abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:39:27 #1
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51218921
Dit is dus een ouderwets krabbertje ook wel een safety razor genoemd:

Wat wil ik?
Ik wil graag mezelf gaan scheren met een ouderwets scheermes, waarom? omdat mijn mesje altijd volloopt met haren die ik er vervolgens niet meer uit krijg, en dat is toch wel zonde als je, je mesje maar 2 keer kan gebruiken. Ook schijnt het zo te zijn dat je huid veel minder geirriteerd is als je met zo'n mes scheerd.

Wat zijn mijn vragen?

• Waar moet ik rekening mee houden als ik me scheer met zo'n mes
  • wat is het verschil van een mes met of zonder kam?
  • Wat kun je beter gebruiken echte scheerzeep of scheergel?
  • Is aluin nodig?
  • Waar kun je een krabbertje kopen?
  • En waar kun je de mesjes kopen en hoeveel kosten zij?
  • Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
      vrijdag 6 juli 2007 @ 23:45:17 #2
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_51219057
    krabber vanaf ¤ 22.50
    10 mesjes ¤ 4.25

bron

Feather "Double-Edge" krabber ¤ 16.95
    Double Edge scheermesjes, Merkur. 10 stuks. ¤ 4.95
    bron
      vrijdag 6 juli 2007 @ 23:46:14 #3
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_51219080
    Ga eens naar een oude herenkapper en vraag het daar

Aluin is misschien niet nodig, maar wel handig: het stelpt direct het bloeden. Het doet alleen wel pijn!

Verder weet ik ook geen antwoorden
      vrijdag 6 juli 2007 @ 23:47:50 #4
    184614 Olep
    Semper Fi.
    pi_51219123
    Wie zoekt zal vinden. Ga naar een winkel waar ze die shizzle hebben en vraag het. Welke winkel? www.ikbeneenbekendezoekmachinewaarikveelinformatiekanvinden.nl
    Fuck today, it's tomorrow.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 00:00:56 #5
    139275 Tefton
    miscellaneously random
    pi_51219505
    ik klikte
    pi_51219522
    Volgens mij kan je beter vragen hoe je die mesjes het beste schoon kan krijgen toch?

Als de haren wat langer zijn wordt het lastig, beetje stoppelachtig is gewoon kloppen en spoelen.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 00:02:25 #7
    184614 Olep
    Semper Fi.
    pi_51219553
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 00:00 schreef Tefton het volgende:
    ik klikte
    Fuck today, it's tomorrow.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 00:05:36 #8
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_51219660
    ik scheer me alleen wanneer het echt nodig is dus dan zijn de haren al weer wat langer dus gaat het vast zitten ertussen

maar heeft iemand ervaring met zo'n ding, volgens mij scheerde mijn vader vroeger ook met zo'n ding, maar dies helaas overleden dus dat kan ik niet meer vragen.
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
    pi_51219769
    die haartjes krijg ik er ook nooit uit
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      zaterdag 7 juli 2007 @ 00:26:20 #10
    32402 s0k
    ..............................
    pi_51220213
    Gewoon doorscheren met die haartjes ertussen.
    ..................................................................................................................................................
      zaterdag 7 juli 2007 @ 00:28:50 #11
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_51220276
    Je regelmatiger scheren, als je met en krabbertje gaat werken is dat in principe ook gemaakt voor korte haren/stoppels en niet al voor een baard die langer staat.
    pi_51220320
    Zo'n krabbertje is echt niet aan te raden. Er gaan gewone scheermesjes in en je haalt je er heel makkelijk mee open. Wat dat betreft zijn die wegwerpmesjes (WIlkinson, Gilette etc) echt 100x beter.

Het probleem dat wegwerpmesjes snel verstopt raken ken ik, maar dat is een kwestie van na iedere paar 'halen' even flink door het water schudden of ermee op je wasbak tikken, dan komen ze wel los.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 12:34:45 #13
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_51227916
    jap, en een geirriteerde huid na het scheren? wat kun je daar tegen doen? een krabber schijnt dat veel minder te hebben
    pi_51227983
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 12:34 schreef hierissiedan het volgende:
    jap, en een geirriteerde huid na het scheren? wat kun je daar tegen doen? een krabber schijnt dat veel minder te hebben

See buy fly here
      zaterdag 7 juli 2007 @ 12:41:48 #15
    53054 Kebab
    Salvia Divinorum
    pi_51228113
    Ik ben lang geleden ook begonnen met zo'n scheermes. Je moet geconcentreerd scheren. Ook moet je scheren in een rechte beweging met een vaste hand. Maak je een rare beweging...dan ligt je gezicht open. Die mesjes gingen ook vrij snel roesten.

Ik denk dat als je een tijdje met zo'n 'krabber' scheert je vanzelf weer terug gaat naar normale Wilkinson/Gilette scheermesjes.
    Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
    "...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
    - ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
    pi_51229053
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 12:41 schreef Kebab het volgende:
    Ik ben lang geleden ook begonnen met zo'n scheermes. Je moet geconcentreerd scheren. Ook moet je scheren in een rechte beweging met een vaste hand. Maak je een rare beweging...dan ligt je gezicht open. Die mesjes gingen ook vrij snel roesten.

Ik denk dat als je een tijdje met zo'n 'krabber' scheert je vanzelf weer terug gaat naar normale Wilkinson/Gilette scheermesjes.
    Maar jij scheert je nog steeds zo? Waarom?
      zondag 8 juli 2007 @ 10:36:22 #17
    53054 Kebab
    Salvia Divinorum
    pi_51254807
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 13:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Maar jij scheert je nog steeds zo? Waarom?
    Nee joh, al lang niet meer. Ik vind die gillette mesjes beter, omdat je gewoon lekker vlot en zonder gevaar kan scheren. Zo'n krabber is me net iets te ouderwets en primitief.
    Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
    "...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
    - ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
    pi_51256266
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 10:36 schreef Kebab het volgende:

[..]

Nee joh, al lang niet meer. Ik vind die gillette mesjes beter, omdat je gewoon lekker vlot en zonder gevaar kan scheren. Zo'n krabber is me net iets te ouderwets en primitief.
    Okee dat dacht ik te lezen. Ik vind dat soort nostalgische shit altijd wel leuk maar als je hele bek openligt na het scheren dan gaat dat idd gauw vervelen

Wat me dan wel weer gaaf lijkt is om me te laten scheren, door een goede barbier die weet wat ie doet, met zo'n echt scheermes:

Maar volgens mij zijn er bijna geen mensen meer die deze kunst beheersen... als je je al kan laten scheren bij de kapper.
    pi_51256326
    Zo'n écht mes heeft inderdaad meer stijl.
      zondag 8 juli 2007 @ 12:22:28 #20
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_51256426
    in turkije kun je er mee laten scheren
    pi_51256562
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 12:22 schreef hierissiedan het volgende:
    in turkije kun je er mee laten scheren
    In andere landen kan het vaak inderdaad, heb het ook vaak in Afrika gezien maar wat me daar tegenhield was dan het risico op hepatitus of nog erger.
    pi_51256687
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 12:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Okee dat dacht ik te lezen. Ik vind dat soort nostalgische shit altijd wel leuk maar als je hele bek openligt na het scheren dan gaat dat idd gauw vervelen

Wat me dan wel weer gaaf lijkt is om me te laten scheren, door een goede barbier die weet wat ie doet, met zo'n echt scheermes:

[afbeelding]

Maar volgens mij zijn er bijna geen mensen meer die deze kunst beheersen... als je je al kan laten scheren bij de kapper.
    Ik weet niet waar je woont, maar onder Hotel New York in Rotterdam zit nog zo'n barbershop.
    Karma is a fucking bitch.
    pi_51257000
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 12:34 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar onder Hotel New York in Rotterdam zit nog zo'n barbershop.
    Cool, ik woon nog niet in rotterdam maar binnenkort wel, dank voor de tip!
    pi_51258108
    Ik ben ook aan het overwegen om zo'n ouderwets krabbertje aan te schaffen. Eens kijken wat men er hier over zegt

Nog een vraagje: Wat kan je doen tegen ingegroeide haren?
    pi_51258244
    Lijkt me eingelijk toch geen prettig idee als die kerel met zoon "echt" scheermes bij je keel aankomt.
    Ik zwaai naar dieren.
      dinsdag 5 februari 2008 @ 21:19:07 #26
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_56549427
    Mag ik mijn eigen topic schoppen. Ik kwam hem namelijk weer tegen op google toen ik op zoek was naar de winkel voor krabbertjes?

Maar ik scheer nu al geruime tijd met een krabbertje. Mijn huis is een stuk minder geïrriteerd. Het voordeel vind ik dat je de mesjes kan afspelen dus niet loast hebt van al die haren die in je mesje blijven zitten. Ook vind ik het gladder scheren en qua snij gevaar heb ik pas 1 keer iets mee gemaakt .(ik schoor me nogal wazig waardoor ik in mijn llip scheerde) Ik kan iedereen aanraden om zo te gaan scheren!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_56564185
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 21:19 schreef hierissieweer het volgende:
    Mag ik mijn eigen topic schoppen. Ik kwam hem namelijk weer tegen op google toen ik op zoek was naar de winkel voor krabbertjes?

Maar ik scheer nu al geruime tijd met een krabbertje. Mijn huis is een stuk minder geïrriteerd. Het voordeel vind ik dat je de mesjes kan afspelen dus niet loast hebt van al die haren die in je mesje blijven zitten. Ook vind ik het gladder scheren en qua snij gevaar heb ik pas 1 keer iets mee gemaakt .(ik schoor me nogal wazig waardoor ik in mijn llip scheerde) Ik kan iedereen aanraden om zo te gaan scheren!
    Wat ben je daaraan kwijt dan? En waar haal je zoiets?
      woensdag 6 februari 2008 @ 23:50:26 #28
    190186 hierissieweer
    pi_56573370
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 16:38 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Wat ben je daaraan kwijt dan? En waar haal je zoiets?
    dit is de goedkoopste:

http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/

Alles bij elkaar? zon 30 a 35 euro (incl een levensvoorraad mesjes)
    pi_56574667
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 23:50 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

dit is de goedkoopste:

http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/

Alles bij elkaar? zon 30 a 35 euro (incl een levensvoorraad mesjes)

oke, en welke kun je dan het beste nemen?
      donderdag 7 februari 2008 @ 06:13:06 #30
    190186 hierissieweer
    pi_56575618
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 01:11 schreef thijsltc het volgende:

[..]

oke, en welke kun je dan het beste nemen?
    dat maakt niet zo heel veel uit. Ik zou voor de goedkoopste vlindersluiting gaan. Ikzelf heb deze:
    http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=607712&sid=bf34IfIqqOMwPgYzImWy2zP7HOW0HY

dezeis goedkoper maar heeft geen vlinder sluiting, dus minder makkelijk het mesje erin leggen
    http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=335154&sid=bf34IfIqqOMwPgYzImWy2zP7HOW0HY

en deze mesjes:
    http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=622739&sid=bf34IfIqqOMwPgYzImWy2zP7HOW0HY
    pi_56584082
    Enne scheer je dan nat onder de douche of moet je dan echt met een spiegeltje ervoor scheren?
      donderdag 7 februari 2008 @ 17:40:24 #32
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_56586143
    Ik vind die traditionele scheermesjes ook niet echt alles maar een tondeuse werkt ook wel
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
      donderdag 3 april 2008 @ 23:03:47 #33
    20925 n00cL30n
    ..::RSTRCTD::..
    pi_57817328
    Ik doe ff een tvp.

Ik ga morgen namelijk kijken voor een straight razer. (Misschien een Dovo Timor "Hamburg Ring" 5/8)

pi_57817524
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 23:03 schreef n00cL30n het volgende:
    Ik doe ff een tvp.

Ik ga morgen namelijk kijken voor een straight razer. (Misschien een Dovo Timor "Hamburg Ring" 5/8)

[ afbeelding ]
    Blijven die dingen scherp?
    Die mesjes van bv Gilette zijn na 2x scheren zo bot als een lepel.
      donderdag 3 april 2008 @ 23:16:07 #35
    20925 n00cL30n
    pi_57817765
    Deze blijven, met een klein beetje onderhoud, je hele leven goed. Wordt beweerd.

Ik neem graag proef op de som.
    Mocht het niet lukken om deze in een winkel te vinden, is dit geen slecht beginnerssetje denk ik.
    pi_57819219
    Vergeet niet er een blokje aluin bij te kopen..
      vrijdag 4 april 2008 @ 00:18:23 #37
    20925 n00cL30n
    pi_57819441
    Één blokje?

How about a pallet?
      vrijdag 4 april 2008 @ 00:31:08 #38
    190186 hierissieweer
    pi_57819739
    Die straight messen lijken me dan weer niet zo comfi, maar post maar je ervaringen!
    pi_57820126
    Ik pleit ook voor barbershops. Met echte vakmannen. Waar je je vakkundig kan laten scheren en relaxed kan babbelen. Barbershops zijn de kapsalons voor mannen.
      vrijdag 4 april 2008 @ 00:56:45 #40
    190186 hierissieweer
    pi_57820235
    In turkije kom je dat volop tegen, maar het probleem is dat, dat in nederland veelste duur zou zijn. Een scheerbeurt kost 25 euro(er zijn wel barbieren in NL die het doen) En wees eerlijk, dat heb je er niet voor over
    pi_57820406
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 00:56 schreef hierissieweer het volgende:
    In turkije kom je dat volop tegen, maar het probleem is dat, dat in nederland veelste duur zou zijn. Een scheerbeurt kost 25 euro(er zijn wel barbieren in NL die het doen) En wees eerlijk, dat heb je er niet voor over
    WAT? dat koste in turkije een miljoen lira ofzo, kweenie, das volgens mij nog geen euro!
      vrijdag 4 april 2008 @ 01:10:13 #42
    190186 hierissieweer
    pi_57820428
    indd 1 a 2 euro. Dan doe je het ietsje sneller en vaker.
    pi_57820512
    quote:
    Ik doe ff een tvp.

[ afbeelding ]
    Heb ook al lopen nadenken over zon ding ... ben alleen bang dat ik me eigen flink verwond.
    “I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
    pi_57826112
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 00:56 schreef hierissieweer het volgende:
    Waarom zou het 25 euro moeten kosten dan?
    pi_57828049
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 01:17 schreef -MyLove- het volgende:

[..]

Heb ook al lopen nadenken over zon ding ... ben alleen bang dat ik me eigen flink verwond.
    Daar heb ik ook schrik voor.
    Het lukt me zelfs al af en toe dat ik me verwond met die gewone krabbertjes
      vrijdag 4 april 2008 @ 13:43:40 #46
    20925 n00cL30n
    pi_57828260
    Neuh.. gewone krabbertjes ben ik niet echt bang meer voor... Alleen kom ik daar gewoon niet goed op alle plekken. (Vlak onder de neus bijvoorbeeld.)

Ben dus benieuwd of dat met deze dan wel gaat lukken.
      vrijdag 4 april 2008 @ 13:48:42 #47
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_57828379
    quote:
    Ik doe ff een tvp.

[ afbeelding ]
    Een echt scheermes
    Mijn oude kapper had er zo een, lekker om de nek glad en de bakkebaarden weg te krijgen.

Vrees alleen dat ik de medische kosten niet zou kunnen dragen
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      vrijdag 4 april 2008 @ 13:49:02 #48
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_57828392
    tvp, ik zit ook al een tijdje over een krabbertje na te denken
    Jawel, je keek.
    pi_57831268
    Ik scheer me al 15 jaar met zo'n krabber (ik noem het de enkelvoudige scheertechniek), mijn huid kan niet tegen dubbele mesjes met zo'n strip, en als ik me daarmee sneed, ging het tweede mesje de snee vaak verder stuk maken waardoor die moeilijk genas. Ook kon ik sommige plekjes moeilijk scheren omdat dan het tweede mesje in een stuk neus of oorlel kwam te staan.

Ook een groot voordeel vind ik dat die mesjes 10 ct per stuk kosten, zodat je elke keer een schone scherpe kan nemen en er nergens derrie tussen kan zitten. Nadeel is dat de mesjes en krabber zelf moeilijker verkrijgbaar worden. Scheerspullenmakers doen namelijk aan scheermesmarketing: Je verkoopt het hoofdproduct met verlies om winst te maken op de te vervangen onderdelen, dat begon met scheermessen maar ook elektrische tandenborstels zijn daar een goed voorbeeld van. Daarom is het niet erg winstgevend en daarom worden ze steeds moeilijker verkrijgbaar.

Het is ook wat minder glad, maar als je niet zo'n zware baard hebt en wel eens irritaties hebt en het graag hygienisch houdt, kan ik het zeker aanraden.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
    pi_57832549
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
    Ik scheer me al 15 jaar met zo'n krabber (ik noem het de enkelvoudige scheertechniek), mijn huid kan niet tegen dubbele mesjes met zo'n strip, en als ik me daarmee sneed, ging het tweede mesje de snee vaak verder stuk maken waardoor die moeilijk genas. Ook kon ik sommige plekjes moeilijk scheren omdat dan het tweede mesje in een stuk neus of oorlel kwam te staan.

Ook een groot voordeel vind ik dat die mesjes 10 ct per stuk kosten, zodat je elke keer een schone scherpe kan nemen en er nergens derrie tussen kan zitten. Nadeel is dat de mesjes en krabber zelf moeilijker verkrijgbaar worden. Scheerspullenmakers doen namelijk aan scheermesmarketing: Je verkoopt het hoofdproduct met verlies om winst te maken op de te vervangen onderdelen, dat begon met scheermessen maar ook elektrische tandenborstels zijn daar een goed voorbeeld van. Daarom is het niet erg winstgevend en daarom worden ze steeds moeilijker verkrijgbaar.

Het is ook wat minder glad, maar als je niet zo'n zware baard hebt en wel eens irritaties hebt en het graag hygienisch houdt, kan ik het zeker aanraden.
    Mij lijkt het vooral interessant qua prijs. Op lange termijn zal je toch geld besparen op zo'n krabber?
    pi_57849320
    TVP voor verdere ervaringsposts e.d.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')