Wat een geweldige vergelijking.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
--> OUDquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Nog zo'n "mooi" verhaal, nu van eigen website:
[..]
Reactie ACE:
Onduidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren, ze was nog maar 6 maanden oud
...
En een paar lager:
[..]
Maar ach, het zijn maar incidenten. *zucht*
Tuurlijk, negeer mijn vorige bericht maar. Had al begrepen dat u daar erg goed in bent. Dáááááááág mevrouw van der Waal!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:08 schreef rinekevanderwaal het volgende:
Zeker vergeten naar de geluksvogels te kijken je bent zwartkijker of je bent het niet en nergens voor open willen staan alleen door je eigen kleine kokertje kijken en die stopt blijkbaar bij de grens
[..]
quote:
Hoezo?quote:Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?
Maar het is toch van de zotte om zieke, niet sociale dieren (laten we de kinderen er voor de beeldvorming even buiten laten) hier naar toe te halen, terwijl er hier heel veel dieren zitten te wachten op een baasje. Het is dweilen met de kraan open, want het probleem wordt niet verholpen op de plek waar de dieren vandaan komen, en in NL verbetert er ook niks. Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Hoezo?
Waarom moet je je gaan ergeren aan mensen die vanuit hun hart denken iets goeds te doen oftewel, iets te doen waarbij zij zich goed voelen? Zullen die dieren (of kinderen..) uit het buitenland hier in Nederland geplaatst zich slechter gaan voelen? Ik denk dat in beide gevallen deze zich beter zullen ontwikkelen en gelukkiger kunnen zijn dus de vergelijking is niet zo gek.
Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.
Ik kan me voorstellen van wel. Maar blijkbaar nemen niet alle organisaties het even nauw met de veiligheid van zowel de geimporteerde dieren als de lokale dieren. En dan zeg ik natuurlijk niet dat ACE het per se verkeerd doet, dat weet ik niet. Maar er zijn meer van dit soort organisaties, en ze zullen vast niet allemaal even goed volgens de regels werken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:56 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Nee, volgens mij nietZe gebruiken al het geld voor dierenartskosten, vluchten naar Nederland, etc.
Er zijn genoeg stichtingen die dat doen: alleen gezonde honden/pups naar NL halen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
dat is nou precies wat ik ook altijd heb gezegd, gewoon face to face.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:37 schreef Greys het volgende:
Bigsan en mevrouw Van der Waal,
Bij deze een dringend verzoek uw persoonlijke vete buiten dit topic/forum verder voort te zetten.
Daar is dit topic absoluut niet voor bedoeld, het verzandt nu in een persoonlijk over-en-weer geruzie.
Kortom, graag dit via telefoon/mail etc. voortzetten en vanaf nu niet meer hier.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:47 schreef podencofan het volgende:
Je hebt helemaal gelijk,maar als je in Spanje in een refugio of dodingsstation bent geweest dan besef je ineens dat de honden hier in de asielen het echt Goed hebben.
Overigens is n asielhond ook geen garantie dat hij betrouwbaar is,helaas heeft mijn buurvrouw de pech gehad dat haar asielhond steeds op haar zoon afvloog om te bijten terwijl de rest van de gezinsleden wel geacepteerd werden.(de zoon was niet mee geweest naar het asiel om te kijken en om de hond te halen later omdat hij in Frankrijk zat op dat moment)
Vanaf het moment dat hij binnen kwam thuis werd de hond agresief tegen hem.
Helaas is hij toen terug geplaatst in het asiel
Er wordt ook wel voorlichting gegeven in Spanje maar op een of ander manier wil het muntje niet vallen,en hebben ze het geld er niet voor over om n hond te laten steriliseren of kosten te maken voor de da.
Maar elke hond,of hij nou uit het buitenland komt of uit een asiel verdient een 2e kans op een goed en gelukkig leven.
Als mijn eigen hondje van 15 jaar (hij is als enige geen spanjaard) er straks niet meer is ga ik (waarschijnlijk)weer voor een spaans hondje, van welke organisatie dat maakt niet uit.
De meeste asiels hebben anders een heel regelmatige doorloop van honden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:53 schreef Harajuku. het volgende:
Zolang men alleen aan symptoombestrijding doet is het mijns inziens gewoon stom om zieke, angstige honden hierheen te halen. Ik snap het echt wel hoor, ik vind het ook hartstikke zielig allemaal, maar je verplaatst het probleem alleen maar. En dat vind ik dan geen goede reden om onze honden maar jaren in een hokje in het asiel te laten wonen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
De meeste asiels hebben anders een heel regelmatige doorloop van honden.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:47 schreef podencofan het volgende:
Je hebt helemaal gelijk,maar als je in Spanje in een refugio of dodingsstation bent geweest dan besef je ineens dat de honden hier in de asielen het echt Goed hebben.
Overigens is n asielhond ook geen garantie dat hij betrouwbaar is,helaas heeft mijn buurvrouw de pech gehad dat haar asielhond steeds op haar zoon afvloog om te bijten terwijl de rest van de gezinsleden wel geacepteerd werden.(de zoon was niet mee geweest naar het asiel om te kijken en om de hond te halen later omdat hij in Frankrijk zat op dat moment)
Vanaf het moment dat hij binnen kwam thuis werd de hond agresief tegen hem.
Helaas is hij toen terug geplaatst in het asiel
Er wordt ook wel voorlichting gegeven in Spanje maar op een of ander manier wil het muntje niet vallen,en hebben ze het geld er niet voor over om n hond te laten steriliseren of kosten te maken voor de da.
Maar elke hond,of hij nou uit het buitenland komt of uit een asiel verdient een 2e kans op een goed en gelukkig leven.
Als mijn eigen hondje van 15 jaar (hij is als enige geen spanjaard) er straks niet meer is ga ik (waarschijnlijk)weer voor een spaans hondje, van welke organisatie dat maakt niet uit.
Ik ben blij dit toch nog even te lezen want als je het niet met je eigen ogen hebt gezien weet je niet waar je over praat. Want je weet echt niet wat er allemaal op de wereld met honden/dieren en mensen gebeurt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:33 schreef Faithfulness het volgende:
Moeilijk hier een goede titel voor te bedenken.
Al tijden erger ik mij kapot aan organisaties als Animal Care of España.
Dit soort organisaties halen verwaarloosde, mishandelde en/of zwervende honden uit andere landen, om hier in Nederland te plaatsen. Dat klinkt hartstikke nobel, maar is dat het ook?
ik wil alleen maar zeggen voordat je dit allemaal schrijft ga eens kijken daar. Ik had voordat ik me in het vrijwilligerswerk stortte ook zo'n kijk op de situatie.ook ik dacht waarom niet eerst de Nederlandse asiels leeghalen. Je hoeft niet alleen bij ACE te gaan kijken er zijn zoveel organisaties over de hele wereld namelijk die opkomen voor dieren, in dit geval dan honden.
ACE heeft momenteel 395 honden op marktplaats staan. De prijs van een hond die je "huurkoopt" is 250 euro, waarmee ze het vervoer, inentingen e.d. betalen. De honden blijven op papier eigendom van de stichting en je kunt de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt (met alle nare gevolgen van dien).
op het laatste wil ik wel even reageren." je kan de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt".
ben ik niet helemaal met je eens. je ziet de foto en denk je dat is hem/haar. dan is er die klik. dat is met alles zo. ook als je naar het dierenasiel zelf toe gaat. je loopt langs alle kooien en dan ZIE je die ene en voel je die klik. Precies hetzelfde dus. Je kan het met alles doen. Je ogen geven je de eerste indruk (JE GEVOEL) of het nu een hond, kat, broek, jurk , televisie etc.etc. is.
ja in een asiel hier kan je er even mee gaan wandelen, spelen etc.etc. maar ook dat geeft nog geen garantie. de hond zal blij zijn met de aandacht etc. op dat moment maar eenmaal thuis moet hij zich aan gaan passen aan "de roedel".
En een hond zal zijn plaats in de roedel op gaan eisen, dat is normaal gedrag. En als hij nare dingen heeft meegemaakt zal dat er dan ook uitkomen. en zal het aan de roedelleider liggen of hij met liefde, aandacht en GEDULD dat kan veranderen en kan zorgen dat de hond zich zal aanpassen en overgeven aan de leider. En dit kan soms heel veel tijd in beslag nemen, en kan erg lang duren. Vaak brengen mensen het dier dan weer terug want dan is het “vals” “agressief” oid. En ik kan voor 99% zeggen dat de hond hier niet de schuld van is dat wij mensen daar de schuld aan hebben, maar door goede correcte begeleiding dit te corrigeren is. Maar daar hebben ze geen zin in of hadden ze geen rekening mee gehouden.
Want een hond/dier moet gewoon luisteren dat is hoe er gedacht wordt, zo zijn wij opgegroeid toch?? Want het is maar een hond!!!!
Hetzelfde geldt voor honden uit het buitenland. met dit verschil dat we meestal de voorgeschiedenis niet weten.omdat de honden gewoon naar het dodingstation worden gebracht ipv een dierenasiel want dat kennen ze niet. Daar wordt niet naar de voorgeschiedenis van de hond gevraagd want hij/zij wordt toch na 10 dagen afgemaakt. als ze het doen zoals het hoort met een keurige injectie hebben ze geluk, negen van de tien keer leven ze dan nog als ze de oven in gaan, worden ze doodgeknuppeld, tegen de muur gegooid of gewoon levend de oven in gedaan. En denk nou niet dat is niet waar, dat kan niet, ja helaas is dit de [b]keiharde waarheid.
Teefjes liggen te bevallen in de bloedhete zon in een zandkuil, ze krijgen vaak geen eten of drinken meer, puppies/honden vreten elkaar op van de honger. DIT IS DE KEIHARDE WAARHEID. En als je het niet gelooft moet je gaan kijken in een dodingstation voordat je commentaar of een mening hier over geeft.
Mensen die een hond uit het buitenland halen wordt dit verteld. Maar mensen onderschatten het hebben van een hond, dat is meestal het probleem. Een hond heeft zijn eigen taal, LICHAAMSTAAL. Het is geen kind/mens het is een hond/dier.
[/b]
Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden.
Klopt ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat het eens tijd wordt dat de mensen hier voordat ze aan een hond beginnen zich beter moeten voorbereiden en inlezen wat het houden van een hond betekent. Zoals ik hierboven al schreef een hond is een hond met een eigen taal en die spreekt geen mensentaal. Een hond leest je lichaam, voelt je energie die je uitstraalt. En als jij dit niet goed gebruikt zal een hond niet naar je luisteren maar zijn instinct het overnemen en als hond reageren.
Misschien moeten we eerst eens een goede cursus gaan volgen voordat we een hond mogen aanschaffen. net zoals met auto- en brommer rijden. veiligheid voor mens en dier.
Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?
Ik begrijp je heel goed. maar houdt dierenliefde op bij een grens??? We adopteren toch ook kinderen uit het buitenland terwijl er hier zoveel kinderen liefde en aandacht nodig hebben?? Hier kan ik ook nog wel het een en ander over schrijven.
Dieren en mensen zijn levende wezens die recht hebben op een liefdevol en gelukkig leven waar ook ter wereld.
en wat dat overschot betreft zie boven. een cursus [b]omgaan met je hond zou een hele hoop schelen.[/b]
Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden? Worden die ingeslapen?
Als die honden in een dodingstation zitten helaas wel. Afgedankt door hun baasjes waar ze goed voor zijn geweest en van de een op de andere dag als oud vuil zijn weggedaan. Maar in de opvangcentra heeft iedere hond ieder levend wezen recht op zijn bestaan.
Zou dat voor die diertjes niet veel beter zijn, aangezien ze vaak <quote> zwaar mishandeld, verwaarloosd & niet gewend aan het huiselijk leven </unquote> zijn?
Je geeft zwaar mishandelde, verwaarloosde en niet gewend aan huiselijk levende mensen/kinderen toch ook geen spuitje???
En zeg nou niet ja maar wij zijn mensen en geen honden. Ja het zijn soms honden met gebruiksaanwijzing, maar kan je het ze kwalijk nemen???
Als je mishandeld bent door mensen zou jij ze dan vertrouwen?? Draai het maar om?? Als jij gebeten bent door een hond vertrouw je ook geen hond meer, ben je toch ook BANG????
Als je als mens een ander mishandeld, zinloos geweld, dan word je als lijdende partij toch ook niet afgemaakt omdat je geestelijk hier een ontzettende tik aan over houdt. Nee dan word je begeleid, en krijg je therapie.
En waarom mag een liefdevol mens met een hart voor dieren dit niet doen bij een hond??? we zijn allemaal levende wezens die ademen en recht hebben op een bestaan.
En zoals ik hierboven al schreef. Het opvoeden van mens en dier ligt aan de mens zelf voor 99%. Er zullen altijd mensen en dieren met lichamelijke of geestelijke handicaps geboren worden.
Hier in Nederland worden bijvoorbeeld geheel dove dalmatiër(pups) afgemaakt. Maar voor ACE geen enkel probleem: Gewoon invoeren die handel.![]()
Wat is daar mis mee????? Ten eerste wordt er met de honden van ACE NOOIT meer gefokt want ze worden gesteriliseerd/gecastreerd en ten tweede omdat een hond doof is mag hij /zij niet meer leven??? Wat is dit voor een krom iets. Ook een hond kan getraind worden op gebaren net zoals een mens dat kan leren. Honden onderling praten toch ook niet met elkaar. Natuurlijk is een hond oa afhankelijk van zijn gehoor buiten zijn reuk, zicht en instinct. En natuurlijk is een dove hond kwetsbaarder maar een goede roedelleider geeft zijn hond vertrouwen en een pracht leven.
En ook hier weer Je maakt een doof mens toch ook niet af????????
Mijn persoonlijke mening lijkt me duidelijkIk ben benieuwd naar jullie meningen!
Note: En natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat ze daar allemaal met die diertjes doen
Maar de dieren hierheen halen helpt niet dit probleem te voorkomen op de plek van herkomst. Met als gevolg dat het daar erg blijft, anderen het probleem weghalen en hier onderbrengen. Dat is voor de hodn mooi, maar voor het lange termijn schiet het niet op. En hierdoor lijden er veel meer honden.quote:ik wil alleen maar zeggen voordat je dit allemaal schrijft ga eens kijken daar. Ik had voordat ik me in het vrijwilligerswerk stortte ook zo'n kijk op de situatie.ook ik dacht waarom niet eerst de Nederlandse asiels leeghalen. Je hoeft niet alleen bij ACE te gaan kijken er zijn zoveel organisaties over de hele wereld namelijk die opkomen voor dieren, in dit geval dan honden.
Maar een hond is geen broek, jurk of televisie. Dat is een persoonlijk iets, je gaat ook niet trouwen met je blind date. Ik denk dat je het daar beter mee kunt vergelijken, omdat een hond toch iets anders is dan een paar nieuwe sokken of een televisie. Waar je overigens wel garantie op hebt wanneer hij toch niet bevalt. Dit slaat dus als een tang op een varken, een plaatje met een verhaaltje zegt echt niet alles, zeker niet bij zoiets definitiefs als een nieuw huisdier waar je nog jaren aan vastzit.quote:op het laatste wil ik wel even reageren." je kan de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt".
ben ik niet helemaal met je eens. je ziet de foto en denk je dat is hem/haar. dan is er die klik. dat is met alles zo. ook als je naar het dierenasiel zelf toe gaat. je loopt langs alle kooien en dan ZIE je die ene en voel je die klik. Precies hetzelfde dus. Je kan het met alles doen. Je ogen geven je de eerste indruk (JE GEVOEL) of het nu een hond, kat, broek, jurk , televisie etc.etc. is.
ja in een asiel hier kan je er even mee gaan wandelen, spelen etc.etc. maar ook dat geeft nog geen garantie. de hond zal blij zijn met de aandacht etc. op dat moment maar eenmaal thuis moet hij zich aan gaan passen aan "de roedel".
Het is allemaal heel erg, die dodingsstations. Dat hoor je me ook zeker niet zeggen. Maar het hierheen halen van de honden is niet de oplossing. Die dodingsstations blijven bestaan, en nieuwe honden worden dagelijks aangevoerd. Als die stations nou eens worden gesloten, mensen worden voorgelicht over castratie enz. en asielen worden geopend, dan zou dat zoveel schelen. De ogen moeten daar open gaan. Wanneer wij de honden voor ze weghalen, maken we het alleen maar makkelijker.quote:Hetzelfde geldt voor honden uit het buitenland. met dit verschil dat we meestal de voorgeschiedenis niet weten.omdat de honden gewoon naar het dodingstation worden gebracht ipv een dierenasiel want dat kennen ze niet. Daar wordt niet naar de voorgeschiedenis van de hond gevraagd want hij/zij wordt toch na 10 dagen afgemaakt. als ze het doen zoals het hoort met een keurige injectie hebben ze geluk, negen van de tien keer leven ze dan nog als ze de oven in gaan, worden ze doodgeknuppeld, tegen de muur gegooid of gewoon levend de oven in gedaan. En denk nou niet dat is niet waar, dat kan niet, ja helaas is dit de keiharde waarheid.
Je vindt dat mensen beter moeten nadenken voordat ze een hond aanschaffen. Maar dat helpt het niet echt dat je een hond gewoon online kunt kopen, hoe laagdrempelig wil je het hebben? Uitzoeken op internet en klaar is kees. Dat werkt natuurlijk niet echt, en helemaal niet omdat het honden zijn die een flink trauma hebben opgelopen. Daar is toch iemand voor nodig die weet wat ie doen, en niet Jan met de korte achternaam die een hond op internet heeft uitgezocht 'want hij voelde opeens een klik met het plaatje'.quote:Klopt ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk dat het eens tijd wordt dat de mensen hier voordat ze aan een hond beginnen zich beter moeten voorbereiden en inlezen wat het houden van een hond betekent. Zoals ik hierboven al schreef een hond is een hond met een eigen taal en die spreekt geen mensentaal. Een hond leest je lichaam, voelt je energie die je uitstraalt. En als jij dit niet goed gebruikt zal een hond niet naar je luisteren maar zijn instinct het overnemen en als hond reageren.
Misschien moeten we eerst eens een goede cursus gaan volgen voordat we een hond mogen aanschaffen. net zoals met auto- en brommer rijden. veiligheid voor mens en dier.
Voor zover ik weet heeft kinderen hierheen halen het armoede probleem ook nog niet echt opgelost, of wel? Terwijl microkredieten op lokatie ineens wel heel veel doen voor de bevolking, en dus niet voor één kind, maar een heel dorp.quote:Ik begrijp je heel goed. maar houdt dierenliefde op bij een grens??? We adopteren toch ook kinderen uit het buitenland terwijl er hier zoveel kinderen liefde en aandacht nodig hebben?? Hier kan ik ook nog wel het een en ander over schrijven.
Ik vind deze cijfers overigens wel schokkend. In België worden dus meer honden geëuthanaseerd dan in Spanje.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Met een hond uit het asiel kan ik een rondje lopen en kijken of de klick er is. Een hond uit spanje is ook een behoorlijke gok. Ik krijg een beetje het gevoel alsof de nederlandse asielhond negatief word weggezet om een spaans hondje recht te praten. Maar ik geloof niet dat er een groot verschil is in risico´s die je neemt.
Natuurlijk zitten er honden die gedragsproblemen hebben maar je wil toch niet gaan beweren dat er geen honden uit spanje komen met gedragsproblemen? En zo'n dodingsstation is vreselijk maar er zijn zoveel landen waar de dieren het slecht hebben.
http://www.beestjes.org/joomla15/index.php?option=com_content&view=article&id=2768:nederland-veel-projecten-tegen-dierenleed-in-het-buitenland&catid=16:nieuws-belgie&Itemid=29
Gemiddeld worden in Nederland 4,4 % van de honden die in een asiel terechtkomen geeuthanaseerd. In Vlaanderen is dit 17,5 % Dat is één deur verder![]()
Uit een presentatie van Teresa Giménez-Candela (dierenrechten professoraan de universiteit van Barcelona) blijkt dat er in Spanje 109.000 zwerfhonden zijn. In Valencia zijn dat er 7.187 in 2007/2008. Andalucia kent het hoogst aantal zwerfhonden: 21.670. 21% van de zwerfhonden keert terug bij de eigenaar. 52% wordt geadopteerd door een nieuwe eigenaar en 16% wordt geeuthanaseerd.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:39 schreef Harajuku. het volgende:
Is het met die buitenlandse honden ook niet vaker zo dat men juist met impulsaankopen begint? WAnt ooooooooohhh zieeeeeeeeliggg, en als het beest dan op je bank ligt erachter komen dat honden best wat opvoeding nodig hebben en aardig wat kunnen kosten.
Dan lichten asiels hier mensen toch ietsjes beter in en anders krijg je de hond niet mee. Uitzonderingen daargelaten.
quote:ja een hele lap tekst maar eigenlijk nog te weinig om het goed over te brengen blijkt nu helaas.
Maar de dieren hierheen halen helpt niet dit probleem te voorkomen op de plek van herkomst. Met als gevolg dat het daar erg blijft, anderen het probleem weghalen en hier onderbrengen. Dat is voor de hodn mooi, maar voor het lange termijn schiet het niet op. En hierdoor lijden er veel meer honden.
als je de organisatie sites goed leest staat daar ook in vermeld dat zij voorlichting geven op bv scholen, aandacht vraagt en krijgt daarvoor in de media, de regering wordt aangeschreven etc.etc.
quote:Maar een hond is geen broek, jurk of televisie. Dat is een persoonlijk iets, je gaat ook niet trouwen met je blind date. Ik denk dat je het daar beter mee kunt vergelijken, omdat een hond toch iets anders is dan een paar nieuwe sokken of een televisie. Waar je overigens wel garantie op hebt wanneer hij toch niet bevalt. Dit slaat dus als een tang op een varken, een plaatje met een verhaaltje zegt echt niet alles, zeker niet bij zoiets definitiefs als een nieuw huisdier waar je nog jaren aan vastzit.
quote:Het is allemaal heel erg, die dodingsstations. Dat hoor je me ook zeker niet zeggen. Maar het hierheen halen van de honden is niet de oplossing. Die dodingsstations blijven bestaan, en nieuwe honden worden dagelijks aangevoerd. Als die stations nou eens worden gesloten, mensen worden voorgelicht over castratie enz. en asielen worden geopend, dan zou dat zoveel schelen. De ogen moeten daar open gaan. Wanneer wij de honden voor ze weghalen, maken we het alleen maar makkelijker.
[..]
Dat bedoel ik dus met verantwoordelijk gedrag. of het nu een hond uit het buitenland is, asiel, of pup iedere hond heeft opvoeding nodig en dat is wat mensen vergeten. ja het kost ook geld.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:39 schreef Harajuku. het volgende:
Is het met die buitenlandse honden ook niet vaker zo dat men juist met impulsaankopen begint? WAnt ooooooooohhh zieeeeeeeeliggg, en als het beest dan op je bank ligt erachter komen dat honden best wat opvoeding nodig hebben en aardig wat kunnen kosten.
Dan lichten asiels hier mensen toch ietsjes beter in en anders krijg je de hond niet mee. Uitzonderingen daargelaten.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Christus dit is niet te lezen zo. Het forum heeft een quotefunctie. Gebruik die dan ook.
quote:Anders kunnen we al die zielige asielzoekers, bootvluchtelingen en andere illegalen ook wel binnenlaten. Hoera, de grenzen open voor alles. Lang leve de verzorgingsstaat. Dat is wat overdreven, maar het komt wel op hetzelfde neer natuurlijk
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:25 schreef bigsan het volgende:
Anders kunnen we al die zielige asielzoekers, bootvluchtelingen en andere illegalen ook wel binnenlaten. Hoera, de grenzen open voor alles. Lang leve de verzorgingsstaat. Dat is wat overdreven, maar het komt wel op hetzelfde neer natuurlijk
DAT GEBEURT TOCH OOK???????en zijn ze hier niet legaal dan zitten ze er wel illegaal.
Ik baseer mijn mening op verhalen van mensen met zo'n hond. Ik hoop van harte dat ik het mis heb, hoorquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:59 schreef bigsan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met verantwoordelijk gedrag. of het nu een hond uit het buitenland is, asiel, of pup iedere hond heeft opvoeding nodig en dat is wat mensen vergeten. ja het kost ook geld.
en weer adviseer ik je om de sites eens heel goed door te lezen van alle organisaties want daar staat precies in hoe een "eventuele" adopties want je kan echt niet zomaar een hond adopteren in zijn werk gaat.
of bel de organisaties eens op hoe het werkt want je weet niet waar je het over hebt denk ik.
of heb je zelf een buitenlandse hond????
Ja, zouden jullie hier misschien even op willen reageren? Bedankt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Met een hond uit het asiel kan ik een rondje lopen en kijken of de klick er is. Een hond uit spanje is ook een behoorlijke gok. Ik krijg een beetje het gevoel alsof de nederlandse asielhond negatief word weggezet om een spaans hondje recht te praten. Maar ik geloof niet dat er een groot verschil is in risico´s die je neemt.
Natuurlijk zitten er honden die gedragsproblemen hebben maar je wil toch niet gaan beweren dat er geen honden uit spanje komen met gedragsproblemen? En zo'n dodingsstation is vreselijk maar er zijn zoveel landen waar de dieren het slecht hebben.
http://www.beestjes.org/joomla15/index.php?option=com_content&view=article&id=2768:nederland-veel-projecten-tegen-dierenleed-in-het-buitenland&catid=16:nieuws-belgie&Itemid=29
Gemiddeld worden in Nederland 4,4 % van de honden die in een asiel terechtkomen geeuthanaseerd. In Vlaanderen is dit 17,5 % Dat is één deur verder![]()
Uit een presentatie van Teresa Giménez-Candela (dierenrechten professoraan de universiteit van Barcelona) blijkt dat er in Spanje 109.000 zwerfhonden zijn. In Valencia zijn dat er 7.187 in 2007/2008. Andalucia kent het hoogst aantal zwerfhonden: 21.670. 21% van de zwerfhonden keert terug bij de eigenaar. 52% wordt geadopteerd door een nieuwe eigenaar en 16% wordt geeuthanaseerd.
Wat is er mis met zwerfdieren vangen, castreren, en weer laten lopen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:53 schreef bigsan het volgende:
ik begrijp echt alle reacties die ik krijg, maar ik zeg nogmaals GA ER ZELF EERST EEN KIJKEN EN GA ER ZELFS EERST EENS WAT PROBEREN AAN TE DOEN. DAARNA PRATEN WE VERDER.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zie toch wel hele leuke honden die al jaaaren in het asiel zitten. Toen ik aan het kijken was op online asielsites naar aanleiding van het topic waarin Yvonne naar een hond zocht werd me dat weer pijnlijk duidelijk.
Omdat mensen honden uit Spanje halen, misschien?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:42 schreef bigsan het volgende:
[..]
je zal mij ook nooit horen zeggen dat er in Nederland geen leuke lieve honden zitten en dat je daar geen hond kan uitzoeken. Iedere hond heeft het recht op geluk waar ook ter wereld.
en dat moeten we zeer zeker ook blijven doen. maar ook het leed van de dieren, ook hier in Nederland valt nog zoveel te doen mogen we onze ogen niet voor sluiten.
ja en waarom zitten die honden hier al jaaaaren in het asiel??? wat is daar mis mee???
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef podencofan het volgende:
hahaha hel grappig.
wat ben jij wakker vandaag.
Ze heeft anders wel gelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef podencofan het volgende:
hahaha hel grappig.
wat ben jij wakker vandaag.
Dat is wat mij betreft een pot nat.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk ook wel dat de puppyfarms, marktplaats, etc ermee van doen hebben.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:37 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Wat is er mis met zwerfdieren vangen, castreren, en weer laten lopen dan?
Het is in ieder geval goedkoper.
Zelf kijken hoeft niet echt, we hebben internet tegenwoordig, kun je alles opzoeken.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat mensen honden uit Spanje halen, misschien?
Nee, het stond niet in caps dus ik zag het niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:01 schreef bigsan het volgende:
[..]
dit is wel een heel zielige opmerking sorry hoor.
je hebt helemaal niets begrepen van wat er is geschreven denk ik dan maar.
dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, het stond niet in caps dus ik zag het niet.
Anyway, waarom is dat zielig? Jij begrijpt blijkbaar niet dat wanneer jij mensen de kans geeft om honden uit het buitenland te halen, die mensen niet meer naar het asiel hier gaan. Zouden die mensen geen ACE hebben die ze honden uit Spanje brengt, dan zouden die mensen hier een hond uit het asiel gehaald hebben.
Jij stelt een vraag, ik geef antwoord. Kun je er wel een heel verhaal van maken, maar meer dan dat was het niet. Waarom stel je überhaupt de vraag als je geen antwoord wil?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef bigsan het volgende:
[..]
dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.
waarom ga jij naar AH en niet naar de C1000 voor je pak melk is toch allebei hetzelfde.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef bigsan het volgende:
[..]
dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.
waarom ga jij naar AH en niet naar de C1000 voor je pak melk is toch allebei hetzelfde.
je doet nu net of ACE de enige organisatie is. er zijn er duizenden over de hele wereld. en nogmaals wat maakt het uit waar je een hond vandaan haalt en een fijn leven geeft.
mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid waar ze hun hond vandaan willen halen.
hier hebben de honden een dak boven hun hoofd, krijgen te eten en verzorging en worden de asiels gesubsidieerd. In het buitenland wordt dit alles gedaan door vrijwilligers die afhankelijk zijn van donaties, giften en andere vrijwilligers. er is soms geen eten en ook geen water. geen cent krijgen ze van de overheid. de overheid geeft 60 euro per hond aan de dodingstations om de honden netjes te euthanaseren maar zelfs dat doen ze niet de etters. nee soms levend gaan de oven in.
misschien dat dat mensen toch overhaalt om zo een hond eerder te helpen, misschien niet terecht maar wel te begrijpen. en dat spreek ik ook voor mezelf.
Ik snap niet dat je zo dol bent op CAPS. Ik neem je totaal niet meer serieus zo.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:55 schreef bigsan het volgende:
[..]
ik denk dat je dan toch nog wat vaker op internet moet zoeken want als je alle zwerfhonden (meestal zijn het honden die gewoon de straat op worden gegooid omdat ze ze zat zijn) dat je dan praat over miljoenen, je een gevaarlijke situatie krijgt in die landen.Dus die optie is niet doordacht. nu gaan ze helaas naar het dodingstation en ja helaas worden er daar heel veel onnodig afgemaakt.
MAAR
de honden die geadopteerd worden in Nederland zijn ALLEMAAL GESTERILISEERD/GECASTREERD.
goedkoper???? wat bedoel je ?
en waarom het filmpje van ACE??
maar het is ook nog zo dat bv in Spanje ze honden niet steriliseren omdat het zooooo leuk is die puppies. en het kost geld. en ach als ze ze zat zijn dan schoppen we ze weer de straat op, snijden hun kelen door, hangen ze aan een boom of brengen ze naar het dodingstation kan hun het schelen want het zijn maar HONDEN!!!!!!!
KIJK EN DAT IS DUS WAAR DE ORGANISATIES ZICH OOK HARD VOOR MAKEN DAT DIE MENSEN EN DE REGERING DAAR WAT AAN DOEN.
DUS SPEUR NOG MAAR EVEN OP INTERNET.
Fijn leven he?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef bigsan het volgende:
je doet nu net of ACE de enige organisatie is. er zijn er duizenden over de hele wereld. en nogmaals wat maakt het uit waar je een hond vandaan haalt en een fijn leven geeft.
mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid waar ze hun hond vandaan willen halen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zo dol bent op CAPS. Ik neem je totaal niet meer serieus zo.
En ehm, ik heb met opzet een positief filmpje erop gezet.![]()
Misschien moet je zelf eens gaan zoeken.
Er zijn in Nederland ook honden die op straat worden geschopt, aan bomen gebonden, mishandeld. *zucht*
quote:
Je reageert wel heerlijk selectief.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:30 schreef bigsan het volgende:
[..]
als je me niet serieus wil nemen is dat jouw keuze omdat ik CAPS gebruik daar kan ik niets aan doen.
ik ben in Spanje geweest dus weet precies hoe het daar gaat. dus hoef niets op te zoeken heb het met eigen ogen gezien.
Ja ik weet dat dit in Nederland ook gebeurt daarom zeg ik ook dat de mensen ook in de Nederlandse asielen moeten kijken en zeker die honden niet moeten vergeten.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:29 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Fijn leven he?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=75&t=79280
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962
ik geef netjes antwoord op al je vragen dat is wat anders.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je reageert wel heerlijk selectief.
Inderdaad, dat is iets anders en dus niet het geval. Je negeert vragen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:38 schreef bigsan het volgende:
[..]
ik geef netjes antwoord op al je vragen dat is wat anders.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:36 schreef bigsan het volgende:
[..]
j. Het redden/kopen van honden uit dodingstations daar blijf ik achter staan. want iedere hond heeft recht op een liefdevol leven.
In de openingspost zei ik al: Stichtingen ALS. Ik noemde 1 naam, er zijn er duizenden. Ik wil geen enkele stichting persoonlijk door het slijk halen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:36 schreef bigsan het volgende:
[..]
ja dit is mij bekend. ik ben zelf vrijwilliger geweest bij ACE.
en wat er geschreven wordt klopt ook en er zijn nog andere dingen waar ik het niet mee eens ben daarom ben ik ook geen vrijwilliger meer.
maar dat wil niet zeggen dat wat ACE doet ik daar niet achter sta. Het redden/kopen van honden uit dodingstations daar blijf ik achter staan. want iedere hond heeft recht op een liefdevol leven.
en nogmaals er zijn duizenden organisaties over de hele wereld die zich inzetten voor honden/dieren
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ieder wezen heeft daar recht op, en niet ieder wezen kan gered worden.
Ik denk dat dat een meer realistische houding is.
Je kúnt niet ieder dier redden.
he he dat is eindelijk een fijne zin om te lezen. ze gaan ook niet allemaal naar Nederland. Ze gaan over de hele wereld heen. alleen waar er hier over wordt gesproken in deze topic denken ze dat. maar dat is niet zo. ace honden gaan naar Belgie, Duitsland, Zweden, Spanje zelf uiteraard, Denemarken geloof ik ook nog.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:45 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
In de openingspost zei ik al: Stichtingen ALS. Ik noemde 1 naam, er zijn er duizenden. Ik wil geen enkele stichting persoonlijk door het slijk halen.![]()
Ik ben niet tegen het REDDEN van honden. Van mij mag ELK DIER gered worden indien mogelijk. Maar moeten ze daarvoor echt naar Nederland worden gevlogen? Ik zou veel liever een dier sponsoren dan hierheen halen. Dit JUIST i.v.m. met mogelijke ziektes en alle drama die erbij KAN voorkomen. Als ik dan echt zo graag een dier wil, loop ik wel naar het asiel om de hoek. Daar zitten zat dieren, inclusief zielige verhalen.
De negatieve verhalen vallen natuurlijk veel meer op dan de positieve. Maar het feit dat er toch flink wat negatieve verhalen online staan zegt voor mij genoeg. Al zou het maar 1% zijn die hier in Nederland ziek wordt, dan vind ik dat nog teveel.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is iets anders en dus niet het geval. Je negeert vragen.
Ik reageer ook even selectief, omdat ik zo moet gaanquote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:52 schreef bigsan het volgende:
ik vind het niet reeel om te zeggen dat als er maar 1% ziek wordt te veel is. Ook in Nederland worden zoveel zieke puppies/honden gekocht. ik denk zelf dat er in Nederland zelf meer zieke honden gekocht worden dan dat er zieke honden via organisaties naar Nederland komen.
maar goed. fijn om toch even te horen dat je iedere hond mag worden gered.
onzin niet, iedereen heeft recht op zijn mening maar ik vind niet dat honden uit het buitenland geen toekomst mogen hebben in een ander land. waarom mag je ze niet redden van een gruwel leven/dood en ze een gelukkig leven geven?? waarom moeten ze dood omdat mensen ze niet behandelen zoals ze behandeld moeten worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Vind je de bezwaren die mensen hier aanhalen echt onzin dan?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef yvonne het volgende:
Wat bedoel je nou met die laatste zin??
[..]
Eigenlijk wilde ik me er helemaal niet mee bemoeien, ik heb ook op ACE rondgekeken toen ik een hond zocht.
Maar: speur nog even rond op internet gaat niet op.
Je bent nu op FOK! en hier wordt nog gemodereerd en wordt de netiquette in stand gehouden.
Er zijn talloze sites, van anoniem,e lui die alles wat maar in ze op komt op internet slingeren.
Ben je er ergens uitgeknikkerd, begin gewoon een "leuke"site.
Wil je iemand kapot maken? Maak een leuke anonieme site.
En dáár sterft het van in Nederland. Anonieme lui die kunnen brullen wat ze willen en alles uit context rukken.
Ik weet niet wie BigSan is, maar ik weet nu wel wie Mevr vd Waal is.
Do the math...
ja je moet de honden kopen uit de dodingstation voor ongeveer ¤ 40.00.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:02 schreef senesta het volgende:
Maar begrijp ik nou goed dat die honden door ACE van die dodingsstations worden gekocht? En hoe word dan bepaald welke hond word gekocht en welke niet?
Ik las ook dat de regering van Spanje die stations 60 euro betaald om die dieren af te maken, klopt dat? Die dodingstations zijn dus geen asiels, maar die zijn er wel in Spanje, komen die honden die worden afgemaakt dan uit die asiels? Zitten die daar een bepaalde tijd voordat ze afgemaakt worden?
Ja dat begrijp je goed!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:02 schreef senesta het volgende:
Maar begrijp ik nou goed dat die honden door ACE van die dodingsstations worden gekocht? En hoe word dan bepaald welke hond word gekocht en welke niet?
Ik las ook dat de regering van Spanje die stations 60 euro betaald om die dieren af te maken, klopt dat? Die dodingstations zijn dus geen asiels, maar die zijn er wel in Spanje, komen die honden die worden afgemaakt dan uit die asiels? Zitten die daar een bepaalde tijd voordat ze afgemaakt worden?
het doet me goed dit te lezen. want ook ik vind de illegale import verschrikkelijk zoals we allemaal hebben kunnen zien in undervocer in Nederland. Dit heeft namelijk niets te maken met wat bv ACE doet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:58 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik reageer ook even selectief, omdat ik zo moet gaan![]()
Daar ben ik OOK tegen. Van die busjes uit Toekietoekiestan die hierheen komen met pups. Of van die "HTK"-fokkers die geen cent willen uitgeven aan inentingen etc. Fok dan niet.Maar dat is een andere discussie.
En nee, niet alleen elke HOND. Elk dier heeft wat mij betreft recht op een fijn, ziekteloos, pijnloos leven. Honden, katten, cavia's, koeien, enz. Alles.
Ik ben geen vegetarier of veganist, dus sommige mensen zullen het misschien achterbaks vinden, maar toch. Wederom een andere discussie; Maar veel van ons Nederlands vlees wordt geexporteerd. Als we daar eens mee zouden kappen, zouden veel meer van onze koetjes in een wei kunnen lopen.
Elk dier, groot of klein, heeft recht op een fijn leven. En nu ga ik naar de Appie, een lekker biologisch biefstukje halen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |