Maximaal 40 liter aan een kant klopt dus niet als ze gekoppeld zijn. De vraag was ook vooral of het werkt met maar een vulopening, ik wil het gewoon graag op deze manier doen, iets scheefhangen is al vervelend. Verder wil ik ook dat ze aan elkaar gekoppeld zijn zodat ik niet vier losse tanks hoef te vullen. Dit is gewoon een veel gebruikt systeem, alleen dan met twee tanks.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Je hebt natuurlijk maximaal 40 liter aan 1 kant, in het extreme geval dat 2 van de 4 jerrycans compleet leeg zijn:)
Waar waren die als ik die 600 liter tank moest vullen in de brandende zonquote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:
deom ==> Ik heb ze regelmatig gezien! 300 liter in 5 minuten
bedankt voor de formulequote:Op maandag 10 juli 2006 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Gompy ==> berekening per meter.
Maar is zo'n rioleringspijp wel geschikt voor drinkwater? Komen daar geen oplosmiddelen (giftig of met smaakje) uit?
Het is discutabel zie http://www.gatago.com/nl/reizen/camper/17053834.html Wellicht goed even na te gaan. Ik ken mensen die het hebben, maar niet iedereen is bezorgd om zijn gezondheid, dus checken is geen slecht idee. Als hem zoals je eerder stelde alleen als afwaswatertank gaat gebruiken zou ik me er niet druk om maken.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Gompy ==> berekening per meter.
Maar is zo'n rioleringspijp wel geschikt voor drinkwater? Komen daar geen oplosmiddelen (giftig of met smaakje) uit?
Leuk joh! veel plezier!!quote:Op maandag 10 juli 2006 10:32 schreef Conflict het volgende:
Ik heb even in jullie berichten de link aangepast, die maakte heel de lay-out kapot.
Ik vind het gebruik maken van PVC buis erg makkelijk. Zo hoef ik niks te slopen of aan te passen op de jerrycans. Een PVC pijp is natuurlijk ook zeer makkelijk schoon te maken, de bedoeling is dat het systeem makkelijk demontabel is zadat ik het kan schoonmaken.
Ik zit eraan te denken om meerdere kleine buizen te gebruiken, dan kan ik het misschien wel onder de vloervlonders maken, daar wordt de boot ook lekker stabiel van.
Die berekening van de inhoud komt ook wel goed van pas.
Ik maak me niet zo'n zorgen over de drinkbaarheid van het water. Ik weet dat PE wel het beste is, ik zal eens kijken of er nergens PE buizen voor gebruikt worden. Anders neem ik gewoon PVC. Het is toch om af te wassen, tanden te poetsen en koffie te zetten. We nemen gewoon wat flessen water mee om te drinken.
Nogmaals, een pomp heb ik al!
Even over die wc, ik laat dat nu voor wat het is, ik heb dus al een wc aan boord! En een grote boodschap mag absoluut niet op de wc, dat kan je namelijk niet wegpompen. Ik weet nog niet wat ik doe, liefst sloop ik 'm eruit en zet er een chemisch toillet in, maar dat bekijk ik later pas.
Het liefste zou ik natuurlijk alles bij Vetus bestellen, alleen moet mijn bootje echt low-budget, anders kunnen we het gewoon niet betalen, alles is zo verschrikkelijk duur!
Vandaag gaan we trouwens lekker varen, vanavond is er bij de haven een concert en blijven we (voor de eerste keer) op de boot slapen![]()
Ik heb ook weleens op een valk geslapen, gelukkig is dit wat luxerquote:Op maandag 10 juli 2006 11:21 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Leuk joh! veel plezier!!
Op boot slapen is leuk hoor. Heb het zelf vaak gedaan op een Valk.
Ik zou dat ook niet vertrouwen eigenlijkquote:Op maandag 10 juli 2006 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Zwaar offtopic maar toch ook niet, zojuist gezien: een 25 jaar oude watertank (300 liter), RVS, gelast door een professioneel "watertank-lasser"... Aan de onderkant zitten nu 20+ kleine gaatjes waar heel langzaam water door komt!
Oftewel RVS heb je ook niet voor het leven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |