Ja, maar ik denk dat men dan makkelijker ervan uitgaat dat die los kan raken. Het baanpersoneel zal daar eerder wat van zeggen, dan van een zichtbaar vastzittende hoofddoek.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar ja, het had ook een sjaal kunnen zijn.
Aan sommige reacties in dit topic te lezen mag je helemaal niet meer uitgaan van zelf denkende mensen. Een hoofddoekje kan ook los, aldus de denkenden onder ons. Gewoon overal voor waarschuwen anders begrijpt men het tegenwoordig niet meer. Mensen denken blijkbaar zelf niet meer na.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat men dan makkelijker ervan uitgaat dat die los kan raken. Het baanpersoneel zal daar eerder wat van zeggen, dan van een zichtbaar vastzittende hoofddoek.
als ze willen patsen met het ultieme symbool van het westen, een dikke mercedes, dan mag 'n kartje ook wel , denk ik. iets ruikt naar hypocrisie; maar dat zal wel aan mij liggenquote:
Kennelijk is er dus niet goed op gelet, want dan gebeurt het niet. Je geeft iemand een kart mee, dan moet je controleren of er niks kan gebeuren, want jij bent de professional, en de klant mag een dom schaap zijn. "Mevrouw, kan uw hoofddoek niet loswaaien?", "zeker weten"? "Ja hij zit heel goed vast, laatst nog bij windkracht 10, ook geen probleem". Dan heb je een punt als kartuitbater.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat hier heus wel goed opgelet is. Als een klant zichtbaar losse kleding draagt, kan men daar wat van zeggen, maar draagt iemand een hoofddoek die zichtbaar vastzit en verder geen flodderkleding, dan lijkt het me niet nodig hier wat van te zeggen.
Dat is een te uitgebreid verbod natuurlijk, maar je zou wel alle losse doeken kunnen verbieden.quote:Als dit bedrijf, en ik raad ze dat wel aan, voortaan een bord neerzet dat karten met sjaals en hoofddoeken verboden is, is het hek van de dam. Want dan is het ineens discriminatie.
Precies. Al had het baanpersoneel gevraagd of die doek niet af kan waaien, had ze waarschijnlijk ontkend. Als die jongen of meisje aan de doek getrokken hadden om te voelen of die goed vastzat, was het ook niet goed geweest.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:45 schreef Leandra het volgende:
Het probleem was in deze volgens mij niet zozeer dat die doek heel erg los zat, want anders had ze niet door de doek gekeeld kunnen worden.
Als hij echt loszat dan was de hoofddoek in de delen verdwenen die de hoofddoek gegrepen hadden, maar was ze er niet door gekeeld.
Het probleem is eigenlijk vooral dat hij wel vast zat
Juist doordat deze lós zat, veroorzaakte het probleem, lijkt me.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:45 schreef Leandra het volgende:
Het probleem was in deze volgens mij niet zozeer dat die doek heel erg los zat, want anders had ze niet door de doek gekeeld kunnen worden.
Als hij echt loszat dan was de hoofddoek in de delen verdwenen die de hoofddoek gegrepen hadden, maar was ze er niet door gekeeld.
Het probleem is eigenlijk vooral dat hij wel vast zat
Eraan trekken om te voelen of het goed vastzat had ik ook te onbeschoft voor woorden gevonden, dat zijn dingen die dus sowieso niet kunnen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Al had het baanpersoneel gevraagd of die doek niet af kan waaien, had ze waarschijnlijk ontkend. Als die jongen of meisje aan de doek getrokken hadden om te voelen of die goed vastzat, was het ook niet goed geweest.
Er zijn 2 problemen:quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Juist doordat deze lós zat, veroorzaakte het probleem, lijkt me.
Als je weet dat je lus los zit, en je gaat in een open voertuig (kart) in de buitenlucht, dan weet je dat het risico er is dat je hoofddoekje afwaaitquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Een simpele lus zit pas vast als 'ie wordt vastgetrokken. Daarvoor zit 'ie dus los.
Wat mij betreft ookquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als je weet dat je lus los zit, en je gaat in een open voertuig (kart) in de buitenlucht, dan weet je dat het risico er is dat je hoofddoekje afwaait
Ik denk werkelijk dat mensen dat niet meer durven. Voor je het weet word je als xenofoob bestempeld in de krant en mis je een boel klanten. Het ligt toch wel gevoelig de laatste tijd.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Toch is het de schuld van het Linnaeushof. Medewerkers hadden haar erop moeten wijzen dat het dragen van een hoofddoek gevaar op zou kunnen leveren. Of andere wijde uitstekende kleding enzo.
Dat is idd zo.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk dat mensen dat niet meer durven. Voor je het weet word je als xenofoob bestempeld in de krant en mis je een boel klanten. Het ligt toch wel gevoelig de laatste tijd.
Dat is het nadeel wanneer je in een land leeft wat inmiddels bang is om wat te zeggen van buitenlanders. Dit omdat je dan direct als racist wordt neergezet. Niet alleen in het echte leven is dat zo, ook op foraquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk dat mensen dat niet meer durven. Voor je het weet word je als xenofoob bestempeld in de krant en mis je een boel klanten. Het ligt toch wel gevoelig de laatste tijd.
Ik vind een defect wel iets anders dan het losvliegen van een kledingstuk met gevolgenquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo is dat krom? Het bord Eigen Risico heeft terecht geen enkele waarde. Stel nu dat ik denk lekker te gaan karten, ik lees het bord EIGEN RISICO (en ben mij dus ervan bewust dat het mijn eigen risico is, als ik in die kart stap). Vervolgens doe ik m'n gordel om. Ik ga lekker racen en de kart vliegt in brand. Krijg m'n gordel niet los (door bijv. een defecte gordel) en verbrand daardoor beide benen. Zou jij het dan terecht vinden als het bedrijf zich op het bord beroept? Tja, was zijn eigen risico he!
Juridisch gezien heeft dat geen enkele waarde, omdat je anders bedrijven hun gang kan laten gaan en ze geen prikkel meer hebben om hun spullen te gaan onderhouden.
Is dit dus niet gewoon azijnpissen van die vrouw die de schadeclaim doet? Aan de hand van haar verklaringen lees ik eigenlijk dat ze zelf heel goed weet wat er fout is gegaan, maar dat ze is opgejut om een schadeclaim in te dienen.quote:Volledigheidshalve voegt de rechtbank hier aan toe dat indien vast zou komen te staan dat Recreatiepark Linnaeushof c.s. [eiseres] op deze wijze heeft geïnstrueerd, zij heeft voldaan aan haar waarschuwingsplicht. Weliswaar heeft zij niet expliciet het te vrezen risico benoemd, maar van een dergelijke waarschuwing gegeven in die situatie, mag worden verwacht dat [eiseres], zich daardoor zou realiseren dat indien haar hoofddoek zou losraken, deze tussen de bewegende delen van de kart zou kunnen komen.
De rechtbank zal [eiseres], als degene op wie overeenkomstig de hoofdregel van art. 150 Rv de bewijslast rust met betrekking tot de feiten die zij aan haar vorderingen ten grondslag legt, derhalve opdragen ter zake nader bewijs te leveren.
Dan blijf ik bij mijn punt zoals ik het hier stel, iedereen met gezond verstand weet dat zulke kledingstukken een risico zijn bij dat soort dingen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, en laten we eens net doen alsof het om een gebreide sjaal gaat en bedenk je dan nog eens hoe je zal denken (deze is dus algemeen)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |