Ik ben ook pas begonnen, maar na wat lezen heb ik zelf een tube Palmolive scheercreme aangeschaft bij het Kruidvat, en dat bevalt eigenlijk wel. Kost ook maar rond de 2 euro, dus de moeite van het proberen waard. Verder schijnt de Vergulde Hand een goeie starter te zijn, en die hebben ze zelfs bij je lokale supermarktquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb net een open scheermes besteld, even kijken of het bevalt. Wat voor scheerschuim is goed, en waar kan ik dat halen? Neem aan niet bij de kruidvat of wel? En is zo'n kwast aanvankelijk noodzakelijk?
Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:45 schreef Geelman het volgende:
Het wordt toch een Muhle R89!Hopelijk schiet de postbode een beetje op.
Verder nog FOK!'ers die zijn begonnen met nat scheren?
Mooi!quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.
Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi spul he!Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren...
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef Akantha het volgende:
[..]
Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.
Waar is het belangrijkste onderdeel?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi spul he!Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren...
Laat me niet langer in het ongewisse!quote:Op donderdag 29 november 2012 17:44 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Waar is het belangrijkste onderdeel?
Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:46 schreef Geelman het volgende:
[..]
Laat me niet langer in het ongewisse!
Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis!quote:Op donderdag 29 november 2012 17:49 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.
Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goedquote:Op donderdag 29 november 2012 17:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis!
Ok, ik ga er nog even naar kijken!quote:Op donderdag 29 november 2012 18:03 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goed
Dit heb ik allemaal. Ik ga zo eens uitproberen.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken. Als je het opschuimen een beetje onder de knie hebt (google eens op het badgerandblade forum of zo, staat wel nuttige info op) en het scheren dan heb je echt geen extra smurrie nodig.
Benodigdheden:
-Scheerzeep of scheercrème (Vergulde Hand zeep droogt je gezicht nogal uit maar scheert wel goed.)
-Scheermes (heb zelf de R106, dus de R89 met een zwart handvat.)
-Mesjes (Derby is fijn en goedkoop, niet echt mega scherp maar bij mij 0 irritatie.)
-Aftershave (crème, wat je het fijnste vind).
-Aluin (in het begin ga je jezelf snijden, en je kunt het eventueel over je hele gezicht smeren als je denkt veel irritatie te hebben.)
En voor het geval je het nog niet wist, crème moet je ook opschuimen met een kwast. Ik las hier eens dat iemand zeep fijn vond maar crème niet omdat het niet schuimde. Die persoon dacht dat je het gewoon op je gezicht moest smeren haha.
Onwetende.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |