerartikelen ben ik nog nooit geweest. Zijn die te vinden in NL? Ik heb me wel voorgenomen een keertje naar Londen te gaan en daar eens goed te gaan shoppen :9
    pi_84674753
    Vandaag geschoren en even wat foto's gemaakt voor dit topic.

De setup van vandaag: Gillette Executive (in principe een gold-plated Fatboy, deze komt uit 1958), Red Israeli Personna mesje, scheerkwast van dassenhaar (op eBay gekocht voor een prikkie, bevalt prima), Proraso after shave splash, Proraso after shave balsem, Humphrey's witch hazel en last but not least de St. James scheercreme van Taylor of Old Bond Street.

We gaan even douchen, maar niet voordat de scheermok en scheerkwast weggezet zijn in heet water om alvast lekker op temperatuur te komen.

Na lekker gedouched te hebben kunnen we beginnen. De St. James scheercreme van Taylor of Old Bond Street geeft vlot een mooi schuim. Ik gebruik de scheermok om het scheerschuim in te maken en aangezien deze een beetje warm is krijg ik lekkere toasty scheerschuim.

Ik maak mijn gezicht goed vochtig met water zo warm als ik het kan verdragen en breng met de kwast het schuim aan. De kwast zorgt ervoor dat de haartjes lekker omhoog gaan staan.

De eerste pass is met de haargroei mee, oftewel WTG (with the grain).
    Het is niet de bedoeling om in één beurt glad te worden maar we zijn bezig om de baardgroei met elke pass te verminderen. Ik zet het scheermes met een hoek van ongeveer 30 graden op het gezicht en oefen geen druk uit op de krabber; ik laat deze zelf het werk doen. Deze Gillette Executive is wat zwaarder, iets wat ik zelf wel fijn vind en daarnaast is de hoek waarop het mesje staat in te stellen.

Zodra ik klaar ben spoel ik mijn gezicht af met warm water en breng een nieuwe laag schuim aan met de kwast.
    De volgende pass doe ik kruislings op de baardgroei, oftewel XTG (across the grain). Weer afspoelen en een nieuwe laag scheerschuim aanbrengen om tot slot nog een pass te doen tegen de baardgroei in, oftewel ATG (against the grain). Dit zal niet iedereen prettig vinden en is ook zeker niet aan te raden als je net begint en dus nog een beetje loopt te stunten met de krabber.

Even flink afspoelen en laten schrikken met een plens koud water. Hierna gebruik ik de after shave splash van Proraso. Deze bevat alcohol dus eventuele kleine wondjes gaan wel dicht. Hierna is de Humphrey's witch hazel aan de beurt, welke de huid lekker zacht maakt en eventuele irritatie en/of roodheid verzacht. Tot slot gebruik ik de after shave balsem van Proraso. Het resultaat; een babysmooth gezichtje.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer :W
    pi_85939411
    Leuk verhaal! De St James gebruik ik sinds 2 weken ook. Heerlijke geur en net even minder potpourrie achtig dan de Sandalwood. Maar toch blijf ik het meest neigen naar de Avocado, dat ook een aanrader is.

Deze week even mijn geslepen Otto Busch ophalen. Ik heb hem even laten slijpen bij iemand met ervaring (www.scheerwinkel.nl). Ik weet zeker dat Eric goed resultaat heeft behaald. Overigens mocht je fan zijn van klassiek scheren en in de buurt zijn van zijn salon, ga even binnen! Hij heeft zeer veel producten, die vrijwel nergens in een NL winkel tekoop zijn.

Overigens heb ik nog 200 DE Derby bladen in twee grote 100 verpakkingen. De tweede 100 ga ik voorlopig nog lang niet gebruiken, dus mocht iemand interesse hebben...
      woensdag 1 september 2010 @ 13:19:39 #55
    19479 Mr.J
    pi_85946315
    Mooie brede scheermok! Waar heb je die vandaan?

Ik heb zelf altijd "mr Taylors" scheerschuim van Taylor of Old Bond Street. :9
    pi_85952820
    quote:
    Op woensdag 1 september 2010 09:35 schreef Stratotanker het volgende:
    Dank! De St. James heeft inderdaad een heerlijke geur. Ik heb ook nog de Jermyn Street en de Eton College, maar die gebruik ik een stuk minder vaak. De Avocado staat ook zeker nog op het lijstje, met zoveel goede recensies kan ik het niet laten die ook een keer te proberen. :9

Ik heb ook nog een klassiek scheermes liggen die een slijpbeurt nodig is alvorens ik kan beginnen hiermee te leren scheren, wie weet probeer ik dat adres even, bedankt.

Als jij of iemand anders trouwens (weer) Derby mesjes koopt, er zijn twee uitvoeringen.
    De ene soort heeft de tekst horizontaal staan en de andere verticaal, waarbij de uitvoering met de tekst verticaal naar mijn mening een stuk minder scherp is. Zie foto in spoiler.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    quote:
    Op woensdag 1 september 2010 13:19 schreef Mr.J het volgende:
    Mooie brede scheermok! Waar heb je die vandaan?

Ik heb zelf altijd "mr Taylors" scheerschuim van Taylor of Old Bond Street. :9
    De scheermok komt van eBay, is ook een gebruikte (vintage :7 )
    Ik zou gewoon voor een periode rondzoeken en een beetje prijzen oriënteren en dan bij een keer je slag slaan. Veel scheermokken zijn inderdaad wat smal en vaak zijn de nieuwe, inclusief verzendkosten, enkele tientjes. Mij teveel, deze voor 10GBP gekocht meen ik.
    Ik wil echter nog wel een keer een zo'n kom met reservoir voor heet water, zodat het scheerschuim ook warm blijft: heerlijk :9
    pi_85953340
    ook een goede website met prima service is: http://winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp
    verder heb ik ook goede ervaring met: www.scheerwinkel.nl

gewoon als toevoeging ;)
    pi_85953798
    Kortingcode voor TuttoItaliaOnline vanwege het éénjarig bestaan: "TIO1" voor 10% korting! Geldig tot 5 september.

Reeds meerdere keren besteld, top service!
    pi_85984324
    quote:
    Op woensdag 1 september 2010 16:18 schreef Dionysius85 het volgende:

Als jij of iemand anders trouwens (weer) Derby mesjes koopt, er zijn twee uitvoeringen.
    De ene soort heeft de tekst horizontaal staan en de andere verticaal, waarbij de uitvoering met de tekst verticaal naar mijn mening een stuk minder scherp is. Zie foto in spoiler.
    Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.

quote:
    Op woensdag 1 september 2010 16:45 schreef Dionysius85 het volgende:
    Kortingcode voor TuttoItaliaOnline vanwege het éénjarig bestaan: "TIO1" voor 10% korting! Geldig tot 5 september.

Reeds meerdere keren besteld, top service!
    Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.

Een mooie scheermok met waterreservoir zoek ik ook nog. Ze zijn alleen erg duuur. ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2010 14:02:46 ]
    pi_85988224
    quote:
    Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
    Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.
    Die met horizontale tekst heb ik van eBay voor iets van 12 euro inclusief verzenden geloof ik. Maar ik gebruik nu voornamelijk Isreali Personna's en die bevallen met stukken beter. Feather wil ik ook zeker nog een keertje proberen.
    quote:
    Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.
    Tja, de Floid zal in Spanje zeker een stuk goedkoper zijn. Net zoals dat de Proraso in Italië ook bijna niks schijnt te kosten. Toch maakt het me weinig uit, ik ben blij dat er een dergelijke winkel is in Nederland. Vanzelfsprekend wordt het dan door allerlei bijkomende kosten en marge e.d. een stukje duurder, maar is dat niet met alles zo? Ik ken in ieder geval geen ander goed adres voor (en daar gaat het mij voornamelijk om) de Proraso artikelen. Daarnaast geef ik zonder problemen wat meer uit aan leuke en fijne scheerspullen, liever dat dan aan een megapack van die kloterige catridgemesjes zoals 'vroeger'.
    Mijn duurste aanschaf is de '59 Gillette Executive en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Veel mensen zouden me voor gek verklaren, boeiend. 8-)
    quote:
    Een mooie scheermok met waterreservoir zoek ik ook nog. Ze zijn alleen erg duuur. ;(
    Kies - er - een - uit zou ik zeggen })
    Inderdaad prijzig, vooral omdat er natuurlijk flinke verzendkosten bovenop komen. Maar goed, zuinig op zijn en hij blijft je je hele leven voorzien van toasty scheerschuim c_/ .
      Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 29 september 2010 @ 19:11:14 #61
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_86991490
    Sinds deze week ben ik ook in het bezit van een ouderwets model. Niet zo'n fancy ding als sommige mensen hier, gewoon een plastic Wilkinson classic maar ik meen goed genoeg om het eens te proberen :)
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
    pi_86999271
    Leuk om even mee te proberen of het je wat lijkt inderdaad, succes!
    Vooral geen druk uitoefenen zoals met zo'n cartridge ding, dat scheelt een bloedpartij. Verder is het gewoon even proberen en wennen.

Laat je even weten hoe het je bevalt?
    Mocht het je bevallen; ik heb eventueel nog wel een Gillette SuperSpeed of Fatboy voor je liggen voor weinig ;)
      zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:17:01 #63
    305701 Gochme
    Goed van mij.
    pi_87607913
    Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
    Goed van jou.
    pi_87608700
    quote:
    Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
    Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
    neem een scheerkwast van dassenhaar, kost rond de ¤ 30.
    zelf vind ik scheerzeep van "proraso" erg lekker, kost ¤ 5 ;)
    pi_87634232
    quote:
    Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
    Het is ook belangrijk dat je voldoende water gebruikt bij het maken van de schuim. Een goede schuim maken duurt ook wel even, het is geen kwestie van de kwast inzepen en klaar. Je moet het goed laten schuimen, of de vergulde hand kwast dat een beetje fatsoenlijk kan weet ik niet met een dassenharen kwast is het in ieder geval veel makkelijker.
    pi_87670495
    De juiste mix van water en scheerzeep/-creme is inderdaad cruciaal. Kijk eens naar de filmpjes van Mantic59. Even zoeken op 'lather'.
    Een kwast van dassenhaar hoeft niet perse, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Zo zijn er ook genoeg die een kwast met boar (varkenshaar) prefereren. Zo'n kwast van de Vergulde Hand is echter helemaal niks, maar dat merk je vanzelf aangezien deze vlot uit elkaar zal vallen. Tip: op eBay zijn ook genoeg kwastjes van dassenhaar te vinden vanaf een euro of 10, prima spul. Je kunt ook gaan voor de Tweezerman, ook een prima kwastje. Kijk daarnaast eens op eBay voor een leuke Gillette Super Speed bijvoorbeeld (of PM me even ;) ) . Werkt aanzienlijk beter dan zo'n wegwerp mesje.
    pi_87676548
    Vraagje is het nou ook echt fijner scheren met zo'n scheermes? Of doen jullie dit enkel omdat het er vet uitziet?

Ikzelf scheer me nu met de Gillette Fusion (die met 5 + 1 mesjes) en met scheer olie (3 druppeltjes en uitsmeren en scheren maar). Daarna doe ik altijd nog wat huidcrème op.
    pi_87700212
    Ik ben echt specifiek op zoek gegaan naar een andere manier van scheren omdat ik met de cartridgemesjes en 'scheerschuim' uit bus altijd erg veel irritatie had, vooral rond de keel.

Toen heb ik mij een periode goed ingelezen en uiteindelijk heb ik mjizelf getrakteerd op een leuke set om mee te beginnen; Proraso scheercreme, Proraso pre-/aftershave creme, Proraso aftershave balsem, een kwast van dassenhaar van eBay, en een Gillette Super Speed met Derby mesjes.

Even wennen natuurlijk, maar dit beviel mij erg goed. Scheren vond ik daarvoor een rottige bezigheid en dat werd een leuk ritueel. Van daar uit ben ik steeds meer en andere producten gaan ontdekken en het alleen maar leuker gaan vinden. Zodoende heb ik inmiddels heel wat meer producten en scheermessen e.d. staan dan in het begin. Het kost wat bij elkaar, maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk. Nu zijn die cartridgemesjes ook niet echt goedkoop te noemen natuurlijk en die koop ik niet meer. Nooit meer zelfs, ik scheer me er niet meer mee, ook niet op reis.

Kortom; vroeger vond ik scheren geen zak aan, nu vind ik het fijn. Geen irritatie meer! Daarnaast een echt ritueel waarbij ik mezelf af en toe iets nieuws permitteer, wat nieuws probeer en een beetje afwissel naar gelang waar ik zin in heb. Verklaar me voor gek, maar dat vind ik fijn. Natuurlijk ziet het er tof uit -en dat is het ook- maar daar gaat het niet om. Mij niet in ieder geval.
    pi_87737540
    Ok :) bedankt voor je post. Lijkt mij in ieder geval een heel karwei om het allemaal te doen. Ik moet me bijna iedere dag onderhand gaan scheren. Eerst vond ik het ook ontzettend kut met scheerschuim enzo en scheerde ik me onder de douche... alleen tjah daardoor stond ik weer te lang onder de douche enzo... maar nu met die scheer olie is het scheren gewoon weer super fijn.

Verder zoals gezegd lijkt het me een hels karwei om het iedere dag te doen... En tjah 's ochtends heb ik niet veel tijd eigenlijk. Maar lijkt me wel harstikke tof om eens te doen of bij je te laten doen, alleen tjah welke kapper doet zoiets nog tegenwoordig ;)
    pi_87739558
    Je kunt het ook s'avonds doen natuurlijk, afhankelijk van hoe je baardgroei is en dus of je het de volgende dag toonbaar vindt. Ikzelf vind het geen hels karwei zoals jij het omschrijft, dat is dus het mooie; het is gewoon een relaxed ritueel. Daarnaast, als je een beetje geoefend bent dan heb je aan 10 minuten of minder genoeg.

Geen tijd, pff. Tijd maken. ;)
      dinsdag 2 november 2010 @ 23:20:13 #71
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_88271166
    Had laatst zeep van Arko gekocht, maar ik kreeg er maar geen lather mee gevormd, ook niet gek want ik gebruikte gewoon m'n hand, dus bij het scheren kreeg ik VEEL wondjes. Doe voor nu nog even onder de douche gezien het zo niet werkt, maar heb al een Dassenhaar kwast besteld vandaag, 6,50 van ebay. Finest Pure Badger hair stond er, zal wel gewoon Pure zijn.

Drinky is een baas
      dinsdag 9 november 2010 @ 15:54:26 #72
    323189 Pollore
    Hell ain't far
    pi_88518968
    Ik heb dit topic even door gelezen omdat ik wel nieuwschierig ben naar deze manier van scheren. Ik heb zelf gebruik gemaakt van verschillende cartridges zoals fusion/mach 3/wilkinson quattro maar krijg altijd enorm last van irritant (voornamelijk in de nek). Sinds een jaar gebruik ik eigenlijk een baardtrimmer op 0.5mm (de laagste stand) om zo irritatie te voorkomen. Dit is begrijpelijk natuurlijk niet ideaal. Zeker niet omdat ik evengoed af en toe mijn nek moet bij werken met een cartridge en dan toch weer last van irritatie krijg. Nu zie ik met een aantal van jullie dat jullie hier een stuk minder last van hebben sinds het gebruik van een krabber.

Kortom ik ben het heel erg aan het overwegen om dit te gaan proberen. Alleen mijn vraag is waar is het handig om mee te beginnen? Ik ben een niet al te rijke student en vind het erg zonde om ergens 100 euro aan uit te geven en teleurgesteld te worden. Kortom wat raden jullie me aan om mee te beginnen wat betaalbaar is? Zoals scheerschuim, kwast en krabber + mes(jes) natuurlijk.
    pi_88521388
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:54 schreef Pollore het volgende:
    *knip*
    Precies vanwege de irritatie (ook vooral in de nek) ben ik op zoek gegaan naar een andere scheermethode en na een tijdje inlezen uitgekomen bij het scheren met goed scheerschuim en een krabber.

Wat ik je aan kan raden als je rustig aan wilt beginnen (lees: niet te veel geld uit wilt geven) is eerst eens proberen je te scheren direct na het douchen, bij voorkeur met scheercreme zoals bijvoorbeeld Proraso. Dus niet het droge spul uit een busje. Scheerschuim maken met voldoende -maar natuurlijk niet teveel- water en aanbrengen op een vochtig gezicht. Het liefst met een kwastje, maar die kun je later altijd nog aanschaffen of je gaat eerst voor de goedkope kwast van Vergulde Hand (te vinden in supermarkten en drogisterijen).
    Dit alles kun je dus doen met een cartridgemesje. Zou je graag een 'krabber' willen proberen dan raad ik je aan op marktplaats of op eBay te kijken. Kijk dan naar bijvoorbeeld een Gillette Super Speed, goed te verkrijgen, niet duur en prima mesje. Nieuw kun je ook krabbers vinden vanaf een euro of 20-30. De keuze voor de losse mesjes is erg persoonlijk en ik raad je dan ook aan om daar gewoon wat van te proberen.

Je mag mij ook vrijblijvend PM-en: ik heb ook nog wel wat liggen om leuk mee van start te gaan. In ieder geval veel succes!
      dinsdag 9 november 2010 @ 21:05:17 #74
    323189 Pollore
    Hell ain't far
    pi_88531908
    uhm, ben redelijk nieuw op het forum, wil je graag pm-en maar kan geen knop ervoor vinden :P
      dinsdag 9 november 2010 @ 21:24:42 #75
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_88532769
    Aan wat voor bedragen moet je denken voor zo'n setje? Ik doe wel lang met normale mesjes maar is toch een idioot bedrag eigenlijk..
    pi_88533871
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:05 schreef Pollore het volgende:
    uhm, ben redelijk nieuw op het forum, wil je graag pm-en maar kan geen knop ervoor vinden :P
    Haha, de knop zit ook een beetje verstopt in deze layout ;)
    Als je met je muis onder de tijd van de post gaat staan komen er een aantal icoontjes tevoorschijn waarvan één een envelopje waarmee je een pm bericht kunt sturen.

quote:
    1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef fs180 het volgende:
    Aan wat voor bedragen moet je denken voor zo'n setje? Ik doe wel lang met normale mesjes maar is toch een idioot bedrag eigenlijk..
    Zo gek als je het zelf wilt maken. Je kunt geluk hebben op eBay en een Gillette Super Speed voor een euro of 10-15 bemachtigen. Of soms op marktplaats voor 20-25. Een paar losse mesjes om te beginnen kun je ook wel voor een paar euro vinden. Goedkope scheercremes zijn er van bijvoorbeeld Proraso of Vergulde Hand (3-5 euro), een kwast begint bij een euro of 5-10 maar dan moet je er niet al te veel van verwachten. Een blokje aluin en/of een after shave (of balsem) erbij en je kunt in principe los.

Tja, niet goedkoop. Helemaal niet als je het een beetje leuk aan wilt pakken (paar verschillende scheercremes, after shaves, duurder mes, duurdere kwast etc). Maargoed, het gaat ook tijden mee in tegenstelling tot de cartridgemesjes. Die vind ik weer niet goedkoop; koop ik liever van dat geld wat leuk spul. Daarnaast; fijn kunnen scheren is toch ook wel wat waard? Je doet het immers elke dag of in ieder geval meerdere keren in de week.
      woensdag 10 november 2010 @ 18:49:32 #77
    150363 Wii-Style
    Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
    pi_88565412
    Mijn scheerspul raakte op en ik ben een beetje lui geweest om nieuwe dingen te kopen. Ik scheer nu minder (vind ik wel prima) maar gebruik nu wel scheerschuim uit een spuitbus. Wat een troep.

Ik zal maar een nieuw begin moeten maken. Met mijn kwast was ik ook nooit echt tevreden (alhoewel het wel veel slechter had gekund). Ik heb dus drie krabbers, twee van Merkur en een Gillette Super Speed. Laatste gebruik ik exclusief, en bovendien is het stoer om met iets te scheren dat in 1952 is geproduceerd. _O-

Mijn favo aftershave is best duur, maar gaat erg lang mee. Musgo Real. Iemand hier ook mee bekend? Topspul, werkelijk. De Italianen en Portugezen weten hoe ze moeten scheren. :D
    Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
      donderdag 11 november 2010 @ 21:32:37 #78
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_88612519
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef fs180 het volgende:
    Krabbertje met 20 mesjes was ik 24 euro voor kwijt, kwast is 6,50, scheerzeep 3,50

Mesjes zijn ongeveer 20 cent per stuk en ik doe er een à 2 weken mee, hangt af van hoe vaak ik me scheer.

Scheerschuim uit een busje is echt om te huilen, dus voorlopig doe ik het nog onder de douche tot mijn kwast binnenkomt.

Aanschaf is iets duurder dan een mach "vul nummer in" setje, maar op de lange duur is het qua mesjes veeeeeel goedkoper. Heb je na een maand scheren alweer terugverdiend(als je ziet hoe duur die gillette mesjes zijn )
    Drinky is een baas
      zaterdag 13 november 2010 @ 00:50:50 #79
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_88660737
    Vandaag nieuwe mesjes bij de Hema gehaald, kijken hoe ze het tegen de Derby's doen. Voor 17 cent per mesje was het niet een grote kostenpost :')
    Drinky is een baas
    pi_88807935
    Koop je wel bijna een kwart Feather voor eeej. :P
    pi_88807942
    1x per 3/4 weken scheren.
    Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
      donderdag 18 november 2010 @ 00:50:46 #82
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_88848853
    De Hema mesjes glijden meer over mijn gezicht, alleen heb het idee dat ze niet zo agressief zijn gezien m'n stoppels niet veel verdwijnen. Als ik een beetje druk ga leveren snijd ik mezelf met deze mesjes :')

Glijden wel goed, maar scheren minder.
    Drinky is een baas
      Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 26 januari 2011 @ 19:47:52 #83
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_91908144
    Ik begin steeds en steeds meer te wennen aan scheren met een krabber, waardoor het beter en sneller gaat. De lage prijs van de mesjes is ook prettig: vorige week een voorraad van 50 mesjes binnen gekregen voor minder dan 10 euro :)
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
    pi_91979909
    ik scheer mn hoofd altijd met een groot kapmes uit de jungle.
    slijpen met een aanzetstaal en t werkt altijd
    pi_92030947
    scheer sinds een half jaar met krabbertje, daarvoor altijd met mach3/fusion, maar werd gek van ingroeiende haartjes. een testsetje op ebay gekocht met 5 pakjes blades van verschillende merken, en een Lord krabbertje. werkt prima, maar toch net niet consistent genoeg.
    heb een paar dagen geleden geboden op ebay voor 2 krabbers: een ouderwetese gilette, en een merkur 34C. nou heb ik ze allebei gewonnen, blijkt :)

daarnaast nog een tip: van de eigenaar van zavvi.co.uk is er nu mankind.co.uk, een webshop voor mannenverzorging. als ik de prijzen vergelijk met ebay ofzo komt het er goed uit. heb net mn 1e order besteld met aftershave lotion, balsem, gezichtszeep, scheercreme, en een creme tegen ingroeiende haartjes. Ben benieuwd!
    pi_92681299
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 10:10 schreef knuppelhout het volgende:
    scheer sinds een half jaar met krabbertje, daarvoor altijd met mach3/fusion, maar werd gek van ingroeiende haartjes. een testsetje op ebay gekocht met 5 pakjes blades van verschillende merken, en een Lord krabbertje. werkt prima, maar toch net niet consistent genoeg.
    heb een paar dagen geleden geboden op ebay voor 2 krabbers: een ouderwetese gilette, en een merkur 34C. nou heb ik ze allebei gewonnen, blijkt :)

daarnaast nog een tip: van de eigenaar van zavvi.co.uk is er nu mankind.co.uk, een webshop voor mannenverzorging. als ik de prijzen vergelijk met ebay ofzo komt het er goed uit. heb net mn 1e order besteld met aftershave lotion, balsem, gezichtszeep, scheercreme, en een creme tegen ingroeiende haartjes. Ben benieuwd!
    Waar moet ik op eBay op zoeken? Wil het ook wel eens proberen.
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      maandag 14 februari 2011 @ 14:02:17 #87
    323189 Pollore
    Hell ain't far
    pi_92766767
    ik scheer me nu ongeveer 3 maanden 1x per week met een krabber en ik moet zeggen ik heb echt 10x minder irritatie als een fusion/mach3. De enige problemen die ik nog heb is dat ik me altijd wel 1x open haal vanwege een bultje ofzo en dat ik nog steeds moeite heb om degelijk scheerschuim te maken de ene keer is het beter dan de andere keer.
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 14 februari 2011 @ 16:45:35 #88
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_92774182
    Zou dit een goed mes zijn voor een beginner om te kijken of het wat is (niet voor mijzelf, ik ben een dame :+ )? Want ik lees hier ook veel over Gilette superspeed?
    Ik had ook wat gelezen over verschil in met/zonder tandkam, maar ik twijfel. De heer in kwestie scheert niet elke dag dus wel wat langere haren, maar als je daardoor wat lastiger bij bepaalde plekken kan lijkt het me ook niet je van het, :{ .

http://www.scheerwinkel.n(...)4_42&products_id=210
    [*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
    [*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
    pi_92777694
    quote:
    1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:02 schreef Pollore het volgende:
    ik scheer me nu ongeveer 3 maanden 1x per week met een krabber en ik moet zeggen ik heb echt 10x minder irritatie als een fusion/mach3. De enige problemen die ik nog heb is dat ik me altijd wel 1x open haal vanwege een bultje ofzo en dat ik nog steeds moeite heb om degelijk scheerschuim te maken de ene keer is het beter dan de andere keer.
    Koop een goede dassenharen kwast en het scheerschuim word een stuk makkelijker te maken. Ik ben begonnen met een oude synthetische kwast en kon ook geen fatsoenlijke schuim produceren soms werd het te droog en andere keren veel te nat. Na een tijdje heb ik een dassenharen kwast gekocht á 25 euro en die voldoet prima! Veel van die kwasten zijn erg duur vind ik, 100,- is wat mij betreft wat teveel van het goede. Een goedkopere voldoet ook.

quote:
    5s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:45 schreef ChipsZak. het volgende:
    Zou dit een goed mes zijn voor een beginner om te kijken of het wat is (niet voor mijzelf, ik ben een dame :+ )? Want ik lees hier ook veel over Gilette superspeed?
    Ik had ook wat gelezen over verschil in met/zonder tandkam, maar ik twijfel. De heer in kwestie scheert niet elke dag dus wel wat langere haren, maar als je daardoor wat lastiger bij bepaalde plekken kan lijkt het me ook niet je van het, :{ .

http://www.scheerwinkel.n(...)4_42&products_id=210
    Prima scheermes, zo'n kam is volgens mij voor als je een echte baard hebt laten groeien, zeg een baard van een paar weken. Voor een baartje van een paar dagen tot een week heb je echt geen met een kam nodig.

Koop ook een mooie kwast en zeep voor meneer, dat maakt de scheer ervaring des te completer!
    pi_92810525
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:53 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Waar moet ik op eBay op zoeken? Wil het ook wel eens proberen.
    zo, na een paar keer scheren met beide mesjes kan ik melden dat de antieke gilette superspeed nog iets beter scheert dan de merkur. die laatste is wel wat zwaarder en stabieler, maar de gilette scheert wat voorzichtiger, de hoek van de mesjes lijkt iets beter bij mijn huid te passen.
    nou komt er nog scheergel met aloe vera aan, en een goede sandalwood scheerzeep bowl.
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 februari 2011 @ 12:08:12 #91
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_92813249
    quote:
    1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:52 schreef Bubbz het volgende:

Prima scheermes, zo'n kam is volgens mij voor als je een echte baard hebt laten groeien, zeg een baard van een paar weken. Voor een baartje van een paar dagen tot een week heb je echt geen met een kam nodig.

Koop ook een mooie kwast en zeep voor meneer, dat maakt de scheer ervaring des te completer!
    Hmm, maar soms laat hij het wel een paar week staan. Soms gaat het er vaker af. Dat is het dilemma ook, :D . Ik denk dat ik zonder kam dan toch nog handiger vind, hij kan het evt. eerst wel trimmen, toch? :@

En haha, oke.
    [*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
      dinsdag 15 februari 2011 @ 15:38:51 #92
    323189 Pollore
    Hell ain't far
    pi_92821954
    Ik heb een goede dassenhaar kwast die meer dan genoeg gekost heeft :P het is gewoon een beetje oefenbaartkunst.
      zaterdag 19 februari 2011 @ 19:31:30 #93
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_93022243
    Ik ga er dan toch ook maar aan beginnen. Na een klein jaar met een shavette ga ik donderdag op pad voor een echte straight. Maar, alles leuk en aardig, het moet wel een beetje binnen de perken blijven. Ik dacht zelf gewoon aan de simpelste DOVO, iemand nog goede tips?
    Eerst kijken, dan zeiken
    pi_93026076
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:31 schreef scarback het volgende:
    Ik ga er dan toch ook maar aan beginnen. Na een klein jaar met een shavette ga ik donderdag op pad voor een echte straight. Maar, alles leuk en aardig, het moet wel een beetje binnen de perken blijven. Ik dacht zelf gewoon aan de simpelste DOVO, iemand nog goede tips?
    Lees je eens wat in omtrent de Wapienica. Goedkoop en erg goed. Weet niet hoe het inmiddels zit met de beschikbaarheid van deze messen overigens (jaren geleden gemaakt in Polen en duiken/doken in partijen op als NOS).
      maandag 28 februari 2011 @ 15:12:21 #95
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_93441559
    Wie kan me helpen? Zit weer onder de ingegroeide haartjes...
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_93441851
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:31 schreef scarback het volgende:
    Ik vind zelf DOVO niet lekker scheren.
    je kunt ook voor een ongebruikte klassieker gaan bijv. deze: http://winkelplein.nu/bar(...)FtlpdPQqHE8UXMhmPeVt

ik heb zelf ook een heljestrand en is is en supermes :Y
      maandag 28 februari 2011 @ 16:55:44 #97
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_93446163
    ik ben voor een dovo gegaan. T zal ook geen rommel zijn. Trouwens, het is de eerste dus ik zal m ongetwijfeld nog een keer slopen. Eerst maar een leren, dan dure spullen kopen :)

Overigens: gebruikt, en nog geen bloed :D
    Eerst kijken, dan zeiken
    pi_93545195
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:49 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

zo, na een paar keer scheren met beide mesjes kan ik melden dat de antieke gilette superspeed nog iets beter scheert dan de merkur. die laatste is wel wat zwaarder en stabieler, maar de gilette scheert wat voorzichtiger, de hoek van de mesjes lijkt iets beter bij mijn huid te passen.
    nou komt er nog scheergel met aloe vera aan, en een goede sandalwood scheerzeep bowl.
    zo, de geo F trumper scheercreme is echt super, schuimt als een dolle! de clinique aloe vera scheercreme (die dus niet hoort te schuimen) is niks, er moet dus een dun laagje creme op je huid zitten, maar het scheert alsof ik gewoon wat shampoo op mn baard gesmeerd heb.
    nou nog zoeken naar een betere after shave. heb er nu 3 staan: korres natural, weleda en loreal men+care. de laatste is eigenlijk nog het fijnst ookal zit ie vast vol met chemische reut... korres had ik veel meer van verwacht, hij is vrij waterig
    pi_93546485
    quote:
    1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:49 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

zo, de geo F trumper scheercreme is echt super, schuimt als een dolle! de clinique aloe vera scheercreme (die dus niet hoort te schuimen) is niks, er moet dus een dun laagje creme op je huid zitten, maar het scheert alsof ik gewoon wat shampoo op mn baard gesmeerd heb.
    nou nog zoeken naar een betere after shave. heb er nu 3 staan: korres natural, weleda en loreal men+care. de laatste is eigenlijk nog het fijnst ookal zit ie vast vol met chemische reut... korres had ik veel meer van verwacht, hij is vrij waterig
    Geo F. Trumper is inderdaad echt O+
    Proefverpakking van hun al geprobeerd?

Zowel de aftershave als de aftershave balsem van Proraso vind ik super. Ik gebruik eerst de aftershave voor de 'kick' na het scheren, daarna de balsem.
    pi_93640114
    Geen idee of ik hem al eens eerder gepost heb, maar ondertussen is m'n O.Busch geslepen. Geweldig apparaat! Hollow-grind is erg mooi. Op de foto's nog ongeslepen/schoongemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2011 14:14:15 ]
      vrijdag 4 maart 2011 @ 18:06:21 #101
    3554 laffer
    Ouwe LUL
    pi_93650974
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:13 schreef Stratotanker het volgende:
    Geen idee of ik hem al eens eerder gepost heb, maar ondertussen is m'n O.Busch geslepen. Geweldig apparaat! Hollow-grind is erg mooi. Op de foto's nog ongeslepen/schoongemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    nice :Y

heb je hem zelf geslepen? :)
    pi_93754142
    Neuh, aan zo'n oud apparaat ga ik echt niet zelf beunen. lekker laten doen. :)
    pi_93777608
    quote:
    1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef Stratotanker het volgende:
    Neuh, aan zo'n oud apparaat ga ik echt niet zelf beunen. lekker laten doen. :)
    Waar heb je dat laten doen?
      maandag 7 maart 2011 @ 18:08:52 #104
    3554 laffer
    Ouwe LUL
    pi_93778349
    quote:
    1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:47 schreef Dionysius85 het volgende:

[..]

ik doe het nu zelf
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    ik heb nu wel de kennis opgedaan, heb ook een ruim sortiment aan slijpstenen.

200 grid/ 200/5000 grid/ 10000 en 12000 grid, alsmede een belgische wedsteen.
    en natuurlijk een goede scheerriem :)

ik heb ook een 3 tal oude scheermessen opgeknapt, eerst ontdaan van het heft, toen flink gepolijst met een dremel, weer gepolijst met polish, en daarna het heft weer met klinknagels vastgezet ( geen popnagels maar ouderwetse klinknagels met als tool een "dopper/ snapper" ) en daarna de snede weer gezet en fijn geslepen :Y

kost me wel zo`n 80 uur werk per mes, maar het is een hobby eej ;)
    pi_93867144
    quote:
    1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:47 schreef Dionysius85 het volgende:

[..]

www.scheerwinkel.nl

Aardige gozer ook. :)
    pi_93968493
    - spam -

[ Bericht 98% gewijzigd door PietjePuk007 op 11-03-2011 19:19:37 ]
      woensdag 4 mei 2011 @ 01:07:23 #107
    167941 hmmmz
    Verlicht Despoot
    pi_96326608
    Wil van m'n gillette fusion overstappen op een dovo shavette. http://www.scheerwinkel.n(...).php?products_id=322 Iemand hier ervaring mee, of kan ik beter een merkur krabbertje (34c) aanschaffen?
    Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
    Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
      woensdag 4 mei 2011 @ 09:13:00 #108
    19479 Mr.J
    pi_96330108
    Ik denk dat je eerst beter met een krabbertje kan beginnen voordat je hoofd door de badkamer rolt. :P
      woensdag 4 mei 2011 @ 13:12:56 #109
    167941 hmmmz
    Verlicht Despoot
    pi_96338595
    quote:
    0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:13 schreef Mr.J het volgende:
    Ik denk dat je eerst beter met een krabbertje kan beginnen voordat je hoofd door de badkamer rolt. :P
    zou het echt zo erg zijn :o
      woensdag 4 mei 2011 @ 15:04:35 #110
    261627 sciter
    The world is my playground.
    pi_96343349
    quote:
    0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:12 schreef hmmmz het volgende:

[..]

zou het echt zo erg zijn :o
    Er zit in ieder geval nog heel veel verschil tussen een krabbertje en een straight razor.
      woensdag 4 mei 2011 @ 16:21:44 #111
    167941 hmmmz
    Verlicht Despoot
    pi_96346326
    quote:
    7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:04 schreef sciter het volgende:

[..]

Er zit in ieder geval nog heel veel verschil tussen een krabbertje en een straight razor.
    Het gaat ook niet om een straight razor maar om een shavette
      woensdag 4 mei 2011 @ 17:12:15 #112
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_96348413
    ik ben begonnen met een shavette, maar dan ééntje van wahl. Verschil is ongeveer 15 euro en het feit dat daar gewoon een half 'standaard' mesje in gaat. (in die shavette gaan langere, ongetwijfeld duurdere). edit: ik zie dat je ook een adaptor krijg voor de normale mesjes

Is dat te doen: ja, maar reken op bloed de eerste twee keer. Gewoon op je gemakje op een zondagmorgen eens mee beginnen en een backup-mach3 bij de hand voor als je niet meer verder durft. Beginnen met de makkelijke stukken (bakkebaarden, wangen).

Overigens is een shavette bloederiger dan een straight, want er zitten nogal gemene hoekjes aan die mesjes die bij een straight netjes zijn afgerond. edit: ik zie dat bij deze wat duurdere shavette één van de twee gemene hoekjes is afgedekt met een rood plasticje

[ Bericht 12% gewijzigd door scarback op 04-05-2011 17:14:04 (heeft eerst gezeken en toen pas gekeken) ]
    Eerst kijken, dan zeiken
      woensdag 4 mei 2011 @ 17:42:53 #113
    167941 hmmmz
    Verlicht Despoot
    pi_96349663
    Gewoon op m'n gemakje rustig oefenen was ik ook van plan :)
    Binnenkort dus maar is een dovo shavette aanschaffen
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 juni 2011 @ 19:06:21 #114
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_97850488
    Klein kickje.

Eerder vroeg ik er ook al naar, maar twijfel toch nog.
    Als een man niet elke dag scheert, maar echt wel langere haren laat staan kan je beter een mesje met tandenkam gebruiken?

Toch lees ik veel dat dat toch pijnlijker en moeilijker gaat dan zonder tandenkam? Iemand ervaring?
      dinsdag 7 juni 2011 @ 20:04:28 #115
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_97853914
    Geen directe ervaring, maar kan het me heel goed voorstellen. Wat is zowieso het voordeel als je niet superglad wil scheren (hét grote voordeel van een straight). Waarom pak je niet gewoon een trimmertje?
    Eerst kijken, dan zeiken
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 juni 2011 @ 20:07:00 #116
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_97854082
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:04 schreef scarback het volgende:
    Geen directe ervaring, maar kan het me heel goed voorstellen. Wat is zowieso het voordeel als je niet superglad wil scheren (hét grote voordeel van een straight). Waarom pak je niet gewoon een trimmertje?
    Hij laat het meestal een tijdje staan en daarna scheert hij de hele boel er weer af. Glad dus. Sowieso als hij assesments voor school e.d. heeft, maar soms heeft hij er sowieso behoefte aan om alles er weer af te halen.

edit: en hij heeft dus een vrij gevoelige huid en altijd rode plekjes en bultjes na het scheren, dus we zitten te denken aan een krabbertje. Vandaar.
      woensdag 8 juni 2011 @ 09:14:32 #117
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_97876231
    als je alles eraf wil hebben is er toch geen enkele reden om iets met tanden te gebruiken? gewoon glad maken in 1 keer (die tanden zijn op trimmertjes gezet omdat het daarmee oncomfortable is om je in een keer glad te scheren: hij kan de haartjes er soms uittrekken)
    Eerst kijken, dan zeiken
      woensdag 8 juni 2011 @ 11:51:52 #118
    128471 doctor.starbucks
    Cafe maciato, high fat foam, e
    pi_97880783
    Iedere dag is het weer genieten, eigenlijk veel te duur... maar het is erg plezierig

Starbucks, waar blijf je
    pi_100394065
    Kleine kick:

Bij m'n opa een krabbertje gevonden. Ik had al eens een beetje gekeken naar alternatieven voor een gillette mach3, omdat ik daar soms irritaties aan overhoud, het niet helemaal glad wordt en het bovendien minder cool is :P

Het is een Gillette Flare Tip Rocket, ziet er een beetje gebruikt uit maar ik heb 'm goed schoongemaakt. Ik ga er me binnenkort mee scheren, iemand tips voor wat ik moet doen en wat absoluut niet?
    Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
    Haal van internet af man.
      zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:10:43 #120
    261627 sciter
    pi_100396521
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:44 schreef wimjongil het volgende:
    Kleine kick:

Bij m'n opa een krabbertje gevonden. Ik had al eens een beetje gekeken naar alternatieven voor een gillette mach3, omdat ik daar soms irritaties aan overhoud, het niet helemaal glad wordt en het bovendien minder cool is :P

Het is een Gillette Flare Tip Rocket, ziet er een beetje gebruikt uit maar ik heb 'm goed schoongemaakt. Ik ga er me binnenkort mee scheren, iemand tips voor wat ik moet doen en wat absoluut niet?
    Niet te hard drukken, gewoon het mes over je huid laten glijden op zijn eigen gewicht. Ook zal ik aluin bij de hand houden (of wc-papier) en goed inzepen.

Leuk mes trouwens ^O^
    pi_100894186
    Kick! Natscheerder meldt zich!
    Ik scheer me sinds bijna een half jaar met DE mesjes, maar daarvoor al ongeveer 20 jaar nat. de Gillette Fusion heb ik aan me voorbij laten gaan, maar de laatste 10 jaar heb ik Mach 3, al dan niet met turbo, gebruikt. Daar was ik afgelopen voorjaar echt een keer klaar mee en toen ben ik eens om me heen gaan kijken. Een vriend van me gebruikte een straight razor maar dat was me net een stap te ver, dus DE scheren, net als m'n pa.

Inmiddels ben ik zo ongeveer een verzamelaar geworden en heb ik zo'n 30 krabbers van verschillende merken en types in huis gehaald. Gewoon omdat het kan en omdat ik het leuk vind om veel verschillende types uit te proberen. Momenteel scheer ik me eigenlijk alleen met "open comb" types, met een tandkam dus.
      donderdag 18 augustus 2011 @ 22:02:57 #122
    128471 doctor.starbucks
    pi_100914372
    is iemand bekend met raz*war? ik heb een probeersetje besteld
    Starbucks, waar blijf je
    pi_100934677
    quote:
    7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:10 schreef sciter het volgende:

[..]

Niet te hard drukken, gewoon het mes over je huid laten glijden op zijn eigen gewicht. Ook zal ik aluin bij de hand houden (of wc-papier) en goed inzepen.

Leuk mes trouwens ^O^
    Heb er nu een aantal scheerbeurten op zitten. Ik ben er erg tevreden mee, stukken minder irritatie dan met de Mach3. Ik moet overigens wel een beetje drukken, niet veel nee, maar meer dan alleen het mes tegen je huid aanhouden zeg maar.

Hoe doen jullie dat trouwens met wondjes als je gaat scheren? Gewoon er overheen scheren? Want daar wordt de genezing niet beter van lijkt me...
      zondag 28 augustus 2011 @ 16:41:43 #124
    351949 GreenHell
    Feel it burning in your cereal
    pi_101292820
    Zojuist toch maar een Shavette achtig toestel op Ebay besteld.
    Ik heb er nu al zin in :)
      Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 22 september 2011 @ 23:59:15 #125
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_102285222
    quote:
    0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:41 schreef GreenHell het volgende:
    Zojuist toch maar een Shavette achtig toestel op Ebay besteld.
    Ik heb er nu al zin in :)
    En, bevalt het?
    Ik ben de kleur MAGENTA
    pi_102292031
    iemand hier bekend met een haagsche kapper die scheercursussen geeft met een open mes?
    hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
      maandag 10 oktober 2011 @ 21:04:39 #127
    351949 GreenHell
    Feel it burning in your cereal
    pi_102931151
    quote:
    0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

En, bevalt het?
    Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.

Bij de eerste 2 passes gaat het nog maar zodra het tegen de haargroei ingaat kan ik de aluin en wc-papier wel klaarleggen helaas :(.
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 oktober 2011 @ 22:28:40 #128
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_102936586
    quote:
    0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef GreenHell het volgende:

[..]

Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.

Bij de eerste 2 passes gaat het nog maar zodra het tegen de haargroei ingaat kan ik de aluin en wc-papier wel klaarleggen helaas :(.
    Zet je (veel) druk op het mes?
    Ik ben de kleur MAGENTA
    pi_102947729
    quote:
    0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zet je (veel) druk op het mes?
    Ik moet trouwens zeggen dat ik wel gewoon druk zet op het mes. Komt misschien omdat ik niet zulke goeie mesjes heb (HEMA, bij de volgende stufi worden dat Feathers). Niet extreem veel druk maar anders krijg ik het echt niet glad. Bij de mach3 zette ik natuurlijk wel meer druk en deed ik veel wilder dan nu.
      donderdag 1 december 2011 @ 10:21:58 #130
    323189 Pollore
    Hell ain't far
    pi_105043241
    Ik gebruik derby mesjes omdat ik hierbij het idee heb dat ik me het minste open haal. maar zelfs hierbij moet ik wel een beetje druk geven anders moet ik wel 10x over dezelfde plek om haartjes op me keel weg te krijgen.
      donderdag 1 december 2011 @ 11:28:42 #131
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_105045276
    Ik scheer vooralsnog het beste met Feather. Exact hetzelfde met Derby als hierboven beschreven wordt dus die koop ik gewoon niet meer. Mijn huid raakt er van geirriteerd, veel wondjes en nieuwe messen lijken soms bot te zijn.
    pi_106304930
    Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:

Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.

Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.

Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.

Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
    pi_106307120
    quote:
    7s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:
    Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:

Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.

Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.

Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.

Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
    Ik ga binnenkort iemand een Merkur 34C met waarschijnlijk Feather-mesjes cadeau doen. Je hoeft niet meteen een kwast, scheerzeep en aftershave te kopen (mits je dat al hebt natuurlijk). Ik scheer mijzelf gewoon met een DE razor met scheerschuim uit een spuitbus bijvoorbeeld :P.
      maandag 2 januari 2012 @ 13:00:30 #134
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_106307718
    Ik zou ook als beginner gewoon een simpel krabbertje kiezen met een busje scheerschuim. Tegen de tijd dat die op is ben je al ervarener met een krabber en dan kun je de wondere wereld van de kwast ontdekken.
    pi_106308442
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook van plan een Merkur krabbertje te kopen en Feathermesjes. Toch twijfel ik of ik niet meteen die kwast en zeep moet halen...
    Zit er echt veel verschil in een varkenshaarkwast en een dassenkwast of is het meer een luxeprobleem? En wat voor zeep raden jullie aan?
      maandag 2 januari 2012 @ 14:02:06 #136
    128471 doctor.starbucks
    pi_106310108
    zeep haal ik meestal bij etsy.com. Een soort marktplaats voor zelfgemaakte spullen.
    Een kwast heb ik eens gehaald in Deutschland, dassenhaar voor +- 5 euro :)
    Starbucks, waar blijf je
    pi_106310358
    Ik heb nu al een tijd een gillette super speed liggen met HEMA mesjes en wat proraso meuk.
    Heb me nu een keer of drie daarmee geschoren en het wil nog niet echt lukken.

Hoe gaan jullie normaal te werk? Lather -> met kwast inzepen -> 1e pass -> opnieuw inzepen -> 2e pass etc?

Ik heb tot nu toe telkens maar 1x ingezeept en dan paar keer eroverheen. Maar het werkt niet echt super bij mij. Moet net zo vaak eroverheen als met mijn mach3, had gehoopt dat het wat minder vaak zou hoeven dmv scherper mes ofzo.. Misschien dat ik me baard ook wat te lang laat staan alvorens ik hem scheer, dat het haar dus te lang is ofzo? Iemand tips..
    Money won is twice as sweet as money earned.
      maandag 2 januari 2012 @ 14:15:43 #138
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_106310583
    Oefen een beetje met de hoek van je mes. Ook na 2 weken haal ik met één beweging 95% van het haar onder het mes vandaan.
    pi_106316373
    Ik denk dat ik ga voor een Merkur 34C ga en dan bestel ik meteen wat Merkur en Feather mesjes erbij want blijkbaar zijn die Feathermesjes iets te scherp voor een beginner (daar haal je je snel mee open).
    In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 januari 2012 @ 22:44:24 #140
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_106333526
    quote:
    0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:15 schreef Erasmo het volgende:
    Oefen een beetje met de hoek van je mes. Ook na 2 weken haal ik met één beweging 95% van het haar onder het mes vandaan.
    Dat dus. Oh, en als je een krabber hebt die bestaat uit drie delen: kijk es of je het ding goed in elkaar hebt gezet. Ik heb grote moeite gehad met een Lord-krabber, tot ik erachter kwam dat het middelste onderdeel er ondersteboven in zat :@
    Ik ben de kleur MAGENTA
      dinsdag 3 januari 2012 @ 13:05:43 #141
    313438 LukaLaban
    The Professional
    pi_106350734
    Vorig jaar de overstap gemaakt naar een krabbertje en kijk nooit meer terug! Zelf heb ik er een van Muhle, nog wel op zoek naar goede DE blades, heb zo'n proefpakketje en de Feather moet ik nog proberen.

Een tip voor de beginners, zoek op youtube naar filmpjes van mantic59, door zijn tips was mijn eerste scheerbeurt geen bloedbad.
    Ti ne znas ko sam ja?
    The Virgin Mary...We have a whole religion based on a woman who really stuck to her story
    ~Greg Giraldo
      dinsdag 3 januari 2012 @ 13:35:09 #142
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_106351974
    De eerste paar keer met een krabber zijn wondjes normaal.
      dinsdag 3 januari 2012 @ 18:56:59 #143
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_106365594
    quote:
    7s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:

Een krabbertje is een prima optie, maar je kunt ook wel een straight kopen voor minder dag 'honderden' euro's. Een simpel dovo mes begint volgens mij bij 60 euro (ook niet gratis, maar niet honderden).
    Eerst kijken, dan zeiken
      dinsdag 3 januari 2012 @ 19:00:54 #144
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_106365764
    Over die Derby mesjes. Ik merk dat ze gewoon niet fijn zijn voor hele korte, en dus harde beharing, kan ook aan mijn Gillette Superspeed liggen. Zolang m'n baard een dagje of 3 gegroeid heeft is het haar zacht genoeg om onder de douche zelfs tegen de richting in te scheren zonder irritatie.

Ik zou niet weten hoe Feathers zijn, ik weet wel dat HEMA mesjes veel beter over m'n huid glijden, maar ze scheren minder m.i.

Ik heb nog een pak van ~100 derby mesjes, dus eerst die opmaken voor ik aan een andere begin :+
    Drinky is een baas
    pi_107558779
    Zo, ondertussen zijn we alweer een hele tijd verder sinds mijn start in DE scheren. Dit is momenteel mijn mesjes 'catalogus' met de regulier verkrijgbare mesjes, dus geen vintage en dergelijke. Ik heb hier een stapeltjes briefjes liggen met ervaringen, maar ik moet dat allemaal eens even goed digitaal gaan verwerken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2012 15:07:56 ]
      zaterdag 4 februari 2012 @ 02:12:50 #146
    261627 sciter
    pi_107585626
    quote:
    0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:09 schreef neilpad het volgende:
    Ik heb nu al een tijd een gillette super speed liggen met HEMA mesjes en wat proraso meuk.
    Heb me nu een keer of drie daarmee geschoren en het wil nog niet echt lukken.

Hoe gaan jullie normaal te werk? Lather -> met kwast inzepen -> 1e pass -> opnieuw inzepen -> 2e pass etc?

Ik heb tot nu toe telkens maar 1x ingezeept en dan paar keer eroverheen. Maar het werkt niet echt super bij mij. Moet net zo vaak eroverheen als met mijn mach3, had gehoopt dat het wat minder vaak zou hoeven dmv scherper mes ofzo.. Misschien dat ik me baard ook wat te lang laat staan alvorens ik hem scheer, dat het haar dus te lang is ofzo? Iemand tips..
    Als je vaker scheert durf je ook iets meer kracht te zetten waardoor de haartjes korter worden gemaakt dan wanneer je begint.
    pi_107858802
    Ik wil ook overstappen naar scheren met een krabbertje.
    Zit te denken aan een Mühle R89.
    Daarbij zoek ik een goede scheerkwast, maar kan geen keus maken.

Ik wil wel een goede kwaliteit, dus moet het wel van dassenhaar zijn.
    Pure valt dus voor mij al af. Blijft over best badger, super badger en Silvertip badger.
    Kan iemand mij vertellen of onderlinge verschillen echt goed waarneembaar zijn?
    Welke lengte van de haren is ideaal ?

Ben benieuwd naar jullie reacties
      zaterdag 11 februari 2012 @ 14:33:46 #148
    261627 sciter
    pi_107859944
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:49 schreef HP12 het volgende:
    Ik wil ook overstappen naar scheren met een krabbertje.
    Zit te denken aan een Mühle R89.
    Daarbij zoek ik een goede scheerkwast, maar kan geen keus maken.

Ik wil wel een goede kwaliteit, dus moet het wel van dassenhaar zijn.
    Pure valt dus voor mij al af. Blijft over best badger, super badger en Silvertip badger.
    Kan iemand mij vertellen of onderlinge verschillen echt goed waarneembaar zijn?
    Welke lengte van de haren is ideaal ?

Ben benieuwd naar jullie reacties
    Het verschil ligt natuurlijk in de kwaliteit van het schuim wat je er mee krijgt, hoewel dat niet helemaal afhankelijk is van de kwast alleen. Ook de manier waarop het schuim op je gezicht verdeeld word hangt van de kwast af.

Ik gebruik mijn vaders silvertipdassenkwast en krijg daar beter schuim mee dan mijn eigen normale badger-kwast. Het verschil is echter niet zo groot dat ik geld zou investeren in silvertip, maar de meer ervaren scheerder misschien.

Ik prefereer persoonlijk een kwast met een dikke langharige tip.
    pi_108354923
    Hebben alle nieuwere modellen krabbers zo'n vlindersluiting standaard?
    Ben wat websites afgegaan en er zijn een aantal leuke betaalbare krabbers maar er staat vaak niet bij op wat voor manier het mesje in de houder gedaan wordt bij dat model.
    pi_108579252
    Nadat ik een aantal weken geleden een scheerbeurt heb mogen beleven bij de New York Barbershop in R'dam en doordat ik al jaren aan het klooien ben met scheren ben ik nu toch van plan om langzaam aan over te gaan stappen naar het "echte" scheren.

Ik gebruik nu nog een M3 power mesje en een busje scheergel, maar door een gevoelige huid is scheren een noodzakelijk kwaad.

Ik wil beginnen om eerst eens met echte zeep en een kwast aan de slag te gaan en later over te stappen op een ander soort mesje.
    Ik heb ondertussen al een mooie kwast gevonden op Ebay , is dit een goeie?
    Na het doorspitten van de diverse topics heb ik besloten om met het volgende te beginnen:
    Proraso pre-shave creme, gevoelige huid
    Proraso scheercreme
    TOB scheercreme avocado (mixen met de Proraso?)
    Proraso bloedstelpende gel

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een goede, betaalbare kom/mok. Waar kan ik het beste naar kijken: hout, metaal of aardewerk? schaal of mok? Kopen via Ebay?
    To Wii or not to Wii....that's the question.
      Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 13 maart 2012 @ 22:50:39 #151
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_109071362
    Samenkopen.net heeft nu een actie voor scheerspullen. Misschien ga ik daar nog even wat Proraso scheercreme halen, die prijs bevalt me wel :)
    Ik ben de kleur MAGENTA
    pi_109079090
    Goeie tip! Flink wat goedkoper inderdaad.
    To Wii or not to Wii....that's the question.
    pi_110179026
    Scheer nu ongeveer een maand met een safety edge razor en het bevalt me wel, zeker aangezien het zo goedkoop is.

Moet wel zeggen dat het scheren niet echt vlekkeloos gaat. Vooral bij de wat dichter begroeide delen van mijn baard loopt het mesje wel eens vast en dan gaat de huid ook lekker meetrekken met alle gevolgen van dien. Ik gebruik op het moment wel cheap ass scheerschuim van Nivea uit zo'n bus en de standaard meegeleverde mesjes die ik kreeg bij de aankoop van mijn DE mes (Gilette goal stainless). Die voelen overigens al bot aan na 3 scheerbeurten.

Zou het scheren beter gaan als ik bijvoorbeeld feather mesjes aanschaf of scheelt dat niet zoveel met die Gilette goal stainless?
      woensdag 11 april 2012 @ 14:32:04 #154
    313438 LukaLaban
    The Professional
    pi_110181517
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:35 schreef Sleip het volgende:

Scheelt al een hoop als je zelf scheerschuim maakt heb ik zelf gemerkt, veel beter resultaat dan uit zo'n busje. Doe dat nu met Proraso. En je moet wel verschillende mesjes uitproberen, even kijken wat bij je huid past. Ben net 2 weken geleden begonnen met Feather en dat is me een partij glad scheren! Nu moet ik nog beter op mn techniek letten, wat ze zijn vreselijk scherp die mesjes.
    Ti ne znas ko sam ja?
    The Virgin Mary...We have a whole religion based on a woman who really stuck to her story
    ~Greg Giraldo
    pi_110187632
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:32 schreef LukaLaban het volgende:

[..]

Scheelt al een hoop als je zelf scheerschuim maakt heb ik zelf gemerkt, veel beter resultaat dan uit zo'n busje. Doe dat nu met Proraso. En je moet wel verschillende mesjes uitproberen, even kijken wat bij je huid past. Ben net 2 weken geleden begonnen met Feather en dat is me een partij glad scheren! Nu moet ik nog beter op mn techniek letten, wat ze zijn vreselijk scherp die mesjes.
    Bedoel je met zelf maken dat je zo'n blok vast scheerzeep hebt en dat je dan met water en kwast langzaam schuim maakt?
      woensdag 11 april 2012 @ 17:11:52 #156
    261627 sciter
    pi_110189181
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:43 schreef Sleip het volgende:

[..]

Bedoel je met zelf maken dat je zo'n blok vast scheerzeep hebt en dat je dan met water en kwast langzaam schuim maakt?
    Ja.
    pi_111298711
    Heb nogal last van een geirriteerde huid in mijn nek, dus ik wil dit ook eens een kans geven.

Ik zat te kijken naar deze krabber en scheercreme:
    http://www.shaveandmore.c(...)oe-vera-giftset.html
    En deze borstel:
    http://www.shaveandmore.c(...)n-jagger-best-black- ebony.html

Een fatsoenlijke aftershave balsem heb ik al liggen. Nog tips voor wat ik nog meer moet aanschaffen? En waar kan ik sample packs met mesjes krijgen?

Edit: Sample pack uit de UK besteld:

http://www.connaughtshaving.com/popular.html

[ Bericht 8% gewijzigd door kipknots op 08-05-2012 19:55:10 ]
    pi_111397635

Moet duidelijk nog even oefenen.
      zaterdag 19 mei 2012 @ 19:23:30 #159
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111750192
    Hallo, niet verwacht hierover veel op FOK tegen te komen.
    Ik ben begonnen met een Mühle R89 DE met Derby mesjes, heel mild allemaal.
    Ik scheer mij nu al een tijdje met een Mühle R41 (rood-gouden steel).
    Mijn favoriete mesjes zijn Feather, Astra SP en Crystal (aka Israëli Personna's).
    Mijn favoriete kwast is een van paardenhaar: de Vie-Long 13071.
    Verder heb ik een silvertip van Mühle, M89 (te zwaar).
    Binnenkort heb ik de synthetische silvertip van Mühle.
    Ik heb de meeste goede scheerzepen zoals Cella, Tabac, TFS, La Toja, Sir Irisch Moos, Dr Selby.
    Heb liters aftershave (letterlijk) zoals Tabac, Myrsol, Proraso, Floïd, Vitos, Pino Sylvestre, Pitralon, Old Spice. Als pre-shave gebruik ik meestal Proraso Pre & Post.
    Wil geen reclame maken maar ik vindt http://www.barbieredifigaro.nl de beste plek om als Nederlander wat te kopen. Ze hebben nu het Feather All Stainless DE die overal 190,- en meer is voor 40,- minder dan de concurrentie. Maar ik vond de R89 als snel te mild dus...
    Verder hebben ze TFS (super goede zeep), goede prijzen en een goed persoonlijk contact.
    eBay werkt ook en veel drogisterij-tjes en zo af gaan (Vergulde Hand, Palmolive Scheercreme [EU]).
    Scheert FOK-ing goed!

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 19-05-2012 19:42:04 ]
    "Trying is the first step towards failure"
    "All normal people love meat. ... You don't win friends with salad."
    "If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?"
    (Homer J. Simpson)
      zaterdag 19 mei 2012 @ 21:27:30 #160
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111756084
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:35 schreef Sleip het volgende:
    Scheer nu ongeveer een maand met een safety edge razor en het bevalt me wel, zeker aangezien het zo goedkoop is...
    Zou het scheren beter gaan als ik bijvoorbeeld feather mesjes aanschaf of scheelt dat niet zoveel met die Gilette goal stainless?
    Elk mesje is anders en elke huid is anders.
    Dus in tegenstelling tot veel producten zegt de mening van de meeste mensen erover niet heel veel.
    Wat de een z'n beste mesje is is de ander z'n meest verschrikkelijke. Maar scherpe mesjes zijn zeker het proberen waard.
    Zou een heel sample pakje aanschaffen.
    Ook kan het helpen minder lange bewegingen te maken.
    Maak meer korte bewegingen; baard reductie, geen eliminatie: het idee is geleidelijk de baard te verwijderen.
    ALS je perse scheerschuim uit bus wil hebben koop dan in ieder geval een v/d beste:
    Proraso scheerschuim 100ml
    Na wat kwalitatief gepruts wat daar uit voort komt zou ik geleidelijk overstappen: koop een goede middle-of-the-road kwast:
    een Semogue varkenshaar, een Vie-Long paardenhaar, een Shavemac dassenhaar, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 19-05-2012 21:40:41 ]
    (Homer J. Simpson)
      zondag 20 mei 2012 @ 16:57:30 #161
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111787738
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:32 schreef kipknots het volgende:
    Nog tips voor wat ik nog meer moet aanschaffen? En waar kan ik sample packs met mesjes krijgen?
    Aluin als je het nog niet hebt.
    Aluin gebruik je na het scheren maar voor de aftershave.
    Het desinfecteerd en trekt de huid weer wat strak. Het kost echt niks.
    Dure aluin blokjes is dan ook hetzelfde als goedkope, merk doet er niet toe; aluin is aluin (alum in ENG).
    De huid op de keel/nek is èn dun èn gevoelig.
    Ervaring en een absoluut gebrek aan druk tijdens het scheren is noodzakelijk.
    Ook zou ik er maximaal 2 keer (passes) over heengaan en in het begin ook niet tegen de groei richting in.
    (Homer J. Simpson)
    pi_111788445
    Bedankt voor de tips. Aluin had ik al geregeld, wondermiddel.

Ben af en toe nog aan het klooien met de scheercreme, goede verhouding water / creme is nog wat lastig.

Vanochtend ook geleerd dat het niet verstandig is om je te gaan scheren na een uur of 4 slaap na een feestje :')
      zondag 20 mei 2012 @ 17:46:22 #163
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111790120
    Geen probleem als je vragen hebt stel ze, mag me ook pm'en.
    Zou met crème een streepje van 2/3cm gebruiken, dan langzaam water blijven toevoegen.
    Liefst eerst in een kommetje, heb je er zicht op, goed te controleren.
    Je wil een slagroom-achtige substantie hebben.
    (Homer J. Simpson)
      dinsdag 22 mei 2012 @ 12:20:03 #164
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111871431
    Naast fora als Badger & Blade kan het ook de moeite waard zijn regelmatig bij sites te kijken als
    sharpologist.com en
    shaving101.com.
    Als je goede sites kent zet ze er bij.

Dit vind ik zelf de best 2 Nederlandse online winkels voor het nat scheren:
    barbieredifigaro.nl
    thedutchshavingshop
    Beide sterk aan te raden.
    (Homer J. Simpson)
    pi_111890656
    quote:
    0s.gif Op zondag 20 mei 2012 17:46 schreef El-a-Menthol het volgende:
    Geen probleem als je vragen hebt stel ze, mag me ook pm'en.
    Zou met crème een streepje van 2/3cm gebruiken, dan langzaam water blijven toevoegen.
    Liefst eerst in een kommetje, heb je er zicht op, goed te controleren.
    Je wil een slagroom-achtige substantie hebben.
    Tot nu toe heb ik de kwast natgemaakt met heet water, dat geseeltelijk afgeschud en daarmee de creme gemengs. Ik had het idre dat ik dan soms al veel water had, maar dat zou dus niet het geval zijn?

Kin en nek blijven iig lastig, nog veel huidirritatie. Merk ook dat mijn Derby mesje af en toe lastig door m'n haar komt, dus denk dat ik eens een scherper mesje ga proberen.
      dinsdag 22 mei 2012 @ 21:48:06 #166
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111899962
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:55 schreef kipknots het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik de kwast natgemaakt met heet water, dat geseeltelijk afgeschud en daarmee de creme gemengs. Ik had het idre dat ik dan soms al veel water had, maar dat zou dus niet het geval zijn?

Kin en nek blijven iig lastig, nog veel huidirritatie. Merk ook dat mijn Derby mesje af en toe lastig door m'n haar komt, dus denk dat ik eens een scherper mesje ga proberen.
    Derby's zijn vrij mild. Als je sample-pakje er is steeds een ander proberen tot hij bot is/stug/onprettig scheert, en eventueel dat en andere bevindingen opschrijven. Feather wel bewaren tot later.

Kwast moet een beetje nat zijn maar niet te erg.
    Zou de kwast een paar keer licht schudden, dan langzaam steeds paar druppels (!) water blijven toevoegen. Het resultaat is belangrijk, als het slagroom-achtig is is het zeker niet te nat.
    Wat voor een kwast heb je (merk, model, haar)?

Bij de nek kan het ook helpen naast geen druk en maar 1/2 keer erover te gaan het scheerapparaat met het handvat sterk naar beneden te houden, ipv vrij hoog (dus bij nek niet standaard 30 graden hoek). Dus niet meer zo:
    |----
    maar meer zo:
    __
    |
    Maar dan minder extreem (dat moeten krabbertjes voorstellen lol).
    (Homer J. Simpson)
    pi_111941021
    Xnap 't niet, tijd voor paint :+

Bedoel je meer op 70-80 graden, of meer op 10-20 graden?
      Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 23 mei 2012 @ 23:20:11 #168
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_111952948
    quote:
    0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:54 schreef DappereDodo77 het volgende:
    Xnap 't niet, tijd voor paint :+

Bedoel je meer op 70-80 graden, of meer op 10-20 graden?
    Meer naar de 10-20 graden, dus met het uiteinde van de steel dichter naar je keel
    Ik ben de kleur MAGENTA
      donderdag 24 mei 2012 @ 01:31:25 #169
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111957042
    Dit brilliante high-res MS Paint tekening, die na mijn dood voor tonnen verkocht wordt maak het vast iets duidelijker:

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 24-05-2012 13:17:01 ]
    (Homer J. Simpson)
    pi_111984879
    quote:
    0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Meer naar de 10-20 graden, dus met het uiteinde van de steel dichter naar je keel
    Met het uiteinde van de steel naar je keel, das dan toch 70-80 graden? Loodrecht op je huid is 0 graden, en dan op 30 graden houden is meestal de ideale hoek. Of doe ik dat fout?

quote:
    0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:31 schreef El-a-Menthol het volgende:
    Dit brilliante high-res MS Paint tekening, die na mijn dood voor tonnen verkocht wordt maak het vast iets duidelijker:
    [ afbeelding ]
    Rechtsklik, Save image as. Ben benieuwd of 't beter rendeert van m'n spaargeld ;)
    Ik zal 't morgen eens proberen, heb al jaren last van een rode nek na het scheren.
    pi_111986180
    Het goed voorbereiden van de nek scheelt een hele hoop: goed nat maken met warm water dus.
    Een veel gemaakte fout is dat men voor het scheren het gezicht wel goed nat maakt maar de nek hierbij vergeet.

Daarnaast scheer is zelf in de nek de eerste maal met de groeirichting mee en vooral niet met het doel alles in één keer weg te halen. De tweede keer scheer ik, maar dat is persoonlijk, tegen de groeirichting in.
    Belangrijk is ook om eigenlijk de meeste gekke gezichten te trekken voor de spiegel en/of de huid van je nek met je hand strak te trekken. Korte bewegingen helpen ook, niet te lange halen maken maar gerust in drie korte halen.

En daarnaast: een goede verzorging achteraf. Goed naspoelen dus om alles echt schoon te krijgen en (een) bij jou huid passend(e) product(en) gebruiken.
    Mijn 'eindritueel' is goed naspoelen met lauw water, met het aluinblok eroverheen om te ontsmetten en daarna een paar flinke plonsen koud water om de poriën te sluiten. Vervolgens gebruik is soms nog wel eens wat 'witch hazel' van Humprey's maar in ieder geval altijd de aftershave lotion van Proraso: topspul!
      donderdag 24 mei 2012 @ 22:01:55 #172
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_111991977
    100% Eens met Dionysius85.
    Heel goed advies.
    Ook een conditioner op het eind v/h douchen kan helpen.
    Ook een pre-shave product als Proraso Pre- & Post-crème helpt voor mij.
    (Homer J. Simpson)
    pi_112070017
    quote:
    0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef El-a-Menthol het volgende:
    100% Eens met Dionysius85.
    Heel goed advies.
    Ook een conditioner op het eind v/h douchen kan helpen.
    Ook een pre-shave product als Proraso Pre- & Post-crème helpt voor mij.
    Thanks ;)

Klopt inderdaad, conditioner maakt de haartjes wat zachter en helpt absoluut.
    Zelf gebruik ik (soms dan) ook de pre- en aftershave creme van Proraso. Voor de anderen, deze dus.
    Hij helpt zeker maar ik had hem liever iets vloeibaarder gezien ofzo, ik weet het niet.

Leuk om dit topic een beetje actief te zien overigens!
    Ik scheer nu denk ik een jaar of twee/drie met een safety-razor, maar zou willen dat ik het veel eerder had ontdekt!
    Mochten er mensen zijn die nog wat twijfelen, gewoon proberen. :Y
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 28 mei 2012 @ 15:35:58 #174
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_112127975
    Heeft iemand ervaring met deze mesjes? Gillette 7 o'clock in zwarte verpakking voor wie niet wil klikken. Hoe bevallen ze?
    Ik ben de kleur MAGENTA
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 28 mei 2012 @ 17:47:05 #175
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_112132679
    Ik heb dat multipack maar gewoon besteld. De prijs valt mee en uiteindelijk komt het wel op :P. Desnoods kan ik wel wat pakjes ruilen t.z.t.
    Ik ben de kleur MAGENTA
      vrijdag 1 juni 2012 @ 01:23:52 #176
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_112294630
    Komt wel op.
    Uiteindelijk wil je toch veel verschillende hebben geprobeerd.
    Dacht dat die zwarte Gillette's over het algemeen als heel goed beoordeelt werden.
    Zelf nooit gehad, vond de gele Gillette's (erg scherp) behoorlijk goed.
    (Homer J. Simpson)
      zaterdag 2 juni 2012 @ 12:48:56 #177
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_112341744
    Hier de beste reden om niet elektrisch te scheren:

Links met mes, rechts met scheerapparaat.
      zaterdag 2 juni 2012 @ 12:54:19 #178
    19479 Mr.J
    pi_112341934
    Wow! :D
      maandag 4 juni 2012 @ 02:23:43 #179
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_112412281
    Ha ha ja die had ik al eens gezien.
    Ja heeft echt een maal werking hè, elektrisch scheren.

[ Bericht 1% gewijzigd door El-a-Menthol op 04-06-2012 21:00:33 ]
    (Homer J. Simpson)
    pi_112416493
    Ik heb een merkur krabber en deze heb ik tijdens mijn wintersport ook gebruikt. Echter daar zat heel veel kalk in het water. En nu is mijn krabber sinds die tijd dus nogal dof uitgeslagen aan de achterkant. Iemand enig idee hoe ik dat wegkrijg?
      maandag 4 juni 2012 @ 12:48:32 #181
    19479 Mr.J
    pi_112420438
    quote:
    0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:10 schreef Stansfield het volgende:
    Ik heb een merkur krabber en deze heb ik tijdens mijn wintersport ook gebruikt. Echter daar zat heel veel kalk in het water. En nu is mijn krabber sinds die tijd dus nogal dof uitgeslagen aan de achterkant. Iemand enig idee hoe ik dat wegkrijg?
    Antikal.

Maak mijn krabbertje altijd weer glanzend met dat spul. :)
    pi_112422525
    quote:
    0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Antikal.

Maak mijn krabbertje altijd weer glanzend met dat spul. :)
    goede tip... in breda ook veel kalk in 't water.
    hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
    pi_112423189
    Top. Tnx voor de tip.
      maandag 4 juni 2012 @ 14:00:21 #184
    128471 doctor.starbucks
    pi_112423298
    Is er iets mis met gewone azijn? :)
    Starbucks, waar blijf je
    pi_112425523
    Heeft azijn hetzelfde effect als antikal ?
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 juni 2012 @ 15:01:02 #186
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_112425791
    Met azijn hoort het mogelijk te zijn kalk te verwijderen, omdat het een zuur is. Misschien wel een idee schoonmaakazijn te gebruiken in plaats van gewone keukenazijn.
    Ik ben de kleur MAGENTA
    pi_112429613
    En kan ik het gewoon in een bakje met azijn leggen dan. Want het zit aan de onderkant van het krabbertje bij het handvat. Dus dat is vrij lastig boenen. Een nachtje weken werkt dan beter.
      maandag 4 juni 2012 @ 21:05:10 #188
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_112443507
    Azijn gebruiken! Antikal is bovendien oplichterij.
    Ook niet gebruiken bij wasmachines of vaatwasmachines (of gelijke producten),
    omdat in (af)was-middel tegenwoordig standaard anti-kalk ingrediënten worden toegevoegd.
    Ik gebruik altijd azijn en dat werkt heel goed.
    Ook om het huis schoon te maken gebruik ik regelmatig azijn (kranen en dergelijke).
    Is goedkoop en heel effectief.
    Krabbertje zo veel mogelijk uit elkaar halen, afspoelen en wrijven eerst.
    Dan volledig onderdompelen in 1/3e azijn, 2/3e water (ivb met bescherming/aantasting beplating).
    Scheerkwast idem.
    (Homer J. Simpson)
      maandag 4 juni 2012 @ 21:11:48 #189
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_112443955
    quote:
    0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
    Met azijn hoort het mogelijk te zijn kalk te verwijderen, omdat het een zuur is. Misschien wel een idee schoonmaakazijn te gebruiken in plaats van gewone keukenazijn.
    Zit geen verschil, behalve dat bij azijn geschikt voor consumptie dit ook gegarandeerd wordt.
    Het verschil is dus dat het zo verwerkt is dat het schoon is.
    Bij schoonmaak azijn is dit dus niet het geval, hoeft dus niet steriel verwerkt te zijn.
    Maar gezien azijn redelijk anit-bacterieel al is zou je waarschijnlijk niks krijgen van schoonmaak azijn over de sla :Y .
    (Homer J. Simpson)
    pi_112448857
    Tnx Morgen even Azijn kopen. En even aan de slag met mijn krabbertje.
      woensdag 6 juni 2012 @ 12:19:41 #191
    19479 Mr.J
    pi_112514798
    Ik kijk eens rond naar een nieuwe bowl of mug, degene die ik heb is net iets te klein met 10cm doorsnede. Je drukt de lather er als t ware erg makkelijk weer uit.

http://www.scheerwinkel.n(...)th=13&products_id=92

Iemand een idee?
      Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 6 juni 2012 @ 21:35:05 #192
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_112540441
    quote:
    0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:11 schreef El-a-Menthol het volgende:

[..]

Zit geen verschil, behalve dat bij azijn geschikt voor consumptie dit ook gegarandeerd wordt.
    Het verschil is dus dat het zo verwerkt is dat het schoon is.
    Bij schoonmaak azijn is dit dus niet het geval, hoeft dus niet steriel verwerkt te zijn.
    Maar gezien azijn redelijk anit-bacterieel al is zou je waarschijnlijk niks krijgen van schoonmaak azijn over de sla :Y .
    Ik zou zweren dat schoonmaakazijn een hogere concentratie azijnzuur bevat dan gewone azijn en dat dat de reden was waarom je het niet over de sla mag gooien
    Ik ben de kleur MAGENTA
      woensdag 6 juni 2012 @ 22:24:06 #193
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_112543935
    Kan prima zolang je het maar verdund.
      donderdag 7 juni 2012 @ 02:31:42 #194
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_112554437
    quote:
    0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat schoonmaakazijn een hogere concentratie azijnzuur bevat dan gewone azijn en dat dat de reden was waarom je het niet over de sla mag gooien
    Na het ge-Googled te hebben sta ik corrected.
    Volgens mij heb je gelijk. En natuur azijn lijkt ook anders gewonnen te zijn.
    Natuur azijn kun je natuurlijk wel altijd voor het schoonmaken gebruiken.
    Denk trouwens nog steeds dat je er niet veel van zou oplopen, maar gezien beide heel goedkoop zijn, why bother?
    (Homer J. Simpson)
      donderdag 7 juni 2012 @ 02:35:07 #195
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_112554466
    quote:
    0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef Mr.J het volgende:
    Ik kijk eens rond naar een nieuwe bowl of mug, degene die ik heb is net iets te klein met 10cm doorsnede. Je drukt de lather er als t ware erg makkelijk weer uit.

http://www.scheerwinkel.n(...)th=13&products_id=92

Iemand een idee?
    Roestvrijstalen scheerkom
    Scheerkommen
    Scheerkommen
    (Homer J. Simpson)
      Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 juni 2012 @ 22:23:14 #196
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_113119434
    Het heeft even geduurd (want verstuurd vanuit India) maar de Gillette 7 o'clocks zijn binnen! Binnenkort maar een proberen wanneer ik weer zin heb om me te scheren.
    Ik ben de kleur MAGENTA
      vrijdag 29 juni 2012 @ 12:34:23 #197
    261627 sciter
    pi_113552585
    Vandaag mijn Gillette Super Speed Red Tip binnen gekregen.

Wat een geil ding, jammer dat ik mij net geschoren heb.
    Met date code A trouwens, dus gemaakt in 1955.
    pi_113553290
    quote:
    7s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef sciter het volgende:

Mooie dingen ja. Ik heb een Flare Tip Rocket, maar de datum is onbekend. Ergens tussen '54 en '66.
      vrijdag 29 juni 2012 @ 13:08:39 #199
    261627 sciter
    pi_113553874
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:53 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Mooie dingen ja. Ik heb een Flare Tip Rocket, maar de datum is onbekend. Ergens tussen '54 en '66.
    Dat is ook een mooie inderdaad.

Nu wil ik eigenlijk alleen de Gillette Toggle nog, maar die is wel erg prijzig.
      vrijdag 29 juni 2012 @ 19:27:16 #200
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_113568869
    quote:
    7s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef sciter het volgende:

Gefeli!
    Veel goeds over gehoord.
    (Homer J. Simpson)
      vrijdag 29 juni 2012 @ 21:07:19 #201
    261627 sciter
    pi_113572507
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:27 schreef El-a-Menthol het volgende:

[..]

Gefeli!
    Veel goeds over gehoord.
    Dankje, even de tips hierboven lezen over het verwijderen van het kleine beetje kalk dat er aan zit.

Het schijnt een milde scheerbeurt te geven, die zowel op zware baardharen als lichtere baardharen een goed effect geeft.
      vrijdag 29 juni 2012 @ 21:38:19 #202
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_113573678
    Beetje verdund natuurazijn doet wonderen.
    pi_114561969
    Waar zou ik een safety razor/DE scheermes/krabbertje kunnen kopen?
    Ik heb wel internet winkels gevonden maar het liefst zou ik gewoon het kopen bij een echte winkel.
    het word mijn eerste krabbertje dus ik ben opzoek naar een goedekope.
    Rolling with the wind....
    --------------------------------------------------------------------
    [img]http://card.mygamercard.net/apps/zune/PirateStef7.png[/img]
    pi_114563048
    Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
      maandag 23 juli 2012 @ 14:28:18 #205
    128471 doctor.starbucks
    pi_114565175
    Ik koop vaak een pak via ebay. Vooral vanuit de UK valt het erg mee met de verzendkosten :)
    Starbucks, waar blijf je
    pi_114566262
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
    Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
    Ik kwam dit tegen:
    http://wiki.badgerandblade.com/Netherlands_Shaving_Supplies
    pi_114571050
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
    Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door n0ir op 23-07-2012 17:55:55 ]
      dinsdag 24 juli 2012 @ 00:47:00 #208
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_114589302
    Het belangrijkst is niet waar je je mesjes koopt of de verzendkosten, maar of ze echt goed bij je passen. Alle mesjes zijn weer anders, Feathers scheren heel anders dan Hema mesjes.
    Eerst moet je via een sample pack erachter komen wat hèt mesje voor jouw is.
    Zo ben ik er een tijdje achter dat Feathers verre weg de beste zijn voor mij.
    Ja, ik had verzendkosten. MAAR ik heb ze uit Singapore (wel echte) gekocht via een bekende betrouwbare verkoper.
    Zelfs met verzendkosten en invoeringskosten zijn de 200 Feathers die ik kocht nog steeds duidelijk goedkoper dan hier. Plus daar kun je echt wel meer dan een jaar mee scheren.
    De meeste mesjes (bijna allemaal) gingen bij mij (comfortabel) 3-4 dagen mee, sommigen 2.
    Met Feathers kan ik 6 dagen scheren voordat het wat oncomfortabel wordt.
    Maar zelfs daarna zou hij het haar er nog makkelijk af halen, maar gooi ik ze weg.
    1 dag in de week heeft mijn gezicht een "sabbat", om te herstellen en omdat ik op Zondag lui wil zijn.
    Dus gebruik ik 1 mesje per week. Steeds terug naar de winkel voor 1 pakje vindt ik maar niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 24-07-2012 17:07:51 ]
    (Homer J. Simpson)
      dinsdag 24 juli 2012 @ 00:56:01 #209
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_114589600
    quote:
    14s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:40 schreef n0ir het volgende:

[..]

Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.
    Voor sommige mensen werken Hema mesjes totaal niet.
    Niet omdat ze slecht zouden zijn, maar omdat er niet echt goede en slechte mesjes zijn.
    Wat de een geweldig vindt is het ergste mesje voor een ander. Dat verschil is veel veel groter dan met bijvoorbeeld kwasten.
    Ook kan het mesje in een andere houder totaal anders scheren. Wel zijn er heel enkele mesjes die echt slecht van kwaliteit zijn of heel bot geleverd wordt. Maar verder is het puur voorkeur.
    De meeste kiezen juist voor DE scheren zodat je al die keuze hebt.
    In plaats van uniform met je Gillette krabber met Gillette gel te scheren, Nivea balm af te ronden om daarna Axe (iets voor je oksels) over je hele lichaam te spuiten, kun je meerdere zepen proberen, cremes, mesjes, houders, kwasten, aftershaves om op zoek te gaan naar die perfect combinatie.
    Die combinatie wordt het "scheer-nirvana" genoemd om de scheer-fora.
    (Homer J. Simpson)
    pi_114836089
    quote:
    0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:40 schreef PirateStef het volgende:
    Waar zou ik een safety razor/DE scheermes/krabbertje kunnen kopen?
    Ik heb wel internet winkels gevonden maar het liefst zou ik gewoon het kopen bij een echte winkel.
    het word mijn eerste krabbertje dus ik ben opzoek naar een goedekope.
    The Dutch Shaving Shop is een goede, fysieke winkel. Als je gevoelig bent voor impulsaankopen zou ik niet meer geld meenemen dan strikt noodzakelijk ;)
      maandag 30 juli 2012 @ 09:41:03 #211
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_114836838
    Bovendien wat is goedkoop, je hebt ze van ¤2-300 en alles er tussenin.
      dinsdag 31 juli 2012 @ 19:21:36 #212
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_114908519
    Parker heeft goede, nieuwe, maar niet dure meshouders.
    Zou zeggen mail de eigenaar en vraag naar een goede beginners mes, vraag ook specifiek naar Parker (en eventueel naar alternatieven).
    En Feather heeft ook een goed instap model.

[ Bericht 19% gewijzigd door El-a-Menthol op 31-07-2012 23:37:55 ]
    (Homer J. Simpson)
    pi_115115746
    Ziet er goed uit. Heb nu een Mach 3 met een Venus handgreep, mooi aqua blauw. >:) De goedkope mesjes met een krabbertje klinkt gewoon goed. Alleen een ding: het woord 'krabbertje', dat klinkt mij helemaal niet goed in de oren. Is het echt zo dat je de haren er echt af gaat krabben in plaats van snijden?! De mesjes van de Mach 3 staan veel schuiner toch op de huid gericht, die snijden echt af, hoe zit dat nu bij zo'n krabbertje? Is het echt krabben of schrapen en niet snijden?

Benieuwd naar de ervaringen. Want zo'n Merkur 34C / Futur of een Feather trekken mij wel. Ben binnenkort in Antwerpen en wil dan eens bij de Messenwinkel langsgaan.

Deze microscopische foto's laten mooi scherp afgesneden baardharen zien op een multiblad scheermes en een met de huid zelf. Ja, mooi is bij die laatste niet het goede woord. :P

Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 5 augustus 2012 @ 01:47:26 #214
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_115123847
    quote:
    0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:09 schreef lukaon het volgende:
    Ziet er goed uit. Heb nu een Mach 3 met een Venus handgreep, mooi aqua blauw. >:) De goedkope mesjes met een krabbertje klinkt gewoon goed. Alleen een ding: het woord 'krabbertje', dat klinkt mij helemaal niet goed in de oren. Is het echt zo dat je de haren er echt af gaat krabben in plaats van snijden?! De mesjes van de Mach 3 staan veel schuiner toch op de huid gericht, die snijden echt af, hoe zit dat nu bij zo'n krabbertje? Is het echt krabben of schrapen en niet snijden?

Benieuwd naar de ervaringen. Want zo'n Merkur 34C / Futur of een Feather trekken mij wel. Ben binnenkort in Antwerpen en wil dan eens bij de Messenwinkel langsgaan.

Deze microscopische foto's laten mooi scherp afgesneden baardharen zien op een multiblad scheermes en een met de huid zelf. Ja, mooi is bij die laatste niet het goede woord. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Hoe schuin je het mes op je gezicht houdt bepaal je met een krabber helemaal zelf :). Je kan dus prima een goede hoek vinden. Verder snijd je de haren echt goed af en kan je klemgekomen langere haren heel makkelijk verwijderen. Een beetje losschroeven en je spoelt het zo weg, wat bij een mach3 moeilijker is wanneer het bijvoorbeeld tussen mesje 1 en 2 zit.

Een goedkope krabber en wat mesjes hoeft niet duur te zijn. Die scheerwinkel in Breukelen waar eerder naar werd gelinkt lijkt vrij schappelijke prijzen te hebben voor de houders, en anders is er altijd nog eBay. Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk enkele scheerbeurten nodig hebt voor je gewend bent aan het scheren met een krabber.
    Ik ben de kleur MAGENTA
      zondag 5 augustus 2012 @ 13:40:23 #215
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115135143
    Ja je bent wel echt aan het snijden.
    Als je hem in een hoek houdt dat je echt schraapt (wat een redelijk extreme hoek is) merk je het wel;
    wordt je waarschijnlijk meteen beloont met razor burn.
    Zou zeggen kijk ook deze video's even, heb je er een iets beter beeld van:
    WATCH THESE FIRST! Introduction to Traditional Wetshaving
    (Homer J. Simpson)
    pi_115146533
    Thnx. Ik heb op YouTube al een aantal filmpjes zitten bekijken. Gaaf spul, er gaat een wereld voor mij open. Het is echt een markt voor de liefhebbers van luxe spullen heb ik zo het idee.

Denk nu zelf aan de Feather All Stainless. Liever geen chrome plated, zoals de Merkur. Of zijn deze wel duurzaam?

Heb ook nog zitten kijken naar een open scheermes, alleen dat is voor mij wat teveel onderhoud.
    En de bijbehorende risico's :)

zondag 5 augustus 2012 @ 22:32:26 #217
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115160740
    Goed dat je al wat filmpjes hebt gekeken.
    Niet per se een markt voor luxe liefhebbers (luxe is er ook natuurlijk), maar het hoeft niet duur te zijn.
    Zie het als het betere leven.
    Het verschil tussen fast food troep en naar een (goed) restaurants te gaan.
    Een goed restaurant hoeft niet perse duur te zijn.
    Maar luxer, en nog beter betaal je natuurlijk wel wat voor.

Gezien je een gezond budget hebt wil ik je wat aanraden.
    Om te beginnen is de Feather zo mild dat veel hem verkopen of inruilen.
    De meest gehoorde klacht is dat ze er niet helemaal glad mee kunnen scheren.
    Sommige mensen wel, dus kan het je ook niet afraden, heb hem zelf nooit geprobeerd.
    Ik ben begonnen met de milde Mühle R89, wat de top is van het nog redelijk geprijsde.
    Mühle werkt letterlijk met de precisie van de juwelen-industrie.
    Afwerking en precisie is dan ook uitzonderlijk goed.
    Je betaalt iets meer, maar in verhouding zijn de prijzen heel gunstig.
    Prijs/kwaliteit staat helemaal in verhouding met elkaar.

Ook is de nieuwe Mühle synthetische kwast een idee.
    Die zijn nu zo goed dat ze in sommige opzichten net zo goed en sommige opzichten zelfs beter zijn dan een van natuurlijk haar. Hij droogt bijvoorbeeld veel sneller.
    Klinkt niet zo belangrijk, maar is in de praktijk wel heel handig; je schud 2 keer, hangt hem op en is binnen een kwartier droog. Mijn paardenhaar en das haar kwasten zijn na uren van binnen nog niet echt droog.
    Mühle is dus een merk wat erg goede, nog betaalbare kwaliteit levert.
    Reviews hiervan kun je natuurlijk op Badger & Blade en gelijke fora vinden.

Beide mes-houders zouden jouw in principe moeten overleven.
    Ook hun kwaliteit controle is streng, en klachten zijn zeldzaam.
    De Feather is nog wat beter, maar niet 3 keer, wat je wel meer betaalt.
    De Mühle is voor sommigen al wat mild.
    Je haalt je er niet snel mee open na wat oefening en de eventuele sneetjes zijn oppervlakkig en niet diep (dat scheelt ook flink). Na wat oefening kun je je er wel helemaal spiegeltje glad mee scheren.

Mühle kwasten zijn de beste synthetische kwasten.
    Semogue heeft de beste varkensharen, vooral de Semogue Owners Club (vaak SOC genoemd) is enorm geprezen.
    Shavemac heeft erg goede dassen kwasten, voor het geld. Overigens zijn er nog zat merken en alternatieven.

Heb je nog vragen stel ze.
    Als je het echt interessant vindt kun je je natuurlijk ook op een scheer forum als B&B inschrijven,
    kun je ook nog veel meer hulp en vooral informatie vinden.
    Zelfs als je de basis onder de knie krijgt is het toch interessant.
    Leer je de betere zepen, aftershaves, etc kennen.
    (Homer J. Simpson)
      zondag 5 augustus 2012 @ 23:15:00 #218
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_115163646
    Bovenstaand stukje kan met een lichte aanpassing wel in de startpost.

Ik heb trouwens een mooi tasje op de kop getikt voor mijn spulletjes :)

maandag 6 augustus 2012 @ 04:07:34 #219
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115172836
    Dat ziet er mooi uit :o , Schotse ruit bekleding en buitenkant duidelijk echt leer ^O^ .
    Ook erg handig voor reizen lijkt me.
    Mijn badkamer houdt het vocht te lang vast, heb ooit ook overwogen zo'n leren toilette tas te gebruiken.
    In plaats daarvan heb ik een gevlochten bruin mandje van kunststof daar eens voor aangeschaft.
    Niet heel luxe maar ziet er nog een beetje smaakvol uit. Het kan ademen door de vlechting en omdat het van kunststof is heeft wat erin zit en het mandje zelf geen lost van vocht.
    Het heeft 2 compartimenten, 1 voor wat grotere dingen en 1 voor kleine en losse dingetjes.
    Zeep en zo onderin, mesjes en styptic pen en nagelschaartje etc. bovenin.
    Zodra je meer en meer scheer materiaal krijgt wordt ordenen wel cruciaal :Y .
    (Homer J. Simpson)
      maandag 6 augustus 2012 @ 09:16:29 #220
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_115174675
    Ik ben bijna altijd op pad dus zo'n reistasje was wel handig. Had voorheen alles in een toilettas zitten maar het doosje van mijn krabber begon scheurtjes te vertonen.

Kost trouwens amper wat op marktplaats.
      woensdag 8 augustus 2012 @ 12:10:51 #221
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115283442
    Jeeeej! Ik ben nu de trotse bezitter van een Mühle Silvertip Fibre, in een 21mm knot en kunst ivoren handvat. Mooi ding.
    Helaas heb ik me al geschoren en bovendien moet hij nog even schoon gemaakt worden.
    Maar verder, het is een synthetische, dus geen rare luchtjes of "break-in" oftewel inwerk periode.
    Kan niet wachten om hem morgen uit te proberen.
    (Homer J. Simpson)
    pi_115289123
    quote:
    0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:10 schreef El-a-Menthol het volgende:
    Jeeeej! Ik ben nu de trotse bezitter van een Mühle Silvertip Fibre, in een 21mm knot en kunst ivoren handvat. Mooi ding.
    Helaas heb ik me al geschoren en bovendien moet hij nog even schoon gemaakt worden.
    Maar verder, het is een synthetische, dus geen rare luchtjes of "break-in" oftewel inwerk periode.
    Kan niet wachten om hem morgen uit te proberen.
    [ afbeelding ]
    Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.
      woensdag 8 augustus 2012 @ 14:55:06 #223
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115289908
    quote:
    0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:36 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.
    Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)
    (Homer J. Simpson)
    pi_115290309
    quote:
    0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:55 schreef El-a-Menthol het volgende:

[..]

Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)
    Ik bedoelde dat je gelukt hebt dat je geen rare luchtjes hebt.
      woensdag 8 augustus 2012 @ 15:20:09 #225
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115290906
    Dat heb je met kunst-haar niet. Het is geen echt das-haar, maar kunst-haar.
    Of bedoel je dat je daar ook luchtjes mee kunt krijgen?
    Mijn silvertip van Muhle, mijn eerste kwast had niet echt een luchtje, heel mild.
    Mijn 2e, een Vie-Long paardenhaar kwast stonk echt enorm.
    Maar deze 3e ruikt dus helemaal niet. Gelukkig.
    (Homer J. Simpson)
    pi_115291775
    Top reeks.
    Heb ze doorgelezen maar begrijp nog weinig van al die begrippen eigenlijk.
    Ben ooit begonnen met mach 3 scheren. Schuim om het gezicht, bakje water en gaan.
    Heb nogal zware baardgroei en werd het dagelijks scheren zat.Als je 's avonds een belangrijke afspraak hebt mag ik eigenlijk nog wel een keer.

Heb nu al een tijdje een baardje. Maar daar loopt een kluun zelfs al een tijdje mee, dus wordt dat een beetje zat.Mijn hals scheer ik sowieso nog steeds, dat ziet er niet uit om een paar dagen te laten staan met mijn baardgroei.

Het scheren met zo'n traditionele set die je zelf moet slijpen lijkt me wel tof. Heb het in thailand een keer laten doen, maar dat ging niet echt goed. Geen wondjes, maar mijn huid gloeide als een gek en daar heb ik nooit last van. Ik wil het wel eens zelf proberen. Eerst om mijn hals en nek netjes te houden, dan uitbreiden voor situaties dat ik echt geen baardje kan hebben en dan vast.
    Valt me op dat die messen best duur zijn. Met een set attributen kom je al snel over de 100 euro. Of kijk ik heel scheel bij jullie links en zijn er goedkopere instapmodellen. Vind het best veel geld namelijk om te testen of iets bevalt. En aangezien ik nog een arme student ben groeien de mogelijkheden ook niet tot in de hemel.

Als ik later goed verdien is het een ander verhaal. Goede balsem en aftershave zie ik de meerwaarde wel van in en ben er dan ook wel toe bereid wat geld in te stoppen.

edit:
    Het 4/8 of 6/8 wat mij de messen staat, wat geeft dit aan?
    Sommige set zijn erg ruim, maar wat is eigenlijk het minimale dat je nodig hebt? Ik begrijp dat je huid bewerken voor het scheren met verschillende soorten olie lekker is, maar is dit nodig?

[ Bericht 8% gewijzigd door One_of_the_few op 08-08-2012 15:53:11 ]
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_115292418
    Begin gewoon met een degelijke kwast en scheerzeep / scheercreme. Helpt ook als je met een Mach 3 scheert.

Messen kan je altijd later nog kopen.
      woensdag 8 augustus 2012 @ 15:54:33 #228
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_115292447
    Ik zou je adviseren om eerst een tijdje met een krabbertje te scheren voor je overstapt naar een open mes.
    pi_115292596
    quote:
    14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:53 schreef kipknots het volgende:
    Begin gewoon met een degelijke kwast en scheerzeep / scheercreme. Helpt ook als je met een Mach 3 scheert.

Messen kan je altijd later nog kopen.
    Ow vergeten te melden.
    Scheerzeep en creme heb ik van vergulde hand en kwast is ook aardig. Dacht alleen dat je voor een open mes nog extra zaken nodig hebt, buiten slijp spullen.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_115292640
    quote:
    0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:54 schreef Erasmo het volgende:
    Ik zou je adviseren om eerst een tijdje met een krabbertje te scheren voor je overstapt naar een open mes.
    Is dat om een goede techniek te ontwikkelen of voor je huid?
    And that is the news.''
    pi_115292833
    quote:
    14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ow vergeten te melden.
    Scheerzeep en creme heb ik van vergulde hand en kwast is ook aardig. Dacht alleen dat je voor een open mes nog extra zaken nodig hebt, buiten slijp spullen.
    Geen ervaring met een open mes, maar welke spullen zou je nodig zijn? Blokje aluin en een goede levensverzekering misschien, maar verder kan ik niets verzinnen.
      woensdag 8 augustus 2012 @ 16:11:08 #232
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115293137
    Een straight, oftewel open-scheermes (en soms "cutthroat" genoemd) is niet heel beginners vriendelijk.
    Het kost veel geld, een strop en straight kost je zo 120 Euro. Dan wil je nog goede zeep en aftershave.
    Daarnaast, misschien belangrijker, is er erg veel onderhoud nodig.
    Het scheren zelf moet met veel aandacht gebeuren en in tegenstelling met een DE kun je je in je oren of neus scheren (als je je bovenlip en kaaklijn scheert). Ik zeg absoluut niet dat je het NIET moet doen, maar ik zou je aanraden met een Double Edged safety razor te beginnen.
    Zijn makkelijk aan te leren, heel onderhouds vriendelijk en resultaat is heel constant en snel behaald.
    Als dat bevalt na een tijd de basis onder de knie te hebben maar ook een scala aan zepen en aftershaves kent en bezit kun je overwegen om ook een straight te gaan gebruiken.
    Maar het enorme onderhoud schrikt mij af (voor en na het scheren sowieso tijd over een strop halen).
    Het scherp maken kost nog meer geld: naast een straight en strop heb je goede slijpstenen nodig.
    Die zijn zo een paar tientjes per stuk en hebt er eigenlijk meer dan een nodig, een heel fijne en een wat grof korreliger.

Als je een goedkope maar goede DE eerst wil kun je voor een Parker 91R gaan.
    Erg veel goedkoper en je hebt al snel rommel.

Goedkope maar zeer goede zeep is bijvoorbeeld Klar Kabinett Rozen, je krijgt enorme tabletten scheerzeep van zeer goede kwaliteit. De totale 500 gram kun je echt wel langer dan een jaar mee doen.

Als kwast zou je voor een Omega kunnen gaan, zoals de Omega Havana Boar Hair.
    Omega heeft een heel prettige prijs/kwaliteit verhouding.

Kun je zien of het wat voor je is. Upgraden naar beter of ander materiaal kan altijd nog.
    Hier kun je je langer dan een jaar meer dan fatsoenlijk mee scheren.
    (Homer J. Simpson)
    pi_115293381
    ah ok, ik ging blijkbaar een paar stappen te snel. Begreep al niet waarom de krabber veel meer wordt gebruikt dan het open mes. Maar dat is nu wel duidelijk. Het onderhoud is wel een overweging ja, ook op lange termijn als ik ga overstappen. Nu eerst maar eens een krabber kijken.
    Bedankt voor de reacties!
    Fijne tips over wat goede beginnerspullen zijn O+
    Maar eens wat spullen aanschaffen en kijken hoe het gaat. Blijf dit sowieso volgen, je netjes scheren met goede spullen heeft wel wat.
    And that is the news.''
    pi_115293729
    Als alternatief heb je ook nog shavettes, maar dat schijnt redelijk lastig scheren te zijn, grote kans dat je als beginner jezelf snijdt.

http://www.manandshaving.(...)vette_scheermes.aspx
      woensdag 8 augustus 2012 @ 16:44:32 #235
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115294888
    Als je al wat spulletjes hebt ben je voorlopig goedkoop uit.
    Krabbertje en aluin niet vergeten. Met aluin heb je in principe zelfs aftershave niet meer nodig.
    Maar meer dan 95% van de mensen die aluin gebruiken gebruiken ook nog een aftershave er na.
    Aluin moet je altijd zo goedkoop mogelijk kopen en merk doet er niet toe, net als met zout.
    Aluin is aluin.
    (Homer J. Simpson)
      woensdag 8 augustus 2012 @ 17:29:03 #236
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_115297042
    Stickjes zijn dan wel weer handiger dan blokken.
      woensdag 8 augustus 2012 @ 17:35:19 #237
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115297365
    quote:
    0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Erasmo het volgende:
    Stickjes zijn dan wel weer handiger dan blokken.
    Klopt. Ik heb ook nog een blokje, maar meer op reserve.
    Gebruikte zelf ook de stick.
    De stick is een wat een andere vorm van aluin/alum dan het blok is ( potassium=blok en ammonium=stick alum).
    (Homer J. Simpson)
    pi_115345886
    @El-a-Menthol. Bedankt voor de tips en het Badgerandblade forum is zeker een aanrader.
    Wat ik vooral jammer vind is dat de krabbers van de bekende merken als Merkur, Muhle, Edward Jagger gemaakt zijn van zo ontzettend goedkoop materiaal. Messing of 'Zamac' + nikkel en een chroom laagje. Ik had wel wat meer verwacht voor die prijzen. Waarom is er niet gewoon meer kwaliteit op de markt of bij die merken? http://badgerandblade.com(...)f446addbe8e86b162d80

Ik moet mij nog maar eens in verdiepen naar de betere kwalitatieve krabbers. Heb geen haast, ik zie het toch vooral als een luxe product, met mooie kwasten, zepen en crèmes. Niet zozeer als besparing.

Want sinds ik deze Razorpit gebruik doe ik nu toch wel tot 4 maanden met een Mach3 mesje. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door lukaon op 09-08-2012 18:56:41 ]
      donderdag 9 augustus 2012 @ 19:01:59 #239
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_115346257
    Je kunt nu ook al beginnen met zelf schuim kloppen, ook met een cartridgemodel scheert dat lekkerder.
    Wil je kwaliteit voor een mooie prijs dan kun je het beste op ebay kijken naar een Super Speed oid.
      donderdag 9 augustus 2012 @ 19:41:20 #240
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115347623
    Als een krabber JOUW overleeft, zoals met Mühle, noem je dat dan goed genoeg?
    En mocht hij halverwege je leven toch iets mee zijn kun je voor dat geld wel een 2e aanschaffen.
    Merkur en Muhle moet je niet op 1 lijn trekken. Merkur was goed maar de kwaliteitscontrole is achteruit gegaan en de service ook. EJ gebruikt de koppen van Muhle maar maakt het steeltje zelf.
    De service van Muhle is ook heel goed, zodra er zichtbaar of voelbaar iets mee is ruilen ze hem direct in,
    of het nou onder garantie valt of niet.
    Je moet het inderdaad niet zien als een besparing.
    Hoe wel dat wel kan hebben velen de discipline niet en gaan veel luxe zeepjes kopen.
    Je wil echt niet weten hoeveel ik hier al aan heb uitgegeven maar het is wel meer dan een paar honderd Euro.
    Als de krabber werkt voor jouw kun je die nu gewoon blijven gebruiken, niks mis mee op zich.

Oh ja, 4 maanden met 1 mesje? Zou die wel ontsmetten tussen door.
    Met 4 maanden is dat wel noodzakelijk.
    (Homer J. Simpson)
    pi_115350632
    Ik houd van perfectie. De details en het vakmanschap kan ik erg waarderen. Dan is het gewoon jammer als er bij die eerder genoemde merken zulke goedkope materialen worden gebruikt met alleen maar een chroomlaagje. Muhle is vast goed, maar het oog wil ook wat + hier absoluut geen nikkel ivm allergie. De link van Badgerandblade in mijn vorige post gaf een zelfde discussie daar aan waarom die 'grotere' merken toch geen betere materialen gebruiken. Eventueel als extra duur model.

De Razorpit is echt een revolutie op scheergebied, het wemelt op internet van de reviews. Razorpit claimt dat 150x scheren met 1 cartridge mogelijk is, zover ga ik nog niet met mijn Mach3. Gillette of Wilkinson zullen hier absoluut niet blij mee zijn.

Maar een mooie krabber gaat er hier zeker komen. Lijkt mij gewoon leuk en ontspannend. Tot nu toe zijn favoriet deze merken, gemaakt van 100% Stainless Steel:

iKON OSS

Pils 101NE

Feather AS.
      donderdag 9 augustus 2012 @ 21:03:37 #242
    128471 doctor.starbucks
    pi_115351929
    Razorpit, zou dat echt werken ?
    Heeft er al iemand ?
    Starbucks, waar blijf je
      Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 9 augustus 2012 @ 21:09:09 #243
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_115352232
    quote:
    0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
    Heeft er al iemand ?
    In elk geval voorlopig heb ik nog genoeg DE-mesjes op voorraad om niet te overwegen terug te gaan naar cartridges
    Ik ben de kleur MAGENTA
      donderdag 9 augustus 2012 @ 21:32:08 #244
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115353990
    quote:
    0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:42 schreef lukaon het volgende:
    Ik houd van perfectie. De details en het vakmanschap kan ik erg waarderen. Dan is het gewoon jammer als er bij die eerder genoemde merken zulke goedkope materialen worden gebruikt met alleen maar een chroomlaagje. Muhle is vast goed, maar het oog wil ook wat + hier absoluut geen nikkel ivm allergie. De link van Badgerandblade in mijn vorige post gaf een zelfde discussie daar aan waarom die 'grotere' merken toch geen betere materialen gebruiken. Eventueel als extra duur model.

De Razorpit is echt een revolutie op scheergebied, het wemelt op internet van de reviews. Razorpit claimt dat 150x scheren met 1 cartridge mogelijk is, zover ga ik nog niet met mijn Mach3. Gillette of Wilkinson zullen hier absoluut niet blij mee zijn.

Maar een mooie krabber gaat er hier zeker komen. Lijkt mij gewoon leuk en ontspannend. Tot nu toe zijn favoriet deze merken, gemaakt van 100% Stainless Steel:

iKON OSS

Pils 101NE

Feather AS.
    iKON Is omstreden, komen garanties veel niet na bij de kleinste kans dat ze eronderuit konden.
    Pils is zeer goed gebouwd maar had mij sommige bekende model(len) roest problemen.
    Bij zo'n prijskaartje is dat absurd, al krijg je steeds een nieuwe.
    Feather is zeer goed gebouwd, roest niet, garantie is goed.
    Maar is zo ontzettend mild dat velen zich er niet helemaal scherp mee kunnen scheren.
    Als ik gedwongen zou zijn 1 te kiezen zou het de Feather zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 11-08-2012 13:47:46 ]
    (Homer J. Simpson)
      donderdag 9 augustus 2012 @ 21:36:22 #245
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115354259
    quote:
    0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
    Heeft er al iemand ?
    Weet alleen dat een zo'n snel-zelf-strop idee al heel lang bestaat (Rolls Razor bijvoorbeeld).
    En nooit echt lang de levensduur verlengde.
    Cartridges zijn misschien anders maar betwijfel of je echt 2 keer zo lang er mee zou kunnen doen.
    Maar het geval is niet duur en als je er 50% langer mee kan doen heb je hem er al snel uit.
    Op B&B kwamen zulke threads al eerder naar voren en de conclusie op de vraag of het werkt was: niet echt (misschien een beetje). Nooit zoals ze claimden in ieder geval.
    (Homer J. Simpson)
    pi_115354585
    quote:

Heeft er al iemand ?
    Ik las het voor het eerst hier: http://www.stylecowboys.nl/Lifestyle/1633
    Was eerst erg sceptisch maar het werkt verbluffend goed.

Inmiddels zijn er ook internationaal op internet veel positieve reviews te vinden. Het is een Deense vinding. Staat ook regelmatig in de bekende bladen zoals Mens Health en veel filmpjes hierover op Youtube.

Misschien werkt het ook wel voor DE-mesjes!
      donderdag 9 augustus 2012 @ 21:53:57 #247
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115355405
    Ik denk dat het wel zou kunnen werken. Hoe lang heb ik geen idee.
    Hij stropt duidelijk het mesje.
    Hij slijpt dus niet.
    Maar mensen met een open scheermes slijpen ook niet dagelijks hun mes maar stroppen wel veel.
    Koks ook. Wel zorgen dat je mesje goed schoont blijft.
    Als je het stijlvol wil doen koop je een originele "vintage Barbecide" desinfecteer "vaas"/fles van e-Bay (een oude) en vul die met Barbecide of iets gelijks.
    (Homer J. Simpson)
    pi_115489603
    Nou, lukaon heeft nu ook een DE, Yes! Ben voor de vintage route gegaan met deze
    1967 Gillette Slim Adjustable M1. Gelijk een adjustable genomen. Nu nog wachten op de postbode. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door lukaon op 13-08-2012 18:30:28 ]
      maandag 13 augustus 2012 @ 02:24:53 #249
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115500119
    Zo een wil ik ook nog eens.
    Voorlopig heb ik te veel gear maar zo iets koop ik in de toekomst nog eens.
    En misschien ook een Fatboy.
    Erg mooi model van Gillette, en met meer ervaring kun je hem verder open draaien.
    Nooit te mild of te agressief. Mooi dingetje!
    (Homer J. Simpson)
      maandag 13 augustus 2012 @ 09:22:31 #250
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_115502702
    quote:
    0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef El-a-Menthol het volgende:
    Ik denk dat het wel zou kunnen werken. Hoe lang heb ik geen idee.
    Hij stropt duidelijk het mesje.
    Hij slijpt dus niet.
    Maar mensen met een open scheermes slijpen ook niet dagelijks hun mes maar stroppen wel veel.
    Koks ook. Wel zorgen dat je mesje goed schoont blijft.
    Als je het stijlvol wil doen koop je een originele "vintage Barbecide" desinfecteer "vaas"/fles van e-Bay (een oude) en vul die met Barbecide of iets gelijks.
    [ afbeelding ]
    Er zijn verschillende modellen die je kan gebruiken om DE mesjes te stroppen:

Zijn allebei wel op fleabay te vinden :)
      maandag 13 augustus 2012 @ 14:40:35 #251
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115511978
    DE mesjes zijn zo goedkoop dat het dan weer niet hoeft.
    Maar met een Gillette cartridge begrijp ik het wel, die zijn ook stervensduur.
    Als verzamel object vind ik het op zich wel interessant.
    (Homer J. Simpson)
    pi_115522288
    quote:
    14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 02:24 schreef El-a-Menthol het volgende:
    Zo een wil ik ook nog eens.
    Voorlopig heb ik te veel gear maar zo iets koop ik in de toekomst nog eens.
    En misschien ook een Fatboy.
    Erg mooi model van Gillette, en met meer ervaring kun je hem verder open draaien.
    Nooit te mild of te agressief. Mooi dingetje!
    Thnx, ben er blij mee. Had er wel eens eerder naar zitten kijken naar een vintage krabbertje. De prijzen zijn op Ebay in een paar jaar voor een mooi en niet afgeragd exemplaar echt keihard de lucht ingeschoten. Het is een gewild collectors item geworden. Dus als je plannen hebt voor een Fatboy of een Aristocrat zou ik niet te lang wachten.

Deze Aristocrat is misschien iets voor jou, een echt koopje! :P
    http://auburn-newyork.olx(...)n-used-iid-389329288
      maandag 13 augustus 2012 @ 19:23:00 #253
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115523106
    quote:
    0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:59 schreef lukaon het volgende:

[..]

Thnx, ben er blij mee. Had er wel eens eerder naar zitten kijken naar een vintage krabbertje. De prijzen zijn op Ebay in een paar jaar voor een mooi en niet afgeragd exemplaar echt keihard de lucht ingeschoten. Het is een gewild collectors item geworden. Dus als je plannen hebt voor een Fatboy of een Aristocrat zou ik niet te lang wachten.

Deze Aristocrat is misschien iets voor jou, een echt koopje! :P
    http://auburn-newyork.olx(...)n-used-iid-389329288
    Bedankt! Gelijk 5 besteld.
    SPOILER
    (Homer J. Simpson)
    pi_115523403
    Toeval dat ik dit tegenkom, hier wil ik mij al een poosje in gaan verdiepen.

Dus bij deze :)
    pi_115653138
    Opnieuw verchromen kan natuurlijk ook. De Revamp service van Razor Emporium lijkt helemaal niet verkeerd. Oud verweerd exemplaar kopen voor weinig en dan tiptop laten maken door hen.

Rhodium plated is super..

Mooi filmpje: How it's Made
      vrijdag 17 augustus 2012 @ 02:06:46 #256
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_115668819
    Wow, lukaon dat ziet er fantastisch uit. Ga ff surfen, benieuwd naar hun prijzen.

Vandaag een Semogue Owners Club Boar besteld en 1 van Mike's Natural Soaps (Orange, Cedarwood, & Black Pepper).
    (Homer J. Simpson)
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 augustus 2012 @ 18:29:22 #257
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_115790975
    Op Lowlands heb ik het werk van Schorem mogen aanschouwen. Scheren met open messen, natte en koude doeken, vakwerk hoor! Heb er alleen zelf geen gebruik van gemaakt
    Ik ben de kleur MAGENTA
    pi_115894383
    Aparte locatie voor zoiets... of juist heel slim (was het niet stervens warm daar?).
    Die revamp service verkoopt ook safety razors die al opgeknapt zijn.
    Stuk duurder maar of je niks op te sturen, misschien als ik eens flink wat $ over heb.
    (Homer J. Simpson)
      Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 augustus 2012 @ 11:32:31 #259
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_115900557
    quote:
    0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 02:14 schreef El-a-Menthol het volgende:
    Aparte locatie voor zoiets... of juist heel slim (was het niet stervens warm daar?).
    Die revamp service verkoopt ook safety razors die al opgeknapt zijn.
    Stuk duurder maar of je niks op te sturen, misschien als ik eens flink wat $ over heb.
    Het was heel erg warm, maar dat wisten ze nog niet op het moment dat ze ja zeiden natuurlijk. Het heeft ze de nodige aandacht opgeleverd. Mensen die kwamen kijken, het was af en toe ook op grote videoschermen te zien, wachttijd liep volgens het festivalkrantje op tot meerdere uren.
    Ik ben de kleur MAGENTA
      dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:28:52 #260
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_116106157
    Wel goed voor hun dus. Maar ook voor het klassiek nat scheren en het oude heren-kappers vak (barbershop).
    (Homer J. Simpson)
    pi_117164622
    quote:
    0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
    Op Lowlands heb ik het werk van Schorem mogen aanschouwen. Scheren met open messen, natte en koude doeken, vakwerk hoor! Heb er alleen zelf geen gebruik van gemaakt
    Mijn buurman had het er laatst over, en ik heb eens ff op internet gekeken, maar dat lijkt me echt heel erg gaaf! Toch maar eens een keer de trip naar rotterdam maken denk ik, om me eens goed te laten scheren :7
    *** Nul Dertien ***
    Rap... just a "C" away from "Crap"
    R&P / Hoe voel je je nu? #827
    pi_117176533
    Van de week was ik in de UK en zag bij de drogist deze Laser mesjes liggen voor maar £ 0.39 per pakje. Gelijk gekocht en scheert ook prima. Weet iemand waar je deze ook in Nederland kunt krijgen? Tips voor andere koopjes zijn ook welkom!

zondag 23 september 2012 @ 23:19:08 #263
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_117177150
    Ik heb nog heel wat pakjes van Derby mesjes over (had een keer een 100 pack gekocht, maar die raakt niet zo snel op :') ). Iemand die ze wil overnemen? Wil namelijk ook andere mesjes proberen. Het gekke van die Derby mesjes is dat ze pas vanaf de 2e scheerbeurt echt fijn scheren, daarvoor zijn ze voor mij nog net te scherp. Ik scheer wel bijna altijd eerst kruislings en dan tegen de richting in ( dus 2 passes, geen 3).

Ik heb Hema mesjes geprobeerd, die glijden beter maar scheren slechter wat betreft gladheid.
    Drinky is een baas
      maandag 24 september 2012 @ 10:32:17 #264
    323189 Pollore
    Hell ain't far
    pi_117184405
    Ik wil wel wat Derby mesjes van je overnemen als je een mooi prijsje maakt. Ik scheer altijd met Derby net niet te scherp voor mij want nog scherper dan haal ik me alleen maar open. Kortom laat maar weten wat je er voor wilt hebben.
    pi_117184450
    Heb nu een paar keer met feather mesjes geschoren, vind ik toch wel erg prettig. Alleen tegen de scheerrichting in m'n nek is nog tricky. Daarbuiten vind ik het juist makkelijker en sneller scheren, glijdt lekker makkelijk.

Heb me nu ook al 5x met hetzelfde mesje geschoren en het is nog steeds scherp genoeg.
      maandag 24 september 2012 @ 23:23:21 #266
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_117218093
    In de nek is de huid ook dunner. Zou het aantal passes op de nek verminderen, absoluut geen druk gebruiken en desnoods de hoek van het mes wat veranderen zodat het mes wat meer richting recht op de huid komt te staan. Derby mesjes zijn mij te mild, Feathers vind ik goed maar er zijn mesjes praktisch zo scherp maar "smoother" (minder ruw, merkt bijna niet dat je jezelf snijd, meer "gestropt"). Mijn voorkeuren zijn Astra Superior Platinums and Gillette 7'O Clock Yellow.

Wie nog aftershaves tips nodig heeft, ik heb net een topic geopent op Badger & Blade:
    So You Want To Try European Aftershaves?

(Homer J. Simpson)
      maandag 24 september 2012 @ 23:58:00 #267
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_117219474
    quote:
    0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:05 schreef lukaon het volgende:Weet iemand waar je deze ook in Nederland kunt krijgen? Tips voor andere koopjes zijn ook welkom!
    [ afbeelding ]
    Niet specifiek deze maar de 2 beste Nederlandse wet-shaving winkels vind ik en velen met mij:
    Barbiere di figaro
    The Dutch Shaving Shop

Verder kun je op eBay kijken en UK sites zoals Shaving.ie, succes.
    (Homer J. Simpson)
    pi_117224127
    M'n nek heeft jammer genoeg de meeste passes nodig om glad te worden. Een pass met de scheerrichting mee en een dwars erop is niet genoeg voor een goed resultaat. Sowieso voer ik nauwelijks druk meer uit (geen en m'n mes glijdt niet goed, wat voor meer irritatie zorgt_, das ook niet het probleem.

Paar keer oefenen en ik denk dat het wel kan.
      dinsdag 25 september 2012 @ 12:40:05 #269
    375003 El-a-Menthol
    menthol madness
    pi_117229286
    Je huid went gelukkig wel wat daar. Neem aan dat je schuim zo nat is dat hij glimt.
    Samen met Feather mesjes kan ik me niet voorstellen als je korte bewegingen maakt dat je druk nodig hebt.
    Want het mes doet het werk, het snijden. Druk zorgt hooguit dat je gladder dichter op de huid afsnijdt.
    Maar uiteindelijk, na veel oefenen moet het zonder druk kunnen om je glad te scheren.
    Als het na maanden nog niet lukt zonder druk moet je eens een wat agressievere DE proberen.
    Of een adjustable (zoals Merkur Progress), kun je van heel mild tot heel agressief instellen.
    (Homer J. Simpson)
    pi_117541462
    Een paar keer oefenen en het ging inderdaad prima.

Vanochtend alleen m'n krabber laten vallen, afgebroken bij het schroefdraad. Tijd voor een nieuwe dus, en ik zit eraan te denken om een andere te bestellen. Had hiervoor een EJ89L, zit nu te kijken naar een Merkur progress. Wel een stuk duurder, hoop dat het het waard is.

Zie nu ook een flare tip rocket voor 31.50. Misschien toch aan de vintage dan.

[ Bericht 11% gewijzigd door kipknots op 03-10-2012 14:28:46 ]
    pi_117547374
    quote:
    0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:58 schreef El-a-Menthol het volgende:

[..]

Niet specifiek deze maar de 2 beste Nederlandse wet-shaving winkels vind ik en velen met mij:
    Barbiere di figaro
    The Dutch Shaving Shop

Verder kun je op eBay kijken en UK sites zoals Shaving.ie, succes.
    Ik koop mijn spullen altijd hier:

http://www.scheerwinkel.nl/catalog/index.php?page=home

Ik heb na mijn eerste startpakketje met merkus mesjes dit pakketje besteld.

http://www.scheerwinkel.n(...)_108&products_id=444

Dus dan maar eens kijken welke mesjes mijn favoriete worden.
    pi_118277364
    Wat ik nu graag zou willen weten:

Scheert een open scheermes nu beter dan een DE scheermes ??

[ Bericht 4% gewijzigd door Tulpenboy op 22-10-2012 14:03:15 ]
    pi_118294202
    Dat ligt aan je definitie van beter. Bedoel je gladder, dan is het antwoord meestal ja
    pi_118294537
    Ik bedoelde inderdaad gladder.
    Maar wat bedoel je met meestal ja?
      dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:07:27 #275
    247356 infp2009
    More cowbell!
    pi_118617986
    Ik heb net een open scheermes besteld, even kijken of het bevalt. Wat voor scheerschuim is goed, en waar kan ik dat halen? Neem aan niet bij de kruidvat of wel? En is zo'n kwast aanvankelijk noodzakelijk?
    "Faith is making a virtue out of not thinking."
    "Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
    pi_118625009
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef infp2009 het volgende:
    Ik heb net een open scheermes besteld, even kijken of het bevalt. Wat voor scheerschuim is goed, en waar kan ik dat halen? Neem aan niet bij de kruidvat of wel? En is zo'n kwast aanvankelijk noodzakelijk?
    Ik ben ook pas begonnen, maar na wat lezen heb ik zelf een tube Palmolive scheercreme aangeschaft bij het Kruidvat, en dat bevalt eigenlijk wel. Kost ook maar rond de 2 euro, dus de moeite van het proberen waard. Verder schijnt de Vergulde Hand een goeie starter te zijn, en die hebben ze zelfs bij je lokale supermarkt
    Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
      dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:21:33 #277
    247356 infp2009
    More cowbell!
    pi_118625774
    ^O^
    "Faith is making a virtue out of not thinking."
    "Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
    pi_118885506
    Ergens in dit topic stond een youtube kanaal met hoe te wet shaven. Heb dit nu geprobeerd en wat werkt dat goed zeg! ook met m'n fusion proglide. Normaal had ik echt zo'n barandend gevoel en nog veel stoppels, maar dat is nu kompleet verdwenen. Super glad en geen brandend gevoel meer!
    Ik moet alleen nog een keer goede scheerschuim kopen en kwast, heb nu nog een gilette spuitbus, maar schijnt niet zo heel goed te zijn.
    En even langzaam afbouwen qua mesjes, het laatste pak opmaken van m'n fusion, dan de mach 3 op maken en dan wellicht zo'n krabbertje kopen:)
    PSN: Metal_Akilla
    pi_118946334
    Ik gebruik een Mühle R106, op dit moment met Souplex mesjes.
    Verder heb ik een Mühle zilverspits kwast en gebruik ik TOBS Sandalwood crème of Vergulde Hand zeep.
    "But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
    pi_119370136
    Ondertussen scheer ik mezelf alweer enkele jaren met een krabber of open scheermes. Als krabber heb ik een Merkur 37c Slant Bar en een Muhle R89. Het open scheermes is een Otto Busch. Binnenkort maar weer even kijken naar een nieuwe scheerkwast. Mijn huidige dassenharen heeft zijn geld maar dan opgebracht ondertussen. Als mesjes gebruik ik graag Timor http://shavefave.com/en/blades/timor-stainless-ice-hardened of Feather http://shavefave.com/en/blades/feather-new-hi-stainless
    .
      maandag 26 november 2012 @ 00:53:22 #281
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119627229
    Ik ga over op een krabbertje.

Heb het volgende besteld:
    - Parker 786 Safety Razor
    - Derby Extra mesjes
    - Scheerkwast

Ik ben zeer benieuwd of het me gaat bevallen!
    Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
      dinsdag 27 november 2012 @ 20:45:16 #282
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119686870
    Het wordt toch een Muhle R89! :9~ Hopelijk schiet de postbode een beetje op.

Verder nog FOK!'ers die zijn begonnen met nat scheren?
    Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
    pi_119687431
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:45 schreef Geelman het volgende:
    Het wordt toch een Muhle R89! :9~ Hopelijk schiet de postbode een beetje op.

Verder nog FOK!'ers die zijn begonnen met nat scheren?
    Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.
      dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:27 #284
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119687620
    quote:
    14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:59 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.
    Mooi! ^O^

Ik heb scheercrème (Palmolive) en scheerzeep (Vergulden Hand) gekocht. Bij elkaar nog geen ¤4! :')

Nu alleen nog wachten op m'n mesjes, de houder en de kwast... ;(
      woensdag 28 november 2012 @ 18:01:30 #285
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119718489

Mooi spul he! O+ Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren... ;(
      woensdag 28 november 2012 @ 19:06:04 #286
    389802 Akantha
    WROK EN HAAT
    pi_119721046
    quote:
    0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Mooi spul he! O+ Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren... ;(
    Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.
    To be in the world
    And not a part of it
    That's the aim of the pain.
      woensdag 28 november 2012 @ 22:03:33 #287
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119729990
    quote:
    0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef Akantha het volgende:

[..]

Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.
    Ben benieuwd!
    pi_119735639
    Zojuist voor het eerst geschoren met mijn Muhle R89, met het mesje wat er bijgeleverd werd.

Heb een warme handdoek gebruikt (had geen zin om nog een keer te douchen), dat is een zeer aangename ervaring!

Voorlopig alleen even met de haren mee geschoren, had ook een baard behoorlijke baard staan, normaal trimde ik bij deze lengte eerst en daarna met Gilette Fusion.

Zonder moeite vloog alles er af, nog niet 100% glad maar daarvoor moet ik denk ik licht tegen de haren in. Voor volgende keer.

Heb een dassenhaar kwast gekocht, en Mitchells Wool Fat scheerzeep, lekker spul!

En, geen irritatie of wondjes, ik ben overtuigd!
    Waar komt dit te staan?
      donderdag 29 november 2012 @ 17:44:37 #289
    61910 mymoodfentje
    SHENS troll'd hard
    pi_119752875
    quote:
    0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Waar is het belangrijkste onderdeel?
    "If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
    Always look at the bright side of death
      donderdag 29 november 2012 @ 17:46:08 #290
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119752911
    quote:
    14s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:44 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Waar is het belangrijkste onderdeel?
    Laat me niet langer in het ongewisse!
      donderdag 29 november 2012 @ 17:49:26 #291
    61910 mymoodfentje
    SHENS troll'd hard
    pi_119752995
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:46 schreef Geelman het volgende:

[..]

Laat me niet langer in het ongewisse!
    Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.
    "If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
      donderdag 29 november 2012 @ 17:53:09 #292
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119753119
    quote:
    14s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:49 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.
    Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis! O+
      donderdag 29 november 2012 @ 18:03:36 #293
    61910 mymoodfentje
    SHENS troll'd hard
    pi_119753430
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:53 schreef Geelman het volgende:

[..]

Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis! O+
    Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goed ;)
      donderdag 29 november 2012 @ 18:04:10 #294
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119753447
    quote:
    14s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:03 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goed ;)
    Ok, ik ga er nog even naar kijken!
    pi_119754134
    Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken. Als je het opschuimen een beetje onder de knie hebt (google eens op het badgerandblade forum of zo, staat wel nuttige info op) en het scheren dan heb je echt geen extra smurrie nodig.

Benodigdheden:
    -Scheerzeep of scheercrème (Vergulde Hand zeep droogt je gezicht nogal uit maar scheert wel goed.)
    -Scheermes (heb zelf de R106, dus de R89 met een zwart handvat.)
    -Mesjes (Derby is fijn en goedkoop, niet echt mega scherp maar bij mij 0 irritatie.)
    -Aftershave (crème, wat je het fijnste vind).
    -Aluin (in het begin ga je jezelf snijden, en je kunt het eventueel over je hele gezicht smeren als je denkt veel irritatie te hebben.)

En voor het geval je het nog niet wist, crème moet je ook opschuimen met een kwast. Ik las hier eens dat iemand zeep fijn vond maar crème niet omdat het niet schuimde. Die persoon dacht dat je het gewoon op je gezicht moest smeren haha.
    "But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
      donderdag 29 november 2012 @ 19:48:05 #296
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119756920
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
    Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken. Als je het opschuimen een beetje onder de knie hebt (google eens op het badgerandblade forum of zo, staat wel nuttige info op) en het scheren dan heb je echt geen extra smurrie nodig.

Benodigdheden:
    -Scheerzeep of scheercrème (Vergulde Hand zeep droogt je gezicht nogal uit maar scheert wel goed.)
    -Scheermes (heb zelf de R106, dus de R89 met een zwart handvat.)
    -Mesjes (Derby is fijn en goedkoop, niet echt mega scherp maar bij mij 0 irritatie.)
    -Aftershave (crème, wat je het fijnste vind).
    -Aluin (in het begin ga je jezelf snijden, en je kunt het eventueel over je hele gezicht smeren als je denkt veel irritatie te hebben.)

En voor het geval je het nog niet wist, crème moet je ook opschuimen met een kwast. Ik las hier eens dat iemand zeep fijn vond maar crème niet omdat het niet schuimde. Die persoon dacht dat je het gewoon op je gezicht moest smeren haha.
    Dit heb ik allemaal. Ik ga zo eens uitproberen.
      donderdag 29 november 2012 @ 20:04:14 #297
    61910 mymoodfentje
    SHENS troll'd hard
    pi_119757478
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
    Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken.
    Onwetende.
    pi_119759133

Nu jij weer...
      donderdag 29 november 2012 @ 21:00:10 #299
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119759781
    De 'ontmaagding'...

Ik ben gestart met de Palmolive scheercrème. Dat opgeklopt in een kommetje met de boar brush, (wat meurt dat ding zeg! :')) ging beter dan verwacht. Het 'schuim' lekker over m'n gezicht uitgesmeerd met de kwast. De kwast mag nog wel wat zachter worden, maar dat gaat als het goed is van zelf bij een varkenskwast.

Dan het scheren: prima te doen! Het mesje glijdt rustig over je gezicht. Ik moest er wel aan denken om het om te draaien, 't is niet voor niets een DE. M'n techniek moet zich nog ontwikkelen, het voelt nog onwennig. Net als het kwasten van de scheerschuim en dat soort dingen. Ik moet duidelijk nog wat experimenteren. Eerst maar eens de basistechniek leren beheersen.
    Helaas was m'n kin nog wat geïrriteerd van de voorlaatste scheerbeurt, dat kwam het comfort niet ten goede. Al met al was het een leuke ervaring, deze houden we erin!
    pi_119760271
    In het begin is het raar/lastig ja. Geloof me, het went. Kan even duren maar het went.
      donderdag 29 november 2012 @ 21:18:34 #301
    320891 Geelman
    Uw conservatieve baken
    pi_119760640
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:11 schreef IPA35 het volgende:
    In het begin is het raar/lastig ja. Geloof me, het went. Kan even duren maar het went.
    Dat denk ik ook!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')