abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118625009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb net een open scheermes besteld, even kijken of het bevalt. Wat voor scheerschuim is goed, en waar kan ik dat halen? Neem aan niet bij de kruidvat of wel? En is zo'n kwast aanvankelijk noodzakelijk?
Ik ben ook pas begonnen, maar na wat lezen heb ik zelf een tube Palmolive scheercreme aangeschaft bij het Kruidvat, en dat bevalt eigenlijk wel. Kost ook maar rond de 2 euro, dus de moeite van het proberen waard. Verder schijnt de Vergulde Hand een goeie starter te zijn, en die hebben ze zelfs bij je lokale supermarkt
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:21:33 #277
247356 infp2009
More cowbell!
pi_118625774
^O^
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_118885506
Ergens in dit topic stond een youtube kanaal met hoe te wet shaven. Heb dit nu geprobeerd en wat werkt dat goed zeg! ook met m'n fusion proglide. Normaal had ik echt zo'n barandend gevoel en nog veel stoppels, maar dat is nu kompleet verdwenen. Super glad en geen brandend gevoel meer!
Ik moet alleen nog een keer goede scheerschuim kopen en kwast, heb nu nog een gilette spuitbus, maar schijnt niet zo heel goed te zijn.
En even langzaam afbouwen qua mesjes, het laatste pak opmaken van m'n fusion, dan de mach 3 op maken en dan wellicht zo'n krabbertje kopen:)
PSN: Metal_Akilla
pi_118946334
Ik gebruik een Mühle R106, op dit moment met Souplex mesjes.
Verder heb ik een Mühle zilverspits kwast en gebruik ik TOBS Sandalwood crème of Vergulde Hand zeep.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_119370136
Ondertussen scheer ik mezelf alweer enkele jaren met een krabber of open scheermes. Als krabber heb ik een Merkur 37c Slant Bar en een Muhle R89. Het open scheermes is een Otto Busch. Binnenkort maar weer even kijken naar een nieuwe scheerkwast. Mijn huidige dassenharen heeft zijn geld maar dan opgebracht ondertussen. Als mesjes gebruik ik graag Timor http://shavefave.com/en/blades/timor-stainless-ice-hardened of Feather http://shavefave.com/en/blades/feather-new-hi-stainless
.
  maandag 26 november 2012 @ 00:53:22 #281
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119627229
Ik ga over op een krabbertje.

Heb het volgende besteld:
- Parker 786 Safety Razor
- Derby Extra mesjes
- Scheerkwast

Ik ben zeer benieuwd of het me gaat bevallen!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:45:16 #282
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119686870
Het wordt toch een Muhle R89! :9~ Hopelijk schiet de postbode een beetje op.

Verder nog FOK!'ers die zijn begonnen met nat scheren?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119687431
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:45 schreef Geelman het volgende:
Het wordt toch een Muhle R89! :9~ Hopelijk schiet de postbode een beetje op.

Verder nog FOK!'ers die zijn begonnen met nat scheren?
Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:27 #284
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119687620
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:59 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Die heb ik ook in huis, werkt heel behoorlijk.
Mooi! ^O^

Ik heb scheercrème (Palmolive) en scheerzeep (Vergulden Hand) gekocht. Bij elkaar nog geen ¤4! :')

Nu alleen nog wachten op m'n mesjes, de houder en de kwast... ;(
  woensdag 28 november 2012 @ 18:01:30 #285
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119718489

Mooi spul he! O+ Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren... ;(
  woensdag 28 november 2012 @ 19:06:04 #286
389802 Akantha
WROK EN HAAT
pi_119721046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mooi spul he! O+ Vrijdag of zaterdag proberen, want: KLB / Nieuwe scheerspullen binnen, maar net geschoren... ;(
Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  woensdag 28 november 2012 @ 22:03:33 #287
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119729990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:06 schreef Akantha het volgende:

[..]

Erg mooi, ik zal ook pics posten van mijn collectie als ik alles binnen heb.
Ben benieuwd!
pi_119735639
Zojuist voor het eerst geschoren met mijn Muhle R89, met het mesje wat er bijgeleverd werd.

Heb een warme handdoek gebruikt (had geen zin om nog een keer te douchen), dat is een zeer aangename ervaring!

Voorlopig alleen even met de haren mee geschoren, had ook een baard behoorlijke baard staan, normaal trimde ik bij deze lengte eerst en daarna met Gilette Fusion.

Zonder moeite vloog alles er af, nog niet 100% glad maar daarvoor moet ik denk ik licht tegen de haren in. Voor volgende keer.

Heb een dassenhaar kwast gekocht, en Mitchells Wool Fat scheerzeep, lekker spul!

En, geen irritatie of wondjes, ik ben overtuigd!
Waar komt dit te staan?
  donderdag 29 november 2012 @ 17:44:37 #289
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_119752875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Geelman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waar is het belangrijkste onderdeel?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  donderdag 29 november 2012 @ 17:46:08 #290
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119752911
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:44 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Waar is het belangrijkste onderdeel?
Laat me niet langer in het ongewisse!
  donderdag 29 november 2012 @ 17:49:26 #291
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_119752995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:46 schreef Geelman het volgende:

[..]

Laat me niet langer in het ongewisse!
Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  donderdag 29 november 2012 @ 17:53:09 #292
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119753119
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:49 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Gezichtsreiniger gevolgd door scheerolie natuurlijk, dat doe je eerst op je gezicht en dan zul je zien kerel... gladder dan gladder dan glad.
Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis! O+
  donderdag 29 november 2012 @ 18:03:36 #293
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_119753430
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:53 schreef Geelman het volgende:

[..]

Gezichtsreiniger heb ik al, dat gebruik ik bijna dagelijks. Scheerolie heb ik nog niet. Eerst eens dit uittesten. Nat scheren is niet voor niets een prachtige ontdekkingsreis! O+
Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goed ;)
  donderdag 29 november 2012 @ 18:04:10 #294
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119753447
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:03 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Scheerolie is het belangrijkste. Dat zul je wel merken zodra jij dalijk bij de kruidvat hun huismerk scheerolie van 3.50 koopt. Sterker nog, probeer olijfolie, werkt net zo goed ;)
Ok, ik ga er nog even naar kijken!
pi_119754134
Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken. Als je het opschuimen een beetje onder de knie hebt (google eens op het badgerandblade forum of zo, staat wel nuttige info op) en het scheren dan heb je echt geen extra smurrie nodig.

Benodigdheden:
-Scheerzeep of scheercrème (Vergulde Hand zeep droogt je gezicht nogal uit maar scheert wel goed.)
-Scheermes (heb zelf de R106, dus de R89 met een zwart handvat.)
-Mesjes (Derby is fijn en goedkoop, niet echt mega scherp maar bij mij 0 irritatie.)
-Aftershave (crème, wat je het fijnste vind).
-Aluin (in het begin ga je jezelf snijden, en je kunt het eventueel over je hele gezicht smeren als je denkt veel irritatie te hebben.)

En voor het geval je het nog niet wist, crème moet je ook opschuimen met een kwast. Ik las hier eens dat iemand zeep fijn vond maar crème niet omdat het niet schuimde. Die persoon dacht dat je het gewoon op je gezicht moest smeren haha.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 29 november 2012 @ 19:48:05 #296
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119756920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken. Als je het opschuimen een beetje onder de knie hebt (google eens op het badgerandblade forum of zo, staat wel nuttige info op) en het scheren dan heb je echt geen extra smurrie nodig.

Benodigdheden:
-Scheerzeep of scheercrème (Vergulde Hand zeep droogt je gezicht nogal uit maar scheert wel goed.)
-Scheermes (heb zelf de R106, dus de R89 met een zwart handvat.)
-Mesjes (Derby is fijn en goedkoop, niet echt mega scherp maar bij mij 0 irritatie.)
-Aftershave (crème, wat je het fijnste vind).
-Aluin (in het begin ga je jezelf snijden, en je kunt het eventueel over je hele gezicht smeren als je denkt veel irritatie te hebben.)

En voor het geval je het nog niet wist, crème moet je ook opschuimen met een kwast. Ik las hier eens dat iemand zeep fijn vond maar crème niet omdat het niet schuimde. Die persoon dacht dat je het gewoon op je gezicht moest smeren haha.
Dit heb ik allemaal. Ik ga zo eens uitproberen.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:04:14 #297
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_119757478
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:28 schreef IPA35 het volgende:
Ach Geelman, je gaat toch zeker geen gare olie op je kop smeren? Dat is voor van die Fusion mannetjes die voor de rest geen schuim/zeep gebruiken.
Onwetende.
pi_119759133

Nu jij weer...
  donderdag 29 november 2012 @ 21:00:10 #299
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119759781
De 'ontmaagding'...

Ik ben gestart met de Palmolive scheercrème. Dat opgeklopt in een kommetje met de boar brush, (wat meurt dat ding zeg! :')) ging beter dan verwacht. Het 'schuim' lekker over m'n gezicht uitgesmeerd met de kwast. De kwast mag nog wel wat zachter worden, maar dat gaat als het goed is van zelf bij een varkenskwast.

Dan het scheren: prima te doen! Het mesje glijdt rustig over je gezicht. Ik moest er wel aan denken om het om te draaien, 't is niet voor niets een DE. M'n techniek moet zich nog ontwikkelen, het voelt nog onwennig. Net als het kwasten van de scheerschuim en dat soort dingen. Ik moet duidelijk nog wat experimenteren. Eerst maar eens de basistechniek leren beheersen.
Helaas was m'n kin nog wat geïrriteerd van de voorlaatste scheerbeurt, dat kwam het comfort niet ten goede. Al met al was het een leuke ervaring, deze houden we erin!
pi_119760271
In het begin is het raar/lastig ja. Geloof me, het went. Kan even duren maar het went.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')