abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39782658

Ik ga een bootje kopen
Opknappen bootje deel 1

Suf golvenfilmpje

Mooie PDF, originele Volvo Penta folder uit 1974

Luister naar het geluid van de motor

Widiaschrapper via Ebay

Aggregaat gekocht voor plaatsen waar geen walaansluiting is:
( Vragen over gebruik aggregaat )

80 watt speakertjes en een radio/cd speler met mp3

Nog steeds onopgelost probleem met de kapotte achteruit

Een vissenvinder aangeschaft, tevens dieptemeter PDF)

Ander stuurtje

Voor het schilderen & Na het schilderen

Watervoorziening aanleggen in boot

Specs:

• Naam: 1 April
  • Lengte 6,60 meter
  • Breedte: 2,20 meter
  • Diepgang: 0,75 meter
  • Motor: Volvo Penta Aquamatic AQ 115/100
  • Pk's: 115
  • Bouwjaar: 1973
  • Brandstof: Euro 95 met loodvervanger

Ligplaats: Dordrecht

[ Bericht 38% gewijzigd door Conflict op 13-07-2006 19:16:45 ]
  • pi_39782689
    ok jij !
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_39782718
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 11:25 schreef Joene het volgende:
    ok jij !
    Ja nou, da's ook wel lullig, ik dacht, ik open 'm snel. Nu raak ik met mijn eigen modschap in Conflict
      donderdag 13 juli 2006 @ 11:26:29 #4
    51513 Foo_niks
    'Weg weezze ! '
    pi_39782730
    Zit even te kijken maar je ben al 2 maande aan het klootzakke met dat staartstuk ,is het nou niet handiger om het gelijk goed aan te pakke!
    Klaar?
    Ik niet!
    pi_39782786
    Schop!
    pi_39782831
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 11:26 schreef Foo_niks het volgende:
    Zit even te kijken maar je ben al 2 maande aan het klootzakke met dat staartstuk ,is het nou niet handiger om het gelijk goed aan te pakke!
    Nee, ik ben een paar weken helemaal niet daar geweest. Ik heb zeg maar een half uur werk aan dat staartstuk gehad, ik probeer nog een ding en als dat niks wordt dan gaat 'ie de kant op en laat ik iemand komen om het vast te lassen.

Ik zit er toch weer aan te denken om er een buitenboord motor op te zetten, dan heb ik dit gedoen niet meer.
    pi_39783660
    ja maar zon inboard vaart echt stukken beter hoor..
    pi_39783689
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 11:55 schreef heus het volgende:
    ja maar zon inboard vaart echt stukken beter hoor..
    Ik vind het een ellendeding! En hij maakt veel te veel herrie.
      donderdag 13 juli 2006 @ 12:01:55 #9
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_39783859
    Als je die inboard perse kwijt wilt, ik zou zeggen: zet hem gewoon te koop! En het staartstuk ook. Is-ie weg, haal je meteen een bbm.

*edit*: zit me bij dat je dit al eens had geprobeerd
    censuur :O
    pi_39783958
    Ja, ik had het al te koop staan en toen kreeg ik alleen al op het staartstuk een bod van 750 euro. Voor die motor kan ik ook nog wel 400 krijgen. En dan gewoon een plusminus 20 PK motor zoeken.

Maar ik wil dus wachten tot die boot op de kant ligt, nu ff een beetje kloten deze zomer, komt wel goed.
    pi_39784083
    Een BBM is wel een aantrekkelijk item voor het dievengilde. Maar daar is natuurlijk ook een oplossing voor te bedenken.
    pi_39784166
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 12:08 schreef SterkStaaltje het volgende:
    Een BBM is wel een aantrekkelijk item voor het dievengilde. Maar daar is natuurlijk ook een oplossing voor te bedenken.
    Er liggen honderden boten met een BB motor en dan zullen ze toch echt een dure motor meenemen, niet zo'n oudje zoals ik dan zou hebben.
    pi_39784205
    Zou ja dat wel doen? inboard is tig keer beter kwa vaargedrag. buitenboord maakt ook herrie. Als deze inboard erg veel herrie maakt de motor afstelling, vooral ophanging controleren en het type schroef wil ook nog uitmaken dat ie rustiger en gelijdelijker loopt.
    pi_39784428
    Ik heb een filmpje gemaakt met het geluid van de motor, ben nog aan het uploaden, maar dan kunnen jullie het horen. je kan bijna niet praten met elkaar.

En ik vind een motor uit 1970 met veel te veel vermogen geen fijn idee. Ach, ik ben er eigenlijk ook nog niet uit, steeds weer dezelfde discussie
      donderdag 13 juli 2006 @ 12:20:40 #15
    51513 Foo_niks
    'Weg weezze ! '
    pi_39784434
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 12:13 schreef tnimble het volgende:
    Zou ja dat wel doen? inboard is tig keer beter kwa vaargedrag. buitenboord maakt ook herrie. Als deze inboard erg veel herrie maakt de motor afstelling, vooral ophanging controleren en het type schroef wil ook nog uitmaken dat ie rustiger en gelijdelijker loopt.
    Aan de feauteaux te zien is aan het isoleren van de motorruimte nou ook niet echt veel aandacht besteed.
    Krijg je dus een mooie klankkast met zo'n ijzeren bak eromheen
    Klaar?
    Ik niet!
    pi_39784494
    Conflict , een BBM is mooi als reserve maar verder take the inboard, want een bbm van 20pk maakt meer lawaai dan die motor van jou.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_39784584
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 12:22 schreef Joene het volgende:
    Conflict , een BBM is mooi als reserve maar verder take the inboard, want een bbm van 20pk maakt meer lawaai dan die motor van jou.
    Dat is echt niet waar. De motor van mijn boot maakt heel veel meer herrie. Geloof me maar, dit klinkt als en vrachtwagen. Ik heb laatst nog met een boot met een 10 PK motor gevaren en die maakte volgas nog niet de helft van het geluid als mijn boot in zijn stationair.
    pi_39784774
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat is echt niet waar. De motor van mijn boot maakt heel veel meer herrie. Geloof me maar, dit klinkt als en vrachtwagen. Ik heb laatst nog met een boot met een 10 PK motor gevaren en die maakte volgas nog niet de helft van het geluid als mijn boot in zijn stationair.
    Misschien moet je de knalpijp fixen !
    pi_39785151
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 12:31 schreef Joene het volgende:

[..]

Misschien moet je de knalpijp fixen !
    nee, die is goed, het is gewoon een hele oude, zware motor.
    pi_39786632
    Als ik zo op die fot's kijk mag er idd ook wel wat aan isolatie materiaal worden aangebracht. Ophanging goed (alle rustpunten op rubberplaatjes en de bouten in rubber ipv in het metaal) goede afstelling en goede schone onderdelen zoals luchtfilter enzo. De motor ziet er goed uit ovg

Edit: als je oververmogen hebt kun je dit ook (laten) terug 'schroeven' scheelt ook in geluid.
    pi_39786725
    Ik vind het heel bijzonder dat je van de buitenkant kan zien hoe goed het geisoleerd is. Er zit echt heel goede dikke isolatie van de binnenkant, ik verzin dat echt niet hoor

Edit, die achterkant zou misschien iets beter kunnen maar het blijft gewoon vreselijk veel geluid.
    pi_39787358
    Toch duidelijk zichtbaar dat er veel meer aan isolatie kan worden gedaan. Daar bij de achterkant en als je langs de motor en toebehoren kijkt. De ophanging enzo kun je hier op niet echt zien.
    pi_39787621
    Er staat ook dat het aan de achterkant niet zo goed is.

Ik ga dit verder niet verdedigen. Ik ben zelf degene die het beste kan beoordelen of ik het geluid van mijn motor te luid vind of niet. Dat krijg je niet weg met een lapje isolatiemateriaal aan de achterkant, geloof me nou maar, ik vaar regelmatig met die boot.

Die motorsteunen zijn goed, luchtfilter is nieuw en de uitlaat is goed, daar ligt het niet aan. Die motor is gewoon oud en maakt lawaai.

En dat is maar een van de vele redenen waarom ik een andere motor wil.
    pi_39787854
    Je hebt van die toevoegingsmiddelen die je motor stiller maakt, heb ik ooit eens met mijn oude auto gedaan en het werk wel.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_39788937
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 14:09 schreef Conflict het volgende:
    Ik ga dit verder niet verdedigen. Ik ben zelf degene die het beste kan beoordelen of ik het geluid van mijn motor te luid vind of niet.
    Hoeft ook niet conflict. Wat je met je motor doet moet je helemaal zelf weten. We proberen allen nog wat tips te geven om hem stiller te maken.
    quote:
    Die motorsteunen zijn goed, luchtfilter is nieuw en de uitlaat is goed, daar ligt het niet aan. Die motor
    Behalve standaard filters heb je ook speciale met waardoor je motor anders gaat lopen. Meer en makkelijker lucht erin.
    quote:
    is gewoon oud en maakt lawaai.

En dat is maar een van de vele redenen waarom ik een andere motor wil.
    Als er niets aan te doen is zou ik een nieuwere 2de hands inboard nemen, of meteen een hele nieuwe maar dat kost nog best wat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')