abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83278440
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
Wat een geweldige vergelijking.
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 12:35:50 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_83280729
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
--> OUD
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83314241
Zeker vergeten naar de geluksvogels te kijken je bent zwartkijker of je bent het niet en nergens voor open willen staan alleen door je eigen kleine kokertje kijken en die stopt blijkbaar bij de grens
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Nog zo'n "mooi" verhaal, nu van eigen website:
[..]

Reactie ACE:
Onduidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren, ze was nog maar 6 maanden oud

...

En een paar lager:
[..]

Maar ach, het zijn maar incidenten. *zucht*
pi_83314719
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 01:08 schreef rinekevanderwaal het volgende:
Zeker vergeten naar de geluksvogels te kijken je bent zwartkijker of je bent het niet en nergens voor open willen staan alleen door je eigen kleine kokertje kijken en die stopt blijkbaar bij de grens
[..]

Tuurlijk, negeer mijn vorige bericht maar. Had al begrepen dat u daar erg goed in bent. Dáááááááág mevrouw van der Waal!
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 03:46:47 #85
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83316845
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:40 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Wat een geweldige vergelijking.
quote:
Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?
Hoezo?
Waarom moet je je gaan ergeren aan mensen die vanuit hun hart denken iets goeds te doen oftewel, iets te doen waarbij zij zich goed voelen? Zullen die dieren (of kinderen..) uit het buitenland hier in Nederland geplaatst zich slechter gaan voelen? Ik denk dat in beide gevallen deze zich beter zullen ontwikkelen en gelukkiger kunnen zijn dus de vergelijking is niet zo gek.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 10:55:09 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_83319580
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 03:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Hoezo?
Waarom moet je je gaan ergeren aan mensen die vanuit hun hart denken iets goeds te doen oftewel, iets te doen waarbij zij zich goed voelen? Zullen die dieren (of kinderen..) uit het buitenland hier in Nederland geplaatst zich slechter gaan voelen? Ik denk dat in beide gevallen deze zich beter zullen ontwikkelen en gelukkiger kunnen zijn dus de vergelijking is niet zo gek.
Maar het is toch van de zotte om zieke, niet sociale dieren (laten we de kinderen er voor de beeldvorming even buiten laten) hier naar toe te halen, terwijl er hier heel veel dieren zitten te wachten op een baasje. Het is dweilen met de kraan open, want het probleem wordt niet verholpen op de plek waar de dieren vandaan komen, en in NL verbetert er ook niks. Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.

Goede bedoelingen kunnen niet de gevolgen van dit soort ondoordachte actie niet goedpraten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 11:09:20 #87
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83319865
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.
Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 11:23:59 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_83320155
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
Ik kan me voorstellen van wel. Maar blijkbaar nemen niet alle organisaties het even nauw met de veiligheid van zowel de geimporteerde dieren als de lokale dieren. En dan zeg ik natuurlijk niet dat ACE het per se verkeerd doet, dat weet ik niet. Maar er zijn meer van dit soort organisaties, en ze zullen vast niet allemaal even goed volgens de regels werken.

Kijk, ik heb niks tegen het helpen van dieren, verre van dat! Maar het lijkt mij zoveel nobeler om op lokatie iets te gaan doen. Ga daar een goed asiel opzetten, honden terugplaatsen bij de mensen en daar ook voorlichting geven. Dat lijkt me zoveel waardevoller!
pi_83502176
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:56 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet Ze gebruiken al het geld voor dierenartskosten, vluchten naar Nederland, etc.

als er 10.000 honden zijn geadopteerd a ¤250,00 is 2,5 miljoen euro?? er moeten nog wat kosten af maar waar is de rest????
pi_83503491
EDIT: het wordt te persoonlijk, niet doen

[ Bericht 97% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:41:18 ]
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:48:52 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83515716
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er zijn genoeg stichtingen die dat doen: alleen gezonde honden/pups naar NL halen.
En bijvoorbeeld stichting Mirbessa doet ook aan voorlichting en castratie terplekke.
Zij doen dus meer dan alleen honden naar Nederland 'slepen'. Ik vind dat er veel verschil tussen die stichtingen zit.
KuikenGuppy
pi_83541348
EDIT: geen persoonlijke vetes uitvechten

[ Bericht 96% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:41:41 ]
pi_83543486
EDIT: ophouden

[ Bericht 99% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:42:12 ]
pi_83546458
Met mijn honden,ook geadopteerd via a.c.e. is er niks mis.
het zijn vrolijke sociale honden,en volgens de da volkomen gezond.
Hebben jullie er al eens aan gedacht dat al die asiel zoekende mensen ook allerlei ziektes meebrengen,maar als je dat zegt dan DISCRIMINEER je.
pi_83546522
There is no love sincerer than the love of food.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 juli 2010 @ 22:37:29 #96
163650 Greys
pi_83550875
Bigsan en mevrouw Van der Waal,
Bij deze een dringend verzoek uw persoonlijke vete buiten dit topic/forum verder voort te zetten.
Daar is dit topic absoluut niet voor bedoeld, het verzandt nu in een persoonlijk over-en-weer geruzie.
Kortom, graag dit via telefoon/mail etc. voortzetten en vanaf nu niet meer hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 juli 2010 @ 22:45:47 #97
163650 Greys
pi_83551346
Overigens even mijn persoonlijke mening:
Ik vind dat het een ieder vrij staat om een hond vanuit het buitenland te adopteren. Dat is nou eenmaal persoonlijk, we kunnen niet voor anderen gaan bepalen wat ze wel of niet zouden moeten doen. Zelf vind ik ook dat er in Nederland genoeg dieren in asiels zitten die op een baas zitten te wachten, maar dat betekent niet dat ik iemand die een hondje uit het buitenland adopteert veroordeel. Zelf weten, eigen keuze.

De meeste stichtingen die dit soort werk doen, bedoelen het allemaal hartstikke goed en kunnen het dierenleed in andere landen niet aanzien. Er zullen vast ook stichtingen zijn die het niet zo nauw nemen met de regels en die zouden wat mij betreft dan niet in staat mogen zijn om deze dieren naar Nederland te halen. Maar da's niet zo heel makkelijk te controleren en dat moet wel eerst zwart op wit bewezen zijn voordat ze door het slijk gehaald worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83559269
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:37 schreef Greys het volgende:
Bigsan en mevrouw Van der Waal,
Bij deze een dringend verzoek uw persoonlijke vete buiten dit topic/forum verder voort te zetten.
Daar is dit topic absoluut niet voor bedoeld, het verzandt nu in een persoonlijk over-en-weer geruzie.
Kortom, graag dit via telefoon/mail etc. voortzetten en vanaf nu niet meer hier.
dat is nou precies wat ik ook altijd heb gezegd, gewoon face to face.

nogmaals wat ACE doet sta ik 100% achter, het is verschrikkelijk als je al dat dierenleed daar ziet.
en wat maakt het uit of je nu een hond uit Spanje, Italie, Turkije Nederland of waar dan ook vandaan haalt.
iedere hond/dier heeft recht op een goed en liefdevol leven. dit houdt niet op bij een grens.

EDIT: ophouden met namen noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 02-07-2010 10:12:54 ]
pi_83561340
EDIT: ophouden nu, zei ik toch? Geen persoonlijk gedoe. Geen namen noemen. Klaar.

fijne dag nog en geniet van de zon,net zoals mijn spaanse hondenkinderen hier nu aan het doen zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Greys op 02-07-2010 10:13:14 ]
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 11:14:49 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83563563
Ik vind dat we in nederland ook heel veel leuke beestjes in de asiels hebben zitten en ik vind het jammer dat er hondjes zijn die daar nu langer zitten omdat mensen een buitenlands hondje via marktplaats nemen.

Er is vaak helemaal niets mis met de hondjes in een nederlands asiel..

Ik zou ook inderdaad liever zien dat ze iets doen aan de problematiek in Spanje en iets constructiefs opzetten in plaats van de honden daar weg halen. Het lijkt mij dweilen met de kraan open...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_83571508
Je hebt helemaal gelijk,maar als je in Spanje in een refugio of dodingsstation bent geweest dan besef je ineens dat de honden hier in de asielen het echt Goed hebben.
Overigens is n asielhond ook geen garantie dat hij betrouwbaar is,helaas heeft mijn buurvrouw de pech gehad dat haar asielhond steeds op haar zoon afvloog om te bijten terwijl de rest van de gezinsleden wel geacepteerd werden.(de zoon was niet mee geweest naar het asiel om te kijken en om de hond te halen later omdat hij in Frankrijk zat op dat moment)
Vanaf het moment dat hij binnen kwam thuis werd de hond agresief tegen hem.
Helaas is hij toen terug geplaatst in het asiel

Er wordt ook wel voorlichting gegeven in Spanje maar op een of ander manier wil het muntje niet vallen,en hebben ze het geld er niet voor over om n hond te laten steriliseren of kosten te maken voor de da.
Maar elke hond,of hij nou uit het buitenland komt of uit een asiel verdient een 2e kans op een goed en gelukkig leven.
Als mijn eigen hondje van 15 jaar (hij is als enige geen spanjaard) er straks niet meer is ga ik (waarschijnlijk)weer voor een spaans hondje, van welke organisatie dat maakt niet uit.
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 16:11:30 #102
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83574807
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:47 schreef podencofan het volgende:
Je hebt helemaal gelijk,maar als je in Spanje in een refugio of dodingsstation bent geweest dan besef je ineens dat de honden hier in de asielen het echt Goed hebben.
Overigens is n asielhond ook geen garantie dat hij betrouwbaar is,helaas heeft mijn buurvrouw de pech gehad dat haar asielhond steeds op haar zoon afvloog om te bijten terwijl de rest van de gezinsleden wel geacepteerd werden.(de zoon was niet mee geweest naar het asiel om te kijken en om de hond te halen later omdat hij in Frankrijk zat op dat moment)

Er wordt ook wel voorlichting gegeven in Spanje maar op een of ander manier wil het muntje niet vallen,en hebben ze het geld er niet voor over om n hond te laten steriliseren of kosten te maken voor de da.
Maar elke hond,of hij nou uit het buitenland komt of uit een asiel verdient een 2e kans op een goed en gelukkig leven.
Als mijn eigen hondje van 15 jaar (hij is als enige geen spanjaard) er straks niet meer is ga ik (waarschijnlijk)weer voor een spaans hondje, van welke organisatie dat maakt niet uit.

Met een hond uit het asiel kan ik een rondje lopen en kijken of de klick er is. Een hond uit spanje is ook een behoorlijke gok. Ik krijg een beetje het gevoel alsof de nederlandse asielhond negatief word weggezet om een spaans hondje recht te praten. Maar ik geloof niet dat er een groot verschil is in risico´s die je neemt.

Natuurlijk zitten er honden die gedragsproblemen hebben maar je wil toch niet gaan beweren dat er geen honden uit spanje komen met gedragsproblemen? En zo'n dodingsstation is vreselijk maar er zijn zoveel landen waar de dieren het slecht hebben.

http://www.beestjes.org/joomla15/index.php?option=com_content&view=article&id=2768:nederland-veel-projecten-tegen-dierenleed-in-het-buitenland&catid=16:nieuws-belgie&Itemid=29

Gemiddeld worden in Nederland 4,4 % van de honden die in een asiel terechtkomen geeuthanaseerd. In Vlaanderen is dit 17,5 % Dat is één deur verder

Uit een presentatie van Teresa Giménez-Candela (dierenrechten professoraan de universiteit van Barcelona) blijkt dat er in Spanje 109.000 zwerfhonden zijn. In Valencia zijn dat er 7.187 in 2007/2008. Andalucia kent het hoogst aantal zwerfhonden: 21.670. 21% van de zwerfhonden keert terug bij de eigenaar. 52% wordt geadopteerd door een nieuwe eigenaar en 16% wordt geeuthanaseerd.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:53:00 #103
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83588957
Zolang men alleen aan symptoombestrijding doet is het mijns inziens gewoon stom om zieke, angstige honden hierheen te halen. Ik snap het echt wel hoor, ik vind het ook hartstikke zielig allemaal, maar je verplaatst het probleem alleen maar. En dat vind ik dan geen goede reden om onze honden maar jaren in een hokje in het asiel te laten wonen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 00:26:01 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83595662
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:53 schreef Harajuku. het volgende:
Zolang men alleen aan symptoombestrijding doet is het mijns inziens gewoon stom om zieke, angstige honden hierheen te halen. Ik snap het echt wel hoor, ik vind het ook hartstikke zielig allemaal, maar je verplaatst het probleem alleen maar. En dat vind ik dan geen goede reden om onze honden maar jaren in een hokje in het asiel te laten wonen.
De meeste asiels hebben anders een heel regelmatige doorloop van honden.
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 00:29:43 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83595823
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

De meeste asiels hebben anders een heel regelmatige doorloop van honden.

Ik zie toch wel hele leuke honden die al jaaaren in het asiel zitten. Toen ik aan het kijken was op online asielsites naar aanleiding van het topic waarin Yvonne naar een hond zocht werd me dat weer pijnlijk duidelijk.
pi_83597960
Het klopt dat de situatie in Spanje meer dan triest is voor de dieren en dat er nog weinig wet en regelgeving is maar we gaan elk jaar een stapje vooruit, helaas kleine stapjes maar ze zijn er wel. Het zal nog heel veel tijd kosten willen dieren in landen als Spanje ook rechten krijgen maar dit gaat zeker lukken. M.b.t. gedrag o.h.a. zijn Spaanse honden leuke en lieve honden maar zoals met alles moet je het ook treffen en is er niets mis als iemand er voor kiest een Nederlands hondje uit het asiel te nemen ook deze honden hebben recht op een tweede kans, er zal geen enkele organisatie beweren dat mensen dat niet moeten doen wel dat je geen honden bij een broodfokker moet halen daar is iedereen erg op tegen. Wij, Ace geven wel degelijk voorlichting en stellen mensen die het niet kunnen betalen in de gelegenheid hun hondje gratis bij ons te laten castreren/steriliseren en we krijgen daar steeds meer bekendheid mee zodat hier ook gebruik gemaakt van gaat worden, heel langaam komen we op de weg die we willen behandelen maar deze weg is nog lang en zal niet altijd gemakkelijk zijn. We proberen dan ook de positieve kanten te zien om door te kunnen gaan. Vorige maand is Ace als enige rescue organistie uitgenodigd op de dag van de hond in Fuengirola iets waar we heel erg trots opzijn en ook dit weer als kleine overwinning zien en hopen dat door voorlichting het leven van de honden daar ooit draglijker en minder wreed zal worden.
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:47 schreef podencofan het volgende:

pi_83600674
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:33 schreef Faithfulness het volgende:
Moeilijk hier een goede titel voor te bedenken.

Al tijden erger ik mij kapot aan organisaties als Animal Care of España.
Dit soort organisaties halen verwaarloosde, mishandelde en/of zwervende honden uit andere landen, om hier in Nederland te plaatsen. Dat klinkt hartstikke nobel, maar is dat het ook?

ik wil alleen maar zeggen voordat je dit allemaal schrijft ga eens kijken daar. Ik had voordat ik me in het vrijwilligerswerk stortte ook zo'n kijk op de situatie.ook ik dacht waarom niet eerst de Nederlandse asiels leeghalen. Je hoeft niet alleen bij ACE te gaan kijken er zijn zoveel organisaties over de hele wereld namelijk die opkomen voor dieren, in dit geval dan honden.

ACE heeft momenteel 395 honden op marktplaats staan. De prijs van een hond die je "huurkoopt" is 250 euro, waarmee ze het vervoer, inentingen e.d. betalen. De honden blijven op papier eigendom van de stichting en je kunt de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt (met alle nare gevolgen van dien).

op het laatste wil ik wel even reageren." je kan de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt".
ben ik niet helemaal met je eens. je ziet de foto en denk je dat is hem/haar. dan is er die klik. dat is met alles zo. ook als je naar het dierenasiel zelf toe gaat. je loopt langs alle kooien en dan ZIE je die ene en voel je die klik. Precies hetzelfde dus. Je kan het met alles doen. Je ogen geven je de eerste indruk (JE GEVOEL) of het nu een hond, kat, broek, jurk , televisie etc.etc. is.
ja in een asiel hier kan je er even mee gaan wandelen, spelen etc.etc. maar ook dat geeft nog geen garantie. de hond zal blij zijn met de aandacht etc. op dat moment maar eenmaal thuis moet hij zich aan gaan passen aan "de roedel".
En een hond zal zijn plaats in de roedel op gaan eisen, dat is normaal gedrag. En als hij nare dingen heeft meegemaakt zal dat er dan ook uitkomen. en zal het aan de roedelleider liggen of hij met liefde, aandacht en GEDULD dat kan veranderen en kan zorgen dat de hond zich zal aanpassen en overgeven aan de leider. En dit kan soms heel veel tijd in beslag nemen, en kan erg lang duren. Vaak brengen mensen het dier dan weer terug want dan is het “vals” “agressief” oid. En ik kan voor 99% zeggen dat de hond hier niet de schuld van is dat wij mensen daar de schuld aan hebben, maar door goede correcte begeleiding dit te corrigeren is. Maar daar hebben ze geen zin in of hadden ze geen rekening mee gehouden.
Want een hond/dier moet gewoon luisteren dat is hoe er gedacht wordt, zo zijn wij opgegroeid toch?? Want het is maar een hond!!!!
Hetzelfde geldt voor honden uit het buitenland. met dit verschil dat we meestal de voorgeschiedenis niet weten.omdat de honden gewoon naar het dodingstation worden gebracht ipv een dierenasiel want dat kennen ze niet. Daar wordt niet naar de voorgeschiedenis van de hond gevraagd want hij/zij wordt toch na 10 dagen afgemaakt. als ze het doen zoals het hoort met een keurige injectie hebben ze geluk, negen van de tien keer leven ze dan nog als ze de oven in gaan, worden ze doodgeknuppeld, tegen de muur gegooid of gewoon levend de oven in gedaan. En denk nou niet dat is niet waar, dat kan niet, ja helaas is dit de [b]keiharde waarheid
.
Teefjes liggen te bevallen in de bloedhete zon in een zandkuil, ze krijgen vaak geen eten of drinken meer, puppies/honden vreten elkaar op van de honger. DIT IS DE KEIHARDE WAARHEID. En als je het niet gelooft moet je gaan kijken in een dodingstation voordat je commentaar of een mening hier over geeft.
Mensen die een hond uit het buitenland halen wordt dit verteld. Maar mensen onderschatten het hebben van een hond, dat is meestal het probleem. Een hond heeft zijn eigen taal, LICHAAMSTAAL. Het is geen kind/mens het is een hond/dier.
[/b]

Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden.
Klopt ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat het eens tijd wordt dat de mensen hier voordat ze aan een hond beginnen zich beter moeten voorbereiden en inlezen wat het houden van een hond betekent. Zoals ik hierboven al schreef een hond is een hond met een eigen taal en die spreekt geen mensentaal. Een hond leest je lichaam, voelt je energie die je uitstraalt. En als jij dit niet goed gebruikt zal een hond niet naar je luisteren maar zijn instinct het overnemen en als hond reageren.
Misschien moeten we eerst eens een goede cursus gaan volgen voordat we een hond mogen aanschaffen. net zoals met auto- en brommer rijden. veiligheid voor mens en dier.

Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?

Ik begrijp je heel goed. maar houdt dierenliefde op bij een grens??? We adopteren toch ook kinderen uit het buitenland terwijl er hier zoveel kinderen liefde en aandacht nodig hebben?? Hier kan ik ook nog wel het een en ander over schrijven.
Dieren en mensen zijn levende wezens die recht hebben op een liefdevol en gelukkig leven waar ook ter wereld.
en wat dat overschot betreft zie boven. een cursus [b]omgaan met je hond
zou een hele hoop schelen.[/b]

Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden? Worden die ingeslapen?

Als die honden in een dodingstation zitten helaas wel. Afgedankt door hun baasjes waar ze goed voor zijn geweest en van de een op de andere dag als oud vuil zijn weggedaan. Maar in de opvangcentra heeft iedere hond ieder levend wezen recht op zijn bestaan.

Zou dat voor die diertjes niet veel beter zijn, aangezien ze vaak <quote> zwaar mishandeld, verwaarloosd & niet gewend aan het huiselijk leven </unquote> zijn?

Je geeft zwaar mishandelde, verwaarloosde en niet gewend aan huiselijk levende mensen/kinderen toch ook geen spuitje???
En zeg nou niet ja maar wij zijn mensen en geen honden. Ja het zijn soms honden met gebruiksaanwijzing, maar kan je het ze kwalijk nemen???
Als je mishandeld bent door mensen zou jij ze dan vertrouwen?? Draai het maar om?? Als jij gebeten bent door een hond vertrouw je ook geen hond meer, ben je toch ook BANG????
Als je als mens een ander mishandeld, zinloos geweld, dan word je als lijdende partij toch ook niet afgemaakt omdat je geestelijk hier een ontzettende tik aan over houdt. Nee dan word je begeleid, en krijg je therapie.
En waarom mag een liefdevol mens met een hart voor dieren dit niet doen bij een hond??? we zijn allemaal levende wezens die ademen en recht hebben op een bestaan.
En zoals ik hierboven al schreef. Het opvoeden van mens en dier ligt aan de mens zelf voor 99%. Er zullen altijd mensen en dieren met lichamelijke of geestelijke handicaps geboren worden.

Hier in Nederland worden bijvoorbeeld geheel dove dalmatiër(pups) afgemaakt. Maar voor ACE geen enkel probleem: Gewoon invoeren die handel.

Wat is daar mis mee????? Ten eerste wordt er met de honden van ACE NOOIT meer gefokt want ze worden gesteriliseerd/gecastreerd en ten tweede omdat een hond doof is mag hij /zij niet meer leven??? Wat is dit voor een krom iets. Ook een hond kan getraind worden op gebaren net zoals een mens dat kan leren. Honden onderling praten toch ook niet met elkaar. Natuurlijk is een hond oa afhankelijk van zijn gehoor buiten zijn reuk, zicht en instinct. En natuurlijk is een dove hond kwetsbaarder maar een goede roedelleider geeft zijn hond vertrouwen en een pracht leven.
En ook hier weer Je maakt een doof mens toch ook niet af????????

Mijn persoonlijke mening lijkt me duidelijk Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Note: En natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat ze daar allemaal met die diertjes doen
Ik ben blij dit toch nog even te lezen want als je het niet met je eigen ogen hebt gezien weet je niet waar je over praat. Want je weet echt niet wat er allemaal op de wereld met honden/dieren en mensen gebeurt.
En ik vind dat het onze taak is om alles wat leeft te respecteren en indien nodig te helpen. Ik weet heus wel dat ik de hele wereld niet kan redden en helpen maar alle kleine beetjes helpen.
Dacht iedereen maar zo…………………….
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 11:11:42 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_83601416
Wat een onhandige lap tekst
quote:
ik wil alleen maar zeggen voordat je dit allemaal schrijft ga eens kijken daar. Ik had voordat ik me in het vrijwilligerswerk stortte ook zo'n kijk op de situatie.ook ik dacht waarom niet eerst de Nederlandse asiels leeghalen. Je hoeft niet alleen bij ACE te gaan kijken er zijn zoveel organisaties over de hele wereld namelijk die opkomen voor dieren, in dit geval dan honden.
Maar de dieren hierheen halen helpt niet dit probleem te voorkomen op de plek van herkomst. Met als gevolg dat het daar erg blijft, anderen het probleem weghalen en hier onderbrengen. Dat is voor de hodn mooi, maar voor het lange termijn schiet het niet op. En hierdoor lijden er veel meer honden.
quote:
op het laatste wil ik wel even reageren." je kan de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt".
ben ik niet helemaal met je eens. je ziet de foto en denk je dat is hem/haar. dan is er die klik. dat is met alles zo. ook als je naar het dierenasiel zelf toe gaat. je loopt langs alle kooien en dan ZIE je die ene en voel je die klik. Precies hetzelfde dus. Je kan het met alles doen. Je ogen geven je de eerste indruk (JE GEVOEL) of het nu een hond, kat, broek, jurk , televisie etc.etc. is.
ja in een asiel hier kan je er even mee gaan wandelen, spelen etc.etc. maar ook dat geeft nog geen garantie. de hond zal blij zijn met de aandacht etc. op dat moment maar eenmaal thuis moet hij zich aan gaan passen aan "de roedel".
Maar een hond is geen broek, jurk of televisie. Dat is een persoonlijk iets, je gaat ook niet trouwen met je blind date. Ik denk dat je het daar beter mee kunt vergelijken, omdat een hond toch iets anders is dan een paar nieuwe sokken of een televisie. Waar je overigens wel garantie op hebt wanneer hij toch niet bevalt. Dit slaat dus als een tang op een varken, een plaatje met een verhaaltje zegt echt niet alles, zeker niet bij zoiets definitiefs als een nieuw huisdier waar je nog jaren aan vastzit.
quote:
Hetzelfde geldt voor honden uit het buitenland. met dit verschil dat we meestal de voorgeschiedenis niet weten.omdat de honden gewoon naar het dodingstation worden gebracht ipv een dierenasiel want dat kennen ze niet. Daar wordt niet naar de voorgeschiedenis van de hond gevraagd want hij/zij wordt toch na 10 dagen afgemaakt. als ze het doen zoals het hoort met een keurige injectie hebben ze geluk, negen van de tien keer leven ze dan nog als ze de oven in gaan, worden ze doodgeknuppeld, tegen de muur gegooid of gewoon levend de oven in gedaan. En denk nou niet dat is niet waar, dat kan niet, ja helaas is dit de keiharde waarheid.
Het is allemaal heel erg, die dodingsstations. Dat hoor je me ook zeker niet zeggen. Maar het hierheen halen van de honden is niet de oplossing. Die dodingsstations blijven bestaan, en nieuwe honden worden dagelijks aangevoerd. Als die stations nou eens worden gesloten, mensen worden voorgelicht over castratie enz. en asielen worden geopend, dan zou dat zoveel schelen. De ogen moeten daar open gaan. Wanneer wij de honden voor ze weghalen, maken we het alleen maar makkelijker.
quote:
Klopt ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat het eens tijd wordt dat de mensen hier voordat ze aan een hond beginnen zich beter moeten voorbereiden en inlezen wat het houden van een hond betekent. Zoals ik hierboven al schreef een hond is een hond met een eigen taal en die spreekt geen mensentaal. Een hond leest je lichaam, voelt je energie die je uitstraalt. En als jij dit niet goed gebruikt zal een hond niet naar je luisteren maar zijn instinct het overnemen en als hond reageren.
Misschien moeten we eerst eens een goede cursus gaan volgen voordat we een hond mogen aanschaffen. net zoals met auto- en brommer rijden. veiligheid voor mens en dier.
Je vindt dat mensen beter moeten nadenken voordat ze een hond aanschaffen. Maar dat helpt het niet echt dat je een hond gewoon online kunt kopen, hoe laagdrempelig wil je het hebben? Uitzoeken op internet en klaar is kees. Dat werkt natuurlijk niet echt, en helemaal niet omdat het honden zijn die een flink trauma hebben opgelopen. Daar is toch iemand voor nodig die weet wat ie doen, en niet Jan met de korte achternaam die een hond op internet heeft uitgezocht 'want hij voelde opeens een klik met het plaatje'.
quote:
Ik begrijp je heel goed. maar houdt dierenliefde op bij een grens??? We adopteren toch ook kinderen uit het buitenland terwijl er hier zoveel kinderen liefde en aandacht nodig hebben?? Hier kan ik ook nog wel het een en ander over schrijven.
Voor zover ik weet heeft kinderen hierheen halen het armoede probleem ook nog niet echt opgelost, of wel? Terwijl microkredieten op lokatie ineens wel heel veel doen voor de bevolking, en dus niet voor één kind, maar een heel dorp.

Wanneer je gaat voor de leven beteren van één of twee dieren, dan is de werkwijze van ACE en anderen wellicht helemaal niet zo slecht. Maar ik kan me niet voorstellen dat probleemverplaatsing en dweilen met de kraan open zinvol is. Ik vind die karrenvrachten vol zielige dieren zo schrijnend wanneer je weet dat de plaatselijke bevolking zich in zijn handjes knijpt, want zij hebben weer ruimte voor de rest van de zwerfhonden.

Besteed het geld nou eens nuttig, en ga iets op lokatie doen.

Anders kunnen we al die zielige asielzoekers, bootvluchtelingen en andere illegalen ook wel binnenlaten. Hoera, de grenzen open voor alles. Lang leve de verzorgingsstaat. Dat is wat overdreven, maar het komt wel op hetzelfde neer natuurlijk
  zaterdag 3 juli 2010 @ 11:35:17 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83602055
Helemaal wat Guppyfriend zegt
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 3 juli 2010 @ 11:39:33 #110
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83602145
Is het met die buitenlandse honden ook niet vaker zo dat men juist met impulsaankopen begint? WAnt ooooooooohhh zieeeeeeeeliggg, en als het beest dan op je bank ligt erachter komen dat honden best wat opvoeding nodig hebben en aardig wat kunnen kosten.

Dan lichten asiels hier mensen toch ietsjes beter in en anders krijg je de hond niet mee. Uitzonderingen daargelaten.
pi_83602792
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:35 schreef oh-oh het volgende:
Helemaal wat Guppyfriend zegt
^^
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:05:39 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83602865
Haal een hond uit het asiel, en laat de spanjaarden lekker hun eigen hondenprobleem oplossen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83603074
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 16:11 schreef senesta het volgende:

[..]

Met een hond uit het asiel kan ik een rondje lopen en kijken of de klick er is. Een hond uit spanje is ook een behoorlijke gok. Ik krijg een beetje het gevoel alsof de nederlandse asielhond negatief word weggezet om een spaans hondje recht te praten. Maar ik geloof niet dat er een groot verschil is in risico´s die je neemt.

Natuurlijk zitten er honden die gedragsproblemen hebben maar je wil toch niet gaan beweren dat er geen honden uit spanje komen met gedragsproblemen? En zo'n dodingsstation is vreselijk maar er zijn zoveel landen waar de dieren het slecht hebben.

http://www.beestjes.org/joomla15/index.php?option=com_content&view=article&id=2768:nederland-veel-projecten-tegen-dierenleed-in-het-buitenland&catid=16:nieuws-belgie&Itemid=29

Gemiddeld worden in Nederland 4,4 % van de honden die in een asiel terechtkomen geeuthanaseerd. In Vlaanderen is dit 17,5 % Dat is één deur verder

Uit een presentatie van Teresa Giménez-Candela (dierenrechten professoraan de universiteit van Barcelona) blijkt dat er in Spanje 109.000 zwerfhonden zijn. In Valencia zijn dat er 7.187 in 2007/2008. Andalucia kent het hoogst aantal zwerfhonden: 21.670. 21% van de zwerfhonden keert terug bij de eigenaar. 52% wordt geadopteerd door een nieuwe eigenaar en 16% wordt geeuthanaseerd.
Ik vind deze cijfers overigens wel schokkend. In België worden dus meer honden geëuthanaseerd dan in Spanje.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:13:50 #114
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83603101
Maar Belgie is bijna Nederland, dat is niet spannend.
pi_83603182
Met buitenlandse honden wordt juist extra gewaakt voor impuls adoptie. Wij hebben vooraf een redelijke strenge selectie m.b.t. tot tijd, aandacht, huisvesting en hondenervaring daarna wordt er pas een hondje gereserveerd en volgt een huisbezoek door een van onze vrijwilligers die bijna allemaal een hondje van ons hebben geadopteerd en een bijdrage willen leveren, dus allemaal mensen met ervaring met een buitenlands hondje. Is dit huisbezoek oke dan wordt r pas overgegaan tot een daadwerkelijke adoptie. Dit duurt in zijn geheel 3 a 4 weken dus tijd om alles te laten bezinken. Het gebeurt idd dat mensen na drie dagen bellen dat alles nog niet geregeld is en zij een hondje uit het asiel hebben gehaald, niets mis mee maar hoeveel asiel honden worden helaas weer teruggebracht. Onze honden mogen nooit in een asiel terecht komen, wij nemen de honden altijd terug en brengen ze onder in een opvanggezin. Dus aan voorlichting en zorgvuldigheid zal het zeker niet liggen. Wij hebben inmiddels 172 vrijwilligers in Nederland waarvan een heel groot deel huisbezoeken doen in hun regio, allemaal mensen die zeer bevlogen zijn en in staat zijn goede en adequate informatie over het adopteren van een hond uit het buitenland te geven. Al onze honden blijven in beeld daar is een heel team nazorgers mee aan de slag. Wij hebben een terugplaatsing van minder dan 4% ook iets waar wij met zijn allen heel hard voor werken en gepast trots op zijn. Een hondje uit het buitenland dat is en blijft een keuze en zeker geen impuls beslissing dat zijn de hondjes die bij de broodfokkers meegenomen kunnen worden
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:39 schreef Harajuku. het volgende:
Is het met die buitenlandse honden ook niet vaker zo dat men juist met impulsaankopen begint? WAnt ooooooooohhh zieeeeeeeeliggg, en als het beest dan op je bank ligt erachter komen dat honden best wat opvoeding nodig hebben en aardig wat kunnen kosten.

Dan lichten asiels hier mensen toch ietsjes beter in en anders krijg je de hond niet mee. Uitzonderingen daargelaten.
pi_83604265
quote:
ja een hele lap tekst maar eigenlijk nog te weinig om het goed over te brengen blijkt nu helaas.

Maar de dieren hierheen halen helpt niet dit probleem te voorkomen op de plek van herkomst. Met als gevolg dat het daar erg blijft, anderen het probleem weghalen en hier onderbrengen. Dat is voor de hodn mooi, maar voor het lange termijn schiet het niet op. En hierdoor lijden er veel meer honden.

als je de organisatie sites goed leest staat daar ook in vermeld dat zij voorlichting geven op bv scholen, aandacht vraagt en krijgt daarvoor in de media, de regering wordt aangeschreven etc.etc.

dat dit heel lang gaat duren voordat daar verandering in komt dat is helaas zo. maar je moet ergens beginnen. als je je ogen ervoor sluit veranderd er NOOIT IETS. als je dat wilt doen prima maar ik niet.
quote:
Maar een hond is geen broek, jurk of televisie. Dat is een persoonlijk iets, je gaat ook niet trouwen met je blind date. Ik denk dat je het daar beter mee kunt vergelijken, omdat een hond toch iets anders is dan een paar nieuwe sokken of een televisie. Waar je overigens wel garantie op hebt wanneer hij toch niet bevalt. Dit slaat dus als een tang op een varken, een plaatje met een verhaaltje zegt echt niet alles, zeker niet bij zoiets definitiefs als een nieuw huisdier waar je nog jaren aan vastzit.

ik zeg ook niet dat een plaatje en een verhaaltje alles zegt. maar het geeft je een eerste indruk. want waarom vind je de ene hond wel leuk en de andere zegt je niets??????????
en een hond is ook iets persoonlijks. want waarom wil de een een herder en de ander dwerg poedel?? dat is iets heel persoonlijks. jajajaja een televisie heeft garantie maar dat is een DOOD ding. en je koopt een tv in de veronderstelling dat hij het GEWOON doet.
daarom is het zo belangrijk dat wij MENSEN ons eerst goed voorbereiden op het nemen van een hond/dier. want daar zit de fout!!!\ en ja een huisdier nemen zit je jaren aan vast dat is precies wat ik zeg.
quote:
Het is allemaal heel erg, die dodingsstations. Dat hoor je me ook zeker niet zeggen. Maar het hierheen halen van de honden is niet de oplossing. Die dodingsstations blijven bestaan, en nieuwe honden worden dagelijks aangevoerd. Als die stations nou eens worden gesloten, mensen worden voorgelicht over castratie enz. en asielen worden geopend, dan zou dat zoveel schelen. De ogen moeten daar open gaan. Wanneer wij de honden voor ze weghalen, maken we het alleen maar makkelijker.
[..]

als je de dodingstations zou sluiten krijg je zwerfhonden met alle gevolgen van dien.dus dat is niet een goede zet.
was het maar zo makkelijk. het is de mentaliteit die veranderd moet worden. zolang ze in Spanje nog ole ole roepen als er een speer in de nek van stier wordt gestoken ..........een kind een pup voor zijn verjaardag krijgt ipv van een pop of auto en daar mee wordt omgegaan als een pop of auto moet daar eerst verandering komen toch???
en daar wordt keihard aan gewerkt door de organisaties. er zijn in Spanje al delen waar stierenvechten verboden is.
de honden die daar weggehaald worden , zijn een druppel op een gloeiende plaat. jaarlijks worden er miljoenen honden afgemaakt en dan is het toch heerlijk als er een gered kunnen worden en alles krijgen wat ze horen te krijgen of niet soms??? dat geldt voor ons ook.

Je vindt dat mensen beter moeten nadenken voordat ze een hond aanschaffen. Maar dat helpt het niet echt dat je een hond gewoon online kunt kopen, hoe laagdrempelig wil je het hebben? Uitzoeken op internet en klaar is kees. Dat werkt natuurlijk niet echt, en helemaal niet omdat het honden zijn die een flink trauma hebben opgelopen. Daar is toch iemand voor nodig die weet wat ie doen, en niet Jan met de korte achternaam die een hond op internet heeft uitgezocht 'want hij voelde opeens een klik met het plaatje'.
[..]

ja mensen moeten nadenken voor ze aan een honden beginnen. ieder mens heeft zijn eigen verantwoording en daarom zou het goed zijn eerst een cursus te moeten volgen eer je een hond kan kopen.de hondenfokkerij hier in Nederland daar moeten ze eens wat aan doen dat zal al veel schelen voor Nederlandse asielen.
voor een auto heb je rijbewijs nodig anders krijg je alleen maar ongelukken, en dat geldt voor het houden van dieren ook.
je zegt het precies goed. honden die een trauma kunnen hebben (niet altijd) moet weten wat hij doet, dat is zijn gezonde verstand wat dan moet gaan werken. en met een verplichte cursus kom je al een heel eind.
dit is misschien voor Nederland ook een goed begin om de overvolle asiels leeg te krijgen en te houden.

Voor zover ik weet heeft kinderen hierheen halen het armoede probleem ook nog niet echt opgelost, of wel? Terwijl microkredieten op lokatie ineens wel heel veel doen voor de bevolking, en dus niet voor één kind, maar een heel dorp.

helemaal weer goed, heb ik ook niet beweerd, sta ik helemaal achter. maar........ ook dit is een druppel op een gloeiende plaat en zijn er helaas te weinig van dit soort projecten. maar ook hier is eens iemand geweest die door heeft kunnen dringen. en daar vechten wij ook voor alleen duurt dit langer helaas.
en als we het doen (precies waar we het hier over hebben) wordt alles de grond in geboord want dat wordt er alleen maar gelezen dat we de honden hierheen halen en verder niets. dat is nou zo jammer.

Wanneer je gaat voor de leven beteren van één of twee dieren, dan is de werkwijze van ACE en anderen wellicht helemaal niet zo slecht. Maar ik kan me niet voorstellen dat probleemverplaatsing en dweilen met de kraan open zinvol is. Ik vind die karrenvrachten vol zielige dieren zo schrijnend wanneer je weet dat de plaatselijke bevolking zich in zijn handjes knijpt, want zij hebben weer ruimte voor de rest van de zwerfhonden.

er worden niet 1 of 2 dieren gered met een beter leven maar door de organisaties worden er meerdere gered. dit klopt niet helemaal wat je zeg. je bent het er wel mee eens als er 1 of 2 dieren worden gered maar meer mag niet????
nogmaals het is niet probleem verplaatsen al lijkt het er wel op. Iedereen moet eens leren respect te hebben voor alles wat leeft. en weten waar je aan begint. maar zolang er ook nog steeds kinderen worden mishandeld, misbruikt, verkracht etc.etc. zal het met de dieren niet beter gaan.

Besteed het geld nou eens nuttig, en ga iets op lokatie doen.

dat wordt door veel organisaties geprobeerd en gedaan.
en zoals jij je inzet hiervoor zou ik zeggen ga er wat aan doen dan ipv alleen maar alles op papier zetten.
want schreeuwen vanaf de zijlijn is zo makkelijk. als je weet tegen wat voor muren van beton je aanloopt als je jouw visie wil uitvoeren piep je wel anders.

ik begrijp echt alle reacties die ik krijg, maar ik zeg nogmaals GA ER ZELF EERST EEN KIJKEN EN GA ER ZELFS EERST EENS WAT PROBEREN AAN TE DOEN. DAARNA PRATEN WE VERDER.

maakt niet uit waar Spanje, Portugal, Italie, Polen, Turkije etc.etc. en zeg me dan nog maar eens als je al dat leed hebt gezien van al die weerloze honden, want dat zijn het, zij kunnen er helemaal niets aan doen zelf, of je dan nog vindt dat we ze niet moeten helpen.
er zijn ook organsiaties die hoofdzakelijk daar helpen maar ook die organsiaties worden tegengewerkt. en moet je dan als honden/dieren liefhebben je ogen sluiten, neee dat mag je niet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door senesta op 03-07-2010 13:31:21 ]
pi_83604459
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:39 schreef Harajuku. het volgende:

Dat bedoel ik dus met verantwoordelijk gedrag. of het nu een hond uit het buitenland is, asiel, of pup iedere hond heeft opvoeding nodig en dat is wat mensen vergeten. ja het kost ook geld.

en weer adviseer ik je om de sites eens heel goed door te lezen van alle organisaties want daar staat precies in hoe een "eventuele" adopties want je kan echt niet zomaar een hond adopteren in zijn werk gaat.
of bel de organisaties eens op hoe het werkt want je weet niet waar je het over hebt denk ik.
of heb je zelf een buitenlandse hond????
pi_83604983
Christus dit is niet te lezen zo. Het forum heeft een quotefunctie. Gebruik die dan ook.
pi_83605177
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Christus dit is niet te lezen zo. Het forum heeft een quotefunctie. Gebruik die dan ook.

is denk ik iets fout gegaan, neem me niet kwalijk hoor

maar je kan het gewoon van het begin tot eind lezen niets aan de hand dus maak je niet zo druk
pi_83605342
quote:
Anders kunnen we al die zielige asielzoekers, bootvluchtelingen en andere illegalen ook wel binnenlaten. Hoera, de grenzen open voor alles. Lang leve de verzorgingsstaat. Dat is wat overdreven, maar het komt wel op hetzelfde neer natuurlijk

DAT GEBEURT TOCH OOK???????en zijn ze hier niet legaal dan zitten ze er wel illegaal.

[ Bericht 12% gewijzigd door senesta op 03-07-2010 13:27:45 ]
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 13:27:14 #121
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83605394
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:25 schreef bigsan het volgende:

DAT GEBEURT TOCH OOK???????en zijn ze hier niet legaal dan zitten ze er wel illegaal.

En lost dat de problemen op in het land van herkomst denk je? En is die situatie voor ons goed?
Ik vind het overigens jammer dat er niet serieus op mijn eerdere post word ingegaan ...
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:28:45 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83605440
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:59 schreef bigsan het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met verantwoordelijk gedrag. of het nu een hond uit het buitenland is, asiel, of pup iedere hond heeft opvoeding nodig en dat is wat mensen vergeten. ja het kost ook geld.

en weer adviseer ik je om de sites eens heel goed door te lezen van alle organisaties want daar staat precies in hoe een "eventuele" adopties want je kan echt niet zomaar een hond adopteren in zijn werk gaat.
of bel de organisaties eens op hoe het werkt want je weet niet waar je het over hebt denk ik.
of heb je zelf een buitenlandse hond????
Ik baseer mijn mening op verhalen van mensen met zo'n hond. Ik hoop van harte dat ik het mis heb, hoor .
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 13:28:54 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83605448
Ik zet de quotes even in je teksten Bigsan, dan is het wat beter leesbaar
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:29:16 #124
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83605460
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 16:11 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja, zouden jullie hier misschien even op willen reageren? Bedankt.
pi_83605738
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:53 schreef bigsan het volgende:

ik begrijp echt alle reacties die ik krijg, maar ik zeg nogmaals GA ER ZELF EERST EEN KIJKEN EN GA ER ZELFS EERST EENS WAT PROBEREN AAN TE DOEN. DAARNA PRATEN WE VERDER.
Wat is er mis met zwerfdieren vangen, castreren, en weer laten lopen dan?
Het is in ieder geval goedkoper.

Zelf kijken hoeft niet echt, we hebben internet tegenwoordig, kun je alles opzoeken.

pi_83605776
Als je een hondje adopteerd krijg je ook informatie die voorhanden is hoor,de hondjes worden eerst n poosje geopserveerd voor ze op de site gaan.
je krijgt een of indien nodig meer huisbezoeken en duidelijke uitleg.
bij twijfel kun je de adoptie nog ongedaan maken hoor want een hondje is er niet meteen daar gaan wel een paar weken overheen.
Verder is er een nazorg team waar je met vragen terecht kunt of problemen.
dus er is geen verschil met n asielhond.
Zelf heb ik ook een probleemhondje,ze is panisch voor mannen..............(behalve mn eigen man)en bang van vreemde mensen,we hebben haar nu 16 maanden en het gaat stukje dij stukje beter.
we wisten heel goed waar we aan begonnen,want het was eerlijk tegen ons gezegd.
we zijn ook eerst gaan kijken om kennis met haar te maken(ze zat inmiddels al in opvang in nederland)
de doorslag was voor ons toen ze mijn man die op zijn hurken was gaan zitten een voorzichtig likje over zijn neus gaf.(ze is notabene panisch voor mannen)
later zijn er nog 3 spaanse dames bijgekomen.
2 daarva zelf meegenomen uit en dodingsstation,dus van deze honden wisten we idd niks en was het een gok.
en we hebben goed gegokt.
pi_83605881
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:29 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zie toch wel hele leuke honden die al jaaaren in het asiel zitten. Toen ik aan het kijken was op online asielsites naar aanleiding van het topic waarin Yvonne naar een hond zocht werd me dat weer pijnlijk duidelijk.

je zal mij ook nooit horen zeggen dat er in Nederland geen leuke lieve honden zitten en dat je daar geen hond kan uitzoeken. Iedere hond heeft het recht op geluk waar ook ter wereld.

en dat moeten we zeer zeker ook blijven doen. maar ook het leed van de dieren, ook hier in Nederland valt nog zoveel te doen mogen we onze ogen niet voor sluiten.
ja en waarom zitten die honden hier al jaaaaren in het asiel??? wat is daar mis mee???
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:43:31 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83605925
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:42 schreef bigsan het volgende:

[..]

je zal mij ook nooit horen zeggen dat er in Nederland geen leuke lieve honden zitten en dat je daar geen hond kan uitzoeken. Iedere hond heeft het recht op geluk waar ook ter wereld.

en dat moeten we zeer zeker ook blijven doen. maar ook het leed van de dieren, ook hier in Nederland valt nog zoveel te doen mogen we onze ogen niet voor sluiten.
ja en waarom zitten die honden hier al jaaaaren in het asiel??? wat is daar mis mee???
Omdat mensen honden uit Spanje halen, misschien?
pi_83606068
hahaha hel grappig.
wat ben jij wakker vandaag.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 13:51:34 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83606209
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef podencofan het volgende:
hahaha hel grappig.

Nou ja, ik denk ook wel dat de puppyfarms, marktplaats, etc ermee van doen hebben.
pi_83606214
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef podencofan het volgende:
hahaha hel grappig.
Ze heeft anders wel gelijk.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:51 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk ook wel dat de puppyfarms, marktplaats, etc ermee van doen hebben.
Dat is wat mij betreft een pot nat.
pi_83606351
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:37 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Wat is er mis met zwerfdieren vangen, castreren, en weer laten lopen dan?
Het is in ieder geval goedkoper.

Zelf kijken hoeft niet echt, we hebben internet tegenwoordig, kun je alles opzoeken.

ik denk dat je dan toch nog wat vaker op internet moet zoeken want als je alle zwerfhonden (meestal zijn het honden die gewoon de straat op worden gegooid omdat ze ze zat zijn) dat je dan praat over miljoenen, je een gevaarlijke situatie krijgt in die landen.Dus die optie is niet doordacht. nu gaan ze helaas naar het dodingstation en ja helaas worden er daar heel veel onnodig afgemaakt.
MAAR
de honden die geadopteerd worden in Nederland zijn ALLEMAAL GESTERILISEERD/GECASTREERD.

goedkoper???? wat bedoel je ?
en waarom het filmpje van ACE??

maar het is ook nog zo dat bv in Spanje ze honden niet steriliseren omdat het zooooo leuk is die puppies. en het kost geld. en ach als ze ze zat zijn dan schoppen we ze weer de straat op, snijden hun kelen door, hangen ze aan een boom of brengen ze naar het dodingstation kan hun het schelen want het zijn maar HONDEN!!!!!!!
KIJK EN DAT IS DUS WAAR DE ORGANISATIES ZICH OOK HARD VOOR MAKEN DAT DIE MENSEN EN DE REGERING DAAR WAT AAN DOEN.
DUS SPEUR NOG MAAR EVEN OP INTERNET.
pi_83606558
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Omdat mensen honden uit Spanje halen, misschien?

dit is wel een heel zielige opmerking sorry hoor.
je hebt helemaal niets begrepen van wat er is geschreven denk ik dan maar.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:04:37 #134
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83606649
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:01 schreef bigsan het volgende:

[..]

dit is wel een heel zielige opmerking sorry hoor.
je hebt helemaal niets begrepen van wat er is geschreven denk ik dan maar.
Nee, het stond niet in caps dus ik zag het niet.

Anyway, waarom is dat zielig? Jij begrijpt blijkbaar niet dat wanneer jij mensen de kans geeft om honden uit het buitenland te halen, die mensen niet meer naar het asiel hier gaan. Zouden die mensen geen ACE hebben die ze honden uit Spanje brengt, dan zouden die mensen hier een hond uit het asiel gehaald hebben.
pi_83606958
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, het stond niet in caps dus ik zag het niet.

Anyway, waarom is dat zielig? Jij begrijpt blijkbaar niet dat wanneer jij mensen de kans geeft om honden uit het buitenland te halen, die mensen niet meer naar het asiel hier gaan. Zouden die mensen geen ACE hebben die ze honden uit Spanje brengt, dan zouden die mensen hier een hond uit het asiel gehaald hebben.
dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.
waarom ga jij naar AH en niet naar de C1000 voor je pak melk is toch allebei hetzelfde.

je doet nu net of ACE de enige organisatie is. er zijn er duizenden over de hele wereld. en nogmaals wat maakt het uit waar je een hond vandaan haalt en een fijn leven geeft.
mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid waar ze hun hond vandaan willen halen.
hier hebben de honden een dak boven hun hoofd, krijgen te eten en verzorging en worden de asiels gesubsidieerd. In het buitenland wordt dit alles gedaan door vrijwilligers die afhankelijk zijn van donaties, giften en andere vrijwilligers. er is soms geen eten en ook geen water. geen cent krijgen ze van de overheid. de overheid geeft 60 euro per hond aan de dodingstations om de honden netjes te euthanaseren maar zelfs dat doen ze niet de etters. nee soms levend gaan de oven in.
misschien dat dat mensen toch overhaalt om zo een hond eerder te helpen, misschien niet terecht maar wel te begrijpen. en dat spreek ik ook voor mezelf.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:15:15 #136
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83607021
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef bigsan het volgende:

[..]

dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.
waarom ga jij naar AH en niet naar de C1000 voor je pak melk is toch allebei hetzelfde.

Jij stelt een vraag, ik geef antwoord. Kun je er wel een heel verhaal van maken, maar meer dan dat was het niet. Waarom stel je überhaupt de vraag als je geen antwoord wil?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:16:53 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83607092
En de asiels hier bestaan ook niet voor niets grotendeels uit vrijwilligers. Jij doet bijna alsof het heaven is om hier in een asiel te zitten, dat is echt het geval niet. Sterker nog, onze honden zijn een gezinsleven gewend, die kennen dat, die missen dat.

Genoeg straathonden in Spanje die dat totaal niet kennen, en er daardoor ook niet bepaald om malen. Die kun je beter castreren en weer in hun roedel plaatsen en voelen zich dan prima.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 14:18:21 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83607135
quote:

[..]

je doet nu net of ACE de enige organisatie is. er zijn er duizenden over de hele wereld. en nogmaals wat maakt het uit waar je een hond vandaan haalt en een fijn leven geeft.
mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid waar ze hun hond vandaan willen halen.
hier hebben de honden een dak boven hun hoofd, krijgen te eten en verzorging en worden de asiels gesubsidieerd. In het buitenland wordt dit alles gedaan door vrijwilligers die afhankelijk zijn van donaties, giften en andere vrijwilligers. er is soms geen eten en ook geen water. geen cent krijgen ze van de overheid. de overheid geeft 60 euro per hond aan de dodingstations om de honden netjes te euthanaseren maar zelfs dat doen ze niet de etters. nee soms levend gaan de oven in.
misschien dat dat mensen toch overhaalt om zo een hond eerder te helpen, misschien niet terecht maar wel te begrijpen. en dat spreek ik ook voor mezelf.

Vind je de bezwaren die mensen hier aanhalen echt onzin dan?
pi_83607269
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:55 schreef bigsan het volgende:

[..]

ik denk dat je dan toch nog wat vaker op internet moet zoeken want als je alle zwerfhonden (meestal zijn het honden die gewoon de straat op worden gegooid omdat ze ze zat zijn) dat je dan praat over miljoenen, je een gevaarlijke situatie krijgt in die landen.Dus die optie is niet doordacht. nu gaan ze helaas naar het dodingstation en ja helaas worden er daar heel veel onnodig afgemaakt.
MAAR
de honden die geadopteerd worden in Nederland zijn ALLEMAAL GESTERILISEERD/GECASTREERD.

goedkoper???? wat bedoel je ?
en waarom het filmpje van ACE??

maar het is ook nog zo dat bv in Spanje ze honden niet steriliseren omdat het zooooo leuk is die puppies. en het kost geld. en ach als ze ze zat zijn dan schoppen we ze weer de straat op, snijden hun kelen door, hangen ze aan een boom of brengen ze naar het dodingstation kan hun het schelen want het zijn maar HONDEN!!!!!!!
KIJK EN DAT IS DUS WAAR DE ORGANISATIES ZICH OOK HARD VOOR MAKEN DAT DIE MENSEN EN DE REGERING DAAR WAT AAN DOEN.
Ik snap niet dat je zo dol bent op CAPS. Ik neem je totaal niet meer serieus zo.
En ehm, ik heb met opzet een positief filmpje erop gezet.
Misschien moet je zelf eens gaan zoeken.

Er zijn in Nederland ook honden die op straat worden geschopt, aan bomen gebonden, mishandeld. *zucht*
pi_83607502
quote:

Fijn leven he?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=75&t=79280
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962
pi_83607547
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je zo dol bent op CAPS. Ik neem je totaal niet meer serieus zo.
En ehm, ik heb met opzet een positief filmpje erop gezet.
Misschien moet je zelf eens gaan zoeken.

Er zijn in Nederland ook honden die op straat worden geschopt, aan bomen gebonden, mishandeld. *zucht*

als je me niet serieus wil nemen is dat jouw keuze omdat ik CAPS gebruik daar kan ik niets aan doen.

ik ben in Spanje geweest dus weet precies hoe het daar gaat. dus hoef niets op te zoeken heb het met eigen ogen gezien.

Ja ik weet dat dit in Nederland ook gebeurt daarom zeg ik ook dat de mensen ook in de Nederlandse asielen moeten kijken en zeker die honden niet moeten vergeten.
  Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 14:34:01 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83607690
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:55 schreef bigsan het volgende:

[..]

i

Eigenlijk wilde ik me er helemaal niet mee bemoeien, ik heb ook op ACE rondgekeken toen ik een hond zocht.
Maar: speur nog even rond op internet gaat niet op.
Je bent nu op FOK! en hier wordt nog gemodereerd en wordt de netiquette in stand gehouden.
Er zijn talloze sites, van anoniem,e lui die alles wat maar in ze op komt op internet slingeren.
Ben je er ergens uitgeknikkerd, begin gewoon een "leuke"site.
Wil je iemand kapot maken? Maak een leuke anonieme site.
En dáár sterft het van in Nederland. Anonieme lui die kunnen brullen wat ze willen en alles uit context rukken.
Ik weet niet wie BigSan is, maar ik weet nu wel wie Mevr vd Waal is.
Do the math...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:34:47 #143
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83607721
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:30 schreef bigsan het volgende:

[..]

als je me niet serieus wil nemen is dat jouw keuze omdat ik CAPS gebruik daar kan ik niets aan doen.

ik ben in Spanje geweest dus weet precies hoe het daar gaat. dus hoef niets op te zoeken heb het met eigen ogen gezien.

Ja ik weet dat dit in Nederland ook gebeurt daarom zeg ik ook dat de mensen ook in de Nederlandse asielen moeten kijken en zeker die honden niet moeten vergeten.
Je reageert wel heerlijk selectief.
pi_83607795
quote:

ja dit is mij bekend. ik ben zelf vrijwilliger geweest bij ACE.
en wat er geschreven wordt klopt ook en er zijn nog andere dingen waar ik het niet mee eens ben daarom ben ik ook geen vrijwilliger meer.
maar dat wil niet zeggen dat wat ACE doet ik daar niet achter sta. Het redden/kopen van honden uit dodingstations daar blijf ik achter staan. want iedere hond heeft recht op een liefdevol leven.
en nogmaals er zijn duizenden organisaties over de hele wereld die zich inzetten voor honden/dieren
pi_83607846
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je reageert wel heerlijk selectief.
ik geef netjes antwoord op al je vragen dat is wat anders.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:38:57 #146
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83607879
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:38 schreef bigsan het volgende:

[..]

ik geef netjes antwoord op al je vragen dat is wat anders.
Inderdaad, dat is iets anders en dus niet het geval. Je negeert vragen.
  Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 14:42:29 #147
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83608005
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:36 schreef bigsan het volgende:

[..]

j. Het redden/kopen van honden uit dodingstations daar blijf ik achter staan. want iedere hond heeft recht op een liefdevol leven.

Ieder wezen heeft daar recht op, en niet ieder wezen kan gered worden.
Ik denk dat dat een meer realistische houding is.
Je kúnt niet ieder dier redden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_83608100
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:36 schreef bigsan het volgende:

[..]

ja dit is mij bekend. ik ben zelf vrijwilliger geweest bij ACE.
en wat er geschreven wordt klopt ook en er zijn nog andere dingen waar ik het niet mee eens ben daarom ben ik ook geen vrijwilliger meer.
maar dat wil niet zeggen dat wat ACE doet ik daar niet achter sta. Het redden/kopen van honden uit dodingstations daar blijf ik achter staan. want iedere hond heeft recht op een liefdevol leven.
en nogmaals er zijn duizenden organisaties over de hele wereld die zich inzetten voor honden/dieren
In de openingspost zei ik al: Stichtingen ALS. Ik noemde 1 naam, er zijn er duizenden. Ik wil geen enkele stichting persoonlijk door het slijk halen.

Ik ben niet tegen het REDDEN van honden. Van mij mag ELK DIER gered worden indien mogelijk. Maar moeten ze daarvoor echt naar Nederland worden gevlogen? Ik zou veel liever een dier sponsoren dan hierheen halen. Dit JUIST i.v.m. met mogelijke ziektes en alle drama die erbij KAN voorkomen. Als ik dan echt zo graag een dier wil, loop ik wel naar het asiel om de hoek. Daar zitten zat dieren, inclusief zielige verhalen.

De negatieve verhalen vallen natuurlijk veel meer op dan de positieve. Maar het feit dat er toch flink wat negatieve verhalen online staan zegt voor mij genoeg. Al zou het maar 1% zijn die hier in Nederland ziek wordt, dan vind ik dat nog teveel.
pi_83608125
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ieder wezen heeft daar recht op, en niet ieder wezen kan gered worden.
Ik denk dat dat een meer realistische houding is.
Je kúnt niet ieder dier redden.

nee dat klopt en dat heb ikook nooit beweerd.
maar iedere hond/dier is er 1 en daar sta ik achter. en of die nou uit het buitenland komt of uit Nederland dat maakt mij niet uit.
pi_83608344
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:45 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

In de openingspost zei ik al: Stichtingen ALS. Ik noemde 1 naam, er zijn er duizenden. Ik wil geen enkele stichting persoonlijk door het slijk halen.

Ik ben niet tegen het REDDEN van honden. Van mij mag ELK DIER gered worden indien mogelijk. Maar moeten ze daarvoor echt naar Nederland worden gevlogen? Ik zou veel liever een dier sponsoren dan hierheen halen. Dit JUIST i.v.m. met mogelijke ziektes en alle drama die erbij KAN voorkomen. Als ik dan echt zo graag een dier wil, loop ik wel naar het asiel om de hoek. Daar zitten zat dieren, inclusief zielige verhalen.

De negatieve verhalen vallen natuurlijk veel meer op dan de positieve. Maar het feit dat er toch flink wat negatieve verhalen online staan zegt voor mij genoeg. Al zou het maar 1% zijn die hier in Nederland ziek wordt, dan vind ik dat nog teveel.
he he dat is eindelijk een fijne zin om te lezen. ze gaan ook niet allemaal naar Nederland. Ze gaan over de hele wereld heen. alleen waar er hier over wordt gesproken in deze topic denken ze dat. maar dat is niet zo. ace honden gaan naar Belgie, Duitsland, Zweden, Spanje zelf uiteraard, Denemarken geloof ik ook nog.

je kan ook sponsoren, dat is toch een eigen keuze die iemand kan maken. dat kan bij alle organisaties.
nogmaals natuurlijk moet je dat doen naar de Nederlandse asiels.

ik vind het niet reeel om te zeggen dat als er maar 1% ziek wordt te veel is. Ook in Nederland worden zoveel zieke puppies/honden gekocht. ik denk zelf dat er in Nederland zelf meer zieke honden gekocht worden dan dat er zieke honden via organisaties naar Nederland komen.

maar goed. fijn om toch even te horen dat je iedere hond mag worden gered.
pi_83608415
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:38 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is iets anders en dus niet het geval. Je negeert vragen.

zeg me maar waar je nog een antwoord op wilt hebben. je mag ze ook prive stellen als je dat witl maakt me niet uit. ik wil ze allemaal beantwoorden en ik ontwijk geen vragen.
ik hoor het graag van je.
pi_83608542
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:52 schreef bigsan het volgende:

ik vind het niet reeel om te zeggen dat als er maar 1% ziek wordt te veel is. Ook in Nederland worden zoveel zieke puppies/honden gekocht. ik denk zelf dat er in Nederland zelf meer zieke honden gekocht worden dan dat er zieke honden via organisaties naar Nederland komen.

maar goed. fijn om toch even te horen dat je iedere hond mag worden gered.
Ik reageer ook even selectief, omdat ik zo moet gaan

Daar ben ik OOK tegen. Van die busjes uit Toekietoekiestan die hierheen komen met pups. Of van die "HTK"-fokkers die geen cent willen uitgeven aan inentingen etc. Fok dan niet. Maar dat is een andere discussie.

En nee, niet alleen elke HOND. Elk dier heeft wat mij betreft recht op een fijn, ziekteloos, pijnloos leven. Honden, katten, cavia's, koeien, enz. Alles.
Ik ben geen vegetarier of veganist, dus sommige mensen zullen het misschien achterbaks vinden, maar toch. Wederom een andere discussie; Maar veel van ons Nederlands vlees wordt geexporteerd. Als we daar eens mee zouden kappen, zouden veel meer van onze koetjes in een wei kunnen lopen.

Elk dier, groot of klein, heeft recht op een fijn leven. En nu ga ik naar de Appie, een lekker biologisch biefstukje halen!
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 15:02:30 #153
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83608635
Maar begrijp ik nou goed dat die honden door ACE van die dodingsstations worden gekocht? En hoe word dan bepaald welke hond word gekocht en welke niet?
Ik las ook dat de regering van Spanje die stations 60 euro betaald om die dieren af te maken, klopt dat? Die dodingstations zijn dus geen asiels, maar die zijn er wel in Spanje, komen die honden die worden afgemaakt dan uit die asiels? Zitten die daar een bepaalde tijd voordat ze afgemaakt worden?
pi_83608663
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Vind je de bezwaren die mensen hier aanhalen echt onzin dan?
onzin niet, iedereen heeft recht op zijn mening maar ik vind niet dat honden uit het buitenland geen toekomst mogen hebben in een ander land. waarom mag je ze niet redden van een gruwel leven/dood en ze een gelukkig leven geven?? waarom moeten ze dood omdat mensen ze niet behandelen zoals ze behandeld moeten worden.
waarom worden organisaties daarop afgerekend.
alles wordt geimporteerd en wij kopen dat maar al te graag. we kopen spullen die gemaakt zijn door kinderarbeid zonder blikken of blozen,daar sluiten we wel onze ogen voor, maar een hond een liefdevol leven geven uit het buitenland (waar die hond niets aan kan doen) mag niet. daar jaren voor zorgen met liefde mag niet.
en dat vind ik oneerlijk want ik heb ze met mijn eigen ogen gezien en dat laat me niet in de koude kleren zitten.
pi_83608686
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef yvonne het volgende:
Wat bedoel je nou met die laatste zin??
[..]

Eigenlijk wilde ik me er helemaal niet mee bemoeien, ik heb ook op ACE rondgekeken toen ik een hond zocht.
Maar: speur nog even rond op internet gaat niet op.
Je bent nu op FOK! en hier wordt nog gemodereerd en wordt de netiquette in stand gehouden.
Er zijn talloze sites, van anoniem,e lui die alles wat maar in ze op komt op internet slingeren.
Ben je er ergens uitgeknikkerd, begin gewoon een "leuke"site.
Wil je iemand kapot maken? Maak een leuke anonieme site.
En dáár sterft het van in Nederland. Anonieme lui die kunnen brullen wat ze willen en alles uit context rukken.
Ik weet niet wie BigSan is, maar ik weet nu wel wie Mevr vd Waal is.
Do the math...
pi_83608748
oeps,iets fout gedaan..............
Wat bedoel je nou met die laatste zin???
pi_83608958
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:02 schreef senesta het volgende:
Maar begrijp ik nou goed dat die honden door ACE van die dodingsstations worden gekocht? En hoe word dan bepaald welke hond word gekocht en welke niet?
Ik las ook dat de regering van Spanje die stations 60 euro betaald om die dieren af te maken, klopt dat? Die dodingstations zijn dus geen asiels, maar die zijn er wel in Spanje, komen die honden die worden afgemaakt dan uit die asiels? Zitten die daar een bepaalde tijd voordat ze afgemaakt worden?
ja je moet de honden kopen uit de dodingstation voor ongeveer ¤ 40.00.
ja dat is dus precies waar je voor staat. welke hond neem je mee. je kan ze niet allemaal meenemen kon het maar. ze staan je aan te kijken met lettelijk de doodsangst in hun ogen, ze voelen dat het niet goed is waar ze zijn. Fabienne van ACE staat iedere keer weer voor die keuze. en ze neemt absoluut niet alleen de jonge kleine gezonde honden mee. ook de zieke bijna dode honden met wonden etc.etc. worden meegenomen en worden weer verzorgd en krijgen de liefde die ze verdienen. allemaal staan ze te blaffen met NEEM ME MEE, en als haar auto weer vol is weet ze dat alle die ze niet mee heeft kunnen nemen er de volgende dag niet meer zullen zijn. en iedere hond die overlijdt door verwaarlozing vreet aan je en doet je verdriet.
maar toch staat ze volgende keer weer in de dodingstations om er zoveel mogelijk te kopen en te hopen dat ze een beter leven krijgen. ga er maar aan staan. ik kan het niet.
ja de regering betaalt 60 euro voor het euthanaseren van de honden maar zoals ik al eerder heb geschreven gebeurt dit soms niet. de honden zijn vaak zo verzwakt omdat ze det10 dagen die ze de tijd hebben om opgehaald te hebben vaak geen water en eten krijgen, en vaak nog in een donker hok zitten.ze eten elkaar letterlijk op van de honger.
ze worden dan doodgeslagen, tegen de muur gegooid of gewoon levend de oven in gegooid. en denk niet dat het niet zo is, het is echt waar.ga er maar kijken. nu ik dit weer schrijf lopen de tranen over mijn wangen. wanneer gaan we eens inzien dat dieren gevoel hebben en recht hebben op een liefdevol leven.
de asiels die er zijn zijn opgezet door vrijwilligers. er zijn alleen dodingstations.

en daarom vecht ik hier zo voor het recht van die honden. begrijp je het nu .........
pi_83609101
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:02 schreef senesta het volgende:
Ja dat begrijp je goed!

alle honden jong,oud,ziek,blind,kreupel,doof gaaN mee in de hoop n thuis te vinden
de refugio van A.C.E. is dus eigenlijk een asiel.
Kijk eens op de site van A.C.E. of vraag het eens (ja ik weet dat ik geen namen mag noemen) aan mevr.vanderwaal. ze kan het je haarfijn uitleggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door podencofan op 03-07-2010 15:34:20 ]
pi_83609156
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:58 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik reageer ook even selectief, omdat ik zo moet gaan

Daar ben ik OOK tegen. Van die busjes uit Toekietoekiestan die hierheen komen met pups. Of van die "HTK"-fokkers die geen cent willen uitgeven aan inentingen etc. Fok dan niet. Maar dat is een andere discussie.

En nee, niet alleen elke HOND. Elk dier heeft wat mij betreft recht op een fijn, ziekteloos, pijnloos leven. Honden, katten, cavia's, koeien, enz. Alles.
Ik ben geen vegetarier of veganist, dus sommige mensen zullen het misschien achterbaks vinden, maar toch. Wederom een andere discussie; Maar veel van ons Nederlands vlees wordt geexporteerd. Als we daar eens mee zouden kappen, zouden veel meer van onze koetjes in een wei kunnen lopen.

Elk dier, groot of klein, heeft recht op een fijn leven. En nu ga ik naar de Appie, een lekker biologisch biefstukje halen!
het doet me goed dit te lezen. want ook ik vind de illegale import verschrikkelijk zoals we allemaal hebben kunnen zien in undervocer in Nederland. Dit heeft namelijk niets te maken met wat bv ACE doet.
ik denk dat ik zelfs kan zeggen dat ACE hier pertinent tegen is en hier totaal niet achter staat.
en ga nu niet zeggen ja maar je redt zo toch ook honden!! want dan begrijp je niet wat een organisatie als ACE doet.

ook ik eet gewoon vlees, en ja dat vind ik ook hypocriet van mezelf.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 15:23:44 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83609181
Dus die mensen die dat dodingsstation runnen verdienen 60 euro om de hond te doden maar krijgen 40 euro van mensen die de hond willen redden en verdienen dus in totaal 100 euro aan elke hond die naar ACE gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')