Ik heb niet zulke bizarre verhalen meegemaakt als anderen hier, maar toch mijn two cents.
Ik had een huisgenote met een nieuwe scharrel. Hij was bang dat zijn auto opengebroken zou worden in Rotterdam West dus hij had een theorie bedacht: hij zou zijn auto niet op slot doen zodat iedereen kon zien dat er niets te halen viel zonder schade aan te richten. Toen hij de volgende ochtend buiten kwam, lagen er 2 junks in zijn auto te slapen. Duh....
Wij hadden een hele gierige huisbazin. Ze had een wasmachine voor ons gehuurd en daar rekende ze ons 12,50 per maand voor. Maar we mochten alleen in het weekend en 's nachts wassen. In het weekend was het altijd druk en 's nachts was geen optie omdat dat ding in de hal stond en een onwijze herrie maakte. Op een dag ging ik mijn bed verschonen en kwam er halverwege achter dat alles onder het bloed zat omdat ik een grote snee had in mijn hand. Dus overdag, tegen de regels, gewassen. Ik ging boodschappen doen en toen ik terugkwam had de huisbazin de stroom afgesloten en kon de wasmachine niet meer open. Huisbazin over de zeik want ik had de regels geschonden en ik moest maar met de harde hand leren, etc. Na heel veel moeite de wasmachine open gekregen en kon ik met mijn dekbedovertrek onder de douche om hem uit te spoelen. Dat was erg zwaar, geen aanrader.
Uiteindelijk waren mijn huisgenoten en ik zo nijdig dat we bij de wasmachine fabrikant, Eneco en het Nibud de exacte verbruiksgegevens van die wasmachine hebben opgevraagd. Uiteindelijk bleek dat als wij allemaal overdag 5 wassen per week zouden draaien op het langste programma op 90 graden, de huisbazin er nog 400 euro per jaar winst op maakte. Dus daarmee geconfronteerd, ze was erg ontevreden want ze voelde zich aangevallen maar we mochten weer wassen. Basta, dat zal ze leren om mijn beddengoed te gijzelen.
Toen ik in Zwolle woonde hadden we een huisbaas die nogal van het milieu en de geldbesparing was. Toen ik mijn spullen verhuisde, keek hij met grote verbazing naar mijn magnetron en waterkoker. Vond ie totaal nutteloos en geld verspillend. Een paar maanden later, had hij in het weekend een feestje in huis voor familie ofzo. Alle huisgenoten waren niet aanwezig. Toen we terugkwamen bleek dat hij alle elektrische apparatuur uit alle gemeenschappelijke ruimten had gehaald en in de kelder had gezet. Je familie zal toch maar zien dat je een waterkoker hebt, de schande!
Deze zelfde huisbaas vond het de normaalste zaak van de wereld dat wij met vier man een boiler hadden van 60 liter. Daarmee kan je je dus 5 minuten douchen ongeveer. In totaal. Dat werkte natuurlijk niet, vooral niet omdat er ook nog heel af en toe werd afgewassen en schoongemaakt. Maar die huisbaas wilde er niets aan doen, hij wilde zelfs niet dat de boiler de hele dag kon opwarmen. Dat mocht alleen 's avonds. Maar volgens hem was het heel normaal om een pan water te koken, je daarmee een beetje nat te maken, je in te zepen en je dan af te spoelen met het restje water uit de pan.... Heel weird, dit heeft me heel veel koude douche frustratie opgeleverd. Gelukkig had ik een waterkoker zodat ik wel een afwassopje kon maken
De beste man vond het trouwens ook heel normaal om je vuilniszakken te wassen... Met regenwater! Of wij dat ook niet wilden doen.... Dacht het niet.