Volgens mij kan jij niet tussen de regeltjes door lezen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja. Maar volgens soimmigen hier is de Paus de enige oorzaak van HIV, immers als je van hem een condoom zou mogen gebruiken dan zou er geen HIV zijn. Hoe verklaar je die 20% van de bevolking die wel HIV heeft maar niet Katholiek is?
Ik wil alleen aangeven dat er andere oorzaken zijn, en dat de invloed van de Paus in die landen waar HIV een p[robleem is echt heel beperkt is.
Ik weet dat het moeilijk is te accepteren dat de simpele oplossing (het is allemaal de schuld van de Paus) niet klopt.
Het was niet specifiek op jou gericht, meer in het algemeen. Ik zie in elke discussie over de Paus en in elke discussie over HIV weer dezelfde onzin bewering opduiken dat de Paus verantwoordelijk is voor vele HIV doden.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij niet tussen de regeltjes door lezen.
ik heb hier niemand iets zien beweren dat de paus verantwoordelijk is voor de hiv uitbraken in afrika.
Oa ik heb gezegt dat het een zeer stupiede actie was, zeker als een persoon waar men toch naar opkijkt, zulke ongefundeerde uitspraken te gaan doen.
Uitsluitend sex binnen het huwelijk is niet onveilig hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:09 schreef heiden6 het volgende:
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Maar leugens verspreiden over comdooms en onveilige seks aanmoedigen in gebieden waar 1 op de 5 mensen HIV heeft is wel echt walgelijk. Net zoiets als iemand proberen aan te moedigen heroïne te proberen, niet strafbaar maar bij iemand met enig moreel besef komt het niet op om het te doen.
Je kan de katholieke kerk veel verwijten, maar niet dat ze mensen aanmoedigen om onveilige losse seks te hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:09 schreef heiden6 het volgende:
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Maar leugens verspreiden over comdooms en onveilige seks aanmoedigen in gebieden waar 1 op de 5 mensen HIV heeft is wel echt walgelijk. Net zoiets als iemand proberen aan te moedigen heroïne te proberen, niet strafbaar maar bij iemand met enig moreel besef komt het niet op om het te doen.
Er is hier niet gezegd dat de paus de directe verantwoordelijke is voor de doden. De paus is niet het vuur zelf, maar hij is wel de olie die op het vuur gegooid wordt. Nu luisteren mensen naar de paus en gebruiken ze geen condoom. Doen ze dat wel dan het probleem al veel minder zijn. Veel anders zit het niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het was niet specifiek op jou gericht, meer in het algemeen. Ik zie in elke discussie over de Paus en in elke discussie over HIV weer dezelfde onzin bewering opduiken dat de Paus verantwoordelijk is voor vele HIV doden.
Ten eerste: Als je echt naar de Paus luistert heb je maar een verwaarloosbare kans HIV op te lopen.
Ten tweede: In de landen waar HIV het grootste probleem is zijn nauwelijks Katholieken.
Ik stoor me nogal aan het afschuiven van schuld op de Paus omdat mensen dan niet verder kijken naar echte oplossingen.
A: ze luisteren duidelijk NIET naar de Paus, want dan zouden ze geen sex buiten het huwelijk hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:14 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Er is hier niet gezegd dat de paus de directe verantwoordelijke is voor de doden. De paus is niet het vuur zelf, maar hij is wel de olie die op het vuur gegooid wordt. Nu luisteren mensen naar de paus en gebruiken ze geen condoom. Doen ze dat wel dan het probleem al veel minder zijn. Veel anders zit het niet.
Als ze écht naar de paus zouden luisteren, zouden ze uberhaupt geen seks voor het huwelijk hebben. Nu zie je dat ze op dat punt de paus negeren, maar op het punt van de condooms zouden ze dan opeens trouw de paus volgen...quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:14 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Er is hier niet gezegd dat de paus de directe verantwoordelijke is voor de doden. De paus is niet het vuur zelf, maar hij is wel de olie die op het vuur gegooid wordt. Nu luisteren mensen naar de paus en gebruiken ze geen condoom. Doen ze dat wel dan het probleem al veel minder zijn. Veel anders zit het niet.
Het gaat om de symboliek.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
A: ze luisteren duidelijk NIET naar de Paus, want dan zouden ze geen sex buiten het huwelijk hebben.
B: In de landen waar HIV het meest voorkomt zijn nauwelijks Katholieken.
Onzin. Een organisatie heeft een stel regels, en daar hou je je aan of niet.quote:
Met adequate seksuele voorlichting wel ja. Maar die zullen ze in die landen denk ik niet echt hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als ze écht naar de paus zouden luisteren, zouden ze uberhaupt geen seks voor het huwelijk hebben. Nu zie je dat ze op dat punt de paus negeren, maar op het punt van de condooms zouden ze dan opeens trouw de paus volgen...
Ik vraag me af of het condoom-gebruik ineens omhoog zou schieten, wanneer de kerk haar standpunt zou herzien.
Jij snapt niet waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. Een organisatie heeft een stel regels, en daar hou je je aan of niet.
Dat het politiek correct is om de kerk de schuld te geven, en niet politiek correct om het machogedrag van Afrikanen aan te spreken verandert daar helemaal niets aan.
Laat die B eens achterwege. Je bewijs bewees namelijk niks.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
A: ze luisteren duidelijk NIET naar de Paus, want dan zouden ze geen sex buiten het huwelijk hebben.
B: In de landen waar HIV het meest voorkomt zijn nauwelijks Katholieken.
Ik ga tussen de regels doorlezen dat jij wil dat ik een wildvreemde in elkaar sla. Dus of jij dat nou gezegd hebt of niet, ik meen dat tussen de regels door te lezen, dus het is duidelijk jouw schuld als ik dat doe.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij snapt niet waar ik het over heb.
Geeft niet hoor.
Het gaat helemaal niet om de regels vanuit het vaticaan en wat er in de bijbel staat enzo.
Daarom zei ik al, je moet tussen de regels door lezen.
Dan snap je wat ik bedoel en anderen ook.
Als je niet normaal meer kan reageren dan houd het voor mij bij deze op.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ga tussen de regels doorlezen dat jij wil dat ik een wildvreemde in elkaar sla. Dus of jij dat nou gezegd hebt of niet, ik meen dat tussen de regels door te lezen, dus het is duidelijk jouw schuld als ik dat doe.
Als we op die manier gaan beginnen....
Onzin, het bewijst dat de Paus niet verantwoordelijk is voor alle HIV gevallen in Africa. Ik weet dat je liever alle schuld op de Paus schuift, ik snap alleen niet zo goed hoe je ook de schuld van niet-Katholieken met HIV bij de Paus legt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Laat die B eens achterwege. Je bewijs bewees namelijk niks.
Sorry hoor, maar als je het hebt over tussen de regels doorlezen dan kan iedereen wel zijn eigen conclusie trekken. Dat heeft helemaal niets met de kerk te maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je niet normaal meer kan reageren dan houd het voor mij bij deze op.
Jou reactie heeft niks te maken met tussen de regels doorlezen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je het hebt over tussen de regels doorlezen dan kan iedereen wel zijn eigen conclusie trekken. Dat heeft helemaal niets met de kerk te maken.
Totdat ik erover begon was er inderdaad geen enkele nuance in het aanvallen van de Paus ivm HIV in Afrika.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jou reactie heeft niks te maken met tussen de regels doorlezen.
Dat is gewoon domweg dingen uit hun verband rukken.
Blijkbaar kan jij alleen maar lezen dat men de kerk en de paus aanvalt en dat zij schuldig zijn aan het hiv gebeuren in Afrika.
Zolang jij daar halsstarrig aan vast blijft houden ga ik het je niet uitleggen aangezien dat toch geen zin heeft.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Totdat ik erover begon was er inderdaad geen enkele nuance in het aanvallen van de Paus ivm HIV in Afrika.
Je felle aanvallen op mijn punten dat hij onmogelijk verantwoordelijk gehouden kan worden laten wmb alleen zien dat je het nogal moeilijk hebt met het accepteren dat een waarheid die je je hele leven geaccepteerd en verspreid hebt een leugen blijkt te zijn. Kan gebeuren hoor. Maar denk er nog maar eens over na.
Goed nummer.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:35 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
In Nederland.
Maar in landen als Polen en Hongarije bijvoorbeeld niet. Het volk daar haat homo's en Joden, dus dit is gewoon koren op de molen voor hen.![]()
Antisemitisme is not-done in Nederland, maar in Oost-Europa is dit gewoon mainstream. En juist daar heeft de katholieke kerk veel aanhang.
Nederland was altijd al een buitenbeentje, in de jaren '80 waren we al gehaat in Italië en Vaticaanstad dankzij ons welkomstcomité 'Popie Jopie Jee'
quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Totdat ik erover begon was er inderdaad geen enkele nuance in het aanvallen van de Paus ivm HIV in Afrika.
Je felle aanvallen op mijn punten dat hij onmogelijk verantwoordelijk gehouden kan worden laten wmb alleen zien dat je het nogal moeilijk hebt met het accepteren dat een waarheid die je je hele leven geaccepteerd en verspreid hebt een leugen blijkt te zijn. Kan gebeuren hoor. Maar denk er nog maar eens over na.
Ik heb nog steeds geen argumenten gezien waaruit blijkt dat de Paus ook maar minimaal verantwoordelijk is. Het herhalen van een leugen maakt die leugen niet waar.quote:
Waarom geloven dan zoveel mensen in God enzo?quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen argumenten gezien waaruit blijkt dat de Paus ook maar minimaal verantwoordelijk is. Het herhalen van een leugen maakt die leugen niet waar.
Dat is een keuze. Je kan niet bewijzen dat God bestaat, maar ook niet dat God niet bestaat.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom geloven dan zoveel mensen in God enzo?
Waarom voelen zoveel mensen zich dan beledigd als je godverdomme zegt. Of zegt dat jezus een leernicht is met een anaalfetisj?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is een keuze. Je kan niet bewijzen dat God bestaat, maar ook niet dat God niet bestaat.
Omdat dat nogal beledigend is voor mensen die geloven. Je kan niet zien dat iemands geloof op die manier afkraken beledigend kan zijn?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom voelen zoveel mensen zich dan beledigd als je godverdomme zegt. Of zegt dat jezus een leernicht is met een anaalfetisj?
Omdat zij geloven dat Jezus echt bestaan heeft en echt de zoon van God of echt een profeet is?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom voelen zoveel mensen zich dan beledigd als je godverdomme zegt. Of zegt dat jezus een leernicht is met een anaalfetisj?
Eigenlijk niet. Als een christelijk iemand iets beledigends over atheisme zou zeggen tegen mij zou ik me niet beledigd voelen. Ik laat zo'n iemand lekker. Ik snap alleen niet dat geloof zo'n groot voetstuk heeft en dat gelovigen (zo snel) beledigd raken. Het is iets dat je gelooft, en niet zeker weet. Waarom zou je je er druk om maken. Maar goed, we dwalen af.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat dat nogal beledigend is voor mensen die geloven. Je kan niet zien dat iemands geloof op die manier afkraken beledigend kan zijn?
Want alle gelovigen zijn hetzelfde? Ik ben zelf gelovig, maar als jij dat soort dingen grappig vind ben ik niet beledigd. Sommige atheisten kunnen trouwens ook roodheet van woede worden als je hun waarheid niet als dogma accepteert. We blijven toch mensen met zijn allen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Als een christelijk iemand iets beledigends over atheisme zou zeggen tegen mij zou ik me niet beledigd voelen. Ik laat zo'n iemand lekker. Ik snap alleen niet dat geloof zo'n groot voetstuk heeft en dat gelovigen (zo snel) beledigd raken. Het is iets dat je gelooft, en niet zeker weet. Waarom zou je je er druk om maken. Maar goed, we dwalen af.
Kan jij bewijzen dat het roze ruimtekonijn niet bestaat?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:00 schreef Viajero het volgende:
Je kan niet bewijzen dat God bestaat, maar ook niet dat God niet bestaat.
Ik generaliseer 'n beetje hoorquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want alle gelovigen zijn hetzelfde? Ik ben zelf gelovig, maar als jij dat soort dingen grappig vind ben ik niet beledigd. Sommige atheisten kunnen trouwens ook roodheet van woede worden als je hun waarheid niet als dogma accepteert. We blijven toch mensen met zijn allen.
Moet je vooral doen, heb ik geen problemen mee. Ik heb verder ook helemaal geen problemen met het geloof. Waar ik wel problemen mee heb is dat gelovigen vanuit dat geloof de vrijheid van anderen willen beperken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want alle gelovigen zijn hetzelfde? Ik ben zelf gelovig, maar als jij dat soort dingen grappig vind ben ik niet beledigd. Sommige atheisten kunnen trouwens ook roodheet van woede worden als je hun waarheid niet als dogma accepteert. We blijven toch mensen met zijn allen.
Nee, jij wel?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kan jij bewijzen dat het roze ruimtekonijn niet bestaat?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Als mensen de vrijheden van gelovigen willen beperken dan ben ik daar trouwens ook tegen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:17 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Moet je vooral doen, heb ik geen problemen mee. Ik heb verder ook helemaal geen problemen met het geloof. Waar ik wel problemen mee heb is dat gelovigen vanuit dat geloof de vrijheid van anderen willen beperken.
Atheisme is dan ook meer een afwezigheid van andere levensbeschouwingen, dan dat het een levensbeschouwing op zichzelf is. Het enige wat je van een atheist kan zeggen is dat ie niet in God gelooft, al het andere ligt open. Dat wordt dan ook veel minder een onderdeel van je identiteit dan als je wel in een specifieke religie gelooft.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Als een christelijk iemand iets beledigends over atheisme zou zeggen tegen mij zou ik me niet beledigd voelen. Ik laat zo'n iemand lekker. Ik snap alleen niet dat geloof zo'n groot voetstuk heeft en dat gelovigen (zo snel) beledigd raken. Het is iets dat je gelooft, en niet zeker weet. Waarom zou je je er druk om maken. Maar goed, we dwalen af.
En waar komt die woede vandaan? Vanuit gebeurtenissen zoals dit. Het feit dat homoseksualiteit de schuldige is van misbruik in de kerk en niet zij zelf. Daar wordt men woest van en dat kan ik begrijpen. Al is het niet zo dat het de atheïst in Jac0bus is die daar woest over is. Daar zal denk ik elk persoon welk geloof dan ook woest over zijn. Alleen als atheïst is het makkelijker om daar open en bloot boos over te maken omdat je zelf toch geen religie aanhangt die dit soort dingen begaat.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Atheisme is dan ook meer een afwezigheid van andere levensbeschouwingen, dan dat het een levensbeschouwing op zichzelf is. Het enige wat je van een atheist kan zeggen is dat ie niet in God gelooft, al het andere ligt open. Dat wordt dan ook veel minder een onderdeel van je identiteit dan als je wel in een specifieke religie gelooft.
Ik ben ook atheist, maar ik voel dat verder niet echt als een wezenlijk onderdeel van mezelf, terwijl dat voor Christenen alweer heel anders ligt. En bovendien, ook onder atheisten is er ontzettend veel woede tegenover andersdenkenden. Sla er een gemiddeld FP-artikel over religie op na, en je vindt ze met bosjes tegelijk.
Volgens mij heb ik in dit topic nog nooit iets over de Paus en HIV gezegd.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin, het bewijst dat de Paus niet verantwoordelijk is voor alle HIV gevallen in Africa. Ik weet dat je liever alle schuld op de Paus schuift, ik snap alleen niet zo goed hoe je ook de schuld van niet-Katholieken met HIV bij de Paus legt.
er zijn bar weinig mensen echt atheïst. Een nee, ook Dawkins niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Misschien niet 100% sluitend bewijs nee, maar op zijn minst toch een heel sterke aanwijzing.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in dit topic nog nooit iets over de Paus en HIV gezegd.
Ik zeg alleen dat je bewijs geen bewijs is.
Ik weet ook wel dat er vele factoren zijn in Afrika waardoor het aidsgehalte zo hoog is. Maar jij schuift iedereen die kritiek op je heeft het stigma paus basher in de schoenen. Wordt eens rationeel.
Zo denk ik er ook over, vandaar dat ik me niet beledigd voel over zulke kwesties. Waar ik wel boos op wordt is dat gelovigen hun gedachtegang aan je opdringen (Jehova's) of misbruik maken van hun machtspositie (die pedopriesters). Verder is 't een kwestie van leven en laten leven toch?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Atheisme is dan ook meer een afwezigheid van andere levensbeschouwingen, dan dat het een levensbeschouwing op zichzelf is. Het enige wat je van een atheist kan zeggen is dat ie niet in God gelooft, al het andere ligt open. Dat wordt dan ook veel minder een onderdeel van je identiteit dan als je wel in een specifieke religie gelooft.
Ik ben ook atheist, maar ik voel dat verder niet echt als een wezenlijk onderdeel van mezelf, terwijl dat voor Christenen alweer heel anders ligt. En bovendien, ook onder atheisten is er ontzettend veel woede tegenover andersdenkenden. Sla er een gemiddeld FP-artikel over religie op na, en je vindt ze met bosjes tegelijk.
Het is geen bewijs omdat het niks zegt over de link, HIV - Katholiek aangezien je alleen met data over de gehele bevolking komt. Dat was al eerder gezegd dus ik dacht dat je die kritiek al wel had begrepen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:56 schreef Viajero het volgende:
[..]
Misschien niet 100% sluitend bewijs nee, maar op zijn minst toch een heel sterke aanwijzing.
Het gewoon afdoen met "dat is geen bewijs" wijst er voor mij niet op dat er serieus naar dit argument gekeken wordt. Dat is nietszeggende kritiek.
Ik vindquote:Verder draait de wereld niet om jou alleen, ik heb meermaals aangegeven dat dit in het algemeen bedoeld is.
anders alles behalve algemeen en toch vrij naar mij gericht. maar het zal wel aan mij liggen.quote:Ik weet dat je liever alle schuld op de Paus schuift, ik snap alleen niet zo goed hoe je ook de schuld van niet-Katholieken met HIV bij de Paus legt.
Misschien dat je hier wat aan hebtquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:59 schreef Twizu het volgende:
Even tussendoor: hoe / waar schrijf ik me uit bij de kerk? Ik kom een hoop info tegen, maar dat is telkens weer anders.
het is nog waar ook!quote:The burgeoning sex scandal engulfing the Roman Catholic Church has mystified many Americans who are at a loss to understand how this outrage could have occurred and been kept under wraps for so long.
But now a shocking new book provides the shocking answer.
In Michael Rose's blockbuster "Goodbye, Good Men, How Catholic Seminaries Turned Away Two Generations of Vocations from the Priesthood" he exposes the corruption of the Roman Catholic seminary system in the United States.
Already the liberal mainstream media does not want you to read the book and is keeping a lid on its revelations.
In full and alarming detail, veteran investigative reporter Michael S. Rose examines the root causes of the so-called pedophile priest scandal.
Rose lays bare the astonishing story of the deliberate infiltration of the seminaries by what has been called the "Lavender Mafia," a clique of militant gays, along with an underground of liberal faculty members determined to change the basic doctrines of the Catholic Church.
Rose commits the unforgivable politically incorrect sin by courageously laying the blame for the widespread molestation of teenage boys by priests squarely at the door of the gay Mafia who dominate many of the seminaries responsible for the training and formation of Catholic priests.
For this violation of the taboo against any unfavorable mention of homosexual behavior that exists in the mainstream media, he is being punished by having his book blacklisted by his fellow journalists who simply do not want you to read "Goodbye, Good Men," and learn the true facts.
In the book, written before the latest abuse scandals erupted, Rose insists that the alleged shortage of priests is "artificial and contrived," and the direct result of policies adopted by scores of dioceses for many years - policies that turned the seminary system on its head - and have now driven a stake through the heart of the Catholic Church in America.
"Good Bye, Good Men" is now available from NewsMax.com.
Scores of honorable men faithful to the 2000 year-old doctrines of the Church have been driven out of the seminaries which have given preferential treatment to gays and others wedded to unorthodox doctrines.
So pervasive is the homosexual influence in many seminaries that one candidate for the priesthood told Rose, "The issue was never one of my suitability for ordination. Rather it was that the gay clique had been given veto power over who got ordained."
Certain homosexually-dominated seminaries have earned nicknames such as Notre Flame (for Notre Dame Seminary in New Orleans) and Theological Closet (for Theological College at Catholic University of America in Washington, D.C.); St. Mary's Seminary in Baltimore has earned the nickname " The Pink Palace."
In some seminaries, students openly prance around in "gay apparel", visit gay bars, and carry on illicit homosexual affairs in their rooms.
Heterosexual seminarians were "propositioned, harassed or even molested," Rose revealed. At one seminary, heterosexual students were forced to submit to homosexual behavior by faculty members who used upper classmen to recruit "Fresh Meat" to satisfy their perverted desires.
"Orthodox candidates are still being turned away in droves, heterosexual seminarians are still being sent to psychological counseling and booted from school, while liberal-minded and pro-gay seminarians are given deferential treatment, put in charge of others, advanced and ordained."
Dus je kan daar helemaal geen informatie uit halen? Helemaal niets?quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het is geen bewijs omdat het niks zegt over de link, HIV - Katholiek aangezien je alleen met data over de gehele bevolking komt. Dat was al eerder gezegd dus ik dacht dat je die kritiek al wel had begrepen.
[..]
Ok, dat was niet direct zo persoonlijk bedoeld, sorry.quote:Ik vind
[..]
anders alles behalve algemeen en toch vrij naar mij gericht. maar het zal wel aan mij liggen.
whoa, weinig. Als je statistiek gebruikt moet je het ook goed doen. Schijn bedriegt vaak. Soms lijkt er in de logica van het getal er een verband te zijn, maar ga je het onderzoeken met instrumenten dan blijkt dit er totaal niet te zijn. Daarom zijn er hele theorieën uitgewerkt en modellen gemaakt. Je kan niet een klein beetje van het model pakken en dan al conclusies trekken, zeker niet als je data niet overeenkomt met wat je zoekt. Dan wordt de kans op fouten alleen maar groter, en de kans dat de data je bedriegt dus ook.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dus je kan daar helemaal geen informatie uit halen? Helemaal niets?
prima johquote:[..]
Ok, dat was niet direct zo persoonlijk bedoeld, sorry.
fel was het niet bedoeld.quote:Wat is jouw motivatie om mij zo fel aan te vallen als het jou niet gaat om het de Paus de schuld geven?
http://www.telegraaf.nl/b(...)gaafden__.html?p=4,2quote:Fraters vergrepen zich aan zwakbegaafden
BOXTEL - Kinderen met een licht verstandelijke beperking die begin jaren zestig en zeventig op het instituut De La Salle in Boxtel zaten, zijn in die tijd slachtoffer geworden van seksueel misbruik door leden van de congregatie van de Fraters van Tilburg. Dat hebben drie oud-groepsleiders van het behandelinstituut onafhankelijk van elkaar verklaard aan de Wereldomroep en NRC Handelsblad.
Volgens de redacties is het de eerste keer dat niet slachtoffers van seksueel misbruik zelf met verhalen over misbruik binnen rooms-katholieke instellingen naar buiten komen. De drie oud-groepsleiders die de broeders van misbruik beschuldigen, waren de eerste leken die de fraters hielpen bij het onderwijs aan zwakbegaafde kinderen.
Ook in het buitenland worden fraters beschuldigd van seksueel misbruik Een oud-leerling van een internaat van de Fraters van Tilburg in Soto, op Curaçao, beschuldigt twee broeders van die congregatie van seksueel misbruik. Hij uittte zijn beschuldigingen voor de Wereldomroep.
Het is niet de eerste keer dat de congregatie in opspraak komt. Eerder zeiden zeven oud-leerlingen van blindeninstituut Sint Henricus in het Brabantse Grave structureel te zijn misbruikt en mishandeld door negen fraters.
Begin april schreef algemeen overste frater Broer Huitema in een ingezonden brief in de GPD-bladen dat de congregatie soms maatregelen heeft genomen tegen broeders die kinderen hebben misbruikt.
Sommigen zijn naar het buitenland gestuurd, anderen moesten hun onderwijsbevoegdheid in het openbaar inleveren en ook zijn fraters vanuit hun functie als onderwijzer of opvoeder naar een administratieve taak overgeplaatst. Dat was toen beleid, aangezien de bestuurders in die tijd wel wisten dat seksueel misbruik voorkwam.
„Het spijt me verschrikkelijk wat de slachtoffers is overkomen. Het is een zwarte bladzijde in onze geschiedenis”, schreef Huitema in de ingezonden brief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |