Het is wel stoer ja.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:14 schreef thijsltc het volgende:
Voordeel van een straight is dat het gewoon nog mannelijker is dan een krabbertje!
edit: als je er een haar van je scheerkwast mee doormidden kunt 'hakken' is hij scherp genoeg. Maar pas goed op voor je vingers!!!!! Bij mij is dit de vorige keer gruwelijk uit de hand gelopen.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:02 schreef mister_popcorn het volgende:
@ Zquing, ik heb zo'n dubbel gekleurde steen gebruikt, met een grid 4- en 8000.
@ Conekiller, heb net koordenwinkel gemaild, ben benieuwd wat ik terugkrijg.
En nog een vraag dan, wanneer weet je precies wanneer je mes scherp genoeg is? Is dat min of een gevoel, of moet je er iets mee kunnen? Bijvoorbeeld een rechtopstaande haar omsnijden oid?
quote:Op maandag 23 maart 2009 18:16 schreef thijsltc het volgende:
[..] Bij mij is dit de vorige keer gruwelijk veel bloed uit de hand gelopen.
Ik zou dit niet doen. De haren van een kwast zijn volgens mij net wat dikker dan een baardhaar en de kans is groot dat je dan een stukje van je edge verliest. Zo'n minihapje eruit en dat wil je niet want dan kan je weer gaan slijpen. Neem gewoon een mensenhaar en hang die op je edge als je mes echt heel scherp is dan "pingt" de haar dwars door midden. Check anders youtube eens op "hanging hair test".quote:Op maandag 23 maart 2009 18:16 schreef thijsltc het volgende:
[..]
edit: als je er een haar van je scheerkwast mee doormidden kunt 'hakken' is hij scherp genoeg. Maar pas goed op voor je vingers!!!!! Bij mij is dit de vorige keer gruwelijk uit de hand gelopen.
Van een krabbertje of een straight razor/klassiek mes.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:23 schreef -skippybal- het volgende:
Mij lijkt dit ook wel wat.
Maar wat is gebruiksleeftijd van zo'n ding? Ze zijn namelijk best wel duur..
Straight razorquote:Op maandag 23 maart 2009 21:59 schreef Bubbz het volgende:
[..]
Van een krabbertje of een straight razor/klassiek mes.
Het mesje van een krabbertje gaat minstens zo lang mee als een gilette ding. En de mesjes zijn veeeel goedkoper. De houder verslijt niet dus die kan je, mits je het niet laat vallen of op andere manier misbruikt een leven lang gebruiken.
Een klassiek scheermes gaat ook een leven lang mee als je het gewoon goed onderhoud. Goed droogmaken, niet laten vallen en niets anders dan haren mee snijden. Verder natuurlijk slijpen wanneer nodig. Een mes hoeft niet eens zo duur te zijn. VOor ¤50,- heb je een prima mes, verder heb je eigenlijk nog een stropleer en een slijpsteen nodig maar ook deze dingen gaan zeer lang mee.
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:53 schreef Bubbz het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. De haren van een kwast zijn volgens mij net wat dikker dan een baardhaar en de kans is groot dat je dan een stukje van je edge verliest. Zo'n minihapje eruit en dat wil je niet want dan kan je weer gaan slijpen. Neem gewoon een mensenhaar en hang die op je edge als je mes echt heel scherp is dan "pingt" de haar dwars door midden. Check anders youtube eens op "hanging hair test".
ja hoorquote:Op maandag 23 maart 2009 23:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Straight razor
Dat valt dan inderdaad nog wel mee met de prijs.
Is het ook een beetje geschikt om bepaalde delen niet te scheren? Ik heb eigenlijk nooit alles helemaal glad
Ziek.quote:
Nee mach3 heeft daar niets mee te maken. Meerdere mesjes is zelfs voor veel mensen juist de reden om mach3/fusion etc niet te gebruiken. Met iedere haal gaan er dus 3 (of 5 mesjes) over je huid heen en die schrapen allemaal 1beetje huid weg. Als je dus een gevoelige huid hebt en je scheert je iedere dag dan krijg je dus een rode geīrriteerde huid of bloeden. Met een krabber mesje ga je maar 1 keer erover heen en omdat deze altijd scherp zijn (je hoeft er niet zo lang mee te doen) haal je in 1 scheer beweging net zoveel haartjes weg. Bij mensen met krullende haren of die veel last hebben van ingroeiende haren is bijvoorbeeld zo'n gilette verschrikkelijk. Die zorgt er juist voor dat de haartjes ingaan groeien. Daarom dat in veel landen waar krullende haren veel voorkomt nog gewoon gebruik wordt gemaakt van de krabber door de meeste mensen (India, Egypte etc)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:38 schreef mister_popcorn het volgende:
vraag ik me wel af waarom iedereen zich 2 x of zelfs 3 x opnieuw inzeept en scheert... Ik heb echt geen lullige baardgroei, maar als ik er met mach3 en scheerolie 1x overheen ga is het glad. (of zit 't m in de mach DRIE, alsin drie messies in 1 x over de bakkes tov 1 scherp mes?)
Da's tegenstrijdig volgens mij.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:38 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik heb echt geen lullige baardgroei, maar als ik er met mach3 en scheerolie 1x overheen ga is het glad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |