abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115291775
Top reeks.
Heb ze doorgelezen maar begrijp nog weinig van al die begrippen eigenlijk.
Ben ooit begonnen met mach 3 scheren. Schuim om het gezicht, bakje water en gaan.
Heb nogal zware baardgroei en werd het dagelijks scheren zat.Als je 's avonds een belangrijke afspraak hebt mag ik eigenlijk nog wel een keer.

Heb nu al een tijdje een baardje. Maar daar loopt een kluun zelfs al een tijdje mee, dus wordt dat een beetje zat.Mijn hals scheer ik sowieso nog steeds, dat ziet er niet uit om een paar dagen te laten staan met mijn baardgroei.

Het scheren met zo'n traditionele set die je zelf moet slijpen lijkt me wel tof. Heb het in thailand een keer laten doen, maar dat ging niet echt goed. Geen wondjes, maar mijn huid gloeide als een gek en daar heb ik nooit last van. Ik wil het wel eens zelf proberen. Eerst om mijn hals en nek netjes te houden, dan uitbreiden voor situaties dat ik echt geen baardje kan hebben en dan vast.
Valt me op dat die messen best duur zijn. Met een set attributen kom je al snel over de 100 euro. Of kijk ik heel scheel bij jullie links en zijn er goedkopere instapmodellen. Vind het best veel geld namelijk om te testen of iets bevalt. En aangezien ik nog een arme student ben groeien de mogelijkheden ook niet tot in de hemel.

Als ik later goed verdien is het een ander verhaal. Goede balsem en aftershave zie ik de meerwaarde wel van in en ben er dan ook wel toe bereid wat geld in te stoppen.

edit:
Het 4/8 of 6/8 wat mij de messen staat, wat geeft dit aan?
Sommige set zijn erg ruim, maar wat is eigenlijk het minimale dat je nodig hebt? Ik begrijp dat je huid bewerken voor het scheren met verschillende soorten olie lekker is, maar is dit nodig?

[ Bericht 8% gewijzigd door One_of_the_few op 08-08-2012 15:53:11 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_115292418
Begin gewoon met een degelijke kwast en scheerzeep / scheercreme. Helpt ook als je met een Mach 3 scheert.

Messen kan je altijd later nog kopen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:54:33 #228
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115292447
Ik zou je adviseren om eerst een tijdje met een krabbertje te scheren voor je overstapt naar een open mes.
pi_115292596
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:53 schreef kipknots het volgende:
Begin gewoon met een degelijke kwast en scheerzeep / scheercreme. Helpt ook als je met een Mach 3 scheert.

Messen kan je altijd later nog kopen.
Ow vergeten te melden.
Scheerzeep en creme heb ik van vergulde hand en kwast is ook aardig. Dacht alleen dat je voor een open mes nog extra zaken nodig hebt, buiten slijp spullen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_115292640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou je adviseren om eerst een tijdje met een krabbertje te scheren voor je overstapt naar een open mes.
Is dat om een goede techniek te ontwikkelen of voor je huid?
And that is the news.''
pi_115292833
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ow vergeten te melden.
Scheerzeep en creme heb ik van vergulde hand en kwast is ook aardig. Dacht alleen dat je voor een open mes nog extra zaken nodig hebt, buiten slijp spullen.
Geen ervaring met een open mes, maar welke spullen zou je nodig zijn? Blokje aluin en een goede levensverzekering misschien, maar verder kan ik niets verzinnen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:11:08 #232
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115293137
Een straight, oftewel open-scheermes (en soms "cutthroat" genoemd) is niet heel beginners vriendelijk.
Het kost veel geld, een strop en straight kost je zo 120 Euro. Dan wil je nog goede zeep en aftershave.
Daarnaast, misschien belangrijker, is er erg veel onderhoud nodig.
Het scheren zelf moet met veel aandacht gebeuren en in tegenstelling met een DE kun je je in je oren of neus scheren (als je je bovenlip en kaaklijn scheert). Ik zeg absoluut niet dat je het NIET moet doen, maar ik zou je aanraden met een Double Edged safety razor te beginnen.
Zijn makkelijk aan te leren, heel onderhouds vriendelijk en resultaat is heel constant en snel behaald.
Als dat bevalt na een tijd de basis onder de knie te hebben maar ook een scala aan zepen en aftershaves kent en bezit kun je overwegen om ook een straight te gaan gebruiken.
Maar het enorme onderhoud schrikt mij af (voor en na het scheren sowieso tijd over een strop halen).
Het scherp maken kost nog meer geld: naast een straight en strop heb je goede slijpstenen nodig.
Die zijn zo een paar tientjes per stuk en hebt er eigenlijk meer dan een nodig, een heel fijne en een wat grof korreliger.

Als je een goedkope maar goede DE eerst wil kun je voor een Parker 91R gaan.
Erg veel goedkoper en je hebt al snel rommel.

Goedkope maar zeer goede zeep is bijvoorbeeld Klar Kabinett Rozen, je krijgt enorme tabletten scheerzeep van zeer goede kwaliteit. De totale 500 gram kun je echt wel langer dan een jaar mee doen.

Als kwast zou je voor een Omega kunnen gaan, zoals de Omega Havana Boar Hair.
Omega heeft een heel prettige prijs/kwaliteit verhouding.

Kun je zien of het wat voor je is. Upgraden naar beter of ander materiaal kan altijd nog.
Hier kun je je langer dan een jaar meer dan fatsoenlijk mee scheren.
"Trying is the first step towards failure"
"All normal people love meat. ... You don't win friends with salad."
"If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?"
(Homer J. Simpson)
pi_115293381
ah ok, ik ging blijkbaar een paar stappen te snel. Begreep al niet waarom de krabber veel meer wordt gebruikt dan het open mes. Maar dat is nu wel duidelijk. Het onderhoud is wel een overweging ja, ook op lange termijn als ik ga overstappen. Nu eerst maar eens een krabber kijken.
Bedankt voor de reacties!
Fijne tips over wat goede beginnerspullen zijn O+
Maar eens wat spullen aanschaffen en kijken hoe het gaat. Blijf dit sowieso volgen, je netjes scheren met goede spullen heeft wel wat.
And that is the news.''
pi_115293729
Als alternatief heb je ook nog shavettes, maar dat schijnt redelijk lastig scheren te zijn, grote kans dat je als beginner jezelf snijdt.

http://www.manandshaving.(...)vette_scheermes.aspx
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:44:32 #235
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115294888
Als je al wat spulletjes hebt ben je voorlopig goedkoop uit.
Krabbertje en aluin niet vergeten. Met aluin heb je in principe zelfs aftershave niet meer nodig.
Maar meer dan 95% van de mensen die aluin gebruiken gebruiken ook nog een aftershave er na.
Aluin moet je altijd zo goedkoop mogelijk kopen en merk doet er niet toe, net als met zout.
Aluin is aluin.
(Homer J. Simpson)
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:29:03 #236
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115297042
Stickjes zijn dan wel weer handiger dan blokken.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:35:19 #237
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115297365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Erasmo het volgende:
Stickjes zijn dan wel weer handiger dan blokken.
Klopt. Ik heb ook nog een blokje, maar meer op reserve.
Gebruikte zelf ook de stick.
De stick is een wat een andere vorm van aluin/alum dan het blok is ( potassium=blok en ammonium=stick alum).
(Homer J. Simpson)
pi_115345886
@El-a-Menthol. Bedankt voor de tips en het Badgerandblade forum is zeker een aanrader.
Wat ik vooral jammer vind is dat de krabbers van de bekende merken als Merkur, Muhle, Edward Jagger gemaakt zijn van zo ontzettend goedkoop materiaal. Messing of 'Zamac' + nikkel en een chroom laagje. Ik had wel wat meer verwacht voor die prijzen. Waarom is er niet gewoon meer kwaliteit op de markt of bij die merken? http://badgerandblade.com(...)f446addbe8e86b162d80

Ik moet mij nog maar eens in verdiepen naar de betere kwalitatieve krabbers. Heb geen haast, ik zie het toch vooral als een luxe product, met mooie kwasten, zepen en crčmes. Niet zozeer als besparing.

Want sinds ik deze Razorpit gebruik doe ik nu toch wel tot 4 maanden met een Mach3 mesje. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door lukaon op 09-08-2012 18:56:41 ]
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:01:59 #239
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115346257
Je kunt nu ook al beginnen met zelf schuim kloppen, ook met een cartridgemodel scheert dat lekkerder.
Wil je kwaliteit voor een mooie prijs dan kun je het beste op ebay kijken naar een Super Speed oid.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:41:20 #240
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115347623
Als een krabber JOUW overleeft, zoals met Mühle, noem je dat dan goed genoeg?
En mocht hij halverwege je leven toch iets mee zijn kun je voor dat geld wel een 2e aanschaffen.
Merkur en Muhle moet je niet op 1 lijn trekken. Merkur was goed maar de kwaliteitscontrole is achteruit gegaan en de service ook. EJ gebruikt de koppen van Muhle maar maakt het steeltje zelf.
De service van Muhle is ook heel goed, zodra er zichtbaar of voelbaar iets mee is ruilen ze hem direct in,
of het nou onder garantie valt of niet.
Je moet het inderdaad niet zien als een besparing.
Hoe wel dat wel kan hebben velen de discipline niet en gaan veel luxe zeepjes kopen.
Je wil echt niet weten hoeveel ik hier al aan heb uitgegeven maar het is wel meer dan een paar honderd Euro.
Als de krabber werkt voor jouw kun je die nu gewoon blijven gebruiken, niks mis mee op zich.

Oh ja, 4 maanden met 1 mesje? Zou die wel ontsmetten tussen door.
Met 4 maanden is dat wel noodzakelijk.
(Homer J. Simpson)
pi_115350632
Ik houd van perfectie. De details en het vakmanschap kan ik erg waarderen. Dan is het gewoon jammer als er bij die eerder genoemde merken zulke goedkope materialen worden gebruikt met alleen maar een chroomlaagje. Muhle is vast goed, maar het oog wil ook wat + hier absoluut geen nikkel ivm allergie. De link van Badgerandblade in mijn vorige post gaf een zelfde discussie daar aan waarom die 'grotere' merken toch geen betere materialen gebruiken. Eventueel als extra duur model.

De Razorpit is echt een revolutie op scheergebied, het wemelt op internet van de reviews. Razorpit claimt dat 150x scheren met 1 cartridge mogelijk is, zover ga ik nog niet met mijn Mach3. Gillette of Wilkinson zullen hier absoluut niet blij mee zijn.

Maar een mooie krabber gaat er hier zeker komen. Lijkt mij gewoon leuk en ontspannend. Tot nu toe zijn favoriet deze merken, gemaakt van 100% Stainless Steel:

iKON OSS

Pils 101NE

Feather AS.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:03:37 #242
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_115351929
Razorpit, zou dat echt werken ?
Heeft er al iemand ?
Starbucks, waar blijf je
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 9 augustus 2012 @ 21:09:09 #243
39237 crew  H_T
2733
pi_115352232
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Heeft er al iemand ?
In elk geval voorlopig heb ik nog genoeg DE-mesjes op voorraad om niet te overwegen terug te gaan naar cartridges
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:32:08 #244
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115353990
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:42 schreef lukaon het volgende:
Ik houd van perfectie. De details en het vakmanschap kan ik erg waarderen. Dan is het gewoon jammer als er bij die eerder genoemde merken zulke goedkope materialen worden gebruikt met alleen maar een chroomlaagje. Muhle is vast goed, maar het oog wil ook wat + hier absoluut geen nikkel ivm allergie. De link van Badgerandblade in mijn vorige post gaf een zelfde discussie daar aan waarom die 'grotere' merken toch geen betere materialen gebruiken. Eventueel als extra duur model.

De Razorpit is echt een revolutie op scheergebied, het wemelt op internet van de reviews. Razorpit claimt dat 150x scheren met 1 cartridge mogelijk is, zover ga ik nog niet met mijn Mach3. Gillette of Wilkinson zullen hier absoluut niet blij mee zijn.

Maar een mooie krabber gaat er hier zeker komen. Lijkt mij gewoon leuk en ontspannend. Tot nu toe zijn favoriet deze merken, gemaakt van 100% Stainless Steel:

iKON OSS

Pils 101NE

Feather AS.
iKON Is omstreden, komen garanties veel niet na bij de kleinste kans dat ze eronderuit konden.
Pils is zeer goed gebouwd maar had mij sommige bekende model(len) roest problemen.
Bij zo'n prijskaartje is dat absurd, al krijg je steeds een nieuwe.
Feather is zeer goed gebouwd, roest niet, garantie is goed.
Maar is zo ontzettend mild dat velen zich er niet helemaal scherp mee kunnen scheren.
Als ik gedwongen zou zijn 1 te kiezen zou het de Feather zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door El-a-Menthol op 11-08-2012 13:47:46 ]
(Homer J. Simpson)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:36:22 #245
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115354259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Heeft er al iemand ?
Weet alleen dat een zo'n snel-zelf-strop idee al heel lang bestaat (Rolls Razor bijvoorbeeld).
En nooit echt lang de levensduur verlengde.
Cartridges zijn misschien anders maar betwijfel of je echt 2 keer zo lang er mee zou kunnen doen.
Maar het geval is niet duur en als je er 50% langer mee kan doen heb je hem er al snel uit.
Op B&B kwamen zulke threads al eerder naar voren en de conclusie op de vraag of het werkt was: niet echt (misschien een beetje). Nooit zoals ze claimden in ieder geval.
(Homer J. Simpson)
pi_115354585
quote:

Heeft er al iemand ?
Ik las het voor het eerst hier: http://www.stylecowboys.nl/Lifestyle/1633
Was eerst erg sceptisch maar het werkt verbluffend goed.

Inmiddels zijn er ook internationaal op internet veel positieve reviews te vinden. Het is een Deense vinding. Staat ook regelmatig in de bekende bladen zoals Mens Health en veel filmpjes hierover op Youtube.

Misschien werkt het ook wel voor DE-mesjes!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:53:57 #247
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115355405
Ik denk dat het wel zou kunnen werken. Hoe lang heb ik geen idee.
Hij stropt duidelijk het mesje.
Hij slijpt dus niet.
Maar mensen met een open scheermes slijpen ook niet dagelijks hun mes maar stroppen wel veel.
Koks ook. Wel zorgen dat je mesje goed schoont blijft.
Als je het stijlvol wil doen koop je een originele "vintage Barbecide" desinfecteer "vaas"/fles van e-Bay (een oude) en vul die met Barbecide of iets gelijks.
(Homer J. Simpson)
pi_115489603
Nou, lukaon heeft nu ook een DE, Yes! Ben voor de vintage route gegaan met deze
1967 Gillette Slim Adjustable M1. Gelijk een adjustable genomen. Nu nog wachten op de postbode. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door lukaon op 13-08-2012 18:30:28 ]
  maandag 13 augustus 2012 @ 02:24:53 #249
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115500119
Zo een wil ik ook nog eens.
Voorlopig heb ik te veel gear maar zo iets koop ik in de toekomst nog eens.
En misschien ook een Fatboy.
Erg mooi model van Gillette, en met meer ervaring kun je hem verder open draaien.
Nooit te mild of te agressief. Mooi dingetje!
(Homer J. Simpson)
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:22:31 #250
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115502702
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef El-a-Menthol het volgende:
Ik denk dat het wel zou kunnen werken. Hoe lang heb ik geen idee.
Hij stropt duidelijk het mesje.
Hij slijpt dus niet.
Maar mensen met een open scheermes slijpen ook niet dagelijks hun mes maar stroppen wel veel.
Koks ook. Wel zorgen dat je mesje goed schoont blijft.
Als je het stijlvol wil doen koop je een originele "vintage Barbecide" desinfecteer "vaas"/fles van e-Bay (een oude) en vul die met Barbecide of iets gelijks.
[ afbeelding ]
Er zijn verschillende modellen die je kan gebruiken om DE mesjes te stroppen:

Zijn allebei wel op fleabay te vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')