Ja nou, da's ook wel lullig, ik dacht, ik open 'm snel. Nu raak ik met mijn eigen modschap in Conflictquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:25 schreef Joene het volgende:
ok jij !
Nee, ik ben een paar weken helemaal niet daar geweest. Ik heb zeg maar een half uur werk aan dat staartstuk gehad, ik probeer nog een ding en als dat niks wordt dan gaat 'ie de kant op en laat ik iemand komen om het vast te lassen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:26 schreef Foo_niks het volgende:
Zit even te kijken maar je ben al 2 maande aan het klootzakke met dat staartstuk ,is het nou niet handiger om het gelijk goed aan te pakke!
Ik vind het een ellendeding! En hij maakt veel te veel herrie.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:55 schreef heus het volgende:
ja maar zon inboard vaart echt stukken beter hoor..
Er liggen honderden boten met een BB motor en dan zullen ze toch echt een dure motor meenemen, niet zo'n oudje zoals ik dan zou hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:08 schreef SterkStaaltje het volgende:
Een BBM is wel een aantrekkelijk item voor het dievengilde. Maar daar is natuurlijk ook een oplossing voor te bedenken.
Aan de feauteaux te zien is aan het isoleren van de motorruimte nou ook niet echt veel aandacht besteed.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:13 schreef tnimble het volgende:
Zou ja dat wel doen? inboard is tig keer beter kwa vaargedrag. buitenboord maakt ook herrie. Als deze inboard erg veel herrie maakt de motor afstelling, vooral ophanging controleren en het type schroef wil ook nog uitmaken dat ie rustiger en gelijdelijker loopt.
Dat is echt niet waar. De motor van mijn boot maakt heel veel meer herrie. Geloof me maar, dit klinkt als en vrachtwagen. Ik heb laatst nog met een boot met een 10 PK motor gevaren en die maakte volgas nog niet de helft van het geluid als mijn boot in zijn stationair.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:22 schreef Joene het volgende:
Conflict , een BBM is mooi als reserve maar verder take the inboard, want een bbm van 20pk maakt meer lawaai dan die motor van jou.
Misschien moet je de knalpijp fixen !quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar. De motor van mijn boot maakt heel veel meer herrie. Geloof me maar, dit klinkt als en vrachtwagen. Ik heb laatst nog met een boot met een 10 PK motor gevaren en die maakte volgas nog niet de helft van het geluid als mijn boot in zijn stationair.
nee, die is goed, het is gewoon een hele oude, zware motor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:31 schreef Joene het volgende:
[..]
Misschien moet je de knalpijp fixen !
Hoeft ook niet conflict. Wat je met je motor doet moet je helemaal zelf weten. We proberen allen nog wat tips te geven om hem stiller te maken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:09 schreef Conflict het volgende:
Ik ga dit verder niet verdedigen. Ik ben zelf degene die het beste kan beoordelen of ik het geluid van mijn motor te luid vind of niet.
Behalve standaard filters heb je ook speciale met waardoor je motor anders gaat lopen. Meer en makkelijker lucht erin.quote:Die motorsteunen zijn goed, luchtfilter is nieuw en de uitlaat is goed, daar ligt het niet aan. Die motor
Als er niets aan te doen is zou ik een nieuwere 2de hands inboard nemen, of meteen een hele nieuwe maar dat kost nog best wat.quote:is gewoon oud en maakt lawaai.
En dat is maar een van de vele redenen waarom ik een andere motor wil.
doet het niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:23 schreef Conflict het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt eergisteren, Ik vaar dus langzaam en dan geef ik wat gas bij en dan zeg ik dus iets (ik weet niet meer wat). Mijn mond was daar dus 30 cm van de camera af. Duurt ff voordat het filmpje werkt.
Gevonden? Anders kan ik er denk ik wel wat sturen, hebben 2 rollen gekochtquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ohh ff kijken of ze dat nog hebben, bedankt![]()
Ik ben eerlijk gezegd nog niet geweestquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:29 schreef onderjas het volgende:
[..]
doet het niet.
[..]
Gevonden? Anders kan ik er denk ik wel wat sturen, hebben 2 rollen gekocht
Euhhh isoleren?????quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:20 schreef Conflict het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt met het geluid van de motor, ben nog aan het uploaden, maar dan kunnen jullie het horen. je kan bijna niet praten met elkaar.
En ik vind een motor uit 1970 met veel te veel vermogen geen fijn idee. Ach, ik ben er eigenlijk ook nog niet uit, steeds weer dezelfde discussie![]()
Pentaquote:
Ik zie totaal geen isolatie in die ruimte waar de motor staat. Wat ook een bende herrie maakt is je hekdrive. Die hoor je ook. Verder maakt hij gewoon het geluid van een zware benzine motor. Heeft er niet veel mee te maken dat hij oud is of niet. Als je gewoon van dat noppenspul bij de bouwmarkt haalt en de kist ermee beplakt dan zal je zien hoeveel dat aan geluid scheelt. Wel opletten dat je dar noppenspul niet tegen de bodem aandoet want dan kan het zich eventueel volzuigen,quote:
ja okquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef marky het volgende:
[..]
Ik zie totaal geen isolatie in die ruimte waar de motor staat. Wat ook een bende herrie maakt is je hekdrive. Die hoor je ook. Verder maakt hij gewoon het geluid van een zware benzine motor. Heeft er niet veel mee te maken dat hij oud is of niet. Als je gewoon van dat noppenspul bij de bouwmarkt haalt en de kist ermee beplakt dan zal je zien hoeveel dat aan geluid scheelt. Wel opletten dat je dar noppenspul niet tegen de bodem aandoet want dan kan het zich eventueel volzuigen,
Overigens zal een tweetakt bbm meer herrie maken. Als je minder herrie wil moet je naar 4 takt bbm.
Net even geluistert, ben het met bovenstaande eens.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef marky het volgende:
[..]
Ik zie totaal geen isolatie in die ruimte waar de motor staat. Wat ook een bende herrie maakt is je hekdrive. Die hoor je ook. Verder maakt hij gewoon het geluid van een zware benzine motor. Heeft er niet veel mee te maken dat hij oud is of niet. Als je gewoon van dat noppenspul bij de bouwmarkt haalt en de kist ermee beplakt dan zal je zien hoeveel dat aan geluid scheelt. Wel opletten dat je dar noppenspul niet tegen de bodem aandoet want dan kan het zich eventueel volzuigen,
Overigens zal een tweetakt bbm meer herrie maken. Als je minder herrie wil moet je naar 4 takt bbm.
En hoe kierdicht is die kist waar de motor in staat? Dat kan namelijk ook schelen als alle kieren goed dicht zijn.quote:
Als dit het gebied is waar je met dit bootje vaart dan is een stevige motor geen overbodige luxe. Die motor is een deel van je zeewaardigheid. Het bootje zelf heeft niet het meest fantastische model om de deining aan te kunnen maar met lekker veel vermogen kan je een hoop doen om het ding goed op koers te houden en nog een beetje comfortabel dooer de golfen heen te jassen.quote:
Met zeewaardigheid bedoel ik het varen op wat ruwer water en zeker niet de zee.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:00 schreef Conflict het volgende:
Ja maar mijn boot is echt niet zeewaardig hoor!![]()
Maximaal 10 kilometer.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Ziet er goed uit
En hoe ver ben je er al mee weg geweest?
Niet als die motor goed in de rubbers hangt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:09 schreef mast3r het volgende:
isoleren van die motorkist heeft toch geen zin. De trillingen van de motor worden doorgegeven aan de kajuit die dan als een gigantische subwoofer gaat werken.
En is het gelukt?quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:58 schreef Conflict het volgende:
[..]
Maximaal 10 kilometer.
Morgen gaan we naar Rotterdam varen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |