abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 17:28:37 #126
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64093829
Deze is bij deze toegevoegd aan mijn verlanglijstje:
http://www.scheerwinkel.nl/catalog/product_info.php?cPath=94_11&products_id=322
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 17 december 2008 @ 17:40:44 #127
190186 hierissieweer
pi_64094155
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:51 schreef Conekiller het volgende:
Als je het een keer wil proberen kan ik je aanraden om een shavette (Wahl, Dovo, Feather oid) aan te schaffen. Een Wahl kost iets van 7¤ en er gaan gewoon halve inlegmesjes in, dus uberbudget. Alleen de overstap naar een "echt" recht mes word dan wat duurder. Hoewel het natuurlijk niet noodzakelijk is.

En dan is het veel geduld hebben en een goed blok aluin kopen
Zag dat die wahl goedkoper is. Waar koop je die? (en werkt ook met halve duble edge's?)
  woensdag 17 december 2008 @ 17:41:13 #128
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_64094169
Netjes, die heeft een adapter zie ik en dat scheelt. Zonder adapter moet je die langere mesjes hebben en die zijn een stuk duurder ook

Als je de mogenlijkheid hebt om er een gewoon bij een fysieke winkel te halen zou ik dat aanraden. De balans is namelijk heel belangrijk en dat kan je niet voelen op een site. Je moet echte even waten of tie goed in je hand ligt.

Kijk anders ook eens op Straight Razor Place (mag dat of is dat spam?) een forum over rechte messen en krabbertjes (safety razors)
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:30:18 #129
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_66219302
OK, sinds vandaag voor het eerst bezig geweest met een ouderwets krabbetje met onderstaande fail tot resultaat.

Tips anyone?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_66219440
Ja, down the road, not across the street.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:37:02 #131
19479 Mr.J
pi_66219581

Gelukkig dat ik deze niet tijdens mijn relatie met een borderliner in huis had.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:40:10 #132
32402 s0k
..............................
pi_66219701
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:30 schreef Mr.J het volgende:
OK, sinds vandaag voor het eerst bezig geweest met een ouderwets krabbetje met onderstaande fail tot resultaat.

[ afbeelding ]

Tips anyone?
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_grafting
..................................................................................................................................................
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:48:39 #133
190186 hierissieweer
pi_66220059
quote:

[ afbeelding ]

Tips anyone?
Jeutje! Wat heb je gedaan?

maar van boven naar beneden. En dan van beneden naar boven. Niet zijwarts gaan. En laat het gewocht van je mesje het werk doen, niet zelf erop gaan drukken dus. En jje huid goed strak houden tijdens het scheren. (en het scheerschuim het liefst zo dun mogelijk, zodat je kunmt zin wat je doet en waar je bent.)
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:52:33 #134
19479 Mr.J
pi_66220200
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:48 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Jeutje! Wat heb je gedaan?

maar van boven naar beneden. En dan van beneden naar boven. Niet zijwarts gaan. En laat het gewocht van je mesje het werk doen, niet zelf erop gaan drukken dus. En jje huid goed strak houden tijdens het scheren. (en het scheerschuim het liefst zo dun mogelijk, zodat je kunmt zin wat je doet en waar je bent.)
Ok, niet schuin dus, check.

Maar hoe haaks zet je je scheermesje dan op je huid. Gewoon heel licht de bolling volgen? Ik heb deze btw:

woensdag 18 februari 2009 @ 23:54:06 #135
32402 s0k
pi_66220258

Daar ben je beter mee af. Heeft ook maar 1 mesje. Faler.
..................................................................................................................................................
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:56:38 #136
190186 hierissieweer
pi_66220351
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:52 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ok, niet schuin dus, check.

Maar hoe haaks zet je je scheermesje dan op je huid. Gewoon heel licht de bolling volgen? Ik heb deze btw:

[ afbeelding ]
Dat is er een met een kam, is meer bedoeld om te trimmen. Weet dus eigenlijk niet of je daar wel mee kan glad scheren... Maar indd de bolling op je huid zodat hij daar op rust en het mesje net langs je huid gaat
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:57:27 #137
190186 hierissieweer
pi_66220382
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:54 schreef s0k het volgende:
[ afbeelding ]

Daar ben je beter mee af. Heeft ook maar 1 mesje. Faler.
Ik zou dat noch een ander systeem nog willen, een krabber werkt toch stukken fijner!
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:01:30 #138
19479 Mr.J
pi_66220519
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:56 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Dat is er een met een kam, is meer bedoeld om te trimmen. Weet dus eigenlijk niet of je daar wel mee kan glad scheren... Maar indd de bolling op je huid zodat hij daar op rust en het mesje net langs je huid gaat
Met een kam kan prima dacht ik, maar ik denk dat ik hem er te haaks opzette dan.
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:08:10 #139
32402 s0k
pi_66220740
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:01 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Met een kam kan prima dacht ik, maar ik denk dat ik hem er te haaks opzette dan.
Lijkt me nogal logisch he. Als de hoek te groot is tussen je mes en huid gaat dat mes schrapen ofwel in je huid snijden, terwijl het juist de bedoeling is dat dat ding over je huid heen gaat en de haarwortels raakt.
pi_66220967
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:48 schreef hierissieweer het volgende:
maar van boven naar beneden. En dan van beneden naar boven. Niet zijwarts gaan.
Mmm, dit hangt maar helemaal af van je baardgroei. Je kunt mijns inziens beter een keer met de haargroei mee en een keer haaks op de haargroei scheren. Hoe dat zich vervolgens vertaalt in richtingen op je gezicht hangt dus van je haargroei af.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:23:25 #141
19479 Mr.J
pi_66221170
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:08 schreef s0k het volgende:

[..]

Lijkt me nogal logisch he. Als de hoek te groot is tussen je mes en huid gaat dat mes schrapen ofwel in je huid snijden, terwijl het juist de bedoeling is dat dat ding over je huid heen gaat en de haarwortels raakt.
Ja de theorie zit wel goed, praktijk is ff net ietsie anders blijkt nu. :p
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:26:06 #142
190186 hierissieweer
pi_66221241
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:15 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Mmm, dit hangt maar helemaal af van je baardgroei. Je kunt mijns inziens beter een keer met de haargroei mee en een keer haaks op de haargroei scheren. Hoe dat zich vervolgens vertaalt in richtingen op je gezicht hangt dus van je haargroei af.
Ja dat dus, maar het ging me er meer om dat als je zijwaarts gaat metyde kop, je ook sneetjes krijgt
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:41:12 #143
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66221689
veel; oefenen, ik heb het ook af en toe nog wel eens (niet ZO erg maar goed)

verder goed de baard inzepen, MET kwast en zeep. Gewone scheerschuim maakt de haren niet soepel genoeg. Duas goed warm maken (na het douchen is het warm genoeg) en inzepen. Dan even in laten trekken en rustig aan doen
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_66223878
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Okee dat dacht ik te lezen. Ik vind dat soort nostalgische shit altijd wel leuk maar als je hele bek openligt na het scheren dan gaat dat idd gauw vervelen

Wat me dan wel weer gaaf lijkt is om me te laten scheren, door een goede barbier die weet wat ie doet, met zo'n echt scheermes:

[ afbeelding ]

Maar volgens mij zijn er bijna geen mensen meer die deze kunst beheersen... als je je al kan laten scheren bij de kapper.

hij moet françois heten een snor hebben en buiten zijn nering moet een rood-wit zuiltje ronddraaien verder draagt hij misschien een zwart-wit geblokte broek
pi_66223894
quote:

[ afbeelding ]

Tips anyone?

WHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHHAAHAHAA
<hr>
pi_66223960
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:33 schreef Conekiller het volgende:

Wel pas de benen van m'n beste vriendin mogen scheren ermee.
En dat mocht wel van je vrouw?
quote:

[ -- foto die een poging tot autodecapitatie suggereert -- ]

Tips anyone?
Tips? Ja, geef het op jongens. Ik schreef hier meteen al dat jullie er je kop mee gaan openhalen. Zo'n traag, stug, levensgevaarlijk krabbertje biedt geen enkel voordeel t.o.v. een modern 3- of 4-voudig wegwerpmesje, of je moet op nostalgische rituelen kicken. Een modern wegwerpmesje heeft een flexibele kop die je huid volgt, je bent met 1 of 2 vegen spiegelglad en ongelukjes zijn 99,9% uitgesloten. Het enige waar ik nog een los scheermesje voor gebruik, is om stopverf mee van ramen te krabben.
  donderdag 19 februari 2009 @ 04:51:23 #147
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_66224116
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 04:10 schreef dvr het volgende:

[..]

En dat mocht wel van je vrouw?
[..]
ja hoor, die zat er bij zelfs.
quote:
Tips? Ja, geef het op jongens. Ik schreef hier meteen al dat jullie er je kop mee gaan openhalen. Zo'n traag, stug, levensgevaarlijk krabbertje biedt geen enkel voordeel t.o.v. een modern 3- of 4-voudig wegwerpmesje, of je moet op nostalgische rituelen kicken. Een modern wegwerpmesje heeft een flexibele kop die je huid volgt, je bent met 1 of 2 vegen spiegelglad en ongelukjes zijn 99,9% uitgesloten. Het enige waar ik nog een los scheermesje voor gebruik, is om stopverf mee van ramen te krabben.
moderne mesjes zijn ontworpen dat je je niet kan snijden. Hoe kan je dan volledig glad scheren?
Echt een krabbertje of open mes is zo veel fijner, gladder en beter voor je huid. Je moet er alleen wat moeite voor doen om te leren. En de meeste hebben daar het doorzettingsvermogen niet voor.
En levensgevaarlijk is zeer overdreven. Je moet echt je best doen om een ader ofzo door te snijden. Het zijn allemaal oppervlakkige wondjes die met een flionke plons koud water en evt wat aluin gewoon direct dichtgaan.

En ja, een beetje traditie en ritueel speelt ook mee. Het is heel ontspannend en geeft een hoop voldoening om je met een recht mes te scheren. Je bent echt alleen bezig met het scheren. Als je aan andere dingen gaat denken gaat het fout. Ik kom altijd helemaal rustig uit de badkamer. En je word vrij snel ermee. Ik ben vanaf het moment van onder de douche vandaan ongeveer 5 minueten bezig met een krabbertje (een keer met de haren mee, een keer ertegenin) en 10 minuten met een recht met (een keer met de haren mee, een keer haaks erop en een keer ertegenin)
Je hoeft je mesje ook niet zo vaak uit te spoelen, er blijven geen haartjes tussen zitten en het is veel, maar ook echt veel goedkoper. Ik zie een modern mesje nog geen 100 jaar meegaan. En mijn oudste mes is nu dik 70 jaar oud. En nog steeds (ok, alweer) vlijmscherp.
Ook qua zeep is het lekkerder. Warme zeep met een kwast aanbrengen is een stuk lekkerder dan een spuitbus met koude zooi op je hand gooien. De kwaliteit en variatie in de scheerzeep en chemes is ook veel beter.
Je mag af en toe wel wat voor jezelf zorgen ipv alleen deo op doen en evt wat aftershave.

En het onderhoud van een mes is ook leuk. Lekker 's avonds je mes slijpen tot je er haartjes mee kan splijten

En geef toe. een recht mes of krabbetje is ook gewoon een stuk mooier om te zien

En probeer zo'n baard maar eens confortabel te doen met een mach-nix. Of er zowiezo doorheen te komen zonder elke haal je boel te moeten uitspoelen en de verstopte haartjes eruit te pulken.

Laat je maar eens door een barbier scheren met een open mes. Je merkt echt het verschil. En goed ook.
  donderdag 19 februari 2009 @ 07:03:47 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_66224293
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:40 schreef Geerd het volgende:
Lijkt me eingelijk toch geen prettig idee als die kerel met zoon "echt" scheermes bij je keel aankomt.

Hha, ik heb een hele goede mocro kapper en die is virtuoos met een kam, schaar & ouderwets openklapscheermes. Als hij mijn keel gaat scheren begin ik graag een discussie over het geloof oid

Verder vind ik 't maar onzin, om je met een mes te scheren. Dat is ook niet echt foolproof btw. Geef mij maar een harkje met 3 mesjes. Mijn favoriet zijn die disposable harkjes van Gillette met 3 mesjes, afgeleid van sensor. Ik scheer me iedere dag en heb een zware baardgroei.

Meestal 1 x tegendraads en als 't écht glad moet zijn eerst een x met de richting mee en daarna nog een x inzepen en dan tegendraads.
pi_66228615
Even als dame een reactie hierzo.
Voor de mannen die in een grote stad wonen, die mesjes verkopen ze bij de kapperzaken van Surinamers/Antillianen/Indiers en zo. En zijn meestal ook goedkoper.
pi_66229079
quote:

[ afbeelding ]

Tips anyone?
waarom ga je dan ook door?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')