abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80301837

Welkom in Klussen en Wonen !

Hier kun je alle vragen stellen over alle klussen in en om het huis, witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je eigen woning,of kamer !

Diensten
K&W is geen arbeidsbureau, en ook geen klussenbedrijf, het aanbieden van en/of vragen
om diensten zien we liever niet. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school
voorlegt aan users) horen ook niet in K&W thuis.

Belangrijk om te weten
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen.
We zijn dol op uitgebreide klustopics met een geheel eigen verhaal!
Daarom organiseren wij ieder jaar weer DE KLUS VAN HET JAAR verkiezing.

Maar ook de kleine klussen met gedetailleerde uitleg komen aan bod, sterker nog een goede werkbeschrijving nemen we graag op in ons Klusboek (wordt op dit moment gebouwd).

Als je een probleem hebt, leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen.

Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
De FAQ van FOK! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee? Wij doen er graag iets mee!

Wanneer je het niet eens bent met een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je eveneens in dit topic terecht.

We kijken graag samen naar mogelijke oplossingen!
Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail/pm naar:

Vonkenboer / vonkenboer@fok.nl
Ml-etje

Gezellig kletsen mag hier natuurlijk ook!! Bovenal wees welkom

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 14-04-2010 18:44:11 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80301880
Wmbt zijn ideeën voor K&W hier absoluut welkom, dus shoot!
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 18:45:13 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80314177
Hij ziet er goed uit hoor Ml-etje

Heb wel een paar *enters* verwijderd

[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 14-04-2010 23:07:59 ]
  Designer woensdag 14 april 2010 @ 20:07:37 #4
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_80317761
tssss, lelijk klereding, is dat het enige wat jullie konden bedenken?
🐙
pi_80325886
Zwabber! ga je nou je eigen superwerk afkraken?

pi_80326013
Paar dingen:

a) mooi hoor!
b) grappig dat Ml-etje helemaal niet Ml-etje heet, maar Ml-etje (Ik hou het toch liever gewoon bij Ml-etje )
c) Zwabber, waarom heb je een feestmuts op, ben je soms jarig of is er iets anders te vieren?

[ Bericht 9% gewijzigd door Ml-etje op 14-04-2010 23:07:41 (sorry maar vind Ml-etje genoeg ;)) ]
pi_80326062
Een klusboek, wat een leuk idee!
pi_80326462
WTF eerst mijn naam er eruit slopen
  Designer woensdag 14 april 2010 @ 23:08:31 #9
266257 crew  DeZwabber
pi_80326532
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:58 schreef Beijtje het volgende:
Paar dingen:

c) Zwabber, waarom heb je een feestmuts op, ben je soms jarig of is er iets anders te vieren?
check, jarig
🐙
pi_80326594
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:59 schreef Beijtje het volgende:
Thnks, als je verder nog ideeën hebt geef een gil!
  Designer woensdag 14 april 2010 @ 23:10:15 #11
266257 crew  DeZwabber
pi_80326615
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:07 schreef Ml-etje het volgende:
WTF eerst mijn naam er eruit slopen
mag niemand weten dat je Mepelsteeltje heet?
🐙
pi_80326836
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:10 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

mag niemand weten dat je Mepelsteeltje heet?
Sjuust
pi_80329214
Zwabber, gefeli! En Ml-etje, het stond laatst ook al ergens anders (ik meende toen Vonkenboer je feliciteerde of verwelkomde, weet niet meer in welk van de twee topics), maar toen was ik te lui te reageren...
pi_80329303
Geen ideeën trouwens helaas...
  Designer donderdag 15 april 2010 @ 00:17:04 #15
266257 crew  DeZwabber
pi_80329428
quote:
Op donderdag 15 april 2010 00:10 schreef Beijtje het volgende:
Zwabber, gefeli!
ja, te laat
🐙
pi_80330061
Fuk, ja, echt nét! Had niet door dat het alweer morgen is... Nu je het zegt...
pi_80331561
Mogge! een nieuwe werkdag
pi_80333193
Hou op zeg. Ik was gister tot het moment van mijn laatste post nog aan het werk. Nu wat later opgestaan, maar toch
Dus ik ga maar eens...
pi_80335075
Je laatste post om 0.40.. en dan nog aan het werk?? Wat een tijd Toen lag ik al op één oor.. Uiteraard na een avondje klussen! Lekker mijn vensterbanken geschuurd en nog maar een keer in de grond gezet
pi_80335390
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:36 schreef rioohhh het volgende:
Je laatste post om 0.40.. en dan nog aan het werk?? Wat een tijd Toen lag ik al op één oor.. Uiteraard na een avondje klussen! Lekker mijn vensterbanken geschuurd en nog maar een keer in de grond gezet
Goed bezig! Fototjes?
En tja, wat zal ik zeggen, het leven van een ... gaat niet over rozen
Is gelukkig uitzondering hoor, en het was voor iets leuks, dus maakt niet uit...
pi_80335942
Geen foto's.. Wel een grappig filmpje, tenminste.. Ik vond t wel grappig! Je krijgt er een goed overzicht van hoe mijn huis er afgelopen woensdag aan toe was.. http://www.dudokwonen.nl (nee.. geen spam ) en daar bovenaan zie je een foto die erg lijkt op de foto die ik hier heb staan
pi_80336112
Haha wat grappig! Heb geen geluid hier, maar dat ben jij dus? Nu even af kijken...
pi_80336181
Heb jij ook een blauwe, euhhh, witte, Ikea Abstrakt keuken?
pi_80336276
Hahaha klopt.. That's me
En ja, ik dacht nog.. Misschien moet ik even voor de kijkers thuis duidelijk maken dat er folie op zit.. Hoe vaak ik die 'grap' inmiddels al wel niet heb gehoord van mensen die langs komen.. Goh, blauw.. mooi kleurtje..
pi_80336467
Haha... Maar dan hebben we dus "dezelfde" keuken...
En *schaam schaam* ik dacht serieus dat ik de verkeerde kleur fornuis geleverd had gekregen: hij was helemaal wit met blauwe strepen! "Wie koopt nou zoiets?" zei ik nog tegen m'n pa. Om vervolgens 2 seconden later te ontdekken dat het folie was. Dus bij het uitpakken van de Ikea-keuken schrok ik gelukkig niet meer zo...
Maar je woont dus niet in je klushuis, zo te zien?
pi_80336758
Heheh... Ik had het gelukkig al bij een vriendin van me gezien dat er folie op zat, dus ik wist het al Maar de vraag over dat wit / blauw krijg ik nog wel regelmatig over die achterwand bij mijn gasfornuis..

Nee.. Ik woon er inderdaad nog niet! Er moet nog veel te veel gebeuren om te kunnen wonen.. De badkamer is sowieso nog niet bruikbaar, dus dan houd het al heeeel snel op.. Die geur wil ik mijn collega's niet aan doen
Plus dat ik anders meer tijd kwijt ben aan al mijn spullen stof-vrij te houden dan dat ik aan klussen toekom
Maar moet wel zeggen dat het erg begint te kriebelen om er te kunnen gaan wonen! Vooral nu mijn badkamer heel erg opschiet en ik mijn led-strip achter de koof heb opgehangen (die foto's staan al wel in mijn klus topic )

Wanneer ga jij weer nieuwe foto's plaatsen? Neem aan dat er in de tussentijd ook wel weer het een en ander is gebeurd...
pi_80339131
Ja snap ik, het is idd irritant om tussen het stof te wonen. En een badkamer is idd ook wel fijn :-)
Nee, is eigenlijk niets meer gebeurd bij mij. Eerst was ik een beetje klusmoe (letterlijk moe van het klussen na werk en in weekenden) en nu te druk gehad, de keer dat ik dan één keer per week een avondje niets hoef, had ik geen zin om te klussen...
Maar komt wel weer!
pi_80340063
Dat is het gevaar van er al wonen.. Ook een reden dat ik er nog niet in wil! Anders gebeurt er gewoon he-le-maal niets meer
pi_80340406
Idd gevaarlijk... Maarja ik kon de dubbele maandlasten gewoon echt niet betalen... :-(
pi_80344545
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Voordeel dat ik daar momenteel geen last van heb, anders had ik dat nooit kunnen doen...
pi_80345446
Ahaaa, kijk das handig ja...
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 22:04:41 #32
92034 crew  Vonkenboer
pi_80362965
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:59 schreef Beijtje het volgende:
Dank je ! We zijn er mee bezig; maar als mensen nog andere leuke ideeën / suggesties hebben mogen die natuurlijk ook genoemd worden hoor !

We zijn ook begonnen met een kleine restyling qua huis-stijl in K&W zodat we weer helemaal fris kunnen beginnen ! Dit topic was het eerste aan de beurt.

Wat vinden jullie er trouwens van ?
  Designer donderdag 15 april 2010 @ 22:14:38 #33
266257 crew  DeZwabber
pi_80363619
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dank je ! We zijn er mee bezig; maar als mensen nog andere leuke ideeën / suggesties hebben mogen die natuurlijk ook genoemd worden hoor !

We zijn ook begonnen met een kleine restyling qua huis-stijl in K&W zodat we weer helemaal fris kunnen beginnen ! Dit topic was het eerste aan de beurt.

Wat vinden jullie er trouwens van ?
mooi hoor, had het zelf niet anders gedaan
🐙
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 22:44:47 #34
92034 crew  Vonkenboer
pi_80371768
Goedemorgen bijna weekend
En dan gaan we gezellie shoppen
Niet aanstaande maandag maar de maandag erop gaat het aanbouwen beginnen
Xcuz me voor de vrolijkheid
pi_80371833
Gelukkig bijna weekend ja! Verheug me weer enorm op een heerlijk weekendje klussen.. (met enigzins een sarcastisch ondertoontje )

Aanbouw? Nice! Hoeveel tijd verwachten ze daar mee bezig te zijn?
pi_80371852
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:13 schreef rioohhh het volgende:
Gelukkig bijna weekend ja! Verheug me weer enorm op een heerlijk weekendje klussen.. (met enigzins een sarcastisch ondertoontje )

Aanbouw? Nice! Hoeveel tijd verwachten ze daar mee bezig te zijn?
als het straks over is kun je je alleen nog met behulp vd foto's herinneren dat het "zo erg was" .
Onze buurman is aannemer (ja dat klinkt heel dubieus I know) en die verwacht binnen een week klaar te zijn dat weet ik nog zo net niet maar zo wel alleen maar mooi, zo niet jammer dan .
pi_80372528
Haha ach, met zulke contacten heb ik het ook gedaan.. Vriend van me is stucadoor, die kende wel weer een mannetje voor dit en die kende wel weer iemand voor dat.. Is wel een keer fout gegaan, maar verder allemaal prima!
Een week? Zo.. Dat zou wel super zijn zeg! Maarja, ik dacht ook in een paar maanden klaar te zijn.. Dat zijn er inmiddels ook al 7,5.. Heheh :p
Maar daar heb je wel gelijk in hoor, ik kan me al amper meer herinneren dat een paar maanden terug de hele vloer bezaaid was met riet van het 'stuc op riet' plafond.. Gelukkig maar!
pi_80372686
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:15 schreef Ml-etje het volgende:
als het straks over is kun je je alleen nog met behulp vd foto's herinneren dat het "zo erg was" .
Onze buurman is aannemer (ja dat klinkt heel dubieus I know) en die verwacht binnen een week klaar te zijn dat weet ik nog zo net niet maar zo wel alleen maar mooi, zo niet jammer dan .
De buurman heeft zo te horen last van de crisis, dus creëert zo weer wat werk voor zichzelf

En het zou best kunnen hoor dat binnen een week de uitbouw wind- en waterdicht is, zeker als je HSB-wanden hebt en niet hoeft te heien.

En ik ga van het weekend een schutting plaatsen, de buurvrouw kreeg het gisteren op haar heupen, dus die heeft schuttingen, palen en de hele mieterse bende gekocht bij de houthandel en ze kwam gisteravond langs of ik zaterdagmorgen kan helpen
Zaterdagmorgen had ik al andere afspraken, dus ze gaan eerst de andere kant van de tuin doen, en dan 's middags help ik om de schuttingen tussen mijn tuin en hun tuin te maken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Gurb op 16-04-2010 09:06:46 ]
pi_80372750
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:00 schreef Gurb het volgende:

[..]

De buurman heeft zo te horen last van de crisis, dus creëert zo weer wat werk voor zichzelf

En het zou best kunnen hoor dat binnen een week de uitbouw wind- en waterdicht is, zeker als je HSB-wanden hebt en niet hoeft te heien.
Ons huis is in het geheel niet geheid dus dit deel ook niet
De buurman is al over de aow leeftijd heen en doet dit soort dingen echt nog voor de fun, maar zijn werk in het verleden ziet er echt prima uit en hetgeen hij nu aflevert ook.
Plus dat hij ons zeer goed helpt
Wat is HSB?

Rioohh, hoe kwam je op een paar maanden dan aanvankelijk? Enne wat ga je dit weekend doen?
pi_80372860
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ons huis is in het geheel niet geheid dus dit deel ook niet
De buurman is al over de aow leeftijd heen en doet dit soort dingen echt nog voor de fun, maar zijn werk in het verleden ziet er echt prima uit en hetgeen hij nu aflevert ook.
Plus dat hij ons zeer goed helpt
Wat is HSB?

Rioohh, hoe kwam je op een paar maanden dan aanvankelijk? Enne wat ga je dit weekend doen?
Oke, dan is het gewoon een man die niet stil kan zitten. En elke aannemer heeft tegenwoordig last van de crisis / recessie, ook de hele goede aannemers.

En HSB is HoutSkeletBouw
pi_80373054
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:08 schreef Gurb het volgende:

[..]

Oke, dan is het gewoon een man die niet stil kan zitten. En elke aannemer heeft tegenwoordig last van de crisis / recessie, ook de hele goede aannemers.

En HSB is HoutSkeletBouw
Dat denk ik ook, onze inschatting is dat zijn schaapjes wel op het droge zijn.. maar you never know
Ah deels HSB en deels steen, dat heb ik verzonnen om het aanzicht van de achtegevel mooi te houden wordt dat gewoon doorlopend steen maar de zijgevel wordt potdeksel hout (met een berg isolatie enz. enz.) dit omdat de garage die ernaast staat begint met kinderkopjes idee stenen en dat wordt een heel mooi geheel .

Plus dat geheel metselen de kans op scheuren vergrootte, nu kan het nog een beetje "werken".
pi_80378380
Wat is potdeksel hout?
Maar leuk dat de aanbouw al zo snel komt!
pi_80378458

Potdeksel is dus

Designer vrijdag 16 april 2010 @ 11:54:49 #45
266257 crew  DeZwabber
pi_80378521
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:51 schreef Beijtje het volgende:
Wat is potdeksel hout?
Maar leuk dat de aanbouw al zo snel komt!
dat zelfde hout wat ze op de zijkanten van haar dak heeft / had, planken die elkaar een stukje overlappen
🐙
  Designer vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:14 #46
266257 crew  DeZwabber
pi_80378542
too late
🐙
pi_80379999
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

dat zelfde hout wat ze op de zijkanten van haar dak heeft / had, planken die elkaar een stukje overlappen
Maar wel goed alleen niet in dat groen hoor
pi_80381768
Frontpage meld
traprenovatie
spam?
pi_80382009
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:26 schreef exlurker het volgende:
Frontpage meld
traprenovatie
spam?
aangepast Thanks!
pi_80384966
Ze hebben er zin in vanmiddag, de spammertjes
Gaby 32 Eikenhouten vloer schoonmaken?
pi_80384981
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:41 schreef exlurker het volgende:
Ze hebben er zin in vanmiddag, de spammertjes
Eikenhouten vloer schoonmaken?
Had hem ook net gevonden Thnx again!
pi_80386068
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:53 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]

Potdeksel is dus

[ afbeelding ]
Ahaaaaaaaaaa...
pi_80386986
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Ml-etje het volgende:
Grootheids waan denk ik En beetje onderschat hoeveel werk het uiteindelijk is geworden..
Ik had niet verwacht dat het zo veel zou zijn omdat het niet de bedoeling was om zoveel te doen, maarja.. Toen ik eenmaal bezig was..

Dit weekend? Hmm.. Vensterbanken maar in de verf zetten denk ik en beginnen met de trap te schuren.. Daar gaan denk ik ook nog wel heel wat kilometers schuurpapier in zitten
pi_80387156
Van wanneer is jouw huis eigenlijk? Omdat er riet in het plafond zit...?
Die laatste paar uur van de werkweek schieten niet meer echt op bij mij momenteel...
Ik krijg een beetje zin in kleine klusjes...
pi_80387419
1948.. De vorige bewoners hebben er sinds dien gewoond en nooit echt wat gedaan, voormalige huurwoning.. Dus ik mocht alles doen

Dat ken ik, die laatste uurtjes... BLEHH! Maar goed uitzicht voor vanavond, sushi time met collega's!
En wat zijn jou klus plannen voor het weekend?
pi_80387611
Nou heb niet echt plannen. Eerst veel slapen en bijkomen van deze week en ook wat leuke dingen doen, is ook nodig he, en dan kijken of ik nog tijd en zin heb voor kleine dingen, zoals de vloer proberen schoon te krijgen...
pi_80397722
Sushi
Verder nog mensen met klusplannen aangezien ze hierboven al erg goed bezig zijn!
pi_80412496
En de sushi was lekker hoor!!
Zometeen eerst even naar een tegel handel.. De tegels die ik voor mijn badkamer vloer heb kom ik er 4 van tekort en levertijd van die dingen is ruim 2 weken.. Dus ik moet kijken of ik iets kan vinden wat ik voor het douche gedeelte kan gaan gebruiken wat past bij de tegels die ik al heb liggen.. blehhh!
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 10:22:53 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_80412945
Owh toen wij tegels kochten bij een tegel handel werd aangeraden om een extra pak tegels mee te nemen.
Dit in verband met snijverliezien en kleine foutjes die je kunt maken tijdens het tegelzetten.

Dat voorkomt dit soort problemen
pi_80413007
Ja, daar dacht ik rekening mee te hebben gehouden.. Maar blijkbaar is er iets in de berekening fout gegaan
Van de wand tegels heb ik dan wel weer 5 pakken over..
pi_80413018
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:58 schreef rioohhh het volgende:
En de sushi was lekker hoor!!
Zometeen eerst even naar een tegel handel.. De tegels die ik voor mijn badkamer vloer heb kom ik er 4 van tekort en levertijd van die dingen is ruim 2 weken.. Dus ik moet kijken of ik iets kan vinden wat ik voor het douche gedeelte kan gaan gebruiken wat past bij de tegels die ik al heb liggen.. blehhh!
Ben je van plan binnen 2 weken te verhuizen dan?
Anders zou ik gewoon wachten
Of vraag naar de leverancier vd tegels, rij je daarheen
pi_80446085
Vinden jullie "Het Blok" ook zo leuk? Hihi... Zit het nu even te kijken en een stel bewoners vinden het stucwerk gedaan door de klusjesman niet goed... Dat is wel grappig, want ze vinden het niet goed omdat je de naden van de onderliggende stucplaten er doorheen ziet, maar dat is gewoon omdat het nog niet opgedroogd is en het in de diepe naden langzamer droogt. Dat wil ik dan tegen ze schreeuwen: het is wél goed gestuct!!! Wat leer je toch een hoop, al klussende...
Ikzelf heb dit weekend dus niet geklust (zoals al blijkt uit het feit dat ik midden op de dag Het Blok zit te kijken), maar lekker gerelaxed... Neemt niet weg dat ik me verheug op jullie klusverhalen van dit weekend!

[ Bericht 0% gewijzigd door Beijtje op 18-04-2010 20:18:47 ]
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 19:49:19 #63
92034 crew  Vonkenboer
pi_80455388
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:06 schreef Beijtje het volgende:
Vinden jullie "Het Blok" ook zo leuk? Hihi... Zit het nu even te kijken en een stel bewoners vinden het stucwerk gedaan door de klusjesman niet goed... Dat is wel grappig, want ze vinden het niet goed omdat je de naden van de onderliggende stucplaten er doorheen ziet, maar dat is gewoon omdat het nog niet opgedroogd is en het in de diepe naden langzamer droogt. Dat wil ik dan tegen ze schreeuwen: het is wél goed gestuct!!! Wat leer je toch een hoop, al klussende...
Ikzelf heb dit weekend dus niet geklust (zoals al blijkt uit het feit dat ik midden op de dag Het Blok zit te kijken, maar lekker gerelaxed... Neemt niet weg dat ik me verheug op jullie klusverhalen van dit weekend!
Ik volg het blok ook bijna iedere week; en vind het altijd reuze interessant om te kijken hoe mensen met meestal 0,0 % klus ervaring een compleet appartement gaan opbouwen. Dat met dat stucwerk wat niet goed was (maar gewoon geen tijd had om goed en mooi op te drogen) en dat wandje wat niet helemaal op de juiste plek stond was toch eigenlijk wel

En dan heb ik het nog niet gehad over die parachute als aankleding van het plafond in een kamer; zal ook wel lekker brandgevaarlijk zijn
pi_80456670
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik volg het blok ook bijna iedere week; en vind het altijd reuze interessant om te kijken hoe mensen met meestal 0,0 % klus ervaring een compleet appartement gaan opbouwen. Dat met dat stucwerk wat niet goed was (maar gewoon geen tijd had om goed en mooi op te drogen) en dat wandje wat niet helemaal op de juiste plek stond was toch eigenlijk wel

En dan heb ik het nog niet gehad over die parachute als aankleding van het plafond in een kamer; zal ook wel lekker brandgevaarlijk zijn
Ja, ik vind het ook zo leuk te zien hoe mensen zonder ervaring gaan klussen! Ik heb (had) zelf eigenlijk ook geen ervaring en door gewoon te doen kom je een heel eind, zo blijkt ook uit Het Blok! Ja dat wandje inderdaad, haha! Maar dat was allemaal niet hun schuld, maat die van de klusjesmannen (haha, lever dan een goeie tekening aan met duidelijke maatvoering, denk ik dan)... Grappig dat jij dat van dat stucwerk ook al dacht... En inderdaad, die parachute: wel geinig idee, maar kwam gewoon door puur tijdgebrek (geen tijd om te stucen), toch? En ook lekker gevaarlijk ja!
Enige jammere aan Het Blok vind ik altijd die stomme wedstrijdjes tussendoor waarmee ze geld kunnen winnen.. Ik wil gewoon die verbouwing zien!
pi_80474002
Hmm, misschien moet ik dat ook eens gaan volgen.. Wie weet kom je zo nog op creatieve ideeen... Maar helaas, geen tijd want ik ben te druk met klussen
Ik heb zaterdag nieuwe tegels gekocht voor mijn badkamer vloer.. Want, 2 weken wachten daar had ik geen zin in en nu is mijn badkamer dus aan het eind van de dag klaar Zijn uiteindelijk 30 x 30 zwart glimmende tegels geworden! Ook meteen even een wasbak meegenomen. Gaat wel een badkamer voor slanke mensen worden, want anders kom je niet meer langs de wasbak..
Ook mijn vensterbanken in de hoogglas verf gezet, maar daar heb ik flinke frustraties aan overgehouden.. Ze zitten VOL met stof deeltjes en nu mag ik ze dus allemaal weer gaan schuren en opnieuw schilderen.. Iemand nog tips om dit de volgende keer te voorkomen??
pi_80474974
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:13 schreef rioohhh het volgende:
Hmm, misschien moet ik dat ook eens gaan volgen.. Wie weet kom je zo nog op creatieve ideeen... Maar helaas, geen tijd want ik ben te druk met klussen
Ik heb zaterdag nieuwe tegels gekocht voor mijn badkamer vloer.. Want, 2 weken wachten daar had ik geen zin in en nu is mijn badkamer dus aan het eind van de dag klaar Zijn uiteindelijk 30 x 30 zwart glimmende tegels geworden! Ook meteen even een wasbak meegenomen. Gaat wel een badkamer voor slanke mensen worden, want anders kom je niet meer langs de wasbak..
Ook mijn vensterbanken in de hoogglas verf gezet, maar daar heb ik flinke frustraties aan overgehouden.. Ze zitten VOL met stof deeltjes en nu mag ik ze dus allemaal weer gaan schuren en opnieuw schilderen.. Iemand nog tips om dit de volgende keer te voorkomen??
Dat heb ik ook: overal van die stofpuntjes in... Geen idee hoe je dat kan voorkomen. Maar bij mij kan het iets te maken hebben met het feit dat ondertussen dat ik aan het verven was, ik ook nog wat sleuven in de muur in de keuken heb staan hakken (wel alle kamers hermetisch afgesloten met plastic en deuren, maarja)...
Ik zou ook niet kunnen wachten als ik jou was... Is er nu iemand aan het tegelen bij je, of ben je zelf aan de gang?
pi_80477001
Hoi

Ik ben opnieuw bezig met het opknappen van mijn bootje. Het topic Opknappen bootje 2 (veel foto's) is erg gedateerd en ik zou graag met een nieuw topic beginnen.

Dat topic mag van mij op slot zodat ik een wat recenter topic kan maken met info van nu. Ik heb al erg veel gedaan en foto's gemaakt.

Als dat goed is hoor ik het wel en begin ik aan een nieuw topic.
pi_80478267
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:36 schreef Beijtje het volgende:
Dat heb ik ook: overal van die stofpuntjes in... Geen idee hoe je dat kan voorkomen. Maar bij mij kan het iets te maken hebben met het feit dat ondertussen dat ik aan het verven was, ik ook nog wat sleuven in de muur in de keuken heb staan hakken (wel alle kamers hermetisch afgesloten met plastic en deuren, maarja)...
Ik zou ook niet kunnen wachten als ik jou was... Is er nu iemand aan het tegelen bij je, of ben je zelf aan de gang?
Tegelen laat ik doen.. Had het wel zelf willen proberen maar het risico bestaat dat ik dan nog eens 2x zoveel tegels nodig zou hebben plus dat ik eigenlijk alleen maar gerectificeerde tegels heb, daar luistert het allemaal zo nauwkeurig dat ik dat toch maar heb besloten dit te laten doen..

Hahah.. Ja, dan kan ik me wel enigzins voorstellen dat het schilderen niet helemaal goed gaat als je ook nog eens sleuven gaat staan hakken.. Stof komt echt OVERAL heb ik al gemerkt.. Maar ik heb expres 3 uur lang helemaal niets gedaan wat stof opwekt..
pi_80478436
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:21 schreef Ml-etje het volgende:
Sushi
Verder nog mensen met klusplannen aangezien ze hierboven al erg goed bezig zijn!
Ik heb afgelopen weekend de buren geholpen met het plaatsen van de schutting. Alleen 's ochtends moest ik weg, dus ze zouden eerst de andere schutting plaatsen tussen hun en de buren aan de andere kant.
Eerst 's ochtends vroeg nog ff gekeken naar de aanleghoogtes van de schutting en de onderplank en toen ben ik vertrokken.
Kom ik om twaalf uur terug, staat de schutting al, waren ze toch aan mijn kant begonnen.
Op zich best leuk, maar ze hadden lopen knoeien.
- Palen te diep geslagen, dus de bovenkant van de paal zit niet gelijk met de bovenkant van de schutting
- de palen zaten te dicht op elkaar, dus ze hebben inkepingen in de schutting gemaakt om de schutting langs de schuttingsteunen te krijgen En een ander schuttingdeel hebben ze over de hele breedte 1,5 cm smaller gezaagd.

- alle rvs schroeven in de hardhouten onderplank hadden ze wel voorgeboord, maar niet ook nog even verzonken, dus alle schroefkopjes staken buiten het hout uit. Dit heb ik dus maar zelf gedaan.

En je raadt het al, alle dingen die ze aan mijn kant fout hebben gedaan, ging aan de andere kant goed.

Nu maar eens een weekje tegenaankijken en bedenken of ik er nog wat aan ga doen.

En gisteren heb ik heerlijk met vrienden en familie in mijn nieuwe tuin gezeten, heerlijk.
pi_80479105
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:08 schreef Gurb het volgende:
En je raadt het al, alle dingen die ze aan mijn kant fout hebben gedaan, ging aan de andere kant goed.

En gisteren heb ik heerlijk met vrienden en familie in mijn nieuwe tuin gezeten, heerlijk.
Uiteraard, waarom zorgvuldig zijn bij een ander? Je hoeft er zelf niet naar te kijken...

Dat was gisteren zeker goed vertoeven met dat weer!! Ondergetekende heeft van een terrasje genoten
pi_80483026
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:08 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen weekend de buren geholpen met het plaatsen van de schutting. Alleen 's ochtends moest ik weg, dus ze zouden eerst de andere schutting plaatsen tussen hun en de buren aan de andere kant.
Eerst 's ochtends vroeg nog ff gekeken naar de aanleghoogtes van de schutting en de onderplank en toen ben ik vertrokken.
Kom ik om twaalf uur terug, staat de schutting al, waren ze toch aan mijn kant begonnen.
Op zich best leuk, maar ze hadden lopen knoeien.
- Palen te diep geslagen, dus de bovenkant van de paal zit niet gelijk met de bovenkant van de schutting
- de palen zaten te dicht op elkaar, dus ze hebben inkepingen in de schutting gemaakt om de schutting langs de schuttingsteunen te krijgen En een ander schuttingdeel hebben ze over de hele breedte 1,5 cm smaller gezaagd.

- alle rvs schroeven in de hardhouten onderplank hadden ze wel voorgeboord, maar niet ook nog even verzonken, dus alle schroefkopjes staken buiten het hout uit. Dit heb ik dus maar zelf gedaan.

Nu maar eens een weekje tegenaankijken en bedenken of ik er nog wat aan ga doen.

O, das jammer zeg... Ziet het er nu erg rommelig uit, of is het wel te doen?
pi_80486436
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:29 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Uiteraard, waarom zorgvuldig zijn bij een ander? Je hoeft er zelf niet naar te kijken...

Dat was gisteren zeker goed vertoeven met dat weer!! Ondergetekende heeft van een terrasje genoten
de mensen die geholpen hebben, die hoeven er inderdaad zelf niet naar te kijken, maar mijn buren kijken aan hun kant ook tegen dezelfde minpunten aan.
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:12 schreef Beijtje het volgende:

[..]

O, das jammer zeg... Ziet het er nu erg rommelig uit, of is het wel te doen?
Het is wel te doen, het is zeg maar een zesje qua resultaat. Maar als ik het zelf had gedaan, was het netter geworden, daar ben ik er van overtuigd.

Waar ik gewoon van baal is dat ze andere dingen hebben gedaan als afgesproken, want als ze eerst de andere kant hadden gedaan en dan pas mijn kant, was ik er op tijd bij geweest en had ik tenminste kunnen ingrijpen.

Maar er is nog hoop. De grond zal wel aardig zakken, dus misschien is de schutting over een jaar aardig verzakt en moeten we opnieuw aan de slag, dan doen we het op mijn manier, volgens mijn norm
  maandag 19 april 2010 @ 17:26:24 #73
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_80488014
Spam onderaan het topic van "andresh": GU10 led lamp

Is een nieuw account speciaal voor spam denk ik.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 19 april 2010 @ 17:26:47 #74
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_80488028
Goedkope zonwering. Ideeen?
Toevallig een spammer??
Live life to the Ender :D
  maandag 19 april 2010 @ 17:27:56 #75
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_80488069
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:26 schreef Ender_W het volgende:
Goedkope zonwering. Ideeen?
Toevallig een spammer??
Ja zeker weten. Heeft ook al zitten spammen in LIF.
pi_80490242
Thanks voor het melden beide!!
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 19:54:24 #77
92034 crew  Vonkenboer
  maandag 19 april 2010 @ 20:30:43 #78
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_80495549
Geen probleem, was maar een kleine moeite.
  maandag 19 april 2010 @ 22:19:37 #79
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_80501008
De spammer gaat nu in discussie in het betreffende topic.
pi_80501031
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:19 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
De spammer gaat nu in discussie in het betreffende topic.
pi_80502372
Wat leuk, Chessie in het klusboek! Eeuwige roem voor Chessie!!! Goed initiatief dat klusboek. Ik heb hier ooit een topic gezien over welke aansluitingen je hoe moet maken in je gootsteenkastje voor de vaatwasser. Zal eens kijken of ik dat kan vinden, want past er ook goed bij.
En dat bij elkaar gaan klussen is ook een leuk idee zeg!
Goed bezig jullie!
pi_80508019
Thanks Beijtje! Ondertussen werken we gewoon door aan nog meer leuke dingen
pi_80535099
http://bva-auctions.com/auction/category/1934

Misschien voor iemand's badkamer?
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 21:38:54 #84
92034 crew  Vonkenboer
pi_80538312
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:45 schreef Beijtje het volgende:
Wat leuk, Chessie in het klusboek! Eeuwige roem voor Chessie!!! Goed initiatief dat klusboek. Ik heb hier ooit een topic gezien over welke aansluitingen je hoe moet maken in je gootsteenkastje voor de vaatwasser. Zal eens kijken of ik dat kan vinden, want past er ook goed bij.
Goed bezig jullie!
Het enthousiasme van Ml-etje werkt zelfs aanstekelijk
Wat vinden andere users trouwens van het klusboek ?
pi_80538881
quote:
Ik heb hier ooit een topic gezien over welke aansluitingen je hoe moet maken in je gootsteenkastje voor de vaatwasser. Zal eens kijken of ik dat kan vinden, want past er ook goed bij.
Dit topic bedoelde ik: Vaatwasser aansluiten Heeft mij wel geholpen. Misschien kandidaat voor klusboek?
pi_80539382
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het enthousiasme van Ml-etje werkt zelfs aanstekelijk
Wat vinden andere users trouwens van het klusboek ?
Het is een goed idee Ml en Vonk ! .

Het gebeurt steeds vaker dat men terugverwijst naar een eerder topic omdat daarin basis dingen worden vermeld.
Natuurlijk ook omdat het topic K & W inmiddels 5 jaar bestaat.

Dan komt er eens soort mappenstructuur, stel ik mij voor.
Mapje elektro - mapje badkamer etc.
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 22:05:19 #87
92034 crew  Vonkenboer
pi_80539712
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het is een goed idee Ml en Vonk ! .

Het gebeurt steeds vaker dat men terugverwijst naar een eerder topic omdat daarin basis dingen worden vermeld.
Natuurlijk ook omdat het topic K & W inmiddels 5 jaar bestaat.

Dan komt er eens soort mappenstructuur, stel ik mij voor.
Mapje elektro - mapje badkamer etc.

We willen het in ieder geval wat meer uit gaan bouwen; zodat het vrij compleet wordt.
Naar mate er meer topics komen zullen we ook meer onderverdelingen / structuur erin maken
pi_80545990
quote:
Goed bezig jullie!
Was volgens mij user "marsepein"die dat in zijn rode keuken heeft laten zien.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_80548886
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:34 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Was volgens mij user "marsepein"die dat in zijn rode keuken heeft laten zien.
O, die ben ik niet tegengekomen, wel die die ik hierboven postte: Vaatwasser aansluiten

Ik neem aan dat één van jullie (Ml-etje of Vonkenboer) hem dan in het boek zet als het geschikt wordt geacht, of had ik hem in het klusboek-topic moeten posten?
pi_80557353
Huurwoning zoeken, tips? Kweenie of dit onder spam valt, die post over huis dat te koop staat?
pi_80557580
Yes thanks voor het melden Beijtje.
Oh wbt het klusboek thanks voor de link en de ideeën!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 april 2010 @ 13:36:06 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80557620
k heb geklust vandaag heb een vloerbedekking gelegd
ow en ik haat verhuizen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_80557703
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:36 schreef Ynske het volgende:
k heb geklust vandaag heb een vloerbedekking gelegd
ow en ik haat verhuizen
Hihi hoi Yns!
Ja is even werk hé maar je krijgt er wel een superplekje voor terug toch?
Kom je nog foto's laten zien? Ben wel heel benieuwd naar je huisje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 april 2010 @ 13:42:33 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80557839
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hihi hoi Yns!
Ja is even werk hé maar je krijgt er wel een superplekje voor terug toch?
Kom je nog foto's laten zien? Ben wel heel benieuwd naar je huisje
vloerbedekking is op mn kamer. nieuwe huisje hoeft niet in geklust te worden

maar heb komende tijd weinig tot geen internet, dus snel foto's gaat er niet inzitten

ow wist je al dat je met een mes om vloerbedekking mee te snijden je ook gemakkelijk een stuk uit je vingers kunt halen? Y)
Today is life -

Dale Carnegie
pi_80557966
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

vloerbedekking is op mn kamer. nieuwe huisje hoeft niet in geklust te worden

maar heb komende tijd weinig tot geen internet, dus snel foto's gaat er niet inzitten

ow wist je al dat je met een mes om vloerbedekking mee te snijden je ook gemakkelijk een stuk uit je vingers kunt halen? Y)
Jammer joh wel af en toe wat van je laten horen hé!
Ze vroegn in F&F ook al naar je
Enne dat is zo'n mes met een haakje? Pijnlijke dingen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 april 2010 @ 13:49:58 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80558094
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jammer joh wel af en toe wat van je laten horen hé!
Ze vroegn in F&F ook al naar je
ik doe mijn best
quote:
Enne dat is zo'n mes met een haakje? Pijnlijke dingen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_80558141
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:49 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik doe mijn best
[..]
klusze iig en gewoon af en toe even roepen dat je er nog bent en dat het leuk is
quote:

Ondingen zijn het maar moest je vloerbedekking in Utreg leggen dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 april 2010 @ 14:01:49 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80558505
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

klusze iig en gewoon af en toe even roepen dat je er nog bent en dat het leuk is
[..]

Ondingen zijn het maar moest je vloerbedekking in Utreg leggen dan?
moest niet, maar dan moest ik een deel van de borg achterlaten, terwijl ik nu met 20 euro klaar ben
Today is life -

Dale Carnegie
pi_80558530
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

moest niet, maar dan moest ik een deel van de borg achterlaten, terwijl ik nu met 20 euro klaar ben
ze hebben soms ook eisen
pi_80562616
quote:
[b]

Potdeksel is dus

[ afbeelding ]
Dat is nog eens modern potdekselen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')