abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77559374
Ik ben op dit moment druk opzoek naar een zelfstandige woning. Op dit moment woon ik op kamers, ik merk dat ik nu ook echt toe ben om zelfstandig te gaan wonen.

Ik heb het een beetje gehad met het delen van toilet / douche etc etc. Misschien herkennen mensen het wel, die kleine irritaties die na verloop van tijd ontstaan.

Op dit moment woon ik in de hoofdstad van Friesland, ik werk hier ook. Mijn werkgever heeft ook een pand in Groningen, dus ik kan daar eventueel ook gaan wonen. Het is geen probleem als het buiten de steden is, maar niet meer dan 5 KM.
Probleem is dat deze voor mij allemaal te duur zijn, ik ben gewoon niet van plan om 700 / 800 euro voor een fatsoenlijk appartement te betalen, dat moet gewoon goedkoper kunnen.
Op dit moment betaal ik 360 en ik wil maximaal 550 gaan betalen, ik heb niet veel eisen. Mijn idee was dat het dan niet zo moeilijk was om iets te vinden, maar dat valt vies tegen.

Iemand tips om een geschikte woning te zoeken? Ik sta al bijna een jaar ingeschreven bij 1 van de grootste woningstichtingen van Friesland, maar dat schiet ook niet echt op. Hier staan trouwens genoeg woningen op die rond de prijs zitten die ik in gedachten heb.
Dit is dus geen klacht, het is puur een vraag om tips
pi_77560184
tja iedereen wil wel een goedkope woning dus die zijn zo weg. zeker als je 'pas' een jaar ingeschreven staat en nog amper punten hebt opgebouwd.
als je in misschien in Groningen wilt wonen zou ik me daar ook maar inschrijven ( woningnet) 2 plaatsen is meer kans. verder wachten, en veel reageren op alles wat maar enigszins aanstaat.
ik sta zelf sinds een half jaar ingeschreven in Groningen omdat ik ergens volgend jaar ook maar eens bij mn hospita weg wil. ik zit in dezelfde prijsklasse te kijken, max 500.
Mij is bij de woningbouw gezegd dat je toch wel 2 jaar ingeschreven moet staan wil je wat leuks vinden in die prijsklasse.
pi_77560556
Dat 1 jaar best kort is had ik al begrepen, de woningstichting hier in Friesland heeft ook documenten waar je kan zien hoe lang iemand heeft gewacht op een woning, daar zitten soms periodes tussen van 3 en 4 jaar.

Wel vreemd dat mensen die ik ken binnen 3 maanden een woning hadden hier in Leeuwarden, ook via dezelfde woonstichting.
Het is dus ook mazzel hebben...
pi_77560671
een woning in een slechte wijk heb je waarschijnlijk eerder, dus kijk daarnaar.

En is kopen geen optie? In Het noorden zijn huizen een stuk goedkoper dan in de randstad en kun je al snel wat kopen.
pi_77560732
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:40 schreef aloe_vera het volgende:
een woning in een slechte wijk heb je waarschijnlijk eerder, dus kijk daarnaar.

En is kopen geen optie? In Het noorden zijn huizen een stuk goedkoper dan in de randstad en kun je al snel wat kopen.
Kopen is op dit moment geen optie, ik ben net 21 geworden dus ik denk niet dat het verstandig is. Daarbij komt dat ik nog op uitzendbasis werkt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:46:27 #6
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_77570172
bij woonfriesland was ik na een jaartje al aan de beurt, al was dat een flatje in een slechte wijk.

je zou http://www.wonennwf.nl/home.php kunnen proberen, wel buiten lwd.
pi_77832993
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef Gnittoo het volgende:
bij woonfriesland was ik na een jaartje al aan de beurt, al was dat een flatje in een slechte wijk.

je zou http://www.wonennwf.nl/home.php kunnen proberen, wel buiten lwd.
Bedankt! Ik doe morgen de gegevens op de bus die ze nodig hebben. Op die website staan huizen voor 300 / 400 euro
pi_80557247
-spam- mocht je willen adverteren kun je mailen naar pr@fok.nl

[ Bericht 82% gewijzigd door Ml-etje op 21-04-2010 13:33:12 ]
pi_80559303
Ik denk dat je in je handjes mag wrijven als je binnen een jaar in aanmerking komt voor een sociale huurwoning, gezien de korte tijd dat je staat ingeschreven. Zelf ben ik op zoek naar een beetje leuke huurwoning (appartement) in de randstad, en met bijna 7 jaar inschrijftijd grijp ik ook nog steeds iedere keer mis.
pi_80570141
er is nogal een verschil met een appartement in de randstad in een in Groningen/Friesland. in de randstad rijzen de kosten je de pan uit als je een normaal appartement wilt hebben.
in Groningen kan je met 2 jaar ingeschreven staan al heel wat moois krijgen voor een normale prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')