abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:34:59 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80515991
Ik heb niet zulke bizarre verhalen meegemaakt als anderen hier, maar toch mijn two cents.

Ik had een huisgenote met een nieuwe scharrel. Hij was bang dat zijn auto opengebroken zou worden in Rotterdam West dus hij had een theorie bedacht: hij zou zijn auto niet op slot doen zodat iedereen kon zien dat er niets te halen viel zonder schade aan te richten. Toen hij de volgende ochtend buiten kwam, lagen er 2 junks in zijn auto te slapen. Duh....

Wij hadden een hele gierige huisbazin. Ze had een wasmachine voor ons gehuurd en daar rekende ze ons 12,50 per maand voor. Maar we mochten alleen in het weekend en 's nachts wassen. In het weekend was het altijd druk en 's nachts was geen optie omdat dat ding in de hal stond en een onwijze herrie maakte. Op een dag ging ik mijn bed verschonen en kwam er halverwege achter dat alles onder het bloed zat omdat ik een grote snee had in mijn hand. Dus overdag, tegen de regels, gewassen. Ik ging boodschappen doen en toen ik terugkwam had de huisbazin de stroom afgesloten en kon de wasmachine niet meer open. Huisbazin over de zeik want ik had de regels geschonden en ik moest maar met de harde hand leren, etc. Na heel veel moeite de wasmachine open gekregen en kon ik met mijn dekbedovertrek onder de douche om hem uit te spoelen. Dat was erg zwaar, geen aanrader.
Uiteindelijk waren mijn huisgenoten en ik zo nijdig dat we bij de wasmachine fabrikant, Eneco en het Nibud de exacte verbruiksgegevens van die wasmachine hebben opgevraagd. Uiteindelijk bleek dat als wij allemaal overdag 5 wassen per week zouden draaien op het langste programma op 90 graden, de huisbazin er nog 400 euro per jaar winst op maakte. Dus daarmee geconfronteerd, ze was erg ontevreden want ze voelde zich aangevallen maar we mochten weer wassen. Basta, dat zal ze leren om mijn beddengoed te gijzelen.

Toen ik in Zwolle woonde hadden we een huisbaas die nogal van het milieu en de geldbesparing was. Toen ik mijn spullen verhuisde, keek hij met grote verbazing naar mijn magnetron en waterkoker. Vond ie totaal nutteloos en geld verspillend. Een paar maanden later, had hij in het weekend een feestje in huis voor familie ofzo. Alle huisgenoten waren niet aanwezig. Toen we terugkwamen bleek dat hij alle elektrische apparatuur uit alle gemeenschappelijke ruimten had gehaald en in de kelder had gezet. Je familie zal toch maar zien dat je een waterkoker hebt, de schande!

Deze zelfde huisbaas vond het de normaalste zaak van de wereld dat wij met vier man een boiler hadden van 60 liter. Daarmee kan je je dus 5 minuten douchen ongeveer. In totaal. Dat werkte natuurlijk niet, vooral niet omdat er ook nog heel af en toe werd afgewassen en schoongemaakt. Maar die huisbaas wilde er niets aan doen, hij wilde zelfs niet dat de boiler de hele dag kon opwarmen. Dat mocht alleen 's avonds. Maar volgens hem was het heel normaal om een pan water te koken, je daarmee een beetje nat te maken, je in te zepen en je dan af te spoelen met het restje water uit de pan.... Heel weird, dit heeft me heel veel koude douche frustratie opgeleverd. Gelukkig had ik een waterkoker zodat ik wel een afwassopje kon maken

De beste man vond het trouwens ook heel normaal om je vuilniszakken te wassen... Met regenwater! Of wij dat ook niet wilden doen.... Dacht het niet.
Spoilers!
pi_80517540
Haha, het laatste is het ergste
pi_80518373
Die zogenaamd milieubewuste huisbazen zijn gewoon ordinaire huisjesmelkers die op elke mogelijke manier zo veel mogelijk proberen te verdienen.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:53:13 #154
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80519052
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:39 schreef larry_flynt het volgende:
De beloofde foto!!!!

Hier woonde dus mijn huisgenote met 2 katten en 2 hondjes in....

[ afbeelding ]
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:14:17 #155
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80519877
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:45 schreef Adames het volgende:

[..]

dus het is net uit
aahw ..
Compliment voor het zoeken, ik kon hem zo snel niet vinden gisteren.
  dinsdag 20 april 2010 @ 17:51:46 #156
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80528544
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:36 schreef wikwakka2 het volgende:
Die zogenaamd milieubewuste huisbazen zijn gewoon ordinaire huisjesmelkers die op elke mogelijke manier zo veel mogelijk proberen te verdienen.
De huisbazin in Rotterdam zeker wel ja, wat een gierig mens was dat zeg. Maar die huisbaas uit Zwolle was echt zo opgevoed, heel zuinig. Die man dacht werkelijk dat het normaal was om je te wassen met een pannetje warm water. Heel sneu, die man heeft zich nog voortgeplant ook uiteindelijk. Zijn kind leek op een spruitje, lekker milieubewust
Spoilers!
pi_80529403
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Inderdaad ja Je kunt je voorstellen wat voor stank er uit die kamer kwam. Je ziet op de foto ook nog overal afwas staan. Daar zat dus op een gegeven ogenblik allemaal schimmel op....
pi_80530472
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:14 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Compliment voor het zoeken, ik kon hem zo snel niet vinden gisteren.
Ik wil hem best claimen, geen probleem, maar de 'eer' gaat naar diegene 2 posts boven me.
pi_80532642
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende: ... heel verhaal ...
En je bent niet 1 keer naar de huur raad gestapt of een andere instantie?
  woensdag 21 april 2010 @ 00:25:09 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_80545771
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:34 schreef ReWout het volgende:

[..]

En je bent niet 1 keer naar de huur raad gestapt of een andere instantie?
Ja, achteraf gezien had ik in Zwolle iinderdaad bij iemand aan moeten kloppen. Maar ik was toen 10 jaar jonger, minder mondig en absoluut niet op de hoogte van de geldende wetten en regels. Het was particuliere verhuur dus er was ook geen orgaan dat boven mijn huisbaas stond in de zin van een vereniging ofzo. En ik was blij dat ik überhaupt een kamer had. Ik moest op 6 september beginnen met mijn opleiding en hoorde op 2 september dat ik was ingeloot en moest toen snel nog aan de andere kant van het land een kamer vinden, uitzet kopen, verhuizen, etc. Maar dat is echt een heel lang verhaal en hier ontzettend off topic.

Biij de tweede huisbaas in Rotterdam stond ik na dat geintje met de wasmachine en dergelijke zeker op het punt om eens ergens aan de bel te trekken. Maar ik probeer het liever eerst zelf en dat is goed gelukt toen. Geeft me nog steeds een voldaan gevoel als ik er aan terugdenk.
Spoilers!
pi_80546937
TVP. Misschien later mijn bijdrage.
pi_80547124
oeh zoveel bizarre dingen die er in een gemiddeld studentenhuis gebeuren! ook bij ons huis is het vaak feest

Toen ik er net 2 weken woonde en iemand voor ons huis vermoord werd zat ik rechtop in bed. Het was een keiharde knal en ik was werkelijk de enige in de hele buurt die hem gehoord heeft, tevens voelde ik me niet op mijn gemak, in het huis waar ik me toch al ongemakkelijk voelde

Die avond dat mn huisgenoot de hele avond tegen me aan ging zitten schuren, daarna gefrustreerd naar zn eigen kamer ging omdat ik hem niet moest, op de vloer boven me ging staan stampen totdat ik dacht dat ie door de vloer heen zou komen om vervolgens toch naar beneden te rennen en op mij gaan liggen bewegingen maken toen ik daarna hoorde dat ie zn stoel als een glory hole gebruikte en haar ook een naam had gegeven wist ik helemaal niet meer hoe ik moest kijken

Of die ene keer dat we zo dronken waren dat we met alle huisgenoten op matrassen van 3 trappen afgegleden zijn

Een bizarre ervaring voor mn huisgenoten was die keer dat mn beste vriendinnetje en ik zo dronken waren dat wij bovenaan de trap zijn gaan zitten en trede voor trede 3 trappen af zijn gekomen en al mn huisgenoten blauw lagen van het lachen. Het lachen kwam vooral omdat we elkaar steeds schopten of op elkaars rug zaten (eigenlijk heel gevaarlijk) daarna zijn we op stap gegaan, aangehouden door de politie, hebben we op straat staan roepen naar mensen die hun spulletjes uitstalden voor koninginnedag, gaan douchen omdat we al bijna uit bed moesten en vervolgens hebben we huisgenoten een hel van een koninginnenacht bezorgd door in lingerie op bedden te gaan springen
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  woensdag 21 april 2010 @ 01:43:45 #163
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80547132
k werd altijd misselijk van die gillende neukende huisgenoten maar ja..ik zal zelf ook wel ehm..
Snollebolt
  woensdag 21 april 2010 @ 01:56:47 #164
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_80547225
Als ik sommige dingen lees ben ik blij dat ik niet op kamers heb gezeten, maar meteen een appartementje heb gehuurd...
Tics van je petten.
  woensdag 21 april 2010 @ 07:45:54 #165
208890 June.
Seriously?
pi_80548156
Even een tvp, straks doorlezen !
Shine bright like a diamond.
  woensdag 21 april 2010 @ 09:34:52 #166
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_80549914
Bizar niet echt maar wel grappig:
Het was een mooie zomerdag ergens in juli toen we lekker aan het bbq'en waren. Na een verdienstelijke periode getafeld te hebben sloeg de klok tienmaal. Op dat moment horen wij met z'n 7'en een kleine *plof*. Vol verbazing kijken wij met ons halflamme hoofd rond wat er kapot was gegaan.
Onze blik viel op een kapot potje witte bonen. Uiterst verbaasd keken wij elkaar aan, en concludeerde dat wij geen witte bonen hadden gebruikt. Nou, op naar het volgende biertje. Echter nog voordat wij deze ten volste genuttigd hadden hoorde we weer een *plof* echter nu gevolgd door een lachsalvo.
Nieuwsgierig keken wij in de richting van het hoongelach. Het bleek van 2 huizen verder te komen, ware het niet dat na nadere beschouwing van het betreffende huis er 2 personen op het dak stonden met allemaal meuk om in onze tuin te flikkeren. Daar het goede vrienden betrof besloten wij onze dank te betuigen door alle overblijfselen van de bbq in hun richting te slingeren.

Dit alles leidde tot een gigantisch foodfight tussen de 2 huizen waarbij er van alles door de lucht vloog van pakken vla, tot blikken erwtensoep, van vlees wat over de datum was tot het afval van onze bbq.
Beetje lullig voor de buren dat niet elk product het bedoelde doel bereikte en dus in de tuinen tussen onze huizen neerkwam
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 10:30:07 #167
45833 crew  Fogel
pi_80551482
Misschien niet bizar in verhouding tot sommige van de dingen die eerder genoemd zijn, maar helemaal normaal is het niet: Watergevecht binnendeurs met 10 en 20 liter emmers, en een tuinslang. Iedereen zeiknat en het hele gebouw ook, maar het was wel erg leuk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 21 april 2010 @ 12:49:27 #168
267795 De_Vink
De vink is een dagtrekker
pi_80556044
Gangfeest in Wageningen +- 100 man (wat een geiten zitten/zaten daar zeg ) Iedereen lekker aan het bier, en dan met een paar man afspreken om tegelijk "het licht uit te doen". Dat was/is code taal voor een vol glas bier in een stopcontact te flikkeren (again ). Dus wij met z'n allen allemaal een verschillende kamer in en hard aftellen, 10, 9, 8, 7, 6, 5 (vanaf hier was zo'n beetje iedereen stil en ons raar aan het aankijken) 4, 3, 2, 1..... splash.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzztttttttttttttttttt *VONK* * KNETTER*

hele flat zonder elektra

Daarna nog vaak herhaalt in "de bunker" in wageningen
Zang: Heftig, melodieus "tsitsitsitsitsitsitsi-tjoe-ie-ò"
Lokroep: Een herhaald en helder "pink", ook "wiet" en "tsjwit". In vlucht en tijdens de trek een zacht "tjuub-tjuub"
pi_80556263
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:49 schreef De_Vink het volgende:
Gangfeest in Wageningen +- 100 man (wat een geiten zitten/zaten daar zeg ) Iedereen lekker aan het bier, en dan met een paar man afspreken om tegelijk "het licht uit te doen". Dat was/is code taal voor een vol glas bier in een stopcontact te flikkeren (again ). Dus wij met z'n allen allemaal een verschillende kamer in en hard aftellen, 10, 9, 8, 7, 6, 5 (vanaf hier was zo'n beetje iedereen stil en ons raar aan het aankijken) 4, 3, 2, 1..... splash.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzztttttttttttttttttt *VONK* * KNETTER*

hele flat zonder elektra

Daarna nog vaak herhaalt in "de bunker" in wageningen
Dus +/- 95 getuigen dat jullie de elektra gesloopt hebben. Is de schade op jullie verhaald?
Ja, ik generaliseer.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 13:05:58 #170
45833 crew  Fogel
pi_80556520
"de bunker"... krijg al hoofdpijn als ik aan de feesten daar denk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_80556843
Even op terugkomend op bij verblijf in het buitenland, aangezien de Iraniërs van compleet van Allah los waren. Vroeg mij Iranees huisgenoot eens, of ik wat nodig had, want hij ging "even" naar Duitsland.

Toen wist ik niet, dat hij "met wat nodig hebben" onder coke viel. Gozer bleek dus de Go-to guy te zijn voor eventuele "discoshit".

Ik hoorde later dat er ook nog een verkrachter in onze flat verbleef, die ook vaak "per ongeluk" de douche in liep bij aantrekkelijke vrouwen. Omdat de wetgeving in Zweden nog al strikt is, en dat je niet zo maar een huurder het pand uit mocht zetten, heeft dat nog wel paar maanden geduurd. Later bleken ze ook sporen van bloed gevonden te hebben, bleek ook nog een meisje nogal flink mishandelde geweest te zijn.

Over opruimen gesproken. Elke verdieping had een soort van leider, die aangaf wie en wanneer de gezamenlijke woonruimte moest schoonmaken. De leidster (een Keniaanse, althans uit die regio) was er nooit. Op een gegeven moment was ze er weer en begon hevig tegen een Zweedse huisgenote aan te schelden, dat het niet goed schoon was.

Ik liep binnen en als Nederlander (voor Nederlandse maatstaven ben ik introvert), was het daar niet mee eens en riep wie denk jij verdomme wel wie je bent? Pakte een emmer en een spons.... zet voor haar neer en liep weg. Zo, die zagen we overigens niet meer terug . Later bleek ook dat zij speciale regels had over het gebruik van de gezamenlijk tv, die was voor haar
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_80557378
Behalve wekelijkse keukenfeesten van 400 personen en mensen die elkaar later in de nacht elkaar in de keuken "nemen" en ongestoord verder gaan als er anderen binnen komen, viel het bij ons best mee
pi_80557534
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:39 schreef Northside het volgende:
Ik wist het!

wat moet ik met mijn vriendin ?

De fokkers hadden weer eens gelijk he.
Episch!
pi_80557686
Volgens mij mis ik zoveel door thuis te blijven wonen
Stop Bitching, Start a Revolution
pi_80557834
quote: