abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80312151
Ja Shirley, ik... maar dat was vanwege bloedverlies.

Ik had een inwendige echo en er was een soort koffieboontje met kloppend hartje te zien! Bijna 1 cm groot toen
pi_80312387
Er wordt net aangebeld, mijn kraampakket is binnen. Wow, dan lijkt het opeens toch wel echt heel snel te gaan...

Heeft iemand enig idee of dit genoeg is, of dat je nog spullen zelf beter kunt bijkopen? De kraamverbanden bijvoorbeeld? Maar een pak voor overdag, twee voor in de nacht gekregen... Twee stretchbroekjes voor die verbanden, en dat lijkt me sowieso wat weinig... Maar ik heb echt geen flauw benul wat je nodig hebt als aanstaande lekenbevaller
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_80312450
Shirley, ik heb met ongeveer 6,5 week ook een echo gehad, maar daar was nog niet zoveel op te zien. Wel een kloppend hartje, dat was wel heel fijn, maar je zag nog niet echt een mini-mensje zeg maar, meer een boontje

Oh er was nog een pagina Maar goed, hier ook een boontje dus.

Djenneke, kraamverbanden heb ik later nog wel pakken van bij laten halen, van die zwarte kotex verpakkingen. Maar dat kan je toch ook dan door iemand laten halen als je er meer nodig hebt?
Die netbroekjes heb ik helemaal niet gebruikt, ik had gewoon mijn grote zwangerschapsonderbroeken aan, daar passen ook prima 2 kraamverbanden achter elkaar in.
Oh man, nu ik daar weer aan terug denk. Dat gedoe na de bevalling vond ik echt niet fijn.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80312628
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:52 schreef tessie het volgende:
Shirley, ik heb met ongeveer 6,5 week ook een echo gehad, maar daar was nog niet zoveel op te zien. Wel een kloppend hartje, dat was wel heel fijn, maar je zag nog niet echt een mini-mensje zeg maar, meer een boontje

Oh er was nog een pagina Maar goed, hier ook een boontje dus.

Djenneke, kraamverbanden heb ik later nog wel pakken van bij laten halen, van die zwarte kotex verpakkingen. Maar dat kan je toch ook dan door iemand laten halen als je er meer nodig hebt?
Die netbroekjes heb ik helemaal niet gebruikt, ik had gewoon mijn grote zwangerschapsonderbroeken aan, daar passen ook prima 2 kraamverbanden achter elkaar in.
Oh man, nu ik daar weer aan terug denk. Dat gedoe na de bevalling vond ik echt niet fijn.
Moet je ook nog niet aan denken joh

Sorry!

Maar toch bedankt voor je reactie, goed om te weten. Ik zal niet doorvragen
  woensdag 14 april 2010 @ 18:13:43 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80313138
Ik had begrepen dat veel vrouwen binnen een week over konden stappen op maandverband...

Oh ja Orea, goed wat je zei vanmiddag. Manlief en ik hebben onze polis erbij gehaald en de baby is meeverzekerd met ons vanaf 24 weken zwangerschap tot 30 dagen na de geboorte (maar dan moet ie sowieso al aangemeld zijn), ook voor hetzelfde bedrag als wijzelf. Heb nu op het to-do lijstje van manlief gezet: binnen 30 dagen aanmelden bij uitvaartverzekering!
pi_80313310
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:32 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]
Vorige keer liep mijn baarmoeder ook voor op de groei en nu nog steeds. Of iig hij zit hoger dan hij hoort te zitten.
Dus nu heb ik volgende week dinsdag een groeiecho en moet ik over 2 weken weer terugkomen.
Mja maak me er geen zorgen over, omdat het schijnbaar vaker voorkomt bij kleinere mensen (alsof ik een lilliputter ben ). En hij was bij alle echo's netjes op groei dus daar ga ik ook maar vanuit. Nog een keertje lekker baby kijken
Mag ik vragen hoe 'klein' je dan bent en of ze de vorige keer al gezegd had dat je baarmoeder voorliep qua groei? Ik ben namelijk ook niet zo groot (1.57) en bij mij heeft ze er niks over gezegd terwijl mijn baarmoeder volgens mij ook wel hoger ligt (in vergelijking met wat ik bij anderen lees). Morgen ook naar de verloskundige dus dan ga ik het ook wel eens vragen.
pi_80313711
Oh geeft niet hoor Djenneke. Ik was gewoon eigenlijk alweer vergeten wat een gedoe het was. Dat had ik nooit zo bedacht voordat ik ging bevallen.
Pessie, gewoon maandverband is vaak zo plastic-erig. Alleen die hele dikke kotex dingen hebben dat niet geloof ik. Dus vanwege het broeien met hechtingen en alles, kan je volgens mij beter die gebruiken. Went ook vanzelf wel weer hoor, die dikke dingen in je onderbroek. In het begin zelfs 2 achter elkaar
pi_80313887
Ik zou niet te snel overstappen naar gewoon maandverband
soms heb je ineens toch nog kraamverband nodig en het broeien idd wat tessie zegt!
pi_80314877
Ja gewoon een pak kraamverband bij halen. Die zwarte kotexpakken zijn ook goed hoor, die broeien niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80314939
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:18 schreef knuffelbeestje het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe 'klein' je dan bent en of ze de vorige keer al gezegd had dat je baarmoeder voorliep qua groei? Ik ben namelijk ook niet zo groot (1.57) en bij mij heeft ze er niks over gezegd terwijl mijn baarmoeder volgens mij ook wel hoger ligt (in vergelijking met wat ik bij anderen lees). Morgen ook naar de verloskundige dus dan ga ik het ook wel eens vragen.
ik ben 1.63/64 ongeveer. Niet heel erg klein dus.
En vorige keer zei ze het ook al. Dus ze had me al voorbereid. Vandaar dat ik me niet zo zorgen maak erom
Toen zei ze namelijk dat het eigenlijk gewoon een keertje extra babykijken was. Of zoals ze zei: heb je ook s voordeel van je lengte
pi_80314965
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En vorige keer zei ze het ook al. Dus ze had me al voorbereid. Vandaar dat ik me niet zo zorgen maak erom
Toen zei ze namelijk dat het eigenlijk gewoon een keertje extra babykijken was. Of zoals ze zei: heb je ook s voordeel van je lengte
Staat de thee al klaar?
  woensdag 14 april 2010 @ 19:18:06 #112
259886 pessie
pi_80315462
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:31 schreef tessie het volgende:
Oh geeft niet hoor Djenneke. Ik was gewoon eigenlijk alweer vergeten wat een gedoe het was. Dat had ik nooit zo bedacht voordat ik ging bevallen.
Pessie, gewoon maandverband is vaak zo plastic-erig. Alleen die hele dikke kotex dingen hebben dat niet geloof ik. Dus vanwege het broeien met hechtingen en alles, kan je volgens mij beter die gebruiken. Went ook vanzelf wel weer hoor, die dikke dingen in je onderbroek. In het begin zelfs 2 achter elkaar
Hier moeten we denk ik nog niet over nadenken... Ik heb alleen bij de eerste afspraak bij de vk gezegd dat wat er ook gebeurt, hechtingen er na 1 week uitgehaald worden. Ga niet voor de tigste keer lopen rampen met ontstoken hechtingen en vastgeklitte hechtingen e.d.
En ik haat maanverband, dan zal ik kraamverband wel nog meer haten...
pi_80315493
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Staat de thee al klaar?
ja hoor
pi_80315540
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Hier moeten we denk ik nog niet over nadenken... Ik heb alleen bij de eerste afspraak bij de vk gezegd dat wat er ook gebeurt, hechtingen er na 1 week uitgehaald worden. Ga niet voor de tigste keer lopen rampen met ontstoken hechtingen en vastgeklitte hechtingen e.d.
En ik haat maanverband, dan zal ik kraamverband wel nog meer haten...
Ach, misschien hoef je wel helemaal niet gehecht te worden, dat kan natuurlijk ook nog
pi_80315655
quote:

[..]

Dat is inderdaad wel een keertje voordeel van je lengte
pi_80315658
Ja maar dan heb je alsnog wel het kraamverband nodig denk ik.
zeker voor de grote klodders

Waarom wil je nu koste wat het koste de hechtingen eruit?
Een week is snel zeker als je oplosbare hebt en het hoeft niet te gaan ontsteken?
pi_80315764
Ik zal het lekker aan de vk overlaten of ze er wel of niet uit kunnen..

Oh ja klodders..
  woensdag 14 april 2010 @ 19:27:14 #118
259886 pessie
pi_80315923
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:19 schreef Soneal het volgende:

[..]

Ach, misschien hoef je wel helemaal niet gehecht te worden, dat kan natuurlijk ook nog

Hechtingen doen altijd raar als ze in mijn lijf zitten... Toen mijn verstandskiezen getrokken waren heeft de tandarts mn hechtingen eruit moeten snijden. Ik heb daar veel meer pijn van gehad dan dat ik had na de operatie...
pi_80316392
wat gaan jullie weer snel!

ik las veel goede controles en check ups en echo's en zo

Helaas geen hartje kunnen horen voor pvoes maar die heeft dan weer zo'n schattig kitten die zo bezorgd over mama is, volgende keer kan je hopelijk wel hartje horen!

hier kennen ze wat betreft pijnbestrijding tijdens de bevalling alleen maar ruggenprik, de uitleg was idd dat niet iedereen vakbekwaam omging met de pomp enzo geloof ik, nou ja ik zie wel eerst zo maar proberen maar als het niet gaat ga ik er heus wel omvragen

orea veel last van maagzuur gatsie en dan ook nog dat ding (ben even de naam kwijt) wat nu toch weer erg opspeeld gatsie
ik gebruik tegen het maagzuur trouwens antagel, ook niet lekker zou wel hetzelfde soort drankje zijn als de gaviscon.
pi_80317174
Oh ja die klodders/stolsels! Daar schrok ik best van
Maar kraamverband is niks anders dan groot en dik maandverband hoor pessie.
En hier losten die zelf-oplosbare hechtingen ook niet vanzelf op. Moesten er later ook uitgehaald worden. Maar na een week is misschien wel snel. Je wil tenslotte toch ook niet dta het weer terug open scheurt he?
pi_80317335
Son, ik heb mijn gyn gisteren gevraagd of die anti-D niet ergens anders kan... kan ook gewoon in je been of arm zei hij dus gewoon ff vragen! Ik heb mezelf lek geprikt met de ivf en vind het ook niet erg, maar ik wil gewoon geen prik in mijn bil
pi_80317346
Bonken en slierten
pi_80320855
Ik heb ff weinig puf voor verhalen (niks bijzonders, gewoon moe), maar heb die van jullie weer met plezier gelezen.

Volgens mij heb ik NIKKI nog niet gefeliciteerd dus bij dezen: NIKKI, van harte! Wat hebben jullie dat snel gedaan! Heel veel geluk met elkaar.
pi_80321646
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:49 schreef djenneke het volgende:
Er wordt net aangebeld, mijn kraampakket is binnen. Wow, dan lijkt het opeens toch wel echt heel snel te gaan...

Heeft iemand enig idee of dit genoeg is, of dat je nog spullen zelf beter kunt bijkopen? De kraamverbanden bijvoorbeeld? Maar een pak voor overdag, twee voor in de nacht gekregen... Twee stretchbroekjes voor die verbanden, en dat lijkt me sowieso wat weinig... Maar ik heb echt geen flauw benul wat je nodig hebt als aanstaande lekenbevaller
In het ziekenhuis kreeg ik heel wat kraamverbanden en netbroekjes. De geopende pakken mochten ook mee naar huis En ik heb er toch best wel een aantal gebruikt ja.
Een week na de bevalling had ik wel al gewoon maandverband.
pi_80321660
Ik heb ook alles weer met plezier gelezen hier, heb ook niet de puf om te reageren
pi_80321981
Hebben jullie trouwens al een idee over waar je het liefst zou bevallen, en waarom? Mijn eerste gedachte was 'thuis!', maar plotseling ben ik 180 graden omgedraaid en wil ik naar het ziekenhuis.
pi_80322300
ziekenhuis! Wilde ik al voordat ik zwanger was... Heb nu medische indicatie, dus dat scheelt weer geld maar anders ook hoor, dan had ik het gewoon betaald..
pi_80323142
quote:

[..]

Grappig, ik ben ook 1.64 meter en loop nu qua buik ongeveer twee weken voor, zei de vk vandaag. Jammer genoeg bij mij geen reden om nog eens extra te mogen kijken
Ik dus nog even geen voordeel van mijn lengte
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:31 schreef leonieke het volgende:

[..]

In het ziekenhuis kreeg ik heel wat kraamverbanden en netbroekjes. De geopende pakken mochten ook mee naar huis En ik heb er toch best wel een aantal gebruikt ja.
Een week na de bevalling had ik wel al gewoon maandverband.
Volgens mij zijn ze in België ook gewoon veel professioneler dan hier... Ik ken tenminste heel veel mensen hier in het Zuiden van Nederland die bij voorkeur voor alles trouwens naar een Belgisch ziekenhuis gaan.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:39 schreef Cantare het volgende:
Hebben jullie trouwens al een idee over waar je het liefst zou bevallen, en waarom? Mijn eerste gedachte was 'thuis!', maar plotseling ben ik 180 graden omgedraaid en wil ik naar het ziekenhuis.
Ik wil liever in het ziekenhuis. Ik ben er ook helemaal voor verzekerd, dus dat is ook wel fijn. Het lijkt me gewoon heel naar, dat als je denkt thuis te bevallen, je misschien toch nog naar het ziekenhuis zou moeten voor hechtingen ofzo. En verder, mocht er toch iets mis gaan, dan kun je er maar beter al zijn. Vind ik voor mezelf dan tenminste. Het geeft mij een veiliger gevoel op de een of andere wazige manier.
pi_80324094
Wow....dames....nu weet ik wat jullie bedoelen. De eerste keer je kindje zien en een hartje zien kloppen...onwerkelijk mooi....
Ik stel u voor aan ons moppie in het paarse cirkeltje:

Back in business.
pi_80324427

Gefeliciteerd met je knipperlichtje Shirley!!
  woensdag 14 april 2010 @ 22:29:50 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80324478
Shirley

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80324695
Shirley, een knipperlichtje

En drie dagen verder dan je dacht
pi_80325172
Thnx meiden
En beebje is ws. iets groter, volgens vk zat ik precies goed met berekening. Over 3 weken mag ik weer, dan weet ik meer. Maar verder was alles prima!
Back in business.
pi_80325842
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:58 schreef Orea het volgende:
Son, ik heb mijn gyn gisteren gevraagd of die anti-D niet ergens anders kan... kan ook gewoon in je been of arm zei hij dus gewoon ff vragen! Ik heb mezelf lek geprikt met de ivf en vind het ook niet erg, maar ik wil gewoon geen prik in mijn bil
ja ik had al gegoogled dat het intramusculair was dus dan zou je denken dat het ook ergens anders kan (andere spier dus).
Desnoods doe ik het zelf (heb t niet voor niets geleerd )

Djenneke, bij mij liep mijn baarmoeder een maand voor op de groei. En nu was ie dus nog steeds ruim in groei. Dus toch maar een echo
Wel jammer dat jij geen voordeel van je lengte heb
Grappig trouwens dat allebei onze baarmoeders voorlopen Ligt gewoon aan de datum

En Shirley een knipperlichtje
pi_80326063
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:55 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ja ik had al gegoogled dat het intramusculair was dus dan zou je denken dat het ook ergens anders kan (andere spier dus).
Desnoods doe ik het zelf (heb t niet voor niets geleerd )

Djenneke, bij mij liep mijn baarmoeder een maand voor op de groei. En nu was ie dus nog steeds ruim in groei. Dus toch maar een echo
Wel jammer dat jij geen voordeel van je lengte heb
Grappig trouwens dat allebei onze baarmoeders voorlopen Ligt gewoon aan de datum

En Shirley een knipperlichtje
Ja, wel weer toevallig hè? Maar een maand is wel wat meer dan twee weekjes natuurlijk.

Mooie echo Shirley! Fantastisch hè?!
pi_80326700
ja een maand is ietjes meer maar wel grappig vind ik t, dat we allebei voorlopen kwa baarmoeder!
ach ja volgende week dinsdag weet ik meer
pi_80326978
M@x vindt mij bol...
pi_80327045
twee keer zo groot ben je geworden
(sorry, ik quote alleen maar )

ik vond t meevallen hoor!
pi_80327121
Jah dat! En ik m'n buik maar inhouden.
pi_80327225
aaah, je buik mag je juist uithouden
nja volgens mij zijn alleen je buik en je voorgevel gegroeid
pi_80327286
Jep. De rest komt nog.
pi_80331545
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:39 schreef Cantare het volgende:
Ik wil zo graag thuis bevallen, maar hoe ik ook smeek en zeur ze zijn onverbiddelijk. En dat terwijl het de vorige keren altijd goed is gegaan .In het ziekenhuis staan er minstens drie mensen om je heen, nou heb mooi de een na laatste keer een verpleegkundige in der hand gebeten . Maar ik snap het wel, hoor, zeker als het de eerste keer is.

@Shirley: wat een mooi begin van een lief droppie
pi_80331633
quote:
Op donderdag 15 april 2010 07:15 schreef missziggy het volgende:

[..]

Ik wil zo graag thuis bevallen, maar hoe ik ook smeek en zeur ze zijn onverbiddelijk. En dat terwijl het de vorige keren altijd goed is gegaan .In het ziekenhuis staan er minstens drie mensen om je heen, nou heb mooi de een na laatste keer een verpleegkundige in der hand gebeten . Maar ik snap het wel, hoor, zeker als het de eerste keer is.

@Shirley: wat een mooi begin van een lief droppie
waarom mag je nu niet thuis bevallen dan? Neem aan dat er dan een goede reden is om je in het ziekenhuis te laten bevallen toch?

Bij mij stonden er in het ziekenhuis alleen de verloskundige en een verpleegkundige. En uiteraard mn lief die was er ook. Maar dat lijkt me niet anders dan thuis, dan staan diezelfde vk en een kraam rond je bed dus och. Alleen toen de gyn erbij geroepen werd stond dus ook zij aan mn bed maar als ik niet poliklinisch was bevallen had k na een uur persen al met de ambulance gemoeten. precies mijn nachtmerrie en precies de reden waarom poliklinisch de voorkeur had
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 15 april 2010 @ 07:40:40 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80331669
Ik heb medische indicatie, dus ik mag niet eens thuis. Toen ik dat de eerste keer hoorde vond ik dat verschrikkelijk, maar na de miskramen ben ik er alleen maar blij mee. Ik hou wel van de aanpak in het ziekenhuis. Stuk zakelijker, de VK's die ik rondom de miskramen sprak waren zo aan het peuren op emotie. Alsof ze het zelf haast nog erger vonden dan ik... De daadkracht en zakelijkheid in het ziekenhuis is me wel goed bekomen toen. Nu is het ziekenhuis hier de straat uit, dus eigenlijk is het nog een soort van thuiswedstrijd

En nu met gezwinde spoed weer naar het werk. Vandaag en morgen nog en dan nog maar 8 weken te gaan
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80332003
Oh ja dat wilde ik ook nog zeggen. Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Heb eigenlijk nog nooit thuis willen bevallen. En daar moet ik wel voor betalen, nou so be it. VInd dat toch een prettiger idee, dat alles aanwezig is enzo..
Mijn vader vind t ook niets als we (mijn zus en ik dus) thuis zouden willen bevallen, omdat hij al chauffeur op de ambulance heeft gereden en teveel spoedritjes heeft moeten maken
Ik zeg nu alleen wel gekscherend, dat als er een hittegolf is ik wel thuis wil bevallen, want heb airco in de woonkamer en slaapkamer

en nu ga ik even bloed laten prikken. Ben gewoon al gedouched, op mijn vrije dag, en om deze tijd...
pi_80332036
Shirly, wat een leuke echo! Ik mag vandaag over een week voor de eerste gaan. Best spannend weer.

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, de vorige keer ook. Toen werd ik medische indicatie omdat Guus in het vruchtwater had gepoept. Nu ben ik dat vanzelf omdat ik een kunstbevalling heb gehad de vorige keer (vacuum). Mijn VK vindt het dan beter. Ik vind het prima, want ik wil weer in het ziekenhuis bevallen.

Heb trouwens altijd gezegd, niet teveel mensen om mijn heen, maar deze waren er de vorige keer:
- Man
- eigen VK
- stagiaire VK
- VK ziekenhuis
- stagiair VK ziekenhuis
- verpleegkundige
- Gyneacoloog
Best druk, maar viel me allemaal wel mee gelukkig.
pi_80332125
Mijn moeder had bij mijn zus allemaal mensen om zich heen en wist niet wie iedereen was. Dus dacht ze nou de volgende keer ga ik vragen wie ze allemaal zijn.
Heeft ze gedaan (toen ik geboren werd), ze kon het zich na de bevalling alleen niet meer herinneren wie het ook alweer waren

en aangezien ik in het hezelfde ziekenhuis (wil) gaan bevallen als Huup, dus hoop ik gewoon dat er ook niet zoveel mensen staan, net zoals bij haar
  donderdag 15 april 2010 @ 08:40:23 #148
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80332341
Daar hoef ik niet meer over na te denken: ik moet in het ziekenhuis bevallen. Omdat ik een keizersnede heb gehad. En als deze net zo'n dikkopje wordt, zal ik blij zijn dat ik daar ben! Maar dat duurt voor mij nog heeeel lang (hoofd in het zand steekt).
pi_80332431
Als je goed bent verzekerd dan krijg je je poliklinische bevalling gewoon terug hoor.
pi_80332487
ik ben alleen maar basisverzekerd dus krijg echt niets terug, mja maakt me niet uit
(ik krijg niet eens kraampakket)

ik ging dus net bloedprikken, maar dus toch maar niet... zat er 10 minuten en in die 10 minuten was er 1 iemand geholpen...das t leuke van nuchter moeten prikken, dat moet dus snel nu bij mij anders wordt ik misselijk... :S
dus morgen in de herkansing... dan kan t vanaf 8 uur, dus ga dr gewoon 10 voor 8 zitten...
pi_80332572
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik ben alleen maar basisverzekerd dus krijg echt niets terug, mja maakt me niet uit
(ik krijg niet eens kraampakket)

ik ging dus net bloedprikken, maar dus toch maar niet... zat er 10 minuten en in die 10 minuten was er 1 iemand geholpen...das t leuke van nuchter moeten prikken, dat moet dus snel nu bij mij anders wordt ik misselijk... :S
dus morgen in de herkansing... dan kan t vanaf 8 uur, dus ga dr gewoon 10 voor 8 zitten...
Bloedprikken is in de ochtend echt altijd zo druk...
Je hebt ook van die prikpunten.. Dan hoef je niet naar het ziekenhuis.
pi_80332610
ja daar was ik net
pi_80332739
Ik ga daarom altijd helemaal laat op de middag.... Maar ja dat is wat moeilijk als je nuchter moet zijn.
pi_80332777
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Het lijkt me niets om halverwege nog naar het ziekenhuis te rijden als er toch complicaties zijn. Mijn verzekering vergoed de poliklinische bevalling.
Vorige week heb ik bloedgeprikt. Er waren zo'n 15 man voor mij, ging relatief snel, binnen een half uur was ik aan de beurt. Wel een flinke bloeduitstorting op mijn arm
Ik begin trouwens weer veel te dromen, vanochtend om half 5 wakker geworden, had gedroomd dat mijn vriend niet bij de bevalling was, hij was niet te bereiken
Nog 28 dagen werken morgen lekker vrij, de kraamzorg komt voor de intake, ben benieuwd.
pi_80332786
haha precies,
en tis dus bij die prikpunten van 8.30 tot 9.30..
of iig bij die waar ik nu was.
vorige keer kwam ik iets voor half 10 en toen kon ik zo doorlopen, nja nu niet dus...
morgen beter (hoop ik)
pi_80333532
Goeiemorgen

Ik heb net de intake gehad van de kraamzorg. Het was wel leuk, nog sokjes gekregen.

Maar ze raadde, net als de verloskundige, de bellywarmer af. En laten wij nou net dat gekocht hebben... Dus moeten we alsnog die kruiken halen..
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_80333595
Krijg je ook een advieslijstje van de kraamzorg Baldria? ik heb namelijk nog lang niet alles in huis..
pi_80333689
Ik heb van die magnetronbeesten... soort pittenzakken.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:07:28 #159
259886 pessie
pi_80334188
Shirley een Mopje!!

Verder, ik wil heel graag thuis. Ik schiet enorm in de stress in een ziekenhuis dus het lijkt me handiger dat te voorkomen. Verder vind ik het al erg dat de vk bij de bevalling moet zijn, ga dus proberen of de kraam op dat moment even de deur uit kan gaan ofzo. Ik houd niet van bloot, en al helemaal niet van bloot-met-mensen. Manlief mag er wel bij zijn. Nou ja, over een paar weken begint de cursus, kan ik dan eindelijk al mn vragen stellen!

En Son van je bloedprikken. Toen ik moest bloedprikken vroegen ze ook nog of ik nuchter was, ik "nee, natuurlijk niet". Het was voor haar niet zo natuurlijk en ze had me liever nuchter gezien. Als niemand dat verteld...
pi_80334232
Bij Jen wilde ik ook heel graag thuis.. Nog ruzie met M. gehad omdat hij dat maar niets vond... Maar oh wat kwam ik er snel van terug...
pi_80334521
Morning! En alweer zon!

Ik ook alleen basis verzekerd, heb me jaren scheelt betaald aan aanvullingen en gebruik er serieus nooit wat van. Heb nu de 3 keer bekkenfysio zelf moeten betalen, maar och dat waren de kosten ook niet. Kraampakket zit er dus ook niet in. Maar zat te kijken, als ik de goedkoopste aanvulling neem waar ie inzit, kost me dat
¤ 30,- per maand, terwijl ik bij kruidvat enzo een kraampakket voor ongeveer 1 x ¤ 20,- koop! Ben gekke henkie niet! (alhoewel... een beetje... alleen niet op dit vlak )

Son, kun je niet even aangeven dat je dan bijv. morgen komt, en of je dan meteen mag als je binnen komt? Dat ze er even rekening mee houden?
pi_80334689
Ik krijg mn bevalling in het ziekenhuis terug, mn kraamzorg en ik krijg een pakket. Daarbij gaan we met de nieuwe baby en Jen voortaan naar een alternatief CB en dat valt onder alternatieve geneeswijzen, krijg ik dus ook vergoed... Nou ik heb mn aanvulling er wel uit hoor

Elk jaar heb ik mn verzekering er wel uit. (Oh en elk jaar betaal ik uiteraard mn volledige eigen bijdrage)
  donderdag 15 april 2010 @ 10:32:45 #163
258612 nytar
boys boys boys
pi_80334961
Goedemorgen allemaal, net weer helemaal bijgelezen en bijna alles weer vergeten.
Shirley mooi he zo'n kloppend hartje op zo'n boontje!

Ik wil graag thuis bevallen en tot nog toe zit dat er ook wel in. Geen complicaties of wat dan ook! Het lijkt me gewoon heerlijk om na de bevalling weer in mn eigen (schone) bed te gaan liggen met de kleine man erbij en hem zo nodig ook in zn eigen bedje te leggen. En tuurlijk, mocht het nodig zijn wordt het een ziekenhuis bevalling, maar ik wil er niet bij voorbaat al vanuit gaan.

Verder is mn kleine man weer ontzettend druk, lijkt wel of hij er blij van wordt dat ik weer aan het werk ben. Gisteren probeerde hij een voet door mn navel heen te steken! ik heb hem maar zachtjes teruggeduwd
pi_80335031
Mereltje: ik heb inderdaad een lijstje gekregen van alles wat er in huis moest zijn. Toevallig had ik er van de vk gisteren ook al één gekregen, maar op 't lijstje van de kraamzorg stonden veel meer dingen (ook voor de baby enzo).

Het leukste en opvallendste wat er bij mij op stond: een lamp van 100watt (of een zaklamp). Voor het hechten. Daar had ik dus echt nooit aan gedacht.

Het eerste babywasje heb ik maar in de wasmachine gedaan. Ik vind het toch wel prettig als de babykamer op orde is, want ik ben toch al weer vandaag precies 35 weken zwanger (wat gaat de tijd hard!!).
pi_80335054
Ik ga ook mijn aanvullingen weer terug nemen hoor Tico
Straks met Roelofje is dat inderdaad wel verrekte handig.. Ik was alleen lekker opstandig, want heb vanaf 2005 echt mega veel betaald (toen de eerste ivf nog niet standaard vergoed werd) dus dacht afgelopen jaar daaaag! En toen werd ik tóch zwanger

Ach komt wel goed!!

Wat leuk he Nytar? Zo'n drukke beeb ik vind het zó gezellig!! Weet nu al dat ik het vreselijk ga missen

En de mensen die thuis willen bevallen, das toch prima! Hou alleen in je achterhoofd dat ik geloof 70% van de eerste bevallingen thuis, alsnog naar het ziekenhuis moeten. Dat je gewoon weet dat dat kan anders wordt het op dat moment zo'n drama omdat je per-se-thuis-wil-bevallen!
pi_80335093
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:35 schreef Orea het volgende:
Ik ga ook mijn aanvullingen weer terug nemen hoor Tico
Straks met Roelofje is dat inderdaad wel verrekte handig.. Ik was alleen lekker opstandig, want heb vanaf 2005 echt mega veel betaald (toen de eerste ivf nog niet standaard vergoed werd) dus dacht afgelopen jaar daaaag! En toen werd ik tóch zwanger

Ach komt wel goed!!

Wat leuk he Nytar? Zo'n drukke beeb ik vind het zó gezellig!! Weet nu al dat ik het vreselijk ga missen
Jep ik heb de eerste ivf ook zelf moeten betalen... men wat een geld..

Maar met Jen en Cil is het wel handig.
Cil heeft 2 jaar een beugel gehad.. Heerlijk dat ik daar minimaal aan hoefde bij te dragen en bij mn huidige verzekering zelfs niets.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:37:13 #167
258612 nytar
boys boys boys
pi_80335108
Orea: ik weet ook zeker dat ik het ga missen. Ik ben zo aan het genieten van elke beweging, dat ik af en toe denk dat ik dit wel altijd zou willen hebben....moment erna natuurlijk niet meer, want de kleine buiten mn buik is natuurlijk nog leuker, maar dit stille genieten.... heeeeerlijk!

En inderdaad het is handig om rekening te houden dat het misschien niet thuis wordt. Maar datzelfde geldt voor borstvoeding....tuurlijk wil ik borstvoeding geven, maar misschien lukt het niet/kan het niet...je kan toch niks voorbereiden, dus we gaan er lekker blanco in!
  donderdag 15 april 2010 @ 10:43:20 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80335334
Ik heb even een vraagje!

Ik heb me net aangemeld voor de Blije Doos van Prénatal, maar zijn er nu nog andere leuke babydozen van andere winkels die de moeite waard zijn? Wie weet dat? Ik heb namelijk geen idee meer wat ik eerder had besteld en wat de moeite waard was...

Ik ben benieuwd!
  donderdag 15 april 2010 @ 10:45:15 #169
259886 pessie
pi_80335411
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:37 schreef nytar het volgende:
Orea: ik weet ook zeker dat ik het ga missen. Ik ben zo aan het genieten van elke beweging, dat ik af en toe denk dat ik dit wel altijd zou willen hebben....moment erna natuurlijk niet meer, want de kleine buiten mn buik is natuurlijk nog leuker, maar dit stille genieten.... heeeeerlijk!

En inderdaad het is handig om rekening te houden dat het misschien niet thuis wordt. Maar datzelfde geldt voor borstvoeding....tuurlijk wil ik borstvoeding geven, maar misschien lukt het niet/kan het niet...je kan toch niks voorbereiden, dus we gaan er lekker blanco in!
Aanmelden bij een lactatiekundige kan. En voorlichting volgen over borstvoeding kan ook.

Had net de verloskundige aan de lijn. Ik had gisteren eigenlijk al moeten bellen
Ik heb de baby gisteren heel weinig gevoeld en het was dat ik em vanochtend wel weer had gevoeld anders was ze volgens mij met een gillende sirene hierheen geraced... Als ik em vandaag weer minder tot niet voel moet ik aan het einde van de middag bellen en komt ze langs...
Wanneer moet je eigenlijk bellen? Weten jullie dat? Ik dacht namelijk: Als de baby komt. Maar kennelijk heb ik dat fout
pi_80335425
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:43 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb even een vraagje!

Ik heb me net aangemeld voor de Blije Doos van Prénatal, maar zijn er nu nog andere leuke babydozen van andere winkels die de moeite waard zijn? Wie weet dat? Ik heb namelijk geen idee meer wat ik eerder had besteld en wat de moeite waard was...

Ik ben benieuwd!
Oh bij Jen had ik ze gewoon allemaal aangevraagd...
  donderdag 15 april 2010 @ 10:47:14 #171
259886 pessie
pi_80335466
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:43 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb even een vraagje!

Ik ben benieuwd!
Ik vind de doos van de baby dump ook leuk. Zat een knuffeltje in, en lepeltjes en nog wat spullen. Verder die van de Etos. De zwanger-doos vond ik erg leuk. Zat een grootverpakking zwitsal doekjes in Als de baby er is is er dacht ik ook nog een babydoos van de Etos.
pi_80335481
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:37 schreef nytar het volgende:

Voor je borstvoeding kan ik je wel de tip geven om iets van een voorlichting avond te volgen mij een borstvoedingsorganisatie of je kraambureau... Dat is echt heel handig omdat je dan gewoon een beetje weet hoe je moet aanleggen (dat wordt je ook wel uitgelegd door de kraam, maar die zijn echt niet allemaal zo handig daarin), maar ook gewoon welke problemen je kunt tegenkomen en wat je kunt doen om ze te voorkomen of te genezen...
  donderdag 15 april 2010 @ 10:48:31 #173
258612 nytar
boys boys boys
pi_80335503
Ik vond de etos doos erg leuk, veel verschillende dingen (fles, speen, luiers, billendoekjes+doos) echt een verrassingspakket.
Verder heb ik ook die van de babydump opgehaald, maar die vond ik stom, en die van de Prenatal. Die vond ik wel ok...
  donderdag 15 april 2010 @ 10:50:12 #174
258612 nytar
boys boys boys
pi_80335547
@tico: Onze kraamverzorgers hebben allemaal een speciale borstvoedingscursus gedaan en ze hebben een lactatiedeskundige in dienst die je aan kan vragen. Ze zijn er super op voorbereid, dus dat zit wel snor!
pi_80335676
Ik zit nog steeds te wachten op de doos van de kruidvat. Heb al in februari een uitnodiging gehad om 'm op te halen, maar jammer genoeg hebben ze steeds "leveringsproblemen" en ze weten niet wanneer ze weer binnen komen.
Wel een beetje jammer..

Vond zelf de doos van de etos wel heel leuk. Leuke spullen. Van de babydump viel een beetje tegen.
pi_80335693
Ik heb maar eens gemaild want had nooit de bon voor de etos doos gehad maar die wordt nu opnieuw opgestuurd.

Weet iemand of die van het kruidvat nog te halen zijn? Nieuwe aanmeldingen worden niet meer aangenomen, maar geloof als je nog een bon hebt dat je nog een poging kunt wagen?
pi_80335760
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:50 schreef nytar het volgende:
@tico: Onze kraamverzorgers hebben allemaal een speciale borstvoedingscursus gedaan en ze hebben een lactatiedeskundige in dienst die je aan kan vragen. Ze zijn er super op voorbereid, dus dat zit wel snor!
Jouw keuze... Maar ik zou niet heel veel verwachten van je kraam met een borstvoedingscurcus... De mijne was er ook helemaal trots op en had toch echt verkeerde tips... "Ja, dat stond zo in mn boekje".

Laktatiekundige hulp kun je inderdaad inschakelen als het niet goed lukt, maar op dat moment ben je al heel ver hoor. Dan heb je waarschijnlijk de tranen bij elke voeding in je ogen staan... Dan komt er inderdaad eens een laktatiekundige bij kijken.

Maar nogmaals, jouw keuze. De meeste avonden bij kraambureaus zijn gewoon gratis..
pi_80335953
Zijn jullie niet bang bij het bestellen van de 'blije dozen' dat je steeds lastig wordt gevallen via e-mail/per post/telefoon met allerlei reclames etc. later ik ben er een beetje huiverig voor..
pi_80335977
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:03 schreef Mereltje het volgende:
Zijn jullie niet bang bij het bestellen van de 'blije dozen' dat je steeds lastig wordt gevallen via e-mail/per post/telefoon met allerlei reclames etc. later ik ben er een beetje huiverig voor..
Gewoon geen intresse..
pi_80336076
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:03 schreef Mereltje het volgende:
Ik ben één keer gebeld en heb gezegd dat ik geen interesse had. Toen was het klaar. We staan ook ingeschreven bij het bel me niet register en misschien helpt dat toch. Ik dacht dat niet zou gelden wanneer je eigenlijk een beetje toestemming geeft om gebeld te worden.. maar blijkbaar tot nu toe wel.

En e-mail tja.. je kan je gewoon weer van de mailinglijst afhalen. En de post? Tja, weer wat oud papier voor het goede doel.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:08:06 #181
258612 nytar
boys boys boys
pi_80336114
Als je je telefoonnummer bij belmeniet.nl (ofzo) invult, kunnen ze je niet bellen. Dan krijg je alleen post of email en dat gaat heel makkelijk de (digitale) prullenbak in!
pi_80336391
Ik heb bij telefoonnummer 0000000000 ingevuld, bij de mail mijn 'spam'account en de rest van de post leest lekker weg op het toilet

Ik had overigens de doos van Prenatal en van Etos. Vond het beide niet erg boeiend, maar die van de Etos was wel beter (een pak luiers komt altijd wel van pas ).
pi_80337173
Ik was 19 jaar geleden nogal verpest door een paar jaar in de VS en besloot toen dus in het ziekenhuis te bevallen, dat verliep allemaal prima, en toen had ik zoiets van "een volgende kan gewoon thuis geboren worden"

Alleen ziet het er naar uit dat die volgende pas komt als ik 44 ben, en alleen al op basis daarvan vindt m'n lief het niet verantwoord om voor een thuisbevalling te gaan, en ik vermoed dat hij daarin niet alleen staat
pi_80337213
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
Shirley een Mopje!!

Verder, ik wil heel graag thuis. Ik schiet enorm in de stress in een ziekenhuis dus het lijkt me handiger dat te voorkomen. Verder vind ik het al erg dat de vk bij de bevalling moet zijn, ga dus proberen of de kraam op dat moment even de deur uit kan gaan ofzo. Ik houd niet van bloot, en al helemaal niet van bloot-met-mensen. Manlief mag er wel bij zijn. Nou ja, over een paar weken begint de cursus, kan ik dan eindelijk al mn vragen stellen!

En Son van je bloedprikken. Toen ik moest bloedprikken vroegen ze ook nog of ik nuchter was, ik "nee, natuurlijk niet". Het was voor haar niet zo natuurlijk en ze had me liever nuchter gezien. Als niemand dat verteld...
Even serieus, maar denk jij dat jij in de heath of the moment nog bezig bent met wie erbij is?? En je ligt echt niet al de uren in je nakie de weeen weg te puffen hoor. Voor jou is het denk ik wel heel belangrijk om je alvast voor te bereiden dat er een kans is dat je naar het ziekenhuis moet (zoals ik hierboven schreef 70% van de eerste bevallingen eindigt alsnog in het ziekenhuis) anders raak je zo in de stress dat je weeen nooit meer vorderen......
pi_80337294
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:07 schreef pessie het volgende:
Shirley een Mopje!!

Je kraamhulp helpt je actief mee met de bevalling. Tuurlijk gaat ze niet weg. Wat dacht je dan, dat je kraamhulp je alleen fruitsalades komt brengen? Mens denk gewoon eens een keertje logisch na.
pi_80337367
Gefeliciteerd met je knipperlichtje Shirley!

Ik weet nog echt niet of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Thuis lijkt me wel eng, als er wat misgaat en je dan nog helemaal naar het ziekenhuis moet... Maar het ziekenhuis hier heb ik ook écht een grote hekel aan, dus daar zit ik ook niet echt op te wachten. Jammer dat er niet nog een derde optie is. Bijvoorbeeld wakker worden en dat je kindje dan gewoon al in het wiegje ligt ofzo
pi_80337394
De kraamhulp is ook degene die je de eerste dagen helpt wassen enzo, dus als je niet helemaal superfit uit de bevalling komt dan zal ze wel meer intieme dingen met je meemaken
pi_80337452
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:42 schreef Soneal het volgende:
De kraamhulp is ook degene die je de eerste dagen helpt wassen enzo, dus als je niet helemaal superfit uit de bevalling komt dan zal ze wel meer intieme dingen met je meemaken
En degene die je hechtingen controleert enzo..
En degene die je mag vertellen of je al gepoept hebt..
pi_80337626
Pessie, je bent soms zo heerlijk naïef.
  donderdag 15 april 2010 @ 11:49:17 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80337677
Dat was precies mijn gedachte... ik ben ook ontzéttend preuts, maar tijdens de bevalling en in de kraamweek ligt dat allemaal nét een beetje anders hoor. Hoe ga jij dan om met onderzoeken in het ziekenhuis? De verloskundige moet ook toucheren, dat is dan al helemaal moeilijk...

Maak je niet zo'n zorgen pessie, komt allemaal best goed...
  donderdag 15 april 2010 @ 11:51:52 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_80337787
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor je borstvoeding kan ik je wel de tip geven om iets van een voorlichting avond te volgen mij een borstvoedingsorganisatie of je kraambureau... Dat is echt heel handig omdat je dan gewoon een beetje weet hoe je moet aanleggen (dat wordt je ook wel uitgelegd door de kraam, maar die zijn echt niet allemaal zo handig daarin), maar ook gewoon welke problemen je kunt tegenkomen en wat je kunt doen om ze te voorkomen of te genezen...
Helemaal mee eens! Je kunt je écht wel voorbereiden hoor, en nu je dat weet zou ik je aanraden het ook echt even te doen. Het kan een hoop problemen voorkomen als je er gewoon wat algemene kennis van hebt, ook van de valkuilen. Het is bij mij in het begin 'niet gelukt' omdat ik er ook blanco inging (ook geen info gekregen van moeder/schoonmoeder/andere mensen) en er té weinig vanaf wist. Toch jammer! Ik heb uiteindelijk nog wel een aantal maanden borstvoeding gegeven, maar had wel veel problemen als tepelkloven, verkeerd aanleggen en nog veel meer.
pi_80338027
Het ziekenhuis lijkt mij (bij nader inzien) juist wel fijn, gewoon omdat er meer hulp(middelen) voorhanden is/zijn. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar houd er wel rekening mee dat er allerlei onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Je hebt nu eenmaal niet in de hand hoe je bevalling zal verlopen, en zeker bij je eerste heb je ook geen idéé hoe je het lichamelijk en psychisch zult doen. En dan ben ik liever al op de juiste plaats dan dat ik daar halsoverkop nog heen moet.

Pessie, misschien zou je er eens met je vk over kunnen praten? Het lijkt me voor haar ook prettig te weten hoe jij erin staat, en misschien kan ze ook wat van je bloot-angst wegnemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd zelf beslissen hoe je bevalling verloopt, maar aan je eigen angsten en aversies kun je wél wat doen. Lijkt me de moeite waard; het gaat tenslotte ook om het welzijn van je kindje.

Oh trouwens, Blije Doos heb ik ook besteld, maar verder (nog) niks. Zit er niet in alle dozen toch een beetje hetzelfde?
  donderdag 15 april 2010 @ 11:57:33 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80338039
Pessie, Accepteer nou maar dat je behandeld wordt als kijkdoos en grabbelton tijdens je zwangerschap en de eerste twee maanden daarna; dan kan het alleen maar meevallen.
A grand adventure has begun.
pi_80338132
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Je kunt je écht wel voorbereiden hoor, en nu je dat weet zou ik je aanraden het ook echt even te doen. Het kan een hoop problemen voorkomen als je er gewoon wat algemene kennis van hebt, ook van de valkuilen. Het is bij mij in het begin 'niet gelukt' omdat ik er ook blanco inging (ook geen info gekregen van moeder/schoonmoeder/andere mensen) en er té weinig vanaf wist. Toch jammer! Ik heb uiteindelijk nog wel een aantal maanden borstvoeding gegeven, maar had wel veel problemen als tepelkloven, verkeerd aanleggen en nog veel meer.
Mede dankzij het vele lurken in OUD, ben ik me er van bewust dat het echt niet altijd vanzelf gaat. Mijn vk-praktijk biedt een cursus van 2 avonden aan en daar ga ik binnenkort dan ook heen. Beter nu ff m'n licht opsteken dan in de kraamweek en daarna zo aankloten (hoewel dat natuurlijk alsnog kan gebeuren ) En het lijkt me eigenlijk sowieso best leuk en interessant.

O ja, ik heb trouwens een verzekering gekozen die lactatiekundige zorg (deels) vergoed en ook de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling. Fijn idee.
pi_80338368
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef Keshet het volgende:
Pessie, Accepteer nou maar dat je behandeld wordt als kijkdoos en grabbelton tijdens je zwangerschap en de eerste twee maanden daarna; dan kan het alleen maar meevallen.
Hey, jij ook hier. Hoe is het eigenlijk afgelopen met je knuffelpopjes-actie?
  donderdag 15 april 2010 @ 12:25:45 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80339175
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:47 schreef Kolonia het volgende:
Pessie, je bent soms zo ongelofelijk irritant naïef.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_80339957
Ik hoop dat ik thuis kan bevallen!
Ben met Shenaya in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie (te vroeg) en hoop het nu thuis te mogen doen! Mijn eigen bed lijkt me ook wel zoooo fijn
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 15 april 2010 @ 12:58:04 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_80340362
halloooo, meld met kind in buik.

Ik wil ook heeeeel graag thuis bevallen, niet omdat ik er moeite mee heb om met mijn blote doos te kijk te liggen maar ik heb in het verleden zo vaak in het ziekenhuis gelegen dat ik het ziekenhuis gewoon associeer met minder leuke dingen en niet met iets leuks al het krijgen van een kindje.
pi_80340430
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Hier ook vrij 'maagdelijk' de borstvoeding in gegaan en alles loopt voorlopig nog altijd vrij goed. Maar dan wil ik wel even vermelden dat ze in het ziekenhuis in Jette allemaal borstvoeding stimuleren en dat alle verpleegsters van materniteit cursus hebben gevolgd. Ze zijn vrij vaak komen checken of alles goed ging. En Thomas is blijkbaar een geboren borstvoedingsdrinker (zeiden ze toch in het ziekenhuis).
pi_80341668
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef Cantare het volgende:
Het ziekenhuis lijkt mij (bij nader inzien) juist wel fijn, gewoon omdat er meer hulp(middelen) voorhanden is/zijn. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar houd er wel rekening mee dat er allerlei onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Je hebt nu eenmaal niet in de hand hoe je bevalling zal verlopen, en zeker bij je eerste heb je ook geen idéé hoe je het lichamelijk en psychisch zult doen. En dan ben ik liever al op de juiste plaats dan dat ik daar halsoverkop nog heen moet.

Pessie, misschien zou je er eens met je vk over kunnen praten? Het lijkt me voor haar ook prettig te weten hoe jij erin staat, en misschien kan ze ook wat van je bloot-angst wegnemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd zelf beslissen hoe je bevalling verloopt, maar aan je eigen angsten en aversies kun je wél wat doen. Lijkt me de moeite waard; het gaat tenslotte ook om het welzijn van je kindje.

Oh trouwens, Blije Doos heb ik ook besteld, maar verder (nog) niks. Zit er niet in alle dozen toch een beetje hetzelfde?
Goed advies

Bij mij in de buurt is een geboortehotel en daar wil ik bevallen. Thuis is voor ons geen praktische optie, dus zo'n hotel is voor ons een ideale tussenoplossing
En het is in het ziekenhuis (aparte afdeling), dus als er wat misgaat hoeven ze er alleen maar een arts bij te roepen en ik hoef niet nog in paniek naar het ziekenhuis te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')