quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:34 schreef hierissiedan het volgende:
jap, en een geirriteerde huid na het scheren? wat kun je daar tegen doen? een krabber schijnt dat veel minder te hebben
Maar jij scheert je nog steeds zo? Waarom?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:41 schreef Kebab het volgende:
Ik ben lang geleden ook begonnen met zo'n scheermes. Je moet geconcentreerd scheren. Ook moet je scheren in een rechte beweging met een vaste hand. Maak je een rare beweging...dan ligt je gezicht open. Die mesjes gingen ook vrij snel roesten.
Ik denk dat als je een tijdje met zo'n 'krabber' scheert je vanzelf weer terug gaat naar normale Wilkinson/Gilette scheermesjes.
Nee joh, al lang niet meer. Ik vind die gillette mesjes beter, omdat je gewoon lekker vlot en zonder gevaar kan scheren. Zo'n krabber is me net iets te ouderwets en primitief.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Maar jij scheert je nog steeds zo? Waarom?
Okee dat dacht ik te lezen. Ik vind dat soort nostalgische shit altijd wel leuk maar als je hele bek openligt na het scheren dan gaat dat idd gauw vervelenquote:Op zondag 8 juli 2007 10:36 schreef Kebab het volgende:
[..]
Nee joh, al lang niet meer. Ik vind die gillette mesjes beter, omdat je gewoon lekker vlot en zonder gevaar kan scheren. Zo'n krabber is me net iets te ouderwets en primitief.![]()
In andere landen kan het vaak inderdaad, heb het ook vaak in Afrika gezien maar wat me daar tegenhield was dan het risico op hepatitus of nog erger.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:22 schreef hierissiedan het volgende:
in turkije kun je er mee laten scheren
Ik weet niet waar je woont, maar onder Hotel New York in Rotterdam zit nog zo'n barbershop.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Okee dat dacht ik te lezen. Ik vind dat soort nostalgische shit altijd wel leuk maar als je hele bek openligt na het scheren dan gaat dat idd gauw vervelen
Wat me dan wel weer gaaf lijkt is om me te laten scheren, door een goede barbier die weet wat ie doet, met zo'n echt scheermes:
[afbeelding]
Maar volgens mij zijn er bijna geen mensen meer die deze kunst beheersen... als je je al kan laten scheren bij de kapper.
Cool, ik woon nog niet in rotterdam maar binnenkort wel, dank voor de tip!quote:Op zondag 8 juli 2007 12:34 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar onder Hotel New York in Rotterdam zit nog zo'n barbershop.
Wat ben je daaraan kwijt dan? En waar haal je zoiets?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:19 schreef hierissieweer het volgende:
Mag ik mijn eigen topic schoppen. Ik kwam hem namelijk weer tegen op google toen ik op zoek was naar de winkel voor krabbertjes?
Maar ik scheer nu al geruime tijd met een krabbertje. Mijn huis is een stuk minder geïrriteerd. Het voordeel vind ik dat je de mesjes kan afspelen dus niet loast hebt van al die haren die in je mesje blijven zitten. Ook vind ik het gladder scheren en qua snij gevaar heb ik pas 1 keer iets mee gemaakt .(ik schoor me nogal wazig waardoor ik in mijn llip scheerde) Ik kan iedereen aanraden om zo te gaan scheren!
dit is de goedkoopste:quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:38 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Wat ben je daaraan kwijt dan? En waar haal je zoiets?
quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:50 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
dit is de goedkoopste:
http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/
Alles bij elkaar? zon 30 a 35 euro (incl een levensvoorraad mesjes)
dat maakt niet zo heel veel uit. Ik zou voor de goedkoopste vlindersluiting gaan. Ikzelf heb deze:quote:Op donderdag 7 februari 2008 01:11 schreef thijsltc het volgende:
[..]
oke, en welke kun je dan het beste nemen?
Blijven die dingen scherp?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:03 schreef n00cL30n het volgende:
Ik doe ff een tvp.
Ik ga morgen namelijk kijken voor een straight razer. (Misschien een Dovo Timor "Hamburg Ring" 5/8)
[ afbeelding ]
WAT?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:56 schreef hierissieweer het volgende:
In turkije kom je dat volop tegen, maar het probleem is dat, dat in nederland veelste duur zou zijn. Een scheerbeurt kost 25 euro(er zijn wel barbieren in NL die het doen) En wees eerlijk, dat heb je er niet voor over
Heb ook al lopen nadenken over zon ding ... ben alleen bang dat ik me eigen flink verwond.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:03 schreef n00cL30n het volgende:
Ik doe ff een tvp.
Ik ga morgen namelijk kijken voor een straight razer. (Misschien een Dovo Timor "Hamburg Ring" 5/8)
[ afbeelding ]
Waarom zou het 25 euro moeten kosten dan?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:56 schreef hierissieweer het volgende:
In turkije kom je dat volop tegen, maar het probleem is dat, dat in nederland veelste duur zou zijn. Een scheerbeurt kost 25 euro(er zijn wel barbieren in NL die het doen) En wees eerlijk, dat heb je er niet voor over
Daar heb ik ook schrik voor.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:17 schreef -MyLove- het volgende:
[..]
Heb ook al lopen nadenken over zon ding ... ben alleen bang dat ik me eigen flink verwond.
Een echt scheermesquote:Op donderdag 3 april 2008 23:03 schreef n00cL30n het volgende:
Ik doe ff een tvp.
[ afbeelding ]
Mij lijkt het vooral interessant qua prijs. Op lange termijn zal je toch geld besparen op zo'n krabber?quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik scheer me al 15 jaar met zo'n krabber (ik noem het de enkelvoudige scheertechniek), mijn huid kan niet tegen dubbele mesjes met zo'n strip, en als ik me daarmee sneed, ging het tweede mesje de snee vaak verder stuk maken waardoor die moeilijk genas. Ook kon ik sommige plekjes moeilijk scheren omdat dan het tweede mesje in een stuk neus of oorlel kwam te staan.
Ook een groot voordeel vind ik dat die mesjes 10 ct per stuk kosten, zodat je elke keer een schone scherpe kan nemen en er nergens derrie tussen kan zitten. Nadeel is dat de mesjes en krabber zelf moeilijker verkrijgbaar worden. Scheerspullenmakers doen namelijk aan scheermesmarketing: Je verkoopt het hoofdproduct met verlies om winst te maken op de te vervangen onderdelen, dat begon met scheermessen maar ook elektrische tandenborstels zijn daar een goed voorbeeld van. Daarom is het niet erg winstgevend en daarom worden ze steeds moeilijker verkrijgbaar.
Het is ook wat minder glad, maar als je niet zo'n zware baard hebt en wel eens irritaties hebt en het graag hygienisch houdt, kan ik het zeker aanraden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |