check, jarigquote:Op woensdag 14 april 2010 22:58 schreef Beijtje het volgende:
Paar dingen:
c) Zwabber, waarom heb je een feestmuts op, ben je soms jarig of is er iets anders te vieren?
Thnks, als je verder nog ideeën hebt geef een gil!quote:
Sjuustquote:Op woensdag 14 april 2010 23:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
mag niemand weten dat je Mepelsteeltje heet?
Goed bezig! Fototjes?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:36 schreef rioohhh het volgende:
Je laatste post om 0.40.. en dan nog aan het werk?? Wat een tijdToen lag ik al op één oor.. Uiteraard na een avondje klussen! Lekker mijn vensterbanken geschuurd en nog maar een keer in de grond gezet
Dank je ! We zijn er mee bezig; maar als mensen nog andere leuke ideeën / suggesties hebben mogen die natuurlijk ook genoemd worden hoor !quote:
mooi hoor, had het zelf niet anders gedaanquote:Op donderdag 15 april 2010 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dank je ! We zijn er mee bezig; maar als mensen nog andere leuke ideeën / suggesties hebben mogen die natuurlijk ook genoemd worden hoor !
We zijn ook begonnen met een kleine restyling qua huis-stijl in K&W zodat we weer helemaal fris kunnen beginnen ! Dit topic was het eerste aan de beurt.
Wat vinden jullie er trouwens van ?
quote:Op donderdag 15 april 2010 22:14 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
mooi hoor, had het zelf niet anders gedaan
quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:13 schreef rioohhh het volgende:
Gelukkig bijna weekend ja! Verheug me weer enorm op een heerlijk weekendje klussen.. (met enigzins een sarcastisch ondertoontje)
Aanbouw? Nice! Hoeveel tijd verwachten ze daar mee bezig te zijn?
De buurman heeft zo te horen last van de crisis, dus creëert zo weer wat werk voor zichzelfquote:Op vrijdag 16 april 2010 08:15 schreef Ml-etje het volgende:
als het straks over is kun je je alleen nog met behulp vd foto's herinneren dat het "zo erg was" .
Onze buurman is aannemer (ja dat klinkt heel dubieus I know) en die verwacht binnen een week klaar te zijndat weet ik nog zo net niet maar zo wel alleen maar mooi, zo niet jammer dan
.
Ons huis is in het geheel niet geheid dus dit deel ook nietquote:Op vrijdag 16 april 2010 09:00 schreef Gurb het volgende:
[..]
De buurman heeft zo te horen last van de crisis, dus creëert zo weer wat werk voor zichzelf
En het zou best kunnen hoor dat binnen een week de uitbouw wind- en waterdicht is, zeker als je HSB-wanden hebt en niet hoeft te heien.
Oke, dan is het gewoon een man die niet stil kan zitten. En elke aannemer heeft tegenwoordig last van de crisis / recessie, ook de hele goede aannemers.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ons huis is in het geheel niet geheid dus dit deel ook niet
De buurman is al over de aow leeftijd heen en doet dit soort dingen echt nog voor de fun, maar zijn werk in het verleden ziet er echt prima uit en hetgeen hij nu aflevert ook.
Plus dat hij ons zeer goed helpt![]()
Wat is HSB?
Rioohh, hoe kwam je op een paar maanden dan aanvankelijk? Enne wat ga je dit weekend doen?
Dat denk ik ook, onze inschatting is dat zijn schaapjes wel op het droge zijn.. maar you never knowquote:Op vrijdag 16 april 2010 09:08 schreef Gurb het volgende:
[..]
Oke, dan is het gewoon een man die niet stil kan zitten. En elke aannemer heeft tegenwoordig last van de crisis / recessie, ook de hele goede aannemers.
En HSB is HoutSkeletBouw
dat zelfde hout wat ze op de zijkanten van haar dak heeft / had, planken die elkaar een stukje overlappenquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:51 schreef Beijtje het volgende:
Wat is potdeksel hout?
Maar leuk dat de aanbouw al zo snel komt!
Maar wel goedquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
dat zelfde hout wat ze op de zijkanten van haar dak heeft / had, planken die elkaar een stukje overlappen
quote:
Had hem ook net gevondenquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:41 schreef exlurker het volgende:
Ze hebben er zin in vanmiddag, de spammertjes
Eikenhouten vloer schoonmaken?
Ahaaaaaaaaaa...quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:53 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
Potdeksel is dus
[ afbeelding ]
Grootheids waan denk ikquote:Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Ml-etje het volgende:
Rioohh, hoe kwam je op een paar maanden dan aanvankelijk? Enne wat ga je dit weekend doen?
Ben je van plan binnen 2 weken te verhuizen dan?quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:58 schreef rioohhh het volgende:
En de sushi was lekker hoor!!
Zometeen eerst even naar een tegel handel.. De tegels die ik voor mijn badkamer vloer heb kom ik er 4 van tekort en levertijd van die dingen is ruim 2 weken.. Dus ik moet kijken of ik iets kan vinden wat ik voor het douche gedeelte kan gaan gebruiken wat past bij de tegels die ik al heb liggen.. blehhh!
Ik volg het blok ook bijna iedere week; en vind het altijd reuze interessant om te kijken hoe mensen met meestal 0,0 % klus ervaring een compleet appartement gaan opbouwen. Dat met dat stucwerk wat niet goed was (maar gewoon geen tijd had om goed en mooi op te drogen) en dat wandje wat niet helemaal op de juiste plek stond was toch eigenlijk welquote:Op zondag 18 april 2010 15:06 schreef Beijtje het volgende:
Vinden jullie "Het Blok" ook zo leuk? Hihi... Zit het nu even te kijken en een stel bewoners vinden het stucwerk gedaan door de klusjesman niet goed... Dat is wel grappig, want ze vinden het niet goed omdat je de naden van de onderliggende stucplaten er doorheen ziet, maar dat is gewoon omdat het nog niet opgedroogd is en het in de diepe naden langzamer droogt. Dat wil ik dan tegen ze schreeuwen: het is wél goed gestuct!!! Wat leer je toch een hoop, al klussende...![]()
Ikzelf heb dit weekend dus niet geklust (zoals al blijkt uit het feit dat ik midden op de dag Het Blok zit te kijken, maar lekker gerelaxed... Neemt niet weg dat ik me verheug op jullie klusverhalen van dit weekend!
Ja, ik vind het ook zo leuk te zien hoe mensen zonder ervaring gaan klussen! Ik heb (had) zelf eigenlijk ook geen ervaring en door gewoon te doen kom je een heel eind, zo blijkt ook uit Het Blok! Ja dat wandje inderdaad, haha! Maar dat was allemaal niet hun schuld, maat die van de klusjesmannen (haha, lever dan een goeie tekening aan met duidelijke maatvoering, denk ik dan)... Grappig dat jij dat van dat stucwerk ook al dacht... En inderdaad, die parachute: wel geinig idee, maar kwam gewoon door puur tijdgebrek (geen tijd om te stucen), toch? En ook lekker gevaarlijk ja!quote:Op zondag 18 april 2010 19:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik volg het blok ook bijna iedere week; en vind het altijd reuze interessant om te kijken hoe mensen met meestal 0,0 % klus ervaring een compleet appartement gaan opbouwen. Dat met dat stucwerk wat niet goed was (maar gewoon geen tijd had om goed en mooi op te drogen) en dat wandje wat niet helemaal op de juiste plek stond was toch eigenlijk wel![]()
En dan heb ik het nog niet gehad over die parachute als aankleding van het plafond in een kamer; zal ook wel lekker brandgevaarlijk zijn
Dat heb ik ook: overal van die stofpuntjes in... Geen idee hoe je dat kan voorkomen. Maar bij mij kan het iets te maken hebben met het feit dat ondertussen dat ik aan het verven was, ik ook nog wat sleuven in de muur in de keuken heb staan hakken (wel alle kamers hermetisch afgesloten met plastic en deuren, maarja)...quote:Op maandag 19 april 2010 11:13 schreef rioohhh het volgende:
Hmm, misschien moet ik dat ook eens gaan volgen.. Wie weet kom je zo nog op creatieve ideeen... Maar helaas, geen tijd want ik ben te druk met klussen
Ik heb zaterdag nieuwe tegels gekocht voor mijn badkamer vloer.. Want, 2 weken wachten daar had ik geen zin in en nu is mijn badkamer dus aan het eind van de dag klaarZijn uiteindelijk 30 x 30 zwart glimmende tegels geworden! Ook meteen even een wasbak meegenomen. Gaat wel een badkamer voor slanke mensen worden, want anders kom je niet meer langs de wasbak..
Ook mijn vensterbanken in de hoogglas verf gezet, maar daar heb ik flinke frustraties aan overgehouden.. Ze zitten VOL met stof deeltjesen nu mag ik ze dus allemaal weer gaan schuren en opnieuw schilderen.. Iemand nog tips om dit de volgende keer te voorkomen??
Tegelen laat ik doen.. Had het wel zelf willen proberen maar het risico bestaat dat ik dan nog eens 2x zoveel tegels nodig zou hebbenquote:Op maandag 19 april 2010 11:36 schreef Beijtje het volgende:
Dat heb ik ook: overal van die stofpuntjes in... Geen idee hoe je dat kan voorkomen. Maar bij mij kan het iets te maken hebben met het feit dat ondertussen dat ik aan het verven was, ik ook nog wat sleuven in de muur in de keuken heb staan hakken (wel alle kamers hermetisch afgesloten met plastic en deuren, maarja)...![]()
Ik zou ook niet kunnen wachten als ik jou was... Is er nu iemand aan het tegelen bij je, of ben je zelf aan de gang?
Ik heb afgelopen weekend de buren geholpen met het plaatsen van de schutting. Alleen 's ochtends moest ik weg, dus ze zouden eerst de andere schutting plaatsen tussen hun en de buren aan de andere kant.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:21 schreef Ml-etje het volgende:
Sushi![]()
Verder nog mensen met klusplannen aangezien ze hierboven al erg goed bezig zijn!
Uiteraard, waarom zorgvuldig zijn bij een ander? Je hoeft er zelf niet naar te kijken...quote:Op maandag 19 april 2010 13:08 schreef Gurb het volgende:
En je raadt het al, alle dingen die ze aan mijn kant fout hebben gedaan, ging aan de andere kant goed.
En gisteren heb ik heerlijk met vrienden en familie in mijn nieuwe tuin gezeten, heerlijk.
O, das jammer zeg...quote:Op maandag 19 april 2010 13:08 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen weekend de buren geholpen met het plaatsen van de schutting. Alleen 's ochtends moest ik weg, dus ze zouden eerst de andere schutting plaatsen tussen hun en de buren aan de andere kant.
Eerst 's ochtends vroeg nog ff gekeken naar de aanleghoogtes van de schutting en de onderplank en toen ben ik vertrokken.
Kom ik om twaalf uur terug, staat de schutting al, waren ze toch aan mijn kant begonnen.
Op zich best leuk, maar ze hadden lopen knoeien.
- Palen te diep geslagen, dus de bovenkant van de paal zit niet gelijk met de bovenkant van de schutting![]()
- de palen zaten te dicht op elkaar, dus ze hebben inkepingen in de schutting gemaakt om de schutting langs de schuttingsteunen te krijgenEn een ander schuttingdeel hebben ze over de hele breedte 1,5 cm smaller gezaagd.
- alle rvs schroeven in de hardhouten onderplank hadden ze wel voorgeboord, maar niet ook nog even verzonken, dus alle schroefkopjes staken buiten het hout uit.Dit heb ik dus maar zelf gedaan.
En je raadt het al, alle dingen die ze aan mijn kant fout hebben gedaan, ging aan de andere kant goed.
Nu maar eens een weekje tegenaankijken en bedenken of ik er nog wat aan ga doen.
En gisteren heb ik heerlijk met vrienden en familie in mijn nieuwe tuin gezeten, heerlijk.
de mensen die geholpen hebben, die hoeven er inderdaad zelf niet naar te kijken, maar mijn buren kijken aan hun kant ook tegen dezelfde minpunten aan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:29 schreef rioohhh het volgende:
[..]
Uiteraard, waarom zorgvuldig zijn bij een ander? Je hoeft er zelf niet naar te kijken...![]()
Dat was gisteren zeker goed vertoeven met dat weer!! Ondergetekende heeft van een terrasje genoten
Het is wel te doen, het is zeg maar een zesje qua resultaat. Maar als ik het zelf had gedaan, was het netter geworden, daar ben ik er van overtuigd.quote:Op maandag 19 april 2010 15:12 schreef Beijtje het volgende:
[..]
O, das jammer zeg...Ziet het er nu erg rommelig uit, of is het wel te doen?
Ja zeker weten. Heeft ook al zitten spammen in LIF.quote:Op maandag 19 april 2010 17:26 schreef Ender_W het volgende:
Goedkope zonwering. Ideeen?
Toevallig een spammer??
quote:Op maandag 19 april 2010 22:19 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
De spammer gaat nu in discussie in het betreffende topic.
Het enthousiasme van Ml-etje werkt zelfs aanstekelijkquote:Op maandag 19 april 2010 22:45 schreef Beijtje het volgende:
Wat leuk, Chessie in het klusboek!![]()
![]()
Eeuwige roem voor Chessie!!!
Goed initiatief dat klusboek. Ik heb hier ooit een topic gezien over welke aansluitingen je hoe moet maken in je gootsteenkastje voor de vaatwasser. Zal eens kijken of ik dat kan vinden, want past er ook goed bij.
En dat bij elkaar gaan klussen is ook een leuk idee zeg!
Goed bezig jullie!
Dit topic bedoelde ik: Vaatwasser aansluiten Heeft mij wel geholpen. Misschien kandidaat voor klusboek?quote:Op maandag 19 april 2010 22:45 schreef Beijtje het volgende:
Ik heb hier ooit een topic gezien over welke aansluitingen je hoe moet maken in je gootsteenkastje voor de vaatwasser. Zal eens kijken of ik dat kan vinden, want past er ook goed bij.
Het is een goed idee Ml en Vonk ! .quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het enthousiasme van Ml-etje werkt zelfs aanstekelijk![]()
Wat vinden andere users trouwens van het klusboek ?
We willen het in ieder geval wat meer uit gaan bouwen; zodat het vrij compleet wordt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is een goed idee Ml en Vonk ! .
Het gebeurt steeds vaker dat men terugverwijst naar een eerder topic omdat daarin basis dingen worden vermeld.
Natuurlijk ook omdat het topic K & W inmiddels 5 jaar bestaat.
Dan komt er eens soort mappenstructuur, stel ik mij voor.
Mapje elektro - mapje badkamer etc.
Was volgens mij user "marsepein"die dat in zijn rode keuken heeft laten zien.quote:Op maandag 19 april 2010 22:45 schreef Beijtje het volgende:
Wat leuk, Chessie in het klusboek!![]()
![]()
Eeuwige roem voor Chessie!!!
Goed initiatief dat klusboek. Ik heb hier ooit een topic gezien over welke aansluitingen je hoe moet maken in je gootsteenkastje voor de vaatwasser. Zal eens kijken of ik dat kan vinden, want past er ook goed bij.
En dat bij elkaar gaan klussen is ook een leuk idee zeg!
Goed bezig jullie!
O, die ben ik niet tegengekomen, wel die die ik hierboven postte: Vaatwasser aansluitenquote:Op woensdag 21 april 2010 00:34 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Was volgens mij user "marsepein"die dat in zijn rode keuken heeft laten zien.
Hihi hoi Yns!quote:Op woensdag 21 april 2010 13:36 schreef Ynske het volgende:k heb geklust vandaag
![]()
heb een vloerbedekking gelegd
ow en ik haat verhuizen
vloerbedekking is op mn kamer. nieuwe huisje hoeft niet in geklust te wordenquote:Op woensdag 21 april 2010 13:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hihi hoi Yns!
Ja is even werk hé maar je krijgt er wel een superplekje voor terug toch?
Kom je nog foto's laten zien? Ben wel heel benieuwd naar je huisje
Jammer joh wel af en toe wat van je laten horen hé!quote:Op woensdag 21 april 2010 13:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
vloerbedekking is op mn kamer. nieuwe huisje hoeft niet in geklust te worden
maar heb komende tijd weinig tot geen internet, dus snel foto's gaat er niet inzitten
ow wist je al dat je met een mes om vloerbedekking mee te snijden je ook gemakkelijk een stuk uit je vingers kunt halen? Y)
ik doe mijn bestquote:Op woensdag 21 april 2010 13:46 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jammer joh wel af en toe wat van je laten horen hé!
Ze vroegn in F&F ook al naar je
quote:Enne dat is zo'n mes met een haakje? Pijnlijke dingen![]()
quote:
Ondingen zijn het maar moest je vloerbedekking in Utreg leggen dan?quote:![]()
moest niet, maar dan moest ik een deel van de borg achterlaten, terwijl ik nu met 20 euro klaar benquote:Op woensdag 21 april 2010 13:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]klusze iig en gewoon af en toe even roepen dat je er nog bent en dat het leuk is
[..]
Ondingen zijn het maar moest je vloerbedekking in Utreg leggen dan?
quote:Op woensdag 21 april 2010 14:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
moest niet, maar dan moest ik een deel van de borg achterlaten, terwijl ik nu met 20 euro klaar ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |