Ik doe geen thesis voor een master, ik sta niet in een rechtbank. Ik discussieer op een forum.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
whoa, weinig. Als je statistiek gebruikt moet je het ook goed doen. Schijn bedriegt vaak. Soms lijkt er in de logica van het getal er een verband te zijn, maar ga je het onderzoeken met instrumenten dan blijkt dit er totaal niet te zijn. Daarom zijn er hele theorieën uitgewerkt en modellen gemaakt. Je kan niet een klein beetje van het model pakken en dan al conclusies trekken, zeker niet als je data niet overeenkomt met wat je zoekt. Dan wordt de kans op fouten alleen maar groter, en de kans dat de data je bedriegt dus ook.
[..]
Normaal worden de wildste aannames klakkeloos geaccepteerd, maar hier moet ik ineens een diepgaand meerjarig onderzoek produceren?quote:prima joh![]()
[..]
fel was het niet bedoeld.maar nadat er een paar mensen al wezen op het feit dat je data geen bewijs is bleef je er andere mee om de oren slaan. Ik zeg idd niet dat de paus alleen verantwoordelijk is voor het hoge aantal hiv gevallen. Dat betekent niet dat ik het prima vind om dingen als bewijs aan te dragen die dat niet zijn.
Daarnaast vind ik het standpunt van de Paus wel achterlijk en zou een verandering in het standpunt levens kunnen redden. Alleen is de Paus niet de enige factor in het HIV drama, maar 1 van de vele.
Hoe kom je erbij dat God tegen pedofilie is?quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nazi's hadden geen religieuze achtergrond. Een hoger wezen dat hun beoordeelde na hun doood was hun vreemd. Dus dat kan geen drijfveer geweest zijn om goede dingen te doen, of een afschrikmiddel tegen slechte dingen.
Maar hoe kan een pedofiele predikant het met zijn geweten en geloof verantwoorden dat hij in de hemel zal komen terwijl hij duidelijk zondigd tegen god?
Grotendeels wel, het probleem is echter dat die mannen die aan jongetjes zitten beschermd worden door het Vaticaan. Kortom, het Vaticaan beschermd homo's zolang ze maar verkrachten en niet aan consensuele sex doen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Het Vaticaan komt vaak in beeld met wereldvreemde sounds, maar hier slaan ze de plank wat mij betreft niet mis. Sterker: ik denk dat ze een goed punt hebben.
Een hetero man zou toch nooit aan boys zitten?²
Je bent een troll. Of ben je echt dom?quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Het Vaticaan komt vaak in beeld met wereldvreemde sounds, maar hier slaan ze de plank wat mij betreft niet mis. Sterker: ik denk dat ze een goed punt hebben.
Het Vaticaan draait en draait, het ligt nooit aan hun. Ze zouden er goed aan doen om het sterk af te keuren (zowel het homoïsme, het celibaat en misbruik) en betreffende daders niet in bescherming te nemen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:47 schreef Viajero het volgende:
Grotendeels wel, het probleem is echter dat die mannen die aan jongetjes zitten beschermd worden door het Vaticaan. Kortom, het Vaticaan beschermd homo's zolang ze maar verkrachten en niet aan consensuele sex doen.
Nee, ik plaats 'm op hetzelfde geloofwaardigheidsniveau als God.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:18 schreef Viajero het volgende:
Nee, jij wel?
Ja, maar nogmaals: het celibaat is denk ik olie op het vuur voor de (hitsige) homo priester. Dat kan nooit lang goed gaan, zeker niet als er verse boys binnen handbereik liggen/komen. Het is veel beter om dat soort types toe te staan te huwen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:48 schreef Duvel het volgende:
Je bent een troll. Of ben je echt dom?
Alles wat ze afkeuren daar doen ze zelf niet aan en alles wat ze zelf doen keuren ze niet af maar draaien ze zodat het alsnog de schuld is van het slachtoffer.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het Vaticaan draait en draait, het ligt nooit aan hun. Ze zouden er goed aan doen om het sterk af te keuren (zowel het homoïsme, het celibaat en misbruik) en betreffende daders niet in bescherming te nemen.²
Nu dwaal je af. Je zegt dat het Vaticaan gelijk heeft, maar daarmee draai je de boel om. Het feit dat alleen pedo's met homoseksuele neigingen aan jongetje zullen zitten, wil niet zeggen dat homoseksualiteit de oorzaak van pedofilie is.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar nogmaals: het celibaat is denk ik olie op het vuur voor de (hitsige) homo priester. Dat kan nooit lang goed gaan, zeker niet als er verse boys binnen handbereik liggen/komen. Het is veel beter om dat soort types toe te staan te huwen.
Dat mag, we hebben vrijheid van religie dus je mag geloven of niet geloven wat je wil.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ik plaats 'm op hetzelfde geloofwaardigheidsniveau als God.
Homoseksualiteit is écht wel de oorzaak van misbruik van boys binnen de Catholic Church. En het celibaat werkt daarbij als een soort van katalysator.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:58 schreef Duvel het volgende:
Nu dwaal je af. Je zegt dat het Vaticaan gelijk heeft, maar daarmee draai je de boel om. Het feit dat alleen pedo's met homoseksuele neigingen aan jongetje zullen zitten, wil niet zeggen dat homoseksualiteit de oorzaak van pedofilie is.
True.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:02 schreef Viajero het volgende:
Dat mag, we hebben vrijheid van religie dus je mag geloven of niet geloven wat je wil.
Laat maar, stelling 1 en 2 gaan beide op.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is écht wel de oorzaak van misbruik van boys binnen de Catholic Church. En het celibaat werkt daarbij als een soort van katalysator.
Heel vaak zie je dat homo's zich veilig wanen in de kerk, maar omdat ze hun lusten niet kunnen botvieren op een vrouw, dat staat het celibaat nl. niet toe, vergrijpen ze zich aan verse boys.²
Omdat het best veel moeite is om uit te schrijven. Stuk of vijf brieven schrijven.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:26 schreef Duvel het volgende:
Wel opvallend hoeveel katholieken zich nu ineens laten uitschrijven... Niet beschuldigend bedoeld, maar het valt me op hoeveel mensen ingeschreven staan als kerkelijk maar zich niet meer als zodanig beschouwen.
Het is meer moeite een paar brieven te schrijven dan gewoon niets te doen, en in de praktijk maakt het geen bal uit...quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:26 schreef Duvel het volgende:
Wel opvallend hoeveel katholieken zich nu ineens laten uitschrijven... Niet beschuldigend bedoeld, maar het valt me op hoeveel mensen ingeschreven staan als kerkelijk maar zich niet meer als zodanig beschouwen.
Nee, nee. Hij is echt zo dom.quote:
Dus jij zou je, als hetero, vergrijpen aan kleine meisjes als je hiertoe de mogelijkheid had.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is écht wel de oorzaak van misbruik van boys binnen de Catholic Church. En het celibaat werkt daarbij als een soort van katalysator.
Heel vaak zie je dat homo's zich veilig wanen in de kerk, maar omdat ze hun lusten niet kunnen botvieren op een vrouw, dat staat het celibaat nl. niet toe, vergrijpen ze zich aan verse boys.²
Ga nou niet in op die (bar) slechte troll.quote:Op woensdag 14 april 2010 07:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus jij zou je, als hetero, vergrijpen aan kleine meisjes als je hiertoe de mogelijkheid had.![]()
Kleine meisjes ...quote:Op woensdag 14 april 2010 07:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus jij zou je, als hetero, vergrijpen aan kleine meisjes als je hiertoe de mogelijkheid had.![]()
Goh, ben het niet vaak met je eens, maar dit keer wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar nogmaals: het celibaat is denk ik olie op het vuur voor de (hitsige) homo priester. Dat kan nooit lang goed gaan, zeker niet als er verse boys binnen handbereik liggen/komen. Het is veel beter om dat soort types toe te staan te huwen.²
Don't feed the trollquote:Op woensdag 14 april 2010 07:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als ik niet mocht huwen en dag in dag uit moest werken met verse jonge girls, dan is alles mogelijk en sluit ik niets uit, maar dat is puur hypothetisch. Daarom erken ik ook de powers van het huwelijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 07:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
precies, ik vindt het dan ook onzin dat die priesters niet mogen trouwensquote:Op woensdag 14 april 2010 18:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik niet mocht huwen en dag in dag uit moest werken met verse jonge girls, dan is alles mogelijk. Daarom erken ik ook de powers van het huwelijk.²
Wat een woede, ben je zelf ook anaal vernederd door een priester?quote:Op woensdag 14 april 2010 21:53 schreef Boldface het volgende:
Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik lid was van de RK-kerk.
Ik heb het eerder gezegd, ik herhaal het graag nog eens. Als er ooit nog eens één atoombom ergens nuttig besteed kan worden is het wel door dat ding bovenop het Vaticaan te gooien. En nou niet zeggen dat het zielig of verwerpelijk is, want het wereldwijde leed dat het Vaticaan al eeuwenlang veroorzaakt met zijn bizarre volksmennerij is vele malen erger.
Nee, je kunt ook gewoon woedend zijn. Woedend vanwege de bizarre, bekrompen en bovenal ziekelijke uitlatingen en woedend vanwege de miljoenen mensen die kritiekloos en hersenloos deze onzin voor waarheid aannemen omdat ze niet voor zichzelf kunnen nadenken. In mijn optiek is niets zo schadelijk voor deze planeet als religie; de uitspraken vanuit het Vaticaan zijn daar het zoveelste voorbeeld van.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:06 schreef 9x19 het volgende:
Wat een woede, ben je zelf ook anaal vernederd door een priester?
Een homoman ook niet, die zou aan mannen zitten, niet aan jongetjes.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Een hetero man zou toch nooit aan boys zitten?²
Het celibaat onderdrukt seksuele gevoelens. Wat de oriëntatie van die seksuele gevoelens is, is totaal niet relevant. Pedofilie is een seksuele afwijking die drie varianten kent: volwassenen die vallen op kinderen van hetzelfde geslacht, op kinderen van het andere geslacht of op kinderen van beide geslachten. Met hetero-, bi- of homoseksualiteit heeft dat helemaal niks te maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel vaak zie je dat homo's zich veilig wanen in de kerk, maar omdat ze hun lusten niet kunnen botvieren op een vrouw, dat staat het celibaat nl. niet toe, vergrijpen ze zich aan verse boys.![]()
Bron?quote:Op woensdag 14 april 2010 12:28 schreef Gia het volgende:
Als priesters gewoon zouden mogen trouwen en als ook vrouwen priester(es) mogen worden, zouden er veel meer niet-homofiele priesters zijn.
Bron?quote:Dat gegeven, samen met het celibaat en het feit dat priesters in die tijd vrijwel op jongetjes 'geplakt' werden, heeft hiertoe geleid.
Hoe wil je nu iets bestraffen als dat niet bewezen is?quote:Wat m.i. wel moet gebeuren dat in ALLE gevallen van kindermisbruik, ook door mensen die door wat voor wet dan ook beschermd worden, er aangifte plaatsvind en er gevangenisstraf volgt.
En dus geen taakstraf omdat het misbruik niet 100 % bewezen was.
Schijnbaar is het dan voldoende bewezen om een taakstraf uit te delen. Dat kan dan ook gewoon gevangenisstraf zijn. Een taakstraf slaat dan ook nergens op.quote:Op maandag 19 april 2010 18:23 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe wil je nu iets bestraffen als dat niet bewezen is?
Nee. Het OM kan iets tenlasteleggen (bijvoorbeeld seksueel misbruik) en als bijvoorbeeld blijkt dat de intentie om het in een seksuele context te plegen ontbreekt, kan een gevangenisstraf niet worden opgelegd. For example. Dan kun je niet alsnog een gevangenisstraf eisen.quote:Op maandag 19 april 2010 18:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar is het dan voldoende bewezen om een taakstraf uit te delen. Dat kan dan ook gewoon gevangenisstraf zijn. Een taakstraf slaat dan ook nergens op.
Dat hangt helemaal van de situatie af. Er zijn inderdaad gevallen waarin bijvoorbeeld niet zozeer door de gedaagde alles ontkend wordt, maar wel de manier waarop een andere draai krijgt, zodat de meervoudige kamer uiteindelijk het seksuele aspect niet bewezen verklaart en een gedaagde er vandoor gaat met een lichtere straf.quote:Maar het gebeurt dus wel. Kind met ouders doen aangifte, man ontkent. Er valt niiks te bewijzen, dus dan maar een taakstraf.
Het heeft weinig met dé kerk van doen, paters en dergelijke zullen voornamelijk individueel aangeklaagd worden.quote:Overigens had de kerk ook alles kunnen ontkennen, natuurlijk, want zoals je zegt: Het valt niet te bewijzen.
In AngloSaxische landen heb je het concept "Obstruction of Justice", als je weet over een gepleegde misdaad en je informeert de politie niet dan ben je medeplichtig. Is er in Nederland niet zo'n wet?quote:Op maandag 19 april 2010 18:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Het OM kan iets tenlasteleggen (bijvoorbeeld seksueel misbruik) en als bijvoorbeeld blijkt dat de intentie om het in een seksuele context te plegen ontbreekt, kan een gevangenisstraf niet worden opgelegd. For example. Dan kun je niet alsnog een gevangenisstraf eisen.
[..]
Dat hangt helemaal van de situatie af. Er zijn inderdaad gevallen waarin bijvoorbeeld niet zozeer door de gedaagde alles ontkend wordt, maar wel de manier waarop een andere draai krijgt, zodat de meervoudige kamer uiteindelijk het seksuele aspect niet bewezen verklaart en een gedaagde er vandoor gaat met een lichtere straf.
[..]
Het heeft weinig met dé kerk van doen, paters en dergelijke zullen voornamelijk individueel aangeklaagd worden.
Dat hangt natuurlijk helemaal van het soort misdaad, de context, plaats en mate van betrokkenheid af. "Ik stond erbij en keek er naar" is strafbaar op het moment dat je je vriend een minderjarig meisje seksueel ziet misbruiken. Maar die grenzen zijn nogal vaag geloof ik. Anyway; het zijne weet ik daar niet van.quote:Op maandag 19 april 2010 18:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
In AngloSaxische landen heb je het concept "Obstruction of Justice", als je weet over een gepleegde misdaad en je informeert de politie niet dan ben je medeplichtig. Is er in Nederland niet zo'n wet?
Wat een nare wet.quote:Op maandag 19 april 2010 18:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
In AngloSaxische landen heb je het concept "Obstruction of Justice", als je weet over een gepleegde misdaad en je informeert de politie niet dan ben je medeplichtig. Is er in Nederland niet zo'n wet?
dat mag jij helemaal geen nare wet vinden, ga je diep schamen terwijl je Bolivariaanse slogans opzegt:quote:
Het orgaan wat RKK heet?quote:Op maandag 19 april 2010 21:56 schreef Kees22 het volgende:
Maar wie neemt dan al de homo's in de kerk in dienst?
Huh, maar vervolgens heb je weer de "Fifth Amendment" in de VS. Deze grondwet gaat over het recht op zwijgen.quote:Op maandag 19 april 2010 18:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Tja, dat staat niet op hun voorhoofd getatoeëerd!quote:Op maandag 19 april 2010 21:56 schreef Kees22 het volgende:
Maar wie neemt dan al de homo's in de kerk in dienst?
En toch gebeurt het wel degelijk, en veel vaker ligt hier homoïsme aan ten grondslag dan dat het de schuld zou zijn van het celibaat.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:56 schreef wonderer het volgende:
Een homoman ook niet, die zou aan mannen zitten, niet aan jongetjes.
Oh, heb jij daar bewijs van?quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch gebeurt het wel degelijk, en veel vaker ligt hier homoïsme aan ten grondslag dan dat het de schuld zou zijn van het celibaat.
Wel wakkert het celibaat het vuurtje der hitsigheid maar aan. Echter moet het probleem er al zijn, het celibaat is nl. niet het probleem an sich maar slechts olie op het vuur.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |