ik heb al een tijdje deze, wel ff wennen in het begin maar het scheert echt lekkerder dan die weggooi dingen.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef remlof het volgende:
Wegwerpkrabbertjes, al meer dan twintig jaar.
yep, even aanzetten op een scheerriem, en na een paar maanden ofzo licht slijpen op een steen met een hele fijne korrel:quote:Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef remlof het volgende:
Ik heb nooit last van huidirritaties
En zo'n ding moet je slijpen hè?
Veel succes! Een paar belangrijke dingetjes nog: 1) zoek de goede hoek voor het mes, het moet in een hoek van circa 20 graden op je huid staan; 2) zet zo min mogelijk druk op het mes. Liefst houd je alleen je krabber vast en laat je 'm over je kaken glijden.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef Adante het volgende:
Vandaag maar even mijn spul besteld. Hieronder het complete boodschappenlijstjeMühle reiskwast van Dassenhaar Merkur FuturDie overigens niet als ideale beginner wordt gezien, kwam ik wat later nog achter.. Extra uitdaging toch? Merkur mesjes In de toekomst maar even kijken naar wat er allemaal mogelijk is. Proraso Pre-shave crème Eerst maar even kijken of de irritatie weg gaat, anders misschien sensitive lijn Proraso scheercrème Kennelijk erg fijn spul, en ik word wel happy van eucalyptus geur Proraso After-shave Eucalyptusssssssssss. Ander 'goede' after-shave probeer ik wel een keer uit als ik langs en goede winkel kom. Proraso bloedstelpende gel *denkt aan foto van Mr. J*. Aluin heb ik al, even kijken wat handiger is TOBS crèmetube Lemon & LimeYumyum TOBS crèmetube AvocadoErg populair, dus heb hoge verwachtingen
Hopen dat het nog voor het weekend binnenkomt (Heb er weinig vertrouwen in), zodat ik zondag alle tijd kan nemen voor de eerste keer. Zaterdag kan het natuurlijk ook, maar ik ben bang dat ik dan voor lul loop met mijn bebloede kop tijdens sport. Bevindingen komen allemaal nog wel. Vroeg me trouwens al af waar iedereen altijd die miljoenen samples weghaalt. Echt in elk topic hiero (Huidverzorging en dit topic) heeft iedereen het er constant over dat ze nog wel een lading samples hebben liggen om even uit te proberen :/
quote:Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef remlof het volgende:
Wegwerpkrabbertjes, al meer dan twintig jaar.
Die worden niet bedoelt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:43 schreef FP128 het volgende:
[..]
En je bent niet de enige die deze blauwe dingen gebruikt. Altijd goed!
Op die filmpjes van Mantic59 (Shave tutor op Youtube) had hij het erover of iets van Borax ofzo gebruiken (Geen idee wat dat is) of dierenshampoo. Toevallig stond er nog een busje droogshampoo voor katten (:O) in de kast. Dat gewoon wat gemengd met super heet water en die kwast er zo goed mogelijk mee schoon maken. Grootste gedeelte van de geur was toen al verdwenen. Zonet nog maar even een poging gedaan met het scheren, en geen sneetjes of dergelijke. Niet super glad rond mijn kin, maar de rest voelt allemaal super. En dat eucalyptus van Proraso.....quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:41 schreef W1ZZ het volgende: In ieder geval niet met dreft oid wassen (shampoo zou wel kunnen denk ik maar zelf niet geprobeerd).
Minder passes maken?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:21 schreef _Mystery_ het volgende:
Ik blijf na het scheren een brandend gevoel hebben...ik gebruik nu scheergel. Wat is aan te raden?
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:50 schreef Bubbz het volgende:
Mooi mes hoor, daar ga je nog wel een tijdje plezier van hebben.
quote:
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:10schreef Mr.J het volgende:
De hals heeft altijd wel wat plekjes nadat ik tegen de haren in ga.
Ik denk dat je het positief gaat bevallen. Ik heb aan de rechterkant van mijn hals een erg scheergevoelig deel, werd met die 5 mesjes, of 3 mesjes ontzettend rood en deed ziek veel pijn altijd. Met mijn Gillete Superspeed alleen tijdens het scheren een beetje irritatie, niet bijzonder veel, maar na het scheren in ieder geval niet meer het brandende gevoel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:56 schreef Culi-Mars het volgende:
Van de week ook besloten om over te gaan op het scheren met een krabbertje..dit ivm de vele irritaties van mijn huid na het scheren en het in de nabije toekomst dagelijks moeten gaan scheren ivm werk.
Als het goed is komt mn bestelling een dezer dagen binnen en kan ik aan de slag! Ben benieuwd hoe t me zal vergaan en of het gaat bevallen.. I'll keep you updated!
Kijk dat zijn de goede verhalen die mij hebben overgehaald.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:16 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik denk dat je het positief gaat bevallen. Ik heb aan de rechterkant van mijn hals een erg scheergevoelig deel, werd met die 5 mesjes, of 3 mesjes ontzettend rood en deed ziek veel pijn altijd. Met mijn Gillete Superspeed alleen tijdens het scheren een beetje irritatie, niet bijzonder veel, maar na het scheren in ieder geval niet meer het brandende gevoel.
Bedankt! Zal eens gaan kijken of het wellicht het proberen waard is :-)quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:01 schreef DappereDodo77 het volgende:
Dat lijkt me Taylor of Bondstreet after shave. Een redelijk bekend, en duur, merk.
ik gebruik ook een super speed, werkt prima voor mijquote:Op zaterdag 24 april 2010 20:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga denk ik maar eens overstappen op een krabbertje. Zijn er nog echte aanraders voor de beginner?
Scheer me zo'n 5 jaar met van die drie-dubbele dingen, en die raken altijd zo verstopt.
Is deze aan te raden voor beginners? Gillette black handle Super-Speed, uit 1971.
*boks ouwe*quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:37 schreef zquing het volgende:
[..]
ik gebruik ook een super speed, werkt prima voor mij
http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?ltr=H&t=45001quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:59 schreef Drinky het volgende:
[..]
*boks ouwe*
Welke mesjes gebruik je?
Ik heb tot nu toe de bijgeleverde Derbymesjes gebruikt, blijven lang scherp. Zag in de Hema gister nog Hema mesjes voor 1,60 per 10, alleen heb geen idee hoe die mesjes zijn. Iemand ervaring met Hema mesjes?
Even een schop, maar dat verdient dit topic gewoon. Scheren met een krabbertje is zoveel fijner dan met cartridgemesjes.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:54 schreef Thinq het volgende:Ik lees hier veel over krabbers. Iemand tips voor mij of dit voor mij een uitkomst kan bieden en welke set ik dan het best kan aanschaffen.
Dank! De St. James heeft inderdaad een heerlijke geur. Ik heb ook nog de Jermyn Street en de Eton College, maar die gebruik ik een stuk minder vaak. De Avocado staat ook zeker nog op het lijstje, met zoveel goede recensies kan ik het niet laten die ook een keer te proberen.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:35 schreef Stratotanker het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De scheermok komt van eBay, is ook een gebruikte (vintagequote:Op woensdag 1 september 2010 13:19 schreef Mr.J het volgende:
Mooie brede scheermok! Waar heb je die vandaan?
Ik heb zelf altijd "mr Taylors" scheerschuim van Taylor of Old Bond Street.
)
Ik zou gewoon voor een periode rondzoeken en een beetje prijzen oriënteren en dan bij een keer je slag slaan. Veel scheermokken zijn inderdaad wat smal en vaak zijn de nieuwe, inclusief verzendkosten, enkele tientjes. Mij teveel, deze voor 10GBP gekocht meen ik.
Ik wil echter nog wel een keer een zo'n kom met reservoir voor heet water, zodat het scheerschuim ook warm blijft: heerlijk
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:18 schreef Dionysius85 het volgende:
Als jij of iemand anders trouwens (weer) Derby mesjes koopt, er zijn twee uitvoeringen.
De ene soort heeft de tekst horizontaal staan en de andere verticaal, waarbij de uitvoering met de tekst verticaal naar mijn mening een stuk minder scherp is. Zie foto in spoiler.
Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:45 schreef Dionysius85 het volgende:
Kortingcode voor TuttoItaliaOnline vanwege het éénjarig bestaan: "TIO1" voor 10% korting! Geldig tot 5 september.
Reeds meerdere keren besteld, top service!
Die met horizontale tekst heb ik van eBay voor iets van 12 euro inclusief verzenden geloof ik. Maar ik gebruik nu voornamelijk Isreali Personna's en die bevallen met stukken beter. Feather wil ik ook zeker nog een keertje proberen.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
Ik weet het, het zijn de verticalen. Ik ben er absoluut niet over te spreken. Sinds ik Feather gebruik wil ik eigenlijk ook niets anders meer.
Tja, de Floid zal in Spanje zeker een stuk goedkoper zijn. Net zoals dat de Proraso in Italië ook bijna niks schijnt te kosten. Toch maakt het me weinig uit, ik ben blij dat er een dergelijke winkel is in Nederland. Vanzelfsprekend wordt het dan door allerlei bijkomende kosten en marge e.d. een stukje duurder, maar is dat niet met alles zo? Ik ken in ieder geval geen ander goed adres voor (en daar gaat het mij voornamelijk om) de Proraso artikelen. Daarnaast geef ik zonder problemen wat meer uit aan leuke en fijne scheerspullen, liever dat dan aan een megapack van die kloterige catridgemesjes zoals 'vroeger'.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
Ik zal maar niet vertellen voor hoeveel ik een 400ml fles Floid bij El Corte Ingles in Spanje heb zien staan. :p Geen idee of er veer verschil tussen de Spaanse en Italiaanse zit. Trouwens een beetje vaag van die shop dat ze het maar even afdoen als "Italiaans scheren". Italianen maken producten, maar het is absoluut niet enkel kenmerkend voor Italie.
Kies - er - een - uit zou ik zeggenquote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef Stratotanker het volgende:
Een mooie scheermok met waterreservoir zoek ik ook nog. Ze zijn alleen erg duuur.
neem een scheerkwast van dassenhaar, kost rond de ¤ 30.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
Het is ook belangrijk dat je voldoende water gebruikt bij het maken van de schuim. Een goede schuim maken duurt ook wel even, het is geen kwestie van de kwast inzepen en klaar. Je moet het goed laten schuimen, of de vergulde hand kwast dat een beetje fatsoenlijk kan weet ik niet met een dassenharen kwast is het in ieder geval veel makkelijker.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef Gochme het volgende:
Ben een amateur. Ben begonnen met uberhaupt scheerzeep en een kwastje gebruiken voor de lol. Klein startpakketje gekocht van de vergulde hand en gebruik het na het douchen in combinatie met een wilkinson wegwerpmesje met drie mesjes. Normaliter scheert het wel oke maar door de scheerzeep en de haren is het mesje snel vol en sla ik 'm zowat kapot op mn wasbak om na elke haal alle haren eruit te krijgen. Ik moet maar eens een nieuw alternatief vinden voor de scheermesjes en misschien ook kijken voor een betere cq duurdere scheerzeep/kwast.
Precies vanwege de irritatie (ook vooral in de nek) ben ik op zoek gegaan naar een andere scheermethode en na een tijdje inlezen uitgekomen bij het scheren met goed scheerschuim en een krabber.quote:
Haha, de knop zit ook een beetje verstopt in deze layoutquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:05 schreef Pollore het volgende:
uhm, ben redelijk nieuw op het forum, wil je graag pm-en maar kan geen knop ervoor vinden
Zo gek als je het zelf wilt maken. Je kunt geluk hebben op eBay en een Gillette Super Speed voor een euro of 10-15 bemachtigen. Of soms op marktplaats voor 20-25. Een paar losse mesjes om te beginnen kun je ook wel voor een paar euro vinden. Goedkope scheercremes zijn er van bijvoorbeeld Proraso of Vergulde Hand (3-5 euro), een kwast begint bij een euro of 5-10 maar dan moet je er niet al te veel van verwachten. Een blokje aluin en/of een after shave (of balsem) erbij en je kunt in principe los.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef fs180 het volgende:
Aan wat voor bedragen moet je denken voor zo'n setje? Ik doe wel lang met normale mesjes maar is toch een idioot bedrag eigenlijk..
Krabbertje met 20 mesjes was ik 24 euro voor kwijt, kwast is 6,50, scheerzeep 3,50quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef fs180 het volgende:
Aan wat voor bedragen moet je denken voor zo'n setje? Ik doe wel lang met normale mesjes maar is toch een idioot bedrag eigenlijk..
Waar moet ik op eBay op zoeken? Wil het ook wel eens proberen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:10 schreef knuppelhout het volgende:
scheer sinds een half jaar met krabbertje, daarvoor altijd met mach3/fusion, maar werd gek van ingroeiende haartjes. een testsetje op ebay gekocht met 5 pakjes blades van verschillende merken, en een Lord krabbertje. werkt prima, maar toch net niet consistent genoeg.
heb een paar dagen geleden geboden op ebay voor 2 krabbers: een ouderwetese gilette, en een merkur 34C. nou heb ik ze allebei gewonnen, blijkt
daarnaast nog een tip: van de eigenaar van zavvi.co.uk is er nu mankind.co.uk, een webshop voor mannenverzorging. als ik de prijzen vergelijk met ebay ofzo komt het er goed uit. heb net mn 1e order besteld met aftershave lotion, balsem, gezichtszeep, scheercreme, en een creme tegen ingroeiende haartjes. Ben benieuwd!
Koop een goede dassenharen kwast en het scheerschuim word een stuk makkelijker te maken. Ik ben begonnen met een oude synthetische kwast en kon ook geen fatsoenlijke schuim produceren soms werd het te droog en andere keren veel te nat. Na een tijdje heb ik een dassenharen kwast gekocht á 25 euro en die voldoet prima! Veel van die kwasten zijn erg duur vind ik, 100,- is wat mij betreft wat teveel van het goede. Een goedkopere voldoet ook.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:02 schreef Pollore het volgende:
ik scheer me nu ongeveer 3 maanden 1x per week met een krabber en ik moet zeggen ik heb echt 10x minder irritatie als een fusion/mach3. De enige problemen die ik nog heb is dat ik me altijd wel 1x open haal vanwege een bultje ofzo en dat ik nog steeds moeite heb om degelijk scheerschuim te maken de ene keer is het beter dan de andere keer.
Prima scheermes, zo'n kam is volgens mij voor als je een echte baard hebt laten groeien, zeg een baard van een paar weken. Voor een baartje van een paar dagen tot een week heb je echt geen met een kam nodig.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Zou dit een goed mes zijn voor een beginner om te kijken of het wat is (niet voor mijzelf, ik ben een dame)? Want ik lees hier ook veel over Gilette superspeed?
Ik had ook wat gelezen over verschil in met/zonder tandkam, maar ik twijfel. De heer in kwestie scheert niet elke dag dus wel wat langere haren, maar als je daardoor wat lastiger bij bepaalde plekken kan lijkt het me ook niet je van het,.
http://www.scheerwinkel.n(...)4_42&products_id=210
zo, na een paar keer scheren met beide mesjes kan ik melden dat de antieke gilette superspeed nog iets beter scheert dan de merkur. die laatste is wel wat zwaarder en stabieler, maar de gilette scheert wat voorzichtiger, de hoek van de mesjes lijkt iets beter bij mijn huid te passen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:53 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Waar moet ik op eBay op zoeken? Wil het ook wel eens proberen.
Hmm, maar soms laat hij het wel een paar week staan. Soms gaat het er vaker af. Dat is het dilemma ook,quote:Op maandag 14 februari 2011 17:52 schreef Bubbz het volgende:
Prima scheermes, zo'n kam is volgens mij voor als je een echte baard hebt laten groeien, zeg een baard van een paar weken. Voor een baartje van een paar dagen tot een week heb je echt geen met een kam nodig.
Koop ook een mooie kwast en zeep voor meneer, dat maakt de scheer ervaring des te completer!
Lees je eens wat in omtrent de Wapienica. Goedkoop en erg goed. Weet niet hoe het inmiddels zit met de beschikbaarheid van deze messen overigens (jaren geleden gemaakt in Polen en duiken/doken in partijen op als NOS).quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:31 schreef scarback het volgende:
Ik ga er dan toch ook maar aan beginnen. Na een klein jaar met een shavette ga ik donderdag op pad voor een echte straight. Maar, alles leuk en aardig, het moet wel een beetje binnen de perken blijven. Ik dacht zelf gewoon aan de simpelste DOVO, iemand nog goede tips?
Ik vind zelf DOVO niet lekker scheren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:31 schreef scarback het volgende:
Ik ga er dan toch ook maar aan beginnen. Na een klein jaar met een shavette ga ik donderdag op pad voor een echte straight. Maar, alles leuk en aardig, het moet wel een beetje binnen de perken blijven. Ik dacht zelf gewoon aan de simpelste DOVO, iemand nog goede tips?
zo, de geo F trumper scheercreme is echt super, schuimt als een dolle! de clinique aloe vera scheercreme (die dus niet hoort te schuimen) is niks, er moet dus een dun laagje creme op je huid zitten, maar het scheert alsof ik gewoon wat shampoo op mn baard gesmeerd heb.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:49 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
zo, na een paar keer scheren met beide mesjes kan ik melden dat de antieke gilette superspeed nog iets beter scheert dan de merkur. die laatste is wel wat zwaarder en stabieler, maar de gilette scheert wat voorzichtiger, de hoek van de mesjes lijkt iets beter bij mijn huid te passen.
nou komt er nog scheergel met aloe vera aan, en een goede sandalwood scheerzeep bowl.
Geo F. Trumper is inderdaad echtquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:49 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
zo, de geo F trumper scheercreme is echt super, schuimt als een dolle! de clinique aloe vera scheercreme (die dus niet hoort te schuimen) is niks, er moet dus een dun laagje creme op je huid zitten, maar het scheert alsof ik gewoon wat shampoo op mn baard gesmeerd heb.
nou nog zoeken naar een betere after shave. heb er nu 3 staan: korres natural, weleda en loreal men+care. de laatste is eigenlijk nog het fijnst ookal zit ie vast vol met chemische reut... korres had ik veel meer van verwacht, hij is vrij waterig
nicequote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:13 schreef Stratotanker het volgende:
Geen idee of ik hem al eens eerder gepost heb, maar ondertussen is m'n O.Busch geslepen. Geweldig apparaat! Hollow-grind is erg mooi. Op de foto's nog ongeslepen/schoongemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar heb je dat laten doen?quote:Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef Stratotanker het volgende:
Neuh, aan zo'n oud apparaat ga ik echt niet zelf beunen. lekker laten doen.
ik doe het nu zelfquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb nu wel de kennis opgedaan, heb ook een ruim sortiment aan slijpstenen.
200 grid/ 200/5000 grid/ 10000 en 12000 grid, alsmede een belgische wedsteen.
en natuurlijk een goede scheerriem![]()
ik heb ook een 3 tal oude scheermessen opgeknapt, eerst ontdaan van het heft, toen flink gepolijst met een dremel, weer gepolijst met polish, en daarna het heft weer met klinknagels vastgezet ( geen popnagels maar ouderwetse klinknagels met als tool een "dopper/ snapper" ) en daarna de snede weer gezet en fijn geslepen![]()
kost me wel zo`n 80 uur werk per mes, maar het is een hobby eej
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
zou het echt zo erg zijnquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:13 schreef Mr.J het volgende:
Ik denk dat je eerst beter met een krabbertje kan beginnen voordat je hoofd door de badkamer rolt.
Het gaat ook niet om een straight razor maar om een shavettequote:Op woensdag 4 mei 2011 15:04 schreef sciter het volgende:
[..]
Er zit in ieder geval nog heel veel verschil tussen een krabbertje en een straight razor.
Hij laat het meestal een tijdje staan en daarna scheert hij de hele boel er weer af. Glad dus. Sowieso als hij assesments voor school e.d. heeft, maar soms heeft hij er sowieso behoefte aan om alles er weer af te halen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:04 schreef scarback het volgende:
Geen directe ervaring, maar kan het me heel goed voorstellen. Wat is zowieso het voordeel als je niet superglad wil scheren (hét grote voordeel van een straight). Waarom pak je niet gewoon een trimmertje?
Niet te hard drukken, gewoon het mes over je huid laten glijden op zijn eigen gewicht. Ook zal ik aluin bij de hand houden (of wc-papier) en goed inzepen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:44 schreef wimjongil het volgende:
Kleine kick:
Bij m'n opa een krabbertje gevonden. Ik had al eens een beetje gekeken naar alternatieven voor een gillette mach3, omdat ik daar soms irritaties aan overhoud, het niet helemaal glad wordt en het bovendien minder cool is
Het is een Gillette Flare Tip Rocket, ziet er een beetje gebruikt uit maar ik heb 'm goed schoongemaakt. Ik ga er me binnenkort mee scheren, iemand tips voor wat ik moet doen en wat absoluut niet?
Heb er nu een aantal scheerbeurten op zitten. Ik ben er erg tevreden mee, stukken minder irritatie dan met de Mach3. Ik moet overigens wel een beetje drukken, niet veel nee, maar meer dan alleen het mes tegen je huid aanhouden zeg maar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:10 schreef sciter het volgende:
[..]
Niet te hard drukken, gewoon het mes over je huid laten glijden op zijn eigen gewicht. Ook zal ik aluin bij de hand houden (of wc-papier) en goed inzepen.
Leuk mes trouwens
En, bevalt het?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:41 schreef GreenHell het volgende:
Zojuist toch maar een Shavette achtig toestel op Ebay besteld.
Ik heb er nu al zin in
Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.quote:
Zet je (veel) druk op het mes?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef GreenHell het volgende:
[..]
Ja! Superglad (maar helaas vaak ook bloederig) resultaat.
Bij de eerste 2 passes gaat het nog maar zodra het tegen de haargroei ingaat kan ik de aluin en wc-papier wel klaarleggen helaas.
Ik moet trouwens zeggen dat ik wel gewoon druk zet op het mes. Komt misschien omdat ik niet zulke goeie mesjes heb (HEMA, bij de volgende stufi worden dat Feathers). Niet extreem veel druk maar anders krijg ik het echt niet glad. Bij de mach3 zette ik natuurlijk wel meer druk en deed ik veel wilder dan nu.quote:
Ik ga binnenkort iemand een Merkur 34C met waarschijnlijk Feather-mesjes cadeau doen. Je hoeft niet meteen een kwast, scheerzeep en aftershave te kopen (mits je dat al hebt natuurlijk). Ik scheer mijzelf gewoon met een DE razor met scheerschuim uit een spuitbus bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:
Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.
Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.
Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.
Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
Dat dus. Oh, en als je een krabber hebt die bestaat uit drie delen: kijk es of je het ding goed in elkaar hebt gezet. Ik heb grote moeite gehad met een Lord-krabber, tot ik erachter kwam dat het middelste onderdeel er ondersteboven in zatquote:Op maandag 2 januari 2012 14:15 schreef Erasmo het volgende:
Oefen een beetje met de hoek van je mes. Ook na 2 weken haal ik met één beweging 95% van het haar onder het mes vandaan.
Een krabbertje is een prima optie, maar je kunt ook wel een straight kopen voor minder dag 'honderden' euro's. Een simpel dovo mes begint volgens mij bij 60 euro (ook niet gratis, maar niet honderden).quote:Op maandag 2 januari 2012 11:39 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik wil graag een nieuw scheermes gaan kopen. Voorheen scheerde ik me altijd met een scheerapparaat, omdat dit niet echt goed scheert wil ik overstappen op iets beters. Op internet las ik dat er een aantal alternatieven zijn:
Scheermes van Gilette --> nadeel mesjes zijn extreem duur en aangezien ik altijd moeite heb met die mesjes weer schoon te maken voor de volgende scheerbeurt is dit niet echt een optie.
Traditioneel scheermes --> voordeel scheert heel glad, nadeel aanschaf van een degelijke set kost een paar honderd euro en ervaring is nodig om een bloedbad te voorkomen.
Krabbertje met DE (double edge) mesjes --> voordeel stuk minder duur dan die mesjes van gilette en het scheert gladder dan een scheerapparaat of die mesjes van gilette. Volgens mij is het ook niet heel moeilijk om een krabbertje te hanteren.
Omdat de 3e optie, het krabbertje met DE mesjes, mij het meest aanspreekt wil ik een degelijke scheerset gaan aanschaffen. Ik heb gelezen dat zo'n set bestaat uit een krabbertje, DE mesjes, een kwast, scheerzeep en eventueel een aftershave lotion. Zijn er FOK!kers (of FOK!sters) die hier ervaring mee hebben en mij tips willen geven wat ik het beste kan kopen (welk merk) en waar. Tips over het gebruik van zo'n mes zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Mijn dank is groot.
Als je vaker scheert durf je ook iets meer kracht te zetten waardoor de haartjes korter worden gemaakt dan wanneer je begint.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:09 schreef neilpad het volgende:
Ik heb nu al een tijd een gillette super speed liggen met HEMA mesjes en wat proraso meuk.
Heb me nu een keer of drie daarmee geschoren en het wil nog niet echt lukken.
Hoe gaan jullie normaal te werk? Lather -> met kwast inzepen -> 1e pass -> opnieuw inzepen -> 2e pass etc?
Ik heb tot nu toe telkens maar 1x ingezeept en dan paar keer eroverheen. Maar het werkt niet echt super bij mij. Moet net zo vaak eroverheen als met mijn mach3, had gehoopt dat het wat minder vaak zou hoeven dmv scherper mes ofzo.. Misschien dat ik me baard ook wat te lang laat staan alvorens ik hem scheer, dat het haar dus te lang is ofzo? Iemand tips..
Het verschil ligt natuurlijk in de kwaliteit van het schuim wat je er mee krijgt, hoewel dat niet helemaal afhankelijk is van de kwast alleen. Ook de manier waarop het schuim op je gezicht verdeeld word hangt van de kwast af.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:49 schreef HP12 het volgende:
Ik wil ook overstappen naar scheren met een krabbertje.
Zit te denken aan een Mühle R89.
Daarbij zoek ik een goede scheerkwast, maar kan geen keus maken.
Ik wil wel een goede kwaliteit, dus moet het wel van dassenhaar zijn.
Pure valt dus voor mij al af. Blijft over best badger, super badger en Silvertip badger.
Kan iemand mij vertellen of onderlinge verschillen echt goed waarneembaar zijn?
Welke lengte van de haren is ideaal ?
Ben benieuwd naar jullie reacties
Scheelt al een hoop als je zelf scheerschuim maakt heb ik zelf gemerkt, veel beter resultaat dan uit zo'n busje. Doe dat nu met Proraso. En je moet wel verschillende mesjes uitproberen, even kijken wat bij je huid past. Ben net 2 weken geleden begonnen met Feather en dat is me een partij glad scheren! Nu moet ik nog beter op mn techniek letten, wat ze zijn vreselijk scherp die mesjes.quote:
Bedoel je met zelf maken dat je zo'n blok vast scheerzeep hebt en dat je dan met water en kwast langzaam schuim maakt?quote:Op woensdag 11 april 2012 14:32 schreef LukaLaban het volgende:
[..]
Scheelt al een hoop als je zelf scheerschuim maakt heb ik zelf gemerkt, veel beter resultaat dan uit zo'n busje. Doe dat nu met Proraso. En je moet wel verschillende mesjes uitproberen, even kijken wat bij je huid past. Ben net 2 weken geleden begonnen met Feather en dat is me een partij glad scheren! Nu moet ik nog beter op mn techniek letten, wat ze zijn vreselijk scherp die mesjes.
Ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:43 schreef Sleip het volgende:
[..]
Bedoel je met zelf maken dat je zo'n blok vast scheerzeep hebt en dat je dan met water en kwast langzaam schuim maakt?
Elk mesje is anders en elke huid is anders.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:35 schreef Sleip het volgende:
Scheer nu ongeveer een maand met een safety edge razor en het bevalt me wel, zeker aangezien het zo goedkoop is...
Zou het scheren beter gaan als ik bijvoorbeeld feather mesjes aanschaf of scheelt dat niet zoveel met die Gilette goal stainless?
Aluin als je het nog niet hebt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:32 schreef kipknots het volgende:
Nog tips voor wat ik nog meer moet aanschaffen? En waar kan ik sample packs met mesjes krijgen?
Tot nu toe heb ik de kwast natgemaakt met heet water, dat geseeltelijk afgeschud en daarmee de creme gemengs. Ik had het idre dat ik dan soms al veel water had, maar dat zou dus niet het geval zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 17:46 schreef El-a-Menthol het volgende:
Geen probleem als je vragen hebt stel ze, mag me ook pm'en.
Zou met crème een streepje van 2/3cm gebruiken, dan langzaam water blijven toevoegen.
Liefst eerst in een kommetje, heb je er zicht op, goed te controleren.
Je wil een slagroom-achtige substantie hebben.
Derby's zijn vrij mild. Als je sample-pakje er is steeds een ander proberen tot hij bot is/stug/onprettig scheert, en eventueel dat en andere bevindingen opschrijven. Feather wel bewaren tot later.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:55 schreef kipknots het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik de kwast natgemaakt met heet water, dat geseeltelijk afgeschud en daarmee de creme gemengs. Ik had het idre dat ik dan soms al veel water had, maar dat zou dus niet het geval zijn?
Kin en nek blijven iig lastig, nog veel huidirritatie. Merk ook dat mijn Derby mesje af en toe lastig door m'n haar komt, dus denk dat ik eens een scherper mesje ga proberen.
Meer naar de 10-20 graden, dus met het uiteinde van de steel dichter naar je keelquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:54 schreef DappereDodo77 het volgende:
Xnap 't niet, tijd voor paint![]()
Bedoel je meer op 70-80 graden, of meer op 10-20 graden?
Met het uiteinde van de steel naar je keel, das dan toch 70-80 graden? Loodrecht op je huid is 0 graden, en dan op 30 graden houden is meestal de ideale hoek. Of doe ik dat fout?quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Meer naar de 10-20 graden, dus met het uiteinde van de steel dichter naar je keel
Rechtsklik, Save image as. Ben benieuwd of 't beter rendeert van m'n spaargeldquote:Op donderdag 24 mei 2012 01:31 schreef El-a-Menthol het volgende:
Dit brilliante high-res MS Paint tekening, die na mijn dood voor tonnen verkocht wordt maak het vast iets duidelijker:
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:01 schreef El-a-Menthol het volgende:
100% Eens met Dionysius85.
Heel goed advies.
Ook een conditioner op het eind v/h douchen kan helpen.
Ook een pre-shave product als Proraso Pre- & Post-crème helpt voor mij.
Antikal.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:10 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een merkur krabber en deze heb ik tijdens mijn wintersport ook gebruikt. Echter daar zat heel veel kalk in het water. En nu is mijn krabber sinds die tijd dus nogal dof uitgeslagen aan de achterkant. Iemand enig idee hoe ik dat wegkrijg?
goede tip... in breda ook veel kalk in 't water.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Antikal.
Maak mijn krabbertje altijd weer glanzend met dat spul.
Zit geen verschil, behalve dat bij azijn geschikt voor consumptie dit ook gegarandeerd wordt.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Met azijn hoort het mogelijk te zijn kalk te verwijderen, omdat het een zuur is. Misschien wel een idee schoonmaakazijn te gebruiken in plaats van gewone keukenazijn.
Ik zou zweren dat schoonmaakazijn een hogere concentratie azijnzuur bevat dan gewone azijn en dat dat de reden was waarom je het niet over de sla mag gooienquote:Op maandag 4 juni 2012 21:11 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
Zit geen verschil, behalve dat bij azijn geschikt voor consumptie dit ook gegarandeerd wordt.
Het verschil is dus dat het zo verwerkt is dat het schoon is.
Bij schoonmaak azijn is dit dus niet het geval, hoeft dus niet steriel verwerkt te zijn.
Maar gezien azijn redelijk anit-bacterieel al is zou je waarschijnlijk niks krijgen van schoonmaak azijn over de sla.
Na het ge-Googled te hebben sta ik corrected.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat schoonmaakazijn een hogere concentratie azijnzuur bevat dan gewone azijn en dat dat de reden was waarom je het niet over de sla mag gooien
Roestvrijstalen scheerkomquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef Mr.J het volgende:
Ik kijk eens rond naar een nieuwe bowl of mug, degene die ik heb is net iets te klein met 10cm doorsnede. Je drukt de lather er als t ware erg makkelijk weer uit.
http://www.scheerwinkel.n(...)th=13&products_id=92
Iemand een idee?
Mooie dingen ja. Ik heb een Flare Tip Rocket, maar de datum is onbekend. Ergens tussen '54 en '66.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef sciter het volgende:
Vandaag mijn Gillette Super Speed Red Tip binnen gekregen.
Wat een geil ding, jammer dat ik mij net geschoren heb.
Met date code A trouwens, dus gemaakt in 1955.
Dat is ook een mooie inderdaad.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:53 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mooie dingen ja. Ik heb een Flare Tip Rocket, maar de datum is onbekend. Ergens tussen '54 en '66.
Gefeli!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef sciter het volgende:
Vandaag mijn Gillette Super Speed Red Tip binnen gekregen.
Wat een geil ding, jammer dat ik mij net geschoren heb.
Met date code A trouwens, dus gemaakt in 1955.
Dankje, even de tips hierboven lezen over het verwijderen van het kleine beetje kalk dat er aan zit.quote:
Ik kwam dit tegen:quote:Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
Voor sommige mensen werken Hema mesjes totaal niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:40 schreef n0ir het volgende:
[..]
Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.
The Dutch Shaving Shop is een goede, fysieke winkel. Als je gevoelig bent voor impulsaankopen zou ik niet meer geld meenemen dan strikt noodzakelijkquote:Op maandag 23 juli 2012 12:40 schreef PirateStef het volgende:
Waar zou ik een safety razor/DE scheermes/krabbertje kunnen kopen?
Ik heb wel internet winkels gevonden maar het liefst zou ik gewoon het kopen bij een echte winkel.
het word mijn eerste krabbertje dus ik ben opzoek naar een goedekope.
Hoe schuin je het mes op je gezicht houdt bepaal je met een krabber helemaal zelfquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:09 schreef lukaon het volgende:
Ziet er goed uit. Heb nu een Mach 3 met een Venus handgreep, mooi aqua blauw.De goedkope mesjes met een krabbertje klinkt gewoon goed. Alleen een ding: het woord 'krabbertje', dat klinkt mij helemaal niet goed in de oren. Is het echt zo dat je de haren er echt af gaat krabben in plaats van snijden?! De mesjes van de Mach 3 staan veel schuiner toch op de huid gericht, die snijden echt af, hoe zit dat nu bij zo'n krabbertje? Is het echt krabben of schrapen en niet snijden?
Benieuwd naar de ervaringen. Want zo'n Merkur 34C / Futur of een Feather trekken mij wel. Ben binnenkort in Antwerpen en wil dan eens bij de Messenwinkel langsgaan.
Deze microscopische foto's laten mooi scherp afgesneden baardharen zien op een multiblad scheermes en een met de huid zelf. Ja, mooi is bij die laatste niet het goede woord.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:10 schreef El-a-Menthol het volgende:
Jeeeej! Ik ben nu de trotse bezitter van een Mühle Silvertip Fibre, in een 21mm knot en kunst ivoren handvat. Mooi ding.
Helaas heb ik me al geschoren en bovendien moet hij nog even schoon gemaakt worden.
Maar verder, het is een synthetische, dus geen rare luchtjes of "break-in" oftewel inwerk periode.
Kan niet wachten om hem morgen uit te proberen.
[ afbeelding ]
Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:36 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.
Ik bedoelde dat je gelukt hebt dat je geen rare luchtjes hebt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:55 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)
Ow vergeten te melden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:53 schreef kipknots het volgende:
Begin gewoon met een degelijke kwast en scheerzeep / scheercreme. Helpt ook als je met een Mach 3 scheert.
Messen kan je altijd later nog kopen.
Is dat om een goede techniek te ontwikkelen of voor je huid?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou je adviseren om eerst een tijdje met een krabbertje te scheren voor je overstapt naar een open mes.
Geen ervaring met een open mes, maar welke spullen zou je nodig zijn? Blokje aluin en een goede levensverzekering misschien, maar verder kan ik niets verzinnen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ow vergeten te melden.
Scheerzeep en creme heb ik van vergulde hand en kwast is ook aardig. Dacht alleen dat je voor een open mes nog extra zaken nodig hebt, buiten slijp spullen.
Klopt. Ik heb ook nog een blokje, maar meer op reserve.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Erasmo het volgende:
Stickjes zijn dan wel weer handiger dan blokken.
In elk geval voorlopig heb ik nog genoeg DE-mesjes op voorraad om niet te overwegen terug te gaan naar cartridgesquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Razorpit, zou dat echt werken ?
Heeft er al iemand ?
iKON Is omstreden, komen garanties veel niet na bij de kleinste kans dat ze eronderuit konden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:42 schreef lukaon het volgende:
Ik houd van perfectie. De details en het vakmanschap kan ik erg waarderen. Dan is het gewoon jammer als er bij die eerder genoemde merken zulke goedkope materialen worden gebruikt met alleen maar een chroomlaagje. Muhle is vast goed, maar het oog wil ook wat + hier absoluut geen nikkel ivm allergie. De link van Badgerandblade in mijn vorige post gaf een zelfde discussie daar aan waarom die 'grotere' merken toch geen betere materialen gebruiken. Eventueel als extra duur model.
De Razorpit is echt een revolutie op scheergebied, het wemelt op internet van de reviews. Razorpit claimt dat 150x scheren met 1 cartridge mogelijk is, zover ga ik nog niet met mijn Mach3. Gillette of Wilkinson zullen hier absoluut niet blij mee zijn.
Maar een mooie krabber gaat er hier zeker komen. Lijkt mij gewoon leuk en ontspannend. Tot nu toe zijn favoriet deze merken, gemaakt van 100% Stainless Steel:
iKON OSS
Pils 101NE
Feather AS.
Weet alleen dat een zo'n snel-zelf-strop idee al heel lang bestaat (Rolls Razor bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Heeft er al iemand ?
Ik las het voor het eerst hier: http://www.stylecowboys.nl/Lifestyle/1633quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Heeft er al iemand ?
Er zijn verschillende modellen die je kan gebruiken om DE mesjes te stroppen:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef El-a-Menthol het volgende:
Ik denk dat het wel zou kunnen werken. Hoe lang heb ik geen idee.
Hij stropt duidelijk het mesje.
Hij slijpt dus niet.
Maar mensen met een open scheermes slijpen ook niet dagelijks hun mes maar stroppen wel veel.
Koks ook. Wel zorgen dat je mesje goed schoont blijft.
Als je het stijlvol wil doen koop je een originele "vintage Barbecide" desinfecteer "vaas"/fles van e-Bay (een oude) en vul die met Barbecide of iets gelijks.
[ afbeelding ]
Thnx, ben er blij mee. Had er wel eens eerder naar zitten kijken naar een vintage krabbertje. De prijzen zijn op Ebay in een paar jaar voor een mooi en niet afgeragd exemplaar echt keihard de lucht ingeschoten. Het is een gewild collectors item geworden. Dus als je plannen hebt voor een Fatboy of een Aristocrat zou ik niet te lang wachten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 02:24 schreef El-a-Menthol het volgende:
Zo een wil ik ook nog eens.
Voorlopig heb ik te veel gear maar zo iets koop ik in de toekomst nog eens.
En misschien ook een Fatboy.
Erg mooi model van Gillette, en met meer ervaring kun je hem verder open draaien.
Nooit te mild of te agressief. Mooi dingetje!
Bedankt! Gelijk 5 besteld.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:59 schreef lukaon het volgende:
[..]
Thnx, ben er blij mee. Had er wel eens eerder naar zitten kijken naar een vintage krabbertje. De prijzen zijn op Ebay in een paar jaar voor een mooi en niet afgeragd exemplaar echt keihard de lucht ingeschoten. Het is een gewild collectors item geworden. Dus als je plannen hebt voor een Fatboy of een Aristocrat zou ik niet te lang wachten.
Deze Aristocrat is misschien iets voor jou, een echt koopje!![]()
http://auburn-newyork.olx(...)n-used-iid-389329288
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Trying is the first step towards failure"
"All normal people love meat. ... You don't win friends with salad."
"If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?"
(Homer J. Simpson)
Het was heel erg warm, maar dat wisten ze nog niet op het moment dat ze ja zeiden natuurlijk. Het heeft ze de nodige aandacht opgeleverd. Mensen die kwamen kijken, het was af en toe ook op grote videoschermen te zien, wachttijd liep volgens het festivalkrantje op tot meerdere uren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:14 schreef El-a-Menthol het volgende:
Aparte locatie voor zoiets... of juist heel slim (was het niet stervens warm daar?).
Die revamp service verkoopt ook safety razors die al opgeknapt zijn.
Stuk duurder maar of je niks op te sturen, misschien als ik eens flink wat $ over heb.
Mijn buurman had het er laatst over, en ik heb eens ff op internet gekeken, maar dat lijkt me echt heel erg gaaf! Toch maar eens een keer de trip naar rotterdam maken denk ik, om me eens goed te laten scherenquote:Op maandag 20 augustus 2012 18:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Op Lowlands heb ik het werk van Schorem mogen aanschouwen. Scheren met open messen, natte en koude doeken, vakwerk hoor! Heb er alleen zelf geen gebruik van gemaakt
Niet specifiek deze maar de 2 beste Nederlandse wet-shaving winkels vind ik en velen met mij:quote:Op zondag 23 september 2012 23:05 schreef lukaon het volgende:Weet iemand waar je deze ook in Nederland kunt krijgen? Tips voor andere koopjes zijn ook welkom!
[ afbeelding ]
Ik koop mijn spullen altijd hier:quote:Op maandag 24 september 2012 23:58 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
Niet specifiek deze maar de 2 beste Nederlandse wet-shaving winkels vind ik en velen met mij:
Barbiere di figaro
The Dutch Shaving Shop
Verder kun je op eBay kijken en UK sites zoals Shaving.ie, succes.
Ik ben ook pas begonnen, maar na wat lezen heb ik zelf een tube Palmolive scheercreme aangeschaft bij het Kruidvat, en dat bevalt eigenlijk wel. Kost ook maar rond de 2 euro, dus de moeite van het proberen waard. Verder schijnt de Vergulde Hand een goeie starter te zijn, en die hebben ze zelfs bij je lokale supermarktquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb net een open scheermes besteld, even kijken of het bevalt. Wat voor scheerschuim is goed, en waar kan ik dat halen? Neem aan niet bij de kruidvat of wel? En is zo'n kwast aanvankelijk noodzakelijk?
Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:45 schreef Geelman het volgende:
Het wordt toch een Muhle R89!Hopelijk schiet de postbode een beetje op.
Verder nog FOK!'ers die zijn begonnen met nat scheren?
Mooi!quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.
Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi spul he!Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren...
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef Akantha het volgende:
[..]
Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.
Waar is het belangrijkste onderdeel?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi spul he!Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren...
Laat me niet langer in het ongewisse!quote:Op donderdag 29 november 2012 17:44 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Waar is het belangrijkste onderdeel?
Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:46 schreef Geelman het volgende:
[..]
Laat me niet langer in het ongewisse!
Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis!quote:Op donderdag 29 november 2012 17:49 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.
Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goedquote:Op donderdag 29 november 2012 17:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis!
Ok, ik ga er nog even naar kijken!quote:Op donderdag 29 november 2012 18:03 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goed
Dit heb ik allemaal. Ik ga zo eens uitproberen.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken. Als je het opschuimen een beetje onder de knie hebt (google eens op het badgerandblade forum of zo, staat wel nuttige info op) en het scheren dan heb je echt geen extra smurrie nodig.
Benodigdheden:
-Scheerzeep of scheercrème (Vergulde Hand zeep droogt je gezicht nogal uit maar scheert wel goed.)
-Scheermes (heb zelf de R106, dus de R89 met een zwart handvat.)
-Mesjes (Derby is fijn en goedkoop, niet echt mega scherp maar bij mij 0 irritatie.)
-Aftershave (crème, wat je het fijnste vind).
-Aluin (in het begin ga je jezelf snijden, en je kunt het eventueel over je hele gezicht smeren als je denkt veel irritatie te hebben.)
En voor het geval je het nog niet wist, crème moet je ook opschuimen met een kwast. Ik las hier eens dat iemand zeep fijn vond maar crème niet omdat het niet schuimde. Die persoon dacht dat je het gewoon op je gezicht moest smeren haha.
Onwetende.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken.
Dat denk ik ook!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:11 schreef IPA35 het volgende:
In het begin is het raar/lastig ja. Geloof me, het went. Kan even duren maar het went.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |